بنا به دستور کارگروه مصاديق محتواي مجرمانه اين مقاله فاقد هرگونه ارزش و اعتباري است.

شما هم جزو کساني هستيد که قصد ارسال انبوه پيام در تلگرام را دارند؟ حدس مي زنم هدف شما از اين کار ارسال پيام به ليست مشتريان فعلي يا افزايش ممبر کانال تلگرامتان باشد. در اين مقاله همه چيز را درباره ارسال انبوه پيام در تلگرام توضيح خواهم داد. ولی شخصاً اينکار را به هيچ وجه به شما توصيه نمي کنم. دلايل اين موضوع را در ادامه مطلب مفصل توضيح داده ام تا به خوبي درک کنيد که چرا خود تلگرام و دولت نيز با اين کار مخالف هستند و آن را ممنوع کرده اند. مسئوليت انتخاب يا عدم انتخاب اين روش به عهده خودتان است. من در اين مقاله روش هاي جايگزيني براي ارسال انبوه پيام در تلگرام را به شما معرفي مي کنم. روش هايي که هم قانوني هستند، و هم هدفمندي بالايي دارند.

همه چيز دربارۀ ارسال انبوه پيام در تلگرام

آيا ارسال انبوه پيام در تلگرام امکانپذير است؟ بايد بگويم، هم بله و هم خير! شما از طريق خود برنامه تلگرام نمي توانيد اين کار را انجام بدهيد. سازندگان برنامه تلگرام اين کار را مغاير با اهداف آن مي دانند (تلگرام در درجه اول يک برنامه چت خصوصي است). به همين علت است که حتي چنانچه شما به بيست نفر از مخاطبان خود يک پيام مشابه ارسال کنيد، تلگرام حساب شما را خواهد بست. براي ارسال انبوه پيام با تلگرام بايد از نرم افزارهاي جانبي اي که مخصوص اين کار نوشته شده اند استفاده کنيد. ولی نکاتي درباره اين نرم افزارها وجود دارد که توصيه مي کنم به آنها توجه کنيد. نخست اينکه اين نرم افزارها توسط افراد نوشته مي شوند (نه شرکت ها) و هيچ گونه تضمين کيفيت و پشتيباني ندارند. دوم، اين نرم افزارها پولي هستند؛ سازندگان آنها اغلب قيمت هايي بسيار بيشتر از آنچه که ارزش واقعي چنين نرم افزارهايي است براي آنها تعيين مي کنند.
کلیک کنید  قفل تلگرام به دو روش

نرم افزارهاي ارسال انبوه پيام چگونه کار مي کنند

اين نرم افزارها اغلب از پکيج هاي شماره مجازي (چين و روسيه و..) براي ارسال پيام ها استفاده مي کنند. شما علاوه بر خريد نرم افزار بنابراين از مدتي نياز به خريد پکيج شماره جديد خواهيد داشت. زيرا اين شماره ها بنابراين از مدت کوتاهي مسدود مي شوند و ديگر قابل استفاده نخواهند بود. ايراد اساسي پکيج هاي رايگان نيز همين است؛ بسياري از شماره هاي آن غيرفعال هستند. در ضمن، ارسال پيام محدوديت زماني دارد.

آيا ارسال انبوه پيام در تلگرام کار درستي است

  1. شما براي مخاطب مزاحمت ايجاد مي کنيد. يکي از نکاتي که همواره در دنياي بازاريابي گوشزد مي شود، اين است که خود را جاي مخاطب يا مشتري بگذاريد. وقتي از زاويه مشتري به مساله نگاه بکنيد، خواهيد ديد که همه چيز کمي فرق خواهد داشت. مطمئنم خود شما هم از دست تبليغات مزاحم و بي ربطي که مدام برايتان ارسال مي شود دل خوشي نداريد. بنابراين چرا چيزي که براي خودتان خوشايند نيست براي ديگران بخواهيد؟
  2.  خود تلگرام با اين موضوع به شدت مخالف است. دلايل سازندگان تلگرام براي مخالفت با ارسال هاي انبوه تبليغاتي اين موارد هستند: تلگرام در وهله نخست نرم افزاري مخصوص چت خصوصي است. براي فعاليت هاي جمعي گروه ها و کانال ها درنظر گرفته شده ‎اند. چنانچه کاربري بخواهد در زمينه اي بخصوص پيام دريافت کند عضو کانال يا گروه مورد نظر مي شود. ولی دريافت يک پيام تبليغاتي از يک شماره غريبه به هيچ وجه تجربه خوشايندي نيست (تصور کنيد حتي کاربر به محصول داخل تبليغ نياز داشته باشد، آيا او به راحتي به اين تبليغ اعتماد خواهد کرد؟). ضمن اينکه از نظر فني هم که نگاه بکنيم، اين پيام ها يک ديتاي تکراري هستند که در تعداد بالا ارسال مي شوند و عملاً اسپم هستند. چرا تلگرام بايد به ارسال چنين پيام هايي کمک بکند؟
  3.  دولت جمهوري اسلامي ايران و وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات به شدت با اين موضوع مخالف هستند. وزير ارتباطات چندين و چندبار مخالفت صريح خود را با تبليغات مزاحم اعلام کرده اند. ارسال انبوه پيام در تلگرام نيز از نظر دولت نقض حريم شخصي به حساب مي آيد و ممنوع است.
  4.  اين روش در نهايت فايدۀ چنداني براي شما ندارد. مي پرسيد چرا؟ بخش بعدي را مطالعه کنيد..
کلیک کنید  رفع بلاک و ریپورت تلگرام

روش هاي جايگزين (و بهتر) براي ارسال پيام انبوه تلگرام

قطعاً هدف شما از اين کار تبليغات است. ولی آيا تا به حال از خود پرسيده ايد که آيا اين روش بازاريابي هدفمندي است؟ خير. زيرا شما به عده ي زيادي که هيچ اطلاعاتي درباره شان نداريد پيام تبليغاتي مي فرستيد. در حالي که شناخت مخاطبان يکي از مهم ترين فاکتورهاي يک بازاريابي سالم است. از طرف ديگر کاربراني که پيام شما را دريافت مي کنند به دليل شيوه ي تعامل نامناسب اين روش به شما اعتماد نمي کنند. بسياري از کاربران اين نوع پيام ها را به عنوان اسپم گزارش مي کنند. با اين اوصاف به شما توصيه مي کنم روش هاي هدفمندتري را براي تبليغات مدنظر قرار بدهيد. منظور من از هدفمندي چيست؟ هدفمندي در تبليغات به اين معناست که شما ابتدا به اين فکر مي کنيد که چه کساني به محصول يا خدمات شما نياز دارند (يا مي توانند داشته باشند). سپس به دنبال روشي مي گرديد که بتوانيد به اين افراد دسترسي پيدا کنيد و تبليغتان را براي آنها به نمايش بگذاريد. اينگونه شانس اينکه محصول يا خدمات شما فروخته شود بيشتر مي شود؛ چون شما آن را مستقيماً به افرادي که به آن نياز دارند، معرفي و پيشنهاد کرده ايد. در ادامه روش هايي را معرفي مي کنم که داراي هدفمندي بالايي هستند.

سامانه هاي ارسال انبوه پيامکي

به هيچ وجه تصور نکنيد که تبليغات پيامکي منسوخ شده است. يکي از هدفمندترين روش هاي تبليغات ارسال انبوه پيامکي است. مزيت سامانه هاي ارسال انبوه پيامک هدفمندي بالاي آنهاست.
کلیک کنید  نصب ویسپی روی همه سیستم ها
شما مطابق با نيازتان از سرويس هاي ارائه دهنده اين سامانه ها يک پنل ارسال پيامک مي خريد و پيامتان را به بانک شماره موردنظرتان ارسال مي کنيد. به عنوان مثال چنانچه محصول شما کتب کمک آموزشي است، با پنل پيامکي تبليغ شما مستقيماً به تعداد زيادي از دانش آموزان ارسال مي شود. در ضمن ارسال انبوه پيامکي زيرمجموعه بازاريابي اجازه اي است. شما براي مخاطبان مزاحمت ايجاد نمي کنيد و تنها با موافقت کاربر به او پيام ارسال خواهيد کرد. متقابلاً کاربر نيز وقتي ببيند که شما براي حريم شخصي او احترام قائل شده ايد، براي برند شما احترام قائل خواهد بود.

تبليغات ايميلي

تبليغات ايميلي نيز هدفمندي بالايي دارد. بانک هاي مختلف ايميلي وجود دارند که مطابق نيازتان مي توانيد آنها را هدف بگيريد. البته، نرخ مشارکت اين روش پايين تر از روش قبلي است. چيزي در حدود ۱۵ الي ۲۰ درصد افراد ايميل هاي تبليغاتي را باز مي کنند.

تبليغات در شبکه هاي اجتماعي

تلگرام و اينستاگرام محبوب ترين شبکه هاي اجتماعي بين کاربران ايراني هستند. روش هاي مختلفي براي تبليغ در هريک از اين شبکه ها وجود دارد.

تلگرام

روش هاي رايج تبليغ در تلگرام موارد زير هستند:        ۱) تبليغات کليکي تلگرام: اين دسته از تبليغات مناسب افرادي است که به دنبال مشتريان واقعي هستند. علت موضوع اين است که در اين نوع از تبليغات شما بابت نمايش تبليغتان هزينه اي پرداخت نمي کنيد؛ بلکه بابت هر کليکي که روي لينک تبليغتان انجام بشود هزينه پرداخت خواهيد کرد.        ۲) تبليغات بازديدي و موضوعي: اين دسته از تبليغات نيز هدفمندي خوبي دارند. زيرا تبليغ شما در کانال هايي که موضوعي مرتبط با هدف تبليغ شما دارند نمايش داده مي شوند. تبليغات بازديدي و موضوعي به افزايش ممبرهاي مرتبط با حوزه فعاليت شما کمک مي کند.
کلیک کنید  ویژگی های جذاب در آپدیت لینکدین
       ۳) تبليغات در کانال هاي پربازديد: اين نوع تبليغ به شما در جذب مشتريان بالقوه کمک خواهد کرد. يعني اين شانس وجود دارد که درصدي از اعضاي کانال هاي پربازديد (که تعدادشان بسيار زياد است) به صفحه شما مراجعه کنند.        ۴) تبليغات در صفحه افراد مشهور: اين شيوه تبليغ زيرمجموعه نوعي از بازاريابي است که اينفلوئنسر مارکتينگ يا بازاريابي افراد تاثيرگذار نام دارد. اين روش کمي به مورد قبل شباهت دارد. ولی مزيت بزرگ آن اين است که در مدت زمان کوتاهي نتيجه تبليغات خود را مشاهده خواهيد کرد.

اينستاگرام

متوجه هستم که عنوان اين مقاله درارتباط با تلگرام است؛ با اين وجود از شما مي خواهم تبليغات در اينستاگرام را هم مدنظر قرار بدهيد. به دو دليل: اولا، اينستاگرام بين کاربران ايراني محبوب است. دوماً، اينستاگرام يک پلتفرم بصري است و تبليغات در آن با بازخورد بيشتري مواجه خواهد بود. و درنهايت، زمينه تبليغات در اينستاگرام فراهم است. تبليغات در صفحه افراد مشهور، تبليغات اسپانسري اينستاگرام، تبليغات در کانال هاي پربازديد از روش هاي رايج تبليغ در اينستاگرام هستند.

نتيجه گيري

در مقاله تلاش کردم کساني را که به دنبال ارسال انبوه پيام در تلگرام هستند را از اين کار منصرف کنم. دلايلم از اين کار غيراخلاقي بودن، غير قانوني بودن و غيرحرفه اي بودن اين روش است. غيراخلاقي چون، اين شيوه تبليغ يک نوع اسپم محسوب مي شود و مورد پسند کاربران نيست. غيرقانوني از سمت دولت و خود برنامه تلگرام، به دليل نقض حريم شخصي افراد. غيرحرفه اي، چون اصلاً اين روش تبليغ به نفع خود شما هم نيست! چون هدفمندي بسيار پاييني دارد. نرخ مشارکت افراد در مواجه با اين نوع تبليغات اسپم پايين است.
کلیک کنید  تبلیغات در لینکدین
بنابراين با خريد نرم افزارهاي ارسال انبوه پيام در تلگرام تنها پول و وقت خود را دور مي ريزيد. در عوض روش هاي قانوني و هدفمندتري وجود دارند که يقيناً شما را بهتر به هدفتان مي رسانند. تبليغات از طريق پنل پيامکي بهترين جايگزين روش مورد بحثمان است. تبليغات ايميلي و تبليغات در شبکه هاي اجتماعي، راه هاي ديگر هستند. در پايان اميدوارم اين مقاله براي شما مفيد بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *