لينکدين يک شبکه ي اجتماعي است که با ساير شبکه هاي اجتماعي تفاوت اساسي دارد! در حقيقت، لينکدين نه مانند اينستاگرام است و نه مانند فيسبوک و يوتيوب! لينکدين براي حرفه اي ها طراحي شده است! بنابراين بازاريابي در لينکدين يکي از روش هاي منحصربفرد براي توسعه ي کسب و کارها در بستر فضاي مجازي است. ديجيتال مارکتينگ يا بازاريابي ديجيتالي در سال هاي اخير بسيار مورد توجه بوده است؛ که دليل آن را مي توان استفاده ي گسترده ي مردم از شبکه هاي اجتماعي و امکانات خاص اين شبکه ها براي تبليغات و معرفي محصول عنوان کرد. بازاريابي در لينکدين هم به دليل وجود اين امکانات و کاربران حرفه اي يک انتخاب ايده آل است! حال چنانچه مي خواهيد با بازاريابي در لينکدين آشنا شويد و راه و رسم آن را بياموزيد، خواندن اين مقاله را از دست ندهيد…  

 ويژگي هاي بازاريابي در لينکدين

لينکدين يک پلتفرم حرفه اي است که از سال ۲۰۰۳ فعاليت خود را آغاز کرده است. شما با استفاده از آن مي توانيد مهارت هاي خود را به ديگران نشان داده و از اين طريق، شغل مورد نظر خود را پيدا کنيد يا به کسب درامد بپردازيد. لينکدين با قابليت هاي جذاب مانند آپلود رزومه، دستاوردها، سوابق کاري، مصاحبه ها و … به شما کمک مي کند که زندگي شغلي بهتري داشته باشيد. همچنين چنانچه مي خواهيد محصولات خود را به ديگران معرفي کرده و مشتري جذب کنيد، لينکدين برنامه هاي جالب و کاربردي براي شما دارد. در طي سال هاي اخير، بازاريابي در لينکدين آنقدر پرطرفدار شده است که اغلب شرکت هاي معروف جهان براي فروش محصولات خود به سراغ لينکدين آمده اند. در اين شبکه اجتماعي، امکان هدف گيري مخاطب، توليد سرنخ هاي فروش يا Lead و ده ها امکان ديگر فراهم شده است. شايد براي شما جالب باشد که بدانيد لينکدين علاوه بر اين امکانات تخصصي، ويژگي هاي متداول يک شبکه اجتماعي را نيز دارد؛ يعني امکان ارتباط دو طرفه و صحبت با کاربران در آن وجود دارد. همراه ما باشيد تا با لينکدين و ويژگي هاي جذاب بازاريابي در لينکدين بيشتر آشنا شويم.  

ساخت پروفايل براي بازاريابي در لينکدين

اولين قدم براي آغاز بازاريابي در لينکدين ، ساخت پروفايل و حساب کاربري است. لينکدين قابليت ساخت کمپاني پيج يا صفحه شرکتي را براي گسترش کسب و کارها فراهم کرده است. بنابراين شما مي توانيد با چند کليک ساده و ساخت صفحه شرکتي، از اين امکانات استفاده نماييد. براي اين کار، مراحل زير را دنبال کنيد:
  • ۱- حساب کاربري خود در لينکدين را بسازيد و بنابراين از ورود به آن، از نوار بالايي صفحه، روي علاقه مندي ها يا Interests کليک کرده و وارد بخش کمپاني شويد. سپس با کليک روي Create a Company Page يک صفحه ي شرکتي ساخته خواهد شد.
  • ۲- نام شرکت و آدرس ايميل خود را وارد کنيد؛ بنابراين از آن، براي بازاريابي در لينکدين بايد اطلاعات مربوط به شرکت و کاري که مي خواهيد انجام دهيد را وارد کنيد و يک معرفي از خود قرار دهيد.
  • ۳- لوگو و بنر صفحه شرکتي را بايد آپلود کنيد. فقط دقت داشته باشيد که لوگو و بنر انتخاب شده بايد نشان دهنده ي نوع کسب و کار و ديجيتال مارکتينگ شما باشد.
  • ۴-  در اين مرحله بايد صفحه شرکتي خود را به ساير کاربران معرفي کنيد. براي اين کار مي توانيد از انواع لينک هاي دعوت مختلف و همچنين مطالب و پست هاي جذاب استفاده کنيد.
  • ۵- براي تبليغ محصولات و سرويس هاي خود بهتر است از صفحه ويترين استفاده کنيد. در ادامه با ويژگي هاي صفحه ويترين در لينکدين آشنا خواهيم شد.
کلیک کنید  مهم ترین الگوریتم گوگل مرغ مگس خوار
 

صفحه ويترين در لينکدين

يکي از امکانات جالب در لينکدين، صفحه ي ويترين يا Showcase pages است. اين صفحه، همان طور که از اسمش پيداست، براي به نمايش گذاشتن محصولات به کار مي رود؛ درست مانند ويترين هاي باشکوه در فروشگاه هاي بزرگ! اگر محصولات شما در طبقه بندي هاي مختلف قرار دارد بهتر است هر کدام از آن ها را به صورت جداگانه معرفي کنيد؛ چرا که ممکن است مخاطبان فقط بخواهند در مورد همان محصول خاص آگاهي پيدا کنند و اطلاعات ساير محصولات براي آن ها جذابيتي نداشته باشد. صفحه ويترين هم دقيقا به همين دليل طراحي شده است! براي ساخت صفحه ويترين و آغاز بازاريابي در لينکدين بايد مراحل زير را دنبال کنيد:
  • ۱- يک نام مناسب براي صفحه ويترين انتخاب کنيد. اين نام بهتر است نشان دهنده ي ويژگي هاي اصلي محصول يا سرويس شما باشد.
  • ۲- وارد صفحه شرکتي يا Company page شده و روي منوي Edit کليک کنيد.
  • ۳- در منوي باز شده، گزينه ي Create a Showcase Page را انتخاب کنيد.
  • ۴- بهينه سازي و سئوي صفحه ويترين را انجام دهيد تا در جستجوي گوگل نشان داده شود.
  يکي ديگر از کارهايي که براي بازاريابي در لينکدين از اهميت خاصي برخوردار است، بروزرساني پروفايل لينکدين است. اين کار، تاثير زيادي روي جذب کاربران و آشنايي آن ها با محصولات شما خواهد داشت. در ادامه با چند روش ساده و کاربردي براي بروزرساني پروفايل لينکدين آشنا خواهيم شد.

روش هاي بروزرساني پروفايل لينکدين

وقتي که وارد يک صفحه شرکتي يا صفحه ويترين مي شويد، انتظار داريد با يک صفحه ي منظم و جذاب روبه رو شويد؛ در غير اين صورت، احتمالا صفحه را ترک خواهيد کرد. بنابراين براي بروزرساني پروفايل لينکدين بايد ارزش زيادي قائل باشيم. در اينجا برخي از روش هاي بروزرساني پروفايل آورده شده است: ۱-مشخصات پروفايل را به روز کنيد: اولين چيزي که مخاطب با آن روبه رو مي شود، مشخصات صفحه لينکدين است. اين مشخصات شامل عکس پروفايل، تصوير زمينه و کاور، نام کاربري و هدلاين مي‎باشد که براي انتخاب هر کدام از آن ها بهتر است به اندازه کافي وقت بگذاريد. ۲- به توليد محتواي جذاب بپردازيد: در صورتي که بتوانيد محتواي جذاب و متفاوت توليد کنيد، مخاطبان بيشتري نيز جذب خواهيد کرد. بنابراين احتمال موفقيت شما در بازاريابي لينکدين بيشتر خواهد شد. ۳- سوابق خود را به روز کنيد: يکي از بخش هاي مهم پروفايل لينکدين، بخش Experience يا سوابق است. در اين بخش بايد تجارب کاري خود را يادداشت کنيد. پيشنهاد ما اين است که هر چند وقت يک بار اين سوابق را مورد بازنگري قرار دهيد. ۴- لينک ها را بررسي کنيد: در لينکدين، امکان قرار دادن لينک وب سايت هاي مختلف وجود دارد. اين لينک ها ممکن است بنابراين از مدتي دچار آسيب شده باشند؛ بنابراين بهتر است هميشه آن ها را چک کنيد! ۵- کانکشن هاي خود را پاک سازي کنيد: لينکدين يک شبکه ي اجتماعي حرفه اي است؛ بنابراين از برقراري ارتباط و ايجاد کانکشن با افرادي که ربطي به حوزه کسب و کار شما ندارند، خودداري کنيد. ۶- فعاليت مستمر داشته باشيد: صفحات راکد در لينکدين به هيچ وجه نمي توانند در جذب مخاطب موفق باشند. بنابراين سعي کنيد به صورت مرتب، از پست هاي جذاب استفاده کنيد.
کلیک کنید  کلان داده چه کمکی به کسب و کار می‌کند؟
۷- صفحه شرکتي را آپديت کنيد: چنانچه تغييراتي در برند شما و يا نوع محصولات شما اتفاق افتاده است، اين تغييرات را در صفحه شرکتي هم اعمال کنيد.  

بازاريابي در لينکدين با آپديت جديد

لينکدين هم مانند ساير شبکه هاي اجتماعي، به مرور زمان خود را اصلاح کرده و آپديت هاي جديدي را ارائه مي کند. اين آپديت ها اغلب باعث بهتر شدن محيط کاربري لينکدين و همچنين کاربردي تر شدن بازاريابي در لينکدين شده است. در آپديت هاي جديد، جستجوي مخاطب و ايجاد ارتباط و تعامل با مشتري نيز راحت تر شده است. يکي ديگر از ويژگي هاي آپديت لينکدين، پيدا کردن کاربران لينکدين در اطراف شما است. اين قابليت منحصربفرد باعث مي شود که بتوان کاربران اطراف را شناسايي کرده و با آن ها ارتباط برقرار کرد. اين ويژگي در نمايشگاه هاي بين المللي و همايش هاي مختلف، باعث آشنايي با مديران شرکت ها و کارمندان مي شود.

سئو و بهينه سازي پروفايل لينکدين

بازاريابي در لينکدين مي تواند کسب و کار شما را متحول کند! اين در صورتي است که پروفايل لينکدين به خوبي بهينه سازي شده باشد! هدف ما اين کار، بهتر ديده شدن محصولات در بين کاربران لينکدين است. ما در اين اينجا با مراحل بهينه سازي پروفايل لينکدين آشنا خواهيم شد؛ اين مراحل عبارتند از: ۱-  کامل کردن پروفايل لينکدين: در اولين مرحله بايد پروفايل خود را کامل کنيم. يعني عنوان ها، عکس ها، آدرس اينترنتي، اطلاعات تماس، تاييديه ها، مهارت ها، سوابق کاري و تحصيلات بايد به طور کامل و دقيق نوشته شوند. هنگام کامل کردن اين بخش ها بايد به کلمات کليدي و سئوي پروفايل توجه داشته باشيد. ۲- بهينه سازي با ويدئو: استفاده از ويدئو کليپ در پروفايل لينکدين باعث افزايش جذابيت و معرفي دقيق تر محصولات خواهد شد. ۳- سئوي محتواهاي توليد شده: رعايت اصول سئو و بهينه‎سازي براي توليد محتوا موجب ديده شدن مطالب شما در لينکدين و جستجوي گوگل خواهد شد. بنابراين سعي کنيد از کلمات کليدي مرتبط در محتواهاي خود استفاده کنيد. ۴- برقراري ارتباط با مخاطب: يکي از بخش هاي لينکدين، بخش Connections يا ارتباط ها است که از طريق آن مي توانيد با افراد و گروه هاي مختلف، ارتباط برقرار کنيد. براي اين کار بهتر است پيام هاي شخصي سازي شده را ارسال کرده و از پيام هاي آماده خودداري کنيد.  

انجام تبليغات براي بازاريابي در لينکدين

شروع بازاريابي در لينکدين با انجام تبليغات است! ولی تبليغ کردن در شبکه هاي اجتماعي به اين راحتي هم نيست! بلکه بايد يک استراتژي دقيق طراحي کرد و مطابق آن تبليغات خود را انجام داد. يکي از قابليت هاي هوشمندانه و کاربردي در لينکدين، هدف گيري مخاطب است! با استفاده از اين ويژگي مي توان مخاطبان مرتبط با کسب و کار را پيدا کرد و تبليغات را تنها براي آن ها انجام داد. با کمک هدف گيري مخاطب در لينکدين، شناسايي مشتريان واقعي نيز راحت تر انجام خواهد شد. علاوه بر آن، ميزان بازدهي تبليغات نيز بيشتر خواهد شد؛ چراکه تبليغات تنها براي کساني ارسال مي شود که مخاطب اصلي مارکتينگ شما هستند. هدف گيري مخاطب در لينکدين از سه راه انجام مي شود که عبارتند از:
  • ۱- هدف گيري مخاطب از طريق وب سايت: با استفاده از اين روش، کساني که از وب سايت شما بازديد مي کنند، شناسايي شده و تبليغات براي آن ها ارسال خواهد شد.
  • ۲- هدف گيري مخاطب از طريق حساب کاربري: اين روش براي کسب و کارهايي مناسب است که تبليغات خود را مطابق اکانت هاي لينکدين انجام مي دهند.
  • ۳- هدف گيري به وسيله ي ليست مخاطبان: در لينکدين مي توانيد ليست مخاطبان خود در ساير شبکه هاي اجتماعي را براي هدف گيري مخاطب مورد استفاده قرار دهيد.
کلیک کنید  نصب اینستا در مک و ویندوز
 

روش هاي تبليغات در لينکدين

شبکه اجتماعي لينکدين، براي انجام تبليغات، برنامه هاي ويژه اي دارد! در حقيقت، تبليغات لينکدين طوري طراحي شده است که بيشترين جذب مخاطب را داشته باشد. در نتيجه، ديجيتال مارکتينگ و بازاريابي در لينکدين نيز با موفقيت بيشتري همراه خواهد بود. انواع تبليغات در لينکدين به چهار دسته تقسيم مي شوند که عبارتند از:
  • ۱- تبليغات اسپانسري: با استفاده از اين نوع تبليغ، مي توان يک محتواي تبليغاتي را در ميان ساير محتواهاي موجود نمايش داد. در اين صورت، مخاطبان با چک کردن صفحه اصلي خود، تبليغات شما را نيز خواهند ديد.
  • ۲- پيام هاي اسپانسري: اين نوع از تبليغات ارزش بسيار زيادي براي بازاريابي در لينکدين دارند؛ چراکه بسيار هدفمند طراحي شده اند. با استفاده از پيام هاي اسپانسري مي توان تبليغات را براي افراد دلخواه ارسال نمود.
  • ۳- تبليغات متني: پرکاربردترين نوع تبليغات در لينکدين، تبليغات متني هستند که بسيار ساده طراحي شده اند. ارزان بودن و قابليت طراحي صفحه فرود از جمله ويژگي هاي مهم تبليغات متني در لينکدين است.
  • ۴- تبليغات نمايشي و ديناميک: استفاده از تصاوير جذاب همواره مي تواند مخاطبان را به سمت کسب و کار شما بکشاند! بنابراين بهتر است از تبليغات نمايشي براي معرفي محصولات خود بيشتر استفاده کنيد.
 

تبليغات ويدئويي براي بازاريابي در لينکدين

علاقه ي بسياري از کاربران شبکه هاي اجتماعي به ويدئو کليپ ها باعث شده است که تبليغات ويدئويي يا ويدئو مارکتينگ از اهميت بسيار زيادي برخوردار باشد. در لينکدين هم مي توان از تبليغات ويدئويي براي نشان دادن نقاط مثبت و ويژگي هاي اصلي محصولات استفاده کرد. براي انجام اين تبليغات، چهار مرحله پيش بيني شده است که شامل موارد زير است: ۱- شناسايي مخاطبان هدف: اولين مرحله در تبليغات ويدئويي، شناخت دقيق مخاطب است. چراکه ويدئو را بايد مطابق نظر کاربران ساخت و منتشر کرد تا تاثيرگذارتر باشد. ۲- ساخت تبليغات ويدئويي: هنگام ساخت ويدئو کليپ ها بهتر است خلاقيت داشته باشيد! در اين صورت، مخاطبان بيشتري جذب مي کنيد. ۳- راه اندازي کمپين هاي تبليغاتي: با استفاده از قابليت کمپين هاي تبليغاتي در لينکدين مي توانيد يک ويدئو کليپ را به طور همزمان براي بسياري از کاربران نمايش دهيد. ۴- هدف گيري مجدد و بررسي نتايج: براي اينکه از موفقيت کمپين تبليغاتي مطمئن شويد، بهتر است نرخ بازدهي تبليغات را به صورت مستمر مورد بررسي قرار دهيد.  

چگونه يک تبليغ مناسب براي لينکدين طراحي کنيم؟

براي اينکه بتوانيم يک کمپين تبليغاتي موثر داشته باشيم بايد تبليغات خود را طوري انجام دهيم که بيشترين بازدهي را داشته باشد؛ براي اين کار بايد با سليقه ي مخاطبان آشنا باشيم. يعني بدانيم که از چه چيزهايي خوششان مي آيد و از چه چيزهايي بيزارند!  اما چگونه بايد اين کار را انجام داد؟! يکي از روش هايي که مي توان از طريق آن سليقه ي مخاطبان را شناسايي کرد، استفاده از تست هاي A/B در لينکدين است. با کمک اين تست ها، مي توانيم بفهميم که کدام نوع از تبليغات تاثير بيشتري روي مخاطب دارد و مشتري بيشتري را به صفحه لينکدين مي آورد.
کلیک کنید  نحوه ی تولید Lead یا سرنخ در تبلیغات لینکدین
تست هاي A/B در لينکدين را روي تصاوير تبليغ، متن تبليغ، تعداد کاراکترها، نوع تبليغ و نحوه ي نوشتن عنوان ها مي توان اعمال کرد؛ بنابراين از آن، تبليغاتي که بيشترين جذب مخاطب را داشته باشد به عنوان تبليغ اصلي در نظر گرفته مي شود. يکي ديگر از روش هاي انتخاب يک تبليغ مناسب، استفاده از دموگرافي وب سايت در لينکدين است. دموگرافي به معناي جمعيت شناسي است که به ما کمک مي کند تبليغات هدفمندي را طراحي کنيم. با استفاده از دموگرافي وب سايت مي توانيم تبليغات را فقط براي کساني انجام دهيم که احتمال مشتري شدن آن ها بيشتر است؛ در اين صورت، هزينه ها نيز به شکل قابل توجهي کاهش پيدا خواهد کرد.  

 توليد Lead يا سرنخ هاي فروش در لينکدين

سرنخ هاي فروش، يکي از مهم ترين اجزاي بازاريابي در لينکدين هستند. اين سرنخ ها به شما کمک مي کنند تا مشتريان احتمالي را شناسايي کنيد و براي تبليغات از آن ها استفاده کنيد. براي توليد Lead يا سرنخ فروش در لينکدين بايد مراحل زير را طي کنيد:
  • مرحله اول: وارد صفحه لينکدين شده و روي Create Ad کليک کنيد. سپس وارد محتواي اسپانسري شده و گزينه ي Collect Leads Using Linkedin را انتخاب نماييد.
  • مرحله دوم: يک فرم توليد Lead را مطابق با دکمه هاي فراخواني عمل يا CTA آماده کنيد.
  • مرحله سوم: مخاطبان هدف، بودجه و زمان بندي تبليغات را مشخص کنيد.
  • مرحله چهارم: سرنخ هاي به دست آمده را مورد تجزيه و تحليل قرار دهيد.
 

آناليزهاي مرتبط براي بازاريابي در لينکدين

تجربه نشان داده است که براي موفقيت در ديجيتال مارکتينگ بايد نقاط ضعف و قوت خود را مورد بررسي قرار داد. در اين شرايط، بهتر است با استفاده از آناليزهاي بازاريابي، نحوه ي فروش خود را تجزيه و تحليل کرد. يک کاربر لينکدين تا زماني که به يک مشتري تبديل مي شود، از سه مرحله ي آگاهي، جلب توجه و تصميم گيري نهايي عبور مي کند. انجام آناليزهاي بازاريابي در همه ي اين مراحل لازم و ضروري است. به همين دليل، لينکدين هم به شما کمک مي کند تا اين بررسي ها را بهتر انجام دهيد. براي اين کار بايد به موارد زير توجه داشته باشيد:
  • ۱- تعداد مخاطبان يا کانکشن ها
  • ۲- تعداد لايک و اشتراک گذاري ها
  • ۳- ترافيک ارسالي از لينکدين به وبسايت
  • ۴- مشارکت در وبسايت
  • ۵- ميزان فروش
يکي ديگر آناليزهاي بازاريابي در لينکدين آناليز صفحه شرکتي است. ما بايد صفحه شرکتي خود را با ساير شرکت هاي رقيب مقايسه کرده و کمبودهاي آن را شناسايي کنيم. براي اين کار مي توانيد از ابزار آناليز در لينکدين استفاده کنيد که بسيار کاربردي و منحصر بفرد است! براي استفاده از اين ابزار وارد صفحه لينکدين شده و روي گزينه ي View Admin Pages کليک کنيد. بنابراين از آن، با انتخاب گزينه ي Analytics يک صفحه ي جديد باز مي شود که اطلاعات فالوورها در آن ديده مي شود. شما مي توانيد با استفاده از اين اطلاعات، مخاطبان را مطابق جايگاه شغلي، اندازه شرکت و نوع شغل طبقه بندي کنيد. همچنين امکان هدف گيري مخاطب نيز براي تبليغات و بازاريابي در لينکدين وجود دارد.
کلیک کنید  چگونه در اینستاگرام پست بگذاریم؟
جالب است بدانيد که ميزان مشارکت و ترافيک سايت نيز از طريق لينکدين قابل مشاهده است. بنابراين با استفاده از آن مي توانيد به آناليز بخش هاي مختلف در کمپين هاي تبليغاتي لينکدين بپردازيد.  

بازاريابي در لينکدين با افزايش مشتري

در يک ديجيتال مارکتينگ مخاطبان متفاوتي وجود دارند؛ برخي از آن ها صرفا يک مخاطب ساده هستند که هنوز تمايلي براي خريد محصولات شما ندارند. ولی برخي از آن ها از طريق مشارکت در صفحه شرکتي يا ويترين، تمايل خود را به خريد نشان داده اند که به آن ها سرنخ فروش و يا Leads گفته مي شود. اين سرنخ هاي فروش در صورتي که تعامل بيشتري با کسب و کار شما داشته باشند، به يک مشتري احتمالي و يا Prospect تبديل مي شوند. هدف ما در بازاريابي لينکدين، تبديل مخاطبان به مشتريان احتمالي است! هرچه اين کار با دقت بيشتري انجام شود، نتيجه ي بهتري نيز خواهد داشت. در ادامه با روش هاي افزايش تعامل با مشتريان احتمالي بيشتر آشنا مي شويم: ۱- دقيق نوشتن خلاصه ي مشخصات: در لينکدين يک قسمت وجود دارد به نام Summary يا خلاصه مشخصات! اين بخش را چنانچه به صورت دقيق و خلاقانه بنويسيد، احتمال تعامل با مشتريان احتمالي و مخاطبان افزايش پيدا خواهد کرد. ۲- توليد محتواي جذاب: مطالب جذاب، به صورت خودکار باعث جذب مخاطب خواهد شد. همچنين ميزان مشارکت و تعامل در لينکدين را نيز افزايش خواهد داد. براي توليد محتوا مي توانيد از موضوعات مختلف مثل معرفي محصولات، روند انجام پروژه ها و غيره استفاده کنيد. ۳- استفاده از پيام هاي سفارشي شده: براي ارتباط مستقيم با مشتريان احتمالي بهتر است پيام ها را خودتان بنويسيد و از متن هاي آماده استفاده نکنيد. ۴- تبريک مناسبت ها به مشتريان: ارسال پيام هاي تبريک در مناسبت هاي مختلف به مخاطبان مي تواند باعث ايجاد صميميت بيشتر و در نهايت افزايش تعامل شود.  

مديريت مشتري در لينکدين

مديريت ارتباط با مشتري نيز يکي از الزامات در ديجيتال مارکتينگ است. مديريت مشتري را مي توان در لينکدين به خوبي انجام داد؛ همراه ما باشيد تا با نحوه ي مديريت مشتري بيشتر آشنا شويم: استفاده از ابزار ProFinder در لينکدين، کمک بسيار بزرگي براي مديريت مشتري و بازاريابي در لينکدين است. ProFinder يک سرويس است که روي لينکدين وجود دارد و براي استفاده از آن نيازي به نصب برنامه هاي جانبي نخواهيد داشت. با کليک روي گزينه ي Interests و انتخاب آيکون ProFinder به اين سرويس دسترسي خواهيد داشت. بنابراين از ورود به آن، بايد مشخصات کامل خود را وارد کنيد و تخصص هاي خود را بنويسيد. از جمله ابزارهاي ديگر براي مديريت مشتري در لينکدين، مي توان به نرم افزار Dux-Soup و Nimble اشاره کرد که براي استفاده از آن ها بايد هزينه ي آن را بپردازيد. علاوه بر آن، استفاده از اطلاعات مشتري در ساير شبکه هاي اجتماعي نيز يک گزينه ي ايده آل است. لينکدين به شما اجازه مي دهد که اين اطلاعات را براي ديجيتال مارکتينگ مورد استفاده قرار دهيد. براي پيدا کردن مشتري در لينکدين هم روش هاي جالبي وجود دارد. شما با کمک اين روش ها مي توانيد مخاطبان دلخواه خود را مطابق نوع شغل، موقعيت جغرافيايي و ميزان مهارت پيدا کنيد. اين کار قطعا باعث افزايش بازدهي تبليغات و بازاريابي در لينکدين خواهد شد. يکي از روش هاي ساده براي پيدا کردن مشتري در لينکدين، استفاده از جستجوي Boolean است. در اين جستجو شما مي توانيد با کمک نقل قول، استفاده از AND، استفاده از OR، استفاده از NOT و استفاده ي ترکيبي از آن ها، يک جستجوي همه جانبه براي پيدا کردن مخاطبان انجام دهيد. علاوه بر آن، امکان جستجوي پيشرفته نيز در لينکدين وجود دارد که با کليک روي فيلترها مي توانيد نتايج جستجو را محدود کنيد تا به آنچه مي خواهيد برسيد.
کلیک کنید  ریپورت کردن اینستاگرام
 

استفاده از Sales Navigator براي بازاريابي در لينکدين

لينکدين با کمک هدايتگر فروش يا Sales Navigator به شما کمک مي کند تا بتوانيد يک استراتژي اصولي و دقيق براي بازاريابي خود داشته باشيد. لازم به ذکر است که استفاده از Sales Navigator رايگان نبوده و بايد با خريد اکانت پريميوم لينکدين، هزينه ي آن را پرداخت کنيد. بنابراين از ورود به آن، با بخش هاي زير آشنا خواهيد شد:
  • ۱- بخش Lead Builder: براي توليد سرنخ هاي فروش بايد از اين بخش استفاده کنيد. وجود قابليت هاي کابردي براي توليد Lead در اين بخش، باعث شده است که بازاريابي در لينکدين به راحتي آب خوردن باشد!
  • ۲- جستجو مطابق حساب هاي کاربري: در اين قسمت، پيدا کردن کاربران مختلف مطابق حساب کاربري آن ها انجام مي شود.
  • ۳- بررسي ميزان مشارکت: با کمک شاخص هاي SSI در هدايتگر فروش مي توانيد به ميزان مشارکت و تعامل مشتريان با صفحه لينکدين دسترسي پيدا کنيد.
  • ۴- بخش Team Link: اين بخش براي به اشتراک گذاشتن اطلاعات بين اعضاي يک گروه يا شرکت کاربرد دارد.
  • ۵- افزونه ي جيميل: با استفاده از آن مي توان به اطلاعات پروفايل از طريق جيميل دسترسي پيدا کرد.
  • ۶- آموزش مهارت ها: براي آموزش کارمندان و کاربران مي توانيد از اين بخش کمک بگيريد.
 

ويدئو مارکتينگ در لينکدين

لينکدين هم مانند بسياري از شبکه هاي اجتماعي، قابليت استفاده از ويدئوهاي بومي و ويدئو کليپ ها را فراهم کرده است. از اين طريق شما مي توانيد محصولات خود را به ساير کاربران معرفي کرده و مشتري بيشتري جذب کنيد. از جمله کاربردهاي بازاريابي ويدئويي در لينکدين مي توان به موارد زير اشاره کرد:
  • ۱- تبليغ محصولات شرکت
  • ۲- ساخت برند و معرفي آن
  • ۳- تعامل و ارتباط با مشتري
  • ۴- ارائه ي خدمات سرگرمي و آموزشي
ويدئوهايي که براي بازاريابي در لينکدين مورد استفاده قرار مي گيرند، بايد شرايط خاصي داشته باشند؛ چراکه رقابت بين کسب و کارهاي مختلف آنقدر نفس گير شده است که ويدئوهاي ساده و بدون خلاقيت کمتر مورد توجه مخاطبان قرار مي گيرند. در ادامه با برخي از نکات براي ويدئو مارکتينگ آشنا خواهيم شد:
  • ۱- از ساخت ويدئو کليپ هاي طولاني خودداري کنيد.
  • ۲- بيشترين اطلاعات را در کم ترين زمان ارائه کنيد.
  • ۳- سعي کنيد ويدئوي شما دقيقا مرتبط با کسب و کار شما باشد.
  • ۴- استفاده از زيرنويس مي تواند تعداد کاربران را افزايش دهد.
  • ۵- بهينه سازي و سئو در متن ويدئو و هشتگ ها از اهميت بسياري برخوردار است.
 

حرف آخر …

ديجيتال مارکتينگ و بازاريابي در لينکدين مي تواند کسب و کار شما را متحول کند؛ چراکه لينکدين، قابليت هاي منحصربفرد و جذابي براي بازاريابي طراحي کرده است. بنابراين، چنانچه با نحوه ي استفاده از لينکدين براي ديجيتال مارکتينگ آشنا شويد، مي توانيد مخاطبان بسيار زيادي به سمت کسب و کار خود بکشانيد! اهميت بازاريابي در لينکدين باعث شده است که در اين مقاله به آن بپردازيم. به همين دليل، چنانچه مي خواهيد فعاليت شغلي خود را در فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي مانند لينکدين گسترش دهيد، خواندن اين مقاله، کمک بسياري به شما خواهد کرد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *