يکي از مشکلاتي که برخي کانال هاي يوتيوب با آن مواجه هستند، مدت زمان مشاهده ويدئو در يوتيوب است! براي توليد يک ويدئو، زحمت زيادي کشيده مي شود و هر چقدر مدت زمان مشاهده آن توسط کاربران بيشتر باشد، انگيزه کانال ها بيشتر مي شود.
چنانچه مديريت يک کانال يوتيوبي را برعهده داريد، حتماً شما هم به دنبال افزايش مدت زمان مشاهده ويدئو در يوتيوب هستيد تا بتوانيد تعامل بيشتري با کاربران داشته باشيد. در اين مقاله قصد داريم به بررسي ۴ راه کار براي دنبال افزايش مدت زمان مشاهده ويدئو در يوتيوب بپردازيم تا بتوانيد يک کانال قدرتمند را در يوتيوب مديريت کنيد.
مدت زمان مشاهده ويدئو در يوتيوب چيست
در سال هاي قبل، الگوريتم يوتيوب براي رتبه بندي ويدئوها تعداد بازديد آن بود که برخي کانال ها با روش هاي مختلف به افزايش تقلبي تعداد بازديد مي پرداختند و باعث شکايت بسياري از کانال هاي ديگر مي شد. به مرور زمان يوتيوب الگوريتم هاي خود را بروزرساني کرد و اکنون رتبه بندي ويدئوهاي يوتيوب به روش ديگري انجام مي شود! در اين الگوريتم مدت زمان مشاهده ويدئو اهميت زيادي پيدا کرد و هر چقدر مجموع مدت زمان مشاهده يک ويدئو بيشتر باشد، رتبه بهتري خواهد گرفت. اين الگوريتم تا حد بسيار زيادي از افزايش تقبلي رتبه ويدئوها تا حد زيادي پيشگيري کرد و اکنون بسياري از کانال ها براي رسيدن به رتبه هاي خوب، به دنبال روش هاي افزايش مدت زمان مشاهده ويدئو در يوتيوب هستند. چنانچه مديريت يک کانال يوتيوب را برعهده داريد، حتماً براي افزايش مخاطبان کانال خود به دنبال افزايش رتبه ويدئوها هستيد! چنانچه موافق هستيد، به سراغ راه کارهاي افزايش مدت زمان مشاهده ويدئو در يوتيوب برويم:-
ايجاد پلي ليست براي افزايش مدت زمان مشاهده ويدئو توسط کاربران
-
انتخاب عنوان و تصاوير کوچکي که پلي ليست شما را توصيف مي کنند
براي ايجاد تصاوير کوچک نکات زير را در نظر بگيريد:
- تصاوير متناسب با ويدئوهاي پلي ليست انتخاب کنيم؛ کاربران بنابراين از عنوان تصاوير کوچک را مي بينند و چنانچه اين تصاوير بتواند نظر آن ها را جلب کند، کاربران ويدئوهاي موجود در پلي ليست شما را مشاهده مي کنند. البته توجه داشته باشيد که نبايد با تصاويري که ربطي به ويدئوهاي پلي ليست ندارند کاربران را ترغيب به ديدن آن کنيم؛ زيرا در اين صورت کاربران نه تنها بنابراين از ديدن ويدئوي اول صفحه پلي ليست را مي بينند، بلکه ممکن است نسبت به کانال شما بي اعتماد شوند!
- تصويري را طراحي کنيد که کاربران را تشويق به کليک بر روي پلي ليست کند؛ هنگامي که کاربران با حس مثبت وارد پلي ليست شوند، احتمالاً تمام ويدئوهاي آن را در صورت باکيفيت بودن مشاهده مي کنند.
- عنوان و تصاوير را به گونه اي استفاده کنيد که چيزي به کاربران بياموزد؛ شايد اين موضوع که بخواهيد تنها در چند کلمه چيزي به کاربران بياموزيد، امر سختي باشد! ولی با استفاده از داستان مي توانيد اين مسئله را پوشش دهيد.
- از نمايش صحيح تصاوير کوچک روي موبايل يا کامپيوتر اطمينان حاصل کنيد؛ گاهي تصاوير بر روي کامپيوتر درست نمايش داده مي شوند ولی هنگام ديدن آن روي موبايل، با نمايش درستي مواجه نخواهيد شد! بنابراين بنابراين از ايجاد يک تصوير کوچک، آن را بر روي موبايل، تبلت و لپ تاپ خود چک کنيد.
- ميزان تاثير تصاوير کوچک را از طريق گزارش هاي ويدئو و پلي ليست بررسي کنيد؛ يوتيوب براي هر ويدئو يا پلي ليست يک گزارش ارائه مي کند که بايد ميزان تاثير تصاوير کوچک را از روي مدت زمان مشاهده ويدئو بررسي کنيد.
-
استفاده از کارت هاي متصل کننده ويدئوها در يوتيوب
-
ايجاد محتواي ويدئو مطابق کلمات کليدي طولاني