يکي از نکات مهم براي آغاز کمپين هاي تبليغاتي، شناخت دقيق مخاطب است! وقتي مي گوييم شناخت دقيق، يعني بايد بدانيم به چه چيزهايي علاقه مند است؟! از چه محصولاتي بيشتر استفاده مي کند؟! سطح تحصيلات او چقدر است؟! در کدام شرکت کار مي کند؟! جالب است بدانيد که همه ي اين سوالات را مي توان با دموگرافي وب سايت در لينکدين پاسخ داد. دموگرافي وب سايت يک ابزار آماري است که براي آشنايي با کاربران لينکدين به کار مي رود. حال به نظر شما اين آشنايي چه تاثيري روي بازاريابي و تبليغات در لينکدين دارد؟ تجربه نشان داده است که با داشتن اطلاعات آماري از کاربران مي توان تبليغات هدفمند تري انجام داد. بنابراين ميزان موفقيت کسب و کار نيز افزايش پيدا خواهد کرد. احتمالا شما هم اطلاعات زيادي در مورد دموگرافي وب سايت نداريد؛ ولی جاي نگراني نيست. چراکه در اين مقاله مي خواهيم به صورت کامل و دقيق به بررسي دموگرافي وب سايت در لينکدين بپردازيم. بنابراين ما را همراهي کنيد.

دموگرافي وب سايت به چه معناست؟

قبل از آشنايي با دموگرافي وب سايت در لينکدين بهتر است با معني واژه ي دموگرافي يا Demography آشنا شويم.  همان طور که مي دانيد، دمو در لغت به معناي جمعيت است؛ بنابراين دموگرافي را جمعيت شناسي نام گذاري مي کنند. در واقع، دموگرافي يک علم است که زير مجموعه ي آمار و علوم جامعه شناسي قرار مي گيرد. يکي از مهم ترين اهداف علم دموگرافي، بررسي ويژگي هاي يک جامعه ي آماري است. همچنين دموگرافي به تغييرات شاخص هاي اجتماعي نيز مي پردازد. در اين علم برخي از شاخص ها مانند گروه سني جمعيت، تعداد افراد جامعه آماري، ميزان رشد جامعه، نوع جنسيت، ميزان تحصيلات و بسياري ديگر نيز مورد بررسي قرار مي گيرند.
کلیک کنید  چگونه از ابزار نظرسنجی اینستاگرام (Polls) استفاده کنیم؟
خب! الان ديگر با مفهوم دموگرافي آشنا شده ايد؛ ولی شايد بپرسيد که اين علم چه ربطي به بازاريابي و لينکدين دارد؟! پاسخ ما ساده خواهد بود! در بازاريابي لينکدين ما مي خواهيم تبليغات خود را براي کساني انجام دهيم که به احتمال زياد از اين تبليغات استقبال مي کنند! نه اينکه هزاران تبليغ را بدون استراتژي خاصي براي افراد مختلف بفرستيم. دموگرافي وب سايت چه سودي دارد؟! واضح است! با صرف هزينه ي کمتر، بيشترين بازخورد مثبت را خواهيم داشت و اين يعني موفقيت در کمپين تبليغاتي!  

اهميت دموگرافي وب سايت در بازاريابي

ما با استفاده از دموگرافي مي توانيم افرادي که به وبسايت ما مراجعه کرده اند را شناسايي کنيم. حال به نظر شما چه کساني از وب سايت بازديد مي کنند؟ معمولا کساني بازديد مي کنند که به مطالب و محصولات سايت علاقه داشته اند و يا ممکن است روزي بخواهند مشتري ما باشند. بنابراين بهتر است هزينه هاي تبليغاتي را بيشتر براي اين افراد صرف کنيم چراکه احتمال خريد کردن آن ها بيشتر است. تاکنون دموگرافي وب سايت توسط بسياري از شرکت ها و کسب و کارهاي آنلاين انجام شده و نتيجه ي آن نيز رضايت بخش بوده است. يکي از معروف ترين روش ها براي دموگرافي وب سايت، استفاده از تجزيه و تحليل گوگل يا Google Analytics است. اين روش با اينکه بسيار کاربردي است ولی به دليل گستردگي بسيار زياد اطلاعات در گوگل، نمي توان براي بازاريابي هاي خاص از آن استفاده کرد. بنابراين راه حل چيست؟! شبکه اجتماعي لينکدين هم به اهميت دموگرافي در بازاريابي پي برده است. به همين دليل، امکاناتي را در لينکدين طراحي کرده است که بتوان از اين علم براي موفقيت در کمپين هاي تبليغاتي استفاده کرد. بنابراين چنانچه کاربر لينکدين هستيد، مي توانيد دموگرافي وب سايت در لينکدين را امتحان کنيد! جالب است بدانيد که استفاده از اين ويژگي زياد سخت نيست؛ فقط کافي است که بخش بعدي مقاله را مطالعه کنيد تا کسب و کار شما متحول شود.
کلیک کنید  صفر تا صد ساخت فروشگاه آنلاین
 

مراحل استفاده از دموگرافي وب سايت در لينکدين

در اين بخش، مي خواهيم تمام مراحل استفاده از دموگرافي وب سايت در لينکدين را با هم مرور کنيم. اين قابليت باعث شده است که بتوان مخاطبان وب سايت ها را مطابق شغل، نوع شرکت، جايگاه شغلي، نوع عملکرد، حجم شرکت، موقعيت جغرافيايي و بسياري ديگر از شاخص ها مورد ارزيابي قرار داد. علاوه بر آن، مي توان بخش هايي از وب سايت را مشخص کرد و افرادي که از اين بخش ها بازديد مي کنند را شناسايي کرد. به عنوان مثال، چنانچه شرکت ماکروسافت بخواهد يک کمپين تبليغاتي براي فروش کنسول بازي Xbox راه اندازي کند، پيام هاي تبليغاتي خود را براي کساني ارسال مي کند که صفحه ي مربوط به Xbox را در يک سال گذشته بازديد کرده اند! اين ترفند باعث هدف گيري دقيق مخاطب مي شود. همان طور که گفتيم، دموگرافي وب سايت به ما يک سري نتايج و داده هاي آماري ارائه مي کند. اين داده ها که معمولا پيچيده و بسيار زياد هستند، چه ارزشي براي ما دارند؟ آن ها چيزي جز اعداد رياضي نيستند! و اين اعداد به تنهايي نمي توانند بازاريابي و کسب و کار ما را تغيير دهند. بنابراين بايد طرز استفاده از آن ها را بلد باشيم. ما در اين بخش، نحوه ي انجام دموگرافي وب سايت و تحليل داده ها را در سه مرحله تقسيم بندي کرده ايم که عبارتند از:

مرحله اول: راه اندازي دموگرافي وب سايت

براي آغاز کار بايد از طريق مديريت کمپين لينکدين وارد حساب تبليغاتي يا Advertising account شده و  در بخش account name نام اکانت خود را وارد کنيد. چنانچه تاکنون از حساب هاي تبليغاتي لينکدين استفاده نکرده ايد، بايد يک حساب جديد ايجاد کنيد. براي اين کار مراحل زير را به ترتيب انجام دهيد:
  • ۱- وارد بخش مديريت کمپين يا Campaign Manager شويد.
  • ۲- نوع تبليغات در لينکدين را از بين گزينه هاي محتواي اسپانسري، پيام اسپانسري و تبليغات متني انتخاب کنيد.
  • ۳- چنانچه تبليغات متني را انتخاب کرده باشيد، مي توانيد آن را به صفحه شرکتي يا صفحه ويترين پيوند دهيد.
  • ۴- تنظيمات مربوط به کمپين تبليغاتي را انجام داده و نام کمپين را وارد کنيد.
  • ۵- در آخر روي گزينه ي Save as Draft کليک کنيد.
کلیک کنید  چگونه پینترست نصب کنیم
  خب! بنابراين از انجام اين مراحل، شما يک حساب تبليغاتي در لينکدين داريد. وارد آن شده و به بخش هاي مختلف آن توجه کنيد. در بالاي صفحه يک گزينه به نام Website Demographics است که مي توانيد براي دموگرافي وب سايت از آن استفاده کنيد. با کليک روي اين گزينه وارد صفحه ي جديدي خواهيد شد. در اين صفحه طرز کار دموگرافي وبسايت به طور خلاصه نوشته شده است؛ در انتهاي صفحه نيز يک لينک با عنوان Set up your Insight Tag وجود دارد. روي اين لينک کليک کرده تا بتوانيد با وارد کردن تگ Insight اطلاعات مربوط به کاربران وب سايت را استخراج نماييد. در اين بخش بهتر است کمي با تگ Insight آشنا شويم؛ بنابراين همراه ما باشيد.  

تگ Insight

يکي از قابليت هاي لينکدين، امکان استفاده از تگ Insight براي هدف گيري مخاطب است. اين تگ، در حقيقت يک کد جاوا اسکريپت سبک است که براي استخراج اطلاعات و گزارش دهي دقيق از يک سايت مورد استفاده قرار مي گيرد. تگ هاي Insight در قسمت هاي مختلف لينکدين مانند Track Conversions و هدف گيري مخاطبان وب سايت کاربرد بسيار زيادي دارند. براي پيدا کردن تگ Insight در دموگرافي وب سايت مي توانيد از مديريت تگ در گوگل يا Google Tag Manager استفاده کنيد. اين کار بسيار ساده و بی دردسر بوده و تنها کافي است يک کد را کپي کنيد! ولی ممکن است برخي بخواهند دقيق تر باشند! اين افراد مي توانند از طريق کدهاي جاوا اسکريپت در وب سايت، تگ Insight را پيدا کرده و در بخش دموگرافي لينکدين وارد کنند.
کلیک کنید  QR Code و روش ساخت بارکد را فرا بگیرید
 

مرحله دوم: بررسي اطلاعات دموگرافي

پس از اين که تگ Insight را وارد کرده و دموگرافي را آغاز کرديد، اطلاعات حاصل از آن به مرور جمع آوري مي شود. هنگامي که تعداد افراد شناسايي شده به ۳۰۰ نفر برسد، شما مي توانيد اين اطلاعات را مشاهده کنيد. ولی اين تعداد مخاطب براي آغاز يک کمپين تبليغاتي در لينکدين به هيچ وجه مناسب نيست! بنابراين بايد روزها و يا هفته ها صبر کنيد تا تعداد قابل قبولي از مخاطبان براي ارسال تبليغات مختلف، هدف گيري شوند. مدت زمان اين کار بستگي به ترافيک سايت و همچنين نوع شناسايي مخاطبان دارد. به طور مثال چنانچه بخواهيد فقط کاربران بخش خاصي از وب سايت را شناسايي کنيد، مدت زمان بيشتري بايد براي آن منتظر بمانيد. پس شناسايي تعداد قابل قبولي از کاربران، بايد اطلاعات به دست آمده را مورد تجزيه و تحليل قرار دهيم. خوشبختانه لينکدين در اين زمينه بسيار موفقيت آميز جلو رفته است! به طوري که آمار و داده هاي رياضي را به شکلي جذاب و کاربردي دسته بندي کرده است. اين دسته بندي به سه شکل زير انجام شده است:
  •  مطابق کاربران بخش هاي مختلف وب سايت

  • مطابق بازه هاي زماني مختلف

  •  مطابق ساير مخاطبان هدف گيري شده

  با استفاده از اين سه روش مي توان از مخاطبان شناسايي شده در کمپين هاي تبليغاتي مختلف استفاده نمود. همچنين رفتار آن ها را در بازه هاي زماني مختلف مورد تجزيه و تحليل قرار داد. در اين صورت مي توانيم زمان اجراي تبليغات را نيز به بهترين شکل ممکن انتخاب نماييم.
کلیک کنید  راهنمای کامل تبلیغات در تلگرام
لينکدين براي شناخت بهتر مخاطبان وب سايت مي تواند داده هاي آماري را مطابق شغل، نوع شرکت، موقعيت جغرافيايي و غيره نمايش دهد. به عنوان مثال، مي توانيد ببينيد چند درصد از کاربران سايت داراي شغل نويسندگي هستند، چند درصد از آن ها مهندس و يا دانشجوي رشته هاي پزشکي هستند و همينطور بيشترين کاربران در کدام شهرها يا کشورها زندگي مي کنند! جالب شد، نه؟! احتمالا متوجه شديد که اين اطلاعات چقدر براي گسترش بازاريابي هاي اينترنتي و تدوين استراتژي فروش مفيد هستند.

مرحله سوم: استفاده از دموگرافي براي تبليغات

در اين بخش، بايد اطلاعات به دست آمده از دموگرافي وب سايت را در تبليغات لينکدين استفاده کنيم. اصلا هدف اصلي هم همين بود! ما همه ي اين داده هاي آماري را جمع آوري کرديم تا بتوانيم در کمپين هاي تبليغاتي از آن ها استفاده کنيم. جالب است بدانيد که استفاده از اين اطلاعات بسيار آسان تر از جمع آوري آن هاست! فقط کافي است که ليست مخاطباني که مناسب شما هستند را ساخته در بخش Retarget your website visitirs آپلود نماييد. چنانچه شناسايي مخاطبان را به درستي انجام داده باشيد، قطعا نتيجه ي خيلي خوبي از تبليغات در لينکدين خواهيد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *