در اينستاگرام افراد مختلفي فعاليت مي کنند و در ميان کاربران، برخي معروف تر هستند؛ به عبارت ديگر فالوورهاي بيشتري دارند و تعامل صفحه آن ها بيشتر از کاربران عادي است.

تاکنون نام اينفلوئنسر مارکتينگ به گوشتان خورده است؟

چنانچه نه، خيلي ساده بايد بگوييم که اينفلوئنسرها افرادي تاثيرگذار در شبکه هاي اجتماعي هستند که کاربران زيادي آن ها را مي شناسند! در اصل اين دسته از افراد تخصص خاصي در يک زمينه دارند و همين مسئله باعث شده تا بتوانند در اينستاگرام فعاليت ها تخصص هاي خود را به اشتراک بگذارند.

ولی ميکرو اينفلوئنسر مارکتينگ با آن تفاوت هايي دارد!

در اين مقاله قصد داريم به بررسي ميکرو اينفلوئنسر مارکتينگ و اهميت آن در آينده تبليغات اينستاگرام بپردازيم. چنانچه آماده هستيد، در ادامه با ما در لمفا همراه باشید.

ميکرو اينفلوئنسر مارکتينگ چيست؟

پيش از آن که بخواهيم به سراغ مفهوم اين عبارت برويم، ابتدا بايد با ميکرو اينفلوئنسر آشنا شويد. ميکرو اينفلوئنسرها افرادي هستند که تخصص خاصي دارند و در اينستاگرام بين ۵۰۰ تا ۵۰۰۰ نفر دنبال کننده دارند که بسياري از اين افراد را دوستان يا خانواده شان دنبال مي کنند.

البته به دليل اين که اين دسته از افراد ارتباط نزديکي با فالوورهاي خود دارند، نرخ تعامل صفحه آن ها هم بسيار بالا است. به همين دليل بازاريابان اينستاگرام واژه اي جديد به نام ميکرو اينفلوئنسر مارکتينگ خلق کرده اند!

 

ميکرو اينفلوئنسر مارکتينگ به معناي تبليغ کردن در صفحات ميکرو اينفلوئنسرها است و دليل آن هم نرخ تعامل بالاي چنين صفحاتي است. با وجود آن که تعداد فالوورهاي اين صفحات نسبت به ساير صفحات کمتر است، ولی باز هم تبليغات در چنين صفحاتي به صرفه است؛ زيرا با هزينه کمتر مي توانيد در صفحه اي با تعامل مناسب تبليغ کنيد.

کلیک کنید  چگونه رویِ محصولات اینستا قیمت تگ کنیم؟!

چرا ميکرو اينفلوئنسر مارکتينگ آينده تبليغات اينستاگرام است؟

شايد از خودتان بپرسيد که مزيت ميکرو اينفلوئنسر مارکتينگ نسبت به صفحات بزرگ تر چه چيزي است! بايد بگوييم در اين صفحات کاربر از تجربيات شخصي خود سخن مي گويد و کاربران به او بسيار نزديک هستند.

بنابراين چنانچه آن ها به صورت غيرمستقيم محصول شما را تبليغ کنند، به راحتي مي توانيد تعداد مخاطبان و کاربران کسب وکار خود را افزايش دهيد. مطابق گزارش هاي ارسالي از نتايج تبليغات ميکرو اينفلوئنسر مارکتينگ بازخورد کاربران در چنين صفحاتي بهتر است و احتمالاً آينده تبليغات اينستاگرام را تشکيل مي دهد.

از طرف ديگر محتواي توليدشده توسط ميکرو اينفلوئنسرها نسبت به ساير صفحات معتبرتر است؛ زيرا تصاوير و متن منتشرشده صميمي تر از صفحات ديگر است و کاربران راحت تر اعتماد مي کنند.

همچنين ميکرو اينفلوئنسر مارکتينگ به صورت مستقيم تبليغ شما را انجام نمي دهد و سعي مي کند مزاياي تبليغات شما را به کاربران بگويد. به همين دليل است که کاربران اعتماد بيشتري به ميکرو اينفلوئنسرها دارند و بازاريابان معتقند که آينده تبليغات اينستاگرام در دست اين افراد است.

 

يکي از مسائلي که منجر به افزايش بازدهي ميکرو اينفلوئنسر مارکتينگ مي شود، جامعه هدف است. معمولاً ميکرو اينفلوئنسرها تخصص خاصي دارند و کاربران بخاطر همان تخصص آن ها را دنبال مي کنند!

حال چنانچه بتوانيد ميکرو اينفلوئنسر حوزه خود را پيدا کنيد، يک ميکرو اينفلوئنسر مارکتينگ پربازده را تجربه مي کنيد؛ زيرا تمام کساني که تبليغ شما را مي بينند، به آن حوزه علاقه مند هستند و چنانچه محصولي داشته باشيد، آن را از شما خريداري مي کنند.

کلیک کنید  آموزش خصوصی کردن پیج اینستاگرام

البته ممکن است هدف شما فروش نباشد و به دنبال افزايش مخاطبان صفحه خود باشيد که باز هم ميکرو اينفلوئنسر مارکتينگ به شما کمک زيادي مي کند.

هنگامي که يک کسب وکار مي خواهد تبليغ کند، بهترين راه کار از نظر بازاريابان آن  ميکرو اينفلوئنسر مارکتينگ است! زيرا تبليغ آن کسب وکار طبيعي به نظر مي آيد و براي کاربران مهم است.

محتواي بصري اهميت زيادي دارد؛ زيرا کاربران در اينستاگرام کمتر حوصله خواندن متن را دارند و محتواي بصري بايد آن قدر قوي باشد که نظر کاربران را جلب کند. مثلاً چنانچه مي خواهيد در صفحه يک بازيگر معروف تبليغ کنيد، لازم است تمام کاربران آن جامعه هدف شما نيستند و شما بايد جامعه هدف خود را شناسايي کنيد!

در نهايت چنانچه تصميم به چنين کاري گرفته ايد، محتواي شما بايد به گونه اي باشد که نظر کاربران هدف را جلب کند و منجر به افزايش مخاطبان و فروش کسب وکارتان شود.

مسئله مهم ديگر ميزان بودجه شما است! چنانچه بودجه محدودي داريد، بهترين کار اين است که به سراغ ميکرو اينفلوئنسر مارکتينگ برويد. ميکرو اينفلوئنسرها معمولاً هزينه کمتري نسبت به صفحات بزرگ مي گيرند و اين در حالي است که بازدهي آن ها بيشتر از بسياري از صفحات بزرگ است.

اين دسته از افراد اعتماد زيادي در ميان کاربران جلب کرده اند و اکنون لازم است تا نظر خود را در مورد محصول شما اظهار کنند! در اصل نيازي به قانع کردن ساير کاربران ندارند و هدف از ميکرو اينفلوئنسر مارکتينگ اطلاع رساني است.

چگونه ميکرو اينفلوئنسر مناسب با کسب وکارمان را پيدا کنيم؟

يکي از جذاب ترين ويژگي هاي اين روش، اين است که نيازي به پيدا کردن اينفلوئنسرها نيست! در حقيقت شما نبايد به سراغ آن ها برويد و خودشان به سراغتان مي آيند.

کلیک کنید  روش های هفتگانه تعامل با کاربران

چنانچه محصول يا خدماتي براي فروش داريد، کافي است از کاربران بخواهيد از محصول يا خدمات شما عکس بگيرند و آن را به همراه تگ کردن صفحه شما منتشر کنند. به همين سادگي مي توانيد فالوورهاي آن ها را هم جذب کنيد و در مدت کوتاه تعداد زيادي مخاطب جذب کنيد.

همچنين با استفاده با اين روش مي توانيد محتواي توليدشده توسط کاربران را جمع کنيد و آن را در بازه هاي زماني مختلف انتشار دهيد. همچنين مي توانيد يک هشتگ مناسب با برند خود تعريف کنيد و از کاربران بخواهيد تصاوير مرتبط با کسب وکارتان را به همراه آن هشتگ منتشر کنند.

براي دسترسي به تمام تصاوير کافي است اقدام به دنبال کردن هشتگ اينستاگرام بپردازيد و تمام تصاوير جديد مربوط به هشتگ کسب ‍وکارتان را در صفحه فيد ببينيد. بنابراين از پيدا کردن ميکرو اينفلوئنسر مرتبط با حوزه کاري خودتان، مي توانيد با آن ها براي ميکرو اينفلوئنسر مارکتينگ گفتگو کنيد!

نمونه Paul Hewitt

برند Paul Hewitt توانسته با توليد و توسعه يک هشتگ اختصاصي براي برند خود، تصاويري زيادي را از طريق کاربران دريافت کند. اين شرکت به همراه محصولات خود يک کارت از برند خود مي فرستد و از کاربران مي خواهد آن کارت را در کنار محصول خود قرار دهند و با هشتگ #getanchored منتشر کنند.

ميکرو اينفلوئنسر مارکتينگ تاثير زيادي بر روي اين برند داشته است و هنوز هم اين اقدامات را به خوبي انجام مي دهد.

 

اگر مي خواهيد کمپين ميکرو اينفلوئنسر مارکتينگ موفقي داشته باشيد که در آن برند شما هم معروف شود، کافي است نام برند خود را در بخشي از هشتگ اختصاصي قرار دهيد.

کلیک کنید  فعال سازی دکمه تماس در اینستاگرام

حال هرگاه کاربران آن هشتگ را باز کنند، نه تنها تصاوير مربوط به محصولات شما را مي بينند، بلکه نام برندتان هم در هشتگ مشخص است.

چرا ميکرو اينفلوئنسر مارکتينگ براي شرکت ها اهميت زيادي دارد؟

پس از کيفيت و بازخورد براي شرکت ها، مسئله بودجه مهم است. در اصل هر شرکتي به دنبال اين است که هزينه هاي خود را کاهش دهيد! چنانچه اين شرکت ها بخواهند تبليغات انجام دهند، بايد هزينه هاي زيادي را براي ويدئو و تصاوير تبليغاتي صرف کنند ولی با استفاده از ميکرو اينفلوئنسر مارکتينگ اين مشکلات رفع مي شود!

در اصل با کمک اين روش ديگر نيازي به توليد محتواي تبليغاتي توسط شما نيست و خود ميکرو اينفلوئنسر محتواي جذاب و قابل اعتمادي توليد مي کند. با هزينه هاي صرفه جويي شده هم مي توانيد بخش ديگري از پروژه هاي خود را انجام دهد!

البته مهم تر از صرفه جويي در بودجه، اعتمادي است که کاربران مي توانند به محتواي توليد شده توسط خود ميکرو اينفلوئنسر داشته باشند و اين به افزايش مخاطبان و فروش کسب وکارها کمک مي کند.

 

همچنين به کمک اين روش مي توانيد سرعت تبليغات را بالاتر ببريد؛ به عنوان مثال چنانچه مي خواهيد در ماه ۳ بار تبليغ بدهيد، ديگر زمان زيادي براي توليد محتواي تبليغاتي نياز نداريد و اين کار در چند دقيقه توسط ميکرو اينفلوئنسر انجام مي شود.

در نهايت بايد بگوييم که کمپين هاي تبليغاتي ديگر براي کاربران اهميت زيادي ندارد؛ زيرا کاربر مي داند که هدف از اين نوع کمپين صرفاً تبليغات است. ولی در ميکرو اينفلوئنسر مارکتينگ کاربر حس اعتماد بيشتري به ميکرو اينفلوئنسر دارد و منجر به افزايش بازدهي کمپين ايجاد شده مي شود.

کلیک کنید  حساب خصوصی اینستاگرام آموزش

به عبارت ساده تر چنانچه به جاي يک شرکت تبليغاتي يا يک صفحه بزرگ، افراد ميکرو اينفلوئنسر که با مخاطبان خود ارتباط نزديک تري دارند، فروش شما افزايش پيدا مي کند.

البته بايد توجه داشته باشيد که به جاي تبليغ مستقيم محصول، بايد ويژگي هاي آن را بيان کنيد تا کاربران تشويق به خريد آن محصول يا خدمات شوند. همچنين چنانچه محصولي نداريد، مي توانيد نوع محتواي خود را به کاربران بگوييد تا تشويق به دنبال کردن صفحات اجتماعي شما شوند.

ميکرو اينفلوئنسر مارکتينگ در ايران

شايد اين روش در ابتدا از کشورهاي ديگر آغاز شده باشد ولی در حال حاضر کاربران زيادي هستند که به عنوان ميکرو اينفلوئنسر  شناخته مي شوند. در هر حوزه اي که فعاليت مي کنيد، ميکرو اينفلوئنسرهاي زيادي هستند که بتوانيد از آن ها استفاده کنيد!

البته بايد توجه داشته باشيد که برخي از اين صفحات تعامل بيشتري دارند و بهتر است پيش از تبليغ در صفحه موردنظر، نرخ تعامل آن را نسبت به رقيبانش بسنجيد.

 

نتيجه گيري

ميکرو اينفلوئنسر مارکتينگ يکي از مفاهيم نسبتاً جديد در شبکه هاي اجتماعي است که مطابق نظر و گزارش هاي بازاريابان شبکه هاي اجتماعي آينده تبليغات را تشکيل مي دهند.

در اصل روش هاي تبليغاتي به سمتي رفته اند که کاربران راحت تر بتوانند اعتماد کنند. در اين روش هم به دليل آن که کاربران به ميکرو اينفلوئنسر اعتماد و علاقه زيادي دارند، به محصولاتي که تبليغ مي کنند هم اعتماد دارند و در صورت نياز، آن را خريداري مي کنند.

اين روش نسبت به ساير کمپين هاي تبليغاتي مزاياي زيادي دارد که مهم ترين آن صرفه جويي در بودجه شرکت است! همچنين نرخ تعامل چنين صفحاتي نسبت به صفحات بسيار بزرگ بيشتر است و اين يک نکته مثبت در کمپين هاي ميکرو اينفلوئنسر مارکتينگ به شمار مي رود.

کلیک کنید  بررسی عملکرد صفحه شرکتی در لینکدین

در اين مقاله به بررسي کامل ميکرو اينفلوئنسر مارکتينگ و مزاياي استفاده از آن پرداختيم.

اکنون شما بگوييد! چنانچه بخواهيد يک کمپين تبليغاتي ميکرو اينفلوئنسر مارکتينگ راه اندازي کنيد، به نظرتان چه چيزهايي اهميت دارد که بايد به آن دقت شود؟ در بخش نظرات، منتظر شنيدن تجربيات شما هستيم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *