استوري اينستاگرام يکي از بهترين ابزارهاي در دسترس براي افزايش تعامل کاربران با يک صفحه اينستاگرام است! در اصل کاربران پيش از آن که بخواهند به سراغ فرمت هاي مختلف پست ها در اينستاگرام بروند، به سراغ استوري ها مي روند؛ زيرا استوري ها مدت زمان بسيار کمي را از کاربران مي گيرند و قابليت ريپلاي مستقيم آن را جذاب تر مي کند. يکي از قابليت هاي نسبتاً جديد اينستاگرام، قابليت اشتراک گذاري پست ها در استوري اينستاگرام است. مثلاً شما در اينستاگرام پستي را مي بينيد که دوست داريد آن را با فالوورهاي خود به اشتراک بگذاريد؛ با استفاده از قابليت اشتراک گذاري پست ها در استوري اينستاگرام به راحتي مي توانيد آن را در دسترس کاربران قرار دهيد و کاربران با کليک بر روي آن پست، وارد صفحه پست شوند و آن را ببينند.

اشتراک گذاري پست ها در استوري اينستاگرام و اهميت آن

براي اشتراک گذاري پست هاي صفحه خود يا ساير کاربران در استوري اينستاگرام کافي است وارد صفحه آن پست شويد. در اين صفحه چند گزينه در اختيار شما قرار دارد که شامل لايک کردن پست، کامنت گذاشتن و اشتراک گذاري پست مي شود. آيکن اشتراک گذاري پست به صورت زير است:   با کليک بر روي آيکن اشتراک گذاري، دو گزينه در دسترس شما قرار مي گيرد:
  • به راحتي مي توانيد پست را براي ساير کاربران ارسال کنيد و با کاربران خاصي به اشتراک بگذاريد.
  • به راحتي مي توانيد اين پست را با انتخاب گزينه Add Post to your story به استوري اينستاگرام خود اضافه کنيد.
اين قابليت در بازاريابي اينستاگرام اهميت بسيار زيادي دارد! فرض کنيد مديريت يک کسب وکاري را برعهده داريد و براي بازاريابي محصولات خود از اينستاگرام استفاده مي کنيد. براي معرفي محصولات يا خدمات خود پست هايي را در صفحه خود به اشتراک مي گذاريد ولی معمولاً تعامل استوري ها از پست ها بيشتر است! براي آن که بتوانيد تعامل پست هاي خود را هم افزايش دهيد، مي توانيد پست خود را در استوري به اشتراک بگذاريد و به راحتي تعامل پست هاي خود را تا حد زيادي افزايش دهيد.

چگونه پست ها را در استوري اينستاگرام به اشتراک بگذاريم؟

براي اشتراک گذاري پست ها در استوري اينستاگرام بايد از گزينه دوم يا همان Add Post to your story که در بالاي صفحه نمايش داده شده در زير وجود دارد، استفاده کنيد. با کليک بر روي اين گزينه پست موردنظر در استوري شما نمايش داده مي شود: با باز شدن بخش مربوط به ايجاد يک استوري جديد، آن پست به صورت يک عکس و خلاصه اي از کپشن نمايش داده مي شود. در حال کلي اين پست را مي توانيد به دو صورت در استوري نمايش دهيد! حالت اول! در اين حالت تنها تصوير مربوط به پست موردنظر به همراه نام کاربري آن کاربر نمايش داده مي شود که کاربر با کليک بر روي آن وارد پست اصلي مي شود:
کلیک کنید  چگونه در اینستاگرام محتوای تاثیرگذار تولید کنیم؟
  حالت دوم! در اين حالت پست شما به همراه يک کادر بسيار زيبا نمايش داده مي شود و علاوه بر نام کاربري آن کاربر، توضيحات کوتاه از کپشن درج شده در زير آن پست را مي بينيد:   با کليک بر روي اين پست در هنگام ايجاد استوري، مي توانيد حالت اول يا دوم را استفاده کنيد. در اين بخش به راحتي مي توانيد متن يا استيکر موردنظر خود را اضافه کنيد و سپس آن را با کاربران به اشتراک بگذاريد. چنانچه مي خواهيد پست شما در استوري کوچک تر شود تا متن يا استيکر دلخواه خود را به آن اضافه کنيد، کافي است با دو انگشت خود تصوير آن را بگيريد و با نزديک کردن انگشتان به هم (Zoom out) آن را کوچک کنيد. همچنين با نزديک کردن انگشتان خود (Zom in) در اين حالت مي توانيد تصوير آن را بزرگ تر کنيد. همچنين مي توانيد جاي آن را تغيير دهيد و آن را به محل دلخواه خود منتقل کنيد.

چگونه رنگ بک گراند استوري خود را تغيير دهيم؟

براي تغيير رنگ بک گراند استوري خود کافي است از ابزار مداد (آيکن pencil در بالا سمت راست) استفاده کنيد. با انتخاب اين ابزار رنگ هاي مختلفي در پايين صفحه استوري به شما نمايش داده مي شود؛ رنگ موردنظر خود را انتخاب کنيد و ابزار مداد را بر روي يک نقطه از صفحه موبايل خود قرار دهيد! اين ابزار را کمي (حدود يک ثانيه) بر روي صفحه نگه داريد تا رنگ بک گراند تغيير کند. چنانچه باز هم بک گراند ايجاد شده را نمي پسنديد، کافي است همين مراحل را دوباره تکرار کنيد و رنگ ديگري را به بک گراند خود اضافه کنيد.  

چگونه مي توانم صفحه اي که پست آن را به اشتراک گذاشته ام، تگ کنم؟

متاسفانه در حال حاضر هنگامي که شما پست يک صفحه را به اشتراک مي گذاريد، نوتيفيکيشني براي آن کاربر ارسال نمي شود! در اصل با وجود آن که نام کاربري آن صفحه در زير پست اشتراک گذاري شده نشان داده مي شود، ولی براي کاربر پيامي مبني بر اشتراک گذاري شما ارسال نمي شود. چنانچه قصد داريد کاربر شما در بخش دايرکت نوتيفيکيشن اشتراک گذاري را دريافت کند، بايد نام کاربري اون را در استوري خود تگ کنيد! براي اين کار کافي است بعد از کاراکتر @ نام کاربري اون را وارد کنيد تا کاربر در استوري شما تگ شود:   همچنين مي توانيد از استيکر تگ کردن افراد استفاده کنيد! براي اين کار وارد بخش استوري ها شويد و با انتخاب استيکر تگ کردن افراد، نام کاربري آن فرد را وارد کنيد تا در استوري تگ شود:   با تگ کردن افراد در بخش دايرکت استوري شما نمايش داده مي شود و پيام منشن شدن (Mention) آن کاربر در استوري شما ارسال مي شود. بنابراين از قرار دادن جزئيات دلخواه در استوري زمان آپلود استوري است!
کلیک کنید  آموزش جامع اینستاگرام (۰ تا ۱۰۰)
کافي است بر روي Send to و سپس Your Story کليک کنيد تا استوري شما آپلود شود.

مزاياي اشتراک گذاري پست ها در استوري اينستاگرام

هر قابليتي در اينستاگرام مزايايي براي صفحات مختلف دارد! هدف اصلي صفحات در استفاده از قابليت ها و امکانات جديد، افزايش تعامل کاربران اينستاگرام است. در اصل شما بايد بتوانيد پست هاي خود را به بهترين شکل ممکن منتشر کرده تا بيشترين بازخورد را از کاربران دريافت کنيد. قابليت اشتراک گذاري پست ها در استوري اينستاگرام به شما کمک مي کند تا بتوانيد به کاربران بگوييد پست جديدي در صفحه خود منتشر کرده ايد و آن ها با ديدن پست براي شما کامنت گذاشته يا آن پست را لايک کنند. در اصل کاربران با کليک بر روي پستي که در استوري قرار داده ايد، وارد پست شما مي شوند و بازخورد ارسال مي کنند. به همين راحتي مي توانيد تعامل صفحه خود را افزايش دهيد و بازخوردهاي خوبي از کاربران دريافت کنيد. البته توجه داشته باشيد که اشتراک گذاري پست ها در استوري اينستاگرام تنها براي صفحات عمومي است و در صفحات پرايوت نمي توانيد اين کار را انجام دهيد! در اصل شما نمي توانيد پست صفحات خصوصي را به کمک استوري خود به اشتراک بگذاريد و براي اين کار بايد صفحه موردنظر عمومي باشد. بنابراين بايد توجه داشته باشيد که چنانچه صفحه شما مربوط به کسب وکارتان است و مي خواهيد به کمک اشتراک گذاري پست ها توسط کاربران تعامل صفحه خود را افزايش دهيد، حتماً بايد صفحه شما عمومي باشد و در حالت پرايوت قرار نداده باشيد!

چگونه از اشتراک گذاري پست هاي صفحه توسط کاربران جلوگيري کنيم؟

اگر مديريت يک صفحه را برعهده داريد که خصوصي نيست، کاربران و فالوورهاي شما به راحتي مي توانند پست هايتان را از طريق استوري خود به اشتراک بگذارند! گاهي اوقات کاربران مي خواهند با وجود عمومي بودن صفحه از اين قابليت جلوگيري کنند؛ در اصل آن ها مي خواهند صفحه عمومي داشته باشند ولی کاربران نتوانند پست هاي آن ها را از طريق استوري به اشتراک بگذارند! براي اين کار کافي است وارد بخش تنظيمات اينستاگرام خود شويد:   در اين بخش گزينه Allow Others to Reshare را غيرفعال کنيد. با غيرفعال کردن اين گزينه تنها خودتان مي توانيد پست هايتان را از طريق استوري به اشتراک بگذاريد و کاربران ديگر نمي توانند اين کار را انجام دهند.

حواستان به قوانين کپي رايت و مسائل حقوق در هنگام اشتراک گذاري پست هاي ديگران باشد!

يکي از مسائل بسيار مهمي که کاربران کمتر به آن دقت مي کنند، قوانين کپي رايت و مسائل حقوقي پست هاي اينستاگرام است! هر پستي که در اينستاگرام منتشر مي شود، قطعاً توليدکننده آن زحمت هاي زيادي براي آن کشيده است و نمي خواهد پست خود را بدون درج منبع در صفحات ديگر ببيند!
کلیک کنید  معرفی دیجیتال مارکتینگ و ابزارهای آن
خودتان را جاي چنين افرادي بگذاريد؛ براي توليد يک ويدئو چندين روز تلاش کرده ايد و اکنون نتيجه کار بسيار عالي شده است! ناگهان وارد يک صفحه اينستاگرام مي شويد که در حوزه کاري شما فعاليت مي کند و همان ويدئو را بدون هيچ گونه منبعي (منبع همان صفحه اينستاگرام شما است که ويدئو را بر روي آن منتشر کرده ايد!) مي بينيد؛ اين مسئله اصلاً خوش آيند نيست ولی چنانچه صفحه موردنظر صفحه شما را بر روي آن پست تگ مي کرد، قطعاً تعامل صفحه شما هم افزايش پيدا مي کرد و کاربران جديدي شما را دنبال مي کردند.   بسياري از شبکه هاي اجتماعي نظير فيسبوک و توئيتر قابليت اشتراک گذاري پست هاي ديگران را به گونه اي در اختيار کاربران قرار داده اند که اکانت کسي که قصد اشتراک گذاري پست هايش را داريم هم در پست ما نمايش داده شود. به اين صورت آن کاربر از اشتراک گذاري مطالبش توسط شما اطلاع پيدا مي کنند و تعداد دنبال کنندگانش نيز بيشتر مي شود. در اينستاگرام معمولاً کاربران هنگام اشتراک گذاري پست ها به کمک استوري، نام کاربري آن صفحه را درج نمي کنند و دليل آن هم نمايش نام کاربري در زير آن پست است که عملاً تاثيري در افزايش تعامل کلي صفحه ندارد. در اصل کاربران با کليک بر روي آن پست، مستقيماً وارد صفحه همان پست مي شوند ولی صفحه آن را به صورت کامل نمي بينند که اين مسئله گاهي موجب ايجاد مشکلات حقوق و کپي رايت مي شود. بنابراين پيشنهاد مي کنم هنگام اشتراک گذاري پست هاي يک صفحه (به غير از صفحه خودتان) نام کاربري آن صفحه را هم در استوري خود تگ کنيد تا دچار مشکل نشويد. يکي ديگر از مواردي که در اينستاگرام ديده مي شود، اشتراک گذاري پست هاي کاربران ديگر به صورت پست است که آيدي آن صفحه به عنوان مرجع تگ نمي شود! اين مسئله به معناي نقض کامل کپي رايت است که چنانچه صفحه اي که آن ويدئو را ساخته است به اينستاگرام شکايت کند، اينستاگرام آن پست را حذف کرده و چنانچه اين کار چندين بار صورت بگيرد، اينستاگرام صفحه شما را به صورت کامل غيرفعال مي کند. بنابراين توجه داشته باشيد که چنانچه از مطالب و پست هاي صفحات ديگر استفاده مي کنيد، حتماً آن صفحه را به عنوان منبع در بخش Tag پست، تگ کنيد تا دچار مشکلات کپي رايت نشويد! همچنين بايد توجه داشته باشيد که چنانچه پست هاي آن صفحه خيلي مهم باشند، آن صفحه مي تواند به صورت حقوقي از شما شکايت کند و اين مورد هم مشکلات زيادي را براي صفحه شما ايجاد مي کند. پيشنهاد ما در مرحله اول توليد محتواي منحصر به فرد و البته جذاب است؛ در صورتي که نياز به پست صفحات ديگر داريد، حتماً نام کاربري آن صفحه را درج کنيد تا دچار چنين مشکلاتي نشويد.
کلیک کنید  ۴ فاکتور مهم در آنالیز بازاریابی اینستاگرام
هدف اصلي شما بايد ارائه محتواي ارزشمند به کاربران باشد و اين مورد زماني براي شما مفيد است که از دچار مشکلات کپي رايت يا مسائل حقوقي نشويد؛ اين مسئله اصلا جالب نيست که بخواهيد سود خوبي براي کسب وکارتان جمع آوري کنيد ولی بنابراين از مدتي جريمه سنگيني بابت مسائل حقوقي پرداخت کنيد! بنابراين بايد در زمينه مسائل حقوقي دقت زيادي داشته باشيد. يک نکته مهم! گاهي تگ کردن صفحات ديگر کافي نيست و نياز به اجازه از مدير آن صفحه است! در اصل مديران اين صفحات به دلايل مختلف راضي به اشتراک گذاري پست هاي صفحه خود نيستند و حتي چنانچه آن ها را تگ کنيد، باز هم مشکلاتي براي شما بوجود مي آيد. بنابراين چنانچه مطالب يک صفحه را زياد استفاده مي کنيد، ابتدا از ادمين ان صفحه اجازه بگيريد و سپس با درج نام کاربري آن صفحه اقدام به اشتراک گذاري پست هايش کنيد. در برخي مواقع نياز به مجوز کتبي خواهيد داشت و بايد شرايطي را رعايت کنيد؛ مثلاً اکثر صفحات براي اشتراک گذاري پست هايشان از شما مي خواهند که لوگوي آن صفحه را از روي ويدئو يا عکس حذف نکنيد. بنابراين در صورت درخواست آن صفحه براي مجوز کتني، حتماً آن را انجام دهيد و شرايط آن را به دقت اجرا کنيد.

استفاده خلاقانه و حرفه اي از قابليت اشتراک گذاري پست ها در استوري اينستاگرام

تا اينجا با اهميت استفاده از قابليت اشتراک گذاري پست ها در استوري اينستاگرام آشنا شديم ولی مسئله مهم ديگر اين است که چگونه و در چه زماني از اين قابليت براي افزايش بازخوردها استفاده کنيم؟ در اين بخش قصد داريم راه حل هاي خلاقانه و حرفه اي را به شما معرفي کنيم! چنانچه آماده هستيد، در ادامه ما را همراه کنيد:
  1. اشتراک گذاري پست هاي مربوط به برندتان

اگر مديريت يک برند بزرگ را برعهده داريد، حتماً روزانه چندين پست در رابطه با محصولات يا خدمات شما در اينستاگرام منتشر مي شود! مثلاً به برند شرکت هايي که دوربين عکاسي توليد مي کنند، توجه کنيد؛ کاربراني که از محصولات آن ها استفاده مي کنند، معمولاً تصاوير زيادي را با دوربين هاي خود مي گيرند و بهترين آن را در اينستاگرام به اشتراک مي گذارند. سپس صفحه اين شرکت ها را بر روي آن پست تگ مي کنند و در پست خود، هشتگ آن برند را هم درج مي کنند. چنانچه به صفحه برندهايي نظير Nikon يا Canoon سر بزنيد، برخي از پست ها مربوط به کاربران است؛ در اصل آن ها تصاويري بسيار زيبا با دوربين خود گرفته اند و اين صفحات عکس ها را به همراه نام کاربري آن عکاس آن تصوير، به اشتراک گذاشته اند. چنانچه شما هم چنين محصولات يا خدماتي داريد، به راحتي مي توانيد پست هاي فالوورهايي که تصاويري از محصول يا خدمات شما به اشتراک گذاشته اند را در استوري خود به اشتراک بگذاريد.
  1. اشتراک گذاري تصاوير رويدادها يا همايش هاي مربوط به کسب وکارتان

اگر مديريت يک کسب وکار بزرگ يا حتي کوچکي را برعهده داريد، حتماً در سال چندين بار همايش يا رويداد برگزار کرده و کاربران را دور هم جمع مي کنيد. بسياري از اين کاربران رويداد شما را استوري مي کنند و حتي گاهي چندين عکس را در صفحه خود پست مي کنند!
کلیک کنید  از لایو اینستاگرام چی می‌دونی؟ دو نفره‌ها
براي برجسته تر کردن همايش خود و جلب توجه کاربران به برندتان کافي است اين پست ها را از طريق استوري به اشتراک بگذاريد. اشتراک گذاري تصاويري که توسط کاربران پست شده است، اعتماد آن ها را نسبت به شما افزايش مي دهد و همايش ها يا رويدادهاي بعدي شما را پرطرفدارتر مي کند.
  1. پست هاي مربوط به فعالان حوزه کاري خود را به اشتراک بگذاريد!

در هر حوزه کاري (به خصوص حوزه ديجيتال) افرادي وجود دارند که اطلاعات ارزشمندي در اختيار کاربران قرار مي دهند! مثلاً در حوزه بازاريابي اينترنتي و بازاريابي شبکه هاي اجتماعي افراد زيادي در اينستاگرام هستند که آموزش هايي را به صورت رايگان در اختيار کاربران قرار مي دهند. افراد متخصص و همکاران خود را در حوزه کاريتان پيدا کنيد و آموزش هاي آن ها را در بخش استوري به اشتراک بگذاريد. البته بايد توجه داشته باشيد که آموزش ها درست باشند تا فالوورهاي خود را به اشتباه نيندازيد. اين روش در حوزه ديجيتال نظير بازاريابي، طراحي تجربه کاربري و… بسيار عالي است و موجب افزايش تعامل ميان صفحه شما با ساير صفحات مرتبط با حوزه کاريتان مي شود.
  1. به اشتراک گذاشتن اخبار و اطلاعات مربوط به حوزه فعاليتي صفحه اينستاگرام و کسب وکارتان

در هر حوزه فعاليتي معمولاً اخبار مهمي وجود دارد که در بازه هاي زماني مختلف منتشر مي شوند! مثلاً چنانچه در زمينه ماليات کسب وکارها خبري منتشر شود، قطعاً مديران کسب وکارها آن را دنبال مي کنند تا دچار مشکل نشوند؛ بنابراين چنين اطلاعاتي براي کاربران بسيار ارزشمند است و با اشتراک گذاري چنين پست هايي از طريق استوري به راحتي مي توانيد تعامل کاربران را افزايش دهيد. در استوري مربوط به اخبار مي توانيد از استيکر Question استفاده کنيد تا کاربران هم نظر خود را درباره آن بگويند! همچنين مي توانيد از در مورد آن خبر اطلاعات خوبي بدست آوريد و از کاربران بخواهيد سوالات خود را بپرسند تا به آن ها پاسخ دهيد. هيچ کاري در اينستاگرام بي فايده نيست ولی بايد توجه داشته باشيد که فعاليت هايي انجام دهيد که براي کاربران سودمند و مفيد باشد.
  1. اشتراک گذاري پست هاي صفحه خودتان براي جذب تعامل بيشتر از کاربران

يکي ديگر از مواردي که به شما در زمينه افزايش تعامل صفحه کمک مي کند، اشتراک گذاري پست هاي صفحه خودتان است! در اصل با اشتراک گذاري صفحه خودتان به راحتي مي توانيد کاربران را از انتشار پست هاي جديد مطلع کنيد و تعداد لايک يا کامنت هاي خود را افزايش دهيد.
کلیک کنید  تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو سایت
همچنين چنانچه در کسب وکارتان محصول يا خدماتي را به فروش مي رسانيد، اين کار به افزايش نرخ تبديل صفحه شما هم کمک بسيار زيادي مي کند. يک نکته مهم! مطابق الگوريتم هاي جديد اينستاگرام، کاربران پست ها را مطابق زمان انتشار نمي بينند و مطابق ميزان تعامل خود با يک صفحه مي بينند. مثلاً فرض کنيد کاربري با صفحه X تعامل بيشتري داشته باشد و با صفحه Y تعامل کمتري داشته باشد! صفحه  Y پستي را بنابراين از صفحه X منتشر مي کند ولی اين کاربر پست صفحه X را بالاتر از صفحه Y مي بيند. اين موارد مربوط به الگوريتم هاي اينستاگرام هستند که پست هاي صفحاتي که تعامل بيشتري با آن ها داريد را بالاتر از پست هاي صفحات ديگر مي بينيد.

پست هاي جذاب به افزايش اشتراک گذاري پست هاي شما کمک زيادي مي کند!

يکي ديگر از مسائلي که کمک زيادي به افزايش اشتراک گذاري پست هاي شما در استوري مي کند، توليد محتواي ارزشمند و جذاب است. ترندهاي داغ حوزه کاري خود را در اينستاگرام دنبال کنيد تا بدانيد کدام يک از پست ها در روزهاي اخير توجه کاربران را بيشتر جلب کرده است؛ با توليد اين گونه محتواها به راحتي مي توانيد کاربران را ترغيب به اشتراک گذاري پست ها در استوري اينستاگرام کنيد. براي دنبال کردن پست هاي پرطرفدار کافي است هشتگ هاي اصلي مربوط به حوزه فعاليتي خود را دنبال کنيد و ببينيد کاربران به کدام پست ها بيشتر توجه کرده اند. هنگامي که کاربران پست هاي شما را در استوري خود به اشتراک بگذارند، فالوورهاي آن ها هم پست شما را بيشتر مي بينند و تعداد فالوورها و همچنين تعامل صفحه شما تا حد زيادي افزايش پيدا مي کند. هر چقدر اشتراک گذاري پست هايتان توسط کاربران بيشتر باشد، افزايش فالوورهاي بيشتر را تجربه خواهيد کرد. بنابراين بايد سعي کنيد پست هاي جذاب و ارزشمند توليد کنيد تا کاربران و به خصوص همکاران شما ترغيب به اشتراک گذاري پست هايتان شوند.   از روش اشتراک گذاري پست ها در استوري اينستاگرام به راحتي مي توانيد اقدام به ايجاد يک مسابقه اينستاگرامي کنيد و صفحه خود را تا حد زيادي باعث رشد صفحه اينستاگرام خود شويد!

نتيجه گيري

اينستاگرام قابليت هاي زيادي براي افزايش تعامل صفحه در اختيار کاربران قرار داده است و مسئله مهم در استفاده از اين قابليت ها اين است که چگونه بايد از آن ها استفاده کنيم تا بيشترين بازدهي را داشته باشيد. در اين ماقله به بررسي قابليت اشتراک گذاري پست ها در استوري اينستاگرام و تاثير آن بر روي افزايش تعامل صفحه پرداختيم تا بتوانيد بهتر از اين قابليت استفاده کنيد. اکنون شما بگوييد! چنانچه يک صفحه اينستاگرام را مديريت مي کنيد، به نظرتان چگونه بايد از قابليت اشتراک گذاري پست ها در استوري اينستاگرام براي افزايش تعامل صفحه استفاده کنيم و شما از اين قابليت به چه منظوري استفاده مي کنيد؟ در بخش نظرات تجربيات خود را با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد تا بتوانيم از تجربه هاي هم استفاده کنيم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *