استفاده از اينستاگرام به عنوان يک شبکه قدرتمند براي بازاريابي کسب وکارها، سبب شده تا صفحات مختلف به دنبال افزايش تعامل پست هاي خود باشند. يکي از مهم ترين مسائلي که به افزايش تعامل کاربران و تبديل آنها به مشتري کمک مي کند، زمان انتشار يک پست در اينستاگرام است.
مطابق آزمايش هاي انجام شده برخي از صفحات که محتواي بي کيفيت تري نسبت به صفحات ديگر دارند، ميزان تعامل بيشتري نسبت به صفحات ديگر دارند! دليل اين موضوع تنها زمان مناسب براي انتشار پست در يک صفحه است.
در اصل چنين صفحاتي بهترين زمان انتشار پست در اينستاگرام را مي دانند و دقيقاً در همان زمان که کاربران بيشتري فعاليت مي کنند، دست به انتشار پست مي زنند. ولی چگونه مي توان بهترين زمان انتشار پست در اينستاگرام را شناسايي کرد؟
در اين مقاله قصد داريم به بررسي بهترين زمان انتشار پست در اينستاگرام بپردازيم تا بتوانيد بيشترين تعامل و نرخ تبديل را داشته باشيد.
بهترين زمان انتشار پست در اينستاگرام
کاربران در اينستاگرام به دلايل مختلفي فعاليت مي کنند ولی بيشتر آن ها از اينستاگرام به عنوان يک سرگرمي براي پر کردن اوقات فراغت استفاده مي کنند. به همين دليل برخي از آنها که زمان آزاد بيشتري دارند، فعاليت بيشتر و کساني که وقتشان پر است کمتر در اينستاگرام فعاليت مي کنند! ولی به صورت کلي همۀ کاربران در اينستاگرام فعاليت دارند و تعداد کاربران فعال در برخي روزها و ساعت ها نسبت به ساعت هاي ديگر بيشتر است. طبق آمار ارائه شده توسط اينستاگرام برخي از ساعت ها کاربران بيشتري فعال هستند که مي توان با استفاده از آن، بهترين زمان براي انتشار پست در اينستاگرام را شناسايي کرد. پيش از آن که گزارش هاي اينستاگرام را بگوييم، بايد چند مسئله مهم که در بهترين زمان انتشار پست در اينستاگرام براي کسب وکار شما تاثير دارد را بررسي کنيم.فاکتورهاي مهم کسب وکارها براي شناسايي بهترين زمان انتشار پست در اينستاگرام
هر کسب وکاري براي آن که بتواند فروش خود را افزايش دهد، بايد مسائل مختلفي را در نظر بگيرد؛ تصميم هاي اشتباه نمي توانند به افزايش فروش يک کسب وکار کمک کند و چنانچه آن ها را رعايت نکنيد، ممکن است کسب وکار اينترنتي شما با شکست مواجه شود. چند فاکتور مهم براي شناسايي بهترين زمان انتشار پست در اينستاگرام هر کسب وکاري وجود دارد که عبارتند از:-
شناسايي پرسوناي مشتري در صفحات اينستاگرام
-
شناسايي منطقه زماني و جغرافيايي فالوورهاي اينستاگرام
-
تعداد پست هاي روزانه
-
توجه به زمان انتشار پست هاي مناسب براي زمان خاص
-
به تاريخ انقضاي مطالب خاص توجه کنيد!
ساعت مناسب براي انتشار پست در اينستاگرام
تحقيقات انجام شده توسط شرکت هاي بزرگ در دنيا، آمار مختلف و البته جالبي را ارائه مي دهند که برخي از آن ها کاملاً برخلاف تصور کاربران است. در اين بخش به بررسي برخي از روزها و ساعت هايي که کاربران در آن فعاليت بيشتري دارند، مي پردازيم.-
بازه زماني ۷ تا ۹ صبح
-
بازه زماني ۹ تا ۱۱ صبح
-
باز زماني ۱۱ صبح تا ۲ بعد از ظهر
-
بازه زماني ۲ تا ۵ بعد از ظهر
-
بازه زماني ۵ تا ۷ بعد از ظهر
-
بازه زماني ۷ بعد از ظهر تا ۹ شب
-
بازه زماني ۹ تا ۱ شب
بهترين زمان انتشار ويدئو در اينستاگرام
بازه هاي زماني قبلي براي تصاوير کاربرد دارند ولی چنانچه قصد انتشار ويدئو داريد، بهترين زمان انتشار ويدئو در اينستاگرام بازه هايي هستند که کاربران در خانه باشند! زيرا کاربران در محل کار يا دانشگاه نمي توانند ويدئو را با صدا مشاهده کنند و تعامل آن ها بسيار کم است. چنانچه قصد داريد ويدئو منتشر کنيد، بهترين زمان انتشار ويدئو در اينستاگرام بازه زماني ۹ تا ۱ شب است و مي توانيد بازخورد بسيار خوبي از کاربران خود بگيريد! يکي از دلايل ويدئوهايي که بازديد چندصدهزارتايي دارند ولی لايک آن ها شايد به ۱۰,۰۰۰ هم نرسد، همين است.معرفي ابزارهاي شناسايي بهترين زمان انتشار پست در اينستاگرام
با وجود آن که آمار قبلي مطابق بررسي تمامي کاربران اينستاگرام است، ولی شايد پرسوناي مشتري در صفحه اينستاگرام شما متفاوت باشد. بهترين روش براي شناسايي بهترين زمان انتشار پست در اينستاگرام، آناليز صفحه اينستاگرام خود است! استفاده از ابزارهاي آناليز اينستاگرام به شما ساعت هايي که کاربران در آن بيشترين فعاليت را دارند، معرفي مي کند. همچنين با بررسي زمان انتشار پست هاي قبلي و بازخوردهاي دريافتي از آنها نيز به شما در زمينه شناسايي بهترين زمان انتشار پست در اينستاگرام کمک مي کند. در اين بخش به بررسي چند ابزار کاربردي و مفيد در زمينه بهترين زمان انتشار پست در اينستاگرام مي پردازيم.-
استفاده از ابزار آناليز اينستاگرام (Instagram insights)
-
ابزار Hootsuite Analytics
-
ابزار Union Metrics
-
ابزار Simply Measured
-
ابزار Crowdfire
-
ابزار Squarelovin