بيش از ۲۰ ميليون کاربر فعال اينستاگرام در در ايران وجود دارد. بنابراين بي دليل نيست که يکباره تمام بيزينس ها به سمت اين شبکه اجتماعي سرازير شدند و به تبليغات برند و کسب وکار خود پرداختند؛ آنها فهميده اند که اينستاگرام يکي از مناسب ترين فضاها براي ديده شدن کسب وکارشان است. اما درست همانند هر نوع ديگري از تبليغات، تيليغات در اينستاگرام هم نياز به زمان، انرژي، برنامه ريزي و مهم تر از آن بررسي و تحليل دارد. شما بايد به طور مداوم پيج اينستاگرام خود را بررسي کنيد که ببينيد کدام پست ها بيشترين لايک را گرفته اند، فالوورهاي شما بيشتر از کدام شهر هستند، جنسيت شان يعني چه و تمام مسائلي از اين قبيل. براي فهميدن تمام اينها تنها کافي است پروفايل اينستاگرام خود را به بيزينس پروفايل تغيير دهيد. بيزينس پروفايل اينستاگرام  (Business Profile Of Instagram) يکي از امکانات فوق العاده اينستاگرام براي کساني است که مي خواهند اساسا به کار تبليغات در اينستاگرام بپردازند. بيزينس پروفايل به شما کمک مي کند ببننيد اخيرا چه تعداد فالوور جذب کرده ايد، اين فالوورها مربوط به کدام شهر يا کشور هستند، جنسيت شان چيست. مهم تر از تمام اينها شما در بيزينس پروفايل اين امکان را داريد دکمه contact يا تماس را در صفحه خود قرار دهيد. 

دکمه کانتکت (Contact) در اينستاگرام چگونه فعال مي شود؟

همانطور که گفتم امکان گذاشتن دگمۀ contact button از مهم ترين ويژگي داشتن يک پروفايل بيزينس است. چنانچه پروفايل اينستاگرام شما در حالت معمولي و پيشفرض باشد، شما چنين امکاني نداريد. بنابرين براي استفاده از امکان contact button حتما بايد پروفايل اينستاگرام خود را به پروفايل بيزينس تغيير دهيد.  همانطور که در راهنماي ساخت بيزينس پروفايل خواهيد خواند، شما بايد پيج اينستاگرام خود را به صفحۀ فيس بوک خود متصل کنيد. در آخرين مرحلۀ ساخت بيزينس پروفايل اينستاگرام از شما مي خواهد يکي از اطلاعات تماسي که در صفحه فيسبوکتان قرار دارد را انتخاب کنيد؛
کلیک کنید  افزایش تعامل کاربران با استفاده از کارت یوتیوب
شماره تماس خدمات مشتري، ايميل (email) تا در صفحه اينستاگرام شما دکمه کانتکت يا همان تماس نمايش داده شود. در اين قسمت هم انتخاب دست کم يکي از اين موارد الزامي است. با افزودن دکمه کانتکت به پيج اينستاگرام شما مشتريان شما به ۳ طريق مي توانند با شما تماس بگيرند:
  1. از طريق دايرکت (Direct): از اين طريق مشتريان از طريق فرستادن direct براي شما مي توانند با شما در تماس باشند.
  2. دکمه ارسال ايميل (Email): دکمه ايميل در اينستاگرام در اين قسمت قرار دارد و فالوورهاي شما از اين طريق مي توانند به شما ايميل بفرستند.
  3. دکمه تماس تلفني (Call): با قرار دادن دکمه کال (call) مشتريان مي توانند به طور مستقيم با شماره تلفن شما تماس بگيرند.
 

سخن پاياني

استفاده از دکمه کانتکت در پيج اينستاگرام شما مي توانيد تاثيري فوق العاده در کسب و کارتان داشته باشد. چرا که مشتري ها راهي مستقيم براي برقرار تماس تلفني يا ارسال ايميل به شما خواهند داشت. به علاوه، استفاده از اين امکان کاملاً رايگان است. بنابراين حتماً چند دقيقه وقت بگذاريد تا اين امکان را به صفحه اينستاگرام خود اضافه کنيد. در نهايت چنانچه به مشاوره و راهنمايي در زمينه تبليغات اينستاگرام نياز داريد، مي توانيد در بخش نظرات، سوال يا مشکل خود را مطرح کنيد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *