شايد بتوان مهم ترين مسئله اي که مديران صفحات اينستاگرامي به آن توجه مي کنند را بازديد پست ها دانست! هر چقدر يک پست بيشتر توسط کاربران ديده شود، کاربران تعامل بيشتري با آن دارند و تعامل بيشتر به معناي رضايت دنبال کنندگان صفحه از پست ها است.
روش هاي مختلفي براي افزايش بازديد پست ها وجود دارد که برخي از آن ها براي شما هزينه دارند و برخي ديگر به صورت کاملاً رايگان قابل اجرا هستند. هشتگ اينستاگرام يکي از مهم ترين قابليت هاي اين شبکه اجتماعي است که با استفاده از آن قادر به افزايش بازديد پست ها هستيد!
چنانچه از ابزار آناليز اينستاگرام استفاده مي کنيد، بخشي از اين آناليز مربوط به ترافيک دريافتي از طريق هشتگ ها است و چنانچه از هشتگ اينستاگرام به درستي استفاده کنيد، بازديد پست شما تا حد زيادي افزايش پيدا مي کند.
استفاده از درست از هشتگ اينستاگرام به اين معني است که بر روي هر پست هشتگ هايي که جستجوي زيادي دارند را قرار دهيد. در اين مقاله قصد داريم به آموزش استفاده درست از هشتگ هاي اينستاگرام بپردازيم تا بتوانيد بازديد پست هاي خود را تا چند برابر افزايش دهيد.
چنانچه موافق هستيد، در ادامه با ما همراه باشيد تا به بررسي استفاده درست از هشتگ اينستاگرام بپردازيم.
هشتگ اينستاگرام چگونه به افزايش بازديد پست ها کمک مي کند؟
شايد براي شما اين سوال پيش بيايد که چگونه هشتگ اينستاگرام به افزايش بازديد پست ها کمک مي کند! چنانچه به بخش جستجوي اينستاگرام سري بزنيد، حتماً متوجه خواهيد شد که بخشي از آن مربوط به جستجوي تگ ها است و با نام Tag ديده مي شود. چنانچه در اين بخش هشتگ موردنظر خود را وارد کنيد، پست هايي که آن هشتگ را دارند، نمايش داده مي شوند. فرض کنيد هشتگي که در يکي از پست هاي شما وجود دارد را در اين بخش وارد مي کنيد و پست شما در بخش Top به چشمتان مي خورد؛ ميليون ها کاربر آن هشتگ را جستجو مي کنند و بر روي پست هاي اين بخش کليک مي کنند و وارد صفحه مربوط به آن پست مي شوند. به اين صورت بازديد پست شما افزايش خوبي پيدا مي کند و هر چقدر تعداد بازديد يک پست بيشتر باشد، تعامل آن نيز بيشتر است. چنانچه مي خواهيد به جاي فرض اين مورد که پست هاي شما در اين بخش وجود دارند، مطمئن شويد، بايد از هشتگ اينستاگرام به درستي استفاده کنيد. در ادامه به آموزش نحوه استفاده درست از هشتگ هاي اينستاگرام مي پردازيم که با استفاده از آن بتوانيد بازديد پست هاي خود را تا حد زيادي افزايش دهيد.بهترين هشتگ اينستاگرام را براي پست هاي خود پيدا کنيد!
اولين مسئله مهم اين است که بدانيد کدام هشتگ ها در اينستاگرام از محبوبيت بيشتري برخوردارند و کدام هشتگ ها کمک زيادي به شما نمي کنند! براي هر موضوع ممکن است صدها هشتگ وجود داشته باشد که چنانچه در مورد يک موضوع خاص در بخش جستجوي هشتگ، جستجوي کوچکي داشته باشيد، متوجه اين موضوع خواهيد شد. پيدا کردن هشتگ مناسب نيازمند زمان و تحقيق است و بهترين ابزار براي پيدا کردن آن، بخش جستجو اينستاگرام است! کافي است کلمه اصلي موضوع موردنظر خود را در بخش هشتگ جستجو کنيد تا اينستاگرام چندين هشتگ مرتبط با آن را نمايش دهد. جالب است بدانيد در زير هر هشتگ تعداد پست آن نمايش داده مي شود و اين مسئله به شما کمک مي کند تا محبوب ترين و پرجستجوترين هشتگ ها را پيدا کنيد؛ در اصل هر چقدر تعداد پست هاي يک هشتگ بيشتر باشد، آن هشتگ در ميان کاربران محبوب تر است و البته رقابت در آن هشتگ هم کار سخت تري است.بررسي ساختار يک هشتگ مناسب براي اينستاگرام
اولين قدم براي انتخاب يک هشتگ مناسب، شناسايي ساختار مناسب آن است. اينستاگرام به شما اجازه مي دهد تا ۳۰ هشتگ اينستاگرام بر روي پست هاي خود قرار دهيد ولی نيازي به استفاده از اين تعداد هشتگ نيست! زيرا رقابت در تمام هشتگ ها براي پست هايتان وجود ندارد و تنها مي توانيد در تعداد محدودي از هشتگ ها پست خود را نمايش دهيد. براي استفاده از هشتگ اينستاگرام، ۴ موضوع اصلي صفحه خود را انتخاب کنيد و هشتگ هاي مرتبط با آن را از طريق جستجو در بخش جستجوي هشتگ ها پيدا کنيد. با اين کار به راحتي مي توانيد۱۸ الي ۲۰ هشتگ مناسب براي هر پست خود پيدا کنيد و از تمام آن ها براي پست خود بازديد بگيريد. در حالت کلي استفاده از هشتگ اينستاگرام در پست ها ويژگي هاي زير را دارد: الف) در هر پست از ۵ تا ۷ هشتگ محبوب و پرجستجو استفاده کنيد؛ هشتگ هاي محبوب و پرجستجو، هشتگ هايي هستند که بين ۱۰۰,۰۰۰ تا ۵۰۰,۰۰۰ پست داشته اند. همچنين توجه داشته باشيد هشتگ هايي که بيش از ۵۰۰,۰۰۰ پست دارند، از محبوبيت بسيار بالايي در ميان کاربران برخوردارند و استفاده از آن ها توصيه نمي شود! زيرا در هر ثانيه چندين پست با اين هشتگ ها آپلود مي شود و پست شما در ميان هزاران پست ديگر ديده نخواهد شد. ب) شناسايي ۵ تا ۷ هشتگ پرمخاطب با رقابت کم!؛برخي هشتگ ها در اينستاگرام محبوبيت زيادي دارند ولی رقابت در آن ها بسيار کمتر از هشتگ هاي ديگر است. در اصل اين هشتگ ها کمتر از ۱۰۰,۰۰۰ پست دارند و به راحتي مي توانيد در ميان پست هاي آن ديده شويد. اين هشتگ ها را شناسايي کنيد تا بتوانيد بازديد خوبي براي پست هاي خود بگيريد. ج) از ۳ تا ۵ هشتگ اختصاصي مربوط به موضوع کسب وکار خود استفاده کنيد؛ هر کسب وکاري موضوعي را دنبال مي کند و چنانچه استراتژي محتواي آن درست باشد، بايد محتواي مرتبط با موضوع توليد کنيد. در موضوعات تخصصي معمولاً هشتگ هايي وجود دارند که تعداد پست هاي آن کمتر از ۱۰,۰۰۰ است! اين هشتگ ها هم کمک زيادي به بيشتر ديده شدن پست هاي شما مي کنند. د) استفاده از ۱ تا ۳ هشتگ اختصاصي مربوط به صفحه خود؛ صفحاتي که مربوط به کسب وکارهاي اينترنتي هستند، معمولاً هشتگ اختصاصي دارند! مثلاً جشنواره وب ايران هشتگ #IWMF97 را براي سال ۹۷ به خود اختصاص داده است و تمام پست هاي اين هشتگ مربوط به جشنواره وب ايران در سال ۹۷ است. اين کار به شما کمک مي کند تا بتوانيد پست هاي خود را به کاربران کسب وکار خود نمايش دهيد و تنها پست هاي اين هشتگ را پست هاي صفحه شما تشکيل دهند. براي ايجاد هشتگ اختصاصي بايد توجه داشته باشيد که اين هشتگ توسط ساير کاربران استفاده نشده باشد؛ به عبارت ساده تر از اين هشتگ را جستجو کنيد، پستي که از آن هشتگ استفاده کرده، وجود نداشته باشد و تعداد پست هاي اين هشتگ صفر باشد. اين کار به برندسازي کسب وکارتان هم کمک زيادي مي کند و در هنگام برگزاري مسابقه اينستاگرام به راحتي مي توانيد اين هشتگ را در ميان پست هاي کاربران خود هم ترويج دهيد.مزيت استفاده از هشتگ هاي محبوب در اينستاگرام
هنگامي که شما از هشتگ هاي محبوب در پست هاي اينستاگرام خود استفاده مي کنيد، پست هايتان در عرض چند ثانيه در بخش هشتگ هاي اينستاگرام ظاهر مي شوند. در اين صورت کاربران از پست شما بازديد مي کنند و هنگامي که نسبت به شما تعامل نشان مي دهند، اينستاگرام متوجه مي شود که محتواي شما، يک محتواي محبوب در ميان کاربران است و اين موضوع باعث مي شود تا رتبه پست شما افزايش پيدا کند؛ افزايش رتبه در بخش هشتگ اينستاگرام به اين معني است که پست هاي شما در بخش Top پست هاي مربوط به آن هشتگ ها نمايش داده مي شوند. اين کار به شما کمک مي کند تا بازديد پست هاي خود را تا حد زيادي افزايش دهيد و تعامل صفحه خود را افزايش دهيد. از طرف ديگر هنگامي که پست هاي شما در بخش top نمايش داده شود، در بازه زماني طولاني بازديد مي گيريد و مطابق الگوريتم هاي اينستاگرام، محتواي شما يک محتوا محبوب به حساب مي آيد و به مرور زمان فروش کسب وکارتان هم افزايش پيدا مي کند.مزيت استفاده از هشتگ هاي اختصاصي مرتبط با کسب وکارتان در اينستاگرام
استفاده از هشتگ هاي اختصاصي مرتبط با کسب وکارتان به شما کمک مي کند تا بتوانيد پست هاي خود را کاربراني که هشتگ هاي آن حوزه را جستجو مي کنند، نمايش دهيد. معمولاً تعامل کاربران با هشتگ هاي اختصاصي بيشتر است و هر چقدر بتوانيد از هشتگ هاي اختصاصي درست تر استفاده کنيد، بازديد پست هاي شما به صورت هدفمند افزايش پيدا مي کنند. همچنين چنانچه تعامل کاربران خوب باشد، اينستاگرام پست شما را در بخش top نمايش مي دهد که اين مورد در افزايش بازديد تاثير زيادي دارد. هر چقدر پست هاي شما بالاتر از پست هاي رقيبان باشد، تعداد بازديد دريافتي براي آن پست بسيار بيشتر است! زيرا کاربران معمولاً به پست هاي بالاتر بيشتر اعتماد مي کنند و دليل آن زودتر ديده شدن پست شما نسبت به ساير پست ها توسط کاربران است. چنانچه محصول يا خدماتي ارائه مي دهيد و پست هاي شما بالاتر از پست هاي ساير رقيبان است، به راحتي مي توانيد بازاريابي اينستاگرام را براي محصولات کسب وکارتان انجام دهيد و فروش خود را تا حد زيادي افزايش دهيد. توجه داشته باشيد که اولين قدم براي بازاريابي اينستاگرام، افزايش بازديد پست ها است تا بتوانيد کاربران بيشتري جذب کنيد. چنانچه کاربران از پست شما خوششان بيايد و آن پست براي کاربران مفيد باشد، کاربران زيادي شما را دنبال مي کنند و اين مورد هم در افزايش تعامل صفحه اينستاگرام تاثيرگذار است. با توليد محتواي مرتبط با خدمات و محصولات خود مي توانيد کاربران را به صورت هدفمند جذب کنيد! در اصل هنگامي که کاربران يک هشتگ اختصاصي را دنبال مي کنند، به محصولات يا خدمات ارائه شده توسط کسب وکاري که از آن هشتگ ها استفاده مي کند نياز دارند. بنابراين با افزايش بازديد هدفمند مي توانيد به افزايش مشتري کسب وکار خود هم کمک کنيد و به اين صورت درآمد حاصل از فروش خدمات خود را افزايش دهيد.دريافت بهترين نتيجه با استفاده درست از هشتگ هاي اينستاگرام
هشتگ اينستاگرام قدرت بسيار بالايي در افزايش بازديد دارد که البته بايد به درستي از آن استفاده کنيد. تا اينجاي مقاله شما را با ساختار هشتگ اينستاگرام و نحوه استفاده از آن در بخش پست ها را توضيح داديم و در ادامه قصد داريم به شما نحوه استفاده درست از هشتگ هاي اينستاگرام براي دريافت بهترين نتيجه و بازديد پست را آموزش دهيم. اکنون زمان آن رسيده که بهترين هشتگ ها را براي پست اينستاگرام پيدا کنيد؛ مسئله مهم اين است که تمام هشتگ هاي مورد استفاده در يک پست بايد با در مرحله اول با آن پست و در مرحله دوم با صفحه اينستاگرام شما مرتبط باشد.هشتگ بهينه يکي از ويژگي هاي زير را دارد:
- هشتگ مورد استفاده در يک پست بايد کاملاً با آن پست مرتبط باشد که اين هشتگ ها به عنوان هشتگ محتوا شناخته مي شوند.
- هشتگ مورد استفاده در يک پست ممکن است با آن پست مرتبط نباشد ولی با هشتگ صفحه شما محسوب مي شوند؛ اين دسته از هشتگ ها به نام هشتگ هاي اختصاصي شناخته مي شوند که به جذب کاربران کسب وکار خودتان که هنوز شما را دنبال نکرده اند، کمک زيادي مي کند.
- هشتگ مربوط به کسب وکار که مهم ترين هشتگ هاي پست اينستاگرام محسوب مي شوند؛ اين هشتگ ها، هشتگ هايي هستند که به افزايش بازديد پست شما کمک زيادي مي کند و به راحتي مي توانيد مخاطبان خود را به صورت کاملاً هدفمند افزايش دهيد. مثلاً فرض کنيد مي خواهيد کاربراني که به دنبال کلاس آموزشي زبان هستند را جذب کنيد؛ کافي است از هشتگ هاي اختصاصي آن استفاده کنيد! در اين صورت تنها کاربراني که به آن نياز دارند اين هشتگ را دنبال مي کنند و به همين دليل کاربران به صورت کاملاً هدفمند جذب مي شوند و شما را دنبال مي کنند.
- هشتگ مربوط به کسب وکار اختصاصي خود هم کمک زيادي به شما مي کند! هشتگ اختصاصي هر کسب وکاري کاملاً متفاوت است و هشتگ يک کسب وکار را دنبال کنيد، تنها پست هاي همان کسب وکار را خواهيد ديد. اين هشتگ براي زماني است که کاربران مي خواهند پست هاي شما را اشتراک گذاري کنند و اين هشتگ را استفاده مي کنند تا علاوه بر شما، ساير کاربران هم به آن هشتگ ها دسترسي داشته باشند. توجه داشته باشيد که اين هشتگ مهم ترين هشتگ براي برندسازي به شمار مي آيد که در کنار هشتگ هاي ديگر، کمک زيادي به توسعه کسب وکارتان مي کند.