کافي است در مورد راه هاي افزايش فالوور در اينستاگرام جستجو کنيد تا با عبارت ربات اينستاگرام روبرو شويد. يک ربات که ظاهراً کمکتان مي کند تا به سرعت فالوئرهاي اينستاگرام خود را افزايش بدهيد، فالوئرهاي واقعي و ايراني که از قضا به صفحه شما هم علاقه دارند. ربات اينستاگرام کم هزينه ترين و بهترين راه براي افزايش فالوئرها در اينستاگرام است. ولی اين ربات دقيقاً يعني چه و چه کاري انجام مي دهد؟ در اين مقاله قرار است پاسخ هر ۲ سوال را به شما بدهيم.

ربات اينستاگرام چيست؟

قبل از آنکه ربات اينستاگرام را به شما توضيح بدهم، لازم است در مورد يک روش متداول افزايش فالوور صحبت کنيم. يکي از بهترين راه هاي جذب کردن فالوئرهاي جديد براي يک پيج، تعامل با پيج هاي ديگر است. يعني اينکه شما شروع به لايک کردن، کامنت گذاشتن يا فالو کردن آدم هايي بکنيد که فکر مي کنيد به پيج شما علاقه مند هستند تا آنها هم به سراغ پيج شما بيايند. هيچ بعيد نيست خود شما قبلاً اين روش را امتحان کرده باشيد و بازدهي بالاي آن را ديده باشيد، يا حتي کساني براي افزايش فالوئر با همين تکنيک شما را فالو کرده باشند. فهميدن دليلِ موثر بودن اين روش چندان سخت نيست. کاملاً طبيعي است که وقتي کسي به پيج شما لايک، کامنت يا فالو بدهد، شما هم متقابلا کنجکاو مي شويد تا صفحه او را بررسي کنيد و چنانچه اين صفحه را دوست داشتيد، آن را دنبال کنيد. اصلاً ما در روانشناسي يک اصل به نام عمل متقابل داريم که به خوبي دليل اين رفتار ما آدم ها را توضيح مي دهد.
کلیک کنید  فعال کردنِ حالت شب در اینستاگرام
حالا بگذاريد دوباره به ربات اينستاگرام خودمان برگرديم. کارکرد يک ربات افزايش دنبال کننده اينستاگرام، دقيقاً همان چيزي است که در بالا توضيح داده شد. يعني ربات اينستاگرام يک برنامه يا نرم افزار است که در نقش پيج شما، به سراغ آدم هايي مي رود که احتمالاً به پيج شما علاقه مند هستند و با آنها تعامل ايجاد مي کند (همان لايک، کامنت، فالو و …). تنها فرق اين برنامه اين است که ديگر همه چيز به صورت خودکار انجام مي شود و شما فقط بايد تنظيمات اوليه اي به اين ربات بدهيد. در ادامه دقيقاً طرز کار اين ربات و قابليت هايي که اکثر ربات هاي خوب اينستاگرام (ازجمله ربات خود ما) دارند را به شما توضيح خواهم داد.  

ربات اينستاگرام چگونه کار مي کند؟

حالا که فهميديم ربات اينستاگرام چيست، وقت آن است که به سراغ نحوه فعاليت آن برويم. يک ربات خوب جذب فالوور اينستاگرام، هم مي تواند در افزايش فالوورهاي واقعي (و صد البته، ايراني) شما بسيار تاثيرگذار باشد، هم دقيقاً کساني را به صفحه شما جذب مي کند که به آن علاقه مند هستند. ولی اين موضوع چگونه انجام مي شود؟

مساله ۱: چگونه مي خواهيد تعامل داشته باشيد؟

همانطور که گفتيم، شما با استفاده از ربات اينستاگرام مي توانيد به روش هاي مختلفي با کاربر تعامل داشته باشيد:
  1. ربات شما مي تواند به صورت اتوماتيک پست هاي ديگران را لايک کند.
  2. ربات شما مي تواند کامنت هاي خودکار بر روي پست هاي ديگران بگذارد.
  3. ربات شما مي تواند به صورت خودکار پيج هاي مرتبط را فالو کند و چنانچه دلتان بخواهد بنابراين از مدتي آنها را آنفالو کند.
کلیک کنید  پست های اینستاگرام خود را به کمک فیسبوک زمان بندی کنید!
هنگامي که شما يک ربات اينستاگرام را خريداري مي کنيد، مي توانيد مشخص کنيد که اين ربات از کدام روش هاي ذکر شده براي جذب فالوور استفاده کند. به علاوه، مي توانيد سرعت انجام هر يک از اين فعاليت ها را مشخص کنيد. مثلاً ربات را به نحوي تنظيم کنيد که هر ساعت، ۱۰ پيج هدف را فالو کند. و اينگونه است که ماهيانه شما مي توانيد هزاران فالوئر (که البته اشتباها مي نويسند فالوور)  جديد براي پيج خود پيدا کنيد. آدم هايي که واقعي هستند. ولی ما گفتيم اين آدم ها به پيج شما علاقه مند هم هستند. چگونه يک ربات از بنابراين چنين چيزي بر مي آيد؟ اين مربوط به مساله دوم ما مي شود.

مساله ۲: با چه کساني مي خواهيد تعامل داشته باشيد؟

مطمئناً چندان به سود شما نيست که يک پيج انگليسي را فالو کنيد. چون در بهترين حالت، قرار است يک فالوئر خارجي به دست آوريد. فايده هم ندارد چنانچه پست کسي را لايک کنيد که کوچکترين علاقه اي به پيج شما ندارد. در نهايت چنين آدمي قرار نيست به دنبال کننده شما تبديل شود. چيزي که شما مي خواهيد مشخص است: فالوورهاي واقعي و ايراني (شايد هم فقط خارجي). و براي اينکار، ربات هاي اينستاگرام يک قابليت فوق العاده را به شما ارائه مي دهند: مشخص کردن و هدفگيري کساني که مخاطبان اصلي شما هستند. آن هم به ۳ روش مختلف. در ادامه تک تک روش هاي هدفگيري مخاطبان توسط ربات افزايش فالوئر اينستاگرام را به شما توضيح خواهم داد:  
  1. افزايش فالوئر و لايک با ربات اينستاگرام

اکثر کاربران اينستاگرام از هشتگ براي مشخص کردن موضوع پست هاي خود استفاده مي کنند و ربات هاي اينستاگرام يک فرصت استثنايي به شما مي دهند تا از اين موضوع استفاده کنيد.
کلیک کنید  ریپورت کردن اینستاگرام
کافي است مشخص کنيد که چه هشتگ هايي به کار شما مرتبط هستند. مثلاً چنانچه کار شما در زمينه لباس است، مي توانيد کساني را هدف فعاليت هاي ربات خود قرار دهيد که از هشتگ #لباس و #مد در پست هاي خود استفاده کرده اند.
  1. يک مکان جغرافيايي را هدف بگيريد

مواقعي هم هست که شما فقط به دنبال کاربراني هستيد که در يک مکان مشخص هستند. مثلاً مي خواهيد فالوئرهاي شما از يک شهر مشخص مثل اهواز يا مشهد باشند. آن وقت کافي است براي ربات اينستاگرام خود اين مکان را تعيين کنيد تا به سراغ کاربراني برود که پست هايي در مکان (Location) مد نظر شما منتشر کرده اند. البته، لازم نيست هدفگيري جغرافيايي شما به بزرگي يک شهر باشد. گاهي مي خواهيد فقط يک منطقه را هدف قرار دهيد. مثلاً کساني که در تجريش هستند. و چنين چيزي هم توسط ربات اينستاگرام ما ممکن خواهد بود.
  1. يک پيج (رقيب را) هدفگيري کنيد

وقتي کسي به پيج هاي مشابه شما علاقه مند باشد، به احتمال زياد از پيج شما هم خوشش خواهد آمد. بنابراين هدفگيري چنين آدم هايي قطعاً به سود شما خواهد بود. شما مي توانيد هدفگيري هاي پيچيده تري هم داشته باشيد البته اين پايان کار يک ربات نيست. راه هاي پيچيده تري هم براي تنظيم يک ربات وجود دارد که متناسب با نيازتان مي توانيد از آنها استفاده کنيد. براي مثال، فرض کنيم که فعاليت صفحه شما در زمينۀ فروش لباس است. بنابراين مي بايست کساني را هدف قرار دهيد که به مد و لباس هاي جذاب علاقه مند هستند. براي اين منظور، چند هشتگ مختلف از جمله #مد و #خريد_لباس را براي ربات اينستاگرام خود مشخص مي کنيد.
کلیک کنید  با پروفایل اینستاگرام تجارت کنید
اما مساله اينجاست که وقتي کسي از يک هشتگ مثل خريد لباس در پست هاي خود استفاده مي کند، به احتمال زياد، خودش يک فروشنده لباس است و رقيب شما محسوب مي شود. بنابراين تعامل با او فايده اي ندارد. ولی کساني که با او تعامل دارند براي شما مهم هستند. مثلاً کسي که براي پست او کامنت گذاشته است. در نتيجه چنانچه اين افراد را دنبال کنيد، قطعاً به سود شما خواهد بود. همانطور که حدس زديد، تنظيمات پيشرفته ربات اينستاگرام ما به شما اجازه چنين کاري را هم مي دهد.

ربات اينستاگرام در جذب فالوئرهاي جديد چقدر تاثير دارد؟

خب، تمام اين ها در حرف قشنگ است. ولی سوال بزرگ اينجاست که استفاده از يک ربات اينستاگرام، واقعاً چقدر در جذب فالوئرهاي جديد تاثير خواهد داشت. در جواب بايد بگويم که طبق تجربه، متوجه شده ام که به طور متوسط، يک پيج در ماه مي تواند ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ فالوئر جديد بدست آورد. اما نبايد فراموش کنيد که گرفتن فالوئرهاي جديد کاملاً بستگي به کيفيت پيج شما دارد. چنانچه صفحه جذابي داشته باشيد، گرفتن ۵۰۰۰ فالوئر جديد در يک ماه هم دور از ذهن نيست. ولی چنانچه صفحه شما جذاب نباشد، بازدهي ربات افزايش فالوئر شما هم کمتر خواهد بود. اين يعني استفاده از ربات اينستاگرام، علاوه بر بالا بردن تعداد فالوئرهاي شما، يک مزيت ديگر هم خواهد داشت. اينکه بتوانيد پيج خود را از نظر جذابيت بسنجيد و کيفيت آن را به مرور زمان بهتر کنيد. اين حرف به اين معناست که چنانچه ربات شما ماهانه کمتر از ۱۰۰۰ فالوئر را جذب کرده است، شما صفحه ي چندان جذابي نداريد و بايد در صفحه ي خود تجديد نظر کنيد.
کلیک کنید  افزایش فروش با هدف گیری مجدد در تبلیغات یوتیوب
 

چه گزارش هايي که از يک ربات اينستاگرام خواهيد گرفت؟

آخرين مساله اي که مي خواهم در مورد آن صحبت کنم، گزارش هايي است که از يک ربات دريافت مي کنيد. هر چه نباشد، شما بايد بدانيد که ربات شما مشغول چه کاري است و چقدر در رسيدن به هدف خود يعني افزايش فالوئر شما موثر عمل کرده است. ربات ما و ساير ربات هاي خود اينستاگرام، گزارش هاي مختلفي را در لحظه در اختيار شما مي گذارند. از جمله اينکه تا به حال چه تعداد لايک و کامنت گذاشته اند و چند نفر را فالو يا آنفالو کرده اند. يک گزارش جالب ديگر ربات ها، ميزان افزايش فالوئر است. يعني به شما مي گويند که از زمان فعال شدن ربات، چه تعداد فالوئر جديد به دست آورده ايد. اين گزارش همچنين شامل يک درصد جذب هم مي شود که به شما مي گويد چه درصدي از مخاطباني که ربات هدف قرار داده است، جذب پيج شما شده اند.

آيا ايدۀ استفاده از ربات اينستاگرام براي شما جذاب شد؟

تا به اينجا، مطمئن هستم که با ربات اينستاگرام به خوبي آشنا شده ايد و از قابليت هاي آن سر در آورده ايد. ولی هيچ بعيد نيست که حالا دوست داشته باشيد بيشتر در رابطه با اين نرم افزار اينترنتي اطلاعات کسب کنيد و شايد حتي يک ربات اينستاگرام براي خودتان فعال کنيد.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *