هنگامي که کاربران وارد اپلکيشين اينستاگرام مي شوند، اولين چيزي که در بالاي اپليکيشن مي بينند استوري اينستاگرام است. استوري اينستاگرام مهم ترين ابزار اين شبکه اجتماعي به شمار مي رود که کاربران تعامل بسيار خوبي با آن دارند و به راحتي مي توانند با صفحات مختلف ارتباط برقرار کنند.

در اصل هنگامي که کاربران بخواهند با شما ارتباط برقرار کنند، به استوري شما  پاسخ مي دهند و شما به عنوان مدير صفحه مي توانيد به پاسخ آن ها عکس العمل نشان دهيد؛ مثلاً از آن ها تشکر کرده يا يک اموجي براي آن ها ارسال کنيد.

به همين دليل است که آموزش استوري اينستاگرام مورد توجه بسياري از افراد و مديران کسب وکارها قرار گرفته است و کسب وکارها به خوبي از اهميت آن براي بازاريابي محصولات يا خدمات خود آگاه هستند.

اگر شما هم از اينستاگرام به عنوان يک کانال بازاريابي اينترنتي خود استفاده مي کنيد، بايد استفاده از استوري را در اوليت قرار دهيد. مطابق الگوريتم هاي جديد اينستاگرام ممکن است پست هاي شما در بالاي صفحه فيد کاربران ديده نشود و کاربران آن را نبينند ولی استوري هاي شما هميشه توجه کاربران را جلب مي کند و اکثر دنبال کنندگان شما آن را مي بينند.

در اين مقاله قصد داريم به آموزش استوري اينستاگرام بپردازيم و نحوه آناليز استوري ها را به شما آموزش دهيم. تا زماني که ندانيد استوري ها چقدر بر روي فروش کسب وکارتان تاثير گذاشته اند، نمي توانيد استراتژي درستي براي انتشار استوري داشته باشيد!

چنانچه آماده ايد در ادامه با آموزش استوري اينستاگرام همراه ما باشيد.

چرا بايد از استوري اينستاگرام استفاده کنيم؟

استفاده از استوري اينستاگرام به شما کمک مي کند تا بيشتر در ميان کاربران ديده شويد! هدف از فعاليت در اينستاگرام بيشتر ديده شدن است و اين مورد در کسب وکارهاي آنلاين، اولين قدم براي افزايش فروش است.

هدف هر کسب وکاري از فعاليت در شبکه هاي اجتماعي افزايش مشتريان و در نهايت افزايش فروش است و مقاله آموزش استوري اينستاگرام به شما کمک مي کند تا بيشتر ديده شويد و مشتريان خدمات خود را افزايش دهيد.

افراد هنگامي که وارد اينستاگرام مي شود، در بالاي صفحه فيد خود دايره هاي رنگي مي بينند که نظرشان را جلب مي کند؛ اين دايره ها همان استوري هستند که با کليک کاربران بر روي آن، استوري شما براي آن ها نمايش داده مي شود.

هر فرد مي تواند بي نهايت استوري را به صورت هم زمان منتشر کند ولی چنانچه اين استوري ها براي کاربران مفيد يا جذاب نباشند آن را رد مي کنند و استوري کاربر بعدي را مي بينند.

همچنين چنانچه استوري شما به اندازه کافي جذاب باشد، کاربران روي آن ريپلاي مي زنند و کامنتي براي شما ارسال مي کند! اين کامنت ها از طريق بخش دايرکت قابل مشاهده و پاسخ دادن هستند.

 

يکي از قابليت هاي بسيار خوب و تاثيرگذار در اينستاگرام، قابليت فعال سازي نوتيفيکيشن ها در اينستاگرام است! چنانچه شما نوتيفيکيشن پست ها يا استوري ساير کاربران را فعال کنيد، با انتشار آن در صفحه موردنظر براي شما اعلاني ارسال مي شود.

چنانچه قصد داريد تعداد بازديد و تعامل کاربران با پست ها و استوري ها شما به طور قابل توجهي افزايش پيدا کند، بايد آن ها را تشويق به فعال سازي نوتيفيکيشن هاي صفحه خود کنيد.

با فعال سازي نوتيفيکيشن هاي استوري صفحه شما توسط کاربران، هنگامي که يک استوري جديد منتشر کنيد کاربران در بخش اعلان هاي موبايل خود پيام آن را دريافت مي کنند و سريعاً استوري شما را مي بينند.

کلیک کنید  مسابقه اینستاگرامی برای تثبیت برند

البته بايد توجه داشته باشيد که استوري هاي شما آن قدر جذاب باشند که کاربران هميشه استوري شما را ببيند؛ چنانچه استوري شما جذاب نباشد، کاربران نوتيفيکيشن صفحه اينستاگرام شما را خاموش مي کنند و به مرور زمان تعامل صفحه شما تا حد زيادي کاهش پيدا مي کند.

 

يکي از قابليت هاي بسيار جذاب استوري اينستاگرام اين است که کاربران هنگامي که صفحه شما را در بخش Explore جستجو مي کنند، دايره قرمز مربوط به استوري در کنار حساب کاربري شما نمايش داده مي شود.

 

البته اين مورد در صورتي است که استوري فعالي داشته باشيد! منظور ما از استوري فعال، استوري ‍اي است که کمتر از ۲۴ ساعت از زمان انتشار آن گذشته باشد.

همچنين بايد توجه داشته باشيد که صفحه شما عمومي باشد؛ استوري مربوط به صفحات خصوصي در اين بخش ديده نمي شود و شخص براي ديدن استوري حتماً بايد شما را فالو کند.

در اين بخش هم شانس افزايش بازديد استوري ها بسيار زياد است و به راحتي مي توانيد از طريق استوري ها، فالوورهاي هدفمند خود را هم افزايش دهيد.

  1. استوري خود را ايجاد کنيد!

در بخش اول آموزش استوري اينستاگرام قصد داريم به بررسي مواردي که کاربران در کنار استوري شما مي بينند، اشاره کنيم. چنانچه از اينستاگرام استفاده مي کنيد، حتماً تاکنون به اين مورد دقت کرده ايد که در هنگام مشاهده استوري کاربران، علاوه بر استوري آن ها چيزهاي ديگري هم ديده مي شود! مثلاً نام کاربري، تصوير پروفايل، نوار پيشرفت استوري و… را هم مي بينيد.

 

بنابراين بايد توجه داشته باشيد که تصوير پروفايل يا نام کاربري شما به گونه اي باشد که کاربر را ترغيب به کليک بر روي تصوير شما و بازديد از پروفايلتان کند. اين کار به شما کمک مي کند تا تعامل صفحه خود را افزايش دهيد و با هدايت کاربران از استوري به صفحه پروفايل، خدمات و محصولات خود را معرفي کنيد.

 

در پايين استوري هم سه قابليت مهم ديده مي شود: اولي بخش ريپلاي کردن و پاسخ دادن به استوري، دومي بخش ارسال تصوير براي شما و سومي اشتراک گذاري استوري با ساير کاربران است!

محتواي استوري شما بايد شامل متن يا هشتگ هايي باشد که کاربران را به ارسال پيام از طريق ريپلاي استوري دعوت کند. متن ها در استوري اهميت بسيار زيادي دارند! در اصل شما به کمک متن ها مي توانيد کاربران خود را ترغيب به ارسال ريپلاي کنيد.

مثلاً مي توانيد يک سوال از آن ها بپرسيد و بخواهيد که پاسخ خود را براي شما ارسال کنند. همچنين منشن کردن ساير کاربران مي تواند تعداد بازديد استوري شما را افزايش دهد؛

هنگامي که شما يک کاربر را منشن مي کنيد، ممکن است آن کاربر هم استوري شما را به اشتراک بگذارد و فالوورهاي آن کاربر با کليک بر روي استوري مي توانند وارد صفحه شما شوند.

به همين دليل است که به راحتي مي توانيد بازديد استوري هاي خود را افزايش دهيد. منشن کردن ساير کاربران به کمک کاراکتر @ و قرار دادن نام کاربري موردنظر بنابراين از آن انجام مي شود.

همچنين چنانچه صفحه شما عمومي باشد، با قرار دادن هشتگ هاي پرمخاطب به راحتي مي توانيد در بخش استوري هاي آن هشتگ ديده شويد و بازديد استوري خود را افزايش دهيد.

کلیک کنید  چگونه پینترست نصب کنیم

براي استفاده از هشتگ ها در استوري کافي است کاراکتر # را قبل از کلمه موردنظر خود براي آن هشتگ قرار دهيد. افزايش بازديد استوري به معناي افزايش تعامل صفحه است و به کمک آن مي توانيد محصولات يا خدمات خود را بازاريابي کنيد.

چنانچه مي خواهيد فروش بيشتري را تجربه کنيد، در ادامه آموزش استوري اينستاگرام ما را همراهي کنيد.

  1. آموزش استوري اينستاگرام و تنظيمات آن

اگر از کاربراني هستيد که از استوري اينستاگرام زياد استفاده مي کنيد، بايد بدانيد که استوري اينستاگرام تنظيماتي دارد که شايد بدردتان بخورد! مثلاً گاهي اوقات نمي خواهيد کاربري که در ليست فالوورهاي شما قرار دارد، استوري شما را ببيند و اين در حالي است که شايد دلتان نخواهد اين دسته از کاربران را از ليست فالوورهاي خود حذف کنيد!

در بخش تنظيمات اينستاگرام اين تنظيمات قابل دسترسي است و به راحتي مي توانيد اين افراد را از ليست بينندگان استوري خود Hide  کنيد.

 

براي دسترسي به تنظيمات استوري کافي است از طريق صفحه اصلي اينستاگرام، بر روي آيکن استوري کليک کنيد. در بخش بالا و سمت چپ علامت چرخ دنده يا همان تنظيمات استوري در دسترس است که با کليک بر روي آن مي توانيد وارد بخش تنظيمات استوري شويد. در اين بخش چندين گزينه در دسترس شما قرار دارد:

Hide Story From

با استفاده از اين قابليت مي توانيد کاربران موردنظر خود را Hide کنيد تا استوري شما را نبينند. براي اين کار کافي است بر روي اين بخش کليک کنيد و کاربران موردنظر خود را انتخاب کنيد.

سپس بر روي Done کليک کنيد؛ از اين بنابراين اين دسته از کاربران نمي توانند استوري هاي شما را ببينند و اين در حالي است که هنوز در ليست فالوورهاي شما قرار دارند.

Close friends

دوستان نزديک يا Close friends يکي ديگر از قابليت هاي بسيار عالي و جذاب اينستاگرام است. با استفاده از اين قابليت مي توانيد تعدادي از دوستان خود را در ليست کلوزفرند قرار دهيد و استوري هاي موردنظر را تنها به اين دسته از کاربران نمايش دهيد. ليست کلوزفرند شما مي توانيد از بين فالوينگ هايتان باشد و استوري هاي خاص را تنها به کاربران موردنظرتان در ليست Close Friends نمايش دهيد.

Allow message replies

ريپلاي استوري يکي ديگر از قابليت هاي بسيار عالي اينستاگرام است که به افزايش تعامل صفحه کمک زيادي مي کند. با استفاده از اين قابليت به راحتي مي توانيد به کاربران اجازه پاسخ دادن به استوري هاي خود را بدهيد. البته در اين بخش ۳ آپشن در اختيار شما قرار گرفته است:

Your Followers: با استفاده از اين گزينه به تمام افراد (فالوورهاي خود) اجازه پاسخ دادن به استوري خود را مي دهيد؛ در اصل محدوديتي براي پاسخ دادن به استوري هاي شما وجود ندارد.

Followers you follow back: با استفاده از اين گزينه تنها کاربراني که شما را فالو کرده اند و شما هم آن ها را فالو کرده ايد قادر به پاسخ به استوري شما هستند؛ در اصل کاربراني که شما آن ها را فالو نکرده باشيد ولی آن ها شما را فالو کرده باشند نمي توانند به استوري شما پاسخ دهند.

Off: با انتخاب اين گزينه هيچ فردي نمي تواند به استوري شما پاسخ دهد؛ حتي افرادي که شما آن ها را فالو کرده باشيد هم نمي توانند به استوري شما پاسخ دهند.

کلیک کنید  از کجا فالوئر فیک را تشخیص دهیم

با توجه به نياز خود مي توانيد يکي از سه گزينه بالا را انتخاب کرده و محدوديتي براي پاسخ دادن کاربران به استوري خود انتخاب کنيد.

Saving

ذخيره کردن استوري اينستاگرام يکي ديگر از قابليت هاي بسيار خوب در اينستاگرام است. در اين بخش از تنظيمات استوري اينستاگرام، دو گزينه در اختيار شما قرار دارد:

Save to gallery: با استفاده از اين گزينه مي توانيد استوري هاي خود را بنابراين از اشتراک گذاري به صورت خودکار در گالري ذخيره کنيد. البته با درنظر گرفتن اين که شما به صورت دستي هم مي توانيد استوري هاي خود را ذخيره کنيد، پيشنهاد مي کنم اين گزينه را فعال نکنيد و استوري هاي موردنظر و مهم خود را به صورت دستي ذخيره کنيد.

Save to archive: با استفاده از اين گزينه به راحتي مي توانيد استوري هاي خود را در بخش آرشيو اينستاگرام ذخيره کنيد! اين گزينه را فعال کنيد تا چنانچه در آينده نياز به اشتراک گذاري و انتشار استوري هاي قديمي خود را داشتيد، تنها به يک کليک بتوانيد آن را منتشر کنيد.

اين بخش حافظه اي از موبايل شما را اشغال نمي کند و بر روي سرورهاي اينستاگرام ذخيره مي شود؛ در صورت نياز به استوري هاي خود نيز کافي است آن ها را از طريق بخش Story Archives ببينيد يا ذخيره کنيد.

به کمک دو گزينه بالا به راحتي مي توانيد استوري هاي خود را در گالري يا آرشيو استوري خود ذخيره و در آينده از آن ها استفاده کنيد.

Sharing

قابليت کاربردي ديگر در اينستاگرام، قابليت اشتراک گذاري استوري ها توسط کاربران است. در اين بخش از تنظيمات اينستاگرام شما مي توانيد قابليت اشتراک گذاري استوري ها را توسط کاربران فعال يا غيرفعال کنيد.

براي فعال سازي کافي است گزينه Allow Sharing را انتخاب کنيد تا کاربران بتوانند استوري شما را براي ديگران ارسال کنند. البته توجه داشته باشيد که چنانچه صفحه شما خصوصي است، کاربران نمي توانند آن را براي کاربراني که در ليست فالوورهايتان قرار ندارند ارسال کنند.

چنانچه مديريت صفحه مربوط به کسب وکارتان را برعهده داريد، حتماً صفحه شما عمومي است؛ بنابراين پيشنهاد مي کنم اين گزينه را فعال کنيد تا کاربران هم بتوانند صفحه شما را تبليغ کنند و آن را براي دوستان خود بفرستند!

در اين صورت تعداد فالوورهاي شما هم افزايش پيدا مي کند و به کمک بازاريابي درست مي توانيد فروش خود را افزايش دهيد.

همچنين به کمک گزينه Share tour story to facebook مي توانيد استوري خود را علاوه بر اينستاگرام، به صورت هم زمان در فيسبوک هم به اشتراک بگذاريد.

  1. انتخاب فرمت استوري اينستاگرام

يکي از قابليت هاي بسيار جذاب و کاربردي در اينستاگرام، وجود فرمت هاي مختلف براي استوري گذاشتن است. در حال حاضر شما چندين فرمت استوري دسترسي داريد و احتمالاً در آينده چندين فرمت ديگر هم به اينستاگرام اضافه شود.

 

حالت Normal

حالت معمولي استوري هاي اينستاگرام است که اکثر استوري هاي اينستاگرام با اين فرمت به اشتراک گذاشته مي شود. چنانچه فيلم هاي کوتاه (در حد ۱۵ ثانيه) يا عکس هاي خود را به کمک اين فرمت به اشتراک بگذاريد تا ۲۴ ساعت در صفحه شما باقي مي مانند و کاربران مي توانند بر روي آن ريپلاي کنند.

کلیک کنید  راهنمای کامل دی اکتیو کردن اینستاگرام

در اين بخش مي توانيد به کمک دوربين عکس بگيريد يا با کشيدن صفحه به بالا از تصاوير اخير گالري خود استفاده کنيد. توجه داشته باشيد که پيش از اشتراک گذاري ويدئوي خود مي توانيد به کمک ابزارهاي اينستاگرام، استوري خود را جذاب تر کنيد!

مثلاً مي توانيد از استيکر ها يا اموجي ها استفاده کنيد و نظر کاربران را بيشتر جلب کنيد.

 

حالت Live

حالت لايو يا زنده حالي است که مي توانيد در همان لحظه صحنه اي را به کاربران نمايش دهيد؛ مثلاً چنانچه قصد داريد همايشي برگزار کنيد، مي توانيد براي کاربراني که حضور ندارند لايو بگذاريد و همايش خود را به صورت زنده به کاربران نمايش دهيد.

حالت لايو به شما اجازه مي دهد تا ۶۰ دقيقه با کاربران در ارتباط باشيد و کاربران هم به صورت زنده براي شما کامنت بگذارند. يکي از قابليت هاي بسيار جالب اين فرمت، قابليت ذخيره لايو تا ۲۴ ساعت بنابراين از پايان لايو براي کاربران است.

 

حالت بومرنگ

يکي ديگر از قابليت ‍هاي استوري اينستاگرام، قابليت اشتراک گذاري ويدئو به صورت بومرنگ است. با استفاده از اين قابليت مي توانيد ويدئوهاي جذابي تهيه کنيد؛ ويدئوهايي که ۱ تا ۳ ثانيه از ويدئوي شما را ذخيره مي کند و با افزايش سرعت آن، چندين بار نمايش مي دهد.

 

حالت Rewind

اين حالت تنها براي دسته خاصي از کاربران فعال است و احتمالاً بستگي به ناحيه سکونت دارد! چنانچه براي شما فعال نمي شود، از روش تغيير پروکسي استفاده کنيد تا فعال شود. اين قابليت به شما کمک مي کند تا ويدئوي خود را ضبط کنيد و به صورت معکوس نمايش دهيد! بنابراين از تهيه ويدئوي خود مي توانيد آن را شخصي سازي کنيد و استيکر موردنظر خود را به آن اضافه کنيد.

 

حالت Hands-Free

اگر قصد تهيه ويدئو در استوري اينستاگرام را داريد، حتماً مي دانيد که در حالت نرمال بايد انگشت خود را بر روي دايره مربوط به ضبط فيلم يا عکس قرار دهيد.

به کمک حالت Hands-Free به راحتي مي توانيد ويدئوي خود را بدون نگه داشتن دايره ضبط کنيد و آن را با کاربران به اشتراک بگذاريد. کافي است يک بار دايره را فشار دهيد و يک ويدئوي ۱۵ ثانيه اي ضبط کنيد، سپس آن را ويرايش کنيد و با کاربران به اشتراک بگذاريد.

 

  1. استوري هاي خود را ويرايش کرده و قابليت هاي دلخواه را به آن اضافه کنيد!

به غير از حالت لايو اينستاگرام، ساير فرمت ها به شما اجازه مي دهند تا قابليت هاي دلخواه خود را به آن اضافه کنيد. براي اين کار ابتدا بايد استوري خود را تهيه کنيد و سپس به آن استيکر، اموجي، لينک و قابليت هاي ديگر اضافه کنيد. برخي از اين قابليت ها عبارتند از:

الف) قرار دادن لينک در استوري

يکي از قابليت هاي بسيار کاربردي که براي صفحات کسب وکارها اهميت زيادي دارد، قابليت قرار دادن لينک در استوري است. با استفاده از اين قابليت به راحتي مي توانيد لينک سايت خود را به استوري ها اضافه کنيد.

اين قابليت بر روي صفحاتي که بيش از ۱۰,۰۰۰ فالوور دارند و همچنين صفحات تاييد شده وجود دارد. در بالاي استوري آيکن لينک  وجود دارد که با کليک بر روي آن مي توانيد لينک خود را اضافه کنيد و کاربر با کشيدن استوري به سمت بالا، وارد لينک موردنظر شود.

کلیک کنید  با پروفایل اینستاگرام تجارت کنید

مسئله اي که اهميت دارد، اين است که استوري شما با لينکي که در استوري قرار مي دهيد کاملاً مرتبط باشد تا بتوانيد بيشترين بازخورد را بگيريد.

ب) استفاده از استيکرهاي اينستاگرام

اگر مقاله آموزش استوري اينستاگرام را به صورت کامل خوانده باشيد، حتماً تاکنون با مهم ترين دليل استفاده از استيکرهاي اينستاگرام آشنا شده ايد! مهم ترين دليل استفاده از استيکرهاي اينستاگرام، افزايش تعامل صفحه است تا بتوانيد کاربران را ترغيب به مشاکت بيشتر در صفحه خود کنيد

مثلاً آن ها را ترغيب به درج کامنت يا لايک کردن پست ها کنيد. براي استفاده از استيکرهاي اينستاگرام کافي است بنابراين از تهيه استوري، روي آيکن مربوط به استيکرها کليک کنيد و استيکر موردنظر خود را انتخاب کنيد.

در مقالات قبلي استفاده از استيکرهاي مختلف را مورد بررسي قرار داديم که تاثير زيادي در افزايش تعامل صفحه دارند، برخي از اين مقالات عبارتند از:

پيشنهاد مي کنم ۳ مقاله بالا را که اهميت زيادي در استفاده استيکرها دارد، بخوانيد؛ با خواندن اين مقالات مي توانيد از استيکرها بهينه تر استفاده کنيد و تعامل صفحه خود را افزايش دهيد.

ج) استفاده از ابزار Drawing يا مداد

يکي ديگر از ابزارهاي ساده و ابتدايي در استوري اينستاگرام، ابزار Drawing است. احتمالاً با ديدن اين ابزار ياد نرم افزار paint در ويندوز بيفتيد! به کمک اين ابزار مي توانيد خطوطي را در استوري خود بکشيد يا به صورت دست نويس متني را بر روي استوري خود بنويسيد. اين قابليت به شما کمک مي کند تا بتوانيد از چندين نوع قلم استفاده کنيد و سايز آن را از خيلي ريز به خيلي درشت تغيير دهيد.

استفاده از قابليت Text

يکي ديگر از قابليت هاي بسيار کاربردي که در اين بخش از آموزش استوري اينستاگرام قصد بررسي آن را داريم، قابليت Text يا متن است. چنانچه به استوري فالوينگ هاي خود دقت باشيد، قطعاً هزاران استوري را ميي بينيد که در کنار عکس، متني را هم نوشته اند!

اين کار به کمک ابزار Text انجام شده است. به کمک اين ابزار مي توانيد متن معمولي بنوسيد يا به کمک کاراکتر @ کاربري را منشن کنيد. همچنين به کمک کاراکتر # نيز مي توانيد يک هشتگ در استوري خود قرار دهيد يا از طريق بخش استيکرها، استيکر Mention را استفاده کنيد.

  1. استوري خود را منتشر کنيد!

در مرحله آخر آموزش استوري اينستاگرام به بخش اشتراک گذاري و انتشار استوري اينستاگرام مي پردازيم. بنابراين از آن که استوري خود را متناسب با نياز و سليقه خود ويرايش کرديد، اکنون زمان آن را رسيده است که استوري خود را به اشتراک بگذاريد. براي اشتراک گذاري استوري دو راه داريد:

Send to؛ اشتراک گذاري براي تمام کاربران! به کمک اين گزينه مي توانيد استوري خود را با تمام فالوورهاي خود به اشتراک بگذاريد و به آن ها نمايش دهيد. با انتخاب اين گزينه تنها افرادي که آن ها را Hide کرده باشيد نمي توانند استوري شما را ببينند ولی بقيه فالوورهايتان استوري را مشاهده خواهند کرد.

Close Friends؛ اشتراک گذاري براي دوستان نزديک! در مقاله آموزش استوري اينستاگرام به بررسي کلوزفرند در اينستاگرام پرداختيم و گفتيم که مي توانيد استوري خود را تنها به کاربران خاصي نمايش دهيد.

ليست اين کاربران را مي توانيد شخصي سازي کنيد و افراد جديدي را به آن اضافه کنيد. با انتخاب اين گزينه استوري شما تنها به کاربراني که در ليست کلوزفرند شما قرار دارند، نمايش داده مي شود و به جاي رنگ قرمز در اطراف استوري، به رنگ سبز ديده مي شود. براي اين کار کافي است به جاي گزينه Send to بر روي Close Friends کليک کنيد.

کلیک کنید  ۵ دستور افزایش فالوور واقعی اینستاگرام که باید بدانید

به کمک اين دو گزينه مي توانيد استوري خود را به کاربران نمايش دهيد و بازخورد آن ها را دريافت کنيد.

  1. تعامل خود را با فالوورهايتان افزايش دهيد!

مسئله بسيار مهمي که در اينستاگرام وجود دارد ولی گاهي مورد توجه قرار نمي گيرد، ميزان تعامل کاربران با صفحه است! ميزان موفقيت بازاريابي شما در اينستاگرام کاملاً به تعامل کاربران بستگي دارد؛

هر چقدر کاربران بيشتر با صفحه شما تعامل داشته باشند، بيشتر به شما اعتماد مي کنند و ميزان فروش شما افزايش بيشتري پيدا مي کند. استوري هايي در اينستاگرام منتشر کنيد که کاربران را به چالش بکشد و آن ها را به دايرکت خود هدايت کنيد.

مثلاً مي توانيد از آن ها بخواهيد نظر يا پيشنهاد خود را در مورد چيزي بگويند و کد تخفيف از شما هديه بگيرند. کمي خلاقيت به خرج دهيد! مثلاً چنانچه صفحه شما کمتر از ۱۰,۰۰۰ فالوور دارد و مي خواهيد لينکي به کاربران ارائه کنيد، کافي است از آن ها بخواهيد براي دريافت لينک صفحه موردنظر بر روي استوري ريپلاي بزنند.

با اين روش مي توانيد تعامل صفحه خود را افزايش دهيد و ارتباط بيشتري با کاربران خود داشته باشيد. توجه داشته باشيد که چنانچه کاربران به استوري شما پاسخ دهند، پيام آن ها در بخش دايرکت ظاهر مي شود و به راحتي مي توانيد از همين طريق براي آن ها پاسخي ارسال کنيد:

 

 

شما مي توانيد پاسخي ارسال کنيد، اموجي قلب بفرستيد يا حتي با دوبار کليک بر روي پيام کاربران آن را لايک کنيد.

  1. استوري هاي خود را آناليز کنيد!

در مرحله آخر آموزش استوري اينستاگرام قصد داريم به مهم ترين بخش استوري، يعني آناليز استوري اينستاگرام بپردازيم. مهم تر از محتواي استوري اين است که بدانيد کاربران چقدر با استوري شما تعامل برقرار کرده اند!

در اصل براي آن که بتوانيد علاقه کاربران را شناسايي کنيد تا استراتژي خوبي براي توليد استوري تدوين کنيد، بايد استوري هاي خود را آناليز کنيد. شما در هر زمان (حتي بعد از ناپديد شدن استوري بنابراين از ۲۴ ساعت) مي توانيد تعداد بازديد و حتي بازديدکندگان استوري را ببينيد.

چنانچه از حساب تجاري اينستاگرام استفاده مي کنيد، insights اينستاگرام اطلاعات بسيار خوبي در اختيار شما قرار مي دهد. البته چنانچه به اطلاعات خيلي دقيق نياز داريد، بايد از ابزارهاي ديگري استفاده کنيد؛

چنانچه چه insights اينستاگرام اطلاعات مفيدي در اختيار شما قرار مي دهد ولی براي کسب وکارهاي بزرگ کافي است. با استفاده از insignts شما مي توانيد تعداد کليک بر روي منشن ها يا هشتگ هاي اينستاگرام را اندازه گيري کنيد.

نتيجه گيري

استفاده از استوري اينستاگرام به شما کمک مي کند تا بتوانيد تعامل صفحه خود را تا حد زيادي افزايش دهيد. در اين مقاله به آموزش استوري اينستاگرام پرداختيم تا بتوانيد از قابليت هاي آن به درستي استفاده و تعامل صفحه خود را افزايش دهيد.

اکنون شما بگوييد! به عنوان مدير يک صفحه اينستاگرامي، به نظرتان کدام قابليت ها در استوري اينستاگرام باعث افزايش تعامل صفحه مي شوند؟ در بخش نظرات، تجربيات خود را با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *