چگونه رویِ محصولات اینستا قیمت تگ کنیم؟!

0

اينستاگرام در بروزرساني هاي اخير با افزودن قابليت هاي اينترنتي امکان فروش محصول از طريق اين پلتفرم را براي کسب و کارهاي کوچک و بزرگ فراهم کرده است.

بنابراين شما مي توانيد با افزودن قیمت تگ در اینستاگرام محصولات خود را قيمت گذاري کنيد. پيش از اين تنها راه براي هدايت کاربران اينستاگرام به خريد محصول قرار دادن لينک سايت اينترنتي در استوري بود که نياز به تعداد دست کم 10 هزار فالوور داشتيد.

همچنين افزودن لينک به بيو اينستاگرام هم ايده چندان خوبي نبود و کاربران براي خريد محصولات شما مراحل طولاني را بايد طي مي کردند.
خوشبختانه با افزودن تگ محصول در اينستاگرام کاربران با يک لمس ساده مي توانند اقدام به خريد محصولات شما بکنند. تگ محصول اينستاگرام يک راه عالي براي جذب مشتريان بيشتر و افزايش فروش محصول بشمار مي رود.

ولي دقت داشته باشيد براي استفاده از اين قابليت بايد در يکي از کشورهاي مورد تاييد، حساب اينستاگرامي داشته باشيد. در حال حاضر اين قابليت براي 46 کشور فعال شده است.

موضوعاتي که در اين جلسه آموزشي مورد بحث و بررسي قرار مي گيرند:

چگونه در اينستاگرام تگ قيمت بگذاريم؟

جالب است بدانيد علاوه بر تگ کردن افراد روي پست ها امکان تگ کردن قيمت محصولات خود را نيز خواهيد داشت. ظاهر تگ قيمت محصولات روي پست هاي فروش اينستاگرام مشابه پست هايي است که افراد روي آن تگ شده اند.

تصور نماييد يک پيج فروش داريد و تمايل داريد محصولات خود را معرفي نماييد حالا چنانچه قابليتي وجود داشته باشد که به واسطه آن بتوانيد قيمت محصول را روي پست تگ نماييد بسيار جذاب و کاربردي خواهد بود.

کلیک کنید  آموزش مرحله به مرحله دیلیت اکانت اینستاگرام

تگ قيمت روي پست هاي ويدويي قابليت درج شدن ندارند ولي براي پست هاي تصويري معرفي محصول پيشنهاد مي شود. در تصوير زير نمونه اي از تگ قيمت محصول روي يک محصول اينستاگرامي را مشاهده مي کنيد. چنين تکنيکي علاوه بر جذابيت منجر به فروش بهتر خواهد شد به اين علت که پيج شما به صورت حرفه اي تر جلوه خواهد کرد.

 

شرايط لازم براي قرار دادن تگ قيمت در اينستاگرام

  • در يکي از کشورهاي مورد تاييد اينستاگرام حساب اينستاگرام داشته باشيد.
  • دارا بودن يک سايت اينترنتي براي محصولات فيزيکي (محصولات ديجيتالي و خدماتي پشتيباني نمي شوند.)
  • دارا بودن صفحه تجاري در فيس بوک
  • اتصال صفحه تجاري فيس بوک به حساب تجاري اينستاگرام
  • براي فعال سازي فروشگاه اينستاگرام نياز به تاييد از سوي اينستاگرام داريد.

نکته: امکان استفاده از تگ محصول اينستاگرام در پست هاي ويديويي وجود ندارد.

مزاياي تگ خريد اينستاگرام

درج تگ قيمت محصول در اينستاگرام مزيت هاي متعددي دارد از جمله مهم ترين آن ها مي توان به افزايش فروش، حرفه اي تر عمل کردن و همچنين ارائه محتواي وب اشاره نمود. در ادامه به بازرترين ويژگي هاي اين قابليت جذاب مي پردازيم:

  • کوتاه شدن پروسه خريد آنلاين از اينستاگرام
  • امکان فروش مستقيم محصول از اينستاگرام
  • امکان نمايش ويتريني از محصولات در اينستاگرام
  • افزايش فروش محصولات

آموزش گذاشتن تگ قيمت در اينستاگرام

خبر خوب اين است که شما مي توانيد روي پست هاي قديمي هم تگ خريد محصول در اينستاگرام را اضافه نماييد. علاوه بر اين هر کاربري در اينستاگرام بدون هيچ محدوديتي مي تواند از امکانات اينترنتي اينستاگرام استفاده کند و براي افزودن تگ قيمت نياز به تعداد فالوور بالا نخواهد داشت. فعال سازي تگ محصول اينستاگرام شامل 8 مرحله ساده است که در ادامه به توضيح مفصل آن مي پردازيم.

کلیک کنید  با آی جی تی وی برند خود را بسازید

1. حساب اينستاگرام خود را به حساب تجاري تبديل کنيد.

براي ساخت فروشگاه و استفاده از تگ محصول در اينستاگرام لازم است اکانت اينستاگرام خود را به اکانت تجاري تبديل کنيد. براي انجام اين کار مقاله چگونه حساب اینستاگرامِ خود را به بیزینس اکانت تبدیل کنیم را مطالعه کنيد.

2. در کشور مورد تاييد اينستاگرام باشيد.

در حال حاضر تگ محصول اينستاگرام براي همه کاربران در دسترس نيست و از آنجا که اينستاگرام اين ويژگي را براي برخي از کشورها ارائه داده براي فعال سازي و استفاده از اين قابليت اينستاگرام لازم است در يکي از کشورهاي مورد تاييد اينستاگرام باشيد.

ليست کشورهايي که هم اکنون مي توانند از اين قابليت استفاده کنند در ادامه آورده شده است.

                      کشورهاي مورد تاييد اينستاگرام
بريتانيا هلند پرتغال فنلاند لتوني
فرانسه سوئد لهستان ليتواني
ايتاليا سوئيس روماني مکزيک
اسپانيا دانمارک قبرس آرژانتين
آلمان بلژيک نروژ کرواسي
مجارستان بلغارستان پرو اسلووني
آفريقاي جنوبي جمهوري چک مجارستان لوکزامبورگ
اتريش ايرلند اروگوئه برزيل
هلند يونان اکوادور مالت
کره استراليا ژاپن پاناما
دومينيکن نيوزيلند پاراگوئه اروگوئه
اکوادور بليز

3. اپليکيشن اينستاگرام خود را بروزرساني کنيد.

اطمينان حاصل نماييد که از آخرين نسخه اينستاگرام استفاده مي کنيد. براي بروزرساني اپليکيشن اينستاگرام به گوگل پلي مراجعه کنيد.

4. حساب اينستاگرام خود را به بخش تجاري فيس بوک اضافه کنيد.

در فيس بوک يک صفحه تجاري براي کسب و کارتان ايجاد نماييد و از طريق گزينه link Accounts اکانت اينستاگرام خود را به صفحه تجاري فيس بوکتان متصل نماييد. براي ايجاد صفحه تجاري در فيس بوک مراحل زير را دنبال کنيد:

  1. در بالاي صفحه روي گزينه create و بعد گزينه page کليک کنيد.
  2. در صفحه نمايش داده شده گزينه Business or Brand را براي ساخت پيج تجاري انتخاب نماييد.
  3. اکنون نام و دسته بندي پيج تجاري خود را وارد نماييد.
    پس از انجام مراحل بالا پيج تجاري شما ساخته مي شود. حال لازم است اکانت شما به فيسبوک متصل شود. به منظور اتصال حساب اينستاگرام به فيس بوک آموزش اتصال اینستاگرام به فیس‌بوک را مطالعه نماييد.
کلیک کنید  پست های اینستاگرام خود را به کمک فیسبوک زمان بندی کنید!

5. کاتالوگ محصولات خود را در فيس بوک ايجاد کنيد.

در ادامه براي داشتن قابليت تگ قيمت، لازم است پروفايل کسب و کار خود را به يک کاتالوگ از محصولاتتان در فيس بوک متصل نماييد. مراحل ايجاد کاتالوگ محصول در فيس بوک بسيار ساده است:

  1. ابتدا يک فروشگاه فيس بوک ايجاد کنيد.
  2. براي انجام اين کار به مسير Settings  → Template and Tabs  برويد.
  3. اکنون در سمت راست صفحه گزينه settings مقابل تب shop را انتخاب نماييد و روي لينک ظاهر شده ضربه بزنيد.
  4. سپس در صفحه شاپينگ محصولات خود را به فروشگاه تان اضافه نماييد. براي انجام اين کار روي دکمه add product کليک نماييد و محصول خود را به همراه اطلاعات آن وارد نماييد.

    نکته: در صورتي که محصولي را به اشتباه معرفي کرديد مي توانيد آن را ويرايش و يا حذف نماييد.

  5. پس از افزودن محصول بايد منتظر تاييد محصول از سوي فيس بوک باشيد. در صورتي که محصول شما تاييد نشد اطلاعات آن را کمي ويرايش کنيد.

نکته: توجه داشته باشيد قبل از وارد کردن محصول لازم است واحد پول و نحوه پرداخت محصول را مشخص نماييد.

6. صبر نماييد تا فروشگاه اينستاگرام شما تاييد شود.

پس از انجام مراحل فوق در انتها بايد صبر نماييد تا فروشگاه شما توسط اينستاگرام تاييد شود. در صورت تاييد فروشگاه توسط اينستاگرام در اپليکينش اينستاگرام با پيغام start tagging product on instagram مواجه مي شويد.

همچنين در صورتي که تگ محصول اينستاگرام براي شما فعال شود در هنگام انتشار پست در بخش کپشن گزينه tag product در زير tag people افزوده مي شود. چنانچه هنوز اين گزينه را مشاهده نمي نماييد احتمالا حساب شما هنوز در حال بررسي است و روند بررسي حساب ممکن است تا چند روز طول بکشد.

کلیک کنید  آموزش آپلود عکس به صورتِ پازلی در اینستاگرام

 

نکته: امکان استفاده از تگ محصول و تگ اکانت به صورت همزمان در يک پست وجود ندارد.

7. افزودن تگ محصول در اينستاگرام

براي افزودن تگ خريد در اينستاگرام در هنگام انتشار پست در مرحله آخر گزينه tag product را انتخاب نماييد.

نکته: در نظر داشته باشيد تنها محصولاتي را مي توانيد به تگ خريد اضافه نماييد که قبلا در صفحه تجاري فيس بوکتان معرفي کرده باشيد.

8. آناليز ترافيک ورودي از تگ خريد اينستاگرام

يکي از موارد مهم و اساسي در کسب و کارها بررسي و آناليز ترافيک ورودي به سايت است. شما مي توانيد تگ خريد محصول در اينستاگرام را به گونه اي استفاده نماييد که بتوان آن را آناليز نمود. به عنوان مثال مي توانيد از کوتاه کننده هاي لينک استفاده نماييد. به کمک اين ابزارها مي توانيد ميزان ورودي هر تگ به سايت و تعداد خريد محصول از طريق آن تگ را بررسي نماييد.

سوالات متداول درباره تگ محصول در اينستاگرام

  • تگ خريد در اينستاگرام چگونه نمايش داده مي شود؟
    تگ خريد محصول با يک آيکن سبد کوچک در پايين صفحه پست محصول مورد نظر نمايش داده مي شود. کافيست کاربران محصول مورد نظر را لمس کنند تا اطلاعات محصول و قيمت آن براي آنها ظاهر شود. سپس با لمس تگ خريد محصول و انتخاب گزينه view on website مستقيما به سايت اينترنتي محصول مورد نظر جهت خريد هدايت مي شوند.
  • اگر درخواست از سوي اينستاگرام رد شد چکار مي توان کرد؟
    ديگر امکان فعال سازي تگ محصول براي پيج مورد نظر وجود ندارد و با پيج ديگري بايد درخواست خود را ثبت نماييد.
  • از کجا مي توان فهميد درخواست فعال سازي تگ محصول اينستاگرام تاييد شده است يا خير؟
    در صورتي که درخواست شما تاييد شده باشد پيغام start tagging product on instagram را مشاهده مي کنيد. همچنين مي توانيد با پشتيباني اينستاگرام تماس بگيريد.
  • فروش چه محصولاتي از طريق تگ محصول اينستاگرام غير مجاز است؟
    فروش محصولات دارويي، تنباکو، سلاح سرد و گرم، مواد مخدر، سيگار، ارزهاي ديجيتال، محصولات ديجيتالي (دانلودي) و محصولات مشابه ممنوع مي باشد.
  • آيا امکان فعال سازي تگ خريد محصول بدون سايت اينترنتي وجود دارد؟
    خير. براي فروش محصولات خود نياز به سايت اينترنتي اينترنتي خواهيد داشت. شما مي توانيد از فروشگاه سازهاي رايگان استفاده کنيد.
  • چرا بايد تگ محصول در اينستاگرام را فعال کنيم؟
    کسب و کارها به منظور فروش محصولات خود بايد از تگ محصول در اينستاگرام استفاده نمايند.
کلیک کنید  کار با ابزار insights اینستاگرام

نکته مهم: توجه داشته باشيد فعال سازي تگ محصول اينستاگرام در حال حاضر در ايران قابل دسترس نيست.

استفاده از تگ خريد در اينستاگرام امکان مشاهده اطلاعات و قيمت محصول را به صورت مستفيم براي کاربران فراهم مي کند و کاربران را مستقيما به فروشگاه اينترنتي شما براي خريد محصول هدايت مي کند. در اصل تگ خريد اينستاگرام تغيير و تحول شگفت انگيزي را در روند فروش محصول براي يک بيزينس فراهم مي آورد.

در حال حاضر تگ خريد محصول براي 46 کشور فعال شده است. به نظر شما استفاده از تگ خريد محصول در اينستاگرام براي کسب و کارها چه مزايايي دارد و چقدر مي تواند در افزايش فروش محصول موثر واقع شود؟ نظرات و ديدگاه هاي خود را با ما به اشتراک بگذاريد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.