شبکه هاي اجتماعي مهم ترين جايي هستند که در آن مي توانيد محتواي موردنظر خود را دنبال کنيد! البته منظور ما اين نيست که محتواي اين شبکه ها کامل و جامع هستند ولی مي توانيد محتواي مورد علاقه خود را دنبال کنيد. اين مسئله براي کسب وکارها هم اهميت بسيار زيادي دارد و باعث به وجود آمدن مفهومي به نام مديريت محتواي شبکه هاي اجتماعي شده است. تا جايي که چنانچه مديريت يک کسب وکار را برعهده داشته باشيد و بخواهيد در شبکه هاي اجتماعي فعاليت کنيد، هرگز نمي توانيد بدون داشتن محتواي جذاب و ارزشمند به اهداف خود برسيد. مديريت محتواي شبکه هاي اجتماعي زيرمجموعه ديجيتال مارکتينگ محسوب مي شود! در اين مقاله قصد داريم به بررسي ۰ تا ۱۰۰ مديريت محتواي شبکه هاي اجتماعي و هر آن چه از شبکه هاي اجتماعي که براي مديريت کسب وکارتان نياز داريد، بپردازيم! بنابراين چنانچه مديريت يک کسب وکار را برعهده داريد يا مي خواهيد مديريت محتواي شبکه هاي اجتماعي يک مجموعه را بدست بگيريد، در اين مقاله همراه ما باشيد.   مديريت محتوا به فرآيند تحقيق محتوا تا تعامل با کاربران است که از طريق شبکه هاي اجتماعي نظير فيسبوک، توئيتر، اينستاگرام، پينترست و… منتشر مي شود. در اصل مديريت محتوا چيزي فراتر از انتشار محتوا در شبکه هاي اجتماعي است؛ قبل و بعد از انتشار کارهايي بايد انجام دهيد تا بتوانيد يک محتواي موفق داشته باشيد. به عنوان مثال ايجاد تعامل با کاربران يکي از بخش هاي مهم مديريت محتواي شبکه هاي اجتماعي است! با درنظر گرفتن اين که بيش از ۳٫۲ ميليارد کاربر فعال ماهانه در شبکه هاي اجتماعي وجود دارد و در هر ثانيه ۱۱ نفر در شبکه هاي اجتماعي مختلف عضو مي شوند، مديريت محتواي شبکه هاي اجتماعي امري ضروري براي کسب وکارها است. براي مديريت محتواي شبکه هاي اجتماعي بايد کارهايي انجام دهيد که در اين بخش باهم آن را بررسي مي کنيم:

قدم اول) انتخاب شبکه اجتماعي مناسب براي کسب وکارها

براي آن که بتوانيد يک بازاريابي شبکه هاي اجتماعي موفق داشته باشيد، ابتدا بايد بدانيد که کدام شبکه هاي اجتماعي براي کسب وکار شما مناسب هستند! در اين بخش مي خواهيم به صورت مختصر به بررسي هر يک از شبکه هاي اجتماعي و مزاياي آن ها براي کسب وکارها بپردازيم:   فيسبوک: اين شبکه اجتماعي بيش از ۲٫۷ ميليارد کاربر فعال ماهانه دارد و شامل انواع کاربران مي شود. به عبارت ساده تر، در فيسبوک شما با کاربراني با انواع جنسيت، گروه سني، گروه هاي شغلي و… وجود دارد و به درد کسب وکارهايي که نياز به ارتباط با گستره ي بزرگي از مخاطبان دارد، مي خورد. بنابراين چنانچه مي خواهيد به کاربران زيادي با ويژگي هاي مختلفي دسترسي داشته باشيد، استفاده از اين شبکه اجتماعي را در برنامه هاي خود قرار دهيد. اينستاگرام: اين شبکه اجتماعي براي برندهايي که محتواي تصويري زيادي توليد مي کنند، عالي است. مخاطبان اينستاگرام بيشتر افراد جوان و خانم ها هستند! بنابراين چنانچه کسب وکاري داريد که در بخش فشن، لايف استايل، هنر يا صنايع مرتبط در حوزه تصويري فعاليت مي کند، اينستاگرام يک گزينه عالي براي شما است. چنانچه کسب وکار شما در ايران فعال است، اينستاگرام بهترين گزينه براي شما است؛ با درنظر گرفتن اين که اکثر شبکه هاي اجتماعي براي کاربران ايراني محدود هستند، کاربران کمي در آن ها فعال هستند. اکثر کاربران ايراني در اينستاگرام و تلگرام فعاليت مي کنند و اين دو شبکه، بهترين شبکه هاي اجتماعي براي فعاليت کسب وکارها هستند.
کلیک کنید  همه چیز در مورد بازاریابی دهان به دهان
توئيتر: اين شبکه اجتماعي بيش از ۳۲۱ ميليون کاربران دارد و بيشتر در حوزه متن فعاليت مي کند. اين شبکه اجتماعي به درد کسب وکارهايي مي خورد که با کاربران تعامل زيادي دارند و مي خواهند با آن ها گفتگو کنند. لينکدين: لينکدين يک شبکه اجتماعي بسيار عالي است که در آن متخصصان حضور دارند. با استفاده از اين شبکه اجتماعي مي توانيد با متخصصان و کسب وکارهاي ديگر در ارتباط باشيد. اين شبکه اجتماعي براي کسب وکارهاي B2B که نياز به ارتباط با کسب وکارهاي ديگر دارند، عالي است. در اين شبکه اجتماعي مي توانيد افراد و کسب وکارهاي فعال در يک حوزه فعاليتي را پيدا کرده و با آنها ارتباط برقرار کنيد. يوتيوب: يوتيوب بنابراين از گوگل، دومين شبکه اجتماعي بزرگ دنيا است. اين شبکه اجتماعي براي کسب وکارهايي که مي خواهند با کاربران خود ويدئو به اشتراک بگذارند و چيزي را به کاربر ياد بدهند، عالي است. در اين شبکه اجتماعي مي توانيد به صورت نامحدود ويدئو به اشتراک بگذاريد و با مخاطبان خود تعامل برقرار کنيد. پينترست: پينترست يک شبکه اجتماعي براي اشتراک گذاري تصوير است. با استفاده از اين شبکه اجتماعي مي توانيد انواع تصاوير در حوزه هاي مختلف را پيدا کنيد. همچنين چنانچه کسب وکار شما در بخش مديريت محتوا عکس منتشر مي کند، مي توانيد در پينترست فعاليت و مخاطبان خود را پيدا کنيد. بنابراين انتخاب شبکه اجتماعي مناسب مطابق برند و حوزه فعاليت شما انجام مي شود! ابتدا اهداف برند خود و نوع مديريت محتوا را مشخص کنيد، سپس اساس اهداف و نوع محتواي خود، شبکه اجتماعي مناسب خود را انتخاب کنيد.

قدم دوم) تدوين استراتژي محتواي شبکه هاي اجتماعي

در اين مرحله که نوع شبکه اجتماعي مناسب براي برندهاي شما مشخص شده است، زمان تدوين استراتژي محتوا رسيده است. در کمپين استراتژي با درنظر گرفتن اهداف شما از کمپين هاي شبکه اجتماعي بايد فرآيندهاي مختلف را مشخص کنيد. در اين استراتژي بايد مشخص کنيد که چند پست در هفته يا ماه بايد توليد کنيد، چه نوع محتوايي بايد توليد شود، زمان انتشار محتوا را مشخص کنيد و در نهايت، نتايج محتواي منتشرشده را آناليز کنيد. تفاوت استراتژي محتواي با سايت در اين است که در استراتژي محتواي سايت شبکه هاي اجتماعي براي ارتقاء محتوا هم مشخص مي شود ولی در استراتژي محتواي شبکه هاي اجتماعي محتوا دقيقاً در همان شبکه اجتماعي منتشر مي شود.   در اين مرحله با درنظر گرفتن دانسته هاي خود در مورد نوع محتوايي که مخاطبان شما دوست دارند، آن نوع محتوا را توليد کنيد. شما بايد محتوايي را منتشر کنيد که براي کاربران جذاب باشد؛ همچنين محتواي توليدشده بايد بتواند نياز و اهداف شما را برآورده کند. چنانچه اطلاعات زيادي راجع به علاقه کاربران نداريد و نمي دانيد چه نوع محتوايي را دوست دارند، در ابتدا از صفحه رقيبان خود کمک بگيريد و بنابراين از مدتي، باتوجه به بازخوردهاي دريافت شده در صفحه خود توليد محتوا کنيد. توليد محتوا در شبکه هاي اجتماعي دقيقاً بايد متناسب با اهداف شما باشد! هدف شما از فعاليت در شبکه هاي اجتماعي مي تواند براي برندسازي، افزايش فروش، افزايش آگاهي مخاطبان و… باشد. بنابراين از آن که هدف خود را مشخص کرديد، زمان آن رسيده است که بهترين پست ها را براي رسيدن به اهداف خود توليد کنيد.
کلیک کنید  ایجاد پست نظرسنجی در تلگرام
هدف شما ممکن است براي هر محتوا متفاوت باشد! بنابراين شما مي توانيد در تقويم محتوا يا استراتژي محتواي شبکه هاي اجتماعي خود ستوني براي اهداف خود داشته باشيد و بنابراين از انتشار محتوا، ميزان دست يابي به اهداف خود را آناليز کنيد.

قدم سوم) تعيين زمان انتشار محتوا

هنگامي که از مديريت محتواي شبکه هاي اجتماعي صحبت مي کنيم، مهم ترين مسئله تداوم در انتشار محتوا است؛ به عبارت ساده تر بايد به صورت منظم پست منتشر کنيد. همچنين بايد توجه داشته باشيد که نتايج حاصل از فعاليت در شبکه هاي اجتماعي براي مشاغل مختلف تفاوت دارد! مثلاً شايد در يک حوزه فعاليتي رقابت زياد است و نياز به انتشار روزانه يک يا چند پست داشته باشيد ولی چنانچه حوزه فعاليتي شما رقيبان کمتري دارد، انتشار ۲ يا ۳ پست در هفته هم کافي است.   زمان انتشار مسئله مهمي در مديريت محتواي شبکه هاي اجتماعي است! زيرا کاربران در برخي ساعت هاي شبانه روز فعاليت بيشتري دارند. شما بايد سعي کنيد ساعتي که کاربران بيشتري در صفحه شما فعاليت مي کنند را مشخص کنيد؛ اين کار با مدتي فعاليت کردن و سپس آناليز نتايج آن مشخص مي شود. در مقاله شناسايي بهترين زمان انتشار پست در اينستاگرام به بررسي اين موضوع پرداخته ايم که مي توانيد با خواندن آن، بهترين زمان انتشار محتوا را مشخص کنيد. اگر مي خواهيد به اهداف خود در شبکه هاي اجتماعي برسيد و مخاطبان خود را افزايش دهيد، بايد به صورت منظم محتواي باکيفيت منتشر کنيد. بهترين راه کار براي منظم بودن در انتشار محتواي باکيفيت، تعيين نوع محتوا و زمان آن براي انتشار است! اين کار به کمک تقويم محتوا به راحتي امکان پذير است و مي توانيد براي توليد تقويم محتواي حرفه اي، مقاله “چگونه يک تقويم محتوا براي شبکه هاي اجتماعي ايجاد کنيم؟” را بخوانيد. با استفاده از تقويم محتوا مي توانيد محتواي خود را به گونه اي در شبکه هاي اجتماعي منتشر کنيد که به اهداف کسب وکار خود برسيد! همچنين مزيت اين کار، اين است که مي توانيد با درنظر گرفتن بودجه خود تعداد محتواي ماهانه خود را مشخص کنيد و با انتشار آن ها در بهترين زمان به اهداف تجاري کسب وکار خود برسيد.

قدم چهارم) توليد محتوا در شبکه هاي اجتماعي و انتشار آن

تمام کارهايي که تا پيش از اين مرحله انجام مي دهيم، براي اين مرحله است! بخش اصلي مديريت محتواي شبکه هاي اجتماعي مربوط به توليد آن است. در اين بخش بايد بيشترين خلاقيت را به خرج دهيد تا تمام مراحل شما به بهترين شکل ممکن پيش برود. بسياري از کسب وکارها از محتواي کپي استفاده مي کنند که در نهايت نمي تواند آن ها را به اهداف خود برساند. شما مي توانيد از منابعي نظير Freepik براي تصاوير پست هاي خود استفاده کنيد ولی توجه داشته باشيد که محتواي شما نبايد کاملاً کپي باشد.   اين بخش از مديريت محتوا در شبکه هاي اجتماعي به شما کمک مي کند تا بتوانيد بيشتر با نيازها و علايق مخاطبان خود آشنا شويد و از آن در توليد محتوا استفاده کنيد. شما بايد سعي کنيد علايق کاربران خود را به خوبي بشناسيد و محتواي متناسب با آن توليد کنيد تا در نهايت بتوانيد بهترين بازخورد را دريافت کنيد.
کلیک کنید  قفل تلگرام به دو روش

قدم پنجم) پاسخگوي مخاطبان و دنبال کنندگان خود باشيد!

يکي از بخش هاي بسيار مهم در مديريت محتواي شبکه هاي اجتماعي پاسخ گويي به مخاطبان و دنبال کنندگان است. هنگامي که يک فرد پست هاي شما را مي بيند، احتمالاً سوال يا ابهامي براي او پيش مي آيد که از طريق بخش پيام (نظير دايرکت در اينستاگرام) يا کامنت آن را از شما مي پرسد. شما بايد به خوبي پاسخ گوي سوالات آن ها باشيد تا آن ها بدانند که برايتان ارزش زيادي دارند. اين کار باعث مي شود تا اعتماد مخاطبان شما جلب شود و به راحتي بتوانيد محصولات يا خدمات خود را به آن ها ارائه کنيد. در اصل پاسخ گويي به سوالات مخاطبان نوعي تبليغات به حساب مي آيد که هزينه اي براي شما ندارد ولی ارزش آن مي تواند بسيار بيشتر از تبليغات تجاري باشد.   بايد توجه داشته باشيد که سوالي که يک کاربر در بخش کامنت از شما مي پرسد، مي تواند سوال هزاران کاربر ديگر هم باشد! بنابراين شما بايد به دقت به سوالات آن ها پاسخ بدهيد تا تمام کاربراني که همچين سوالي از شما دارند، پاسخ درستي دريافت کنند. چنانچه تعداد کامنت هاي دريافتي در پست هاي شما زياد است و فرصت پاسخ گويي دقيق به همه آن ها را نداريد، مي توانيد يک نفر را براي اين کار استخدام کنيد! زيرا اين کار اهميت زيادي دارد و مي تواند فرصت فروش خوبي را فراهم کند.شما به عنوان يک کسب وکاري که مي خواهيد موفق باشد، به سوالات و کامنت هاي کاربران خود پاسخ مي دهيد يا سوالات آن ها را بدون جواب مي گذاريد؟ حتي چنانچه کامنت کاربران يک سوال نباشد، عکس العمل نشان دادن به آن ها هم ارزش زيادي دارد.

قدم ششم) تعامل با کاربران در پلتفرم هاي اجتماعي

تعامل با کاربران بسيار گسترده تر از پاسخ گويي به کامنت هاي آن ها است و بايد راه هاي بيشتري را براي تعامل با آن ها پيدا کنيد. شما مي توانيد در روزهاي خاص که به برند شما مرتبط مي شود، با کاربران ديگر (کاربراني که فالوور شما نيستند!) هم تعامل برقرار کنيد. اين روابط و تعامل ها کمک بسيار زيادي به کسب وکار شما مي کند؛ زيرا شما در حال افزايش مخاطبان خود هستيد و مي توانيد علاوه بر برندسازي، فروش بيشتري را هم تجربه کنيد. استفاده از هشتگ ها در شبکه هاي اجتماعي مي تواند به جذب مخاطبان و فالوورهاي جديد کمک زيادي کند ولی به شرط آن که هوشمندانه از آن استفاده کنيد! در مقاله استفاده درست از هشتگ اينستاگرام به بررسي اين موضوع پرداخته ايم.

قدم هفتم) ايجاد کمپين هاي تبليغاتي

يکي از بخش هاي بسيار مهم در مديريت محتواي شبکه هاي اجتماعي ارتقاء محتوا است! در اصل محتوايي که توليد مي کنيد را بايد به تعداد زيادي از کاربران نمايش دهيد. با استفاده از ايجاد کمپين هاي تبليغاتي که البته نيازمند بودجه است، به راحتي مي توانيد محتواي خود را به هزاران نفر نمايش دهيد. با وجود سيستم هاي تبليغاتي شبکه هاي اجتماعي مختلف نظير فيسبوک، توئيتر و اينستاگرام مي توانيد محتواي موجود در همان شبکه هاي اجتماعي را به کاربران خاص خود نمايش دهيد؛ به عنوان مثال چنانچه در اينستاگرام توليد محتوا مي کنيد، به راحتي مي توانيد به کمک تبليغات اسپانسر پست خود را به کاربراني با ويژگي هاي خاص نظير جنسيت، سن و… نمايش دهيد. البته روش هاي ديگري هم وجود دارد که بتوانيد محتواي خود را ارتقاء دهيد ولی اين روش در صورتي که بودجه داشته باشيد، به راحتي مي توانيد محتواي خود را به مخاطبان هدف خود نمايش دهيد.
کلیک کنید  پول درآوردن از دنیای کپی رایتینگ
  اگر در فيسبوک فعاليت مي کنيد، با استفاده از سيستم کمپين تبليغاتي اين شبکه مي توانيد محتواي خود را به مخاطبان هدف خود نمايش دهيد. اين مسئله تاثير زيادي بر روي درآمد و ميزان فروش شما خواهد داشت! زيرا به جاي آن که تبليغات خود را به همه نوع افرادي نمايش دهيد، تنها به کساني نمايش مي دهيد که به محصولات يا خدمات شما نياز دارند! در اين صورت کمپين تبليغاتي هم هدفمند است و مي توانيد به اهداف خود برسيد.

قدم هشتم) برگزاري مسابقه و جايزه دادن به مخاطبان

يکي ديگر از راه هاي بسيار عالي براي جذاب مخاطبان که در بخش مديريت محتواي شبکه هاي اجتماعي قرار مي گيرد، برگزاري مسابقه است. چنانچه کسب وکاري داريد که تا حدودي مخاطبان خود را جذب کرده ايد و ديگر راهي به ذهنتان نمي رسد که منجر به رشد سريع مخاطبان شود، برگزاري مسابقه است. مسابقه مي تواند با دو صورت زير برگزار شود: روش اول) مسابقه بين فالوورهاي فعلي، با هدف حفظ مخاطبان صفحه! روش دوم) برگزاري مسابقه و اطلاع رساني آن با استفاده از کمپين هاي تبليغات، با هدف جذب فالوورهاي جديد! بنابراين بايد هدف خود را از برگزاري مسابقه بدانيد! البته در اين مورد بودجه و هدف شما هم تاثير زيادي دارد؛ زيرا برگزاري مسابقه هزينه هاي بسيار زيادي دارد که بايد آن را فراهم کنيد. چنانچه هدف شما برندسازي است، مسابقه شما بايد به صورت گسترده باشد تا مخاطبان زيادي با برند شما آشنا شوند. تامين هديه هاي ارزشمند هم هزينه هايي دربر دارد که براي ترغيب مخاطبان براي شرکت در مسابقه، بايد حتماً يک هديه ارزشمند درنظر بگيريد.

قدم نهم) آناليز عملکرد محتوا به در طي زمان هاي مختلف

تمام کارهايي که در ۸ قدم قبلي انجام مي دهيم، براي اين است که به نتايج دلخواه مطابق اهداف خود برسيم! ولی چگونه بايد متوجه شويم که چقدر به اهداف خود نزديک شده ايم؟ در اين مرحله بايد نتايج و عملکرد خود را آناليز کنيد تا متوجه شويد که چقدر به اهداف خود نزديک شده ايد. در بخش مديريت محتواي شبکه هاي اجتماعي مي توانيد در فاصله هاي زماني مختلف عملکرد محتواي خود را آناليز کنيد. همچنين چنانچه کمپين هايي را برگزار کرده ايد، اهميت بسيار زيادي دارد که مطابق اهداف خود، بدانيد که چقدر در رسيدن به اهداف و نتايج دلخواه موفق بوده ايد. يکي از معيارهاي مهم اين است که شما نرخ بازگشت سرمايه (ROI) را تعيين کنيد تا در کمپين هاي بعدي خود، نقاط ضعف و قوت خود را بدانيد.   با استفاده از آناليز عملکرد مديريت محتواي شبکه هاي اجتماعي مي توانيد مناطق کاربران را هم تعيين کنيد! اين اطلاعات زماني به دردتان مي خورد که شما بخواهيد رويدادي برگزار کنيد. چنانچه ۹۰ درصد مخاطبان شما از شهر اهواز باشند ولی شما در شهر اهواز نباشيد، منطقي است که مخاطبان خود را براي رويداد به شهر خود هدايت کنيد؟ قطعاً خير!
کلیک کنید  نوشته ها و نحوه تولید محتوای وبلاگی
بنابراين اين اطلاعات به شما در بخش هاي مختلفي کمک مي کنند و برگزاري رويداد مي تواند اهميت آن را به شما نشان دهد. بنابراين از آن که شما با مفهوم مديريت محتوا آشنا شده ايد، احتمالاً سوالاتي براي شما پيش مي آيد که در بخش بعدي به بررسي برخي از مهم ترين سوالات متداول مي پردازيم.

چرا مديريت محتواي شبکه هاي اجتماعي مهم است؟

اکنون که شما با مفهوم مديريت محتواي شبکه هاي اجتماعي آشنا هستيد، بايد بدانيد که چرا اهميت زيادي دارد! مهم ترين دليل اين است که کاربران زيادي در شبکه هاي اجتماعي فعاليت مي کنند و شما به راحتي مي توانيد مخاطبان هدف خود را از طريق آن جذب کنيد. کاربران هم دوست دارند در شبکه هاي اجتماعي با برندهاي مختلف آشنا شوند و پل ارتباط ميان شما و کاربران، محتواي جذاب است که به کمک مديريت محتواي شبکه هاي اجتماعي امکان پذير است. از طرف ديگر، مديريت محتواي شبکه هاي اجتماعي بسيار مقرون به صرفه تر از ساير شبکه هاي اجتماعي است. به خصوص براي کسب وکارهاي کوچک تر، نتايج بازاريابي محتوا نتايج بسيار خوبي را براي شما فراهم مي کند و نبايد آن را دست کم گرفت! به عنوان مثال شايد هزينه توليد محتوا بسيار کمتر از بيليبوردهاي تبليغاتي در سطح شهر باشد، ولی نتايج آن با درنظر گرفتن اين که محتواي شبکه هاي اجتماعي مورد توجه تعداد بسيار بيشتري از افراد قرار مي گيرد، عالي است. اين ۲ مورد تنها بخش کوچکي از مزاياي مديريت محتواي شبکه هاي اجتماعي هستند که به مرور زمان بيشتر با مزاياي آن آشنا مي شويد! در نهايت، با استفاده از مديريت محتوا به راحتي مي توانيد مخاطباني را جذب کنيد که احتمالاً به محصول شما علاقه مند هستند يا به آن نياز دارند.

آيا به يک متخصص مديريت محتواي شبکه هاي اجتماعي نياز داريم؟

دانستن اين مسئله که مديريت شبکه هاي اجتماعي يعني چه و چرا اهميت دارد، تنها بخش کوچکي از ماجرا است! اکنون که با مفهوم و اهميت آن آشنا شديد، زمانش رسيده است که از آن استفاده کنيد. بايد توجه داشته باشيد که اين بخش زمان زيادي را از شما مي گيريد و چنانچه به کار ديگري در کسب وکارتان مشغول هستيد، زمان کافي براي انجام آن را نخواهيد داشت. بهترين راه کار استخدام متخصص مديريت محتواي شبکه هاي اجتماعي است! زيرا تجربه زيادي دارد و به راحتي مي تواند استراتژي مناسبي براي رسيدن به اهدافتان در اختيار شما قرار دهد زماني که بايد براي توليد محتوا و انتشار منظم آن صرف شود، معمولاً طولاني است و انرژي زيادي مي گيرد. تا جايي که شرکت هاي کوچک و متوسط نمي توانند از بنابراين آن بر بيايند و با وجود محدوديت بودجه، از متخصصي براي انجام اين کار استفاده مي کنند. شما هم مي توانيد همين کار را انجام دهيد و از خدمات مديريت شبکه هاي اجتماعي ديدوگرام استفاده کنيد.

هزينه هاي مديريت محتواي شبکه هاي اجتماعي

در حالي که کيفيت محصولات شما براي فروش مهم است، مديريت محتواي شبکه هاي اجتماعي هم براي بخش بازاريابي به همان اندازه اهميت دارد! شايد مديريت محتوا کار سختي باشد و نيروي انساني نتواند آن را به خوبي انجام دهد ولی استفاده از ابزارهاي بازاريابي محتوا مي تواند کمک زيادي به شما کند. ابزارها از مرحله تدوين استراتژي تا مرحله آناليز محتوا به شما کمک مي کنند و عملاً بيشتر کارهاي مديريت محتواي شما را ابزارها انجام مي دهند. مهم ترين مواردي که در هزينه ابزارهاي مديريت محتوا تاثيرگذار هستند، دو مورد هستند:
  • تعداد حساب هايي که مديريت مي کنيد.
  • تعداد پست هايي که مي خواهيد براي انتشار برنامه ريزي مي کنيد.
کلیک کنید  روش اصولی بازاریابی محتوایی
مزيت اين تمام ابزارهاي مديريت شبکه هاي اجتماعي اين است که شما مي توانيد تمام حساب هاي کاربري مربوط به شبکه هاي اجتماعي مختلف را در يک پلتفرم مديريت کنيد. به همين دليل است که اکثر ابزارهاي در دسترس، مطابق تعداد شبکه هاي اجتماعي موردنياز هزينه هايشان افزايش پيدا مي کند. هدف اصلي اين ابزارها اين است که تعدادي پست را براي انتشار در زمان مشخص، برنامه ريزي کنيد.   برخي از ابزارها مطابق تعداد پست هاي قابل برنامه ريزي هزينه ها را مشخص مي کنند! به عنوان مثال شما به جاي آن که براي تعدادي حساب کاربري هزينه پرداخت کنيد، براي تعداد پست هايي که مي خواهيد به کمک اين ابزار برنامه ريزي کنيد هزينه پرداخت مي کنيد. استفاده از ابزارهاي مديريت محتوا تا حد زيادي مي تواند به موفق تر بودن کمپين ها کمک کنند و برخي متخصصان معتقدند که استفاده از اين ابزارها مي تواند نياز شما به نيروي انساني و متخصص براي اين کار را کمتر کند. البته اين ابزارها گاهي هزينه هاي قابل توجهي دارند ولی با درنظر گرفتن سود و ارزشي که براي کسب وکارها ايجاد مي کند، ارزش هزينه هايش را دارد.

هزينه ابزارهاي مديريت محتواي شبکه هاي اجتماعي به موارد زير مربوط مي شوند:

  • شرکت، نوع و بزرگ بودن آن
  • ميزان ارسال پست در بازه هاي زماني مختلف
  • نوع خدمات موردنياز شما
  • نياز شما به شبکه هاي اجتماعي مختلف
  • ميزان آناليز و تحليل شما
  • نوع ارائه هاي شما از طريق ابزارهاي مديريت محتوا
شما بايد نيازهاي خود را مشخص کنيد و سپس پکيج موردنياز خود را انتخاب کنيد؛ توجه داشته باشيد که هزينه هاي مربوط به ابزارهاي مديريت محتوا مي تواند منجر به ضرر مالي کسب وکارتان شود! بنابراين متناسب با نيازهاي خود از ابزارهاي مديريت محتوا استفاده کنيد.

بهترين ابزارهاي مديريت محتوا کدام هستند؟

تا اينجا به خوبي با اهميت مديريت محتوا آشنا شديم ولی کدام ابزارها مي توانند براي اين کار مفيد باشند؟ در اين بخش قصد داريم برخي از بهترين ابزارهاي کاربردي در سال ۲۰۱۹ را بررسي کنيم. آماده ايد؟ در ادامه همراه ما باشيد.  

برخي از اين ابزارها عبارتند از:

  • Buffer: ابزاري با رابط کاربري ساده و آسان براي مديريت شبکه هاي اجتماعي
  • Hootsuite: ابزاري براي برنامه ريزي نامحدود پست براي انتشار در شبکه هاي اجتماعي
  • Sprout Social: ابزار مناسب براي کسب وکارهاي تازه کار و در حال رشد
  • Hubspot: ابزاري کامل براي بازاريابي کسب وکارها به همراه مهلت تست
  • IFTTT: ابزاري براي مديريت صفحات اجتماعي
  • TweetDeck: ابزاري براي مديريت شبکه اجتماعي توييتر با قابليت هاي عالي!
سوالي که در اينجا پيش مي آيد، اين است که آيا منطقي است که اطلاعات صفحات اجتماعي خود را در اختيار اين ابزارها قرار دهيم يا بهتر است خودمان اين کار را انجام دهيم؟ اين ابزارها مي تواند نوع تعامل شما با کاربران را تغيير دهند و بهبود ببخشند! از طرفي اکثر کارهاي مديريت شما به صورت خودکار انجام مي شود و در زمان و منابع انساني صرفه جويي مي کند. همچنين مي توانيد به جاي استفاده از ابزارها، از يک متخصص يا تيم مديريت شبکه هاي اجتماعي استفاده کنيد؛ زيرا چنين تيم هايي تجربه زيادي در اين زمينه دارند و مي توانند کمپين هاي شما را به بهترين شکل ممکن اجرا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *