يوتيوب يکي از شبکه هاي اجتماعي بسيار عالي براي اشتراک گذاري ويدئو و فيلم است؛ با استفاده از يوتيوب مي توانيد ويدئوهاي ساخته شده توسط خودتان يا ويدئوهايي که دوست داريد را با ديگران به اشتراک بگذاريد! لذت اين اشتراک گذاري زماني است که شما به ازاي تعداد بازديد ويدئوهاي خود از يوتيوب درآمد کسب کنيد؛ در اصل کسب درآمد از يوتيوب يکي از مسائلي است که کاربران زيادي را به خود جذب کرده است. از طرف ديگر يوتيوب در افزايش ترافيک، افزايش فروش، سئو و هر آن چه که به يک کسب وکار مربوط مي شود، تاثيرگذار است! مثلاً چنانچه يک محصول براي فروش داريد، مي توانيد يک ويدئو براي معرفي آن در يوتيوب آپلود کنيد و آن را در ميان کاربران زيادي منتشر کنيد. با اين کار به کاربران زيادي محصول شما را مي بينند و برخي از اين افراد، تبديل به مشتري مي شوند! در اصل شما بدون هيچ هزينه اي محصول خود را به فروش رسانده ايد و در ميان کاربران محبوبيت زيادي کسب خواهيد کرد! با اینکه می دانیم بسياري از کاربران ايراني از شبکه هاي داخلي نظير آپارات استفاده مي کنند، ولی لذت کسب درآمد ارزي از آپلود ويدئو برخي از کسب وکارهاي داخلي را به سمت يوتيوب کشانده است. البته بسياري از فعالان کسب وکار اينترنتي، کسب وکار جهاني دارند و مخاطب آن ها علاوه بر کاربران ايران، کاربران ساير کشورها هم هستند! بنابراين يوتيوب با درنظر گرفتن اين که تعداد مخاطبان جهاني در آن بسيار بيشتر از آپارات يا ساير شبکه هاي اشتراک ويدئو هستند، بستر بهتري براي بازاريابي کسب وکار اينترنتي است. در اين مقاله قصد داريم به بررسي افزايش بازديد يوتيوب و داشتن يک کانال موفق در آن بپردازيم. چنانچه مديريت يک اکانت يوتيوب را برعهده داريد يا مي خواهيد از طريق يوتيوب کسب درآمد کنيد، در ادامه اين مقاله همراه ما باشيد.

افزايش بازديد يوتيوب با بهينه سازي کانال يوتيوب

يکي از مهم ترين مسائلي که براي کاربران اهميت زيادي دارد، بازديد ويدئوهاي يوتيوب است! بسياري از افراد در يوتيوب کانال دارند ولی ويدئوهاي آن ها بازديد خوبي ندارد؛ چنين افرادي با وجود توليد محتواي باکيفيت، از ادامه کار نا اميد مي شوند. ولی راه کار چيست؟ بهينه سازي کانال براي افزايش بازديد يوتيوب به شما کمک مي کند تا بتوانيد بازديد ويدئوهاي خود را تا چند برابر افزايش دهيد. با بهينه سازي کانال يوتيوب خود مي توانيد ويدئوهاي خود را در بخش ويدئوهاي پيشنهادي يوتيوب و در صدر نتايج جستجوي کاربران ببينيد! در اين مقاله قصد داريم به شما کمک کنيم تا با بهينه سازي کانال يوتيوب خود، بازديد ويدئوهاي خود را افزايش دهيد. تنها کافي است مراحل زير را طي کنيد تا در آينده اي نزديک، شاهد چند برابر شدن بازديد کانال خود باشيد:  

صفحه پروفايل جذاب و حرفه اي طراحي کنيد

اولين چيزي که توجه کاربران را به خود جلب مي کند، صفحه پروفايلتان است! صفحه پروفايل از نام، تصوير پروفايل، کاور و… تشکيل شده است. صفحه اصلي پروفايل شما بايد آن قدر جذاب باشد که توجه کاربران در نگاه اول به آن جلب شود؛ چنانچه مي خواهيد يک کانال موفق در يوتيوب داشته باشيد، در قدم اول براي طراحي حرفه اي صفحه پروفايل خود وقت زيادي بگذاريد! اين کار به شما در افزايش بازديد يوتيوب و ويدئوهاي شما کمک بسيار زيادي مي کند و باعث افزايش درآمد حاصل از تعداد بازديد و فروش محصولات کسب وکارتان مي شود.
کلیک کنید  تحقیق کلمات کلیدی برای بهینه سازی عنوان ویدئو در یوتیوب
 

يک تصوير پروفايل جذاب طراحي کنيد

تصوير پروفايل همان چيزي است که در هر صفحه اي که فعاليت کرده باشيد، وجود دارد! مثلاً چنانچه در صفحه يک ويدئو کامنت گذاشته باشيد يا ويدئويي آپلود کرده باشيد، کاربران تصوير پروفايل شما را به همراه نامتان مي بينند! بنابراين يک ابزار تبليغات بسيار عالي براي کسب وکار خود در اختيار داريد. تنها کافي است يک تصوير پروفايل جذاب طراحي کنيد و آن را روي کانال يوتيوب خود قرار دهيد؛ از اين با فعاليت در بخش هاي مختلف يوتيوب مانند آپلود ويدئو، گذاشتن کامنت، دنبال کردن کانال ها يا افراد و… پروفايل کسب وکارتان که را مي بينند! يک تصوير جذاب، ساده و قابل تشخيص براي پروفايل يوتيوب خود در نظر بگيريد؛ باتوجه به اينکه سايز تصوير پروفايل کوچک است، شايد استفاده از تصوير شخصي بهتر باشد! زيرا مغز انسان چهره افراد را بهتر از لوگوي کسب وکارها به خاطر مي سپارد. مثلاً مي توانيد تصوير مدير کسب وکار يا فردي که کانال يوتيوب را بروزرساني مي کند، به عنوان تصوير پروفايل انتخاب کنيد.

چگونه تصوير پروفايل کانال يوتيوب را تغيير دهيم

براي تغيير پروفايل يوتيوب کافي است وارد صفحه کانال خود شويد، سپس بر روي تصوير پروفايل کليک کنيد و وارد بخش My Channel شويد، در مرحله بعد وارد بخش Customize Channel شده و بر روي آيکن ويرايش کليک کنيد.   اکنون مي توانيد تصوير پروفايل و کاور خود را انتخاب کنيد و آن را در دسترس کاربران خود قرار دهيد. توجه داشته باشيد که بنابراين از آپلود يک کاور، آن را موبايل و تبلت خود چک کنيد تا نمايش آن درست باشد.

يک تريلر به کانال ويدئويي خود اضافه کنيد

يکي از قابليت هاي بسيار جالب يوتيوب، قابليت آپلود يک ويدئو به عنوان تريلر کانال است! کاربراني که وارد صفحه يک کانال مي شوند، با استفاده از تريلر مي توانند متوجه موضوع کانال شما شوند؛ در اصل اين تريلر توضيح کوتاهي (يک يا دو دقيقه) در مورد کانال و فعاليت آن است. براي آپلود تريلر کافي است مانند بخش قبلي، وارد صفحه کانال خود شويد، سپس بر روي پروفايل خود کليک کنيد و وارد Customize Channel شويد! اکنون بايد وارد بخش For New Visitors tab شويد و از طريق Channel Trailer، تريلر موردنظر خود را آپلود کنيد.   اگر قبلاً يک تريلر آپلود کرده باشيد، کافي است موس خود را روي آن تريلر برده و روي آيکن ويرايش کليک کنيد! اکنون مي توانيد تريلر جديد انتخاب يا آپلود کنيد.
کلیک کنید  افزایش مشتری کسب وکار اینترنتی با استفاده از یوتیوب

ايجاد پلي ليست در کانال يوتيوب

جالب است بدانيد به عنوان يک کانال يوتيوب، مي توانيد در صفحه اصلي کانال خود برخي از بهترين ويدئوهاي خود را به کاربران جديد نمايش دهيد! اين کار به شما کمک مي کند تا بتوانيد نظر کاربران جديد را براي دنبال کردن خود جلب کنيد. با استفاده از پلي ليست ها مي توانيد ويدئوهاي با ارزش خود را که در ميان صدها ويدئوي ديگر گم شده اند، در دسترس کاربران قرار دهيد. براي ايجاد پلي ليست کافي است وارد بخش Playlists شويد و بر روي New Playlists کليک کنيد، يک نام براي پلي ليست خود انتخاب کنيد و ويدئوهاي موردنظرتان را در آن قرار دهيد. ويدئوهاي خود را مي توانيد از ۳ روش (جستجوي ويدئو، آدرس ويدئو و ويدئوهاي کانال خود) به پلي ليست اضافه کنيد.   پيشنهاد؛ براي افزايش بازديد يوتيوب بايد ويدئوهايي که بازديد خوبي داشته اند را در پلي ليست اد کنيد! در اصل اين ويدئوها به دلايل مختلفي بيشتر موردپسند کاربران بوده اند و با نمايش آن ها به کاربران جديد، به راحتي مي توانيد تعداد دنبال کنندگان خود را افزايش دهيد.

اضافه کردن کانال هاي ويژه براي نمايش در بخشي از کانال شما

يکي از راه کارهاي افزايش بازديد يوتيوب، اضافه کردن کانال هاي ويژه در بخشي از کانال شما است! با اين روش مي توانيد کانال هاي موردپسند و مفيد خود را در سمت راست کانال خود نمايش دهيد و به اين ترتيب، يوتيوب مطابق الگوريتم هاي خود کمک زيادي براي ديده شدن ويدئوهاي شما مي کند. همچنين مي توانيد با کانال هاي مرتبط اين مورد را تبادل کنيد؛ مثلاً شما کانال ديگري را به عنوان کانال ويژه در صفحه خود اضافه کنيد و آن کانال هم، کانال شما را به عناون کانال ويژه در صفحه خود نمايش دهيد! به اين صورت به افزايش بازديد يوتيوب خود کمک زيادي خواهيد کرد.   براي اين کار کافي است وارد صفحه کانال خود شويد، با کليک بر روي تصوير پروفايل، وارد بخش My Channel شويد و از طريق بخش Customize Channel، بخش اضافه کردن کانال را در سمت راست صفحه کانال خود مشاهده کنيد:  

ايجاد صفحه درباره ما براي کانال يوتيوب

کاربران و دنبال کنندگان هميشه دوست دارند شما را بشناسند و درباره شما بيشتر بدانند! داشتن يک صفحه درباره به شما کمک مي کند تا درباره خود، فعاليت ها، دستاوردها و در نهايت اهدافتان به کاربران بگوييد. يوتيوب قابليت ايجاد صفحه درباره ما را در اختيار کاربران خود قرار داده است و با استفاده از آن مي توانيد توضيحاتي در مورد کانال خود اضافه کرد. سعي کنيد در اين بخش توضيحاتي را به کاربران ارائه کنيد که نظر آن ها را جلب کند و کاربران را به دنبال کنندگان خود تبديل کنيد. براي ايجاد يا ويرايش صفحه درباره ما، وارد صفحه کانال خود شويد. در اين بخش وارد بخش About شده و اطلاعات خود را وارد کنيد:
کلیک کنید  دانلود و نصب تلگرام
  اگر براي بار اول صفحه درباره خود را کامل مي کنيد، بايد بدانيد که مي توانيد توضيحات متني، لينک و جزئيات ديگري نظير اطلاعات تماس خود را وارد کنيد. همچنين براي ويرايش مي توانيد بر روي آيکن ويرايش کليک کرده و اطلاعات خود را وارد کنيد.

