استوري اينستاگرام تقريباً پر کاربردترين ابزار اين شبکه اجتماعي است که کاربران مي توانند تصاوير يا ويدئوهاي کوتاه خود را با فالوورهاي خود به اشتراک بگذارند؛
ولی مشکلي که در استوري اينستاگرام وجود دارد، محدوديت زماني آن است! يعني کاربران تنها تا ۲۴ ساعت بنابراين از انتشار استوري مي توانند آن را ببينند و بنابراين از آن به استوري شما دسترسي ندارند.
گاهي اوقات استوري ها آن قدر جذاب هستند که کاربران به دنبال راه حلي براي نمايش هميشگي آن ها در صفحه خود هستند که اين امکان تا چند ماه پيش وجود نداشت.
در بروزرساني هاي اخير، اينستاگرام قابليتي به نام هايلايت اينستاگرام ايجاد کرد که با استفاده از آن مي توانيد استوري هاي خود را براي هميشه به کاربران نمايش دهيد.
مخصوصاً چنانچه مديريت کسب وکاري را برعهده داريد، حتماً مي دانيد که برخي استوري ها اهميت بيشتري دارند و مي توانند کاربران صفحه را راهنمايي کنند؛
مثلاً مي توانيد در مورد روش هاي پشتيباني خود کاربران را به کمک استوري ها کمک کنيد ولی چنانچه اين استوري تنها ۲۴ ساعت در دسترس کاربران باشد، بسياري از کاربران نمي توانند از روش هاي پشتيباني شما مطلع شوند.
هايلايت اينستاگرام به شما کمک مي کند تا بتوانيد روش هاي پشتيباني را براي هميشه در صفحه خود درج کنيد و کاربران به آن دسترسي داشته باشند.
در اين مقاله قصد داريم به آموزش هايلايت اينستاگرام بپردازيم تا بتوانيد استوري هاي خود را به جاي ۲۴ ساعت، براي هميشه در اختيار کاربران قرار دهيد. چنانچه آماده ايد، در ادامه ما را در آموزش استفاده از هايلايت اينستاگرام همراهي کنيد!
هايلايت اينستاگرام و اهميت آن براي کسب وکارهاي اينترنتي
اگر از افرادي هستيد که از استوري اينستاگرام استفاده مي کنيد، حتماً مي دانيد که برخي استوري ها ارزش زيادي دارند و دوست داريد آن ها را براي هميشه در صفحه خود نگه داريد! هايلايت اينستاگرام قابليتي است که با استفاده از آن مي توانيد استوري هاي خود را براي هميشه در صفحه خود نگه داريد. فرض کنيد از اينستاگرام براي بازاريابي کسب وکار خود استفاده مي کنيد و قطعاً استفاده شما از استوري زيادي است؛ برخي از اين استوري ها آموزش هايي هستند که به کاربران مي دهيد يا پاسخ هايي که به سوالات آن ها داده ايد را شامل مي شوند. چنانچه موافق هستيد، با يک مثال کاربردي اين مسئله را روشن تر بيان کنيم؛ مثلاً صفحه اي را در نظر بگيريد که قصد دارد طي ۳۰ روز، ۳۰ استوري از بازاريابي اينستاگرام منتشر کند ولی نمي خواهد اين آموزش ها از دسترس کاربران خارج شوند! براي اين مسئله کافي است يک هايلايت با نام بازاريابي اينستاگرام ايجاد کند و اين ۳۰ استوري را در آن قرار دهد! بنابراين هايلايت اينستاگرام براي کسب وهاي مختلف اهميت زيادي دارد و به راحتي مي توانيد با يک عنوان مناسب، چندين استوري را به هايلايت خود اضافه کنيد. چنانچه نمي دانيد چگونه مي توانيد هايلايت اينستاگرام ايجاد کنيد، در بخش بعدي با ما و ۴ مرحله ايجاد هايلايت اينستاگرام همراه ما باشيد.ايجاد هايلايت اينستاگرام و قرار دادن استوري ها در آن
براي ايجاد هايلايت اينستاگرام، ابتدا بايد استوري خود را منتشر کنيد! در حالت کلي ۴ مرحله براي ايجاد هايلايت اينستاگرام وجود دارد که در ادامه به بررسي آن ها مي پردازيم:-
استوري هاي موردنظر را براي قرار گرفتن در هايلايت انتخاب کنيد!
چگونه استوري هاي فعال خود را به هايلايت اضافه کنيم؟
اگر به تازگي يک استوري در اينستاگرام منتشر کرده ايد و هنوز ۲۴ ساعت از زمان انتشار آن نگذشته است، کافي است وارد آن استوري شويد. در تصوير بالا، با کليک بر روي گزينه Highlights مي توانيد آن را به هايلايت موردنظر خود اضافه کنيد. توجه داشته باشيد که بايد نام يک هايلايت را براي اضافه شدن استوري به آن انتخاب کنيد تا استوري شما به هايلايت اضافه شود.-
اسمي براي هايلايت خود انتخاب کنيد!
-
کاور هايلايت اينستاگرام را انتخاب کنيد!
-
حذف يا اضافه کردن استوري هاي جديد به هايلايت اينستاگرام
چند نکته مهم در زمينه ايجاد هايلايت اينستاگرام
اگر قصد ايجاد هايلايت اينستاگرام را داريد ولی هنوز آن را ايجاد نکرده ايد، چند نکته مهم وجود دارد که پيشنهاد مي کنم آن ها را در ايجاد هايلايت اينستاگرام خود ايجاد کنيد: نکته اول) شما مي توانيد بيش از يک آلبوم ايجاد کنيد! اگر قصد داريد از هايلايت اينستاگرام براي دسته بندي استوري هاي خود استفاده کنيد، بايد توجه داشته باشيد که شما محدوديتي در ايجاد هايلايت نداريد. مطابق آزمايش ما ۲۰ هايلايت با نام يکسان مي توانيد ايجاد کنيد؛ يعني دست کم ۲۰ هايلايت مي توانيد ايجاد کنيد که شايد با تغيير نام هايلايت ها اين تعداد افزايش پيدا کند! بنابراين پيشنهاد مي کنم استوري هاي خود را دسته بندي کنيد و استوري هاي مرتبط با هر دسته را در يک هايلايت ايجاد کنيد. معمولاً تعداد دسته ها بيش از ۵ دسته نمي شود که مي توانيد بقيه آن ها را به موارد ديگر نظير پشتيباني کاربران، پاسخ به سوالات کاربران و… اختصاص دهيد. نکته دوم) هايلايت هاي جديدتر در سمت چپ پروفايل نمايش داده مي شوند! توجه داشته باشيد که چنانچه چندين هايلايت ايجاد مي کنيد، هايلايت هاي قديمي در سمت راست و هايلايت هاي جديدتر در سمت چپ پروفايل شما قرار مي گيرند. از طرف ديگر ۵ هايلايت اول در نگاه اول به کاربران نمايش داده مي شود و براي ديدن هايلايت هاي ديگر بايد با انگشت خود را روي هايلايت ها قرار دهند و آن را به سمت راست بکشند! به همين دليل شانس ديده شدن هايلايت هاي جديدتر بسيار بيشتر از هايلايت هاي قديمي که در سمت راست قرار مي گيرد، خواهد بود. بنابراين بايد توجه داشته باشيد که هايلايت هاي مهم تر خود را بنابراين از هايلايت هاي ديگر ايجاد کنيد تا در سمت راست صفحه پروفايل قرار نگيرند. نکته سوم) موضوعات صفحه خود را اولويت بندي کنيد! چنانچه قصد داريد در بخش هايلايت ها چند موضوع انتخاب کنيد، ابتدا همه آن ها را مشخص کنيد و سپس با رعايت اوليت هايلايت اينستاگرام آن را ايجاد کنيد؛ هايلايت هاي معمولي را اول و هايلايت هاي مهم را بنابراين از هايلايت هاي ديگر ايجاد کنيد تا در سمت چپ صفحه قرار بگيرند. نکته چهارم) نمايش نام هايلايت در هنگام ديدن هايلايت ها! مسئله مهمي که بايد در نظر بگيريد اين است که در استوري ها نام کاربري فرد موردنظر نمايش داده مي شود ولی در هنگام ديدن هايلايت ها، نام هايلايت در بالاي آن ديده مي شود! بنابراين يک نام جذاب و کوتاه براي هايلايت خود انتخاب کنيد. همچنين تعداد استوري هاي هر هايلايت مانند استوري هاي يک کاربر به صورت زير ديده مي شود: توجه داشته باشيد که نام هايلايت را متناسب با موضوع هايلايت و استوري هاي موجود در آن انتخاب کنيد؛ همچنين کاور هايلايت را هم متناسب با عنوان هايلايت انتخاب کنيد تا بتوانيد تعامل بيشتري با کاربران داشته باشيد. با رعايت اين ۴ نکته مي توانيد هايلايت هاي خوبي ايجاد کنيد و تعامل بيشتري با کاربران داشته باشيد.در حالت کلي از هايلايت ها مي توانيد به صورت زير استفاده کنيد:
- نمايش آموزش ها، افتخارهاي تجاري و نکات مهم در بخش هايلايت
- به اشتراک گذاري پشت صفحه ويدئوهاي صفحه
- نمايش تصاوير مربوط به کسب وکارتان براي برندسازي
- نمايش تصاوير يک رويداد مربوط به کسب وکارتان
- نقد و بررسي محصولات يا خدمات کسب وکارتان براي افزايش مشتريان
- و…