استوري اينستاگرام يکي از مهم ترين ابزارهاي اطلاع رساني رويدادهاي مختلف براي کسب وکارهاي اينترنتي است. چنانچه مديريت يک کسب وکار اينترنتي را برعهده داريد، احتمالاً رويدادها يا جشنواره هاي تخفيفي زيادي برگزار مي کنيد! چنانچه براي بازاريابي از اينستاگرام استفاده مي کنيد، لازم است بهترين ابزار بازاريابي کسب وکار و اطلاع رساني رويدادها را در اختيار داريد. استوري اينستاگرام به شما کمک مي کند تا بتوانيد اخبار و رويدادهاي مهم خود را اطلاع رساني کنيد؛ زيرا کاربران با استوري اينستاگرام نسبت به پست هاي آن، تعامل بيشتري دارند. يکي از ابزارهاي کاربردي در استوري اينستاگرام، استيکر countdown است که با استفاده از آن مي توانيد براي رويداد خود، يک شمارش معکوس ايجاد کنيد؛ مثلاً چنانچه جشنواره تخفيف شما در ۲۰ ساعت بعد آغاز مي شود، مي توانيد ۲۰ ساعت باقي مانده را با استفاده از استيکر countdown اطلاع رساني کنيد. در اين مقاله قصد داريم به بررسي و آموزش کامل استيکر countdown در استوري اينستاگرام بپردازيم تا بتوانيد رويدادها، جشنواره ها و تخفيف هاي خود را به کاربران اطلاع رساني کنيد.

استيکر countdown در اينستاگرام چيست؟

استيکر countdown يک ابزار بسيار جذاب و کاربردي در اينستاگرام است که با استفاده از آن قادر به اطلاع رساني رويدادها به فالوورهاي صفحه اينستاگرام خود خواهيد بود. پيش از اضافه شدن استيکر countdown اينستاگرام محلي براي نمايش رويدادها بود ولی با اضافه شدن اين استيکر، استوري اينستاگرام به محلي براي يادآوري رويدادها تبديل شد؛ زيرا اين ابزار به شما و کاربران اجازه درخواست اطلاع رساني مي دهد و بنابراين از پايان زمان شمارش معکوس، در اينستاگرام يک نوتيفيکيشن دريافت مي کنيد.
کلیک کنید  چگونه در اینستاگرام محتوای تاثیرگذار تولید کنیم؟
با استفاده از اين ابزار مي توانيد تا مدت حداکثر يک سال، شمارش معکوس ايجاد کرده و براي کاربران نوتيفيکيشن ارسال کنيد. همچنين کاربران مي توانند شمارش معکوس شما را در استوري اينستاگرام خود به اشتراک بگذارند تا فالوورهايشان نيز آن را ببينند؛ مثلاً ممکن است زمان يک جشنواره تخفيفي را اطلاع رساني کرده باشيد و کاربر شما بخواهد علاوه بر اين که خودش از اين تخفيف استفاده مي کند، جشنواره تخفيفي شما را به فالوورهايش نيز معرفي کند. البته توجه داشته باشيد فالوور شما تنها قادر به اشتراک گذاري استيکر countdown است و نمي تواند تمام محتواي استوري شما را اشتراک گذاري کند.   هنگامي که کسي گزينه اطلاع رساني استيکر countdown را فعال کند، يک نوتيفيکيشن براي شما ارسال مي شود! با استفاده از اين ويژگي مي توانيد حدس بزنيد که رويداد يا جشنواره براي چند نفر از فالوورهايتان اهميت دارد. در نهايت کساني که گزينه اطلاع رساني (Remind me) اين استيکر را از طريق استوري شما فعال کرده باشند، بنابراين از پايان استوري براي شما قابل نمايش هستند. البته لازم است بدانيد اين اطلاع رساني از طريق بخش نوتيفيکيشن هاي اينستاگرام دريافت مي شود و کاربران در بالاي گوشي خود آن را مشاهده نمي کنند!   اگر مدت زمان شمارش معکوس شما کمتر از ۲۴ ساعت باشد، پيش از به پايان رسيدن استوري شمارش معکوس شما به پايان مي رسد! در اين صورت کاربران شمارش معکوس را به صورت ۰۰:۰۰:۰۰ مي بينند.

استفاده از استيکر countdown در استوري اينستاگرام

براي استفاده از اين استيکر به سراغ استوري اينستاگرام برويد و محتواي خود را ايجاد کنيد؛ ايجاد محتوا به معناي گرفتن عکس، اضافه کردن عکس از گالري، نوشتن متن يا استفاده از استيکرها در استوري اينستاگرام است!
کلیک کنید  رازهای طراحی بنرهای تبلیغاتی فوق العاده در اینستاگرام
بنابراين از آن کافي است بخش استيکرها را از بالاي صفحه باز کنيد و در اين بخش به دنبال استيکر countdown باشيد. با انتخاب اين استيکر چند گزينه به شما نمايش داده مي شود:   Countdown name: در اين بخش مي توانيد يک نام براي شمارش معکوس خود انتخاب کنيد.   Set end date and time: در اين بخش بايد تاريخ و ساعت پايان شمارش معکوس را انتخاب کنيد. دايره Color: دايره رنگي را در بالاي صفحه مي بينيد؟ چنانچه بر روي آن کليک کنيد رنگ شمارش معکوس تغيير مي کند! هربار که بر روي آن ضربه بزنيد، يک رنگ جديد براي استيکر countdown انتخاب مي شود که مي توانيد اين استيکر را با رنگ موردنظر خود در استوري قرار دهيد. يک نکته! محدوديت ۲۴ ساعته استوري شما به معناي محدوديت ۲۴ ساعته براي شمارش معکوس نيست و شما مي توانيد شمارش معکوس خود را تا يک سال آينده تعيين کنيد. براي اين کار کافي است بر روي زمان شمارش معکوس ضربه بزنيد و تاريخ و ساعتي را براي پايان آن مشخص کنيد. هنگامي که زمان آن را مشخص کرديد، بر روي گزينه Done کليک کنيد تا اين استيکر با زمان مشخص شده به استوري شما اضافه شود.

چگونه از استيکر countdown براي بازاريابي کسب وکار اينترنتي خود استفاده کنيم؟

مديريت يک کسب وکار اينترنتي را برعهده داريد و از اينستاگرام براي بازاريابي آن استفاده مي کنيد؟ عالي است! هر ابزاري در اينستاگرام قابليت بازاريابي براي کسب وکار را دارد؛ استيکرهايي موجود در استوري اينستاگرام، پتانسيل بسيار بالايي براي بازاريابي کسب وکار اينترنتي را دارند. در اين بخش قصد داريم ۴ نمونه کاربردي در زمينه استفاده از استيکر countdown براي بازاريابي کسب وکار اينترنتي بپردازيم تا بتوانيد فروش کسب وکار خود را بهبود ببخشيد.
  1. اطلاع رساني لايو در اينستاگرام يا فيسبوک

در اينستاگرام يا فيسبوک لايو مي گذاريد و لايوها به کسب وکار شما مربوط مي شود؟ بهترين راه براي اطلاع رساني لايو اينستاگرام استفاده از استيکر countdown است! با استفاده از اين استيکر مي توانيد به کاربران بگوييد دقيقاً چه ساعتي لايو مي گذاريد تا آن ها بتوانند لايو شما را ببينند.
کلیک کنید  مسابقه اینستاگرامی برای تثبیت برند
بهتر است در کنار استيکر countdown ساعت دقيق لايو خود را اعلام کنيد و از کاربران بخواهيد گزينه يادآوري (Remind me) استيکر شمارش معکوس را هم فعال کنند. با اين کار تعداد افرادي که لايو شما را مي بينند، تا حد زيادي افزايش پيدا مي کنند! همچنين بسياري از کاربران علاقه زيادي به لايوهاي شما دارند ولی از زمان آن اطلاع ندارند؛ اين ابزار به آن ها کمک مي کنند تا هيچ کدام از لايو هاي شما را از دست ندهند.
  1. وبينار يا دوره هاي آموزشي برگزار مي کنيد؟

اگر شما به عنوان يک متخصص در حال برگزاري وبينار يا دوره هاي آموزشي هستيد، استيکر countdown برايتان بسيار ارزشمند است! وبينارها معمولاً زمان برگزاري مشخصي دارند ولی باتوجه به اين که به صورت حضوري برگزار نمي شوند، ممکن است بسياري از کاربران آن را فراموش کنند. با استفاده از اين استيکر به راحتي مي توانيد زمان وبينار را به کاربران اعلام کنيد و چنانچه آن ها Remind استيکر شمارش معکوس را فعال کرده باشند، به آن ها يادآوري خواهد شد. وبينارها و دوره هاي آموزشي معمولاً ظرفيت محدودي دارند و نمي توان تعداد زيادي از کاربران را ميزباني کرد، مي توان براي زمان آغاز ثبت نام از استيکر countdown در استوري اينستاگرام استفاده کنيد.هنگامي که کاربران بدانند ظرفيت ثبت نام محدود است، به دنبال اين هستند که در لحظه هاي اول ثبت نام کنند تا ظرفيت پر نشود! چنانچه شما از استيکر شمارش معکوس استفاده کنيد، حتماً آن ها گزينه Remind را فعال مي کنند تا در زمان مشخص شده براي آن ها نوتيفيکيشن ارسال شود. همچنين مي توانيد لينک ثبت نام را در بيو اينستاگرام قرار دهيد يا چنانچه يک صفحه تجاري با بيش از ۱۰K فالوور داريد، لينک را در همان استوري قرار دهيد.
  1. يک دورهمي براي کاربران برگزار کرده ايد؟

به عنوان يک کسب وکار اينترنتي ممکن است دورهمي هايي براي ديدن و ايجاد ارتباط نزديک تر با مخاطبان خود برگزار کنيد. اين دورهمي ها کمک زيادي به افزايش ارتباط با مشتريان و افزايش اعتماد آن ها مي کند و بايد بدانيد که تاثير زيادي بر روي کسب وکار اينترنتي شما دارد!
کلیک کنید  اینستاگرام برای آیفون و اندروید
مثلاً در اين دورهمي ها مي توانيد از مزايا و ويژگي محصولات خود حرف بزنيد و کاربران را ترغيب به خريد کنيد. زمان دورهمي خود را به کاربران اعلام کرده ايد؟ بسيار خب! ولی چنانچه آن ها زمان دورهمي را فراموش کنند، تعداد افرادي که در محل دورهمي شما حاضر مي شوند بسيار کم خواهد بود و عملاً تاثيري روي کسب وکارتان ندارد.   با استفاده از استيکر countdown به راحتي مي توانيد زمان دورهمي خود را به کاربران يادآوري کنيد! تنها کافي است يک استيکر شمارنده معکوس در کنار استوري اطلاع رساني قرار دهيد و از کاربران بخواهيد گزينه Remide me را انتخاب کنند. با اين کار ديگر نگراني براي حضور کاربران وجود ندارد و چنانچه مشکلي براي آن ها پيش نيايد، در دورهمي شما شرکت مي کنند. اکنون که قرار است تعداد زيادي از شرکت کنندگان در دورهمي حضور پيدا کنند، ليست ويژگي ها و مزاياي محصولات کسب وکار اينترنتي خود را براي ارائه در دورهمي آماده کرده ايد؟
  1. برگزاري يک مسابقه اينستاگرامي يا جشنواره تخفيف

اگر قصد راه اندازي يک مسابقه اينستاگرامي يا جشنواره تخفيف داريد، بايد زمان آغاز آن را به کاربران خود اطلاع دهيد. مسابقه ها و جشنواره هاي تخفيف زمان محدودي دارند؛ يعني از يک زمان خاص آغاز شده و چند روز بعد به پايان مي رسند. بايد زمان آغاز مسابقه يا جشنواره تخفيف خود را به کاربران اطلاع رساني کنيد تا آن ها بتوانند در زمان آغاز در جشنواره شرکت کنند. چنانچه زمان مسابقه يا جشنواره شما در حد يک يا دو روز است، انتشار يک استوري کافي است و کاربران مي توانند از آن اطلاع پيدا کنند!
کلیک کنید  اینفلوئنسر ضرورت کسب و کارها
ولی چنانچه يک مسابقه يا جشنواره چند روزه برگزار کرده ايد، لازم است تا با انتشار چند استوري و يک پست اطلاع رساني، آن ها را از زمان آغاز و پايان جشنواره مطلع کنيد! اطلاع رساني شما بايد آن قدر دقيق باشد که هيچ کاربري براي نحوه اطلاع رساني شما شکايتي نداشته باشد. چنانچه از استيکر countdown استفاده کنيد و زمان دقيقي تا آغاز يا پايان جشنواره اعلام کنيد، کاربران نمي توانند اعتراضي داشته باشند؛ همچنين مي توانيد از آن ها بخواهيد قابليت Remind me را فعال کنند تا در زمان صفر شدن شمارشگر استيکر countdown يک پيام اطلاع رساني در بخش نوتيفيکيشن اينستاگرام براي آن ها ارسال شود. اگر جشنواره شما مربوط به يک کسب وکار است و براي کسب وکار خود از کانال هاي ديگر نظير وبسايت، فيسبوک، توئيتر و… استفاده مي کنيد، مي توانيد از کاربران خود بخواهيد براي ديدن شرايط جشنواره به صفحه اينستاگرام شما سر بزنند. همچنين از آن ها دعوت کنيد تا درخواست اطلاع رساني با استفاده از قابليت Remide را فعال کنند تا هيچ يک از بخش هاي مسابقه يا جشنواره را از دست ندهند.

نتيجه گيري

استوري اينستاگرام يکي از مهم ترين ابزارهاي در دسترس براي کسب وکار اينترنتي شما است! در استوري اينستاگرام استيکرهاي مختلفي وجود دارند و بيشتر آن ها به منظور سرگرمي ايجاد شده است. در اين ميان برخي استيکرها مانند استيکر countdown جنبه تجاري بسيار بالايي براي کسب وکارهاي اينترنتي دارند و مي توانيد رويدادهاي مختلف کسب وکار اينترنتي خود را با استفاده از آن اطلاع رساني کنيد.
کلیک کنید  چگونه در پیج های بزرگ اینستاگرام تبلیغ کنیم؟
چنانچه کاربران شما درخواست اعلان (Remind me) را فعال کرده باشند، بازدهي اطلاع رساني شما با استفاده از اين استيکر تا حد بسيار زيادي افزايش پيدا مي کند. مديريت يک کسب وکار اينستاگرامي را برعهده داريد؟ منتظر شنيدن تجربه شما از استيکر countdown در بخش نظرات هستيم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *