هشتگ اينستاگرام يکي از ابزارهاي در دسترس کاربران است که تاثير بسيار زيادي بر روي افزايش بازديد پست ها دارد! کسب وکارهاي اينترنتي به دنبال افزايش تعامل پست هاي خود هستند و استفاده از هشتگ ها مي تواند آن ها را به هدف خود برساند.
در اصل هشتگ ها به شما کمک مي کنند تا بيشتر ديده شويد؛ زيرا بسياري از کاربران پست هاي يک موضوع خاص را از طريق هشتگ ها دنبال مي کنند و چنانچه بتوانيد از هشتگ هاي محبوب استفاده کنيد، کاربران زيادي پست شما را مي بينند.
مسئله مهم در استفاده از هشتگ ها، آناليز هشتگ اينستاگرام است تا کاربران بدانيد کدام هشتگ ها برايتان مفيد بوده اند. ابزارهاي مختلفي براي آناليز هشتگ اينستاگرام وجود دارند که برخي از آن ها رايگان و برخي ديگر با پرداخت هزينه در دسترس هستند!
در اين مقاله قصد داريم به معرفي ۵ ابزار کاربردي در زمينه آناليز هشتگ اينستاگرام بپردازيم تا بتوانيد از هشتگ ها به صورت کاملاً بهينه و درست استفاده کنيد. چنانچه آماده ايد، در ادامه ما را همراهي کنيد تا بتوانيد عملکرد هشتگ هاي صفحه اينستاگرام خود را تحليل کنيد!
آناليز هشتگ اينستاگرام مهم ترين قدم در استفاده از هشتگ ها
اگر از کاربران اينستاگرام هستيد، حتماً با هشتگ اينستاگرام آشنايي داريد و مي دانيد هر کلمه اي که در پشت کاراکتر # قرار بگيرد، به معني هشتگ است؛ مثلاً #اينستاگرام نشان دهنده هشتگ اينستاگرام است که چنانچه در پستي استفاده شود، کاربران مي توانند پست موردنظر را در صفحه مربوط به آن هشتگ ببينند. ابزار insights اينستاگرام به شما کمک مي کند تا بتوانيد صفحه خود را به صورت کلي تجزيه و تحليل کنيد ولی آيا اين ابزار در آناليز هشتگ اينستاگرام هم مفيد است؟ جواب مثبت است! چنانچه پست شما به اندازه کافي از طريق هشتگ ها ورودي بگيرد، مي توانيد تعداد بازديد پست از طريق تمام هشتگ هاي درج شده را ببينيد ولی چنانچه مي خواهيد بازديد دريافتي از هر هشتگ را به صورت جداگانه ببينيد، اين ابزار کمکي به شما نمي کند. البته ابزارهاي ديگري وجود دارند که در ادامه آن را به شما معرفي مي کنيم تا بتوانيد بهترين ابزار موردنياز براي تحليل صفحه و آناليز هشتگ اينستاگرام را استفاده کنيد.-
تجزيه و تحليل آمار صفحه اينستاگرام با اپليکيشن Command
-
آناليز دقيق هشتگ اينستاگرام با استفاده از ابزار Sprout Social
-
گزارش دقيق هشتگ اينستاگرام با استفاده از ابزار Simply Measured
نمودار اين ابزار به شما اطلاعات مفيدي در زمينه هاي زير ارائه مي کند:
- قابليت مشاهده ساعتي که بيشترين کاربران در آن فعاليت مي کنند.
- قابليت مشاهده هشتگ هايي که کاربران زيادي با آن تعامل دارند.
- قابليت مشاهده موقعيت جغرافيايي کاربران و فالوورهاي صفحه اينستاگرامتان
- و…
-
زمان بندي پست ها و آناليز هشتگ اينستاگرام با ابزار Iconosquare
فيلترهاي زير براي بررسي نرخ تعامل وجود دارند:
- قابليت انتخاب بازه زماني براي مشاهده نرخ تعامل هشتگ ها
- قابليت مشاهده نرخ تعامل براي نوع پست نظير ويدئو، عکس يا هر دوي آن ها
- قابليت مشاهده نرخ تعامل مطابق نوع آن
- قابليت مشاهده نرخ تعامل به صورت جدولي و نموداري (اين مورد براي تحليل هشتگ ها کمک زيادي مي کند)
-
پيدا کردن مهم ترين هشتگ ها و کلمات کليدي با ابزار Keyhole
اين ابزار هشتگ ها را مطابق فاکتورهاي زير تحليل مي کند و نتايج را به شما نمايش مي دهد:
- نمايش تعداد پست هر هشتگ
- نمايش تعداد کاربران دنبال کننده هر هشتگ
- نمايش تعداد بازديد (Reach) صورت گرفته در هر هشتگ
- نمايش تعداد مشاهده (Impressions) هر هشتگ