اينستاگرام يکي از شبکه هاي اجتماعي پرمخاطب در ايران و جهان است و پرسوناي مشتري انواع کسب وکارها در آن حضور دارند. مخاطبان هدف کسب وکار اينترنتي يعني فالوورهايي که قابليت تبديل شدن به مشتري را دارند. اعتمادسازي در اينستاگرام پس از جذب کاربران، اولين قدم براي تبديل کردن آن ها به مشتري است؛ يعني چنانچه بتوانيد اعتماد فالوورهاي خود را جلب کنيد، احتمال خريد محصولات يا خدمات کسب وکار اينترنتي شما توسط آنها زياد است. اعتمادسازي در اينستاگرام شامل چند مرحله است که در اين مقاله قصد داريم اين موضوع را کامل بررسي کنيم.

افزايش فالوورهاي اينستاگرام

اولين قدم اعتمادسازي در اينستاگرام، داشتن فالوور هدفمند اينستاگرام است. افزايش فالوور اينستاگرام به مسائل زيادي بستگي دارد که مهم ترين آنها توليد محتواي منحصر به فرد و کاربردي است؛ دليل کاربران براي دنبال کردن شما، محتواي مفيد و کاربردي موجود در صفحه اينستاگرام شما است. در مقاله فالوور فيک اينستاگرام به بررسي مهم ترين روش هاي جذب فالوور واقعي اينستاگرام پرداخته ايم که پيشنهاد مي کنم آن را مطالعه کنيد. در اين مقاله به دنبال روش هاي افزايش فالوور اينستاگرام نيستيم و مي خواهيم به بررسي مسئله اعتمادسازي در اينستاگرام بپردازيم.  

اعتمادسازي در اينستاگرام

تعداد زيادي از کسب وکار اينترنتي در اينستاگرام وجود دارند که هدف آنها، کسب درآمد از اينستاگرام است! برخي از کسب وکارهاي اينترنتي از اينستاگرام به عنوان يک کانال قدرتمند براي بازاريابي محصولات و خدمات استفاده مي کنند که در اينصورت، مسئله اعتمادسازي در اينستاگرام اهميت زيادي دارد. هرچقدر بيشتر بتوانيد اعتماد کاربران را جلب کنيد، راحت تر مي توانيد به کسب درآمد از اينستاگرام بپردازيد. اعتمادسازي در اينستاگرام شامل چند مسئله مهم مي شود:
کلیک کنید  آموزش فعال سازی تگ خرید در اینستاگرام
 
  1. برندسازي کسب وکار اينترنتي در شبکه هاي اجتماعي

برند همان هويت کسب وکار اينترنتي است! هر چقدر برند کسب وکارها در ميان کاربران شناخته شده تر باشد، کاربران راحت تر به شما اعتماد مي کنند؛ مثلاً هنگامي که صحبت از برند اپل يا سامسونگ مي شود، افراد هيچ گاه به کيفيت و خدمات اين دو برند شک نمي کنند و چنانچه براي انتخاب يک محصول چند گزينه در مقابل شما است که سامسونگ در ميان چند برند ناشناخته تر باشد، به احتمال زياد اين برند را انتخاب مي کنيد. در شبکه هاي اجتماعي دو مسئله بسيار مهم به برندسازي کمک مي کنند:
  • محتواي منتشرشده بر روي صفحه
  • تبليغات
مورد اول شايد زمان بيشتري نياز داشته باشد ولی در درازمدت کمک زيادي به برندسازي مي کند. تبليغات بسيار زودبازده است ولی بايد کسب وکار اينترنتي شما زيرساخت هاي لازم براي پشتيباني از کاربران را داشته باشد؛ مثلاً چنانچه خدمات يا محصولاتي براي ارائه داريد و مي خواهيد آن را تبليغ کنيد، بايد اين مسئله را در نظر داشته باشيد که چنانچه محصول شما بيش از ۱,۰۰۰ عدد فروش برود، آيا نيروي لازم براي پشتيباني اين تعداد مشتري را داريد؟ چنانچه بتوانيد تمامي آنها را پشتيباني کنيد، برند شما در ميان ده ها هزار کاربر اعتبار خوبي پيدا مي کند! زيرا ۱,۰۰۰ مشتري شما محصول يا خدمات شما را به دوستان و افراد ديگر نيز معرفي مي کنند و به همين صورت مشتريان شما زياد مي شوند. از طرفي چنانچه نتوانيد به نياز اين تعداد از مشتريان پاسخ بدهيد، اعتبار برند شما در ميان کاربران از بين مي رود و اعتمادسازي دوباره براي کسب وکارتان سخت مي شود. مسئله کسب درآمد از اينستاگرام و افزايش درآمد کسب وکار بسيار لذت بخش است ولی بايد کاملاً برنامه ريزي شده باشد.
  1. ارائه تضمين خدمات در اينستاگرام

اگر از اينستاگرام به عنوان يک کانال تبليغاتي براي بازاريابي محصولات خود استفاده مي کنيد، به کاربران خود تضمين خدمات و محصول بدهيد! چنانچه يک کسب وکاري تازه کار و نوپا داريد،تصميم گيري براي خريد محصول يا خدمات براي کاربران مشکل است؛ زيرا آنها از کيفيت خدمات و محصولات شما اطمينان ندارند و بسياري از کاربران از سفارش خود صرف نظر مي کنند.
کلیک کنید  کار با آی جی تی وی
ارائه تضمين خدمات به کاربران بر روي سفارش آنها تاثير زيادي دارد؛ مثلاً به آنها تضمين بازگشت وجه بدهيد! چنانچه از خدمات يا محصولات خود اطمينان کافي داريد، به کاربران خود تضمين بدهيد که در صورت نارضايتي هزينه پرداخت شده را بدون هيچ قيد و شرطي براي آن ها واريز مي کنيد. همچنين به آن ها تضمين پشتيباني بدهيد! بسياري از محصولات و خدمات غيرفيزيکي هستند؛ مثلاً در سايت هاي ارائه دهنده ربات اينستاگرام مي توانيد به کاربران خود تضمين بدهيد که در صورت بروز مشکل در کمترين زمان ممکن پاسخگوي آن ها هستيد.
  1. محتواي ارزشمند و کاربردي توليد کنيد!

در اينستاگرام هنگامي که کاربران وارد يک صفحه مي شوند، بنابراين از ديدن تعداد دنبال کنندگان صفحه، به سراغ محتوا مي روند! چنانچه محتواي منتشرشده کاربردي، ارزشمند يا سرگرم کننده باشد، کاربران آن صفحه را دنبال مي کنند ولی چنانچه محتواي صفحه مورد علاقۀ آن ها نباشد، شانس افزايش فالوور براي آن صفحه کمتر است. البته محتواي صفحه شما در آينده مهم تر از الان است! فرض کنيد کاربران شما را دنبال مي کنند ولی بنابراين از مدتي متوجه کاهش کيفيت محتواي صفحه شما مي شوند؛ يعني بنابراين از مدتي محتواي صفحه شما کاهش مي يابد و سبب مي شود کاربران صفحه شما را آنفالو کنند. بنابراين چنانچه يک صفحه اينستاگرام داريد، از محتواي باکيفيت خود اطمينان حاصل کنيد. همچنين چنانچه قصد راه اندازي يک صفحه تازه براي کسب وکار خود داريد، از همان ابتدا يک استراتژي محتوا تدوين کرده و محتواي حرفه اي به کاربران ارائه کنيد.  
  1. ارائه محتواي آموزشي رايگان به کاربران

ارائه محتواي آموزشي و کاربردي براي کاربران بسيار ارزشمند است! در صفحه اينستاگرام خود در حوزۀ کاري خود محتواي آموزشي به کاربران ارائه کنيد؛ محتواي آموزشي يعني محتوايي که کاربران از شما چيزي ياد بگيرند و از آن استفاده کنند.
کلیک کنید  زمان انتشار پست در اینستاگرام و دلایل آن
چنانچه يک محصول فيزيکي خاص براي فروش داريد، نحوۀ کار با آن محصول يا مزاياي استفاده از آن را به صورت عکس يا ويدئو در صفحه اينستاگرام خود منتشر کنيد. اين روش براي کسب وکارهايي که محصول ديجيتال يا خدماتي براي فروش دارند نيز مناسب است. چنانچه محصول يا خدمات غيرفيزيکي براي ارائه داريد، ويدئويي از ويژگي هاي از آن در اينستاگرام منتشر کنيد و به بررسي تاثير آن در زندگي کاربران بپردازيد. مثلاً چنانچه يک محصول ديجيتال در زمينه آموزش افزايش فالوور اينستاگرام ضبط کرده ايد، بخشي از آن را که براي کاربران مفيد است در صفحه اينستاگرام خود منتشر کنيد؛ چنانچه اين بخش از محصول شما مفيد باشد، کاربران آن محصول را خريداري مي کنند و چنانچه کيفيت محصول خوب باشد، به اعتمادسازي در اينستاگرام کمک مي کند.
  1. نمايش محصولات را در فضاي واقعي

اگر کسب وکار اينترنتي شما مربوط به فروش محصولات فيزيکي است، عکس هاي واقعي از آن در فضاي واقعي منتشر کنيد! مثلاً چنانچه فروشند لباس هستيد، به جاي استفاده از مانکن از يک مدل براي عکاسي استفاده کنيد؛ در اصل مدل شما لباس را مي پوشد و يک فضاي کاملاً طبيعي نظير بوتيک يا حياط مربوط به محيط کار شما از او عکس تهيه مي کنيد. اين مسئله به اعتمادسازي کاربران در اينستاگرام کمک زيادي مي کند.
  1. نظر مشتريان خود را درباره محصولات خود منتشر کنيد!

کاربران به نظرات کاربران ديگر بيشتر از گفته هاي کسب وکار شما اعتماد مي کنند! زيرا کاربران ديگر محصول يا خدمات کسب وکارتان را استفاده کرده ‍اند و نظرات واقعي خود را درباره آن ارائه مي کنند.
کلیک کنید  چگونه از ابزار نظرسنجی اینستاگرام (Polls) استفاده کنیم؟
افراد نيز چنانچه رضايت کاربران ديگر را مشاهده کنند، از محصول يا خدمات شما استفاده مي کنند و به راحتي مي توانيد به اعتمادسازي در اينستاگرام براي کسب وکار خود کمک کنيد. همچنين با افزايش اعتماد کاربران درباره محصول يا خدمات، فروش شما نيز افزايش پيدا مي کند.  
  1. از پشت صحنه کسب وکار خود ويدئو يا تصوير منتشر کنيد!

هر چقدر کسب وکار شما براي کاربران و مشتريان شفاف تر باشد، آنها راحت تر به شما اعتماد مي کنند. چنانچه قصد کسب درآمد از اينستاگرام را داريد، عملکرد کسب وکارتان را براي کاربران شفاف سازي کنيد. يکي از راه هاي شفاف سازي خدمات براي کاربران، انتشار تصاوير يا ويدئوهاي ارزشمند از کارمندان کسب وکار اينترنتي خود است. مثلاً در محيط کاري هنگامي که کارمندان در حال فعاليت و کار هستند، از آنها عکس بگيريد و آن ها را در صفحۀ اينستاگرام خود منتشر کنيد. همچنين  به بهانه هاي مختلف نظير تولد کارمندان، جشن بگيريد و عکس يا فيلم تهيه کنيد؛ با انتشار اين عکس ها و ويدئوها کاربران حس بهتري نسبت به شما دارند و اعتمادسازي در اينستاگرام راحت تر انجام مي شود. با رعايت اين ۷ نکته به راحتي مي توانيد به اعتمادسازي در اينستاگرام بپردازيد و کسب درآمد از اينستاگرام را تجربه کنيد. البته برخي از کسب وکارها به صورت مستقيم کسب درآمد مي کنند و برخي ديگر از اينستاگرام به عنوان يک کانال بازاريابي قدرتمند براي افزايش فروش کسب وکارشان استفاده مي کنند.

نتيجه گيري

افزايش فروش کسب وکار اينترنتي يکي از مسائل مهم و ارزشمند براي آن ها است و اعتمادسازي در اينستاگرام يکي از روش هاي افزايش مشتريان و در نهايت فروش محصول يا خدمات کسب وکارهاي اينترنتي است.
کلیک کنید  استوری اینستاگرام را بشناسید
در اين مقالۀ به بررسي روش هاي اعتمادسازي در اينستاگرام پرداختيم که با رعايت آن ها مي توانيد فروش کسب وکارتان را تا حد زيادي افزايش دهيد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *