پست اينستاگرام يکي از مهم ترين بخش هاي آن را تشکيل مي دهد که کاربران با استفاده از آن، تصاوير و ويدئوهاي خود را به اشتراک مي گذارند؛ بخش پست ها در اينستاگرام اولين بخشي بود که کاربران از آن استفاده مي کردند!
اصلاً بگذاريد ساده تر بگويم، اينستاگرام يک شبکه براي اشتراک گذاري عکس و فيلم از طريق پست ها بود که به مرور زمان ابزارهاي ديگري نظير استوري به آن اضافه شد.
کاربران به دنبال ايجاد بهترين و جذاب ترين پست اينستاگرام هستند؛ زيرا آن ها مي خواهند لايک و کامنت بيشتري بگيرند. يکي از راه هاي زيباتر کردن پست اينستاگرام، اسفاده از استايل Grid براي آن است!
اما پست Grid چيست؟ حتماً در صفحات مختلف نمونه هاي زيبايي از آن را ديده ايد ولی امکان دارد نام آن را ندانيد! در اين مقاله به معرفي سبک Grid و نحوه استفاده از اين استايل در پست اينستاگرام مي پردازيم. آماده ايد پست اينستاگرام خود را زيباتر کرده و نظر فالوورهاي خود را جلب کنيد؟ بنابراين با اين آموزش همراه ما باشيد.
سبک Grid يا نمايش شبکه اي چيست؟
قبل از آن که بخواهيم به سراغ ايجاد پست اينستاگرام به سبک Grid برويم، ابتدا اجازه دهيد به بررسي اين استايل بپردازيم! اصلاً سبک Grid يعني چه و چه کاربردي دارد؟ اين سبک به شما کمک مي کند تا پست ها خود را به صورت شبکه اي نمايش دهيد؛ جالب است بدانيد اين سبک تنها مربوط به پست اينستاگرام نيست و مي توانيد براي نمايش پست هاي يک سايت نيز از آن استفاده کنيد. به صفحه پروفايل خود در اينستاگرام برويد و به چيدمان پست هاي خود نگاه کنيد؛ تمامي پست ها به صورت کاملاً منظم و مربعي در کنار هم قرار گرفته اند که به چنين استايلي، سبک Grid يا شبکه اي گفته مي شود. در برخي صفحات کاربران به جاي نمايش عکس موردنظر در يک پست، آن را در چندين پست نمايش مي دهند! چنانچه متوجه منظور ما نشديد، به تصوير زير نگاه کنيد: اين سبک پروفايل و پست اينستاگرام شما را به شکل بسيار جذابي در به کاربران نمايش مي دهد.چرا بايد از Grid براي نمايش پست اينستاگرام استفاده کنيم؟
شايد دليل استفاده از اين سبک فراتر از زيبايي پروفايلتان باشد! اينستاگرام هميشه يک پلتفرم بصري براي اشتراک گذاري تصاوير و ويدئوها بوده است و هرچقدر بتوانيد پست هاي خود را به شکل زيباتري به کاربران نمايش دهيد، تعداد فالوورها و تعامل صفحه اينستاگرامتان افزايش پيدا مي کنيد. برخلاف فيسبوک، کاربران اينستاگرام چنانچه پست ها شما را ببينند و چيزي نظر آن ها را جلب کند، به صفحه پروفايل شما مراجعه مي کنند! در اصل حس کنجکاوي در کاربران اينستاگرام وجود دارد ولی کاربران فيسبوک به دنبال محتواي آماده هستند؛ هنگامي که کاربران يک پست Grid از صفحه شما را ببينند، نمي توانند منظور شما را درک کنند! ولی چون در اينستاگرام چنين پست هايي وجود دارد، آن ها مي دانند که با ديدن صفحه شما پست کامل را خواهند ديد. در اصل اين سبک به شما کمک مي کند تا بتوانيد يک تصوير کامل را چندين پست (مثلاً ۹ پست اينستاگرام) به نمايش بگذاريد. براي آن که کاربران بدانند يک پست Grid در صفحه شما آپلود شده است، کافي است با استفاده از استوري اينستاگرام از صفحه پروفايل خود و بخشي که آن عکس وجود دارد، به کاربران بگوييد. چنانچه تصوير شبکه اي بتواند نظر کاربران را جلب کند، آن ها براي ديدن پست هاي قبلي و پست هايي که در آينده آپلود مي کنيد، شما را دنبال مي کنند. اگر چند عکس نامرتبط باهم داريد و مي خواهيد به نحوي ميان آن ها ارتباط برقرار کنيد، استفاده از Grid راه کار مناسبي است! کافي است يک تم خاص انتخاب کنيد و چند تصوير نامرتبط خود را به وسيله اين تم در کنار هم قرار دهيد؛ به عبارت ساده تر مي توانيد تصاوير خود را در يک تم قرار دهيد و آن را به يک پست Grid بسيار زيبا تبديل کنيد. تصوير زير را ببينيد: تصاوير رديف دوم و سوم اين عکس ارتباطي باهم ندارند ولی تم اصلي تمام اين تصاوير يکسان است؛ مدير اين صفحه توانسته با کمي خلاقيت در استفاده از Grid، چند پست بسيار جذاب و حرفه اي در صفحه خود آپلود کند. شما هم چنين تصاويري داريد؟ ادامه مقاله را دنبال کنيد تا بتوانيد يک پست اينستاگرام بسيار جذاب براي کاربران خود منتشر کنيد. حالا که تصميم گرفته ايد پست هاي خود را به صورت شبکه اي منتشر کنيد، نظرتان درباره بررسي چند ابزار حرفه اي که در زمينه ايجاد پست Grid اينستاگرام به شما کمک مي کند، چيست؟ چنانچه نظرتان مثبت است، بخش بعدي را دنبال کنيد!۴ ابزار براي ايجاد پست هاي شبکه اي (Grid) در اينستاگرام
براي ايجاد پست هاي شبکه اي در اينستاگرام نيازمند ابزار هستيد؛ ما در اين بخش ۴ مورد از بهترين ابزارها را براي ايجاد پست شبکه اي در اينستاگرام را بررسي مي کنيم تا بتوانيد باتوجه به نياز خود يکي از آن ها را استفاده کنيد:-
اپليکيشن Planoly
-
اپليکيشن Preview App
-
اپليکيشن UNUM
-
اپليکيشن Plann