اينستاگرام به عنوان بزرگ ترين پلتفرم اشتراک گذاري اينستاگرام، خيلي به فکر توسعه قابليت هايش براي بازاريابان است!

دليل آن هم اين است که در حال حاضر بازاريابان بيشتر تمرکز خود را بر روي اينستاگرام گذاشته اند و اينستاگرام نمي خواهد استفاده تجاري کاربران از اين شبکه اجتماعي کم شود.

همين مسئله باعث ايجاد حساب Creator Account در اينستاگرام شد که با استفاده از آن مي توانيد اطلاعات بيشتري را در مورد صفحات خود بدست آوريد.

تقريباً در اوايل سال ۲۰۱۹ بود که اينستاگرام براي صفحات تجاري قابليت حساب Creator Account را فعال کرد و در حال حاضر تمام کاربران مي توانند از اين نوع حساب استفاده کنند.

ولی حساب Creator Account چه مزايايي براي کاربران دارد و چرا بايد از آن استفاده کرد؟

در اين مقاله قصد داريم به بررسي کامل اين نوع حساب در اينستاگرام بپردازيم تا چنانچه قابليت هاي آن را نياز داريد، حساب خود به يک حساب Creator Account در اينستاگرام تبديل کنيد.

حساب Creator Account در اينستاگرام چيست؟

حساب Creator Account يکي از انواع حساب هاي تجاري اينستاگرام است که در اواخر سال ۲۰۱۸ اينستاگرام اطلاع داد که در حال بررسي اين نوع حساب بر روي اينفلوئنسرها هستيم!

تقريباً بنابراين از چند ماه بررسي، اينستاگرام در سال ۲۰۱۹ اين نوع حساب را بر اکانت هاي بالاي ۱۰ هزار فالوور فعال کرد. ويژگي هايي که حساب Creator Account را منحصر به فرد مي کند، مديريت راحت تر حساب کاربري، آناليز دقيق صفحه و مديريت دايرکت هاي اينستاگرام است.

تفاوت اين نوع حساب کاربري با حساب تجاري معمولي اين است در بخش Instagram insights اطلاعات بسيار دقيقي را در اختيار شما قرار مي دهد. از طرف ديگر شما مي توانيد فيلترهايي را براي پيام هاي خود قرار دهيد تا پيام هاي مهم و کاري خود را از پيام هاي اسپم جدا کنيد.

 

حساب Creator Account براي چه کساني فعال است؟

در ابتدا اينستاگرام حساب Creator Account را براي صفحاتي با بيش از ۱۰ هزار فالوور فعال کرد و اين اقدام از طرف اينستاگرام را مي توان به دو دليل دانست:

  1. اينستاگرام مي خواهد اينفلوئنسرهاي بيشتري را جذب کند!

به گفته بسياري از اينفلوئنسرها، اينستاگرام پلتفرم برتر آن ها است و با استفاده از آن درآمد بسيار خوبي دارند. مطابق گزارش ها ۸۷٫۱ درصد از اينفلوئنسرها معتقند که اينستاگرام بهترين پلتفرم براي آن ها است؛

کلیک کنید  اهمیت استیکر countdown در استوری

همچنين تمام امکانات و قابليت هايي که براي اينفلوئنسرها لازم بوده را فراهم کرده است. اينستاگرام هم مي داند که اينفلوئنسرها نقش بسيار پر رنگي در رشد اين شبکه اجتماعي داشته اند و با اضافه کردن امکانات به حساب Creator Account ، مي خواهد که نظر آن ها را جلب کند.

  1. هدف اينستاگرام از اين کار، جداسازي اينفلوئنسرها از کسب وکارها است!

همان طور که مي دانيد، صفحه تجاري اينستاگرام را هر کاربري مي تواند فعال کند؛ در اصل صفحاتي با ۱۰۰ هزار دنبال کننده يا صفحاتي با ۱۰ فالوور به راحتي مي توانند اين قابليت را فعال کنند.

اينستاگرام با ايجاد حساب Creator Account مي خواهد افراد اينفلوئنسر را از صفحات تجاري مربوط به کسب وکارها جدا کند تا آمار دقيقي از کاربران خود داشته باشد. البته اينستاگرام فقط به فکر خودش نيست و براي هر دسته از کاربران امکانات و قابليت هاي متفاوتي ارائه کرده است!

 

حساب Creator Account چه مزايايي نسبت به حساب معمولي يا تجاري اينستاگرام دارد؟

يکي از سوالاتي که براي بسياري از کاربران پيش مي آيد، اين است که آيا واقعا حساب Creator Account ارزش آن را دارد که از حالت تجاري يا معمولي صفحه به آن تغيير دهيم؟ قطعاً بله!

مهم ‍ترين چيزي که در مديريت يک صفحه اينستاگرامي اهميت دارد، اين است که بتوانيد رفتار فالوورهاي خود را آناليز کنيد و حساب Creator Account قابليت هاي بسيار خوبي براي آناليز صفحه اينستاگرام در اختيار شما قرار مي دهد.

برخي از ويژگي هايي که باعث برتري اين نوع حساب را نسبت به ساير حساب هاي اينستاگرام مي شوند، عبارتند از:

الف) ارائه آمار دقيق از ميزان رشد صفحه

حساب Creator Account اينستاگرام به شما آمار دقيقي از ميزان رشد صفحه شما مي دهد؛ در حساب هاي تجاري اينستاگرام شما تنها مي توانيد تعداد فالو يا آنفالو کردن کاربران را ببينيد!

ولی در حساب اينفلوئنسرها شما مي توانيد ميزان تاثير هر پست را بر روي فالو يا آنفالو کردن کاربران را ببينيد. به عنوان مثال چنانچه ۱۰ کاربر بنابراين از ديدن يک ويدئو شما را دنبال کنند، آن پست و ميزان کمک به رشد صفحه به شما نمايش داده مي شود.

ب) ارائه آمار دقيق از کاربران صفحه

در حساب تجاري اينستاگرام شما تنها مي توانيد محدوده سني کاربران خود را ببينيد! با ارتقاء حساب کاربري خود به حساب Creator Account شما مي توانيد اطلاعات کاربران مربوط به هر پست را ببينيد و بدانيد که کدام پست ها توسط کدام دسته از کاربران ديده مي شوند.

کلیک کنید  زمان انتشار پست در اینستاگرام و دلایل آن

اين موارد به شما کمک مي کند تا بتوانيد محتواي ارزشمند و پرطرفداري براي صفحه خود ايجاد کنيد!

ج) قابليت استفاده از سرويس Creator Studio

پس از ايجاد حساب Creator Account توسط اينستاگرام، در فيسبوک هم قابليت استفاده از قابليت هاي مختلفي براي اينستاگرام ايجاد شد. اين بخش از فيسبوک که Creator Studio نام دارد، به کاربران کمک مي کند تا بتوانند به صورت کاملاً رايگان پست ها و IGtv صفحه خود را زمان بندي کنند!

مزاياي حساب Creator Account در اينستاگرام

اينستاگرام از ابتداي حضور در ميان شبکه هاي اجتماعي، قابليت ها و امکانات زيادي را در اختيار کاربران قرار داده است. به طوري که کاربران مختلف از اينستاگرام انتظارات زيادي دارند و البته اينستاگرام نيازهاي کاربران خود را رفع مي کند.

با ارائه حساب Creator Account در اينستاگرام، قابليت هاي زيادي در اختيار افراد اينفلوئنسر قرار گرفت که در اين بخش به بررسي اين قابليت ها مي پردازيم:

الف) از دست پيام هاي اسپم خلاص شويد!

بسياري از اينفلوئنسرها روزانه صدها پيام از طريق دايرکت دريافت مي کنند که حاوي پيام خاصي نيست؛ بسياري از آن ها فقط مي خواهند احوال شما را بپرسند!

ولی در اين ميان کاربران زيادي هم هستند که با شما کار دارند؛ به عنوان مثال چنانچه صفحه شما بازخورد خوبي از کاربران مي گيرد، بسياري از شرکت ها براي تبليغ صفحه خود از صفحه شما استفاده مي کنند.

قبل از آن که اينستاگرام حساب Creator Account را در دسترس کاربران قرار دهد، پيام هاي اسپم و پيام ها مهم يا کاري در کنار يک ديگر قرار مي گرفتند که باعث ايجاد مشکلاتي مي شد.

در حال حاضر با استفاده از حساب Creator Account مي توانيد پيام هاي مهم خود را از پيام ها اسپم جدا کنيد! در اين نوع اکانت ۳ پوشه جداگانه براي دسته بندي پيام هاي خود داريد:

 

  • پيام هاي مهم (Primary): اين نوع پيام ها که معمولاً کاري و مهم هستند، در دسته Primary قرار مي گيرند؛ مزيت اين بخش اين است که اينفلوئنسر نوتيفيکيشن هاي آن را دريافت مي کند و در زمان مناسب به آن پاسخ مي دهد.
  • پيام هاي اصلي (General): اين نوع پيام ها مانند بخش دايرکت حساب هاي معمولي است! در اصل پوشه اي است که اهميت چنداني ندارد؛ مثلاً دوستان شما را شامل مي شود که مي خواهند حالتان را بپرسند. پاسخ گويي به اين پيام ها نسبت به بخش Primary از اهميت کم تري برخوردار است و اينستاگرام نوتيفيکيشن اين بخش را غيرفعال کرده است. در اصل شما نوتيفيکيشني براي اين پوشه دريافت نمي کنيد و مي توانيد در زماني مناسب به پيام هاي دوستان خود پاسخ دهيد.
  • بخش درخواست پيام (Requests): در حساب هاي معمولي هنگامي که کسي به شما پيامي بدهد ولی او را فالو نکرده باشيد، پيامش به بخش Requests منتقل مي شود. در حساب Creator Account هم مي توانيد اين بخش را داشته باشيد و تنها کاربراني که نياز به پاسخ گويي داريد را تاييد کنيد و به آن ها پاسخ دهيد. در اين بخش مي توانيد پيام هاي اسپم خود را Decline کنيد تا ديگر در بخش درخواست پيام ها نمايش داده نشوند.
کلیک کنید  برند های موفق اینستاگرامی

يک نکته مشخص هم اين است که شما مي توانيد پيام ها را بين پوشه هاي خود منتقل کنيد؛ مثلاً مي توانيد پيام هاي کاري و دوستان نزديک خود را در پوشه  قرار دهيد و پيام هاي ديگر را که ممکن است اهميت زيادي نداشته باشند، در پوشه General نگه داريد.

ب) برچسب مربوط به حوزه فعاليت هاي بيشتري در اختيار شما قرار دارد!

اگر تصميم به استفاده از حساب Creator Account گرفته ايد، اجازه دهيد يک مزيت عالي ديگر را هم بگويم! چنانچه از حساب تجاري اينستاگرام استفاده کرده باشيد، مي دانيد که امکان قرار دادن برچسب مربوط به حوزه فعاليت خود را داريد؛

مثلاً چنانچه در حوزه عکاسي فعاليت مي کنيد، مي توانيد در پروفايل خود برچسب Photographer را قرار دهيد!

 

همان طور که گفتيم، حساب Creator Account مخصوص اينفلوئنسرها است و معمولاً افراد با حوزه هاي فعاليتي زيادي اينفلوئنسر هستند.

به همين دليل اينستاگرام برچسب هاي بيشتري را نسبت به حساب هاي تجاري در اختيار حساب Creator Account قرار داده است که اين حساب ها را براي استفاده افراد مختلف، مناسب کرده است.

اين کار به برندينگ شخصي شما کمک زيادي مي کند و مي توانيد يک صفحه با برچسب منحصر به فردي را داشته باشيد.

ج) قابليت غيرفعال کردن نمايش دکمه تماس و برچسب

در حساب هاي تجاري اينستاگرام شما قابليت درج اطلاعات تماس را داريد تا کاربران راحت تر بتوانند با شما تماس بگيرند؛ ولی مسئله مهم اين است که در صفحات تجاري براي عدم نمايش اطلاعات تماس، بايد اطلاعات خود را حذف کنيد!

کلیک کنید  ریپورت کردن اینستاگرام

اينستاگرام براي حساب Creator Account قابليتي را ايجاد کرده است تا بتوانيد نمايش اطلاعات تماس خود را بدون حذف کردن از بخش مربوط به آن، غيرفعال کنيد.

به عبارت ساده تر، اطلاعات شما در بخش تنظيمات تماس مي ماند ولی با کمک دکمه Display Category and Contact info مي توانيد آن را غيرفعال کنيد. همچنين در اين بخش مي توانيد پيش نمايش دکمه هاي تماس و نحوه نمايش آن در بخش پروفايل اينستاگرام را ببينيد.

د) صفحه خود را کاملاً حرفه اي آناليز کنيد!

جالب است بدانيد ابزار آناليز در حساب Creator Account امکانات بيشتري دارد و به همين دليل مي توانيد يک آناليز دقيق و حرفه اي از صفحه خود داشته باشيد.

چنانچه از ابزارهاي ديگري براي آناليز صفحه خود استفاده مي کنيد، شايد تبديل حساب تجاري به حساب Creator Account کار درستي نباشد؛ دليل آن هم اين است که API فعلي اينستاگرام، اجازه جهت توليد و توسعه ابزارهاي آناليز حساب هاي Creator Account را نمي دهد ولی ابزارهاي صفحه تجاري وجود دارند.

بنابراين چنانچه از ابزارهاي ديگري استفاده مي کنيد، پيشنهاد مي کنم حساب خود را تبديل نکنيد تا زماني که اينستاگرام API خود را بروزرساني کنيد و ابزارهاي آناليز اينستاگرام بتوانند حساب Creator Account را هم آناليز کنند.

ولی چنانچه از ابزار آناليز داخلي اينستاگرام استفاده مي کنيد، جاي ترديد براي تبديل به حساب اينفلوئنسر وجود ندارد و هر چه سريع تر بايد صفحه خود را ارتقاء دهيد تا از قابليت هاي عالي و منحصر به فرد آن استفاده کنيد.

البته چنانچه مشکل شما استفاده از تنها ابزارهاي زمان بندي پست اينستاگرام است، سرويس Creator Studio در فيسبوک به شما کمک مي کند و جاي نگراني نيست!

چگونه حساب Creator Account را در اينستاگرام فعال کنيم؟

اگر شما نياز به آناليز دقيق تر کاربران خود داريد يا مي خواهيد پيام هاي خود را دسته بندي کنيد، نياز به فعال سازي اين نوع حساب داريد! براي فعال سازي حساب Creator Account ابتدا مطمئن شويد که صفحه شما خصوص نيست؛

کلیک کنید  پست تصویری با کامپیوتر در اینستاگرام

زيرا اين نوع حساب تنها بر روي صفحات عمومي فعال مي شوند. البته چنانچه در حال حاضر صفحه شما تجاري باشد، قطعاً خصوصي نيست! در ابتدا وارد بخش تنظيمات اينستاگرام شويد؛

براي اين کار ابتدا وارد صفحه پروفايل خود شده و سپس بر روي سه نقطه بالا کليک کنيد:

 

در پايين دکمه مربوط به بخش تنظيمات وجود دارد که کافي است بر روي آن کليک کنيد:

 

در بخش تنظيمات، بايد وارد بخش Account شويد تا تنظيمات مربوط به اين بخش را ببينيد:

 

در پايان اينبخش، گزينه Switch to Professional Account وجود دارد! با کليک بر روي اين گزينه مي توانيد حساب معمولي يا تجاري خود را به يک حساب Creator Account تبديل کنيد:

 

در اين بخش دو نوع حساب وجود دارد که گزينه Creator براي تبديل شدن به يک حساب Creator Account است و بايد بر روي آن کليک کنيد:

 

در بخش بعدي هم بايد برچسب (Lable) مربوط به حوزه فعاليتي خود را انتخاب کنيد. همچنين در مرحله بعد مي توانيد يک حساب فيسبوک را به صفحه خود متصل کنيد يا با کليک بر روي Skip، از اين مرحله عبور کنيد.

در مرحله بعد هم مي توانيد اطلاعات تماس خود را وارد کنيد و آن را در صفحه نمايش دهيد. البته اين اطلاعات بعداً هم قابل ويرايش است:

 

اکنون شما يک حساب Creator Account داريد و مي توانيد از قابليت هاي جديد آن لذت ببريد.

نظرتان يعني چه که بخشي از اين قابليت ها را که بنابراين از تبديل شدن به حساب سازنده نمايش داده مي شوند، با هم بررسي کنيم؟ چنانچه نظرتان مثبت است، در ادامه هم همراه ما باشيد.

قابليت اول) بخش insights اينستاگرام

همان طور بالاتر گفتيم، قابليت هاي بخش insights اينستاگرام براي صفحاتي که حساب Creator Account دارند بيشتر است!

 

در نموداری تعداد افزايش يا کاهش فالوورهاي صفحه مشخص است که نشان دهنده تاثير محتواي يا فعاليت هاي شما بر روي رشد کاربران است. در اين بخش ۳ تب وجود دارد که هريک اطلاعات خاصي را نمايش مي دهند که البته در اکانت تجاري هم برخي از اين اطلاعات وجود دارد:

  • بخش Content: در اين بخش اطلاعات مربوط به محتواي صفحه شما وجود دارد. مثلاً مي توانيد تعداد پست هاي چند روز اخير را ببينيد و ميزان تعاملي که کاربران با آن داشته اند را هم مشاهده کنيد. اين کار به شما کمک مي کند تا بتوانيد محتواي پرمخاطب خود را پيدا کنيد و با توليد محتواي مانند آن، به رشد صفحه خود کمک کنيد.
  • بخش Activity: در اين بخش مي توانيد ميزان فعاليت کاربران خود را ببينيد؛ مثلاً مي توانيد ببينيد که چه تعداد از کاربران در يک بازه مشخص از صفحه شما بازديد کرده اند. يکي از مزاياي اين بخش، اين است که مي توانيد تعداد کليک انجام شده بر روي دکمه هاي تماس را ببينيد تا چنانچه تعداد آن زياد است ولی تعداد تماس هاي شما کم است، علت را بررسي کنيد؛ اين مسئله به معناي از دست دادن مشتريان و در نهايت درآمد است.
  • بخش audience: بخش مهم ديگر آناليز اينستاگرام که قابليت هاي حساب Creator Account هم در آن وجود دارد، اين بخش است. در اين بخش مي توانيد نمودارهايي که تنها در دسترسي اين نوع حساب کاربري است را ببينيد.
کلیک کنید  میخواهم در اکسپلورر اینستاگرام دیده شوم

قابليت دوم) پوشه بندي پيام هاي دايرکت

يکي ديگر از قابليت هاي بسيار عالي که در بالا هم گفتيم، قابليت پوشه بندي پيام هاي دايرکت است! براي مشاهده نتيجه کار کافي است وارد صفحه فيد (صفحه اصلي) اينستاگرام شويد و دايرکت هاي خود را باز کنيد:

 

همان طور که مي بينيد، در تصوير بالا دو بخش Primary و General وجود دارد که مي توانيد پيام هاي خود را بين اين دو پوشه جابجا کنيد.

نتيجه گيري

استفاده از ابزارها و قابليت هاي جديد اينستاگرام معمولاً مفيد است! با استفاده از حساب Creator Account هم مي توانيد امکانات و قابليت هاي جديدي را تجربه کنيد.

در اين مقاله به آموزش فعال سازي اين نوع حساب و بررسي قابليت هاي آن پرداختيم تا بتوانيد تصميم درستي در ارتقاء صفحه خود به حساب Creator Account بگيريد!

اکنون شما بگوييد! به نظر شما ارتقاء يک صفحه تجاري اينستاگرام به حساب Creator Account چه مزايايي براي کسب وکارتان دارد؟ شما مي توانيد در بخش نظرات از تجربيات خود بگوييد تا ما و ساير کاربران هم بهره مند شويم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *