اگر مي خواهيد کسب و کار خود را رونق دهيد، شبکه­ ي اجتماعي لينکدين بهترين گزينه است! شما با استفاده از قابليت ساخت صفحه شرکتي در لينکدين مي توانيد به معرفي شرکت و محصولات خود بپردازيد. شايد از خود بپرسيد شبکه اجتماعي لينکدين چه تفاوتي با اينستاگرام، فيسبوک و يا تلگرام دارد؟ در پاسخ بايد بگوييم که لينکدين معمولا براي بيزينس و ارتباط هاي شغلي ايجاد شده است. بنابراين براي بازاريابي و برندسازي انتخاب مناسبي است. شما مي توانيد با ايجاد يک صفحه­ شرکتي يا کمپاني پيج در لينکدين محصولات و خدمات خود را به ساير افراد معرفي کنيد. اگر مي خواهيد با نحوه­ ي ساخت صفحه شرکتي در لينکدين آشنا شويد و کسب و کار خود را گسترش دهيد، در ادامه ي مقاله همراه ما باشيد تا اصول مهم ساخت صفحه­ شرکتي در شبکه­ ي اجتماعي لينکدين را با هم مرور کنيم.  

قدم اول: وارد کردن اطلاعات شرکت

ايجاد يک کمپاني پيج يا صفحه شرکتي در لينکدين بسيار ساده تر از حد تصور شما است! تنها با چند کليک ساده مي توانيد يک کمپاني پيج در لينکدين داشته باشيد! در ابتدا بايد يک حساب کاربري در شبکه اجتماعي لينکدين ايجاد کنيد و سپس وارد صفحه­ ي خود شده و از قسمت بالاي صفحه روي علاقه­ مندي ها (Interests) کليک کنيد. بنابراين از آن وارد قسمت شرکت­ ها (Companies) شويد. در قسمت شرکت­ ها مي ­توانيد اطلاعات صفحه شرکتي در لينکدين را مشاهده کنيد. براي ساخت اين صفحه بايد روي دکمه ­ي Create در کادر Create a Company Page کليک کنيد. به همين سادگي وارد بخش صفحه شرکتي در لينکدين خواهيد شد!
کلیک کنید  بایدها و نبایدهای استفاده از ویدئو در لینکدین
  در اين قسمت بايد نام شرکت و همچنين آدرس ايميل خود را وارد کرده و مسير را ادامه دهيد. در ادامه­ کار اصلي شما آغاز مي­ شود. بايد اطلاعات مربوط به شرکت و کسب و کار خود را در اين قسمت وارد کنيد. براي اين کار بهتر است توضیح محصولات و يا خدمات خود را به صورت خلاصه و مفيد قرار دهيد. اين کار به نوعي معرفي بازار کار و تخصص شما است؛ بنابراين سعي کنيد يک معرفي منحصربفرد داشته باشيد

قدم دوم: آپلود لوگو و بنر صفحه شرکتي در لينکدين

پس از ساخت صفحه شرکتي در لينکدين بايد لوگوي شرکت را قرار داده و يک تصوير زيبا و متفاوت براي بنر انتخاب کنيد. از اين به بعد اين پيج، قلمروي شرکت شماست! بنابراين بايد همه با لوگوي آن آشنا شوند. انتخاب لوگو براي ديده شدن در فضاي لينکدين بسيار مهم است. اولين چيزي که يک کاربر مشاهده مي­ کند، لوگوي شرکت شما است. شما مي­توانيد با به اشتراک گذاشتن اين لوگو مخاطبان بيشتري جذب کنيد. براي آپلود لوگوي شرکت بايد چه نکاتي را مورد توجه قرار دهيم؟ سعي کنيد لوگو را طوري انتخاب کنيد که بيانگر نوع محصول و يا سرويس ارائه شما توسط شما باشد. همچنين هنگام آپلود لوگو بايد اندازه­ ي آن را به ۱۰۰ در ۶۰ پيکسل تغيير دهيد تا به خوبي در کادر مربوطه نمايش داده شود. پس از قرار دادن لوگوي شرکت نوبت به آپلود تصوير بنابراين زمينه يا بنر مي­ رسد. هر چه اين تصوير چشم­ نوازتر باشد، توجه بيشتري را جلب مي­ کند. مي­ توانيد پيام­ ها و ايده هاي اصلي شرکت را توسط ابزارهاي گرافيکي روي تصوير قرار دهيد. در اين صورت تاثيرگذاري بيشتري خواهيد داشت.
کلیک کنید  ایجاد پست نظرسنجی در تلگرام
دقت داشته باشيد که اندازه­ ي مورد نياز براي تصوير بنابراين زمينه در لينکدين ۶۴۶ در ۲۲۰ پيکسل است بنابراين قبل از آپلود بايد اندازه ­ي آن را تغيير دهيد! احتمالا براي انتخاب يک بنابراين زمينه مناسب کمپاني پيج در لينکدين دچار سردرگمي خواهيد شد. به همين دليل چند پيشنهاد جذاب براي شما آماده کرده ­ايم که استفاده از آن­ها مي­ تواند جذابيت ­هاي صفحه شرکتي در لينکدين را دوچندان کند. برخي از اين پيشنهادها عبارتند از:
  •  استفاده از يک پيام متني که نشان دهنده ­ي شعار تبليغاتي شرکت باشد.

  • استفاده از تصوير خوشامد­گويي به مخاطبان

  • استفاده از تصوير مشترياني که از شرکت شما راضي بوده­ و لبخند به لب دارند.

 

قدم سوم: قرار دادن مطالب در صفحه شرکتي لينکدين

خب! تا اينجاي کار شما توانسته ­ايد يک صفحه­ شرکتي در لينکدين بسازيد. از الان به بعد نوبت توليد محتوا و قرار دادن پست هاي مرتبط در کمپاني پيج است. نکته ­اي که بايد به آن توجه داشته باشيد اين است که هر محتوايي مناسب کمپاني پيج شما نخواهد بود. زيرا ممکن است مشتريان شما رغبتي به دنبال کردن اين مطالب نداشته باشند. علاوه بر آن، زمان قرار دادن مطالب در کمپاني پيج نيز بسيار مهم است. بايد زمان­ هايي را براي پست گذاشتن انتخاب کنيد که بيشترين بازدهي را داشته باشد. حال چنانچه مايل باشيد به نوع محتواهاي توليد شده و زمان قرار دادن آن­ها در لينکدين بپردازيم:
  • کدام محتواها براي صفحه شرکتي در لينکدين مناسب است

مهم­ترين نکته­ اي که براي توليد محتوا در کمپاني پيج بايد به آن توجه کنيد اين است که مطالب شما نبايد جنبه ­ي تبليغاتي داشته باشد. شايد از خود بپرسيد که مگر اين پيج براي بازايابي و تبليغات نيست؟! بنابراين چرا نبايد کالا و سرويس خود را تبليغ کنيم؟ براي پاسخ به اين سوال بايد توجه داشت که هدف اصلي از ساخت صفحه­ شرکتي در لينکدين معرفي شرکت، خدمات و تخصص­ هاي شما است که در نهايت منجر به فروش بيشتر خواهد شد. بنابراين پيشنهاد ما اين است که از تبليغ مستقيم خودداري کرده و صرفا موضوعاتي مرتبط با محصولات و خدمات خود را در کمپاني پيج قرار دهيد.
کلیک کنید  راه اندازی کمپین تبلیغاتی در یوتیوب
دقت داشته باشيد که هدف بعدي شما در اين پيج تعامل و ارتباط با مشتريان است. بنابراين سعي کنيد مطالبي قرار دهيد که براي آن­ها جذاب بوده و مشکل احتمالي­ شان را حل کند.
  • چه زمان هايي براي محتوا گذاشتن در صفحه­ ي شرکتي مناسب است

اگر فکر مي ­کنيد که براي پيشرفت کسب و کار در شبکه­ هاي اجتماعي بايد روزانه ده­ ها مطلب پست کنيد؛ سخت در اشتباهيد! صفحه شرکتي در لينکدين جايي نيست که مخاطبان آن به صورت شبانه روزي به دنبال محتواهاي مورد نظر خود باشند. بنابراين بهتر است سطح فعاليت خود را کاهش داده و به روزي يک يا دو پست اکتفا کنيد. براي قرار دادن محتوا نيز ساعات کاري را در نظر داشته باشيد. به عنوان مثال مي­ توانيد در روزهاي شنبه تا پنج شنبه و در ساعات ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر مطالب تهيه شده را در کمپاني پيج پست کنيد.  

قدم چهارم: براي جذب فالوور، کمپاني پيج خود را تبليغ کنيد

پس از آماده کردن يک صفحه­ شرکتي در لينکدين بايد به دنبال گسترش اين صفحه بين مخاطبان باشيد. هر چه تصاوير انتخاب شده و محتواهاي نوشته شده جذاب­ تر باشد، بازخورد بهتري از مشتريان خود دريافت خواهيد کرد. در واقع، چنانچه مطالب شما مفيد و مرتبط با کسب و کار شما باشد، در بين مشتريان به اشتراک گذاشته مي­ شود و فالوورهاي شما افزايش پيدا مي­ کند. البته براي توسعه ­ي صفحه ­ي شرکتي در لينکدين راه­ هاي ديگري نيز وجود دارد که در ادامه­ ي مقاله به آن­ها اشاره مي­ شود:
  • استفاده از کارمندان

    شما مي­ توانيد از کارمندان خود بخواهيد که صفحه شرکتي در لينکدين را در پروفايل­ هاي خود قرار دهند. در اين صورت بنابراين از انتشار پست مربوط در صفحه ­ي شرکتي، افراد بيشتري به اشتراک گذاشتن آن اقدام خواهند کرد.
  • استفاده از لينک

    يکي از روش­ هاي افزايش فالوور به اشتراک گذاشتن لينک صفحه شرکتي در لينکدين است. لينک اين صفحات را مي ­توانيد توسط ارسال ايميل و يا تبليغات از طريق سايت­ هاي مختلف در اختيار علاقه ­مندان خود قرار دهيد.
کلیک کنید  راز موفقیت در بازاریابی شبکه های اجتماعی

قدم پنجم: ساخت صفحه­ ويترين براي تبليغ محصولات

در آخرين مرحله بايد براي شرکت خود يک ويترين بسازيد! دليل اين کار کاملا مشخص است؛ محصولات و خدماتي که ارائه مي ­دهيد را در ويترين مي گذاريد تا ديگران با آن­ ها آشنا شوند. ولی چگونه بايد صفحه شرکتي در لينکدين را به يک ويترين کارآمد مجهز کرد؟! شبکه اجتماعي لينکدين کار شما را ساده و بی دردسر کرده است! زيرا يکي از قابليت­ هاي مهم صفحه­ شرکتي در لينکدين ايجاد صفحات ويترين يا Showcase pages است. اين صفحات در حقيقت، زير مجموعه ­ي صفحه شرکتي شما خواهند بود. با استفاده از قابليت ويترين در صفحه­ ي شرکتي مي­توانيد براي هر محصول، سرويس و يا تخصصي که ارائه مي­ کنيد يک صفحه­ ي ويترين بسازيد. در اين صورت، مشتريان و مخاطبان شما مي ­توانند ويترين مورد علاقه­ ي خود را دنبال کنند. صفحات ويترين باعث تخصصي­ تر شدن مطالب و تعامل بيشتر مخاطبان با صفحه­ شرکتي در لينکدين خواهند شد.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *