اينستاگرام شبکه اجتماعي بسيار پرطرفدار و قدرتمند است که توانسته کاربران زيادي را جذب کند! شايد بهتر باشد کمي به آمار و ارقام اينستاگرام نگاهي بيندازيم؛
اينستاگرام بيش از ۲ ميليارد کاربر دارد که يک ميليارد آن ها در ماه فعال هستند. تعداد کاربران ايراني در اينستاگرام بيش از ۲۴ ميليون نفر است که توانسته رتبه هشتم را به خود اختصاص دهد.
بنابراين کسب وکار اينترنتي شما شانس بسيار بالايي براي بازاريابي در اينستاگرام دارد و با کمي خلاقيت و تلاش، مي توانيد فروش خود را تا چندين برابر افزايش دهيد! اولين براي بازاريابي اينستاگرام، آموزش اينستاگرام است؛
در اصل شما ابتدا بايد نحوه فعاليت در اين شبکه را بدانيد و با آموزش اينستاگرام بتوانيد براي کسب وکار خود در اينستاگرام بازاريابي کنيد. در اين مقاله قصد داريم به آموزش اينستاگرام بپردازيم!
هر آن چه که براي مديريت يک صفحه اينستاگرامي نياز داريد، در اين مقاله بررسي مي شود و با آموزش کامل اينستاگرام مي توانيد اولين قدم را براي بازاريابي اينستاگرام برداريد. آماده ايد؟ در ادامه با آموزش اينستاگرام همراه ما باشيد.
آموزش اول) ايجاد حساب کاربري در اينستاگرام
براي استفاده از شبکه هاي اجتماعي، ابتدا نياز به عضويت در آن ها داريد؛ براي استفاده از اينستاگرام نيز به عنوان يکي از شبکه هاي اجتماعي، ابتدا بايد يک حساب کاربري در آن ايجاد کنيد.
الف) عضويت در اينستاگرام (Sign Up)
براي عضويت در اينستاگرام، ابتدا از طريق اپليکيشن يا سايت وارد آن شويد؛ چنانچه از اپليکيشن اينستاگرام استفاده مي کنيد، با ورود به اين اپليکيشن اطلاعات حساب کاربري شما را براي وارد شدن به اينستاگرام مي خواهد.
چنانچه حساب کاربري نداريد، با کليک بر روي گزينه Sign Up مي توانيد وارد صفحه عضويت اينستاگرام شويد! در بخش بعدي دو راه کار براي ثبت نام وجود دارد:
شماره موبايل (Phone Number): اگر مي خواهيد با شماره موبايل خود ثبت نام کنيد، در اين بخش شماره خود را به همراه پيش شماره ايران (+۹۸) وارد کنيد.
آدرس ايميل (Email Address): چنانچه مي خواهيد با ايميل خود ثبت نام کنيد، در اين بخش آدرس ايميل خود را وارد کنيد.
پس از وارد کردن شماره موبايل يا ايميل خود، کافي است بر روي Next کليک کرده و ادامه مراحل ثبت نام را طي کنيد. چنانچه با شماره يا ايميل خود يک حساب کاربري داشته باشيد، اينستاگرام به شما مي گويد قصد ايجاد اکانت جديد داريد يا مي خواهيد با اکانت قبلي وارد شويد؟
در اين بخش بر روي Create New Account کليک کنيد. همچنين چنانچه اکانت ديگري بر روي ايميل يا شماره وارد شده وجود نداشته باشد، مستقيم وارد مرحله بعد مي شود.
ب) نام و رمز عبور (Name and Password)
در اين مرحله بايد نام خودتان را به همراه يک پسورد امن وارد کنيد؛ در بخش پسورد از حروف کوچک و بزرگ، اعداد و کاراکترها استفاده کنيد تا امنيت حساب اينستاگرام شما افزايش پيدا کند. بنابراين از وارد کردن نام و پسورد موردنظر خود، دو گزينه نمايان مي شوند:
ادامه و پيدا کردن مخاطبان (Continue and Sync Contacts): چنانچه قصد داريد کاربراني که شماره موبايلشان را ذخيره کرده ايد دنبال شوند، کافي است اين گزينه را انتخاب کنيد تا اينستاگرام مخاطبان موبايل شما را پيدا کند.
ادامه و پيدا کردن مخاطبان (Continue Without Syncking Contacts): اگر نمي خواهيد مخاطبان موبايل خود را دنبال کنيد، کافي است اين گزينه را بزنيد تا وارد مرحله بعد شويد.
به اينستاگرام خوش آمديد! (Welcome to Instagram)
در اين مرحله اينستاگرام يک نام کاربري براي شما انتخاب کرده است و به شما خوش آمد مي گويد! چنانچه نام کاربري موردپسندتان نيست، مي توانيد آن را تغيير دهيد. با کليک بر روي گزينه Change Username به راحتي مي توانيد يک يوزرنيم جديد انتخاب کنيد!
چنانچه يوزرنيم انتخابي قبلاً در اينستاگرام ثبت شده باشد، با پيغام خطاي اينستاگرام مواجه مي شويد؛ در اين صورت مي توانيد از نقطه، آندرلاين، عدد يا کاراکترهاي مجاز در بين حروف يوزرنيم خود انتخاب کنيد. بنابراين از انتخاب نام کاربري و مشاهده تيک سبز، با کليک بر روي Next مي توانيد وارد مرحله بعد شويد.
آيا سن شما بيشتر از ۱۸ سال است؟ (Are You 18 Year or Older?)
در اين بخش اينستاگرام از شما در مورد سن شما مي پرسد! البته چنانچه زير ۱۸ سال داريد، اينستاگرام از عضويت شما جلوگيري نمي کند ولی محتواي نامناسب را به شما نمايش نمي دهد.
بنابراين چنانچه بيشتر از ۱۸ سال داريد، گزينه ۱۸ or Older و چنانچه سن شما کمتر از ۱۸ سال است، گزينه Under 18 را انتخاب کنيد. در نهايت بر روي گزينه Next کليک کنيد و منتشر ثبت شدن اکانت خود بمانيد! اکنون اکانت شما ايجاد شده است و مي توانيد از اينستاگرام استفاده کنيد.
چند نکته که در هنگام ايجاد حساب کاربري در اينستاگرام اهميت دارد:
براي فعاليت در اينستاگرام، ابتدا بايد در اينستاگرام عضو شويد! چيزي که در اين قسمت اهميت دارد، نکاتي است که براي فعاليت در اينستاگرام بايد با آن آشنا باشيد؛ در اين بخش به بررسي اين نکات مي پردازيم:
الف) چنانچه نام کاربري موردنظر ما از قبل در اينستاگرام وجود داشته باشد، چگونه يک نام کاربري مناسب انتخاب کنيم؟
در بسياري از مواقع هنگامي که کاربر قصد انتخاب يک نام کاربري دارد، اينستاگرام پيغام خطايي مبني بر اين که نام کاربري قبلاً استفاده شده است، نمايش مي دهد!
در اين صورت کافي است بين حروف نام کاربري از آندرلاين يا اعداد استفاده کنيد. مثلاً فرض کنيد قصد داريد نام کاربري Didogram را براي حساب خود انتخاب کنيد ولی قبلاً توسط فرد ديگري ثبت شده است؛ در اين صورت مي توانيد با استفاده از کاراکترهاي مختلف، نام کاربري را انتخاب کنيد! به عنوان مثال به از نام کاربري Didogram24 يا Dido_gram استفاده کنيد.
ب) چرا اينستاگرام برخي از فالوورهاي يا حتي فالووينگ هاي ما را حذف مي کند؟
در برخي از مواقع کاربران فقط شما را دنبال مي کنند ولی هيچ تعاملي با صفحه شما ندارند؛ يعني عکسي از صفحه شما را لايک نمي کنند يا براي شما کامنتي نمي ذارند!
در اين صورت اينستاگرام چنين کاربراني را به عنوان کاربر غيرفعال شناسايي مي کند و آن ها را از ليست فالوورهاي شما حذف مي کند. همچنين چنانچه شما صفحه اي را دنبال کرده باشيد ولی با استفاده از لايک يا کامنت تعاملي با آن صفحه نداشته باشيد، آن صفحه را از ليست فالووينگ هاي شما حذف مي کند.
هنگامي که شما يک صفحه را دنبال مي کنيد، در ليست فالوورهاي آن صفحه نمايش داده مي شويد و هنگامي که تعاملي با آن صفحه نداشته باشيد، اينستاگرام شما را به عنوان فالوور غيرفعال آن صفحه شناسايي مي کند و شما را از ليست فالوورهاي آن صفحه حذف مي کند! با حذف شما از ليست فالوورهاي آن صفحه، آن صفحه هم از ليست فالوينگ هاي شما حذف مي شود و براي ديدن مشاهده آن صفحه بايد مجدداً آن را دنبال کنيد.
بنابراين چنانچه صفحه اي داريد که از محتواي آن لذت مي بريد، لازم است تا يک يا دو مورد از عکس هاي آن صفحه را لايک کنيد تا اينستاگرام شما را به عنوان فالوور فعال شناسايي کند و حذف نشويد.
ج) در صورت استفاده ساير صفحات از نام برند، لوگو يا اطلاعات منحصر به فرد شرکت ما، چه کاري بايد انجام دهيم؟
يکي از مشکلاتي که کاربران اينستاگرام، به خصوص افراد و شرکت هاي مشهور، با آن روبرو هستند، استفاده از نام يا لوگوي آن ها در صفحات ديگر است! در اصل صفحات ديگر با استفاده از نام يا لوگوي يک شرکت خاص، آن شرکت را زير سوال مي برند و به عنوان يک صفحه فيک، به جاي شما فعاليت مي کنند.
اين موارد ممکن است اشکالي نداشته باشد ولی در برخي موارد اين صفحات از نام شما براي کلاه برداري و تقلب استفاده مي کنند که در نهايت منجر به بد نام شدن شرکت يا برند شما مي شوند.
خوش بختانه اينستاگرام هميشه به فکر کاربران بوده است و با استفاده از صفحه گزارش به راحتي مي توانيد صفحه يا صفحات موردنظرتان که در حال سوء استفاده از نام و برند شما هستند، گزارش کنيد.
د) ايميلي که نشان دهنده ايجاد اکانت جديد در اينستاگرام است، براي من ارسال شده است!
روش هاي مختلفي براي ايجاد حساب کاربري در اينستاگرام وجود دارد که يکي از رايج ترين آن ها، استفاده از آدرس ايميل است. اين ايميل به شما کمک مي کند تا در صورت فراموشي رمزعبور يا محدود شدن صفحه بتوانيد صفحه خود را بازگردانيد. گاهي اوقات با وجود آن که شما اکانت جديدي ايجاد نکرده ايد، ولی ايميل مربوط به ايجاد اکانت جديد براي شما ارسال مي شود که حاوي کد مربوط به عضويت در اينستاگرام است!
با استفاده از اين کد مي توانيد در اينستاگرام عضو شويد ولی چنانچه شما قصد ايجاد اکانت جديد نداشته ايد، آن را ناديده بگيريد. احتمالاً کاربري ايميل شما را به دليل شباهت آدرس ايميل وارد کرده است و اين مسئله مشکل امنيتي براي شما ايجاد نخواهد کرد.
همچنين آن کاربر نمي تواند بدون داشتن کد عضويت، با استفاده از ايميل شما در اينستاگرام عضو شود! بنابراين جاي نگراني نيست و کافي است آن ايميل را ناديده بگيريد.
ه) من نمي توانم با استفاده از شماره موبايل يا ايميلم در اينستاگرام عضو شوم!
با هر شماره موبايل يا ايميل خود مي توانيد تنها يک اکانت در اينستاگرام ايجاد کنيد! در اصل با يک شماره موبايل نمي توانيد دو حساب کاربري در اينستاگرام داشته باشيد.
بنابراين چنانچه نمي توانيد در اينستاگرام عضو شويد، حتماً در گذشته با همين شماره يا ايميل خود در اينستاگرام حساب کاربري ايجاد کرده ايد. چنانچه اينستاگرام به شما مي گويد که حساب کاربري ايجاد کرده ايد، کافي است از گزينه بازيابي رمز عبور (Forgot Password) استفاده کرده و رمز عبور جديدي را براي حساب اينستاگرام خود ايجاد کنيد.
آموزش دوم) ويرايش و بروزرساني حساب کاربري اينستاگرام
پس از ايجاد اکانت خود، کافي است وارد بخش پروفايل خود شويد؛ در اين بخش گزينه اي به نام Edit Profile ديده مي شود که با لمس کردن آن وارد صفحه بروزرساني اطلاعات شخصي خود مي شويد:
تغيير عکس (Change Photo): با کليک بر روي اين گزينه مي توانيد يک تصوير براي پروفايل خود انتخاب کنيد تا چنانچه کاربري وارد صفحه اينستاگرام شما شود، تصوير پروفايل موردنظرتان را مشاهده کند.
نام کاربري (Username): در اين بخش مي توانيد نام کاربري حساب خود را ويرايش کنيد.
وبسايت (Website): در اين بخش بايد آدرس سايت يا صفحات خود در شبکه هاي اجتماعي ديگر را وارد کنيد.
بيو (Bio): در اين بخش مي توانيد توضيحات در مورد صفحه خود بنويسيد؛ مثلاً چنانچه صفحه شما شخصي است، مي توانيد تحصيلات، شغل، موقعيت جغرافيايي و… را بنويسيد.
Try Instagram Business Tools: با استفاده از اين گزينه مي توانيد حساب اينستاگرام خود را به حساب تجاري تبديل کنيد. چنانچه قصد ايجاد يک حساب تجاري در اينستاگرام را داريد، پيشنهاد مي کنم از مقاله
راهنماي کامل استفاده از بيزينس پروفايل اينستاگرام استفاده کنيد.
Email Adress: در اين بخش بايد آدرس ايميل خود را وارد کنيد؛ چنانچه آدرس ايميل خود را وارد کرده ايد، با کليک بر روي Confirm يک لينک به ايميل شما ارسال مي شود که با کليک بر روي آن، ايميل شما براي اين اکانت اينستاگرام تاييد مي شود! از اين بنابراين چنانچه رمز خود را فراموش کنيد، مي توانيد با استفاده از ايميل خود رمزعبورتان را تغيير دهيد.
Phone Number: در اين بخش بايد شماره موبايل خود را وارد کنيد و کد ارسال شده به آن را در اينستاگرام وارد کنيد؛ شماره موبايل هم مانند ايميل به شما در زمينه تغيير رمزعبور کمک مي کند.
جنسيت (Gender): در اين بخش بايد جنسيت خود را وارد کنيد تا اينستاگرام بتوانيد آناليز دقيقي از کاربران خود داشته باشد.
در نهايت کافي است بر روي تيک آبي در بالا سمت راست کليک کنيد تا اطلاعات بروزشده، ذخيره شوند؛ اکنون چنانچه به صفحه پروفايل خود برويد، اطلاعات جديد و بروزشده نمايش داده مي شود.
فراموش رمز عبور (Forgot Password)
اگر بنابراين از عضويت، رمز عبور خود را فراموش کرده باشيد، نمي توانيد وارد حساب کاربري خود شويد! در اصل براي ورود به اينستاگرام نياز به رمز عبور داريد و بدون داشتن آن، نمي توانيد از اينستاگرام استفاده کنيد.
يکي از قابليت هايي که اينستاگرام مانند هر شبکه اجتماعي ديگري در اختيار کاربران قرار داده است، قابليت بازيابي رمز عبور در هنگام فراموشي آن است! براي اين کار، بنابراين از ورود به اپليکيشن بر روي Get help with signing in کليک کنيد:
در اين مرحله بايد يوزرنيم، ايميل يا شماره موبايل خود را که با استفاده از آن حساب کاربري اينستاگرام ايجاد کرده ايد، وارد کنيد و بر روي Next کليک کنيد. در مرحله بعدي دو گزينه در دسترس شما قرار دارد:
ارسال ايميل (Send an Email): با انتخاب اين گزينه، يک لينک براي بازيابي رمز عبور به ايميل شما ارسال مي شود که با کليک بر روي آن مي توانيد رمز جديدي براي حساب کاربري خود انتخاب کنيد.
ارسال پيامک (Send an SMS Message): با انتخاب اين گزينه يک SMS براي بازيابي رمز عبور براي شما ارسال مي شود.
با کليک بر روي لينک ارسال شده مي توانيد رمز عبور جديدي براي حساب اينستاگرام خود انتخاب کنيد. اکنون مي توانيد با رمز عبور جديد خود وارد حساب کاربري شويد!
آموزش سوم) بررسي بخش هاي مختلف اينستاگرام
اينستاگرام يک شبکه اجتماعي بسيار قدرتمند است که بخش هاي مختلفي را در اختيار کاربران قرار داده است! در اصل اينستاگرام به دنبال تعامل بيشتر کاربران باهم است و به همين دليل بخش هاي مختلفي در اختيار آن ها قرار داده است.
در اين بخش از آموزش اينستاگرام قصد داريم به بررسي بخش هاي مختلف اپليکيشن اينستاگرام بپردازيم تا بتوانيد از بخش هاي مختلف آن استفاده کنيد.
- صفحه ورود: در اين بخش مي توانيد يوزرنيم و پسورد خود را وارد کنيد تا وارد حساب اينستاگرام خود شويد! در نسخه وب اينستاگرام هم به راحتي مي توانيد اطلاعات حساب کاربري خود را وارد کنيد تا بتوانيد از امکانات نسخه وب استفاده کنيد.
- صفحه خانه (فيد): در اين بخش مي توانيد پست افرادي که دنبال مي کنيد را مشاهده کنيد. البته گاهي اينستاگرامي در ميان پست ها به شما پست هاي تبليغاتي نشان مي دهد که مربوط به فالووينگ هايتان نيست!
- تنها کافي است از آن عبور کنيد؛ تعداد اين تبليغات زياد نيست ولی چنانچه شما را اذيت مي کند، مي توانيد از طريق Hide Ads آن را براي مدتي پنهان کنيد.
- صفحه جستجو: در اين بخش مي توانيد صفحات و افراد مختلف را جستجو کنيد. در همين صفحه مي توانيد موضوعات مختلفي را انتخاب کنيد تا اينستاگرام مطابق الگوريتم هاي خود، تصاوير و ويدئوهاي آن موضوع را به شما نمايش دهيد.
- Explore: در اين بخش مي توانيد پست هاي افرادي که دنبال نکرده ايد را مشاهده کنيد؛ اين پست ها ممکن است پست هايي باشند که فالوينگ هاي شما آن ها را لايک کرده اند.
- بخش نوتيفيکشن و فعاليت فالوينگ ها: در اين بخش مي تاونيد لايک ها و کامنت هايي که دريافت مي کنيد را ببينيد. در بخش Activity هم مي توانيد فعاليت کاربران ديگر را دنبال کنيد؛ مثلاً چنانچه دوست شما شخص ديگري را فالو کند، در اين بخش پيغام مربوط به آن نمايش داده مي شود. همچنين چنانچه صفحه شما خصوصي (Private) باشد، در اين بخش مي توانيد Follow Requests را ببينيد؛ در بخش هاي بعدي به بررسي اين قابليت خواهيم پرداخت.
- صفحه پروفايل: در اين صفحه مي توانيد تعداد فالوينگ ها، تعداد فالوورها، تعداد پست ها و ساير اطلاعات صفحه خود را ببينيد.
- بخش دايرکت: بخش دايرکت چت هاي شما با ساير کاربران را نمايش مي دهد؛ با استفاده از ابزار دايرکت مي توانيد با کاربران ديگر در ارتباط باشيد و براي آن ها عکس، ويدئو، استوري و پيام متني ارسال کنيد.
اين ۷ مورد بخش هاي اصلي اينستاگرام را تشکيل مي دهد که هر يک کاربردهاي مخلتفي دارند.
بخش چهارم) مديريت اکانت اينستاگرام؛ فالو و آنفالو کردن ساير کاربران
در اين بخش از آموزش اينستاگرام به آموزش مديريت اکانت اينستاگرام مي پردازيم. هنگامي که شما يک اکانت اينستاگرام ايجاد مي کنيد، به راحتي مي توانيد کاربران ديگر را دنبال کنيد. براي مديريت اکانت اينستاگرام اينستاگرام خود ابتدا بايد وارد اکانت خود شويد.
براي دنبال کردن افراد در اينستاگرام، کافي است وارد صفحه آن فرد شويد و در بالاي صفحه بر روي Follow کليک کنيد! با کليک بر روي اين گزينه نام شما به فالوورهاي آن صفحه و نام آن صفحه به ليست فالوينگ هاي شما اضافه مي شود.
چنانچه فرد موردنظر هم شما را فالو کند، نام آن فرد در ليست فالوورهاي شما هم ديده مي شود و مي توانيد اکانت خود را در ميان فالوينگ هاي آن صفحه پيدا کنيد.
چند نکته مهم که در بخش دنبال کردن افراد در اين بخش از آموزش اينستاگرام اهميت دارد، عبارتند از:
اگر قصد داريد در اينستاگرام دوستان خود يا افرادي که مي شناسيد را فالو کنيد! چند نکته مهم وجود دارد که در اين بخش از آموزش اينستاگرام به بررسي آن مي پردازيم:
الف) دنبال کردن افرادي که آن ها را مي شناسيم و نام آن ها را مي دانيم!
بسياري از دوستان و آشنايان ما در اينستاگرام فعاليت مي کنند و شايد بخواهيد آن ها را دنبال کنيد. چنانچه نام اين افراد را مي دانيد، کافي است وارد بخش جستجوي اينستاگرام شويد و نام آن ها را جستجو کنيد!
در اين صورت به راحتي مي توانيد آن ها را دنبال کنيد و محتواي صفحه چنين کاربراني را ببينيد. البته توجه داشته باشيد که ممکن است فرد موردنظر اسم خود را به صورت کامل ننوشته باشد يا اصلاً در اينستاگرام عضو نباشد. در اين صورت نمي توانيد اين افراد را پيدا کنيد!
ب) پيدا کردن افرادي که شماره آن ها را در موبايل خود ذخيره کرده ايم!
اگر افرادي که مي شناسيد به شما نزديک باشند، حتماً شماره موبايل آن ها را ذخيره کرده ايد! اينستاگرام به شما يک قابليت بسيار عالي مي دهد که با استفاده شماره موبايل افراد مختلف مي توانيد آکانت اينستاگرام آن ها را پيدا کرده و آن ها را فالو کنيد.
براي استفاده از اين قابليت وارد اينستاگرام خود شويد و از طريق صفحه پروفايل، بر روي ۳ نقطه بالا کليک کنيد! در اين بخش هم وارد گزينه Find People شويد و به کمک بخش Contact، افرادي که شماره موبايل آن ها در گوشي شما ذخيره شده است و در اينستاگرام عضو هستند را پيدا کنيد.
بنابراين از پيدا کردن اين افراد با لمس گزينه Follow مي توانيد آن ها را دنبال کنيد و محتواي آن ها را ببينيد.
ج) بنابراين از اتصال به ليست مخاطبان موبايل، چه اتفاقي مي افتد؟
پاسخ اين سوال کاملاً واضح است! بنابراين از اتصال به ليست مخاطبان خود که در بخش ب به آن اشاره کرديم، ليست مخاطباني که در اينستاگرام فعاليت مي کنند به شما نمايش داده مي شود.
البته توجه داشته باشيد که با درنظر گرفتن سياست هاي اينستاگرام، در کنار هر مخاطب شماره آن نمايش داده نمي شود و چنانچه کاربري با يک نام کاربري ناشناس در اينستاگرام عضو شده باشد، متوجه نخواهيد شد که اين کاربر مربوط به کدام فرد است.
در ليست مخاطبان خود با کليک بر روي Follow All تمام مخاطباني که شماره آن ها را ذخيره داريد، دنبال مي شوند. بنابراين توجه داشته باشيد که چنانچه قصد فالو کردن تمام اين افراد را نداريد، بر روي اين گزينه کليک نکنيد. البته به راحتي مي توانيد اين افراد را آنفالو کنيد ولی نوتيفيکشن آن در همان لحظه براي آن کاربر ارسال مي شود.
د) براي قطع اتصال ليست مخاطبان در اينستاگرام چه کار کنيم؟
پس از اتصال ليست مخاطبان به اينستاگرام، ممکن است نياز به قطع آن داشته باشيد! مثلاً ممکن است بخواهيد کاربران موردنظر را فالو کنيد و سپس ليست مخاطبان خود را از اينستاگرام قطع کنيد. براي اين کار کافي است وارد بخش تنظيمات اينستاگرام و سپس بخش Account شويد:
در اين بخش بر روي contacts syncing کليک کنيد و گزينه Connect Contact را غيرفعال کنيد. چنانچه مجدداً به اين قابليت نياز داشتيد، کافي است همين مسير را طي کنيد و گزينه Connect Contact را فعال کنيد.
البته بايد توجه داشته باشيد که مخاطباني که همگام سازي شده اند و در ليست مخاطبان شما قرار دارند، با غيرفعال کردن اين گزينه ديگر قابل نمايش نيستند و براي مشاهده مجدد اين کاربران بايد اين قابليت را فعال کنيد.
ه) چگونه با استفاده از بخش جستجوي اينستاگرام، افراد يا صفحات موردنظرمان را پيدا کنيم؟
بخش جستجوي اينستاگرام بسيار کاربردي است! با استفاده از اين بخش مي توانيد نام افراد يا صفحات مختلفي را جستجو و آن ها را دنبال کنيد.
براي اين کار وارد بخش جستجوي اينستاگرام (آيکن جستجو در پايين اينستاگرام) کليک کنيد و نام موردنظر را در کادر بالا جستجو کنيد. بنابراين از چند ثانيه اينستاگرام به شما ليست افراد يا صفحاتي که کلمه جستجو شده را دارند، نمايش داده مي شود.
در اين بخش مي توانيد افراد، هشتگ ها يا مکان هاي مختلفي را جستجو کنيد که در بخش Top برترين هاي اين موارد به شما نمايش داده مي شوند. براي جستجوي افراد کافي است نام يا نام کاربري آن ها را وارد کنيد تا چنانچه در اينستاگرام عضو بود، به شما نمايش داده شود.
البته باز هم لازم به ذکر است که ممکن است چندين نفر با آن نام در اينستاگرام وجود داشته باشند که بايد از روي تصوير پروفايل، فرد موردنظر را دنبال کنيد.
د) چگونه درخواست فالو کاربران را تاييد کنيم؟
اگر صفحه شما يک صفحه خصوصي (Private) است، کاربران براي فالو کردن شما درخواست ارسال مي کنند. چنانچه آن ها را مي شناسيد به راحتي مي توانيد وارد بخش نوتيفيکشن هاي اينستاگرام شويد و از طريق بخش Follow Request، درخواست کاربران مختلف را ببينيد.
در کنار هر کاربر دو گزينه Confirm و Delete وجود دارد که با کليک بر روي Confirm، آن کاربر به ليست فالوورهاي شما اضافه مي شود.
همچنين چنانچه آن کاربر را نمي شناسيد يا به هر دليلي نمي خواهيد در ليست فالوورهاي شما وجود داشته باشد، کافي است بر روي Delete کليک کنيد تا درخواست آن کاربر حذف شود.
همچنين چنانچه شما هم به يک اکانت پرايوت درخواست فالو بدهيد، چنانچه آن کاربر درخواست شما را تاييد کند به ليست فالوورهايش اضافه مي شويد در غير اين صورت نمي توانيد آن کاربر را فالو کنيد.
ه) چگونه مي توانم برخي اکانت هاي اينستاگرام را آنفالو کنم؟
گاهي اوقات دلايلي پيش مي آيد که نياز به آنفالو کردن افراد داريد؛ مثلاً برخي از صفحات اينستاگرام بيش از حد تبليغ مي گذارند که در اين صورت مي خواهيد آن ها را آنفالو کنيد. براي آنفالو کردن اين افراد کافي است وارد صفحه آن ها شويد و بر روي تيک کليک کنيد و سپس گزينه Unfollow (گزينه کنار Message) را بزنيد.
پس از کليک بر روي گزينه آنفالو، دکمه Follow مجدداً به شما نمايش داده مي شود که مي توانيد آن صفحه را فالو کنيد.
ر) چگونه مي توانم يک نفر را در اينستاگرام بلاک کنم؟
با بلاک کردن کاربران در اينستاگرام، آن ها ديگر نمي توانند صفحه شما را مشاهده کنند! براي بلاک کردن افراد کافي است وارد صفحه پروفايل آن فرد شويد و از طريق سه نقطه در بالاي صفحه، بر روي Block کليک کنيد.
همچنين چنانچه بخواهيد يک فرد را آن بلاک کنيد، کافي است همين مراحل را طي کنيد که به جاي Block گزينه Unblock به شما نمايش داده مي شود که با کليک بر روي آن، کاربر موردنظر آنبلاک مي شود.
توجه داشته باشيد که هنگامي که يک کاربر را بلد مي کنيد، آن کاربر نمي تواند شما را از بخش جستجو پيدا کند؛ همچنين چنانچه دايرکتي براي آن فرد ارسال کرده باشيد، دايرکت پاک مي شود و تمامي پيام ها تا زماني که آن فرد را آن بلاک کنيد، نمايش داده نمي شوند.
ليست کاربراني که بلاک کرده ايد، در بخش تنظيمات قابل مشاهده است؛ کافي است وارد تنظيمات اينستاگرام شويد و سپس در بخش Privacy and Security، بر روي Blocked Accounts کليک کنيد.
چنانچه نياز به آن بلاک کردن اين افراد داريد، روي کاربر موردنظر کليک کنيد و سپس با کليک بر روي Unblock، آن کاربر را از بلاک در بياوريد.
ز) چگونه مي توانيم کاربراني که ما را فالو کرده اند، از ليست فالوورهاي خود خارج کنيم؟
اگر مي خواهيد کاربراني که شما را فالو کرده اند را از ليست فالوورهاي خود حذف کنيد، دو راه پيش روي شما است:
راه اول اين است که وارد ليست فالوورهاي خود شويد و نام کاربري آن کاربر را جستجو کنيد. اکنون با کليک بر روي سه نقطه گزينه اي به نام Remove نمايش داده مي شود که با کليک بر روي آن، آن کاربر ديگر جزء فالوورهاي شما نيست.
راه دوم اين است که آن فرد را بلاک و سپس آن بلاک کنيد؛ در اين صورت آن فرد را از ليست فالوورهاي شما حذف مي شود ولی در ليست افراد بلاک شده شما هم قرار ندارد.
آموزش پنجم) خصوصي (Private) کردن اينستاگرام
براي پرايوت کردن اکانت اينستاگرام کافي است وارد بخش تنظيمات اينستاگرام شويد، سپس از طريق بخش Account Privacy، گزينه Private Account را فعال کنيد. اکنون چنانچه کاربراني که شما را دنبال نکرده اند وارد صفحه شما شوند، صفحه شما را به صورت خصوصي مي بينند و ديگر نمي توانند به پست هاي شما دسترسي داشته باشند!
تنها راه ديدن پست هاي شما فالو کردن شما است که اين مورد هم نيازمند تاييد درخواست فالوي آن ها است.
پس از پرايوت کردن اکانت خود کاربراني به شما درخواست فالو مي دهند که اين درخواست ها در بخش Activity و اعلان ها قابل مشاهده است. اين بخش تحت عنوان Follow Request نمايش داده مي شود که مي توانيد درخواست آن ها را تاييد يا رد کنيد.
چنانچه فردي از قبل شما را دنبال کرده باشد و به تازگي اکانت خود را پرايوت کرده باشيد، آن فرد همچنان در ليست فالوورهاي شما وجود دارد که در صورت نياز مي توانيد آن فرد را از ليست فالوورهاي خود حذف کنيد.
آموزش ششم) انتشار پست (تصوير يا ويدئو) در اينستاگرام
اينستاگرام يک شبکه اشترا ک گذاري تصوير و ويدئو است و روزانه چندين ميليون عکس در آن آپلود مي شود! چنانچه يکي از کاربران اينستاگرام هستيد، بايد بدانيد که چگونه در اينستاگرام پست منتشر کنيم. در اين بخش از آموزش اينستاگرام به بررسي نحوه انتشار عکس و فيلم در اينستاگرام مي پردازيم تا بتوانيد يک صفحه فعالي داشته باشيد.
براي انتشار پست در اينستاگرام ابتدا بايد يک عکس يا فيلم در موبايل خود درنظر بگيريد. اکنون وارد اپليکيشن اينستاگرام خود شويد؛ لازم به ذکر است نسخه وب اينستاگرام قابليت اشتراک گذاري عکس و فيلم را ندارد و حتماً بايد از اپليکيشن آن استفاده کنيد.
در صفحه اصلي اينستاگرام، آيکن + (آيکن وسط در نوار پايين اينستاگرام) که مربوط به انتشار پست است را مشاهده مي کنيد:
با کليک بر روي اين بخش وارد صفحه انتخاب عکس يا فيلم مي شويد؛ همچنين مي توانيد يک عکس يا فيلم را به کمک اپليکيشن اينستاگرام بگيريد. بنابراين از انتخاب تصوير يا فيلم موردنظر خود، وارد مرحله بعد شويد.
در اين مرحله به راحتي مي توانيد از افکت هاي اينستاگرام براي زيباتر کردن تصوير خود استفاده کنيد؛ کافي است بر روي افکت موردنظر خود کليک کنيد تا تصوير ويرايش شده خود را ببينيد. اکنون که افکت خود را انتخاب کرده ايد، وارد بخش بعدي شويد تا اطلاعات مربوط به عکس را وارد کنيد:
در اين صفحه چندين بخش وجود دارد که بايد جزئيات ويدئوي خود را وارد کنيد تا کاربران بتوانند آن را مشاهده کنند:
Cation: در اين بخش مي توانيد متن موردنظر خود را وارد کنيد؛ براي آن که اين متن بتواند نظر کاربران را جلب کند، بايد مرتبط با تصوير شما باشد.
Tag people: با استفاده از اين بخش مي توانيد افراد موردنظر خود را در تصوير تگ کنيد؛ تگ کردن به شما کمک مي کند تا بتوانيد افراد موردنظرتان را در تصوير نمايش دهيد و کاربران ديگر با کليک بر روي آن مي توانند وارد صفحه آن کاربر شوند.
Location: در اين بخش مي توانيد موقعيت مکاني موردنظر خود را انتخاب کنيد؛ توجه داشته باشيد که براي انتخاب موقعيت مکاني بايد Location موبايل شما روشن باشد تا بتوانيد مکان فعلي خود را شناسايي کنيد يا از موقعيت مکاني موردنظر خود استفاده کنيد.
بررسي چند نکته از آموزش اينستاگرام که در اين بخش اهميت دارند:
الف) چگونه مي توان به جاي انتشار يک عکس، چندين عکس يا ويدئو را با هم منتشر کنيم؟
يکي از قابليت هاي بسيار کاربردي اينستاگرام، قابليت انتشار چندين عکس با هم است که در اين بخش از آموزش اينستاگرام به بررسي آن مي پردازيم. در اصل شما مي توانيد چند عکس را در قالب يک پست منتشر کنيد و نيازي به انتشار تصاوير يا ويدئوها در چند پست نيست! براي اين کار کافي است در هنگام انتخاب عکس، بر روي آيکن دو پنجره کليک کنيد و سپس عکس هاي خود را انتخاب کنيد.
با اين کار به راحتي مي توانيد چندين عکس را انتخاب کنيد و مراحل انتشار را مانند بخش قبلي طي کنيد! اکنون شما با استفاده از اين بخش از آموزش اينستاگرام، يک پست چند عکسي را در صفحه اينستاگرام خود منتشر کرده ايد و کاربران از ديدن آن لذت مي برند.
ب) بنابراين از انتشار يک پست، چگونه مي توانيم جزئيات آن را ويرايش کنيم؟
براي ويرايش جزئيات يک عکس نظير کپشن، وارد پست موردنظرتان شويد؛ در اين بخش بر روي ۳ نقطه کليک کنيد و گزينه Edit را انتخاب کنيد! اکنون وارد صفحه ويرايش پست مي شويد که مي توانيد جزئيات موردنظرتان را تغيير دهيد.
ج) چگونه تعداد بازديد پست ها را اندازه گيري کنيم؟
براي آن که بدانيد پست هاي شما چقدر لايک يا بازديد داشته اند، وارد صفحه همان پست شويد. چنانچه پست شما ويدئو باشد، تعداد View يا بازديد آن به شما نمايش داده مي شود ولی چنانچه پست شما يک عکس باشد، تنها تعداد لايک آن را مشاهده مي کنيد!
البته چنانچه مديريت يک صفحه تجاري اينستاگرام را برعهده داريد، ابزار insights به شما در زمينه تعداد مشاهده پست ها توسط کاربران و اطلاعات مفيد ديگر کمک مي کند.
د) چگونه پست منتشر شده را حذف کنم؟
اگر نياز به حذف يک پست داريد، کافي است وارد صفحه پست خود شويد و با کليک بر روي سه نقطه، گزينه Delete را بزنيد. همچنين لازم است بدانيد به کمک قابليت Archive مي توانيد پست خود را آرشيو کنيد تا چنانچه بعداً به نمايش مجدد آن پست در اينستاگرام خود داشتيد، بتوانيد آن را بازگرداني کنيد.
ه) چگونه مي توانم پست هايي که افراد ديگر من را تگ کرده اند، مشاهده کنم؟
همانطور که گفتيم، يکي از قابليت هاي بسيار عالي اينستاگرام قابليت تگ کردن ساير افراد بر روي پست ها است! افراد ديگر هم ممکن است شما را در پست هاي خود تگ کرده باشند که در اين صورت فالوورهاي آن افراد با کليک بر روي تگ موجود بر روي تصوير وارد پست شما مي شوند.
براي مشاهده پست هايي که شما بر روي آن تگ شده اند، وارد صفحه پروفايل خود شويد و بر روي آيکن تگ ها کليک کنيد. در اين بخش تمام پست هايي که شما بر روي آن تگ شده ايد، قابل مشاهده است.
د) چگونه کاربران را بر روي پست هاي اينستاگرام منشن کنم؟
منشن کردن به عملي گفته مي شود که آي دي کاربران ديگر را زير پست هاي ديگر درج کنيد تا در بخش نوتيفيکيشن آن ها، پيامي مبني بر منشن شدن برايشان ارسال شود!
براي منشن کردن کاربران کافي است آي دي آن ها را به همراه کاراکتر @ درج کنيد! به عنوان مثال مي توانيد @id را در زير يک پست قرار دهيد تا پيام منشن شدن براي فردي با نام کاربري id ارسال شود.
ذ) براي آرشيو پست ها چه کاري بايد انجام دهم؟
براي آرشيو پست هايي که بر روي اينستاگرام شما وجود دارد، کافي است وارد صفحه آن پست شويد. سپس با کليک بر روي سه نقطه، بر روي Archive کليک کنيد تا پست موردنظر آرشيو شود.
ر) چگونه پست ها آرشيو شده را بازگردانيم؟
براي بازگرداني پست هاي آرشيو شده، کافي است وارد صفحه پروفايل خود شويد؛ در اين بخش بر روي آيکن مربوط به آرشيو پست ها کليک کنيد:
با انتخاب عکس موردنظر و سپس کليک بر روي گزينه بازگرداني، تصوير شما در پروفايل اينستاگرام نمايش داده مي شود.
بخش هفتم) مديريت استوري در اينستاگرام
در اين بخش از آموزش اينستاگرام، قصد داريم به مديريت استوري بپردازيم! استوري هاي اينستاگرام يکي از کاربردي ترين و جذاب ترين ابزارهاي در دسترس کاربران هستند که به کمک آن مي توانيد تصاوير و ويدئوهاي کوتاه خود را به مدت ۲۴ ساعت در دسترس کاربران قرار دهيد.
براي استفاده از بخش استوري کافي است در صفحه اول اينستاگرام خود (صفحه فيد) بر روي آيکن دوربين در سمت چپ و بالا که مربوط به استوري است، کليک کنيد:
با ورود به اين بخش به راحتي مي توانيد عکس بگيريد يا ويدئوهاي ۱۵ ثانيه اي ضبط کنيد! توجه داشته باشيد که چنانچه ويدئوي شما بيشتر از ۱۵ ثانيه شود، اينستاگرام ويدئوي شما را در چندين استوري منتشر مي کند.
در اين بخش چنانچه به بالاي استوري توجه کنيد، يک آيکن مربوط به تنظيمات را مشاهده خواهيد کرد. با ورود به اين بخش، تنظيمات مربوط به استوري در اختيار شما قرار دارد:
Hide Story From: با ورود به اين بخش مي توانيد افرادي را انتخاب کنيد تا استوري ما به آن ها نمايش داده نشود! در اصل برخي افراد نمي خواهند استوري خود را به برخي افراد خاص نمايش دهند که در اين صورت استوري خود را از آن ها Hide مي کنند. با ورود به اين بخش نام کاربري افراد را جستجو کنيد و آن ها را به ليست Hide خود اضافه کنيد.
Close Friends: در اينستاگرام برخي افراد وجود دارند که به عنوان دوستان نزديک آن ها را فالو کرده ايد! اين افراد نسبت به ساير فالوورهاي شما صميمي تر هستند و به طور کلي با آن ها راحت تر هستيد.
ابزار Close Friends به شما کمک مي کند تا برخي افراد را به ليست دوستان نزديک خود اضافه کنيد و استوري هاي موردنظر را تنها به اين افراد نمايش دهيد! چنانچه قصد داريد براي دوستان نزديک يا Close Friends خود استوري بگذاريد، کافي است وارد بخش استوري گذاشتن شويد و استوري خود را آماده کنيد.
در کنار دکمه Send To، گزينه اي به نام Close Friends وجود دارد که با کليک بر روي آن مي توانيد استوري خود را براي دوستان نزديک خود منتشر کنيد.
Allow Message replies: در اين بخش مي توانيد مشخص کنيد که ريپلاي کردن استوري شما توسط چه کساني انجام شود! ۳ گزينه در اختيار شما قرار دارد:
- Your Followers: با انتخاب اين گزينه تمام کساني که شما را فالو کرده باشند مي توانند به استوري شما پاسخ دهند.
- Followers you Follow back: با انتخاب اين گزينه تنها افرادي که شما را فالو کرده اند و شما هم آن ها را فالو کرده ايد، قادر به ريپلاي کردن استوري شما هستند.
- Off: با انتخاب اين گزينه ارسال پاسخ براي هيچ فردي امکان پذير نيست و نمي توانند به استوري شما پاسخ دهند.
با توجه به نياز خود مي توانيد يکي از ۳ گزينه موردنظر را انتخاب کنيد و پاسخ دادن به استوري را براي برخي کاربران محدودتر کنيد.
Saving: با استفاده از اين بخش به راحتي مي توانيد تصاوير منتشرشده در استوري خود را ذخيره کنيد! دو نوع ذخيره سازي در دسترس شما قرار دارد:
- Save to Archive: با استفاده از اين گزينه مي توانيد استوري هاي خود را به بخش آرشيو استوري ها اضافه کنيد؛ فعال سازي اين بخش به اين معناي است که استوري هاي شما بنابراين از ۲۴ ساعت در دسترس کاربران قرار مي گيرند.
- Save to Gallery: با استفاده از اين گزينه مي توانيد استوري هاي خود را در گالري ذخيره کنيد؛ اين گزينه به شما کمک مي کند تا تمام استوري هاي منتشرشده در گالري شما ذخيره شوند و چنانچه به آن ها نياز داشتيد، به آن دسترسي پيدا کنيد.
پيشنهاد مي کنم چنانچه گزينه اول را فعال کرده ايد، گزينه دوم را غيرفعال کنيد! زيرا در هر زماني مي توانيد استوري هاي آرشيو شده را دانلود کنيد ولی با انتخاب گزينه دوم، فضاي موبايل شما اشغال مي شود!
Sharing: با فعال سازي اين گزينه فالوورهاي شما مي توانند استوري را براي دوستان خود بفرستند! البته چنانچه صفحه شما پرايوت باشد، دوستان فالوور شما تنها زماني مي توانند استوري را ببينند که شما را فالو کرده باشند.
Share Your Story to Facebook: با استفاده از اين گزينه مي توانيد استوري خود را هم زمان با انتشار در اينستاگرام، در فيسبوک هم به اشتراک بگذاريد.
اگر صحفه اينستاگرام شما مربوط به يک کسب وکار اينترنتي است، با استفاده از اين ابزار مي توانيد محتواي خوبي را با کاربران فيسبوک به اشتراک بگذاريد.
بررسي چند نکته از آموزش اينستاگرام که در اين بخش اهميت دارند:
الف) چگونه مي توانم تعداد بازديد استوري خود را ببينم؟
اينستاگرام به شما تعداد بازديدهاي انجام شده از استوري ها را نمايش مي دهد؛ بنابراين از انتشار استوري، استوري شما تا ۲۴ ساعت باقي مي ماند و در اين مدت هر کاربري که استوري تان را ببيند، يک عدد به تعداد مشاهده کنندگان استوري اضافه مي شود!
براي ديدن تعداد استوري کافي است وارد صفحه اصلي اينستاگرام خود شويد، سپس در بالا و سمت چپ اينستاگرام بر روي استوري خود کليک کنيد تا باز شود. در پايين و سمت راست اين بخش مي توانيد تعداد بازديد استوري خود را ببينيد.
ب) آيا مي توانم افرادي که استوري من را ديده اند را بشناسم؟
براي شناسايي افرادي که استوري شما را مشاهده کرده اند، کافي است وارد استوري خود (بر اساس مرحله قبل) شويد. در اين بخش چنانچه استوري خود را به بالا بکشيد، ليست تمام افرادي که استوري شما را ديده اند را خواهيد ديد!
همچنين با ضربه زدن بر روي هر کدام از اين افراد، به راحتي مي توانيد وارد پروفايل آن ها شويد.
ج) چگونه مي توانم استوري خود را براي هميشه در اينستاگرام خود نگه داري کنم تا کاربران ببينند؟
يکي از قابليت هاي بسيار عالي و کاربردي اينستاگرام که در آپديت هاي سال ۲۰۱۸ ارائه شده است، قابليت
Highlights اينستاگرام است! در بخش هايلايت ها به راحتي مي توانيد استوري هاي موردنظر خود را با يک عنوان مناسب اضافه کنيد تا براي هميشه در صفحه پروفايل شما باقي بماند. براي اين کار کافي است وارد استوري خود شويد و گزينه Highlight را بزنيد!
اکنون ليست هايلايت هاي شما نمايش داده مي شود که با کليک بر روي يکي از آن ها، به راحتي مي توانيد آن استوري را به هايلايت خود اضافه کنيد. همچنين چنانچه مي خواهيد تصوير شما به چندين هايلايت اضافه شود، کافي است اين مرحله را چند بار تکرار کنيد و در هر بار، استوري خود را در يکي از هايلايت ها قرار دهيد.
بخش هشتم) اتصال فيسبوک و توييتر به اينستاگرام
يکي از مسائلي که براي کسب وکارهاي اينترنتي اهميت دارد، اتصال اکانت شبکه هاي اجتماعي ديگر نظير فيسبوک، توييتر و… به اينستاگرام است! اين کار به اين دليل اهميت دارد که مي توانند محتواي اينستاگرام خود را در اين شبکه ها به اشتراک بگذارند و محتواي توليد شده را در اختيار تمام مخاطبان قرار دهند؛
زيرا برخي از مخاطبان شما در اينستاگرام فعاليت دارند و برخي ديگر فعاليت در توييتر را ترجيح مي دهند. در اين بخش از آموزش اينستاگرام قصد داريم به بررسي نحوه اتصال اکانت فيسبوک به اينستاگرام بپردازيم تا به راحتي بتوانيد محتوا خود را با کاربران فيسبوک هم به اشتراک بگذاريد!
براي اين کار کافي است وارد تنظيمات اينستاگرام خود شده و سپس وارد بخش Account شويد؛ اکنون بر روي گزينه Linked Account کليک کنيد.
در اين بخش ليست شبکه هاي اجتماعي که مي توانيد به اينستاگرام متصل کنيد، در دسترس است. بر روي هر کدام از آن ها که مي خواهيد به اينستاگرام خود متصل کنيد، کليک کرده و اطلاعات اکانت خود را وارد کنيد.
اکنون حساب فيسبوک شما به اينستاگرام متصل شده است و هنگامي انتشار پست اينستاگرام مي توانيد آن را در فيسبوک هم به اشتراک بگذاريد.
بخش نهم) مديريت لايک، کامنت و منشن در اينستارگرام
اينستاگرام شبکه اي براي تعامل ميان کاربران است که اين تعامل بيشتر با لايک و کامنت انجام مي شود! يعني چنانچه کاربران يک عکس را بپسندند، آن را لايک مي کنند يا زير آن پست کامنت مي گذارند. در اين بخش از آموزش اينستاگرام قصد داريم به مديريت لايک ها و کامنت هاي اينستاگرام بپردازيم.
- لايک کردن عکس ها در اينستاگرام
براي لايک کردن عکس ها در اينستاگرام کافي است وارد پست موردنظر خود شويد. در اين صفحه با کليک بر روي آيکن لايک مي توانيد آن پست را لايک کنيد.
همچنين با دو بار کليک کردن بر روي آن تصوير، آن را لايک مي کنيد و مي توانيد تعداد لايک هاي آن پست را در کنار آيکن قلب مشاهده کنيد. همچنين چنانچه آن پست يک ويدئو باشد، مي توانيد تعداد بازديد آن ويدئو را ببينيد و با کليک بر روي عدد بازديد، تعداد لايک آن را مشاهده کنيد.
- کامنت گذاشتن بر روي پست ها در اينستاگرام
يکي ديگر از قابليت هايي که به کاربران کمک مي کند تا تعامل برقرار کنند، قابليت کامنت گذاشتن در زير پست ها است! مثلاً چنانچه از پست فردي خوشتان آمده و مي خواهيد عکس العمل نشان دهيد، مي توانيد يک کامنت در زير آن پست ارسال کنيد.
همچنين چنانچه مديريت يک کسب وکار را برعهده داريد، مي توانيد يک سوال در صفحه اينستاگرام خود در زير پست ها از کاربران بپرسيد تا آن ها با پاسخ دادن به شما نرخ تعامل صفحه شما را افزايش دهند.
براي کامنت گذاشتن در اينستاگرام کافي است وارد صفحه موردنظر خود شويد و با کليک بر روي آيکن کامنت، پاسخي براي آن فرد ارسال کنيد.
کاربران هم مي توانند به کامنت شما پاسخ دهند تا بتوانيد عکس العمل آن ها نسبت به کامنت خود را بدانيد. براي پاسخ دادن به کامنت ها کافي است وارد کامنت ها شويد و بر روي Reply کليک کنيد؛ اکنون متن خود را بنويسيد و بر روي send کليک کنيد.
- منشن کردن کاربران در پست هاي ديگر
منشن کردن کاربران به عملي گفته مي شود که مي خواهيد پست هاي کاربران ديگر را به دوستان خود نمايش دهيد! براي اين کار کافي است وارد صفحه فرد موردنظرتان شويد و سپس کاراکتر @ را قرار دهيد! سپس در جلوي اين کاراکتر نام کاربر دوست خود را بنويسيد و آن را به عنوان يک کامنت ارسال کنيد.
اکنون در بخش نوتيفيکيشن آن کاربر، پيامي ارسال مي شود که در زير آن پست منشن شده است و با کليک بر روي آن مي تواند پست موردنظر را ببيند.
بخش دهم) مديريت دايرکت در اينستاگرام
يکي از بخش هاي مهم و کاربردي در اينستاگرام، بخش دايرکت است که با استفاده از آن مي توانيد با ساير کاربران ارتباط برقرار کنيد. در بالا و سمت راست صفحه اصلي اينستاگرام آيکن دايرکت ديده مي شود که با کليک بر روي آن مي توانيد دايرکت هاي خود را ببينيد.
همچنين چنانچه مي خواهيد به کاربري در اينستاگرام پيام دهيد، کافي است وارد صفحه پروفايل آن کاربر شويد که دو حالت پيش مي آيد:
الف) آن کاربر را فالو کرده باشيد؛ در اين صورت گزينه Message ديده مي شود که مي توانيد به آن کاربر پيام دهيد.
ب) آن کاربر را فالو نکرده باشيد؛ در اين صورت در بخش پروفايل بر روي سه نقطه کليک کنيد و سپس گزينه Send Message را انتخاب کنيد.
اکنون مي توانيد به کاربر موردنظر خود پيام بدهيد و با او ارتباط برقرار کنيد. در بخش دايرکت گاهي پيغام Request نمايش داده مي شود؛ کاربراني وجود دارند که شما آن ها را فالو نکرده ايد و مي خواهند براي شما پيام ارسال کنند.
در اين صورت مي توانيد وارد رد خواست آن ها شويد و گزينه Decline را انتخاب کنيد تا درخواست آن ها رد شود. همچنين با انتخاب گزينه Allow مي توانيد به آن فرد صحبت کنيد.
همچنين با نگه داشتن دست خود بر روي هر يک از دايرکت ها مي توانيد آن را پاک کنيد. چنانچه نياز به بي صدا کردن يک کاربر کافي است وارد صفحه چت آن کاربر شويد و بر روي علامت تعجب در بالاي صفحه کليک کنيد. دو گزينه در اختيار شما قرار دارد:
Mute Messages: با انتخاب اين گزينه هر پيامي که از سمت آن کاربر براي شما ارسال شود، صداي نوتيفيکيشن موبايل شما غير فعال است.
Mute Video Chats: با انتخاب اين گزينه چنانچه کاربر موردنظر شما بخواهند تماس ويدئويي با شما برقرار کند يا ويدئو برايتان ارسال کن، صداي نوتيفيکيشن در موبايل شما غير فعال خواهد بود
بخش يازدهم) افزايش امنيت اينستاگرام با فعال کردن ورود دو مرحله اي
مسئله امنيت براي کاربران اينستاگرام و ساير شبکه هاي اجتماعي بسيار مهم است! در اين بخش از آموزش اينستاگرام قصد داريم به بررسي فعال کردن ورود دو مرحله اي در اينستاگرام بپردازيم تا بتوانيد به افزايش امنيت صفحه اينستاگرام خود کمک کنيد.
براي فعال کردن ورود دو مرحله اي ابتدا وارد صفحه پروفايل خود شويد! سپس با کليک بر روي سه نقطه، وارد تنظيمات اينستاگرام خود و سپس Privacy and Security شويد. سپس بر روي Two Factor Authentication کليک کنيد؛ در اين بخش بر روي Require Security Code کليک کنيد و بر روي OK کليک کنيد.
در مرحله بعد يک کد امنيتي براي شما ارسال مي شود که بايد آن را در اين بخش وارد کنيد.
کد امنيتي براي ما ايجاد مي شود که لازم است تا از آن اسکرين بگيريد تا بتوانيد در مواقع ضروري از آن استفاده کنيد. اکنون
ورود دو مرحله اي برايتان فعال شده است.
نتيجه گيري
اينستاگرام يک اپليکيشن بسيار عالي در زمينه برقراري ارتباط با ساير کاربران است! با استفاده از اينستاگرام مي توانيد با ساير تصاوير و ويدئوهاي خود را به اشتراک بگذاريد و همچنين بازاريابي اينترنتي کسب وکارتان را انجام دهيد.
با درنظر گرفتن اين که اينستاگرام قابليت هاي بسيار خوبي دارد، در حال حاضر اولين شبکه اجتماعي براي بازاريابي کسب وکارهاي اينترنتي در ايران به شمار مي رود و به راحتي مي توانيد فروش کسب وکارتان را افزايش دهيد.
در اين مقاله از آموزش اينستاگرام، به آموزش بخش هاي مختلف اينستاگرام پرداختيم تا بتوانيد به خوبي از اين شبکه اجتماعي استفاده کنيد.
اکنون شما بگوييد! چنانچه در شبکه اجتماعي اينستاگرام عضو هستيد و فعاليت مي کنيد، به نظرتان مهم ترين مزايا و چالش هاي اين شبکه اجتماعي چيست؟ در بخش نظرات تجربه هاي خود را با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد.