استفاده از اينستاگرام به عنوان يکي از پر مخاطب ترين شبکه هاي اجتماعي در ايران و جهان، تاثير زيادي روي کسب وکارهاي اينترنتي دارد. اينستاگرام براي کسب وکارها اهميت زيادي دارد و همين مسئله سبب تولد بخش جديدي از بازاريابي اينترنتي به نام اينستاگرام مارکتينگ شده است.
يکي از ابزارهاي اينستاگرام، IGtv است که با استفاده از آن مي توانيد ويدئوهاي مربوط به کسب وکار خود را در هر زماني به کاربران نمايش دهيد. در اين مقاله قصد داريم به بررسي ۶ راه کار IGtv بپردازيم که به کمک آن مي توانيد کسب وکار خود را متحول کنيد.
تلوزيون اينستاگرام (IGtv) چيست؟
يکي از مشکلاتي که اينستاگرام براي برخي کاربران (کاربراني که قصد انتشار ويدئو دارند) ايجاد مي کند، محدوديت ۱ دقيقه اي براي ويدئوها است! در اصل هنگامي که کاربران بخواهند ويدئوهاي چند دقيقه اي منتشر کنند، بايد آن را به چند قسمت يک دقيقه اي تقسيم بندي کرده و سپس منتشر کنند. چند قسمتي شدن يک ويدئوي چند دقيقه اي سبب مي شود تا کاربران در هنگام ديدن ويدئو با مشکل مواجه شوند. اينستاگرام براي رفع اين مشکل يک قابليت جديد به نام IGtv ايجاد کرده است که با استفاده از آن مي توانيد ويدئوهاي طولاني تر منتشر کنيد. البته اين قابليت نيز محدوديت خاص خود را دارد ولی اين محدوديت براي ويدئوهاي بسياري از کسب وکارها مشکل ساز نمي شود؛ اکانت هاي معمولي قابليت انتشار ويدئوهاي ۱۰ دقيقه اي دارند و اکانت هاي رسمي (داراي تيک آبي) مي توانند ويدئوهاي ۶۰ دقيقه اي آپلود کنند. باتوجه به اينکه ويدئو هاي کسب وکارهاي مختلف کمتر از ۱۰ دقيقه است، اين ابزار محدوديت خاصي ايجاد نمي کند. در صورتي که قصد انتشار ويدئوهاي بالاي ۱۰ دقيقه داريد، کافي است ويدئوي خود را به چند قسمت تقسيم کنيد و چند قسمت از آن ويدئو منتشر کنيد. در اين مقاله نيز قصد داريم به بررسي ۶ راه کار استفاده از IGtv براي افزايش مخاطب و فروش کسب وکار بپردازيم.استفاده از IGtv براي برندسازي کسب وکار اينترنتي
حتماً شما هم مي دانيد که استفاده از ابزارهاي مختلف اينستاگرام نظير پست، استوري، دايرکت و… تاثير زيادي بر روي کسب وکار شما و ارتباط با کاربران دارد! آيا از تاثير IGtv بر روي برندسازي کسب وکار و افزايش مخاطبان هم خبر داريد؟ معمولاً محتواي ويدئويي تاثير بيشتري بر روي مخاطبان دارد و به همين دليل است که قابليت IGtv اينستاگرام مي تواند کمک زيادي به کسب وکار اينترنتي شما کند. در اين بخش با بررسي ۶ ويژگي حرفه اي و کاربردي براي برندسازي کسب وکار اينترنتي با استفاده از IGtv همراه ما باشيد.-
جذب مخاطب جديد با ويدئوهاي منتشر شده در گذشته
-
جذب مخاطبان هدفمند با ويدئوهاي منحصر به فرد
الف) محتواي شما نسبت به رقيب هايتان کامل تر و جامع تر باشد!
گاهي محتواي منتشرشده در برخي از سايت ها يا صفحه کسب وکار در شبکه هاي اجتماعي محتواي تکراري ولی کامل تر از محتواي رقيب ها است! جامع تر بودن يک مقاله کمک زيادي به رشد کسب وکار شما و البته کاربراني که آن را مي خوانند، مي کند. ب) محتواي منحصر به فرد توليد کنيد! بهترين راه براي افزايش مخاطبان و رشد يک کسب وکار، توليد محتواي منحصر به فرد و حرفه اي است! محتواي منحصر به فرد، محتوايي است که تا کنون در سايت ها يا صفحات اجتماعي ديگري منتشر نشده باشد و کاربران آن را براي اولين بار در صفحه شما ديده باشند. موضوع محتوا نيز بسيار مهم است؛ سعي کنيد موضوعاتي را انتخاب کنيد که براي کاربران اهميت زيادي دارد و رقيبان شما کمتر به آن پرداخته اند! چنين محتوايي ترافيک و در نتيجه فروش بسيار بالايي براي شما ايجاد مي کند و به راحتي مي توانيد شاهد رشد چندين برابري کسب وکارتان باشيد. اگر قصد توليد محتواي منحصر به فرد داريد، IGtv اينستاگرام يک راه کار بسيار عالي است! با استفاده از اين ابزار به راحتي مي توانيد ويدئوهايي از پشت صحنه کسب وکارتان منتشر کنيد؛ مثلاً چنانچه يک فروشگاه گل و گياه داريد و قصد داريد به صورت آنلاين از کاربران سفارش بگيريد، به راحتي مي توانيد در يک ويدئو مراحل کاشت تا برداشت گل را نمايش دهيد. همچنين مي توانيد يک ويدئو از نحوه بسته بندي و ارسال گل براي مشتريان تهيه کنيد و آن را با استفاده از IGtv به کاربران نمايش دهيد. همچنين چنانچه براي کاربران خود دورهمي برگزار مي کنيد و مي خواهيد تعداد شرکت کنندگان در دورهمي را افزايش دهيد، به راحتي مي توانيد فيلم هاي دورهمي هاي قبل را در IGtv منتشر کرده و حس خوبي به مخاطب منتقل کنيد. با اين موارد به راحتي مي توانيد تعداد شرکت کنندگان را افزايش دهيد و اين دورهمي ها را به يک کانال بازاريابي براي کسب وکار خود تبديل کنيد! مثلاً مي توانيد محصولات و خدمات خود را در بخشي از دورهمي به کاربران نمايش دهيد و براي محصولات خود تبليغ کنيد. يک پيشنهاد عالي! در هر کسب وکاري افرادي وجود دارند که براي مخاطبان آن حوزه شناخته شده هستند. نظرتان در مورد يک مصاحبه پرمحتوا با چنين افرادي چيست؟ با توليد يک ويدئوي عالي از مصاحبه با متخصصان حوزه کاري خود، به راحتي مي توانيد مخاطبان زيادي جذب کنيد. از طرفي ممکن است اين افراد مصاحبه خود را در صفحه اينستاگرام يا ساير شبکه هاي اجتماعي منتشر کنند و از اين طريق يک کمپين تبليغاتي بسيار عالي براي کسب وکارتان اجرا مي شود.-
تبليغ محصولات در قالب يک محتواي آموزشي
-
برقراري ارتباط ميان کاربران و کسب وکارها با نمايش برنامه هفتگي در بخش IGtv
-
پاسخ به سوالات کاربران و مشتريان در قالب ويدئو
-
تهيۀ ويدئو از نظرات مثبت مشتريان خود