به نظر شما دليل محبوبيت لينکدين در بين افراد تحصيل کرده، متخصصان و صاحبان کسب و کار چيست؟ قطعا دلايل زيادي براي اين محبوبيت وجود دارد؛ ولی لينکدين محبوب است چون مي توان در آن صفحه شرکتي و صفحه ويترين ساخت! صفحه ويترين در لينکدين دقيقا شبيه ويترين هاي لوکس در فروشگاه هاي بزرگ است! به همان اندازه جذاب و به همان اندازه مفيد!
شما با ساخت صفحه ي ويترين مي توانيد به آساني محصولات خود را در معرض ديد مخاطبان قرار دهيد و مزاياي آن را معرفي کنيد. در واقع، اين صفحات باعث سهولت در تبليغات شده اند.
اما صفحه ويترين يا Showcase pages چه تفاوتي با صفحه شرکتي دارد؟ ويژگي آن چيست؟ چرا ساخت اين صفحات مي تواند باعث بهبود کسب و کار شود؟ در اين مقاله به همه ي اين سوالات پاسخ داده ايم. بنابراين همراه ما باشيد تا با يکي از جالب ترين قابليت هاي لينکدين آشنا شويم.
معرفي صفحه ويترين
برخي از کسب و کارهاي اينترنتي، محصولات و يا خدمات منحصربفردي را ارائه مي دهند. اين محصولات با آن که در يک زير مجموعه قرار دارند ولی داراي ويژگي هاي مختلفي هستند. بنابراين معرفي و ارائه ي همه ي آن ها به صورت مشترک چندان منطقي به نظر نمي رسد! به نظر شما يک شرکت بزرگ مانند مايکروسافت چگونه مي تواند محصولات خود را در لينکدين به مخاطبان معرفي کند؟ براي اين کار احتمالا محصولاتي مانند انواع نرم افزارها، لپ تاپ، تبلت، کنسول بازي و صدها سرويس ديگر را به صورت مشترک در صفحه ي شرکتي لينکدين و يا Company pages قرار دهد. تا اينجاي کار همه چيز خوب پيش مي رود! ولی اين همه ي ماجرا نيست! تصور کنيد يک نفر تنها علاقه مند به کنسول بازي ماکروسافت باشد و از ساير محصولات اين شرکت هيچ استفاده اي نمي کند. او مجبور است هر روز پست هاي صفحه شرکتي ماکروسافت را دنبال کند تا بتواند مطلب مورد نظر خود را بخواند! نتيجه چيست؟! بنابراين از مدتي سردرگمي و آشفتگي، ترجيح مي دهد راه ديگري را براي خود پيدا کند. براي جلوگيري از اين موارد چه بايد کرد؟ جالب است بدانيد که با ايجاد صفحه ويترين در لينکدين همه ي اين مشکلات حل شده است! مشتري شما مي تواند با ورود به صفحه شرکتي شما و کليک روي صفحات ويترين يا Showcase pages وارد فضايي شود که تنها محصولات مورد علاقه اش در آن قرار دارد. او مي تواند با دنبال کردن صفحات ويترين هر روز پست هاي مربوط به همان محصول را مشاهده کند. چه چيزي از اين بهتر؟!صفحه ويترين چه ويژگي هايي دارد
اگر مي خواهيد براي بازاريابي هر محصول خود استراتژي جداگانه اي داشته باشيد، بايد آنها را به صورت مجزا معرفي کنيد. هر چه تعداد اين محصولات بيشتر باشد، کار شما سختتر خواهد شد. بنابراين پيشنهاد ما اين است که از صفحات ويترين يا Showcase pages استفاده کنيد. صفحه ويترين در حقيقت يک ويترين در فضاي مجازي است! از ويترين چه انتظاراتي داريد؟! فقط کافي است محصول را به بهترين شکل نشان دهد. صفحات ويترين نيز همين کار را مي کنند! صفحه ويترين يک زير مجموعه از صفحه شرکتي يا Company pages است که به وسيله ي آن مي توانيد يک برند يا محصول از شرکت خود را تبليغ کنيد. بنابراين ايجاد صفحه ويترين در لينکدين براي توسعه ي کسب و کار و تجارت هاي آنلاين بسيار ضروري است.تفاوت صفحه ويترين و شرکتي چيست
براي پاسخ به اين سوال بايد گفت که صفحه شرکتي مکاني براي ارائه ي اخبار و اطلاعات همه ي محصولات و خدمات شرکت است. در حالي که صفحه ويترين تنها مخصوص يک محصول و برند خاص است. صفحات ويترين در زير گروه صفحه شرکتي قرار مي گيرند. شما مي توانيد براي هر صفحه شرکتي، ده ها صفحه ويترين در لينکدين بسازيد. شايد در نگاه اول اينطور به نظر برسد که همه ي صفحات ويترين به هم وابسته هستند. در حالي که اصلا اين طور نيست! هر صفحه ويترين در لينکدين به صورت مجزا داراي فالوورها و دنبال کنندگان مخصوص به خود است و عملکرد جداگانه اي دارد. براي درک بهتر اين عملکرد کافي است تصور کنيد که صفحه ويترين يک صفحه شرکتي کوچک است که تنها يک محصول يا سرويس را معرفي مي کند.صفحه ويترين در لينکدين چه تاثيري روي بازاريابي دارد
به نظر شما مهمترين دلايل موفقيت در معرفي يک محصول و افزايش فروش چيست؟! احتمالا پاسخ هاي زيادي به فکرتان مي رسد! ولی مهمترين آنها “نوع ارائه ي محتوا” در شبکه هاي اجتماعي مانند لينکدين است. محتواها و مطالب در شبکه هاي اجتماعي بايد طوري به مخاطب ارائه شود که ميزان تعامل او با شرکت را افزايش دهد. در اين صورت مخاطبان شما هر روز منتظر مطالب جديد خواهند بود و آنها را در بين ساير افراد به اشتراک مي گذارند. جالب است بدانيد که صفحه ي ويترين در لينکدين دقيقا براي همين هدف طراحي شده است! با وارد شدن به صفحه شرکتي و باز کردن يک صفحه ويترين، شما با تصوير بزرگي از همان محصول يا برند مواجه خواهيد شد. همچنين اطلاعات جذاب و منحصر بفرد نيز درباره ي شرکت و نوع محصول در صفحه ويترين وجود دارد. هنگامي که به طرف پايين تر صفحه مي رويد، مطالب دسته بندي شده و مخصوص همان ويترين را مشاهده خواهيد کرد. صفحات ويترين آنقدر جذابند که با ديدن آن ها با خود مي گوييد: اين دقيقا همون چيزيه که دنبالش بودم! چرا که کلي اطلاعات جذاب و مطالب سرگرم کننده و مفيد درباره ي محصولي که به دنبال خريد آن هستيد در اين صفحه وجود دارد. همه ي اين ويژگي ها باعث شده است که اغلب شرکت هاي تجاري دنيا مانند ماکروسافت، سيسکو، ادوبي و هزاران شرکت مشهور ديگر علاقه مند به استفاده از اين ويترين ها باشند! به نظر شما اين شرکت ها براي جذب فالوور و راضي نگه داشتن آنها در صفحه ويترين از چه مطالبي استفاده مي کنند؟! در ادامه برخي از اين مطالب آورده شده است:- اطلاعات درباره ي محصول و يا سرويس ارائه شده
- اخبار و اطلاعات مربوط به شرکت ها يا برندهاي مشابه
- اطلاعاتي درباره محصولات آينده و ويژگي آنها