آيا نياز مشتريان خود را مي شناسيد؟ آيا فکر مي کنيد مشتريان شما به محصولات شما اعتماد دارند؟ آخرين باري که يکي از مشتريانتان درباره محصول يا خدمات شما نظر داده، چه زماني بود؟ پاسخ همه اين سؤالات در
بازاريابي نهفته است.
بازاريابي قلب يک تجارت است و اصلاً که مفهوم جديد و ناآشنايي نيست ولي شيوه انجام آن، طي دهه هاي گذشته با رشد روزافزون اينترنت و ابزارهاي ديجيتال، تغيير کرده است.
امروزه با گره خوردن زندگي افراد به فضاي ديجيتال، مفهوم جديدي در بازاريابي به نام ديجيتال مارکتينگ يا بازاريابي ديجيتالي، پديد آمده که تأثير بسزايي بر تجارت و فراهم آوردن فرصت هاي مناسب در رقابت، جذب مشتري، افزايش وفاداري و فروش بيشتر براي صاحبان کسب وکارها، داشته است.
در ادامه با ما همراه باشيد تا با مفهوم
ديجيتال مارکتينگ و ابزارهاي مؤثر آن که در
بازاريابي ديجيتالي به رونق کسب و کارها کمک مي کنند، آشنا شويد.
ديجيتال مارکتينگ راز موفقيت کسب و کارها
به معرفي و تبليغ محصولات و خدمات در بستر اينترنت و فضاي مجازي،
ديجيتال مارکتينگ گفته مي شود. برخلاف بازاريابي سنتي که بيشتر بر روي فروش محصولات توليد شده تمرکز دارد، بازاريابي ديجيتال بيشتر بر روي
رضايت مشتري و
کيفيت محصولات و خدمات، متمرکز است.
معمولاً شرکت ها زماني که وارد دنياي ديجيتال مارکتينگ مي شوند، براي اينکه بازخورد بهتري دريافت کنند، ابتدا مخاطبان هدف خود را مشخص مي کنند؛ سپس رفتار آن ها را از طريق
ابزارهاي تحليل گر وب سايت،
شبکه هاي اجتماعي و
بازار، تحليل مي کنند و درنهايت در يک زمان مناسب تبليغات خود را منتشر مي کنند.
يکي از مهم ترين ويژگي هاي ديجيتال مارکتينگ اين است که شما مي توانيد با کمترين هزينه، بيشترين اثربخشي را بر روي مخاطبان خود داشته باشيد. حوزه ديجيتال مارکتينگ بسيار گسترده است و از ابزارهاي مختلفي براي اينکار استفاده مي شود. چنانچه دوست داريد با اين ابزار آشنا شويد در ادامه نوشتار با ما همراه باشيد.
ابزارهاي بازاريابي ديجيتال
در اين بخش به معرفي
بهترين و مؤثرترين ابزارهاي ديجيتال مارکتينگ مي پردازيم. اين ابزارها براي تمامي کسب وکارهايي که قصد دارند در اينترنت و فضاي آنلاين حضور پررنگي داشته باشند، موثر ميباشد.
سئو و بهينه سازي موتورهاي جست وجو
حضور وب سايت شما در صفحه اول نتايج جستجوي گوگل يا هر موتور جستجوي ديگري يکي از بهترين و مؤثرترين راه هاي افزايش بازديد سايت و در نتيجه افزايش ميزان فروش است. حالا
سئو چيست؟ و چه کاربردي در افزايش ميزان فروش دارد؟
سئو با ارتقا رتبه سايت شما در موتورهاي جستجو موجب برندسازي و افزايش فروش شما مي شود. چنانچه مي خواهيد که زودتر از رقبايتان ديده شويد بايد بر روي سئو داخلي و خارجي سايت خود کار کنيد.براي اين منظور بايد با تکنيک هاي سئو آشنا باشيد و ازآنجايي که تکنيک هاي سئو روزبه روز در حال تغيير هستند لازم است که مدام اطلاعات خود را بروز کنيد و يا از متخصصين ديجيتال مارکتيمگ کمک بگيريد.
بازاريابي محتوايي
توليد محتوا مفيد و جذاب مخاطب را درگير مي کند و باعث مي شود تا مدت زمان بيشتري در سايت شما حضورداشته باشد.
اين محتواي جذاب و مفيد است که مخاطبان را با برند و کسب وکار شما آشنا مي کند و آن ها را ترغيب مي کند تا کالا و خدمات شم ارا خريداري کنند؛
بنابراين چنانچه مي خواهيد مشتريان وفاداري براي برند خود جذب کنيد تا شما به طور دائمي دنبال کنند، محتواهاي ارزشمندي در وب سايت خود قرار دهيد و مدام آنها را بروز نماييد.
بازاريابي شبکه هاي اجتماعي
يکي از قدرتمندترين ابزارهاي ديجيتال مارکتينگ شبکه هاي اجتماعي است. شبکه هاي اجتماعي امروزه در زندگي همه ما نقش پررنگي دارند. شما مي توانيد با حضور در رسانه هاي اجتماعي ازجمله اينستاگرام، فيس بوک لينکدين و… با مشتريان ارتباط برقرار کنيد و با معرفي برند، محصولات و خدمات خود مشتريان زيادي را جذب کنيد.
علاوه بر اين رسانه هاي اجتماعي به شما اين امکان را مي دهند تا با ارتباطي نزديکتر با مشتريان خود پاسخ گوي سؤالات آنها باشيد؛ و با شنيدن ديدگاه ها و نظرات هريک از آنها محصول و خدمات خود را به لحاظ کيفي، ارتقا دهيد.
بازاريابي ايميلي
يکي ديگر از ابزارها و راه هايي که صاحبان شرکت ها و برندها براي ارتباط با مشتريان خود استفاده مي کنند بازاريابي ايميلي است. بازاريابي ايميلي به شما اين امکان را مي دهد تا مخاطبان خود را به مشتريان وفادار تبديل کنيد؛ ولی نکته مهمي که وجود دارد اين است که اين نوع از بازاريابي براي مخاطباني که تمايل دارند در خبرنامه هاي سايت شما، عضو شوند کاربرد بيشتري دارد.
بنابراين سعي کنيد به صورت هدفمند و در بازه زماني مشخصي ايميل ارسال کنيد در غير اين صورت بيشتر به جاي اينکه ارزش برند خود را بالا ببريد به آن آسيب خواهيد زد.
تبليغات در گوگل
اگر بخواهيد ترافيک وب سايت خود را افزايش دهيد و به فروش بيشتري برسيد بايد از طريق گوگل ورودي بگيريد براي اين منظور بايد جزء نتايج برتر گوگل باشيد.
شما مي توانيد علاوه بر رعايت اصول سئو و با تبليغات در گوگل در صفحه اول نتايج اين موتور جست وجو باشيد و ورودي زيادي بگيريد. ولی قبل از آنکه به ادامه بحث بپردازيم، پيشنهاد مي کنم با آموزش گوگل ادز، مديريت تبليغات را خودتان در دست بگيريد. در اين صروت، هزينه هاي شما نيز کاهش چشمگيري خواهد يافت. براي آغاز مي توانيد کتاب رايگان اصول تبليغات گوگل را از آکادمي novin دريافت کنيد.
تا اين قسمت از مقاله با مفهوم ديجيتال مارکتينگ و روش ها و ابزارهاي بازاريابي ديجيتال آشنا شديد ولی چنانچه مي خواهيد بازاريابي ديجيتال خود را به صورت موفق و حرفه اي انجام دهيد از شما دعوت مي کنيم در ادامه مطلب با ما همراه باشيد.
آژانس ديجيتال مارکتينگ چيست؟
اجازه دهيد ابتدا به اين سوال پاسخ دهيم که اصلاً يک آژانس ديجيتال مارکتينگ چيست؟ آژانس ديجيتال مارکتينگ مدل جديد و ارتقا يافته آژانس تبليغاتي است، آژانس ديجيتال مارکتينگ شرکتي است که برخلاف آژانس هاي تبليغاتي با کمپين هاي ديجيتالي و اينترنت سروکار دارد و با ارائه راه حل هاي خلاقانه و پياده سازي آن ها به شما کمک مي کند تا با کمترين هزينه در بازاريابي ديجيتال براي معرفي محصولات و خدمات خود بهتر عمل کنيد و نتيجه مطلوب تري بگيريد.
ازجمله اقداماتي که اين شرکت ها به منظور بهتر ديده شدن کسب وکارها در فضاي مجازي انجام مي دهند مي توان به بازاريابي شبکه هاي اجتماعي، ايميل مارکتينگ، بازاريابي محتوا، سئو و بهينه سازي سايت، مشاوره بازاريابي ديجيتال، تبليغات در گوگل، سايت سازي و مديريت وبسايت اشاره کرد.
و حالا اين سئوال پيش مي آيد که آيا خود شما به تنهايي مي توانيد تمام انواع بازاريابي را براي کسب و کارتان پياده سازي کنيد؟! مطمئنا! پاسخ هر کسب و کار هدفمندي به اين سئوال خير است.
مزاياي همکاري با آژانس های ديجيتال مارکتينگ
- صرفه جويي در هزينه و زمان
- همکاري با يک تيم حرفه اي
- توسعه کسب وکار
- تعيين بازار هدف
خدمات آژانس بازاريابي و تبليغات
۱- ارائه خدمات ديجيتال مارکتينگ
۲- ارائه آموزش ها و دوره هاي ديجيتال مارکتينگ در آکادمي نوين
در ادامه، خدماتي که در هريک از اين بخش ها ارائه مي شود را معرفي مي کنيم:
تبليغات آنلاين
تبليغات يک راهکار زودبازده براي افزايش فروش است و کمک مي کند تا مخاطبان بيشتر با برند، محصولات و خدمات شما آشنا شوند. خدمات ارائه شده در زمينه تبليغات شامل موارد زير است:
- تبليغات ايميلي
- تبليغات پيامکي
- تبليغات بنري
- تبليغات گوگل ادز
- رپورتاژ آگهي
- بازاريابي شبکه هاي اجتماعي
بازاريابي ربايشي
منظور از بازاريابي ربايشي يعني براي بهتر شدن رسانه هاي خود وقت بگذاريد و آن قدر خوب باشيد که مشتري خودش به سراغ شما بيايد. آژانس های بازاريابي با ارائه خدمات در هريک از روش هاي زير به شما کمک مي کنند تا به يک مرجع موثق تبديل شويد.
- سئو و بهينه سازي سايت
- توليد محتوا
- تحليل
- بهينه سازي تجربه کاربري