دنيا، دنياي فيلم و تصوير است! امروزه با پيشرفت تکنولوژي هاي فيلم برداري و عکاسي، در هر گوشه و کناري ويدئو کليپ هاي مختلفي را مشاهده مي کنيد. تقريبا مي توان گفت در همه ي شبکه هاي اجتماعي نيز استفاده از ويدئو بسيار پرطرفدار است؛ ويدئو در لينکدين نيز جاي خود را پيدا کرده است! شايد تا چند سال پيش و قبل از همه گير شدن اينستاگرام، کمتر کسي فکر مي کرد که فيلم برداري و ساخت کليپ تا اين اندازه با اقبال روبه رو شود. ولی در حال حاضر، کسي که بتواند ويدئوهاي مختلف در شبکه هاي اجتماعي توليد کرده و منتشر کند، احتمالا موفقيت هاي زيادي را تجربه خواهد کرد. استفاده از ويدئو در شبکه هاي اجتماعي علاوه بر آن که تصويري جذاب از شما ارائه مي کند، باعث جذب مخاطب نيز مي شود. علاوه بر آن، آپلود ويدئو در لينکدين، تاثير قابل توجهي روي بازاريابي کسب و کارها دارد. به همين دليل، در اين مقاله مي خواهيم نحوه استفاده از ويدئو در لينکدين را به شما آموزش دهيم؛ چنانچه موافقيد، ما را همراهي کنيد…

ضرورت استفاده از ويدئو در لينکدين

تصور کنيد مشغول بازديد از صفحات مختلف لينکدين هستيد؛ قطعا با افراد مختلفي آشنا مي شويد، ولی کدام يک از آن ها مي توانند تاثير بيشتري روي شما بگذارند؟! کساني که هيچ عکس و ويدئويي در پروفايل لينکدين شان ندارند يا افرادي که خود را توسط ويدئو کليپ به بهترين شکل ممکن معرفي کرده اند؟! براي پاسخ به اين سوال بايد گفت: ما به صورت ناخودآگاه با کساني که تصوير و صدايشان را شنيده ايم ارتباط بهتري برقرار مي کنيم! بنابراين استفاده از ويدئو در لينکدين باعث افزايش تعداد مخاطبان شما خواهد شد و اين يعني يک قدم به سوي موفقيت!
کلیک کنید  دانلود و نصب اینستاگرام پلاس
علاوه بر زياد شدن تعداد مخاطبان، به وسيله ي آپلود ويدئو در لينکدين مي توان رضايت مخاطبان از صفحه شرکتي و صفحه ويترين را افزايش داد. زيرا مخاطب با يک کليپ کوتاه مي تواند اطلاعات زيادي دريافت کند که برايش لذت بخش خواهد بود. جالب است بدانيد که ويدئو در لينکدين تاثير بسيار زيادي روي بازاريابي دارد. اين تاثير آنقدر چشم گير است که شاخه اي از بازاريابي، با نام بازاريابي ويدئويي يا ويدئو مارکتينگ شناخته مي شود. شايد بتوان گفت: مهم ترين کاربرد ويدئو مارکتينگ، تبليغ محصولات است! امروزه ساخت تيزرهاي تبليغاتي باکيفيت و جذاب مي تواند مخاطبان را به سمت کسب و کار شما هدايت کند. تبليغات ويدئويي در لينکدين نيز به سادگي قابل انجام است. فقط کافي است وارد کمپين تبليغاتي شده و تيزرهاي تبليغاتي از محصول و يا معرفي کلي از شرکت خود را در آن آپلود کنيد! بنابراين از آن خواهيد ديد که چگونه کسب و کار شما دچار تحول شده است! بنابراين پيشنهاد ما اين است که براي گسترش ديجيتال مارکتينگ در فضاي لينکدين به دنبال ساخت ويدئوهاي منحصربفرد باشيد؛ در بخش بعدي مي خواهيم با نحوه ي آپلود ويدئو در لينکدين آشنا شويم؛ بنابراين ادامه ي مقاله را از دست ندهيد…  

نحوه ي آپلود ويدئو در لينکدين

اگر از کاربران قديمي لينکدين باشيد، خاطرتان هست که در ساليان قبل، تنها راه استفاده از ويدئو در لينکدين قرار دادن لينک يوتيوب يا ساير شبکه هاي اجتماعي مبتني بر ويدئو در صفحات لينکدين بود! احتمالا شما هم با من هم نظريد که اين يک نقاط ضعف بزرگ لينکدين بود؛ ولی خوشبختانه همه چيز تغيير کرد…
کلیک کنید  اشتراک گذاری پست ها در استوری اینستاگرام
شبکه اجتماعي لينکدين در آپديت جديد خود قابليت استفاده از ويدئوهاي بومي يا Native Video را فراهم کرده است؛ با استفاده از اين ويژگي شما مي توانيد ويدئوهاي مربوط به خود را در پروفايل لينکدين آپلود نماييد؛ بدون کمک گرفتن از يوتيوب! البته بايد توجه داشته باشيد که اين قابليت تنها روي نسخه ي اندرويد و iOS لينکدين وجود دارد. بنابراين هر چه زودتر اپليکيشن لينکدين را دانلود کرده و همراه ما باشيد تا نحوه ي آپلود ويدئو در لينکدين را با هم مرور کنيم؛ براي اين کار بايد مراحل زير را طي کنيم:
  • ۱- اپليکيشن موبايل لينکدين را دانلود و نصب کنيد.
  • ۲- وارد صفحه کاربري خود شده و روي علامت دوربين کليک کنيد.
  • ۳- در صفحه ي باز شده، يک ويدئو را انتخاب کرده و يا يک ويدئو جديد ضبط کنيد.
  • ۴- اين ويدئو بايد دست کم ۳ ثانيه و حداکثر ۱۰ دقيقه باشد. حجم ويدئو نيز نبايد بيشتر از ۵ گيگابايت شود.
 

ويدئو در لينکدين شامل چه بخش هايي است

قابليت استفاده از ويدئوهاي بومي در لينکدين خيلي ديرتر به اين شبکه اضافه شده ولی هنوز هم مي توان با يک استراتژي درست، از ويدئوهاي جذاب در لينکدين استفاده کرد! براي استفاده از ويدئو در لينکدين مي توانيد از متن، لينک، تگ ها و هشتگ هاي مختلف استفاده کنيد. در اين صورت، امکان ديده شدن ويدئوي شما بيشتر خواهد بود. متني که براي ويدئو استفاده مي کنيد بايد توصيف کننده ي محتواي ويدئو باشد تا مخاطب قبل از دانلود آن بداند که انتظار چه چيزي را مي کشد. همچنين به کاربردن تگ هاي نامربوط اصلا توصيه نمي شود چرا که ممکن است نوعي دافعه در مخاطبان ايجاد کند.
کلیک کنید  هدف گیری مخاطب در بازاریابی لینکدین
بايد توجه داشته باشيد که متن ويدئو در لينکدين حداکثر بايد ۷۰۰ حرف داشته باشد. بنابراين سعي کنيد مختصر، مفيد و جذاب بنويسيد تا مخاطب را به ديدن آن ترغيب کند.  

ويدئو در لينکدين چه تفاوتي با ساير شبکه هاي اجتماعي دارد

همان طور که گفتيم، آپلود فيلم و ويدئو کليپ در بيشتر شبکه هاي اجتماعي مانند اينستاگرام و فيسبوک بسيار پر رونق است. يوتيوب هم که مرجع کامل فيلم و ويدئو است. ولی آيا تا به حال فکر کرده ايد که ويدئوهايي که در اين شبکه ها منتشر مي شود چه تفاوتي با هم دارند؟ آيا مثلا فيلم هاي اينستاگرام براي لينکدين هم مناسب است؟! در پاسخ بايد بگوييم: خير! شبکه هاي اجتماعي داراي ويژگي ها و اهداف متفاوتي هستند؛ بنابراين ويدئوهاي آپلود شده در آن ها نيز تفاوت هاي زيادي دارد. به عنوان مثال، کساني که در يوتيوب به دنبال ويدئو هستند، اغلب کليپي را انتخاب مي کنند که کامل تر و مفصل تر باشد؛ زيرا مي خواهند تمام نکات مربوط به آن را ياد بگيرند. در حالي که مخاطبان لينکدين معمولا حوصله ي ويدئوهاي طولاني را ندارند و ترجيح مي دهند سراغ ويدئوهاي حوصله سربر و طولاني نروند! در اينستاگرام هم همين طور است! بيشتر افراد حوصله ي بحث هاي خيلي تخصصي را ندارند و سريع از روي اين کليپ ها عبور مي کنند. بنابراين چنانچه مي خواهيد از ويدئو لينکدين استفاده کنيد، بهتر است به دنبال ويدئوهاي کوتاه و هوشمندانه باشيد.  

نکات ضروري براي آپلود ويدئو در لينکدين

خب! تا اينجاي مقاله با نحوه ي آپلود ويدئو در لينکدين آشنا شديم؛ ولی براي بهتر شدن ويدئو چند نکته ي ضروري وجود دارد که به کار بردن آن ها هنگام استفاده از ويدئو مي تواند احتمال موفقيت شما را تا چندين برابر افزايش دهد؛ اين نکات عبارتند از:
کلیک کنید  ساخت صفحه شرکتی در لینکدین

از ويدئوهاي تخصصي استفاده کنيد

از آنجا که لينکدين يک شبکه اجتماعي مبتني بر ديجيتال مارکتينگ است، پيشنهاد مي کنيم از فيلم هايي استفاده کنيد که مرتبط با حوزه کسب و کار خودتان است و از قرار دادن ساير ويدئوهاي اجتماعي، سياسي و متفرقه در صفحه لينکدين خود جدا پرهيز کنيد.

بيشترين اطلاعات را در کمترين زمان ممکن ارائه دهيد

يکي از مهم ترين چيزهايي که بايد به آن توجه داشته باشيد اين است که ويدئوي شما بتواند در سريع ترين زمان، بيشترين اطلاعات را به مخاطب بدهد. بنابراين با کمک يک ايده ي جذاب سعي کنيد کليپي بسازيد که مخاطب را ميخ کوب کند!

از زيرنويس استفاده کنيد

خيلي از افراد تمايل دارند که فيلم ها و کليپ ها را در سکوت تماشا کنند! يا شايد محدوديت هايي براي تماشاي ويدئو در ساعات شب داشته باشند! شايد تعجب کنيد ولی تعداد اين افراد بسيار زياد است؛ بنابراين بايد فکري به حال آن ها کرد. بهترين کاري مي توان انجام داد اضافه کردن زيرنويس خوانا و صحيح روي ويدئو است. با اين کار، تماشاي ويدئوي شما احتياجي به فعال کردن صدا نخواهد داشت.

۴- هنگام آپلود ويدئو در لينکدين به اصول سئو و بهينه سازي توجه کنيد:

اگر کپشن نوشته شده براي ويدئو و همچنين هشتگ گذاري ها به صورت اصولي و درست انجام شده باشد، ميزان مشاهده ي ويدئو توسط مخاطبان اتفاقي افزايش پيدا مي کند. به همين منظور بهتر است از کلمات کليدي مرتبط با کسب و کار خود در لينکدين بيشتر استفاده کنيد.  

حرف آخر …

هدف اصلي ما از اين مقاله، آشنايي با قابليت ويدئو در لينکدين و نحوه ي آپلود ويدئوهاي بومي در اپليکيشن لينکدين است. بنابراين از آن، با مرور نکات ضروري براي ساخت ويدئوي لينکدين، به شما کمک خواهيم کرد تا ويدئو مارکتينگ مفيدتري داشته باشيد!
کلیک کنید  تایپ صوتی آنلاین با گوشی موبایل
با استفاده از اين ويژگي مي توان از انواع ويدئوهاي بومي در تبليغات لينکدين استفاده کرد. علاوه بر آن، کمک گرفتن از ويدئو براي معرفي خود و صحبت در مورد محصولات و خدمات شرکت نيز يک گزينه ي ايده آل براي درگير کردن مخاطبان با صفحات لينکدين است. استفاده از ويدئوهاي بومي باعث مي شود که ميزان اعتماد مخاطب به شما افزايش پيدا کند. زيرا معمولا افراد به کساني که صدا و تصويرشان مشخص است، اعتماد بيشتري دارند؛ بنابراين ترجيح مي دهند از آن ها خريد کنند! شما چه فکر مي کنيد؟ استفاده از ويدئو در لينکدين چه تاثيري روي کسب و کار شما گذاشته است؟ در بخش نظرات، مي توانيد ديدگاه خود را با ما و ساير دوستانتان به اشتراک بگذاريد؛ منتظر شما هستيم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *