ویدیو مارکتینگ و سلطان فیلم، یوتیوب

0
اگر مديريت يک کسب وکار اينترنتي را برعهده داريد و به دنبال افزايش فروش خود هستيد، احتمالاً دوست داريد بدانيد که چگونه مي توان در پرمخاطب ترين شبکه اشتراک گذاري ويدئو فعاليت کرد! يوتيوب بزرگ ترين شبکه ويدئويي در سراسر دنيا است که حدود ۱۱ درصد از کل ترافيک مربوط به مشاهده ويدئو را به خود اختصاص داده است. جالب تر آن که اين شبکه بيش از ۱ ميليارد کاربر دارد عدد بسيار قابل توجهي است! چنانچه بخواهيد در اين شبکه ويدئويي فعاليت کنيد، ابتدا بايد با استفاده از آموزش يوتيوب ياد بگيريد که چگونه مي توان در اين شبکه به صورت کاملاً حرفه اي فعاليت کرد. کارهاي ساده اي که برخي کسب وکارها بدون رعايت آن، از ميدان رقابت با ساير کانال هاي حذف مي شوند و هيچ گاه نمي توانند از طريق يوتيوب ترافيک خوبي را به سايت خود هدايت کنند. بنابراين چنانچه قصد داريد ويدئو مارکتينگ موفقي در يوتيوب داشته باشيد، بايد نحوه فعاليت در اين شبکه اجتماعي را بلد باشيد و لازم است بدانيد اين فعاليت، صرفاً آپلود ويدئو در يوتيوب نيست! در اين مقاله قصد داريم به آموزش يوتيوب بپردازيم تا بتوانيد فروش خوبي را از طريق هدايت کاربران از يوتيوب به سايت خود تجربه کنيد. چنانچه آماده دنبال کردن مقاله آموزش يوتيوب هستيد، در اين مقاله با ما همراه باشيد تا صفر تا صد ويدئو مارکتينگ براي کسب وکارهاي اينترنتي را در مقاله آموزش يوتيوب بررسي کنيم.

تاريخچه يوتيوب

يوتيوب يک شبکه اشتراک گذاري ويدئو است که بنابراين از گوگل، بيشترين ترافيک را دارد! در اصل اين شبکه در دومين رتبه پربازديدترين سايت هاي دنياي قرار دارد که رتبه بعدي را فيسبوک به خود اختصاص داده است. اين شبکه اجتماعي در سال ۲۰۰۵ راه اندازي شد و بنابراين از يک سال فعاليت، در سال ۲۰۰۶ توسط گوگل خريداري شد. پيش از خريد اين شبکه توسط گوگل، بسياري از افراد معتقد بودند که گوگل شانسي براي حضور در بازار ويدئوهاي آنلاين را ندارد و نمي تواند با يوتيوب رقابت کند! ولی در مدت بسيار کوتاهي گوگل توانست با خريد بزرگ ترين شبکه اشتراک گذاري ويدئو، باعث تعجب افراد زيادي شود که در حال حاضر اين شبکه بيش از ۱٫۳ ميليارد کاربر دارد.   جالب است بدانيد کاربران براي مشاهده ويدئو نياز به عضويت در يوتيوب ندارند ولی چنانچه بخواهيد در يوتيوب کانال ايجاد کنيد و ويدئوهاي خود را در آن آپلود کنيد، بايد يک کانال يوتيوب داشته باشيد. ايجاد کانال يوتيوب با عضويت رايگان در يوتيوب امکان پذير است و هزينه اي براي شما نخواهد داشت. در اين بخش از مقاله آموزش يوتيوب قصد داريم به بررسي برخي آمار و ارقامي که شما را براي استفاده از يوتيوب براي کسب وکارتان ترغيب مي کند، مي پردازيم.

آمار و ارقامي که لازم است درباره يوتيوب بدانيد:

  • اولين شبکه اشتراک گذاري ويدئو
  • عضويت بيش از ۱/۳۰۰/۰۰۰/۰۰۰ نفر در يوتيوب و دسترسي به بسياري از کاربران جامعه هدف کسب وکارها
  • آپلود بيش از ۳۰۰ ساعت ويدئو در هر دقيقه
  • مشاهده بيش از ۵ ميليارد ويدئو به صورت روزانه
  • بازديد روزانه ۳۰ ميليون کاربر به صورت روزانه از يوتيوب
  • جامعه آماري جوان؛ از هر ۱۰ کاربر يوتيوب، ۸ نفر آن ها جوان (بين ۱۸ تا ۴۹ سال) هستند.
  • ۶ نفر از ۱۰ نفر در دنيا ترجيح مي دهند به جاي تماشاي تلوزيون از يوتيوب استفاده کنند.
  • در هر ماه بيش از ۳٫۲۶ ميليارد ساعت ويدئو در يوتيوب مشاهده مي شود.
  • بيش از ۱۰ هزار ويدئو در يوتيوب از مرز ۱ ميليارد بازديد عبور کرده اند.
  • ۸۰ درصد کاربران يوتيوب را افراد غير آمريکايي تشکيل مي دهند.
  • ميانگين مشاهده ويدئو توسط هر کاربر حدود ۴۰ دقيقه در روز است.
  • ۶۲ درصد از کاربران يوتيوب را مردان و ۳۸ درصد از آن را زنان تشکيل مي دهند.
  • بيش از نيمي از کاربران يوتيوب به کمک موبايل ويدئوهاي يوتيوب را مشاهده مي کنند.
  • ويدئوهاي يوتيوب با بيش از ۷۶ زبان زنده دنيا است که شامل ۹۵درصد زبان هاي دنيا است.
  • ۹ درصد کسب وکارهاي اينترنتي از يوتيوب استفاده مي کنند.
  • ۲۰ درصد افراد در يوتيوب بنابراين از ديدن ۱۰ ثانيه از ويدئوها، صفحه آن ويدئو را مي بيندند.
تمام اين اطلاعات در مقاله آموزش يوتيوب حائز اهميت است ولی براي آموزش يوتيوب بايد به دو مورد آخر توجه زيادي داشته باشيد! حدود ۹ درصد کسب وکارهاي اينترنتي در يوتيوب فعاليت مي کنند و اين مورد به اين معني است که کسب وکارهاي زيادي از يوتيوب براي افزايش فروش خود استفاده مي کنند. همچنين طبق گزارش هاي افراد فعال در اين حوزه، ۲۰ درصد کاربران بنابراين از مشاهده ۱۰ ثانيه از ويدئوها، صفحه آن را مي بندند! بنظر شما اين مسئله اتفاقي است؟ قطعا خير! کانال هاي زيادي وجود دارند که مقدمه جذابي براي ويدئوي خود ايجاد نمي کنند و نظر کاربران را در چند ثانيه اول جذب نمي کنند؛ در اصل اين کانال ها اطلاعات کافي ندارند و ما تمام اين اطلاعات را در مقاله آموزش يوتيوب در اختيار شما قرار داده ايم. اين مسئله سبب مي شود تا کاربران در همان چند ثانيه اول ويدئوي شما را ببندند؛ بنابراين سعي کنيد مقدمه جذابي براي ويدئوي خود توليد کنيد! مثلاً به کاربران نتايجي که بنابراين از ديدن ويدئو بدست مي آورند را بگوييد. چنانچه ويدئو آموزشي است، به آن ها بگوييد که بنابراين از ديدن ويدئو چه چيزي ياد مي گيرند تا بتوانيد نظر آن ها را براي ديدن کامل ويدئو جذب کنيد. در اين مقاله به آموزش يوتيوب مي پردازيم و به شما ياد مي دهيم که چگونه يک ويدئو مارکتينگ موفق در يوتيوب داشته باشيد. استفاده از يوتيوب به کسب وکارهاي مختلف کمک مي کند تا بتوانند تعامل خوبي با کاربران داشته باشند؛ ويدئو مارکتينگ يکي از شاخه هاي بازاريابي اينترنتي است که با استفاده از آن مي توانيد تصوير خوبي از برند خود در ذهن کاربران ايجاد کنيد. مهم ترين ابزاري که يوتيوب در اختيار کاربران قرار مي دهد، کانال يوتيوب است که با استفاده از آن مي توانيد ويدئوهاي خود را به صورت کاملاً سازماندهي شده آپلود کنيد و در اختيار کاربران قرار دهيد. استراتژي توليد ويدئو در يوتيوب کمک زيادي به شما مي کند تا بتوانيد به افزايش رتبه کانال خود کمک کنيد! در ادامه ليست برخي از کارهايي که در آموزش يوتيوب و ويدئو مارکتينگ اهميت دارد را برايتان توضيح مي دهيم تا بتوانيد با استفاده از اين شبکه ويدئو و مقاله آموزش يوتيوب، فروش کسب وکارتان را تا حد زيادي افزايش دهيد.

بهينه سازي کانال يوتيوب براي افزايش مشتريان کسب وکار اينترنتي

اولين قدم از آموزش يوتيوب را به آموزش بهينه سازي کانال يوتيوب مي پردازيم! بهينه سازي کانال يوتيوب يعني بتوانيد کانال خود را در بخش جستجو به رتبه هاي بالاتر بياوريد و بازديد بيشتري بگيريد؛ هر چقدر بازديد شما بيشتر باشد، مخاطبان کسب وکارتان بيشتر مي شود و با افزايش مخاطبان مي توانيد به افزايش مشتريان کسب وکار خود بپردازيد! طبيعتاً هر چقدر مشتريان شما بيشتر باشد، درآمد کسب وکارتان هم بيشتر مي شود. بهينه سازي کانال يوتيوب چند مرحله داريد که در اين بخش به بررسي تمام آن ها مي پردازيم:
کلیک کنید  چگونه در پیج های بزرگ اینستاگرام تبلیغ کنیم؟
 

يک صفحه حرفه اي براي جذب کاربران ايجاد کنيد

هنگامي که کاربران ويدئوهاي شما را مي بينند و از آن لذت مي برند، قطعاً وارد صفحه کانال شما مي شوند! چنانچه کاربران وارد صفحه کانال شما شوند، پتانسيل بسيار بالايي براي اشتراک در کانال دارند و مي توانند به مخاطبان اصلي شما تبديل شوند! ولی شرط اصلي براي آن که به مخاطبان شما تبديل شوند، اين است که بتوانيد نظر آن ها را نسبت به صفحه خود جلب کنيد. بنابراين لازم است تا وقت زيادي بر روي طراحي صفحه کانال خود بگذاريد؛ نمي دانيد بايد چه کارهايي انجام دهيد؟ اشکالي ندارد، در اين بخش به بررسي مهم ترين مواردي که به شما کمک مي کند تا بتوانيد يک صفحه جذاب داشته باشيد، مي پردازيم:
  • يک تصوير جذاب براي پروفايل خود انتخاب کنيد؛ چنانچه کانال شما شخصي است، مي توانيد از تصوير خودتان استفاده کنيد. اين تصوير بايد کاملاً قابل شناسايي باشد! مثلاً چنانچه لوگوي برند خود را قرار مي دهد، بايد توجه داشته باشيد که اين لوگو خوانا و قابل تشخيص باشد.
  • يک تصوير بزرگ و جذاب براي هدر پروفايل خود آپلود کنيد؛ اگر وارد صفحه مربوط به کانال خود شويد، اولين چيزي که در بالاي کانال مي بينيد محل تصوير هدر است! در اصل اين تصوير اولين چيزي است که نظر کاربران را جلب مي کند. تصويري مطابق با کسب وکار خود يا متناسب با فعاليت کسب وکارتان به اين بخش اضافه کنيد تا بتوانيد نظر کاربران را جلب کنيد.
  • يک تريلر به کانال خود اضافه کنيد؛ يوتيوب اين فرصت را در اختيار شما قرار داده است که يک تريلر به کانال خود اضافه کنيد و کانال خود را به کاربران معرفي کنيد. در اصل هدف اين قابليت اين است که در يک ويدئوي ۱ يا ۲ دقيقه اي به کاربران بگوييد که کانال شما در چه زمينه اي است و چه کمکي به آن ها مي کند! سعي کنيد اين ويدئو را جذاب و مفيد توليد کنيد تا شانس زيادي براي جذب کاربران داشته باشيد.
  • پلي ليست ايجاد کنيد؛ يکي از قابليت هاي بسيار جذاب و کاربردي در يوتيوب، قابليت ايجاد پلي ليست است! با استفاده از پلي ليست شما مي توانيد ويدئوهاي مرتبط با هم را در قالب پلي ليست به کاربران نمايش دهيد. پلي ليستي از جذاب ترين و مفيد ترين ويدئوهاي خود را ايجاد کنيد و آن را در اختيار کاربران قرار دهيد.
  • کانال هاي ويژه را اضافه کنيد؛ يکي ديگر از قابليت هاي يوتيوب، قابليت اضافه کردن کانال هاي ويژه در صفحه کانال شما است؛ نگران نباشيد! کانال هاي موردعلاقه خود را اضافه کنيد تا علاوه بر اينکه کاربران از آن استفاده مي کنند، بتوانيد شانس حضور در رتبه هاي اول نتايج جستجو داشته باشيد. دليل آن هم اين است که اضافه کردن کانال هاي ويژه از فاکتورهاي مهم الگوريتم يوتيوب است و در رتبه بندي ويدئوهاي شما تاثير زيادي دارد.
  • ايجاد صفحه درباره ما؛ کاربران علاقه زيادي به شناخت شما دارند و مي خواهند بدانند که واقعاً کي هستيد! يوتيوب به شما امکان ايجاد صفحه درباره ما را مي دهد و مي توانيد خود را در قالب متن به کاربران معرفي کنيد. چند جمله اول، همان جملاتي هستند که براي کاربران اهميت زيادي دارند و آن را مي خوانند! بنابراين سعي کنيد چند خط اول را کاملاً جذاب بنويسيد و حتي با کاربران شوخي کنيد تا صفحه درباره ما را تا پايان آن بخوانند.
در مقاله افزايش بازديد يوتيوب با بهينه سازي کانال به بررسي کامل موضوعات بالا پرداختيم؛ چنانچه به دنبال آموزش يوتيوب براي بهينه سازي کانال يوتيوب هستيد، پيشنهاد مي کنم حتماً اين مقاله را بخوانيد و نکات آن را در کانال يوتيوب خود استفاده کنيد.

تحقيق کلمات کليدي براي عنوان، توضيحات و برچسب هاي ويدئو

کلمات کليدي يکي از موثرترين موارد در رتبه بندي ويدئوها هستند! برخي کلمات کليدي توسط کاربران بيشتر جستجو مي شوند و برخي کمتر؛ بنابراين چنانچه مي خواهيد در رتبه هاي اول نتايج جستجوي يوتيوب باشيد، حتماً از کلمات کليدي پرجستجو استفاده کنيد. کلمات کليدي نه تنها تعيين کننده رتبه ويدئوهاي شما هستند، بلکه در افزايش رتبه کانال يوتيوب نيز تاثير زيادي دارند. چنانچه به دنبال افزايش نرخ تبديل خود هستيد، حتماً بايد تحقيق کلمات کليدي را انجام دهيد؛ چنانچه به دنبال اين کار هستيد، مقاله بهينه سازي عنوان ويدئو در يوتيوب کمک زيادي به شما مي کند.   لازم است بدانيد برچسب هاي شما در رتبه بندي ويدئو تاثير بسيار زيادي دارد و مي توانيد با استفاده از برچسب هاي پرجستجو و بهينه، رتبه ويدئو و در نهايت کانال خود را ارتقاء دهيد. کلمات کليدي مرتبط با کلمه کليدي اصلي به کانال شما کمک مي کند تا بتوانيد رتبه ويدئوي خود را در ميان هزاران ويدئوي ديگر افزايش دهيد! مثلاً چنانچه کاربري کلمه کليدي شما را جستجو کند، به راحتي مي توانيد در رتبه هاي اول ديده شويد و با مشاهده آن ويدئو توسط کاربران، مدت زمان مشاهده ويدئو توسط کاربران را افزايش دهيد. اگر به دنبال روش هاي تحقيق کلمات کليدي هستيد و آموزش يوتيوب را دنبال مي کنيد، پيشنهاد مي کنم مقاله تحقيق کلمات کليدي براي بهينه سازي عنوان ويدئو در يوتيوب را که ابزارهاي مختلفي براي تحقيق کلمات کليدي را معرفي کرده ايم و آموزش داده ايم را بررسي کنيد.

بهينه سازي کانال براي افزايش مدت زمان مشاهده ويدئو و نگه داري کاربران

يوتيوب فاکتورهاي زيادي براي افزايش عملکرد کانال شما بررسي مي کند؛ يکي از موارد بسيار مهم در رتبه بندي کانال ها مدت زمان مشاهده ويدئو است که هرچقدر بيشتر باشد، رتبه ويدئوهاي شما در يوتيوب افزايش پيدا مي کند. همچنين چنانچه بتوانيد کاربران خود را بيشتر در ويدئوهاي خود نگه داريد، مدت زمان مشاهده ويدئو در کانال شما بيشتر مي شود. از طرفي چنانچه مدت زمان مشاهده ويدئوي شما در يوتيوب افزايش پيدا کند، يوتيوب ويدئوهاي شما را به کاربران پيشنهاد مي دهد. براي افزايش مدت زمان مشاهده ويدئو در يوتيوب، موارد زير را انجام دهيد:  
  • ايجاد پلي ليستي از بهترين ويدئوهاي کانال خود؛ اگر به دنبال افزايش مدت زمان مشاهده ويدئو توسط کاربران هستيد، بايد به آن ها ويدئوهاي بيشتري نمايش دهيد. براي اين کار کافي است پلي ليستي از ويدئوهاي مرتبط خود ايجاد کنيد و بنابراين از پايان ويدئو، آن را به کاربران خود نمايش دهيد. با اين کار مدت زماني که کاربران در کانال شما ويدئو مشاهده مي کنند، بيشتر مي شود و اين کار به افزايش رتبه کانال شما کمک زيادي مي کند.
  • استفاده از عنوان و تصاوير کوچک مرتبط و جذاب براي ويدئوهاي يوتيوب؛ يکي ديگر از مواردي که در افزايش مدت زمان بازديد ويدئوها تاثير زيادي دارد، استفاده از عنوان هاي جذاب است. عنوان هاي جذاب سبب مي شود تا چنانچه کاربران ويدئوهاي شما را ببينند، نظر آن ها را جلب کند و براي ديدن ويدئو بر روي آن کليک کنند! البته عنوان تنها نيمي از فرآيند جذب کاربران است و نيم ديگر آن مربوط به تصاوير کوچک ويدئوها است؛ سعي کنيد تصاوير بسيار جذاب و مرتبط با محتواي ويدئوي خود انتخاب کنيد تا بتوانيد کاربران را در چند ثانيه اول خود جذب کنيد! مسئله مهم ديگر اين است که عنوان و تصوير کوچک بايد موضوع ويدئوي شما را در نگاه اول به کاربران بگويد و بدانند با ديدن اين ويدئو، چه چيزي را ياد مي گيرند.
  • استفاده از کارت هاي يوتيوب براي پيشنهاد ويدئوهاي ديگر به کاربران؛ کارت هاي يوتيوب يکي از قابليت هاي بسيار کاربردي براي افزايش تعامل کاربران هستند! با استفاده از اين کارت ها مي توانيد لينک سايت خود يا ويدئوهاي ديگري را به کاربران پيشنهاد دهيد. در اين بخش از آموزش يوتيوب، هدف ما افزايش مدت زمان مشاهده ويدئو به کاربران است! بنابراين بايد ويدئوهاي مرتبط با ويدئوي خود را به کمک کارت يوتيوب به کاربران پيشنهاد دهيد تا کاربران ويدئوهاي پيشنهادي را هم پيشنهاد دهند؛ چنانچه کاربر به بنابراين از مشاهده يک ويدئو، ويدئوي ديگري را هم مشاهده کند، تا حد زيادي مدت زمان مشاهده ويدئو افزايش پيدا مي کند که اين مسئله تاثير زيادي بر روي رتبه ويدئوهاي شما در يوتيوب خواهد داشت. توجه داشته باشيد که ويدئوهاي پيشنهاد کاربران به شما بايد آن قدر جذاب باشند که مطمئن شويد کاربران بنابراين از ديدن ويدئو از ديدن آن لذت برده اند! در اصل شما بايد ويدئوهايي را به کاربران پيشنهاد دهيد که مطمئن هستيد کاربران مي توانند با آن ارتباط برقرار کنند و اين کار به افزايش تعامل ويدئوهاي شما کمک مي کند.
  • توليد محتوا مطابق کلمات کليدي پرجستجو در يوتيوب؛ يکي ديگر از مسائل مهم در هنگام توليد محتوا، توجه به کلمات کليدي است! هنگامي که قصد توليد محتوا داريد، سعي کنيد کلمات کليدي پرطرفدار را به کمک ابزارهاي مختلف يا عباراتي که يوتيوب به شما پيشنهاد مي دهد را پيدا کنيد. اين کار به شما کمک مي کند تا کاربران بتوانند به صورت هدفمند از طريق بخش جستجو وارد صفحه ويدئوي شما شوند و آن ويدئو را تا پايان مشاهده کنند! چنانچه تعداد زيادي از کاربران ويدئوهاي شما را تا پايان مشاهده کنند، مدت زمان مشاهده ويدئو در کانال يوتيوب شما افزايش پيدا مي کند.
کلیک کنید  دانلود فیلم از یوتیوب
اگر به افزايش مدت زمان مشاهده ويدئو در يوتيوب اهميت مي دهيد و با استفاده از آن مي خواهيد رتبه کانال خود را افزايش دهيد، پيشنهاد مي کنم مقاله افزايش مدت زمان مشاهده ويدئو در يوتيوب از مقالات آموزش يوتيوب را مطالعه کنيد. اگر کانال شما مربوط به کسب وکارتان است، حتماً مي دانيد که مخاطبان هدف اهميت زيادي دارند و اين دسته از مخاطبان هستند که پتانسيل بالايي براي تبديل شدن به مشتري را دارند. در اين بخش قصد داريم به بررسي ۵ راه کار که به شما کمک مي کند تا بتوانيد مخاطبان خود را شناسايي کنيد و مخاطبان هدف خود را افزايش دهيد، مي پردازيم:

نظارت بر روي مخاطبان هدف و پاسخ به سوالات آن ها از طريق ويدئو

در کانال هاي يوتيوب برخي کاربران جزء مخاطبان هدف شما هستند که مي توانند به مشتريان شما تبديل شوند! بايد نظارت کافي بر روي تعامل اين دسته از مخاطبان را داشته باشيد؛ زيرا بسياري از آن ها سوالات مختلفي در حوزه کسب وکارتان دارند و چنانچه مي خواهيد به مشتريان شما تبديل شوند، بايد به سوالات آن ها پاسخ دهيد. همچنين لازم است بدانيد سوالات مخاطبان هدف شما معمولاً مشترک هستند و با پاسخ دادن به يکي از آن ها، به ده ها کاربر ديگر هم پاسخ داده ايد! با درنظر گرفتن اين که يوتيوب يک شبکه اشتراک گذاري ويدئو است، يک ويدئو توليد کنيد و در آن به سوالات کاربران خود پاسخ دهيد. اين کار اعتماد کاربران را نسبت به کسب وکارتان افزايش مي دهد و به راحتي مي توانيد کاربران کانال يوتيوب خود را به مشتريان کسب وکارتان تبديل کنيد.

توليد محتواي ويدئويي مطابق موضوعات پرطرفدار و مرتبط با کسب وکار خود

بسياري از کانال هاي يوتيوب محتواي زيادي توليد مي کنند ولی نمي توانند موفق باشند! يکي از مهم ترين دلايل عدم دريافت بازخورد توسط کاربران اين است موضوعات مربوط به ويدئوها طرفداران زيادي ندارند يا مرتبط با کسب وکار شما نيست! براي آن که بتوانيد توليد محتواي موفقي داشته باشيد، موضوعاتي که هميشه طرفداران زيادي داشته اند را انتخاب کنيد و براي آن ها توليد محتوا کنيد. اين کار به شما کمک مي کند تا بتوانيد مخاطبان هدف زيادي جذب کنيد و يک جامعه هدف بسيار عالي براي ارائه خدمات يا محصولات داشته باشيد.

استفاده از ابزار کارت يوتيوب و صفحه پايان براي ويدئوها

براي آن که بتوانيد با کاربران تعامل بيشتري داشته باشيد، بايد آن ها را به انجام يک عمل دعوت کنيد! مثلاً از آن ها بخواهيد وارد سايت شما شوند و ايميل خود را وارد کنند يا حتي ويدئوهاي ديگر شما را مشاهده کنند. براي اين کار يوتيوب دو ابزار بسيار عالي در اختيار شما قرار داده است؛ کارت يوتيوب و صفحه پايان ويدئو! با استفاده از اين دو ابزار مي توانيد ويدئوهاي مرتبط با ويدئويي که کاربران در حال مشاهده آن هستند، پيشنهاد کنيد. همچنين در صفحه پايان مي توانيد ويدئو، پلي ليست يا حتي لينک هاي سايت خود را در اختيار کاربران قرار دهيد و آن ها را به انجام يک عمل دعوت کنيد. در مقاله “چگونه با استفاده از کارت يوتيوب تعامل کاربران را افزايش دهيم؟” از مقالات آموزش يوتيوب، روش هاي استفاده از کارت يوتيوب را بررسي کرده ايم که به راحتي مي توانيد تعامل کاربران را با آن افزايش دهيد.

استفاده از بخش creator studio براي افزايش نرخ پيشنهاد ويدئوهاي کانال به کاربران يوتيوب

ابزار creator studio در يوتيوب کمک بسيار زيادي به بهينه سازي کانال يوتيوب مي کند؛ مثلاً چنانچه بخواهيد با استفاده از کانال خود به کسب درآمد از يوتيوب دست بزنيد، کافي است يک اکانت تجاري يوتيوب تهيه کنيد! سپس به ازاي بازديدهاي دريافتي از ويدئوهاي خود درآمد کسب کنيد. البته اين بخش کاربردهاي ديگري  هم دارد و مي توانيد ترافيک خود را تحليل کنيد. با تهيه اکانت Partner Verified در يوتيوب، مي توانيد ويدئوهاي بيشتري آپلود کرده و از تصاوير کوچک سفارشي استفاده کنيد.

استفاده از تبليغات يوتيوب براي افزايش مخاطبان هدف

يکي ديگر از راه هاي افزايش مخاطبان هدف يک کسب وکار در کانال يوتيوب، استفاده از تبليغات يوتيوب است! با راه اندازي کمپين تبليغاتي در يوتيوب، به راحتي مي توانيد ويدئوهاي خود را به تعداد زيادي از کاربران يوتيوب نمايش دهيد؛ قابليت کاربردي تبليغات يوتيوب اين است که مي توانيد تبليغ ويدئوهاي خود را به کاربران موردنظر خود نمايش دهيد و با اين کار مطمئن شويد که ويدئوها را به جامعه هدف موردنظر نشان داده مي شوند.
کلیک کنید  آموزش انتشار محصول در فروشگاه ووکامرسی
مثلاً مي توانيد با اتصال يوتيوب به گوگل آناليتيکس به راحتي متوجه شويد که اکثر کاربران شما در کدام شهر هستند و براي ارائه خدمات خود، در آن شهر فعاليت کنيد! اکنون مي توانيد با تبليغات يوتيوب، ويدئوهاي خود را به مخاطبان همان شهر نمايش داده و مخاطبان هدف خود را افزايش دهيد. البته با درنظر گرفتن اين که يوتيوب با IP ايران در دسترس نيست، استفاده از اين قابليت براي کاربران ايراني امکان پذير نخواهد بود. تبليغات يوتيوب يکي از با ارزش ترين ابزارهاي در دسترس کاربران يوتيوب است! در مقاله راه اندازي کمپين تبليغاتي در يوتيوب به بررسي کامل تبليغات يوتيوب پرداخته ايم؛ بنابراين چنانچه قصد راه اندازي کمپين تبليغاتي در يوتيوب را داريد، کافي است اين مقاله از مجموعه مقالات آموزش يوتيوب را مطالعه کنيد. با استفاده از اين ۵ مورد به راحتي مي توانيد مخاطبان هدف خود را افزايش دهيد و درآمد بيشتري را از طريق افزايش مشتريان کسب کنيد. يکي از مواردي که براي مديران کانال هاي يوتيوب اهميت زيادي دارد، رتبه بندي ويدئوها است که بتوانيد در صفحه نتايج جستجوي يوتيوب حضور پر رنگي داشته باشيد و همچنين در پيشنهاد ويدئو توسط يوتيوب به کاربران، ويدئوهاي شما وجود داشته باشند. همچنين بهينه سازي ويدئوهاي يوتيوب در مراحل توليد مي تواند به افزايش مخاطبان شما کمک زيادي کند که دو راه حل عملي براي آن را بررسي مي کنيم:
  • انتشار منظم ويدئو؛ اگر مي خواهيد مخاطبان شما تعامل بيشتري با شما داشته باشند و با افزايش مخاطبان کسب وکارتان روبرو شويد، کافي است به صورت منظم ويدئو منتشر کنيد! مثلاً در هفته ۳ بار ويدئو منتشر کنيد و زمان انتشار آن مشخص باشد. اين کار به يوتيوب مي گويد که شما کانال بسيار پرمحتوايي داريد و رتبه ويدئوهاي شما بنابراين از مدتي بهبود پيدا مي کند.
  • استفاده از کلمات کليدي پرجستجو؛ براي توليد محتواي باکيفيت و پرجستجو، بايد از کلمات کليدي پرجستجو استفاده کنيد. استفاده از کلمات کليدي بهينه در عنوان، توضيحات و برچسب ها کمک زيادي به شما مي کند تا بتوانيد رتبه خوبي در نتايج جستجو يوتيوب کسب کنيد.

۴ راه کار براي جستجوي کلمات کليدي پرجستجو در يوتيوب وجود دارد:

پيدا کردن موضوعات داغ و پرطرفدار با استفاده از گوگل ترندز (Google Trends)

به کمک سرويس گوگل ترندز مي توانيد تعداد جستجوي کلمات کليدي در يوتيوب را مشخص کنيد! قابليت بسيار خوب اين ابزار اين است که مي توانيد بازه زماني موردنظر را انتخاب کنيد و مطابق آن کلمه کليدي موردنظر خود را جستجو کنيد! مثلاً مي توانيد تعداد جستجوي کلمه آموزش يوتيوب در ۳ ماه اخير را بررسي کنيد. همچنين لازم است بدانيد به راحتي مي توانيد کلمات کليدي مختلف را با هم مقايسه کنيد و کلمه اي که جستجوي بيشتري داشته است را بررسي کنيد. توجه داشته باشيد که مسئله مهم در توليد محتواي يوتيوب اين است که محتواي موردنظر شما که قصد توليد آن را داريد، بايد براي کاربران جذاب باشد تا بتوانيد بازخورد خوبي دريافت کنيد.  

بررسي ميزان جستجوي يک کلمه کليدي و رقابت در آن با ابزار Ubersuggest

ابزار Ubersuggest يکي ديگر از ابزارهاي بسيار مفيد و کاربردي است که با استفاده از آن مي توانيد ميزان جستجوي کلمات کليدي موردنظر خود را جستجو کنيد! قابليت کاربردي اين ابزار اين است که براي هر کلمه کليدي نمره اي به شما مي دهد که ميزان رقابت در آن کلمه کليدي را به شما نمايش مي دهد. براي استفاده از اين ابزار کافي است وارد سايت Ubersuggest شويد و بنابراين از وارد کردن کلمه کليدي موردنظر، تجزيه و تحليل آن کلمه کليدي را دريافت کنيد.

استفاده از کلمات کليدي ظاهرشده در هنگام جستجو در يوتيوب

اگر در بخش جستجوي يوتيوب کلمه اي را وارد کنيد، يوتيوب به شما عبارات کليدي مختلفي را پيشنهاد مي دهد؛ اين عبارت هاي کليدي، عباراتي هستند که کاربران بيشتر در يوتيوب آن را جستجو کرده اند! بنابراين مي توانيد از کلمات کليدي پيشنهادي توسط يوتيوب به عنوان کلمات کليدي اصلي براي توليد ويدئوهاي خود استفاده کنيد.

پيشنهاد برچسب هاي پرجستجو با استفاده از ابزار VidIQ

VidIQ يک افزونه کاربردي براي مرورگر کروم است! با استفاده از اين افزونه مي توانيد برچسب هاي پرجستجو را پيدا کنيد و با استفاده از آن ترافيک بيشتري براي ويدئوهاي خود جذب کنيد. زيرا چنانچه بتوانيد از برچسب هاي پرطرفدار استفاده کنيد، به راحتي مي توانيد در عبارات کليدي بيشتري رتبه خوبي بگيريد و بازديد خوبي براي ويدئوهاي خود دريافت کنيد.

تبليغات يوتيوب و راه اندازي کمپين هاي تبليغاتي در آن

اين بخش از مقاله آموزش يوتيوب، مربوط به تبليغات در آن است! تبليغات يوتيوب يکي از مهم ترين مواردي است که به شما کمک مي کند تا با پرداخت هزينه، ويدئوهاي خود را به تعداد زيادي از کاربران نمايش دهيد! چنانچه هدف شما براي مديريت کانال يوتيوب برندسازي است، راه اندازي کمپين تبليغاتي در يوتيوب کمک زيادي به شما مي کند و مي توانيد تعداد زيادي کاربر را جذب کنيد. همچنين جذب کاربراني که قبلاً از سايت يا کانال شما بازديد کرده اند، کمک زيادي به افزايش مشتريان مي کند؛ اين مورد را مي تواند در هدف گيري مجدد در تبليغات يوتيوب دانست. با اين کار مثلاً مي توانيد کاربراني که در يک ماه گذشته از سايت شما بازديد کرده اند را به کمک گوگل آناليز شناسايي کنيد و به کمک تبليغات يوتيوب، تبليغات خود را به چنين کاربراني نمايش دهيد! زيرا گزارش ها نشان مي دهد که درصد قابل قبولي از کاربراني که در  ۲۸ روز گذشته از سايت شما بازديد کرده باشند، پتانسيل بالايي براي خريد محصولات يا خدمات شما دارند.   يکي از راه هاي استفاده از تبليغات يوتيوب، استفاده از سرويس گوگل ادوردز است! با استفاده از گوگل ادوردز مي توانيد فيلترهاي بيشتري را در تبليغات يوتيوب در اختيار شما قرار مي گيرد و مي توانيد کمپين هاي بسيار موفقي ايجاد کنيد. هنگامي که شما مخاطبان هدف خود را بشناسيد، گوگل ادوردز کمک زيادي به شما مي کند تا بتوانيد تبليغات خود را به همان مخاطبان نمايش دهيد! البته توجه داشته باشيد تنها با تبليغات يوتيوب نمي توانيد رتبه خوبي کسب کنيد و بايد محتواي ويدئوي خوبي داشته باشيد. کمپين هاي تبليغاتي يوتيوب تنها کمک مي کنند تا بتوانيد سريع تر رشد کنيد و محتواي خود را به تعداد بيشتري از کاربران نمايش دهيد. چنانچه قصد تبليغات در يوتيوب را داريد، پيشنهاد مي کنم حتماً مقاله راه اندازي کمپين تبليغاتي در يوتيوب را بخوانيد تا با نکات مهم آن و آموزش صفر تا صد کمپين تبليغاتي يوتيوب آشنا شويد.

روش هاي مختلفي براي هدف گيري مخاطبان وجود دارد که برخي از آن ها عبارتند از:

  • جذب مخاطبان مطابق موقعيت جغرافيايي و زبان محلي
  • هدف گيري مطابق کلمات کليدي و جذب کاربران از طريق آن
  • هدف گيري مطابق رفتار مخاطبان
  • هدف گيري مطابق علايق و رويدادهاي کاربران
  • نمايش تبليغات در برخي صفحه ويدئوها يا کانال هاي خاص
  • و…
کلیک کنید  7 روش بروزرسانی پروفایل لینکدین
يکي ديگر از راه هاي افزايش مخاطبان، استفاده از بازاريابي بدون هزينه است! در اين روش مي توانيد کاربران را با استفاده از کارت هاي يوتيوب به سايت خود دعوت کنيد و ايميل آن ها را به ازاي ارسال هديه اي مثل يک کتاب الکترونيک (PDF) دريافت کنيد. با اين کار نه تنها هزينه نکرده ايد، بلکه مي توانيد محصولات يا خدمات پولي خود را هم از طريق ايميل به کاربران اطلاع رساني کنيد. طبيعتاً هر چقدر تعداد کاربران شما بيشتر باشد، تعداد ايميل هايي که مي توانيد جمع آوري کنيد، بيشتر است. همچنين چنانچه از سرويس گوگل ادوردز استفاده مي کنيد، در مقاله افزايش رتبه ويدئوهاي يوتيوب به کمک گوگل ادوردز از مقالات يوتيوب، به آموزش استفاده از تبليغات يوتيوب به کمک گوگل ادوردز پرداخته ايم. ۴ مقاله زير از مقالات آموزش يوتيوب، کمک زيادي به شما در زمينه تبليغات يوتيوب مي کنند:

تجزيه و تحليل کانال يوتيوب

آناليز يوتيوب به شما کمک مي کند تا بتوانيد کمپين هاي تبليغاتي خود را تجزيه و تحليل کنيد! از هزينه تبليغات يوتيوب تنها به ازاي نمايش ويدئوي تبليغاتي به کاربران است و تا زماني که کاربران ويدئوي تبليغاتي شما را مشاهده نکنند، هزينه اي براي شما نخواهد داشت. براي آن که بتوانيد آناليز يوتيوب خود را به درستي انجام دهيد، بايد از يوتيوب خود را به گوگل آناليتيکس متصل کنيد تا بتوانيد داده هاي مربوط به ترافيک خود را ببينيد. در مقاله اتصال يوتيوب به گوگل آناليتيکس به آموزش کامل آن پرداختيم تا بتوانيد کانال خود را تجزيه و تحليل کنيد. علاوه بر گوگل آناليتيکس، يوتيوب هم ابزارهايي را براي آناليز رفتار کاربران در اختيار شما قرار مي دهد که عبارتند از:   الف) بررسي رفتار کاربران و مدت زمان مشاهده ويدئو توسط آن ها؛ يوتيوب به شما امکان ديدن مدت زمان مشاهده ويدئو را مي دهد که مي توانيد رفتار کاربران خود را آناليز کنيد! اين بخش از طريق Creator Studio > Watch Time در دسترس است که مي توانيد داده هاي آن را ببينيد. ب) بررسي نرخ تعامل کاربران؛ اين روش به عنوان ساده ترين روش آناليز کاربران يوتيوب به شمار مي رود! تعداد لايک ها، کامنت ها، اشتراک گذاري و… همگي به عنوان تعامل کاربران شناخته مي شوند که با بررسي آن ها مي توانيد آناليزي از کانال خود داشته باشيد. البته توجه کنيد که اين آناليز دقيق نيست و براي آناليز دقيق بايد از گوگل آناليتيکس استفاده کنيد! استفاده از ابزار آناليز يوتيوب به شما کمک مي کند تا بتوانيد دليل کاهش يا افزايش مدت زمان مشاهده ويدئو را متوجه شويد! براي دسترسي به اين ابزار وارد بخش Video > Analytics شويد و تجزيه و تحليل کانال خود را مشاهده کنيد. چنانچه مي خواهيد آناليز دقيقي از کانال يوتيوب خود داشته باشيد، بايد معيارهاي مهم در آناليز کانال يوتيوب را بشناسيد.

هدايت کاربران از کانال يوتيوب به سايت کسب وکارتان

يکي ديگر از موارد مهم در که در اين از مقاله يوتيوب به بررسي آن مي پردازيم، هدايت کاربران از کانال يوتيوب به سايت است! چنانچه مدير يک کسب وکار اينترنتي باشيد، حتماً سايتي را براي کسب وکارتان راه اندازي کرده ايد و مي دانيد که مهم ترين مسئله در مديريت سايت يک کسب وکار، جذب مخاطب است. روش هاي مختلفي براي جذب مخاطبان وجود دارد و چنانچه يک کانال يوتيوب براي کسب وکارتان داريد، هدايت مخاطبان از کانال يوتيوب به سايت بسيار ارزشمند است. هنگامي که يک ويدئوي جذاب توليد مي کنيد، کاربران زيادي با آن تعامل برقرار مي کنند و هنگامي که بتوانيد نظر کاربران را جلب کنيد، به راحتي مي توانيد آن ها را به سايت خود هدايت کنيد؛ توجه داشته باشيد که هدايت مخاطبان به سايت به معناي تبديل آن ها به مشتري نيست ولی اولين قدم براي تبديل کاربران يوتيوب به مشتري، هدايت آن ها به سايت است! دليل اين موضوع هم اين است که چنانچه شما کسب وکارتان را به کمک يوتيوب تبليغ کنيد، کاربران براي ديدن محصولات و خدمات بايد به سايت مراجعه کنند تا بتوانيد باتوجه به نياز خود، از خدمات يا محصولات شما استفاده کنند.   با استفاده از آناليز کانال يوتيوب، شما مي دانيد که کاربران کدام ويدئوها را بيشتر دوست دارند و تعامل بيشتري با آن برقرار مي کنند. يکي از راه هاي هدايت کاربران به سايت، استفاده از کارت يوتيوب است! کارت هاي يوتيوب قابل کليک هستند و کاربران با کليک بر روي آن، به راحتي وارد سايت شما مي شوند و خريد انجام مي دهند. اين کارت ها به شما اجازه مي دهند تا گزينه هاي مختلفي در دسترس کاربران قرار دهيد؛ مثلاً مي توانيد پلي ليست هاي مختلفي را در اختيار کاربران قرار دهيد يا با استفاده از عنوان و لينک موردنظر، بتوانيد کاربران را براي کليک بر روي آن ترغيب کنيد. جالب است بدانيد مي توانيد کارت هاي يوتيوب را در هر بخشي از ويدئوي خود نمايش دهيد؛ مثلاً چنانچه در ميان ويدئوي خود محصولات يا خدمات خود را معرفي مي کنيد، کافي است لينک صفحه خريد آن محصول را در اختيار کاربران قرار دهيد تا با کليک بر روي آن کارت، به راحتي وارد صفحه خريد شوند! اين کار در زمان کاربران صرفه جويي مي کند و نرخ خريد را تا حد زيادي افزايش مي دهد. البته مهم ترين مسئله جلب نظر کاربران نسبت به ويدئو است؛ بنابراين بايد ويدئوهاي جذاب و حرفه اي توليد کنيد تا کاربران بتوانند با آن مشارکت داشته باشند و اعتماد بيشتري نسبت به کسب وکارتان پيدا کنند.

۵ نوع کارت مي توانيد به ويدئوهاي خود اضافه کنيد:

الف) قابليت اضافه کردن ويدئو يا پلي ليست به کارت يوتيوب؛ با استفاده از اين قابليت به راحتي مي توانيد ويدئوها يا پلي ليست موردنظر را در دسترس کاربران قرار دهيد تا بتوانيد بازديد ويدئوهاي ديگر کانال خود را افزايش دهيد! هدف برخي از کانال ها، افزايش تعامل کاربران نسبت به همان کانال است که درج ويدئو يا پلي ليست کمک زيادي به افزايش تعامل کاربران مي کند و به راحتي مي توانيد به افزايش مدت زمان مشاهده ويدئو در کانال يوتيوب خود کمک کنيد. ب) قابليت اضافه کردن کانال هاي ديگر به کارت يوتيوب؛ بسياري از کانال ها با کانال هاي ديگر ارتباط محتوايي دارند و ممکن است بخواهند کانال هاي ديگري را هم معرفي کنند! حتي برخي کسب وکارهاي اينترنتي چندين کانال را مديريت مي کنند که محتواي مشترک زيادي بين آن ها ديده مي شود؛ به راحتي مي ـوانيد کانال ديگري را به کارت يوتيوب خود اضافه کنيد تا مشترکين آن کانال را هم افزايش دهيد. همچنين مي توانيد با کانال هاي ديگر مذاکره کنيد و کانال هم را تبليغ کنيد تا تاثير خوبي از اين تبليغ داشته باشيد.
کلیک کنید  هدف گیری مخاطب در بازاریابی لینکدین
ج) قابليت درج ابزار کمک مالي در کارت يوتيوب؛ بسياري از موسسه هاي خيريه با کمک هاي مالي کاربران نياز دارند و برخي از اين موسسات، در يوتيوب فعاليت مي کنند! چنانچه مديريت يک موسسه خيريه را برعهده داريد و مخاطبان زيادي شما را در کانال يوتيوب دنبال مي کنند، به راحتي مي توانيد از آن ها بخواهيد تا به شما کمک مالي کنند. ابزار Donation در کارت يوتيوب اين کار را براي شما انجام مي دهد و به راحتي مي توانيد کمک هاي زيادي از طرف مخاطبان خود دريافت کنيد. د) استفاده از نظرسنجي براي دريافت نظر کاربران به کمک کارت يوتيوب؛ هر کانالي که در يوتيوب يا ساير شبکه هاي اجتماعي فعاليت مي کند، به تعامل و مشارکت کاربران نياز دارد و هر چقدر نرخ تعامل شما بيشتر باشد، کانال موفق تري داريد. گاهي اوقات مديران کانال ها مي خواهند با استفاده از نظرسنجي نظر کاربران را بدانند؛ مثلاً چنانچه قصد توليد ويدئو داريد و نمي دانيد چه موضوعي بيشتر مورد توجه کاربران است، مي توانيد با استفاده از نظرسنجي موضوع مورد علاقه آن ها را بدانيد! کارت يوتيوب به شما کمک مي کند تا يک نظرسنجي در اختيار کاربران قرار دهيد و نظر آن ها را در مورد سوال خود بپرسيد. همچنين نتايج اين نظرسنجي براي هميشه در دسترس شما قرار دارد و مي توانيد در آينده هم از آن استفاده کنيد! اين کار نه تنها آگاهي خوبي از نظرات کاربران به شما مي دهد، بلکه نرخ تعامل کانال شما را هم افزايش مي دهد که بر روي رتبه بندي کانال يوتيوب تاثيرگذار است. ه) هدايت کاربران به سايت از طريق قرار دادن لينک در کارت يوتيوب؛ اگر مديريت کسب وکار اينترنتي را برعهده داريد، حتماً هدف شما از فعاليت در يوتيوب و ساير شبکه هاي اجتماعي افزايش مخاطبان سايت و کسب وکارتان است! يکي از مزاياي کارت هاي يوتيوب، قابليت درج لينک در آن است؛ يعني چنانچه بخواهيد مخاطبان خود را از کانال يوتيوب به سايت ديگري منتقل کنيد، کافي است لينک سايت موردنظر را که احتمالاً سايت خودتان است در کارت يوتيوب قرار دهيد و کاربران با کليک بر روي آن، به صورت مستقيم وارد سايت شما شوند. همچنين چنانچه کانال شما يک کانال آموزشي است، ممکن است ابزارهاي آنلاين مختلفي را به کاربران معرفي کنيد که در اين صورت بايد لينک آن سايت را هم در دسترس کاربران قرار دهيد! چنانچه بخواهيد لينک آن ابزار را در ويدئو به کاربران معرفي کنيد، کاربران بايد آن را در مرورگر خود تايپ کنند و سپس وارد آن سايت شوند که کمي زمان بر است. به کمک کارت يوتيوب به راحتي مي توانيد لينک آن ابزار را در اختيار کاربران قرار دهيد و آن ها با کليک بر روي آن، به صورت مستقيم وارد آن سايت مي شوند! بسياري از کانال هاي يوتيوب هم با تبليغات برندهاي ديگر کسب درآمد مي کنند؛ در اين کانال ها هم نياز به درج لينک آن برندها است که کارت يوتيوب کمک زيادي به شما در اين زمينه مي کند. استفاده از کارت هاي يوتيوب يک اصل ضروري براي کسب وکارهاي اينترنتي است که در يوتيوب فعاليت مي کنند و مي خواهند مخاطبان خود را از يوتيوب، به سايت خود هدايت کنند. علاوه بر کارت هاي يوتيوب، دو راه کار مهم براي افزايش مشتريان کسب وکارهاي اينترنتي وجود دارد! اين راه کارها عبارتند از:

درج لينک صفحات فرود در صفحه پايان ويدئو (End Screens)

صفحه پايان ويدئو (End Screens) يک قابليت بسيار عالي در يوتيوب است که در موبايل کاربران هم به خوبي نمايش داده مي شود! اين صفحه دقيقاً بنابراين از پايان ويدئو در دسترس کاربران قرار مي گيرد و مي تواند براي کسب وکارهاي اينترنتي فايده زيادي داشته باشد. در اين صفحات به راحتي مي توانيد دکمه هاي عمل (CTA) مختلفي را در اختيار کاربران قرار دهيد؛ مثلاً مي توانيد ويدئوها يا پلي ليست هاي مختلفي به کاربران نمايش دهيد تا بتوانند آن ها را هم ببينند. در اصل عملکرد اين صفحه مانند کارت هاي يوتيوب است و تنها تفاوتش اين است که در پايان ويدئو نمايش داده مي شود، در حالي که کارت هاي يوتيوب مي توانند در ابتدا، وسط يا انتهاي ويدئو (پيش از پايان ويدئو) به کاربران نمايش داده شوند. با استفاده از صفحه پايان ويدئو به راحتي مي توانيد لينک محصولات يا خدمات سايت خود را در دسترس کاربران قرار دهيد و به افزايش مشتريان از طريق يوتيوب کمک کنيد. همچنين مي توانيد دکمه Subscribe را در اختيار کاربران قرار دهيد و از آن ها بخواهيد براي ديدن ويدئوهاي جديد در کانال شما عضو شوند! هنگامي که کاربران در کانال شما عضو مي شوند، ويدئوهاي جديد و پرمخاطب شما به آن ها نمايش داده مي شود و مدت زمان مشاهده ويدئو در کانال شما افزايش پيدا مي کند.

هدايت کاربران از طريق بخش جستجوي يوتيوب

يکي از بخش هاي بسيار مهم يوتيوب که کاربران ويدئوهاي موردنظر خود را از طريق آن پيدا مي کنند، بخش جستجوي يوتيوب است! به عنوان يک کاربر چنانچه بخواهيد ويدئوهاي يک موضوع خاص را ببينيد، کافي است در بخش جستجو کليدواژه موردنظر را جستجو کنيد تا تمام ويدئوهايي که در بخش عنوان يا توضيحات آن کليدواژه را شامل مي شوند را ببينيد. بنابراين از عنوان ويدئو، بخش توضيحات ويدئو اهميت زيادي براي رتبه بندي ويدئوها در يوتيوب دارد؛ چگالي کلمات کليدي (نسبت کلمات کليدي موجود در متن به کل متن) براي رتبه بندي يوتيوب اهميت دارد و اين چيزي است که بسياري از رقيبان شما نمي دانند! در اين بخش کلمات کليدي پرجستجو را وارد کرده و ويدئوي خود را منتشر کنيد. هر چقدر کاربران بيشتر بتوانند با ويدئوي شما تعامل برقرار کنند، يوتيوب رتبه بهتري به ويدئوي شما مي دهد و هنگامي که کاربران کليدواژه هاي ويدئوي شما را جستجو مي کنند در رتبه هاي اول نتايج جستجو ديده مي شويد. همچنين جالب است بدانيد براي گوگل هم کلمات کليدي اهميت زيادي دارد و در هنگام رتبه بندي ويدئوها در نتايج جستجوي گوگل، چنانچه کلمات کليدي را به درستي استفاده کرده باشيد شانس زيادي براي افزايش رتبه خواهيد داشت. هنگامي که شما در نتايج جستجو به رتبه هاي خوبي رسيده باشيد، بازديد ويدئوهاي شما هم افزايش پيدا مي کند و با درج لينک صفحات مربوط به سايت کسب وکارتان، به راحتي مي توانيد کاربران را از يوتيوب به سايت خود هدايت کنيد. بخش توضيحات مي تواند طولاني باشد و کلمات کليدي طولاني (long-tail keywords) را در خود جاي دهد! هر چقدر توضيحات شما کامل تر باشد، راحت تر مي توانيد در نتايج جستجو جايگاه خوبي پيدا کنيد؛ البته بايد از کلمات کليدي پرجستجو، کلمات کليدي مرتبط با کلمه کليدي اصلي و کلمات کليدي طولاني به درستي استفاده کنيد تا يوتيوب ويدئوهاي شما را به عنوان يک ويدئوي جذاب و بهينه شناسايي کند.
کلیک کنید  چگونه از هایلایت اینستاگرام استفاده کنیم؟

کسب درآمد از يوتيوب؛ مهم ترين فاکتور براي کسب وکارهاي اينترنتي

مسئله کسب درآمد براي بسياري از کسب وکارهاي اينترنتي اهميت زيادي دارد؛ در اصل چنانچه کسب وکارها نتوانند به ازاي خدمات يا محصولاتي که ارائه مي دهند، درآمد خوبي داشته باشند، شايد نتوانند مدت زيادي در ميان رقيبان دوام بياورند و کسب وکارشان با شکست مواجه مي شود! به همين دليل است که کسب درآمد اهميت زيادي براي آن ها دارد. در اين بخش از آموزش يوتيوب قصد داريم به آموزش کسب درآمد از يوتيوب بپردازيم! در يوتيوب ده ها راه براي کسب درآمد وجود دارد که هر فرد متناسب با توانايي ها يا مهارت هاي خود مي تواند يک يا چند راه را انتخاب کند. چنانچه مديريت يک کسب وکار اينترنتي را برعهده داريد، مهم ترين مسئله برندسازي است تا بتوانيد اعتماد کاربران را جلب کنيد! بنابراين از آن که توانستيد اعتماد کاربران را جلب کنيد، به راحتي مي توانيد محصولات يا خدمات خود را به کاربران ارائه کنيد و از کسب درآمد خود لذت ببريد. در ادامه آموزش يوتيوب قصد داريم به بررسي برخي روش هاي مختلف کسب درآمد از يوتيوب که بيشتر در ميان کاربران رايج است، بپردازيم.  

برخي از رايج ترين روش هاي کسب درآمد از يوتيوب عبارتند از

الف) معرفي محصولات به کاربران؛ بسياري از کسب وکارهاي اينترنتي محصولاتي را براي فروش دارند که اين محصولات مي تواند فيزيکي يا ديجيتال باشد! مثلاً چنانچه کانال شما در زمينه موبايل و تبلت است و فروشگاه اينترنتي شما هم در اين زمينه فعاليت مي کند، مي توانيد در ويدئوهاي کانال يوتيوب به معرفي محصولات خود بپردازيد! اين کار به شما کمک مي کند تا بتوانيد جديدترين محصولات خود را به کاربران ارائه کنيد و با خريد کردن کاربران از شما، به کسب درآمد از يوتيوب بپردازيد. ب) معرفي خدمات ارائه شده توسط کسب وکارتان؛ برخي ديگر از کسب وکارها خدماتي را به کاربران ارائه مي کنند؛ مثلاً شرکت هاي نرم افزاري خدماتي نظير سايت سازي به کاربران ارائه مي کنند و کاربران به راحتي مي توانند از خدمات آن ها استفاده کنند. چنانچه مديريت يک کانال يوتيوب را برعهده داريد، با استفاده از ويدئو مارکتينگ مي توانيد فروش خوبي را براي کسب وکارتان رقم بزنيد! کافي است خدمات خود را به کاربران در قالب يک ويدئوي جذاب معرفي کنيد و از مزاياي خدمات خود صحبت کنيد؛ چنانچه ويدئو مارکتينگ مناسبي داشته باشيد، بنابراين از چند روز فروش شما تا چندين برابر افزايش پيدا مي کند. ج) جذب اسپانسر براي کانال يوتيوب؛ يکي از جذاب ترين و بي دردسرترين روش هاي کسب درآمد از يوتيوب، جذب اسپانسر براي کانال يوتيوب است! چنانچه مديريت يک کانال پرمخاطب را در يوتيوب برعهده داريد، به راحتي مي توانيد محصولات يا خدمات مرتبط با کانال خود را که توسط برندهاي مختلف عرضه مي شود را معرفي کنيد. در اصل اين برندها اسپانسر شما مي شوند و در ازاي تبليغ محصولات يا خدمات خود هزينه پرداخت مي کنند؛ شما هم کافي است محصولات آن ها را در ميان ويدئوهاي خود معرفي کنيد و به ازاي هر ويدئويي که آن ها را معرفي کرده ايد، درآمد خوبي کسب کنيد. د) توليد ويدئوهاي نقد و بررسي محصولات مختلف؛ يکي از پرطرفدارترين و پرمخاطب ترين ويدئوهاي يوتيوب را ويدئوهايي که به نقد و بررسي محصولات مختلف مي پردازند، تشکيل مي دهد. هنگامي که کاربران بخواهند محصولي را تهيه کنند، ابتدا در مورد آن تحقيق مي کنند که نقد و بررسي هاي ويدئويي کمک زيادي به تصميم گيري در زمينه خريد آن ها مي کند. يکي از راه هاي کسب درآمد از يوتيوب نقد و بررسي محصولات برندهاي مختلف است؛ بسياري از شرکت ها و فروشگاه ها به شما هزينه اي را مي دهند تا بنابراين از نقد و بررسي محصولات، به کاربران بگوييد که مي توانند از اين فروشگاه ها آن محصول را تهيه کنند. اين کار به کسب درآمد شما کمک زيادي مي کند و چنانچه کانال شما پرمخاطب باشد، به آن کسب وکار نيز در زمينه افزايش مشتري کمک مي کند. ه) استفاده از سيستم هاي همکاري در فروش؛ سيستم هاي همکاري در فروش، سيستم هايي هستند که چنانچه بتوانيد محصولات فروشگاه هاي اينترنتي را به فروش برسانيد، درصدي از آن فروش نصيب شما مي شود. در کانال يوتيوب خود مي توانيد محصولاتي را به کاربران معرفي کنيد و لينک همکاري در فروش آن محصول را به اشتراک بگذاريد. اين مورد را مي توانيد با مورد قبلي (توليد ويدئوهاي نقد و بررسي محصولات مختلف) ادغام کنيد! مثلاً چنانچه يک دوربين عکاسي را براي کاربران نقد و بررسي و ويدئوي آن را در کانال يوتيوب خود منتشر کرده ايد، به راحتي مي توانيد لينک همکاري در فروش آن محصول را از يک فروشگاه اينترنتي دريافت کنيد و در اختيار کاربران قرار دهيد! با اين کار به راحتي مي توانيد درآمد بسيار خوبي از اين روش کسب کنيد. د) توليد محتواي اختصاصي براي برندهاي مختلف؛ اگر مديريت يک کانال پرمخاطب را بر عهده داريد، به راحتي مي توانيد از برندهاي بزرگ بودجه هاي بسيار خوبي دريافت کنيد. البته در اين صورت کانال ها از شما انتشار دارند ويدئوهايي را به صورت اختصاصي براي آن ها توليد کنيد که ممکن است کاربران نظر منفي راجع به شما پيدا کنند. چنانچه از اين روش استفاده مي کنيد، پيشنهاد مي کنم ويدئوهاي ارزشمند بيشتري نسبت به ويدئوهاي تبليغاتي توليد کنيد! مثلاً چنانچه در هفته ۲۰ ويدئوي ارزشمند توليد مي کنيد، تنها يک ويدئوي تبليغاتي براي کاربران به اشتراک بگذاريد تا نظر آن ها راجع به شما عوض نشود. با توجه به موضوع کانال خود مي توانيد يکي از راه هاي کسب درآمد را استفاده کنيد؛ در مقاله کسب درآمد از يوتيوب به بررسي کامل روش هاي کسب درآمد از يوتيوب و مزاياي هر يک از آن ها پرداخته ايم که پيشنهاد مي کنم آن ها را مطالعه کنيد. يک نکته؛ هميشه تاپيک هاي داغ و پرجستجو در هر هفته را در توليد محتواي خود استفاده کنيد! در هر هفته تاپيک هاي مختلفي وجود دارند که طرفداران زيادي در ميان کاربران دارند؛ اين تاپيک ها، بازديد بسيار خوبي را براي کانال ها فراهم مي کنند و همين مسئله سبب شده تا توجه به تاپيک هاي داغ، براي کانال ها اهميت زيادي داشته باشد. هميشه سعي کنيد تاپيک هاي مرتبط با مناسبت هاي مختلف را دنبال کنيد؛ مثلاً در عيد نوروز کاربران ايراني ويدئوهاي مربوط به عيد نوروز را مشاهده مي کند و همين مسئله به کسب وکارها کمک مي کند تا بتوانند با ارائه تخفيف هاي عيدانه، فروش خوبي را رقم بزنند. با استفاده از ابزارهاي مختلفي مي توانيد تاپيک هاي پرطرفدار را پيدا کنيد که يکي از مهم ترين آن ها، ابزار گوگل ترندز است! در مقاله بهينه سازي عنوان ويدئو در يوتيوب اين مسئله را به صورت کامل بررسي کرديم. البته هنگامي که در يوتيوب ويدئوهاي مختلفي را مشاهده مي کنيد، متوجه مي شويد که در بخش ويدئوهاي پيشنهادي برخي تاپيک ها برجسته تر و داغ تر هستند! اين تاپيک ها کمک بسيار زيادي در افزايش بازديد ويدئوهاي يوتيوب مي کند و مي توانيد فروش کسب وکار اينترنتي خود را هم افزايش دهيد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.