استفاده از کلمات کليدي پرجستجو براي عنوان ها، تگ ها و توضيحات

اگر بگوييم يوتيوب بنابراين از گوگل، محبوب ترين موتور جستجوي دنيا است که افراد ويدئوهاي مختلفي در آن جستجو مي کنند! در اصل چنانچه فردي به يک ويدئوي خاص نياز داشته باشد، ديگر نيازي به جستجو در گوگل نخواهد داشت و مي تواند کلمه کليدي موردنظر خود را در يوتيوب جستجو کند. کلمات کليدي روي افزايش بازديد يوتيوب و کانال شما تاثير بسيار زيادي دارند و هرچقدر بتوانيد از کلمات کليدي پرجستجوتر استفاده کنيد، شاس بيشتري براي افزايش ترافيک کانال و افزايش بازديد يوتيوب خود داريد. يوتيوب از ده ها معيار براي رتبه بندي کانال هاي مختلف استفاده مي کند و يکي از مهم ترين معيار ها، کلمات کليدي است. در اصل چنانچه بتوانيد از کلمات کليدي مهم در بخش عنوان، توضيحات و تگ ها استفاده کنيد، يوتيوب براي کانال شما ارزش بسيار زيادي قائل مي شود و به افزايش بازديد يوتيوب شما کمک مي کند.  

چگونه کلمات کليدي مهم يوتيوب را پيدا کنيم

مهم ترين دغدغه افرادي که با اهميت کلمات کليدي در يوتيوب آشنا هستند، نحوه پيدا کردن کلمات کليدي مهم است! گوگل و يوتيوب به شما کمک مي کنند تا بتوانيد کلمه کليدي پرجستجو را پيدا کنيد. دو راه حل پيش روي شما قرار دارد:

استفاده از کلمات کليدي پيشنهادي توسط گوگل و يوتيوب

اگر يک کلمه را در بخش جستجوي گوگل يا يوتيوب بنويسيد، اين دو موتور جستجو به شما مهم ترين کليدواژه هايي که کلمه کليدي موردنظر شما در آن ها وجود دارند را پيشنهاد مي دهد. اين کلمات کليدي پيشنهادي، مطابق تعداد جستجوي کاربران در مرتب شده اند و اکنون در اختيار شما قرار دارند.

استفاده از ابزار Google Trends

ابزار گوگل ترندز يکي از سرويس هاي گوگل است که به شما در زمينه تعداد جستجوي کلمات کليدي خاص در يک بازه زماني معين کمک مي کند. با استفاده از اين ابزار مي توانيد يک کلمه کليدي را مشخص کنيد و از گوگل بخواهيد تعداد جستجوي آن را به شما نمايش دهد! با استفاده از اين ابزار مي توانيد بازه زماني، موقعيت جغرافيايي، کشور يا منطقه موردنظر و… را مشخص کنيد.   همچنين نمودار تعداد جستجوي آن در بازه زماني مشخص شده نمايش داده مي شود که کمک زيادي به شما براي انتخاب کليدواژه هاي مهم مي کند.

اضافه کردن کليدواژه هاي پرجستجو به عنوان و توضيحات ويدئوهاي يوتيوب

اگر يک موضوع خاص را در گوگل جستجو کنيد و وارد بخش ويدئوي گوگل شويد، تعداد بسيار زيادي از ويدئوهاي يوتيوب در اختيار شما قرار مي گيرند. تمام اين ويدئوها کليدواژه جستجو شده را دربر گرفته اند! در اصل شما با استفاده از کليدواژه هاي پرجستجو مي توانيد از طريق گوگل ترافيک خوبي براي کانال خود جذب کنيد. در هنگام آپلود ويدئو شما بايد عنوان ويدئو، توضيحات ويدئو و برچسب هاي ويدئو را وارد کنيد؛ براي افزايش بازديد يوتيوب و ويدئوهاي کانال خود، بايد کلمات کليدي پرجستجو را در هر سه بخش استفاده کنيد.
کلیک کنید  QR Code و روش ساخت بارکد را فرا بگیرید
  شما مي توانيد برچسب هاي خود را تا ۵۰۰ کاراکتر به ويدئوي خود اضافه کنيد ولی بهترين حالت استفاده از ۱۰ تا ۱۵ تگ است! چنانچه سعي کنيد در هنگام اضافه کردن برچسب هاي ويدئو، از کليدواژه هاي پرجستجو اضافه کنيد، به افزايش بازديد يوتيوب و ويدئوهاي کانال خود کمک بسيار زيادي کرده ايد. اين برچسب ها نه تنها در هنگام جستجوي کاربران در يوتيوب به شما کمک مي کنند، بلکه مي توانند کاربراني که از طريق گوگل وارد يوتيوب مي شوند را به کانال شما هدايت کنند. در تگ هاي خود سعي کنيد از تگ هاي کوتاه و بلند استفاده کنيد؛ تگ هاي کوتاه کلماتي مانند “دوربين، خودرو و…” باشند ولی کلمات کليدي بلند، کلماتي هستند که کاربران آن را در گوگل جستجو مي کنند! مثلاً کلمه کليدي “آموزش تنظيم دوربين کانن C100” کلمات کليدي بلند را شامل مي شود. در حالت کلي بايد ۳ الي ۵ کلمه از کلمات کليدي بلند (شامل ۲ تا ۵ کلمه) و بقيه کلمات کليدي تا ۵ کلمه درج شود تا بهترين بازدهي را داشته باشيد؛ البته باز هم بايد توجه داشته باشيد که نوع کلمات کليدي، تعداد جستجوي آن و موضوع فعاليت کانال شما در افزايش بازديد يوتيوب و کانال شما اهميت زيادي دارد.

تفاوت کلمه کليدي اصلي و فرعي

هر ويدئوي يوتيوب بايد يک کلمه کليدي اصلي و چندين کلمه کليدي فرعي داشته باشد! مثلاً چنانچه ويدئويي در زمينه “بررسي دوربين ۵۳۰۰d نيکون” آپلود مي کنيد، کلمه کليدي اصلي “دوربين ۵۳۰۰d” و ساير کلمات کليدي فرعي هستند. در هنگام انتخاب نام ويدئو، توضيحات و برچسب مربوط به آن، بايد کلمه کليدي اصلي را در آن ها قرار دهيد و کلمات کليدي فرعي را در بخش توضيحات و برچسب ها درج کنيد.  

بهينه سازي عنوان ويدئو براي کاربران

اگر در هنگام انتخاب عنوان ويدئو تنها به موتورهاي جستجو و افزايش بازديد يوتيوب فکر کنيد، نمي توانيد يک عنوان جذاب براي کاربران بنويسيد! کاربران پيش از آن که بخواهند ويدئوي شما را ببينند، بايد عنوان ويدئو نظرشان را جلب کند. بسياري از کاربران فکر مي کنند که چنانچه عنوان ويدئوي خود را پر از کلمات کليدي کنند، اين عنوان کاملاً بهينه است ولی اين در حالي است که اين کار حس منفي در کاربران ايجاد مي کند! عنوان ويدئوي شما بايد کاملاً جذاب باشد و در نگاه اول، نظر کاربران را به خود جلب کند؛ از طرف ديگر بايد تنها يک کلمه کليدي (کلمه کليدي اصلي) در آن وجود داشته باشد و وجود کلمات کليدي فرعي در عنوان ويدئو کاملاً بيهوده است.
کلیک کنید  5 روش کاربردی لینکدین برای افزایش تعامل با مشتریان احتمالی
در بسياري از کانال هاي يوتيوب، استفاده از عنوان ‎هاي داستاني مي تواند به افزايش بازديد ويدئوها کمک زيادي کند که البته در اين مورد نيز بايد توجه زيادي داشته باشيد؛ مثلاً چنانچه نوشتن يک عنوان داستاني نتواند مفهوم و موضوع ويدئو را به کاربران برساند، معمولاً کاربران از آن بازديد نمي کنند و بازديد شما کاهش پيدا مي کند.   توجه داشته باشيد که عنوان تنها نصف شانس شما براي ديدن ويدئو توسط کاربران را تشکيل مي دهد و نصف ديگر مربوط به تصوير کوچکي است که در کنار عنوان ويدئو نمايش داده مي شود! چنانچه بتوانيد يک عنوان جذاب را به همراه يک تصوير هماهنگ با آن درج کنيد، نظر کاربران زيادي به آن جلب مي شود. حال چنانچه تصوير ويدئوي شما شفاف و واضح نبوده و ارتباط زيادي با عنوان ويدئو نداشته باشد، تعداد بسيار کمي از کاربران بر روي آن ويدئو کليک مي کنند.

درج کلمات کليدي مهم در کانال يوتيوب

يکي از قابليت هاي بسيار مهم و کاربردي يوتيوب، قابليت درج کلمات کليدي مهم در کانال يوتيوب است! يوتيوب مطابق الگوريتم هاي خود به کانال هاي مختلف رتبه مي دهد و استفاده از کلمات کليدي مهم در بخش کليدواژه هاي کانال يوتيوب، به افزايش رتبه شما کمک زيادي مي کند. براي درج کلمات کليدي مهم در کانال يوتيوب خود، کافي است وارد صفحه کانال خود شويد و بر روي عکس پروفايل کليک کنيد. سپس بر روي Creator Studio کليک کرده و در سايدبار سمت چپ (Channel > Advanced) کليدواژه هاي خود را اضافه کنيد.  

از پلي ليست براي بهينه سازي کانال و سازماندهي آن استفاده کنيد

پلي ليست علاوه بر کاربردي که در بالا گفته شد، در زمينه سازماندهي کانال و بهينه سازي آن کمک زيادي مي کند. با استفاده از پلي ليست هاي مختلف مي توانيد ويدئوهاي کانال خود را دسته بندي کنيد؛ مثلاً مي توانيد يک عنوان براي پلي ليست خود مشخص کنيد و تمام ويدئوهاي مرتبط با دسته بندي خاص را در آن قرار دهيد. پلي ليست ها در زمينه افزايش ميزان مشاهده ويدئو و افزايش بازديد يوتيوب کمک زيادي مي کنند. البته بايد توجه داشته باشيد که ويدئوهاي پربازديد خود را در يک پلي ليست قرار دهيد و به اين ترتيب نظر کاربران زيادي را جلب کنيد. در بخش برچسب هاي ويدئو مي توانيد ويدئوهاي مرتبط باهم را در يک دسته خاص قرار دهيد و در نهايت آن ها را در يک پلي ليست، در اختيار کاربران قرار دهيد. اين کار به کاربران در زمينه پيدا کردن ويدئوهاي دسته بندي مورد علاقۀ خود کمک مي کند و به سازماندهي کانال يوتيوب شما کمک مي کند. چنانچه قصد داريد با استفاده از سئو و بهينه سازي ويدئوهاي براي موتورهاي جستجو بازديد بيشتري بگيريد، کلمات کليدي مرتبط چندين ويدئو را با لينک دادن به هم، به يک ديگر متصل کنيد.
کلیک کنید  راهنمای کامل تبلیغات در تلگرام
  براي افزايش رتبه ويدئوهاي خود در موتورهاي جستجو، کافي است يک کلمه کليدي اصلي را در عنوان پلي ليست خود قرار دهيد و ويدئوهاي مرتبط را به صفحه پلي ليست خود لينک کنيد. اين کار به شما کمک مي کند تا هنگام جستجوي اين کلمه کليد توسط کاربران، پلي ليست شما در اختيار کاربران قرار بگيرد و زمان مشاهده ويدئوها توسط کاربران افزايش پيدا کند.

براي ويدئوهاي پلي ليست خود، يک ترتيب خاص درنظر بگيريد

اگر مي خواهيد دوره هاي آموزشي مرتبط خود را در چندين ويدئو در اختيار کاربران قرار دهيد، لازم است تا کاربران از طريق يک پلي ليست به تمام آموزش هاي آن دوره دسترسي داشته باشند. براي اين کار ويدئوهاي خود را با رعايت ترتيب، در اختيار کاربران قرار دهيد تا علاوه بر افزايش بازدهي دوره خود، بتوانيد ترافيک بيشتري بگيريد؛ مثلاً چنانچه يک دوره آموزش اينستاگرام در يوتيوب آپلود کرده ايد، مي توانيد پلي ليستي با عنوان “دوره آموزش کامل اينستاگرام” ايجاد کنيد و دوره هاي آموزشي را با رعايت ترتيب، در اختيار کاربران قرار دهيد.  

يک تصوير کوچک براي پلي ليست خود ايجاد کنيد

بسياري از مردم از قابليت انتخاب تصوير براي پلي ليست در يوتيوب اطلاع ندارند! شما مي توانيد يک تصوير کوچک براي پلي ليست خود انتخاب کنيد که با تمام ويدئوهاي موردنظرتان مرتبط است؛ با اين کار به راحتي مي توانيد ميزان توجه کاربران را افزايش دهيد و در نهايت به افزايش بازديد يوتيوب و ويدئوهاي کانال خود کمک کنيد. براي اطلاع از بهترين ويدئوهاي خود که بازديد زيادي دارند، کافي است وارد بخش Creator Studio  و بخش Analytic> Traffic Sources را بررسي کنيد. در اين بخش تعداد بازديد ويدئوهاي شما به ترتيب بيشترين بازديد در اختيارتان قرار دارد و مي توانيد ويدئوهاي پرطرفدار خود را شناسايي کنيد.

اضافه کردن ويدئوها به صورت خودکار به پلي ليست يوتيوب

يوتيوب قابليت اضافه کردن ويدئوها به صورت خودکار را در اختيار کاربران قرار داده است؛ با اين قابليت مي توانيد قوانيني براي شناسايي ويدئوهاي مرتبط مشخص کنيد تا يوتيوب مطابق اين قوانين و ويژگي ها، ويدئوها را به پلي ليست شما اضافه کند. براي اين کار کافي است براي ويدئوهاي موردنظر خود يک برچسب مشخص ايجاد کنيد تا چنانچه ويدئوي جديدي به کانال شما اضافه شد، يوتيوب به صورت خودکار آن را در پلي ليست شما نمايش دهد. براي اين کار کافي است وارد Creator Studio شويد و سپس بخش Video Manager > Playlists شويد. در اين بخش گزينه Auto Add ديده مي شود که با ورود به آن مي توانيد يک کلمه کليدي را به همراه نقش آن مشخص کنيد! نقش ويدئو به اين معني است که مشخص کنيد چنانچه کلمه کليدي مشخص شده در برچسب، عنوان يا توضيحات وجود داشته باشد، به صورت خودکار به پلي ليست اضافه شود.   يک پيشنهاد! براي افزايش بازدهي کانال خود مي توانيد ويدئوهاي موردنظرتان را در چندين پلي ليست پخش کنيد تا چنانچه کاربران تصميم به ديدن تنها يک پلي ليست داشتند، آن ويدئو هم در ميان چندين ويدئوي ديگر به کاربران نمايش داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *