اگر از کاربران اينستاگرام هستيد، حتماً مي دانيد که اينستاگرام تعداد زيادي کاربر دارد؛ پيدا کردن کاربران به کمک نام يا حتي نام کاربري آن ها امري مشکل است و نمي توان به راحتي به کاربران دسترسي داشت. مثلاً چنانچه بخواهيد يک کاربر با استفاده از نام و نام خانوادگي آن فرد پيدا کنيد، حتماً چندين نفر با همان نام کاربري مي بينيد که تنها در يک يا چند کاراکتر تفاوت دارند. حال فرض کنيد که مديريت يک صفحه مربوط به کسب وکار را برعهده داريد که به کمک آن محصولات يا خدمات خود را بازاريابي مي کنيد. چنانچه کاربر نتواند به راحتي شما را پيدا کند، جذب فالوور شما با مشکل مواجه مي شود. به همين خاطر اينستاگرام قابليت جديد و بسيار کاربردي را ارائه کرده است که با استفاده از آن مي توانيد کاربر موردنظر خود را به راحتي پيدا کنيد. قابليت نيم تگ اينستاگرام قابليتي است که با استفاده از آن قادر به اسکن نام کاربري فرد موردنظر هستيد و مي توانيد در کسري از ثانيه وارد پروفايل آن فرد شويد. حال چنانچه شما هم مديريت يک صفحه کسب وکاري را برعهده داريد که مي خواهيد کاربران شما را به راحتي پيدا کنند، مي توانيد از قابليت نيم تگ اينستاگرام استفاده کنيد. در اين مقاله قصد داريم به بررسي کامل اين قابليت و اهميت آن در اينستاگرام مارکتينگ بپردازيم! چنانچه موفق هستيد، در ادامه ما را همراهي کنيد.

نيم تگ اينستارگرام (Instagram Nametags) چيست؟

تا کنون از کدهاي QR استفاده کرده ايد؟ کدهاي QR به شما کمک مي کنند تا بتوانيد با اسکن يک تصوير که همان کد QR است، مستقيماً وارد بخش تعريف شده باشيد! مثلاً چنانچه آن کد مربوط به يک سايت است، با اسکن اين کد شما مستقيماً به آن سايت منتقل مي شويد. نيم تگ هم دقيقاً چنين کاربردي دارد؛ با استفاده از نيم تگ اينستاگرام شما به راحتي مي توانيد تصويري را در اختيار کاربران قرار دهيد که با اسکن آن مستقيماً وارد پروفايل شما شوند.   با اين روش ديگر نيازي نيست که کاربر در بخش جستجو، نام کاربري شما را سرچ کند تا وارد پروفايل شما شود! پيش از انتشار اين قابليت کاربران براي جستجوي يک فرد بايد نام و نام خانوادگي آن فرد را به درستي تايپ مي کردند تا آن فرد را پيدا کنند؛ حال چنانچه در نام کاربري آن فرد نقطه يا کاراکتر ديگري وجود داشته باشد، فرد جستجوکننده با چالش بسيار بزرگ روبرو مي شود که نهايت ممکن است از پيدا کردن آن فرد صرف نظر کند.

چرا استفاده از نيم تگ اينستاگرام اهميت دارد؟

بسياري از مواقع با وجود آن که شما نام کاربري اينستاگرام خود را در ساير شبکه هاي اجتماعي يا سايت خود به اشتراک گذاشته ايد، ولی کاربران باز هم شما را دنبال نمي کنند؛ دليل بسياري از اين کاربران سخت بودن پيدا کردن شما با استفاده از نام کاربري است.
کلیک کنید  اينستامسنجر و تماس تصویری در اینستاگرام
مثلاً سايت هاي زيادي مي بينيم که بر روي تصاوير پست هاي خود نام کاربري اينستاگرام را درج کرده اند ولی هيچ کاربري صفحه اينستاگرام آن سايت را دنبال نمي کند. با استفاده از نيم تگ شما به راحتي قادر به پيدا کردن ساير افراد تنها با يک اسکن ساده هستيد! کاربران کسب وکارتان هم هنگامي که مي بينند شما نيم تگ را در اختيار آن ها قرار داده ايد، به راحتي شما را دنبال مي کنند و با اين کار به افزايش فالوور اينستاگرام خود هم کمک مي کنيد.   يک پيشنهاد! اگر از سايت يا ساير شبکه هاي اجتماعي براي بازاريابي کسب وکار خود استفاده مي کنيد، پيشنهاد مي کنم نيم تگ خود را در آن ها منتشر کنيد. هنگامي که کاربران نيم تگ اينستاگرام را مي بينند، ترغيب مي شوند که اينستاگرام شما را دنبال کنند و اين کار به سادگي توسط اسکن نيم تگ شما انجام مي شود.

چگونه نيم تگ کاربران را اسکن و آن ها را دنبال کنيم؟

تا اينجاي مقاله با اهميت نيم تگ آشنا شديد ولی چگونه مي توان نيم تگ اينستاگرام ساير کاربران را دنبال کرد؟ براي دنبال کردن نيم تگ اينستاگرام دو راه پيش روي شما قرار دارد:

راه اول) استفاده از بخش نيم تگ اينستاگرام

اولين راه استفاده از بخش نيم تگ در اينستاگرام است؛ براي اين کار کافي است وارد بخش پروفايل خود شويد و با کليک بر روي ۳ خط ، بر روي Nametag کليک کنيد:   سپس بر روي Scan a Nametag کليک کنيد و نيم تگ اينستاگرام را اسکن کنيد.

راه دوم) استفاده از بخش استوري اينستاگرام

اگر در صفحه فيد اينستاگرام هستيد، نيازي نيست که مرحله اول را طي کنيد! کافي است بخش استوري اينستاگرام را با کليک بر روي آيکن دوربين (بالا و سمت چپ) باز کنيد. سپس با استفاده از دوربين در بخش استوري نيم تگ موردنظر خود را اسکن کنيد؛ اين کار براي زماني مناسب است که شما بخواهيد نيم تگ اينستاگرام خود را بر روي کارت ويزيت يا بنرهاي تبليغاتي خود چاپ کنيد! کاربران به راحتي مي توانند نيم تگ اينستاگرام شما را اسکن کنند و به صورت مستقيم وارد پروفايل شما شوند.   پس از اسکن به روش دوم يک پنجره جديد به شما نمايش داده مي شود که دو دکمه عمل در اختيار شما قرار دارد! با استفاده از گزينه Follow شما مي توانيد کاربر موردنظر را بدون ديدن پروفايل دنبال کنيد و با استفاده از گزينه View Profile شما مي توانيد پروفايل کاربر موردنظر را ببينيد. لازم است بدانيد که چنانچه صفحه موردنظر را فالو کرده باشيد، فقط گزينه View Profile به شما نمايش داده مي شود!
کلیک کنید  فریلند
  يک نکته! چنانچه تصوير نيم تگ اينستاگرام در گالري شما است، کمي کار شما سخت مي شود. در اين صورت شما نمي توانيد به راحتي از روش دوم استفاده کنيد؛ زيرا در روش دوم که از دوربين استوري استفاده مي کنيد، شما بايد نيم تگ موردنظر را بر روي يک موبايل ديگر داشته باشيد تا بتوانيد اسکن کنيد. راه حل درست اين است که شما از طريق بخش تنظيمات اينستاگرام وارد گزينه  Nametagشويد و از طريق گالري خود، تصويري نيم تگ موردنظر خود را اسکن کنيد.

چگونه نيم تگ اينستاگرام خود را ايجاد کنيم؟

در حال حاضر تمام کاربران به قابليت نيم تگ اينستاگرام دسترسي دارند. براي استفاده از نيم تگ اينستاگرام کافي است وارد پروفايل خود شويد و از طريق بخش تنظيمات، گزينه Nametag را انتخاب کنيد. در اين بخش اينستاگرام به صورت خودکار نيم تگ پيش فرضي را به شما نمايش مي دهد ولی چنانچه آن را دوست نداريد، به راحتي مي توانيد شخصي سازي کنيد! ۳ گزينه براي شخصي سازي در دسترس شما قرار دارد:  

گزينه اول) اموجي بک گراند نيم تگ را تغيير دهيد!

اولين گزينه تغيير بک گراند نيم تگ شما است؛ براي اين کار کافي است بر روي بک گراند نيم تگ خود کليک کنيد تا اموجي ها به شما نمايش داده شوند! در اصل شما مي توانيد اموجي بک گراند خود را تغيير دهيد تا نيم تگي مانند تصوير زير داشته باشيد:

گزينه دوم) يک رنگ براي بک گراند خود انتخاب کنيد!

اگر مي خواهيد يک نيم تگ رسمي داشته باشيد، مي توانيد به جاي بک گراند از يک رنگ استفاده کنيد! از طريق بخش COLOR مي توانيد رنگ بک گراند خود را شخصي سازي کنيد.

گزينه سوم) يک عکس سلفي به به نيم تگ اينستاگرام خود اضافه کنيد!

اگر مي خواهيد نيم تگ يک صفحه شخصي را ايجاد کنيد، مي توانيد يک تصوير سلفي از خود را در آن قرار دهيد! براي اين کار کافي است دوربين مربوط به عکس گرفتن را انتخاب کنيد و عکسي را براي قرار گرفتن در بک گراند نيم تگ اينستاگرام خود بگيريد. در نهايت کافي است با کليک بر روي ضربدر پنجره نيم تگ اينستاگرام را ببنديد تا تنظيمات به صورت خودکار ذخيره شوند. يک نکته! هنگام انتخاب بک گراند مربوط به نيم تگ اينستاگرام کمي خلاق باشيد. مثلاً چنانچه از رنگ براي بک گراند استفاده مي کنيد، رنگ هاي مربوط به لوگوي خود را انتخاب کنيد تا به برندسازي شما کمک کند! يا مثلاً چنانچه از اموجي استفاده مي کنيد، از اموجي اي استفاده کنيد که بيان گر روحيات و ويژگي هاي برند شما باشد تا کاربران راحت تر بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.
کلیک کنید  خطرات مرگبار بازاریابی در شبکه اجتماعی اینستاگرام
چنانچه عکاس هستيد، از اموجي دوربين استفاده کنيد يا چنانچه صفحه شما در زمينه سرگرمي است، اموجي خنده در نيم تگ خود قرار دهيد. همين خلاقيت هاي ساده مي تواند تاثير بسيار زيادي بر روي برند شما داشته باشد و آن را براي هميشه در ذهن کاربران ماندگار کند.

چگونه نيم تگ اينستاگرام خود را به اشتراک بگذاريم؟

پس از ايجاد نيم تگ اينستاگرام مسئله مهم اشتراک گذاري آن است! چنانچه نتوانيم نيم تگ خود را به درستي اشتراک گذاري کنيم، تاثير آن بر روي افزايش فالوور اينستاگرام بسيار کم است. باز هم نياز به خلاقيت داريد! شما با استفاده از خلاقيت خود مي توانيد راه هاي بسيار خوبي را براي اشتراک گذاري نيم تگ اينستاگرام خود استفاده کنيد. در ادامه به بررسي چند راه براي استفاده خلاقانه از نيم تگ اينستاگرام مي پردازيم:
  1. نيم تگ را در فروشگاه خود نمايش دهيد!

فرقي ندارد که شما مديريت يک فروشگاه آنلاين را بر عهده داريد يا يک فروشگاه فيزيکي! مهم اين است که نيم تگ اينستاگرام را در فروشگاه خود نمايش دهيد. حال چنانچه فروشگاه شما آنلاين است، تصوير آن را در بخشي از سايت خود نمايش دهيد ولی چنانچه فروشگاه شما حضوري است، مي توانيد يک بنر کوچک براي نيم تگ اينستاگرام چاپ کنيد و آن را در اختيار کاربران خود قرار دهيد. همچنين چنانچه محصولات شما برگه راهنما دارد يا به تمام مشتريان خود برگه معرفي فروشگاه مي دهيد، مي توانيد نيم تگ اينستاگرام خود را هم بر روي آن چاپ کنيد تا کاربران به راحتي بتوانند شما را در اينستاگرام دنبال کنند!  
  1. نمايش نيم تگ در رويدادها، همايش ها و حتي نمايشگاه ها

اگر از برندهايي هستيد که حضور فعالي در رويدادهاي مختلف داريد، به شما تبريک مي گويم! شما شانس زيادي براي افزايش فالوورهاي خود از طريق نيم تگ اينستاگرام را داريد. در چنين رويدادهايي معمولاً خيلي ساده و بی دردسر توجه کاربران نسبت به برندهاي مختلف جلب مي شود و شما به راحتي مي توانيد از آن ها بخواهيد نيم تگ شما را اسکن و شما را دنبال کنند. مثلاً فرض کنيد يک نمايشگاه تجاري در حال برگزاري است و شما يک غرفه داريد! کافي است در کنار بنر معرفي خود نيم تگ اينستاگرام را هم چاپ کنيد تا کاربران تنها در کسري از ثانيه بتوانند شما را دنبال کنند. ارائه نيم تگ به چنين کاربراني نه تنها فالوورهاي صفحه اينستاگرام شما را افزايش مي دهد، بلکه چنانچه بتوانيد آن ها را در زمينه محصولات يا خدمات خود متقاعد کنيد، به افزايش فروش خود هم کمک زيادي کرده ايد. از طرف ديگر چنانچه نتوانيد کاربران را به فالوورهاي اينستاگرام يا اعضاي سايت خود تبديل نکنيد، بنابراين از مدتي شما را فراموش مي کنند و در نتيجه فروش شما افزايش چشم گيري نخواهد داشت.
کلیک کنید  برند های موفق اینستاگرامی
    يک پيشنهاد! چنانچه شما کاربري هستيد که در رويدادهاي مختلف حضور پيدا مي کنيد، حتماً ارتباط زيادي با کاربران داريد و حتي از کاربران مي خواهيد که اينستاگرام شما را دنبال کنند. پيشنهاد مي کنم نيم تگ اينستاگرام خود را بر روي گوشي خود داشته باشيد و از کاربراني که قصد ارتباط برقرار کردن با آن ها را داريد، بخواهيد تا شما را اسکن و دنبال کنند. با اين کار شما خيلي راحت تر مي توانيد با کاربران موردنظر ارتباط برقرار کنيد و موفقيت هاي زيادي را براي کسب وکارتان رقم بزنيد. همچنين چنانچه در کنفرانس ها مطالبي را ارائه مي دهيد، حتماً مي توانيد نظر و اعتماد کاربران را جلب کنيد؛ بنابراين از پايان ارائه مي توانيد نيم تگ اينستاگرام خود را به کاربران نمايش دهيد و از آن ها بخواهيد شما را دنبال کنند. فرض کنيد در ماه شما ۳ کنفرانس داريد و از هر کنفرانس بتوانيد ۱۰۰ نفر را جذب کنيد! در سال چيزي حدود ۳ تا ۴ هزار نفر مخاطب هدفمند به کسب وکارتان اضافه مي شود که بسيار ارزشمند است.
  1. تبليغات خود را در وبلاگ يا صفحات اجتماعي ديگر منتشر کنيد!

يکي ديگر از راه هاي بسيار عالي براي افزايش فالوورهاي صفحه اينستاگرام خود، انتشار نيم تگ در صفحات و شبکه هاي اجتماعي ديگر است. به عنوان مثال فرض کنيد وبلاگ فعالي داريد که مربوط به کسب وکارتان است؛ کافي است نيم تگ اينستاگرام خود را در گوشه اي از وبلاگ خود نمايش دهيد تا کاربران با اسکن آن وارد صفحه شما شوند و شما را دنبال کنند. همچنين چنانچه در شبکه هاي اجتماعي ديگر نظير فيسبوک، توييتر، تلگرام و… فعاليت مي کنيد، مي توانيد نيم تگ خود را در چنين کانال هايي منتشر کنيد تا دنبال کنندگان شما در ساير شبکه هاي اجتماعي به فالوورهاي اينستاگرامتان تبديل شوند.   در اين روش هم مي توانيد کمي خلاقيت به خرج دهيد؛ مثلاً چنانچه در توييتر فعاليت مي کنيد و تصاوير زيبايي در اينستاگرام خود منتشر کرده ايد، مي توانيد از کاربران بخواهيد براي ديدن تصاوير زيباي شما اينستاگرامتان را دنبال کنند. اين کاربران هم به کمک نيم تگ به راحتي مي توانند وارد پروفايل شما شوند و شما را دنبال کنند.   کسب وکارهاي زيادي وجود دارند که به صورت منظم وبينار يا کنفرانس برگزار کرده و به خوبي از نيم تگ اينستاگرام استفاده مي کنند! چنانچه شما هم جزء آن دسته از کاربراني هستيد که هميشه در حال برگزاري کنفرانس و وبينار برگزار مي کنند، کافي است يک اسلايد از ارائه خود را به نيم تگ اينستاگرام خود اختصاصي دهيد.
کلیک کنید  رفع بلاک و ریپورت تلگرام
چنانچه ارائه شما مفيد باشد، کاربران هم پيش خود مي گويند که حتماً مي توانند محتواي مفيدي در اينستاگرام شما پيدا کنند و با اين ترفند به راحتي مي توانيد تعداد فالوورهاي صفحه اينستاگرام خود را افزايش دهيد. همچنين مي توانيد از آن ها بخواهيد در صورتي که سوالي دارند، در بخش دايرکت اينستاگرام مطرح کنند يا حتي مي توانيد بنابراين از پايان کنفرانس يک استيکر Question ايجاد کنيد و از کاربران بخواهيد سوال خود را در اين استيکر بنويسند تا به آن پاسخ دهيد. با اين کارها چنانچه کاربران سوالي داشته باشند، مجبور هستند که شما را دنبال کنند و سوال خود را بپرسند! آيا راه حل بهتري براي افزايش فالوورهاي خود سراغ داريد؟ احتمالاً پاسخ شما منفي است. بنابراين از نيم تگ اينستاگرام در يک اسلايدر ارائه هاي مربوط به کنفرانس خود استفاده کنيد تا بتوانيد اينستاگرام مارکتينگ موفقي داشته باشيد.

چگونه کاربران را تشويق به اسکن کردن نيم تگ اينستاگرام خود کنيم؟

شايد پيش خودتان فکر کنيد که حتي چنانچه نيم تگ خود را به اشتراک بگذاريم، شايد تعداد کمي از کاربران آن را اسکن کنند! حق با شماست؛ چنانچه بخواهيد فقط آن را به اشتراک بگذاريد، قطعاً تعداد کمي از کاربران آن را اسکن مي کنند. در اين بخش که بخش نهايي مقاله ما است، قصد داريم ۲ راه کار عالي به شما بگوييم که بتوانيد تعداد کاربراني که نيم تگ شما را اسکن مي کنند، افزايش دهيد:

راه اول) آموزش اسکن نيم تگ اينستاگرام را به کاربران ياد بدهيد!

شايد باورتان نشود ولی بخش عمده اي از کاربران تنها به اين دليل که اسکن کردن نيم تگ را ياد ندارند، شما را دنبال نمي کنند! خيلي ساده است؛ تا زماني که چيزي را بلد نباشيم، نمي توانيم از آن استفاده کنيد. حال چنانچه کاربران ياد نداشته باشند به آن اهميت نمي دهند يا چنانچه کاربر خيلي شما را دوست داشته باشد، نام کاربري شما را جستجو مي کند. براي رفع اين مشکل کافي است با استفاده از يک پست يا استوري آن را به کاربران آموزش دهيد. البته توجه داشته باشيد که چنانچه به کمک استوري آن را به کاربران آموزش مي دهيد، از هايلايت اينستاگرام اينستاگرام استفاده کنيد تا براي هميشه در دسترس کاربران باقي بماند.

راه دوم) به کاربران انگيزه بدهيد!

بسياري از کاربران حاضر نيستند که بخاطر علاقه شان شما را دنبال کنند ولی چنانچه انگيزه اي در آن ها ايجاد کنيد، خيلي زود شما را دنبال مي کنند. در حالي که بسياري از کاربران به دنبال سرگرمي در اينستاگرام هستند، ولی کاربران زيادي وجود دارند که در اينستاگرام اطلاعات مفيدي ياد مي گيرند. شما هم مي توانيد پست هاي باکيفيت و کاربردي توليد کنيد و از کاربران بخواهيد که براي ديدن اين پست ها، شما را دنبال کنند.
کلیک کنید  آموزش اضافه کردن لوکیشن دلخواه در اینستاگرام
  همچنين چنانچه محصول يا خدماتي براي فروش داريد، مي توانيد از کاربران بخواهيد که با دنبال کردن صفحه شما کد تخفيف چند درصدي دريافت کنند. مطمئن باشيد ميزان افزايش فالوورهاي شما به اين روش تا حد بسيار زيادي تغيير مي کند و بيشتر مي شود! همچنين چنانچه ويدئوهاي ارزشمند توليد مي کنيد، مي توانيد بخشي از آن ها را در شبکه هاي اجتماعي ديگر يا حتي سايت خود قرار دهيد و از کاربران بخواهيد که براي ديدن ويدئوهاي ديگر در سايت شما عضو شوند. مثلاً Anne Buttar به عنوان يک کاربر اينستاگرامي به دنبال کنندگان خود در ساير شبکه هاي اجتماعي وعده دادن يک کتاب الکترونيکي ارزشمند به کاربران خود را داد و بنابراين از مدتي توانست فالوورهاي خود را تا حد زيادي افزايش دهد. اين روش يک مزيت عالي هم دارد؛ چنانچه کتاب شما مرتبط با حوزه فعاليتي شما باشد، مي توانيد فالوورهاي خود را به صورت هدفمند افزايش دهيد و اين مسئله در فروش محصول يا خدمات شما هم تاثير زيادي خواهد داشت. يک نکته! توجه داشته باشيد که شما نبايد در هر مکاني از نيم تگ اينستاگرام استفاده کنيد؛ مثلاً شايد استفاده از نيم تگ در معابر عابر پياده يک ايده عالي باشد ولی استفاده از آن در بيليبوردهاي مربوط به بزرگ راه ها اصلاً بازدهي نخواهد داشت! زيرا ماشين ها در بزرگ راه ها با سرعت بالا عبور مي کنند و فرصت کافي براي اسکن نيم تگ شما را ندارند؛ يا بايد متوقف شوند يا از آن عبور کنند! مطمئناً کسي حاضر نيست بخاطر يک صفحه اينستاگرامي در بزرگ راه توقف کند! در اين صورت شايد استفاده از نام کاربري اينستاگرام مربوط به برندتان يا حتي قرار دادن آدرس سايت راه حل بهتري باشد! زيرا کاربران با ورود به سايت شما هم مي توانند صفحه اينستاگرام شما را پيدا و دنبال کنند. بنابراين کمي منطقي فکر کنيد و سپس از نيم تگ اينستاگرام استفاده کنيد تا بتوانيد بيشتري ميزان جذب فالوور در اينستاگرام را داشته باشيد.

نتيجه گيري

استفاده از صفحه اينستاگرام براي افزايش فروش محصولات يا خدمات کسب وکارها امري بسيار منطقي به شمار مي رود و براي افزايش فروش بايد به دنبال افزايش دنبال کنندگان خود باشيد. استفاده از نيم تگ اينستاگرام دقيقاً همان چيزي است که به افزايش دنبال کنندگان صفحه شما کمک زيادي مي کند! زيرا کاربران در کمترين زمان مي توانند نيم تگ شما را اسکن کنند و وارد صفحه اينستاگرامتان شوند. در اصل نيم تگ ها يک قابليت عالي براي دنبال کردن صفحه شما براي کاربران و در نهايت ارتباط با برندتان است. فرآيند دنبال شدن شما توسط کاربران بسيار راحت تر مي شود و نرخ تبديل افزايش پيدا مي کند. در اين مقاله به بررسي کامل نيم تگ اينستاگرام و تاثير آن بر روي کسب وکارها پرداختيم که اميدواريم مفيد واقع شده باشد. اکنون شما بگوييد! چنانچه بخواهيد از نيم تگ اينستاگرام براي افزايش فالوورهاي خود استفاده کنيد، به نظرتان بهترين راه نمايش نيم تگ در چه جاهايي است؟ در بخش نظرات، تجربيات يا ايده هاي خود را با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *