شبکه هاي اجتماعي يکي از مهم ترين بخش هاي فضاي اينترنت را تشکيل مي دهند و روزانه ميليون ها کاربر در آن فعاليت مي کنند. در ايران، کاربران در شبکه هاي اجتماعي زيادي فعاليت مي کنند و اينستاگرام مهم ترين آنها است. باتوجه به اينکه کاربران در اينستاگرام مي توانند تصاوير و ويدئوهاي خود را به همراه کپشن دلخواه منتشر کنند، تعامل در آن بسيار زياد است. در اينستاگرام برخي صفحات تعداد دنبال کنندگان بيشتري دارند که برخي از آنها از محبوبيت بسيار بالايي در ميان کاربران برخودار هستد. در اين صفحات معمولاً لايک و کامنت ها زياد است و به همين دليل مي گوييم تعامل صفحه بالا است. تعداد دنبال کننده براي بسياري از کاربران اهميت زيادي دارد و همين مسئله موجب شده تا برخي از صفحات به دنبال خريد فالوور فيک اينستاگرام باشند. شايد در مرحله اول اين کار رضايت بخش به نظر برسد ولی چنانچه به جوانب مختلف آن فکر کنيم، متوجه مي شويم ضرر و زيان آن از مزيت هايش بيشتر است. در اين مقاله قصد داريم به بررسي خريد فالوور فيک اينستاگرام و ضررهاي آن بر روي کسب وکارها بپردازيم تا علاقه شما نسبت به فالوور فيک از بين برود.

فالوور فيک اينستاگرام چيست؟

برخي صفحات در اينستاگرام تعداد دنبال کننده هاي زيادي دارند ولی چنانچه به ليست آنها سر بزنيد، اکثر فالوورهاي آن ها غيرواقعي هستند و هويت واقعي ندارند. افراد زيادي هستند که با هزينه ها کم براي شما فالوور فيک جمع آوري مي کنند ولی اين کار تنها به سود چنين افرادي و ضرر کسب وکار شما است. افزايش فالوور اينستاگرام باعث افزايش تعامل صفحه مي شود و در نهايت فروش محصول يا خدمات شما را افزايش مي دهد؛ ولی فالوور فيک اينستاگرام نه تنها به افزايش فروش شما کمک نمي کند، بلکه ميزان تعامل صفحه شما را نيز کاهش مي دهد. الگوريتم هاي اينستاگرام در حال آپديت هستند و الگوريتم ها تا حد زيادي پيشرفته و هوشمند شده اند. همين مسئله نيز بر روي صفحه شما تاثير زيادي مي گذارد که در ادامه به بررسي کامل آن خواهيم پرداخت.
کلیک کنید  ابزارهای پنجگانه تولید محتوای کاربرپسند
 

مزايا و معايب فالوور فيک اينستاگرام

فالوور فيک اينستاگرام تنها يک مزيت براي شما خواهد داشت؛ در حالي که چندين عيب بسيار بزرگ براي صفحه اينستاگرام شما بوجود مي آورد. در اين بخش قصد داريم به بررسي مزيت و معايب خريد فالوور فيک بپردازيم تا چنانچه قصد انجام چنين کاري را داريد، از آن منصرف شويد تا به مانع از افت فروش کسب وکار خود شويد.
  • مزيت خريد فالوور فيک اينستاگرام

خريد فالوور فيک اينستاگرام يک راه حل بسيار عالي براي جلب توجه کاربران است! هنگامي که کاربري وارد يک صفحه مي شود، در نگاه اول تعداد فالوورها نظرش را جلب مي کند و در مرحله بعد به سراغ مطالب مي رود. چنانچه تعداد فالوورهاي شما کم باشد، ممکن است پست هاي شما را مشاهده نکند يا حس خوبي نسبت به آنها پيدا نکند! حال فرض کنيد تعداد دنبال کنندگان صفحه شما زياد باشد؛ با وجود آن که تعداد زيادي از آنها فالوورهاي فيک هستند، ولی حس خوبي در کاربر ايجاد مي کند و به سراغ پست هاي شما مي رود. چنانچه پست هايتان از کيفيت خوبي برخوردار باشد، صفحه شما را دنبال مي کند و مي توانيد آنها را به مشتري تبديل کنيد. در بحث رقابت نيز چنانچه دو صفحه با محصول مشابه وجود داشته باشند و کاربر قصد خريد آن محصول را داشته باشد، راحت تر مي تواند به صفحه اي که تعداد دنبال کننده بيشتري دارد اعتماد کند. البته توجه داشته باشيد که اين مزايا با در نظر گرفتن بهترين حالت ممکن است ولی شايد هيچ کدام از اين دو اتفاق براي شما رخ ندهد! دليل آن چيست؟ دليل آن معايب اين روش است که باعث مي شود تا مزيت آن از بين برود؛ در ادامه با ما همراه باشيد تا به معايب فالوور فيک اينستاگرام بپردازيم.
کلیک کنید  آپلود فیلم با رایانه در اینستاگرام
 
  • معايب خريد فالوور فيک اينستاگرام

خريد فالوور فيک چند عيب و مشکل اساسي دارد که عبارتند از:
  1. اعتمادسازي براي کاربران

شبکه هاي اجتماعي با اینکه می دانیم مجازي هستند ولی در آن بايد اعتمادسازي انجام شود! در اصل در اين فضاي مجازي، کاربران کاملاً واقعي هستند و بايد بتوانيد اعتماد آنها را جلب کنيد. هنگامي که شما فالوور فيک خريداري مي کنيد، تعداد لايک و دنبال کنندگان شما تناسب ندارند و اين کاربران خريد سريع متوجه اين مسئله مي شوند. هنگامي که کاربر متوجه فالوورهاي فيک صفحه شما بشود، نمي تواند به شما اعتماد کند و حس خوبي نسبت به صفحه شما نخواهد داشت. در اينصورت حتي چنانچه پست ها و محصول بسيار خوبي داشته باشيد، کاربران به آن اهميت نمي دهند و از کسب وکار شما محصول يا خدماتي را خريداري نمي کنند. در اصل فالوورهاي شما نبايد حس کنند که قصد فريب دادن آنها را داريد و ديد مثبت آنها از بين برود! چنانچه مديريت چنين صفحه اي را بر عهده داريد، همين الان فالوورهاي فيک صفحه خود را حذف کنيد و با يک استراتژي بازاريابي اينستاگرام و توليد پست هاي تاثيرگذار دنبال کنندگان واقعي جمع آوري کنيد؛. هر چقدر اعتماد کاربران به صفحه کسب وکارتان بيشتر باشد، آنها راحت تر از شما خريد مي کنند و درآمد شما افزايش پيدا مي کند.
  1. فالوور فيک نيازمند خريد لايک است!
يکي از اهداف جذب فالوور، نمايش پست هاي صفحه به کاربران است؛ نمايش پست هاي صفحه به کاربران سبب افزايش لايک و کامنت هاي صفحه مي شود! چنانچه فالوور فيک خريداري کنيد، در اصل هويت هاي جعلي در صفحه شما وجود دارند که لايک يا کامنت از آنها نمي بينيد! در اصل فالوور فيک تنها تعداد فالوورهاي شما را افزايش مي دهد ولی تاثيري در تعداد لايک و کامنت ندارد. بنابراين شما براي واقعي جلوه دادن فالوورهاي خود بايد لايک فيک خريداري کنيد و اين يعني بايد هزينه اضافي بابت خريد لايک کنيد.
کلیک کنید  تنظیمات اینستاگرام، راهنمای کامل
از طرفي هدف تنها افزايش لايک هاي يک پست نيست و چنانچه مديريت يک کسب وکار را برعهده داريد، هدف شما تبديل کاربران به مشتري است. بنابراين خريد فالوور فيک نه تنها سودآوري براي شما ندارد، بلکه دائماً بايد براي لايک هاي فيک هم هزينه کنيد و اين موارد هزينه هاي اضافي کسب وکار شما را افزايش مي دهد.
  1. نرخ تبديل فالوورهاي فيک پايين نيست، صفر است!
هدف کسب وکارها از فعاليت در شبکه هاي اجتماعي افزايش نرخ تبديل و افزايش مشتريان است؛ در اصل آنها مي خواهند کاربران صفحه خود را به مشتريان کسب وکارشان تبديل تبديل کنند. خريد فالوور فيک نرخ تبديل پاييني ندارد، بلکه نرخ تبديل اين دسته از دنبال کنندگان شما صفر است؛ يعني نه تنها لايک يا کامنتي براي شما نمي گذارند، بلکه خريدي هم از شما ندارند! باتوجه به اينکه فالوورهاي فيک هويت هاي واقعي نيستند، انتظاري هم از خريد آنها وجود ندارد. مسئله ديگر نرخ بازگشت سرمايه است؛ يعني هرچقدر هزينه مي کنيد، بايد علاوه بر بازگشت سرمايه اوليه، سودآوري خوبي نيز براي شما داشته باشد که فالوورهاي فيک چنين قابليتي ندارند.
  1. حذف صفحات جعلي و داراي فالوور فيک توسط اينستاگرام
اينستاگرام الگوريتم هاي خود را دارد و به فکر کاربران است! الگوريتم هاي اينستاگرام دائماً در حال بررسي صفحات هستند و چنانچه يک صفحه فالوورهاي فعالي نداشته باشد و تعداد آن ها زياد باشد، آن صفحه را بلاک يا حذف مي کند. حال چنانچه آن صفحات تعدادي فالوور فعال داشته باشد و ساير فالوورها فيک باشند، آن صفحه با حذف شدن بايد دوباره فعاليت خود را آغاز کند و فالوورهاي واقعي خود را هم از دست مي دهد! مثلاً چنانچه صفحه اي ۵K فالوور فعال داشته باشد ولی ۵۰۰K فالوور فيک داشته باشد، احتمال آنکه اينستاگرام صفحه را حذف کند، زياد است.
  1. اينستاگرام فالوورهاي غيرفعال را حذف مي کند.
اينستاگرام جديداً الگوريتم خود را آپديت کرده است و فالوورهايي که پست هاي شما را لايک نمي کنند، حذف مي کند! به عبارت ديگر اينستاگرام کاربراني را که هيچ عکس العملي در صفحه شما ندارند را به عنوان فالوور غيرفعال به حساب مي آورد و آنها را حذف مي کند.
کلیک کنید  پول توی لایو اینستاگرامه!
بنابراين حتي چنانچه صفحه شما شامل مورد ۴ (حذف يا بلاک شدن صفحه) نشود، فالوورهاي فيک شما حذف خواهند شد و تنها هزينه اضافي براي خريد فالوور فيک کرده ايد. اين ۵ مورد از مهم ترين مشکلات خريد فالوور فيک است و نبايد مشکلات اين موضوع را بي اهميت دانست؛ اما چگونه مي توان در اينستاگرام به فالوورهاي واقعي جمع آوري کرد؟ در بخش بعدي به بررسي نحوه جمع آوري فالوور واقعي خواهيم پرداخت.

جذب فالوور واقعي در اينستاگرام

اگر مديريت يک صفحه اينستاگرامي را برعهده داريد يا براي کسب وکار خود در اينستاگرام فعاليت مي کنيد، بزرگ ترين مشکل شما افزايش فالوورهاي واقعي در اينستاگرام است. ۳ راه کار عالي و مطمئن پيش روي شما قرار دارد:  
  1. توليد محتواي کاربردي، ارزشمند و سرگرم کننده
هنگامي که يک کاربر در اينستاگرام صفحه اي را دنبال مي کند، هدفش استفاده از محتواي صفحه و آشنا شدن با فعاليت هاي کسب وکار شما است. چنانچه بتوانيد محتواي ارزشمند و کاربردي توليد و منتشر کنيد، کاربران در صفحه شما بيشترين استفاده را مي برند و آن را براي دوستان خود ارسال مي کنند. در اصل کاربران واقعي شما براي شما بازاريابي انجام مي دهند و فالوورهاي زيادي جمع مي کنند! مثلاً چنانچه کسب وکارتان يک رستوران يا فست فودي است، از پشت صحنه (نظير کارمندان، محيط آشپزي، امکانات رستوران و…) فيلم برداري و منتشر کنيد. هرچقدر محتواي فيلم شما باکيفيت تر باشد، فالوورهاي واقعي شما افزايش پيدا مي کنند و برخي از آنها به رستوران شما مراجعه مي کنند.
  1. تبليغات اينستاگرام
يک راه کار بسيار عالي براي افزايش فالوورهاي واقعي اينستاگرام، استفاده از تبليغات اينستاگرام است. با اين روش شما يک ويدئو يا عکس به همراه يک کپشن تبليغاتي در پست يا استوري صفحات ديگر منتشر مي کنيد و دنبال کنندگان آن صفحات شما را دنبال مي کنند.
کلیک کنید  بررسی نرخ تعامل رقبا در اینستاگرام
البته اين روش نسبت به روش قبلي هزينه بيشتري دارد ولی بازدهي آن بسيار زودتر است. بهترين روش تبليغات هدفمند در اينستاگرام، اينفلوئنسر مارکتينگ است که افراد مشهور اينستاگرام پست تبليغاتي شما را در ازاي دريافت هزينه منتشر مي کنند. با اين روش به راحتي مي توانيد تعداد زيادي فالوور جذب کنيد و در صورت بازاريابي درست، آنها را به مشتري تبديل کنيد.
  1. ربات اينستاگرام
يکي از کم هزينه ترين و بهترين روش هاي افزايش فالوور واقعي اينستاگرام، استفاده از ربات اينستاگرام است. با اين صفحه خود را به ربات اينستاگرام متصل مي کنيد، ربات ها به صورت خودکار کاربران را دنبال مي کنند، پست هاي آنها را لايک مي کنند و به شما در زمينه افزايش فالوور هدفمند کمک مي کنند. اين ۳ روش بهترين و رايج ترين روش هاي افزايش فالوور واقعي اينستاگرام هستند که با استفاده از آن مي توانيد کسب وکار خود را متحول کنيد.

راه تشخيص فالوورهاي فيک اينستاگرام

اگر دنبال کنندگان صفحه اينستاگرامي خود را به يک متخصص سپرده ايد، بايد در مورد واقعي بودن فالوورهاي خود تحقيق کنيد. روش هايي براي بررسي واقعي بودن صفحات اينستاگرام وجود دارد که در ادامه آنها را بررسي مي کنيم:  
  1. بررسي پست هاي صفحه اينستاگرام
اگر در يک صفحه اينستاگرام پست هاي تکراري، بدون هدف و غيرمرتبط با موضوع صفحه وجود دارد و تعداد لايک هاي آن زياد است، احتمالاٌ فالوورهاي فيک دارد. همچنين چنانچه به لايک هاي آن نگاه کنيد، آيدي اکانت هاي ديگر کمي غير متعارف هستند که در مورد بعدي آنها را بررسي مي کنيم. همچنين چنانچه اولين پست مربوط به آن صفحه در يک سال قبل منتشر شده باشد و فالوورهاي آن ۵۰۰K است، اين صفحه يا تبليغات انبوه کرده است که هزينه زيادي دارد که احتمال آن کم است يا فالوور فيک دارد.
کلیک کنید  تجزیه و تحلیل رقابت در اینستاگرام
با بررسي تعداد لايک هاي هر پست و تعداد فالوورها نيز مي توان به فالوورهاي فيک آن صفحه پي برد؛ مثلاً چنانچه آن صفحه ۲۰۰K فالوور دارد ولی تعداد لايک پست هاي آن زير هزار تا است، قطعاً فالوورهاي فيک و غيرفعالي دارد.
  1. بررسي ID فالوورها و پروفايل آنها
آيدي هاي غيرواقعي معمولاً ساختاري مانند اکانت هاي واقعي ندارند؛ مثلاً از نام يا فاميل تشکيل نشده اند و تنها حروف يا عدد دارند که نشان دهنده فالوور فيک آن صفحه اينستاگرامي هستند. از طرفي اين اکانات ها با استفاده از ربات ها يا سيستم هاي خودکار ايجاد شده اند و معمولاً عکس پروفايل ندارند! البته برخي از سيستم ها حرفه اي هستند و در هنگام توليد اين اکانت ها، عکس پروفايل را هم قرار مي دهند.
  1. بررسي کامنت هاي مربوط به پست ها
اگر به کامنت هاي صفحاتي که فالوور فيک دارند سري بزنيد، متوجه مي شود که کامنت ها کاملاً نامرتبط هستند و پيام خاصي ندارند! مثلاً در يک پست تخصصي درباره انتخاب لباس مناسب، کامنت هايي وجود دارد که حاوي اموجي است. چنين کاربراني که کامنت هاي حاوي فقط اموجي قرار مي دهند، معمولاً فيک هستند و چنانچه تعداد آنها زير پست صفحه موردنظر شما زياد باشد، مدير آن صفحه فالوور، لايک و کامنت فيک خريداري کرده است. با استفاده از اين ۳ روش به راحتي مي توانيد متوجه فالوورهاي فيک آن صفحه شويد و چنانچه در حال تهيه ليست رقيبان خود در اينستاگرام هستيد، چنين صفحاتي را از ليست خود حذف کنيد. نتيجه گيري استراتژي اينستاگرام براي کسب وکارها يکي از مهم ترين مسائلي است که بايد به شکل درستي تدوين شود. برخي از صفحات خريد فالوور فيک را به عنوان يکي از بخش هاي اصلي استراتژي اينستاگرام قرار مي دهند که در نهايت با شکست مواجه مي شوند! در اين مقاله به بررسي خريد فالوور فيک، تشخيص آنها و روش هايي براي جذب فالوور واقعي پرداختيم. چنانچه در اين زمينه سوالي براي شما پيش آمده، در بخش نظرات به ما بگوييد تا بتوانيد با يک صفحه اينستاگرام موفق داشته باشيد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *