اگر از کاربران قديمي اينستاگرام باشيد، حتماً يادتان است که اين شبکه اجتماعي تنها براي اشتراک گذاري عکس و فيلم استفاده مي شد! عکس هايي که لايک مي گرفتند و ويدئوهايي که تنها مي توانستيد ۱۰ ثانيه از آن را به کاربران نمايش دهيد.

دوران قديمي اينستاگرام به پايان رسيد و در سال هاي اخير، اينستاگرام از يک شبکه ساده براي اشتراک گذاري پست ها به يک شبکه براي بازاريابي کسب وکارها تبديل شده است.

کسب وکارهاي زيادي وجود دارند که استراتژي هاي بسيار موفقي براي بازاريابي محصولات و خدمات خود از طريق اينستاگرام دارند. اين نوع استراتژي آن قدر رايج شده است که شايد روزانه با چندين کسب وکاري که از اينستاگرام براي بازاريابي محصولات خود استفاده مي کنند، مواجه شويد.

بنابراين امروزه مي توان اينستاگرام را به جاي يک شبکه اشتراک گذاري عکس و فيلم، يک ماشين فروش براي کسب وکارها دانست. در اينستاگرام هزاران کسب وکار وجود دارد که برخي از آن ها بسيار موفق هستند!

دقيقاً همان طور که برترين برندهاي اينستاگرام براي بازاريابي محصولات يا خدمات خود، از اينستاگرام استفاده مي کنند.

چرا برترين برندهاي اينستاگرام براي بازاريابي محصولات خود، از اينستاگرام استفاده مي کنند؟

پيش از آن که به سراغ بررسي نمونه هاي موفق و برترين برندهاي اينستاگرام برويم، اجازه دهيد تا دليل اهميت استفاده از اينستاگرام براي بازاريابي کسب وکارهاي اينترنتي را بررسي کنيم!

جالب است بدانيد هر چقدر جلوتر مي رود، بازاريابان بيشتري از اينستاگرام استفاده مي کنند و دليل آن هم وجود مخاطبان انواع کسب وکارها در اين شبکه اجتماعي است.

مطابق گزارش هاي اينستاگرام، بيش از ۸۰ درصد کاربران دست کم صفحه يک کسب وکار را دنبال مي کنند؛ البته توجه داشته باشيد که گفتيم دست کم يک کسب وکار!

يعني ممکن است کاربري صفحه ۱۰ کسب وکار موردعلاقه خود را دنبال کرده باشد و اين مسئله سبب مي شود تا اهميت استفاده از اينستاگرام براي بازاريابي کسب وکارها چند برابر شود.

بنابراين اينستاگرام پتانسيل بسيار خوبي براي بازاريابي محصول و خدمات براي انواع کسب وکارها را دارد! با اين وجود آيا هنوز هم حاضر نيستيد صفحه اينستاگرامي مربوط به کسب وکارتان را راه اندازي کنيد؟

 

البته بايد توجه داشته باشيد که بسياري از کسب وکارهاي اينترنتي از اينستاگرام براي بازاريابي کسب وکارشان استفاده مي کنند ولی شکست مي خورند!

اين مسئله مي تواند دلايل زيادي داشته باشد ولی مهم ترين دليل آن را مي توان عدم توجه به تجربيات و شکست هاي ديگران دانست. در حقيقت براي داشتن يک استراتژي سودآور، بايد به شکست هاي کسب وکارهايي که در اينستاگرام شکست خورده اند، توجه کنيد.

در اين مقاله قصد داريم به بررسي ۱۰ نمونه از برترين برندهاي اينستاگرام و دلايل موفقيت آن ها بپردازيم! چنانچه قصد داريد از اينستاگرام به عنوان يک شبکه بازاريابي استفاده کنيد، پيشنهاد مي کنم اين ۱۰ مورد را به دقت بخوانيد و راه کارهاي آن ها را در صفحه اينستاگرامي خود پياده سازي کنيد.

  1. برند Nike؛ جلب احساسات و افزايش اعتماد به نفس کاربران

حتماً تا به حال نام برند نايک را شنيده يا حتي از محصولات آن استفاده کرده ايد! جالب است بدانيد اين برند، يکي از برترين برندهاي اينستاگرام است که توانسته ۹۲٫۳ ميليون دنبال کننده را جذب کند.

قطعاً اين برند يک تيم بازاريابي عالي دارد که به خوبي کاربران را جذب مي کنند و به همين طريق، فروش اين برند را افزايش مي دهند. جالب است بدانيد اين برند در ميان برندهاي برتر اينستاگرام توانسته رتبه ۳ را در اين شبکه اجتماعي از لحاظ تعامل کاربران کسب کند.

کلیک کنید  آموزش مرحله به مرحله دیلیت اکانت اینستاگرام

از طرفي اين برند در يک بازار بسيار رقابتي (کفش و ساير محصولات پرطرفدار) فعاليت مي کند؛ ولی چطور توانسته در ميان اين حجم از رقابت به اين تعداد از طرفداران دست پيدا کند؟

اين برند به خوبي مي داند که در بازار محصولات ورزشي نظير کفش، کاربران با حجم زيادي از تبليغات مستقيم محصول مواجه مي شوند! بنابراين برند نيک به جاي تبليغ مستقيم محصولات خود، پست هايي را منتشر مي کند که احساس مثبت و رضايت کاربران را جلب کند.

از طرف ديگر برند نايک در کنار جلب رضايت و احساس کاربران، پست هايي را منتشر مي کند که به کاربران اعتماد به نفس مي دهد! در اصل راز موفقيت برند نايک اين است که حس مثبتي در کاربران ايجاد مي کند و آن حس، اين است که با خريد محصولات نايک مي توانيد به روياهاي خود برسيد.

در اصل نايک بيشتر به دنبال ايجاد انگيزه در کاربران بوده و کمتر به دنبال تبليغ محصولات به صورت مستقيم و از طريق صفحه خود عمل است.

 

۳ نکته مهم که بايد از صفحه اينستاگرام نايک ياد بگيريد:

  • شناخت ضعف هاي کاربران و ايجاد حس اعتماد به نفس نسبت به آن ضعف ها در کاربران
  • برانگيختن احساسات کاربران با محتواي تصويري و متني صفحه خود
  • نمايش محصولات يا خدمات بدون تمرکز بر روي فروش و تبليغ مستقيم

به رعايت اين ۳ نکته مي توانيد محصولات خود را به خوبي بفروشيد و برندسازي خوبي براي کسب وکارتان انجام دهيد.

  1. برند Starbucks؛ استفاده از محتواي توليد شده توسط کاربران

برند Starbucks يکي از برترين برندهاي اينستاگرام است که در زمينه سرو و فروش قهوه فعاليت مي کند. يکي از بهترين راه کارهايي که اين برند براي بازاريابي استفاده کرده است، استفاده از تصاوير گرفته شده توسط مصرف کنندگان و کاربران است.

در حال حاضر صفحه اينستاگرام اين برند بيش از ۱۸ ميليون دنبال کننده دارد و تعامل کاربران با صفحه بسيار عالي است؛ به طور ميانگين پست هاي اين صفحه بيش از ۱۷۰ هزار لايک مي خورند و بيش از ۲,۰۰۰ کامنت دريافت مي کنند.

يکي از کارهاي بسيار تاثيرگذاري که اين برند در سال ۲۰۱۴ انجام داد، اجرا کمپيني بود که در آن از کاربران خواست تا لوگوي اين برند را بر روي فنجان هاي خود چاپ کنند و آن را به همراه هشتگ #WhiteCupContest در اينستاگرام منتشر کنند.

اين کار به اين برند کمک کرد تا دنبال کنندگان صفحه خود را تنها در عرض ۳ هفته، به اندازه ۴,۰۰۰ نفر افزايش دهد و اين در حالي بود که هيچ هزينه اي براي اين برند نداشت!

 

امروزه هم اين برند تصاوير زيادي را از کاربران خود دريافت مي کند و با اشتراک گذاري آن در صفحه، کاربران ديگر را تشويق به ارسال تصوير خود کنند. به همين طريق تعامل کاربران با اين صفحه افزايش پيدا مي کند و سودآوري زيادي براي اين برند دارد.

البته با درنظر گرفتن تعداد فالوورهاي اين صفحه، کاربران هم بدشان نمي آيد که در پروفايل اين صفحه ديده شوند! در اصل اين کار هزينه هاي توليد و بازاريابي محتوا را براي اين برند کاهش مي دهد و تا حد زيادي بر روي فروش و تعامل صفحه هم تاثيرگذار است.

 

۳ نکته مهم که بايد از صفحه اينستاگرام استارباکس ياد بگيريد:

  • تبديل فالوورهاي به طرفداران براي آن که تصاوير محصولات شما را در اينستاگرام به اشتراک بگذارند.
  • از کاربران براي توليد محتواي صفحه اينستاگرام خود کمک بگيريد و آن ها را با درنظر گرفتن جايزه تشويق به اين کار کنيد.
  • پيش از انتشار تصوير در صفحه به همراه تگ کردن فرستنده آن، از آن کاربر اجازه بگيريد.
کلیک کنید  آموزش جامع اینستاگرام (۰ تا ۱۰۰)

بنابراين مهم ترين راز موفقيت اين برند کمک از کاربران براي توليد محتواي صفحه است؛ کاربران هم با اشتراک گذاري تصاوير در صفحه خود به صورت غيرمستقيم به بازاريابي برندتان هم کمک مي کنند.

  1. برند Sephora؛ قدرت را در دست دارد!

يکي از راه هاي بازاريابي در اينستاگرام که برخي از برترين برندهاي اينستاگرام از آن استفاده مي کنند، به دست گرفتن قدرت است! برند Sephora يکي از برندهايي است که قدرت محصولات و خدمات خود را به کمک آموزش نشان مي دهد.

آموزش براي کاربران اهميت زيادي دارد و اين برند به خوبي مي داند که با ارائه آموزش هاي ارزشمند مي تواند بازاريابي محصولات خود را هم نشان دهد. اين شرکت از اينفلوئنسر مارکتينگ براي معرفي و آموزش نکات زيبايي استفاده مي کند؛

معمولاً اينفلوئنسرها محبوبيت زيادي در ميان کاربران دارند و اين برند با استفاده از چنين افرادي، محبوبيت خود را افزايش مي دهند. در حال حاضر اين صفحه ۱۸٫۴ ميليون دنبال کننده دارد و تعامل کاربران با اين صفحه، بسيار قابل قبول است.

 

اين برند متخصصان زيبايي زيادي را استخدام کرده است که به کاربران از طريق توليد محتوا، مشاوره مي دهند. از طرفي، اين برند از متخصصان زيبايي ديگر هم استفاده مي کند و چنين افرادي براي کساني که علاقه زيادي به محصولات آرايشي دارند، قابل اعتماد هستند.

هنگامي که متخصصان حوزه زيبايي محصولات اين برند را معرفي مي کنند، کاربران زيادي از آن محصولات استفاده مي کنند و همين مسئله سبب افزايش فروش اين کسب وکار مي شود.

در اصل اين برند از افزايش اعتماد کاربران نسبت به برند خود، از افراد متخصص که نامشان براي کاربران زيادي آشنا است، استفاده مي کنند.

۳ نکته مهم که بايد از صفحه اينستاگرام سفورا ياد بگيريد:

  • اشتراک گذاري دست آوردهاي برند خود با کاربران
  • استفاده از متخصصان حوزه کاري خود براي اشتراک گذاري نظرات، نکته ها و آموزش هاي ارزشمند
  • استفاده از IGtv اينستاگرام براي اشتراک گذاري ويدئوهاي ارزشمند و مفيد

به رعايت اين ۳ نکته، به راحتي مي توانيد اعتماد کاربران را نسبت به صفحه اينستاگرام خود جذب کنيد که اين مورد هم به افزايش فروش برندتان کمک مي کند.

  1. برند GoPro؛ تمرکز بر روي مشتريان خود

يکي از راز هاي موفقيت برترين برندهاي اينستاگرام تمرکز به روي مشتريان به جاي محصولات يا خدمات است! برند GoPro که در حال حاضر بيش از ۱۶ ميليون دنبال کننده دارد، بر روي برند خود يا محصولاتش تمرکز نمي کند؛ بلکه تمرکز اين دسته از کاربران بر روي زندگي ماجراجويانه کاربران است و به جاي معرفي محصولات، زندگي جذاب کاربران خود را ترويج مي دهد.

 

اين برند مي گويد:

“وجود محصولات GoPro در دست کاربراني که تصاوير و ويدئوهاي آن ها را به اشتراک مي گذاريم، براي اطلاع از وجود برند ما کافي است و به ما اعتبار مي دهد؛ کاربران هم با آگاهي از وجود برند ما، به سمت ما مي آيند و محصولات ما را استفاده مي کنند.”

اين برند از داستان گويي براي افزايش تعامل کاربران خود استفاده مي کند! در اصل معتقد است داستان پردازي به صورت بصري تاثير زيادي در بازاريابي عاطفي دارد و به افزايش تعامل کاربران کمک زيادي مي کند.

کلیک کنید  رازهای طراحی بنرهای تبلیغاتی فوق العاده در اینستاگرام

همچنين براي افزايش تعامل، مي توانيد فالوورهاي خود را قهرمانان داستان خود کنيد؛ مثلاً چنانچه يکي از کاربران شما صخره نورد است، مي توانيد با انتشار تصاويرش، او را قهرمان داستان و پست خود جلوه دهيد.

 

اين برند در سال ۲۰۱۸ دو کمپين اجرا کرد که نتايج آن به صورت زير است:

کمپين اول) هشتگ #GoProAwards به افزايش ۹۲,۰۰۰ نفري دنبال کنندگان اين صفحه کمک کرد.

کمپين دوم) هشتگ #GoProHERO7 به افزايش ۲۶۰,۰۰۰ نفري دنبال کنندگان اين صفحه کمک کرد.

نتايج بسيار عالي اين دو کمپين حاصل از ايجاد ارتباط عاطفي عميق با کاربران از طريق داستان گويي است.

۳ نکته مهم که بايد از صفحه اينستاگرام گوپرو ياد بگيريد:

  • به کمک داستان گويي برند، کارمندان و حتي دنبال کنندگان خود را معرفي کنيد.
  • مشتريان خود را قهرمانان داستان هاي خود جلوه دهيد.
  • اشتراک گذاري چند عکس و ويدئو براي بيان داستان هاي خود

شما هم مي توانيد به کمک داستان گويي در مورد کسب وکار يا برند خود، تعامل و فروش خود را افزايش دهيد.

  1. برند Asos؛ استفاده از طرفداران برند براي نمايش محصولات

يکي از برترين برندهاي اينستاگرام Asos است که بيش از ۹٫۵ ميليون نفر دنبال کننده دارد. امروزه تمام برندهاي پوشاک در دنيا، صدها مدل با سن، جنسيت، رنگ پوست و… متفاوت دارند که پوشاک خود را به نمايش بگذارند.

مار متفاوتي که برند Asos انجام مي دهد، اين است که از طرفداران خود براي نمايش محصولاتش استفاده مي کند! در سال ۲۰۱۹ براي بسياري از برندها مهم است که با کاربران به روش هاي مختلفي ارتباط برقرار کنند و برند Asos به خوبي اين مسئله را اجرا کرده است.

در اصل اين برند تصاويري که کاربران به محصولاتش در اينستاگرام خود منتشر کرده اند را بازنشر مي دهد و با اين کار علاوه بر افزايش تعامل با کاربران، نشان مي دهد که مشتريانش ارزش بسيار زيادي دارند.

 

اگر شما هم برندي دارد که محصولاتتان توسط کاربران زياد استفاده مي شود و روزانه چندين عکس در اينستاگرام با برند شما منتشر مي شود، پيشنهاد مي کنم حتماً از اين روش استفاده کنيد! به خصوص چنانچه برند شما مربوط به پوشاک است، اين روش به افزايش فروش شما کمک زيادي مي کند.

۳ نکته مهم در مورد روش بازاريابي برند Asos:

  • پيدا کردن مخاطبان هدف با روش هاي مختلف؛ مثلاً هشتگ اختصاصي برند خود
  • دعوت از کاربران براي به نمايش گذاشتن محصولات برندتان
  • شناسايي نقاط ضعف کاربران و افزايش اعتماد به نفس در آن ها با اشتراک گذاري تصاويرشان در صفحه اينستاگرام

اگر به دنبال افزايش تعامل هستيد، به دنبال استخدام افراد مدل خاص نيست! بلکه از مشتريان خود کمک بگيريد تا فروش محصولاتتان هم افزايش زيادي پيدا کند.

  1. برند Converse؛ انتشار تصاوير حاوي سبک زندگي مشتريان

يکي ديگر از برترين برندهاي اينستاگرام که در زمينه پوشاک ورزشي و کفش فعاليت مي کند، برند Converse است که در حال حاضر ۹٫۷ ميليون دنبال کننده دارد.

اين برند ترجيح مي دهد که به جاي تبليغ محصولات خود از مشتريان خود پست بگذارد! در اصل معتقد است که در دنياي امروزي تبليغ محصولات جايگاه دوم را دارد و براي تجربه يک بازاريابي موفق، بايد پست هايي را به اشتراک گذاشت که کاربران آن را دوست دارند.

به همين دليل است که اين برند به جاي تبليغ محصولات خود، پست هايي از مشتريان و افرادي که از محصولاتش استفاده مي کنند را در صفحه خود منتشر مي کند.

کلیک کنید  نحوه کار ربات فالوور اینستاگرام

 

معمولاً کاربران تصاويري که در آن از سبک زندگي کاربران مختلف به نمايش گذاشته مي شود را بيشتر دوست دارند؛ زيرا هر کاربري سبک زندگي خود را در ميان تصاوير ديگر هم مي بيند و مي داند که مشتريان آن برند برايش ارزشمند هستند.

به همين دليل شما به راحتي مي توانيد با نمايش سبک زندگي کاربران مختلف، يک پيوند عاطفي عميق با کاربران خود برقرار کنيد و محصولات خود را بفروشيد.

به همين دليل است که برند Converse با انتشار تصاوير مشتريان خود نشان مي دهد که کدام محصول براي کدام کاربر مناسب است و يک بازاريابي موفق را تجربه کرده است.

 

۳ نکته مهم در مورد روش بازاريابي برند Converse:

  • در مورد زندگي مشتريان خود بيشتر بدانيد و سبک زندگي هاي مختلف آن ها را اشتراک گذاري کنيد.
  • براي دريافت تصاوير سبک زندگي مشتريان، از خود آن ها بخواهيد تصاوير دلخواهشان را برايتان ارسال کنند.
  • براي تبليغ محصول خود، بر روي آن تمرکز نکنيد و سعي کنيد محصول خود را در کنار محتواي ديگري ارائه کنيد؛ مثلاً تصاوير مشتريان خود را منتشر کنيد که محصول شما را هم استفاده مي کنند.

بنابراين چنانچه مي خواهيد تعامل بهتري با کاربران داشته باشيد، تمرکز شما بر روي سبک زندگي کاربراني باشد که از محصولات شما هم استفاده مي کنند.

  1. برند Airbnb؛ استفاده از تجربه و تصاوير ارسالي کاربران

برند Airbnb يکي از برترين برندهاي اينستاگرام است که در زمينه اسکان دادن به کاربران و مسافران فعاليت مي کند. جالب است بدانيد اين برند در ۱۹۱ کشور دنيا و همچنين ۳۴,۰۰۰ شهر دنيا فعاليت دارد و توانسته ۴٫۳ ميليون کاربر جذب کند؛

بنابراين عکس گرفتن از تمام اين نقاط بسيار مشکل است. اين برند براي جلب اعتماد مشتريان، از تصاوير ارسالي توسط کاربران استفاده مي کند! مثلاً يک کاربر در يک روز بهاري، به دنبال خانه اي جنگلي است که Airbnb اين امکان را فراهم کرده است!

از آن طرف هم کاربر تصويري زيبا را به کمک دوربين عکاسي خود ثبت مي کند و براي اين برند ارسال مي کند. اين برند هم در صفحه اينستاگرام خود منتشر مي کند که به دليل آن که خود کاربران عکس را ارسال کرده اند، مشتريان زيادي جذب مي کند.

به همين دليل است که چنانچه به پست هاي اينستاگرام اين برند سر بزنيد، مي بينيد که کاربران تعامل بسيار زيادي با اين صفحه برقرار مي کنند و اين مورد در بازاريابي ارزش بسيار زيادي دارد.

 

البته اين برند در کنار اين کار، براي معرفي سريع تر سرويس هاي خود به کاربران در آلمان و استراليا از تبليغاتي ويدئوهايي هم استفاده کرد؛ نتيجه آن دريافت بيش از ۱۲۵ ميليون توجه از طرف کاربران بود و سبب رشد بسيار سريع صفحه اينستاگرامش شد!

اين کار نيازمند بودجه زيادي است که چنانچه برند شما بزرگ نيست، شايد هزينه هاي آن برايتان سنگين باشد. مهم ترين کاري که اين برند براي رشد و افزايش مشتريان خود انجام داد، استفاده از تجربيات مشتريان براي ايجاد پست هاي اينستاگرام بود که موجب افزايش تعامل و فروش برند شد.

 

۳ نکته مهم در مورد روش بازاريابي برند Airbnb:

  • ايجاد هشتگ اختصاصي براي دريافت بازخورد و تصاوير ارسال کاربران
  • دعوت از مشتريان براي معرفي سرويس ها و مزاياي استفاده از برند شما
  • معرفي کاربر ارسال کننده تصاوير براي تشويق ساير کاربران به ارسال تجربيات خود از سرويس هاي برند

با رعايت اين ۳ نکته به راحتي مي توانيد تعامل صفحه خود را افزايش دهيد و هزينه هاي مربوط به توليد محتواي صفحه اينستاگرامتان را کاهش دهيد.

  1. برند Lacoste؛ ترکيب اصالت و استايل هاي مدرن در توليد محصولات

يکي از برندهاي بسيار معروف و قديمي در دنيا، برند Lacoste است که از سال ۱۹۳۳ ميلادي فعاليت دارد. اکنون اين برند در ميان برترين برندهاي اينستاگرام قرار دارد و داراي صفحه اينستاگرامي بسيار موفق است.

کلیک کنید  اینگونه از بلاک اینستاگرام خارج شو

اين شرکت بين اصول قديمي خود و سبک زندگي امروزي (مُد) تعادل بسيار خوبي ايجاد کرده است و با همين راه کار توانسته مشتريان زيادي را جذب کند. البته قدمت تاريخي اين شرکت که نزديک ۱۰۰ سال فعاليت دارد هم در موفقيت آن تاثيرگذار بوده است!

اين شرکت خلاقيت زيادي به خرج مي دهد و به کاربران مي گويد که با وجود قديمي بودن برند، هيچ گاه محصولاتش قديمي نمي شود و در عرصه مد و استايل، هميشه حرفي براي گفتن دارد. از طرف ديگر وجود ۴٫۳ ميليون دنبال کننده در اين صفحه نشان دهنده محبوبيت اين برند در ميان کاربران است!

 

با رعايت تمام اين موارد برند Lacoste توانسته تجارت بسيار موفقي داشته باشد. چنانچه شما هم صاحب يک برند قديمي هستيد، مي توانيد با رعايت اصول خود، خلاق هم باشيد و محصولات بروز و مدرن توليد کنيد.

در اصل شما بايد قدرت، اصالت، تاريخچه خود و همچنين توليد محصولاتي بروز و جديد را در کنار هم داشته باشيد که تنها با خلاقيت مي توانيد به اين نقطه برسيد!

 

۳ نکته مهم در مورد روش بازاريابي برند Lacoste:

  • از تاريخچه برند خود و داستان هاي جذاب آن در طي سال هاي فعاليت برند به کاربران بگوييد.
  • به کاربران از اصول و اهداف برند خود بگوييد.
  • استوري هاي خسته کننده را کنار گذاشته و از تصاوير و متن هاي جذاب براي استوري خود استفاده کنيد.

با رعايت اين ۳ نکته و به خصوص نکته آخر در اکثر کسب وکارها مي توانيد مشتريان برند خود را افزايش دهيد و به يکي از برترين برندهاي اينستاگرام تبديل شويد.

  1. برند Lancome؛ بررسي مزاياي محصولات در بازار رقابت

بيشتر کاربران اينستاگرام را خانم ها تشکيل مي دهند و همين مسئله باعث شده تا رقابت در بازار محصولات آرايشي و زيبايي بسيار شديد باشد! برندهاي زيبايي مختلفي در دنيا فعاليت مي کنند و بيشتر آن ها اينستاگرام را محلي براي نمايش محصولات خود انتخاب کرده اند.

برند Lancome هم يکي از برندهاي فعال در زمينه آرايشي و زيبايي است که با ارائه آموزش ها ارزشمند توانسته کاربران زيادي را جذب کند! همچنين در بخش هايلايت اينستاگرام به بررسي مزاياي محصولات خود و نحوه استفاده آن ها پرداخته است.

مثلاً سايه هاي مختلف يک محصول را به همراه نکاتي که سبب مي شود تا خانم ها زيباتر شوند را بررسي کرده است و به همين دليل است که طرفداران زيادي دارد.

 

کاربران معمولاً ترجيح مي دهند تا محصولات آرايشي را به صورت حضوري خريداري کنند؛ زيرا جنس آن را نمي دانند و حتي نمي دانند که نتيجه استفاده از اين محصولات چيست!

بنابراين شما در زمينه محصولات آرايشي و بهداشتي بايد آن قدر حرفه اي و تاثيرگذار باشيد که کاربر حاضر به خريد آنلاين محصول از شما باشد. اين صفحه توانسته با آموزش ها و ارائه نکات ارزشمند ۴ ميليون دنبال کننده داشته باشيد و فروش خوبي را براي خود رقم بزند.

شما هم چنانچه محصولي را داريد و مي خواهيد برندسازي کنيد، کافي است مزاياي و نحوه استفاده از محصول خود را در اينستاگرام توضيح دهيد؛ کاربران زيادي هستند که به علت نبود آموزش استفاده از يک محصول، از خريد آن محصول صرف نظر مي کنند.

کلیک کنید  ۵ دستور افزایش فالوور واقعی اینستاگرام که باید بدانید

 

۳ نکته مهم در مورد روش بازاريابي برند Lancome:               

  • بررسي مزاياي محصولات برند در صفحه اينستاگرام
  • ارائه اطلاعات، نکات و آموزش هاي ارزشمند مرتبط با محصولات برندتان
  • کمي حاشيه سازي کنيد؛ ايجاد محتوايي که سبب شود کاربران در مورد برند شما صحبت کنند.

با رعايت ۳ نکته بالا به راحتي مي توانيد برندسازي کنيد و فروش محصولات خود را افزايش دهيد. البته در مورد نکته آخر بايد توجه داشته باشيد که نبايد کاري کنيد که اعتماد کاربران نسبت به شما از بين برود؛

بايد کاري کنيد کاربران در مورد برند شما مثبت صحبت کنند و با همين روش، مشتريان ديگري را هم جذب کنند.

  1. برند Oreo؛ استفاده از محتواي ويدئويي براي افزايش تعامل کاربران

برند Oreo يکي از برترين برندهاي اينستاگرام است که در زمينه توليد بيسکوييت و شکلات فعاليت مي کند! رقابت در اين حوزه هم زياد است و براي داشتن يک برند موفق، اين برند سعي کرده تا تعامل کاربران را در صفحه اينستاگرام خود افزايش دهد.

در حال حاضر اين صفحه بيش از ۲٫۶ ميليون دنبال کننده دارد و توانسته فروش خوبي را از طريق اينستاگرام براي خود رقم بزند. در اصل اين شرکت از روش توليد محتواي بصري و ويدئويي براي افزايش تعامل و اعتماد کاربران استفاده کرده است!

 

جالب است بدانيد در يکي از ويدئوهاي اين صفحه، از صدا و افکت هاي ويژه سريال Game of Thrones استفاده شده و توجه کاربران زيادي را به خود جلب کرده است.

توجه داشته باشيد که اين خلاقيت ها تاثير زيادي روي مخاطبان برندتان مي گذارد و اصلاً جاي تعجب نيست که خالق اين نوع محتواها، روزها و حتي ماه ها براي توليد آن وقت گذاشته است.

شکي نيست که اين شرکت به خوبي مي داند چگونه تعامل کاربران را افزايش دهد و به همين دليل است که در بازار رقابتي خود توانسته جايگاه بسيار ويژه اي داشته باشد.

شما هم مي توانيد محتوايي توليد کنيد که کمي حاشيه ايجاد شود و کاربران در مورد برند شما صحبت کنند؛ اين کار به افزايش تعامل کاربران و همچنين جذب کاربران جديد کمک زيادي مي کند.

 

۳ نکته مهم در مورد روش بازاريابي برند Oreo:

  • توليد ويدئوهاي باکيفيت و خلاقانه براي افزايش تعامل کاربران
  • استفاده از تجربيات کاربران و توجه به اخبار روز؛ براي توليد ويدئوهاي خلاقانه مي توانيد از آن استفاده کنيد.
  • ايجاد حاشيه براي گفتگوي کاربران در مورد برند شما؛ البته باز هم مي گويم حواستان باشد حاشيه منفي نباشد و سبب از بين رفتن اعتماد کاربران نشود.

نتيجه گيري

بررسي برترين برندهاي اينستاگرام به ما کمک مي کند تا بتوانيم روش هايي که استفاده مي کنند را ياد بگيريم و در هنگام توليد محتواي صفحه اينستاگرام خود از آن استفاده کنيم.

در اين مقاله هم به بررسي ۱۰ مورد از برترين برندهاي اينستاگرام پرداختيم و نکات مهم آن را بررسي کرده ايم تا بتوانيد در مديريت صفحه اينستاگرام مربوط به برندتان استفاده کنيد.

اکثر اين روش ها با هزينه هاي کم انجام پذير است و نياز به بودجه هاي چند ده ميليوني نخواهند داشت!

اکنون شما بگوييد! براي برندسازي و افزايش فروش محصولات مربوط به برند خود، از چه روش هايي استفاده مي کنيد؟ در بخش نظرات مي توانيد از تجربيات خود به ما و ساير کاربران بگوييد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *