هنگامي که به عنوان مدير يک کانال يوتيوب ويدئويي را آپلود مي کنيد، انتظار داريد که بازديد قابل قبولي بگيريد؛ در اصل تعداد نمايش ويدئو در يوتيوب اهميت زيادي دارد و به کمک آن مي توانيد به افزايش فروش کسب وکار اينترنتي خود کمک کنيد.
همچنين چنانچه کسب وکار اينترنتي نداريد و تنها در يوتيوب فعاليت مي کنيد، مي توانيد از يوتيوب يا از تبليغاتي که در ويدئوهاي خود قرار مي دهيد، کسب درآمد کنيد. بنابراين تعدا نمايش ويدئوهاي يوتيوب اهميت زيادي دارد و به شما کمک مي کند تا بتوانيد اعتبار بيشتري در ميان کاربران يوتيوب پيدا کنيد. يوتيوب الگوريتم هاي خاصي دارد و با رعايت آن ها به راحتي مي توانيد
به افزايش بازديد ويدئو در يوتيوب و کانال خود کمک کنيد.
چنانچه بتوانيد اين الگوريتم ها را شناسايي کنيد، به راحتي مي توانيد اعتبار و بازديد ويدئوهاي يوتيوب خود را افزايش دهيد. در اين مقاله قصد داريم به کمک الگوريتم يوتيوب به افزايش بازديد ويدئو در يوتيوب بپردازيم.
رتبه بندي يوتيوب و اهميت آن براي افزايش بازديد ويدئو در يوتيوب
اگر در يوتيوب چيزي را جستجو کنيد، حتماً متوجه مي شود که برخي ويدئوها بالاتر و برخي ديگر پايين تر قرار مي گيرند! ولی چرا بايد برخي نتايج جستجو بالاتر و برخي ديگر پايين تر قرار بگيرند؟ الگوريتم يوتيوب!
يوتيوب به کمک الگوريتم خود و فاکتورهايي که براي رتبه بندي کانال ها در نظر مي گيرد، ويدئوهاي مربوط به کانال هاي مختلف را رتبه بندي مي کند و هنگامي که يک کاربر در يوتيوب کليدواژه اي را سرچ کند، ويدئوهاي يک کانال را در رتبه هاي اول و برخي ديگر را در رتبه هاي پايين تر نمايش مي دهد!
باتوجه به اين که تعداد ويدئوهاي يوتيوب بسيار زياد است، ممکن است برخي از آن ها اصلاً توسط کاربران ديده نشوند. چنانچه بتوانيد الگوريتم هاي يوتيوب را شناسايي و ويدئوهاي خود را مطابق فاکتورهاي آن منتشر کنيد، بنابراين از مدتي شاهد بهبود رتبه ويدئوهاي خود در يوتيوب خواهيد بود.
الگوريتم يوتيوب شامل چه مواردي مي شود
اگر از کاربران يوتيوب بپردازيد مهم ترين فاکتور براي ارزش گذاري يک کانال يوتيوب يا ويدئوهاي يوتيوب چيست، قطعاً به شما مي گويند
تعداد بازديد ويدئو! اين فاکتور تا چند سال پيش درست بود ولی چندين سال است که يوتيوب فاکتور ديگري را در نظر گرفته است؛ در حال حاضر مهم ترين فاکتور براي رتبه بندي ويدئوها در يوتيوب، مدت زمان نمايش ويدئوهاي يک کانال است!
با اعمال اين تغييرات ارزش بسياري از کانال ها کمتر شد؛ مثلاً در حال حاضر کانال هايي که ويدئوهاي آن ها بالاي ۱۰ هزار بازديد مي گيرند ولی مدت زمان بازديد آن ويدئو توسط کاربران کم است، ارزش زيادي ندارد. بنابراين بايد توجه داشته باشيد که براي افزايش بازديد ويدئو در يوتيوب، تعداد بازديد مهم نيست و مدت زمان مشاهده آن ويدئو توسط کاربران ارزش بسيار زيادي دارد.
يوتيوب در حال حاضر مدت زمان مشاهده ويدئو حساس است؛ مثلاً چنانچه تعداد بازديد يک ويدئو ۱۰,۰۰۰ عدد باشد ولی هر کاربر بنابراين از ۲ يا ۳ ثانيه متوجه شود که اين ويدئو به دردش نمي خورد آن ويدئو را مي بندد! همچنين ويدئوي ديگر از کانال ديگري را در نظر بگيريد که تعداد بازديد آن ۱,۰۰۰۰ عدد است و هر ويدئو به صورت ميانگين بالاي ۱ دقيقه توسط هر کاربر ديده شده است، قطعاً ارزش ويدئوهاي اين کانال بيشتر از ويدئوهاي کانال اول است.
براي اين کار کافي است وارد بخش Creator Studio شويد و در بخش Watch Time مقدار آن را ببينيد. براي افزايش افزايش بازديد ويدئو در يوتيوب بايد دو عامل بسيار مهم را در نظر بگيريد:
يوتيوب به کانال هايي که مدت زمان نمايش بيشتري دارند، رتبه خوبي مي دهد
اولين مسئله اين است که کاربران را در بخش ويدئوهاي خود نگه داريد؛ براي اين کار اولاً بايد کيفيت ويدئوي شما بالا بوده و از محتواي خوبي برخوردار باشد! چنانچه محتواي شما بتواند نظر کاربران را جلب کند، به راحتي مي توانيد مدت زمان نمايش ويدئو در يوتيوب را افزايش دهيد.
همچنين هر چقدر مدت زمان يک ويدئو بيشتر باشد، کاربران بيشتر در ويدئوي شما مي مانند و به راحتي مي توانيد مدت زمان بازديد از ويدئوهاي خود را افزايش دهيد. مثلاً چنانچه کاربران از ويدئوي ۱۰ دقيقه اي کانال شما، ۷ دقيقه از آن را ببينند، به معناي جذاب بودن محتواي ويدئو است و اين زمان بسيار عالي است! بنابراين يوتيوب به شما رتبه خوبي مي دهد و در ميان نتايج جستجوي ويدئوها جايگاه بسيار خوبي پيدا مي کنيد.
لينک هايي که در بخش ويدئو درج مي کنيد، موجب کاهش مدت زمان بازديد ويدئو مي شوند
يوتيوب به کاربران امکان درج لينک را در بخش ويدئو را داده است و مي توانيد لينک سايت خود را در بخش ويدئو درج کنيد! در اين مورد بايد توجه داشته باشيد که کاربران با کليک بر روي لينک، در همان تب از مرورگر به سايت شما منتقل مي شوند و ديگر قادر به مشاهده ويدئو نيستند.
اين کار سبب مي شود تا مدت زمان بازديد ويدئو کاهش پيدا کند؛ بهترين کار استفاده از دکمه هايي است که مي توانيد در پايان ويدئوها قرار دهيد و کاربران را به سايت خود منتقل کنيد. مثلاً چنانچه يک ويدئو براي معرفي پلتفرم خود به عنوان لينک خارجي قرار داده ايد و مدت زمان اين ويدئو يک ساعت است، چنانچه کاربران بنابراين از ۵ دقيقه بر روي لينک کليک کنيد و يک ساعت از زمان خود را در سايت معرفي شده بگذرانند، تنها ۵ دقيقه اي که ويدئوي يوتيوب را ديده اند به عنوان مدت زمان بازديد ويدئو محاسبه مي شود!
اشتباه نکنيد؛ يک ساعتي که کاربر در سايت مي گذارند به عنوان مدت زمان بازديد ويدئو به حساب نمي آيد و بهترين کار اين است که از دکمه هاي پايان ويدئو براي درج لينک خود استفاده کنيد تا به افزايش بازديد ويدئو در يوتيوب کمک کنيد.
يوتيوب با اين کار علاوه بر بهبود وضعيت جستجو در ميان ويدئوها، مي خواهد به مردم ثابت کند که مردم تنها براي ديدن ويدئوهاي بي ارزش و کوتاه به اين شبکه مراجعه نمي کنند و کانال هايي وجود دارند که محتواي با ارزشي توليد مي کنند و محتواي آن ها براي کاربران ارزش زيادي دارد. همچنين اين کار باعث مي شود تا توليدکنندگان محتوا خلاقيت بيشتري به خرج دهند تا محتواي آن ها مورد توجه کاربران قرار بگيرد.
در شبکه هاي اجتماعي ديگر نظير فيسبوک هرچقدر يک صفحه بزرگ تر باشد، براي آن شبکه ارزش زيادي دارد ولی يوتيوب کمي متفاوت است! در يوتيوب تنها کانال هايي ارزشمند هستند که مدت زمان بازديد آن ها بيشتر است که اين موضوع دليلي بر محتواي ارزشمند است.
ويدئوهاي يوتيوب تنها در زمان انتشار براي کاربران ارزش ندارد و حتي سال هاي بنابراين از انتشار آن مي تواند براي کاربران مفيد باشد. در اصل يوتيوب يک کتاب خانه ويدئويي براي کاربران به حساب مي آيد که آرشيوي از انواع ويدئو در آن وجود دارد. با استفاده از يوتيوب مي توانيد ويدئوهاي بامحتواي عالي و باکيفيت منتشر کنيد و از شبکه هاي اجتماعي ديگر نظير فيسبوک، توئيتر و… براي افزايش بازديد ويدئو در يوتيوب استفاده کنيد.
چگونه رتبه ويدئوهاي خود را افزايش دهيم
رتبه هاي خوب به رتبه هاي گفته مي شود که چنانچه يک کاربر کليدواژه مربوط به ويدئوي شما را جستجو کند، ويدئوي شما به کاربر نمايش داده شود. همچنين در برخي از بخش هاي يوتيوب ويدئوهايي به کاربران پيشنهاد مي شود که چنانچه کانال شما رتبه خوبي داشته باشد، ويدئوهاي شما به ساير کاربران پيشنهاد داده خواهد شد.
بخش جستجوي يوتيوب يکي ديگر از مهم ترين منابع جذب ترافيک است که چنانچه بتوانيد رتبه ويدئوهاي خود را به رتبه هاي يک تا سه برسانيد، ترافيک بسيار خوبي جذب خواهيد کرد. کسب رتبه هاي خوب در يوتيوب يک مزيت به حساب مي آيد و با افزايش تعداد بازديد ويدئوها، مي توانيد به افزايش مدت زمان بازديد ويدئو هم کمک زيادي کنيد.
جالب است بدانيد افراد زيادي در يوتيوب وجود دارند که ويدئوهاي باکيفيت و داراي محتواي عالي توليد مي کنند و لينک همکاري در فروش مربوط به سايت آمازون را با ساير کاربران به اشتراک مي گذرانند؛ اين افراد ساليانه چندين هزار دلار درآمد دارند! اين کار براي برخي از کاربران يوتيوب يک کار اصلي به شمار مي آيد و به صورت تمام وقت در حال توليد ويدئو براي کانال يوتيوب خود هستند؛
اين افراد گاهي چندين برابر افراد ديگري که در يک شرکت در حال فعاليت هستند، درآمد دارند. تنها دليل موفقيت اين افراد رتبه اي است که ويدئوهاي آن ها در يوتيوب کسب کرده است و مدت زمان بازديد ويدئوهاي آن ها را افزايش داده است.
افزايش رتبه ويدئوها که منجر به افزايش بازديد ويدئو در يوتيوب مي شود
اگر قصد افزايش رتبه ويدئوهاي خود را داريد، ۴ مورد زير را در هنگام توليد و انتشار ويدئوهاي خود منتشر کنيد.
-
در مورد کلمات کليدي ويدئوي خود تحقيق کنيد
بسياري از کاربران فکر مي کنند تنها توليد ويدئو و انتشار آن به آن ها کمک مي کند! بايد به شما بگوييم حتي چنانچه ويدئوي شما از محتوا بسيار خوبي تشکيل شده باشد، بدون تحقيق کلمات کليدي پرطرفدار هرگز نمي توانيد بازديد خوبي بگيريد! تا زماني که کاربران ويدئوي شما را نبينند نمي توانند به خوب يا بد بودن محتواي شما فکر کنند و مشکل اصلي اين است که بدون تحقيق کلمات کليدي در هنگام انتشار ويدئو، کاربران زيادي ويدئوي شما را نخواهند ديد و هرگز به مرحله سنجش کيفيت بازديد ويدئو نخواهيد رسيد.
پيش از آن که ويدئوي خود را منتشر کنيد، در زمينه کلمات کليدي تحقيق کنيد تا بتوانيد مراحل توليد محتوا تا انتشار محتوا را به درستي طي کنيد! حتي در هنگام ضبط ويدئو هم بايد از کلمات کليدي استفاده کنيد تا گوش کاربران با آن آشنا باشد. در هنگام انتشار ويدئو هم بايد کلمه کليدي اصلي موردنظر خود را که بازديد خوبي دارد پيدا کنيد و علاوه بر آن ها، بايد کلمات کليدي مترادف آن را هم پيدا کنيد؛
کلمات کليدي مترادف با وجود آن که ترافيک کمتري نسبت به کلمات کليدي اصلي دارند، ولی به رشد کانال شما کمک زيادي مي کنند. براي پيدا کردن کلمات کليدي کافي است در بخش جستجوي يوتيوب، کلمه اصلي مربوط به کليدواژه خود را وارد کنيد و اصطلاح مربوط به آن را در بخش عنوان، توضيحات و برچسب ها استفاده کنيد! اين کليدواژه مطابق ميزان جستجوي کاربران نمايش داده مي شوند و کلمات کليدي اول بيشترين تعداد جستجو را دارند.
-
محتواي ويدئو اهميت زيادي دارد
محتواي ويدئويي که توليد مي کند، اهميت بسيار زيادي دارد؛ زيرا بنابراين از آن که کاربران وارد صفحه ويدئوي شما شدند، به تنها چيزي که اهميت مي دهند محتواي ويدئو است. حتي چنانچه کيفيت ويدئوي شما در حد متوسط باشد ولی محتواي غني و حرفه اي در آن وجود داشته باشد، کاربران به آن اهميت زيادي مي دهند. کاربران شما به دنبال اين هستند که چيزي جديد يا پاسخ سوال هاي خود را بگيرند و مسئله مهم اين است که محتواي شما چقدر پاسخگوي سوال يا نياز آن ها است.
هر چقدر محتواي شما بهتر باشد، مدت زمان مشاهده ويدئو توسط کاربران بيشتر مي شود و به افزايش رتبه ويدئو کمک مي کند. همچنين لازم است بدانيد گوگل ويدئوهايي که داراي رتبه خوبي هستند را به عنوان بهترين پاسخ يا ويدئو نمايش مي دهد، با اين کار به راحتي مي توانيد ترافيک بسيار خوبي از طريق گوگل بگيريد.
هر چقدر ويدئوي شما محتواي بهتري داشته باشد، کاربران بيشتري براي شما نظر مي گذارنند و گوگل ويدئوي شما را با ارزش تر مي داند؛ فاکتور مهم اين است که عنوان و بخش توضيحات ويدئوي شما شامل کلمه کليدي پرطرفدار باشد و سيگنال هاي خوبي براي گوگل ارسال کند تا گوگل هم ويدئوي شما را در نتايج جستجو خود نمايش دهد.
-
به بخش عنوان، توضيحات، برچسب ها، تعامل ها و… اهميت زيادي بدهيد
در مورد اول به شما گفتيم که کلمات و عبارات کليدي اهميت زيادي در ميزان بازديد ويدئوها دارند ولی در چه بخش هايي بايد از آن استفاده کنيم؟ بخش عنوان ، توضيحات و همچنين برچسب هاي ويدئو همان بخشي است که بايد از کلمات کليدي در آن استفاده کنيد.
استفاده از کلمات کليدي در اين بخش ها به شما کمک مي کند تا بتوانيد رتبه ويدئوهاي خود را افزايش دهيد که در نهايت به شما در افزايش رتبه کانال شما کمک مي کند. همچنين بخش نظرات يکي از مهم ترين بخش هايي است که مي توانيد ميزان تعامل کانال خود را تا حد زيادي افزايش دهيد؛ نظرات يکي از مهم ترين مواردي است که سيگنال هاي مثبتي به گوگل ارسال مي کند و گوگل رتبه سايت شما را افزايش مي دهد. همچنين مي توانيد با يک عنوان جذاب مدت زمان مشاهده ويدئو را افزايش دهيد؛ با اینکه می دانیم ۱۹ عامل مهم براي رتبه بندي ويدئو وجود دارد ولی مهم ترين آن مدت زمان بازديد ويدئو توسط کاربران است.
سعي کنيد از شبکه هاي اجتماعي ديگر جهت افزايش ترافيک کانال يوتيوب خود استفاده کنيد؛ اين مورد يکي از مهم ترين فاکتورهايي است که سيگنال هاي مثبتي براي موتورهاي جستجو ارسال مي کند و به افزايش بازديد شما کمک خواهد کرد. مسئله مهمي که بايد درنظر بگيريد، اين است که روز اول انتظار ويدئو مهم ترين روز و ۷ روز بعد از آن روزهاي مهمي براي جذب بازديد هستند!
در اين روزها چنانچه بتوانيد ترافيک خوبي جذب کنيد، يوتيوب رتبه کانال شما را تا حد بسيار زيادي افزايش مي دهد. بنابراين چنانچه در شبکه هاي اجتماعي ديگر هم فعاليت مي کنيد، از آن جهت افزايش بازديد در ۲۴ ساعت اول انتشار ويدئوي خود کمک بگيريد.
همچنين روزهاي اول انتشار براي موتورهاي جستجو اهميت زيادي دارد و بايد توجه کنيد که کلمات کليدي در بخش عنوان و توضيحات ويدئوي شما قرار داشته باشد؛ زيرا بنابراين از ثبت ويدئو در گوگل، زمان زيادي مي برد تا عنوان محتواي شما در آن تغيير کند. بنابراين در جزئيات ويدئوي خود دقيق باشيد تا بتوانيد ترافيک خوبي از موتورهاي جستجو و همچنين بخش جستجوي يوتيوب جذب کنيد!
يک پيشنهاد! براي آن که بتوانيد کاربران به ديدن ويدئو تا پايان آن ترغيب کنيد، در ابتداي ويدئو نتيجه آن را به کاربران بگوييد! مثلاً چنانچه قرار است به کاربران آموزش انتشار ويدئو در يوتيوب را بدهيد، به آن ها بگوييد بنابراين از ديدن اين ويدئو، قادر به انتشار ويدئوي موردنظر خود در يوتيوب خواهيد بود. اين کار به کاربران کمک مي کند تا بتوانند يک ديدگاه کلي نسبت به ويدئوي شما داشته باشند و ويدئوي شما را تا آخر ببينند. همچنين در بخش توضيحات هم به اين مسئله اشاره کنيد و کلمه کليدي موردنظر خود را در آن درج کنيد.
-
ايجاد ويدئوهاي مرتبط با يکديگر و پيشنهاد آن ها به کاربران
يک استراتژي بسيار موفق و تاثيرگذار در يوتيوب که به رشد و افزايش بازديد ويدئو در يوتيوب کمک مي کند، ايجاد ويدئوهاي مرتبط با يک ديگر است. هنگامي که شما ويدئوهاي مرتبط با هم در يوتيوب توليد مي کنيد، مي توانيد در پايان ويدئوها، ويدئوهاي مرتبط باهم را به کاربران پيشنهاد کنيد. اين کار به افزايش بازديد ويدئو در يوتيوب و کانال شما کمک زيادي مي کند و مي توانيد رتبه ويدئوهاي خود را افزايش دهيد!
فرض کنيد يک کانال آموزشي در يوتيوب داريد و ويدئوهاي آموزش توليد مي کنيد! در يک ويدئو به آموزش ايجاد اکانت اينستاگرام مي پردازيد و در ويدئويي ديگر، ويدئوي مربوط به آموزش بازيابي رمز فراموش شده را منتشر مي کنيد؛ با پيشنهاد اين ويدئوها به کاربران در پايان ويدئوهاي يوتيوب، به راحتي مي توانيد مدت زمان بازديد ويدئوهاي خود را افزايش دهيد و رتبه کانال خود را بهبود ببخشيد.
البته توجه داشته باشيد که در اين روش نبايد ويدئوهاي غيرمرتبط ايجاد کنيد؛ مثلاً چنانچه يک هفته در مورد آموزش اينستاگرام ويدئو و در هفته بعد ويدئوهاي مربوط به افزايش ترافيک سايت منتشر کنيد، هرگز نمي توانيد اين دو ويدئو را به عنوان ويدئوهاي مرتبط به کاربران پيشنهاد بدهيد! حتي چنانچه کاربران وارد صفحه ويدئوي موردنظر شوند، تنها چند ثانيه از ويدئو را مشاهده مي کنند و مدت زمان بازديد از ويدئو تا حد زيادي کاهش پيدا مي کند.
چنانچه قصد توليد ويدئوهاي مرتبط باهم را داريد، کافي است پيش از توليد ويدئوهاي خود يک ليست از ويدئوهاي مرتبط ايجاد کنيد و سپس اقدام به توليد ويدئو کنيد! اکنون که ليست شما آماده شده است، به راحتي مي توانيد به افزايش بازديد ويدئو در يوتيوب خود کمک کنيد. پيوند ميان يوتيوب ها مي تواند از طريق کارت هاي ويدئو و همچنين درج لينک مستقيم در بخش توضيحات ويدئو انجام شود.
-
بخش توضيحات در ويدئوها
بخش توضيحات ويدئو در يوتيوب از اهميت بسيار زيادي برخوردار است؛ با استفاد از اين بخش به راحتي مي توانيد محتواي ويدئوهاي خود را براي کاربران توضيح دهيد. براي پيوند ويدئوهاي مرتبط با يک ديگر، کافي است از کارت هاي يوتيوب براي درج ويدئوهاي موردنظر استفاده کنيد و هر يک از ويدئوها را در بخش توضيحات همان ويدئو براي کاربران توصيف کنيد؛
مثلاً مي توانيد يک ويدئوي کلي در مورد آموزش اينستاگرام توليد کنيد و سپس به بررسي بخش هاي مختلف بپردازيد! در بخش توضيحات هم به راحتي مي توانيد دليل انتشار ويدئوهاي ديگر را توضيح دهيد. کارت هاي پايان ويدئوهاي يوتيوب به شما کمک مي کنند تا بتوانيد ويدئوهاي مختلف را به هم متصل کنيد ولی توجه داشته باشيد که اين کارت ها تنها براي ۲۰ ثانيه در دسترس هستند؛
بنابراين بايد يک عنوان بسيار جذاب انتخاب کنيد تا کاربران در همان لحظه اول روي کارت موردنظر کليک کنند. چنانچه قصد داريد يک موضوعي که شامل چند زيرشاخه است را براي کاربران در قالب ويدئو توضيح دهيد، بهتر است يک ويدئوي کلي در مورد آن موضوع تهيه کنيد و از کاربران بخواهيد براي دانستن جزئيات و اطلاعات بيشتر بر روي کارت هاي آخر ويدئو کليک کنند.
اين کار به افزايش مدت زمان بازديد ويدئو کمک زيادي مي کند و رتبه کانال شما را تا حد زيادي افزايش مي دهد. با اين کار مي توانيد براي هر ويدئوي خود يک کلمه کليدي اصلي در بخش عنوان و توضيحات استفاده کنيد و از تمام کلمات کليدي پرطرفدار بازديد خوبي بگيريد.
![]()
همچنين در پايان ويدئو از کاربران تشکر کنيد و از آن ها بخواهيد براي ديدن ويدئوهاي بيشتر شما را دنبال کنند و در کانال شما مشترک شوند؛ با اين کار تعداد مشترکان کانال شما افزايش مي يابد و به راحتي مي توانيد رتبه کانال خود را افزايش دهيد.
براي جذب بيشتر مخاطبان به دنبال توليد ويدئوهايي باشيد که مخاطبان بيشتري دارد و در ماه هاي اخر جستجوي زيادي داشته اند! براي اطلاع از ويدئوي برتر کافي است تعداد بازديد ويدئوها در کانال هاي مختلفي را بررسي کنيد؛ هر ويدئويي که بيشترين بازديد را داشته باشد، قطعاً کاربران بيشتر آن را دوست داشته اند و اين ويدئوها گزينه بسيار خوبي براي افزايش بازديد ويدئو در يوتيوب هستند.
اين روش به شما کمک مي کند تا علاوه بر افزايش بازديد ويدئو در يوتيوب بتوانيد محتواي کانال خود را هم دسته بندي کنيد. همچنين اين روش به شما کمک مي کند تا ويدئوهاي بيشتري براي پيشنهاد به کاربران داشته باشيد و بنابراين از مدتي مجموعه فيلم هاي مرتبط شما تا حد زيادي افزايش پيدا مي کند و بازديد کانال شما متحول مي شود.
علاوه بر اين که يوتيوب به مدت زمان بازديد ويدئو اهميت زيادي مي دهد، به تعداد بازديد در روزهاي اول انتشار هم اهميت زيادي مي دهد! بنابراين شما بايد يک عنوان و تصوير بند انگشتي جذابي طراحي کنيد تا نرخ کليک شما افزايش پيدا کند و شانس حضور در نتايج اول جستجوي يوتيوب را داشته باشيد. روز اول انتشار ويدئو براي يوتيوب اهميت بسيار زيادي دارد؛
مطابق تجربه فعالان اين شبکه، يوتيوب در روز اول مطابق تعداد کليک و بازديد ويدئو آن را رتبه بندي مي کند و در ۷ روز بعد، به بررسي ميزان مشارکت کاربران نسبت به روز اول مي پردازد. چنانچه ميزان مشارکت کاربران در ويدئوي شما به اندازه قابل توجهي کم شده باشد، رتبه ويدئو کاهش پيدا مي کند و بايد به مرور زمان آن را افزايش دهيد. تعامل کاربران به معناي تعداد بازديد و نظراتي است که يک ويدئو مي گيرد؛ چنانچه ويدئوي شما ۱۰۰ نظر ولی ويدئوي رقيب شما تنها ۵۰ نظر دريافت کند، به اين معنا است که ويدئوي شما موفق تر بوده است.
لايو گذاشتن به افزايش بازديد ويدئو در يوتيوب کمک مي کند
يکي از قابليت هاي بسيار خوب يوتيوب، قابليت لايو گذاشتن است. با استفاده از اين قابليت مي توانيد در همان لحظه و به صورت زنده با کاربران خود در ارتباط باشيد! همچنين جالب است بدانيد لايو يوتيوب تا ۲۴ ساعت در دسترس کاربران است و تعداد بازديد شما افزايش پيدا مي کند؛
البته اين لايو بنابراين از ۲۴ ساعت حذف مي شود و کاربران قادر به ديدن آن نخواهند بود. در همين ۲۴ ساعت مي توانيد تعداد کاربران کانال خود را افزايش دهيد و به افزايش بازديد ويدئو در يوتيوب خود کمک کند. در حالت کلي ويدئوها بهتر از پيام هاي متني و صوتي هستند! زيرا در ويدئو کاربران تصوير شما را مي بينند و صدايتان را مي شوند و مي توانيد پيام خود را خيلي بهتر از پيام متني و صوتي به کاربران انتقال دهيد.
براي آن که بتوانيد بازديد بهتري براي لايو خود داشته باشيد، آن را ذخيره کنيد و براي ساير کاربران به اشتراک بگذاريد. در هنگام اشتراک لايو براي آن از کلمات کليدي در بخش عنوان، توضيحات و برچسب ها استفاده کنيد تا بتوانيد رتبه خوبي در بخش جستجوي يوتيوب بگيريد. سعي کنيد به صورت هفتگي در يوتيوب لايو برگزار کنيد و به سوالات کاربران خود پاسخ دهيد؛ در اين صورت کاربران متوجه مي شوند که ارزش زيادي براي آن ها قائل هستيد و به راحتي مي توانيد اعتبار کانال خود را افزايش دهيد.
همچنين چنانچه در شبکه هاي اجتماعي ديگر نظير فيسبوک يا اينستاگرام لايو مي گذاريد، مي توانيد ويدئوي آن را ذخيره کنيد و در يوتيوب انتشار دهيد! قطعاً در لايو هاي شما نکات و محتواي ارزشمندي وجود دارند که براي کاربران مفيد هستند و منجر به افزايش بازديد ويدئو در يوتيوب مي شود.