يکي از مهم ترين مسائلي که مديريت يک کانال يوتيوب اهميت دارد، تعامل کاربران است! تعامل کاربران به اين معني است که بدانيد کاربران شما چقدر در مشاهده ويدئو يا ارسال کامنت مشارکت مي کنند و نظر خود را با ساير کاربران به اشتراک مي گذارند. يکي ديگر از مواردي که در نرخ مشارکت و تعامل کاربران تاثير زيادي دارد و براي سنجش ميزان تعامل کاربران اندازه گيري مي شود، اشتراک گذاري ويدئوها توسط ساير کاربران است! اين مسئله به اين معني است که کاربران ويدئوهاي شما را دوست دارند و آن را براي دوستان خود هم ارسال مي کنند. چنانچه مديريت يک کانال يوتيوب را برعهده داريد ولی تعامل کاربران در آن پايين است، ابزاري به نام کارت يوتيوب (YouTube Cards) به شما کمک زيادي مي کند. در اين مقاله قصد داريم به آموزش استفاده از کارت يوتيوب بپردازيم تا با استفاده از آن بتوانيد تعامل کاربران خود را افزايش دهيد.

کارت يوتيوب (youtube cards) چيست

کارت يوتيوب يکي از ابزارهاي بسيار کاربردي است که در اختيار کانال هاي يوتيوب قرار گرفته است! با استفاده از اين ابزار مي توانيد در پايان هر ويدئو دکمه ها يا کارت هايي را در اختيار کاربران قرار دهيد و با استفاده از اين کارت ها مي توانيد کاربران را به سايت يا ويدئوهاي ديگر خود هدايت کنيد! مثلاً چنانچه ويدئويي در زمينه شستن لباس در کانال خود منتشر کرده ايد، کافي است در پايان ويدئو کارتي ايجاد کنيد و ديدن ويدئوي شستن لباس با استفاده از ماشين لباس شويي را به آن ها پيشنهاد دهيد. ما در اين مقاله به دنبال چه هستيم؟ به دنبال افزايش تعامل کاربران با استفاده از کارت ها يوتيوب! هنگامي که کاربران شما بنابراين از ديدن يک ويدئو به سراغ ويدئوي بعدي کانال شما بروند، زمان بيشتري ويدئوهاي کانال را ديده ‍اند و اين مسئله به افزايش تعامل کاربران کمک مي کند.
کلیک کنید  چرا فالوئرها کم می شوند؟ علت ریزش
 

استفاده از کارت يوتيوب و افزايش تعامل کاربران

اگر در يوتيوب فعاليت مي کنيد، حتماً تاکنون ويدئوهاي برخي کانال ها را ديده ايد که زير ويدئوهاي خود متن هاي مختلفي مي نويسند! مثلاً محصول يا خدمات خود را تبليغ مي کنند تا بتوانند به افزايش فروش کسب وکارشان کمک کنند. ولی تعداد بسيار کمي از کاربران حوصله سر زدن به سايت اين کانال ها را دارند و اين مسئله به اين دليل است که ورود به سايت اين کانال ها به صورت مستقيم انجام نمي شود و بايد آدرس را به صورت دستي در مرورگر تايپ کنند. کارت يوتيوب يک قابليت بسيار عالي است که به شما کمک مي کند تا بتوانيد متن دلخواه خود را بنويسيد و با کليک کاربران بر روي آن، به صورت مستقيم وارد سايت شما شوند. علاوه بر اين، مي توانيد ويدئوهاي مرتبط با همان ويدئو را در پايان ويدئوي خود به کاربران پيشنهاد دهيد و با اين کار به افزايش مدت زمان بازديد ويدئو در يوتيوب کمک کنيد. اين کارت ها در هر بخشي از ويدئوي شما مي توانند ظاهر شوند؛ مثلاً چنانچه در ويدئوي خود بر روي لينک خاصي کليک مي کنيد، مي توانيد در همان لحظه آن لينک را به کمک کارت ويدئو به کاربران خود نمايش دهيد. بنابراين کارت هاي يوتيوب کمک زيادي به افزايش تعامل با کاربران مي کند و به راحتي مي توانيد مشارکت کاربران خود را چندين برابر کنيد.

در کارت يوتيوب چه محتوايي قرار مي گيرد

در کارت هاي يوتيوب به صورت کلي ۵ نوع محتوا مي توانيد قرار دهيد که هر يک از آن ها مزيت هاي خاص خود را دارد! اين ۵ نوع محتوا عبارتند از:
  1. ويدئو يا پلي ليست: با استفاده از اين امکان مي توانيد ويدئوها يا پلي ليست موردنظرتان را در اختيار کاربران قرار دهيد.
  2. کانال هاي ديگر: با استفاده از اين قابليت به راحتي مي توانيد تبليغات کانال هاي ديگر را به کاربران نمايش دهيد
  3. کمک هاي مالي: با استفاده از کارت يوتيوب مي توانيد کاربران را تشويق به کمک هاي مالي کنيد؛ مثلاً چنانچه خيريه داريد يا مي خواهيد براي امور خيريه کمک مالي جمع آوري کنيد، ابزار کارت ويدئو کمک زيادي به شما مي کند.
  4. نظرسنجي هاي مختلف: چنانچه قصد داريد از کاربران يوتيوب نظرسنجي کنيد، کافي است يک کارت يوتيوب ايجاد کنيد و نظرسنجي خود را در آن قرار دهيد.
  5. درج لينک هاي خارجي: اين محتوا براي بازاريابي کسب وکارهاي اينترنتي بسيار مفيد است و مي توانيد لينک محصولات يا خدمات مرتبط با هر ويدئو را در پايان آن ويدئو قرار دهيد.
کلیک کنید  نرم افزار حسابداری قیاس برای محصولات ووکامرس

اضافه کردن کارت به ويدئوهاي يوتيوب

براي استفاده از کارت هاي ويدئو در يوتيوب کافي است وارد صفحه ويدئوي خود شويد و در بخش Video Manager، ويدئوي خود را پيدا کنيد. سپس گزينه Add Cart را انتخاب کنيد و محتواي موردنظر خود را به کمک کارت به ويدئو اضافه کنيد.   در اين بخش بر روي Edit کليک کنيد و وارد تب Cards شويد.   در اين بخش مي توانيد کارت هاي جديدي را براي اضافه کردن به ويدئو خود انتخاب کنيد و محتواي موردنظرتان را در بخش مناسبي از ويدئو قرار دهيد. براي اين کار روي Add Cart کليک کرده و نوع کارت خود را انتخاب کنيد.   در اين بخش از شما مي خواهد اطلاعات ضروري را وارد کنيد؛ مثلاً بايد لينک يا نام کاربري کانال خود را وارد کنيد و در بخش بعدي پيام موردنظرتان را به همراه متن تيزر اضافه کنيد. البته با درنظر گرفتن نوع کارتي که انتخاب مي کنيد، اطلاعات اين بخش نيز متفاوت است! مثلاً چنانچه نظرسنجي را انتخاب کنيد، قطعاً بايد سوال و گزينه هاي نظرسنجي را به جاي متن شخصي وارد کنيد.   در مرحله بعدي مي توانيد زمان نمايش کارت را انتخاب کنيد؛ مثلاً چنانچه در ويدئوي خود به يک ويدئوي ديگر اشاره کرده ايد، بايد کارت آن ويدئو را در همان لحظه اي که به ويدئوي موردنظر اشاره کرده ايد، نمايش دهيد.   شما تا ۵ کارت را مي توانيد به ويدئوي خود اضافه کنيد؛ بنابراين بنابراين از اضافه کردن کارت اول، ۴ فرصت ديگر براي اضافه کردن کارت يوتيوب داريد. البته بايد توجه داشته باشيد که کارت ها نبايد حواس کاربران را پرت کند و نبايد همگي با هم نمايش داده شوند! تنها در لحظه هايي از ويدئو که نياز به لينک دادن به سايت يا ويدئويي ديگر را داشتيد، از اين کارت ها استفاده کنيد.
کلیک کنید  از کجا بفهمیم کاربر اینستاگرام آنلاین است

۴ راه کار براي استفاده بهينه از کارت يوتيوب در ويدئوها

کسب وکارهاي اينترنتي در شبکه هاي اجتماعي به دنبال افزايش مشتريان و فروش محصولات خود هستند. در يوتيوب هم شرکت هاي زيادي به دنبال افزايش مشتريان هستند که کارت يوتيوب به آن ها کمک زيادي مي کند! با استفاده از کارت يوتيوب مي توانيد کاربران را به صفحه فرود خود منتقل کنيد و سپس محصولات يا خدمات خود را به کاربران بفروشيد. براي افزايش تعامل کاربران نياز به استفاده درست از کارت يوتيوب را داريد که در اين بخش به بررسي ۴ مورد از بهترين راه کارهاي استفاده از کارت يوتيوب براي افزايش تعامل کاربران خواهيم پرداخت. پيش از آن که بخواهيم به سراغ راه ها برويم، بايد دو نکته را بررسي کنيم:
  • کارت يوتيوب براي هدايت کاربران به ويدئوها يا صفحه ديگر است که معمولاً در پايان آن نمايش داده مي شود؛ با اين حال ممکن است برخي کانال ها پيش از پايان فيلم نياز به انتقال کاربران به صفحه اي ديگر دارند.
  • کارت هاي مرتبط با ويدئو را به کاربران نمايش دهيد! چنانچه قصد افزايش تعامل کاربران را داريد، تنها بايد کارت هاي مرتبط را نمايش دهيد! مثلاً نمايش کارت مربوط به ويدئوي آموزش شستن فرش در ويدئوي مد و فشن امر درستي نيست و باعث کاهش تعامل کاربران با آن کارت يوتيوب خواهد شد.
با رعايت اين دو نکته، به راحتي مي توانيد تعامل کاربران را تا حد زيادي افزايش دهيد و ۴ راه کار زير هم به شما کمک زيادي مي کنند.

دعوت از بينندگان براي ديدن فيلم هاي بعدي پلي ليست

يکي از راه کارهاي بسيار عالي براي افزايش تعامل کاربران، دعوت از کاربران براي ديدن فيلم هاي بعدي پلي ليست است! چنانچه فيلمي که کاربران در حال مشاهده آن هستند، يکي از فيلم هاي يک پلي ليست شما در يوتيوب است، کافي است با استفاده از کارت يوتيوب کاربران را براي ديدن ويدئوي بعدي دعوت کنيد.
کلیک کنید  اینگونه از بلاک اینستاگرام خارج شو
جالب است بدانيد هر گاه به عنوان مديريت يک کانال يوتيوب يک ويدئوي جديد منتشر مي کنيد، براي کاربران نوتيفيکيشن آن ارسال مي شود و اين مسئله سبب مي شود تا کاربران بيشتري ويدئوي شما را مشاهده کنند. حال چنانچه در ويدئوهاي جديد خود از کارت يوتيوب براي درج ويدئوهاي ديگر استفاده کنيد، هنگامي که کاربران با ديدن نوتيفيکيشن يوتيوب ويدئوي جديد شما را ببينند، بنابراين از پايان آن روي کارت يوتيوب کليک مي کنند و ويدئوهاي بعدي را هم مي ببينند! اين کار به مدت زمان مشاهده ويدئوهاي کانال شما کمک بسيار زيادي مي کند و مي توانيد بازديد ويدئوهاي خود را افزايش دهيد.   يکي از کانال هاي بزرگ يوتيوب در ويدئوي Searching The Maya Underworld از دو استراتژي استفاده کرد! اولين کارت يوتيوب کاربران را به سمت ويدئوي بعدي و دومين کارت يوتيوب کاربران را به سمت پلي ليستي که تمام ويدئوهاي آن را شامل مي شد، هدايت مي کرد. کاربران با انتخاب گزينه اول، ويدئوي بعدي را مي ديدند ولی با اشتراک در پلي ليست به تمام ويدئوهاي اين دسته دسترسي داشتند. اين کار به اين کانال کمک زيادي در افزايش بازديد و در نهايت رشد کانال کرد؛ البته شما هم مي توانيد از اين دو استراتژي به صورت هم زمان استفاده کنيد ولی ويدئوهاي شما بايد ترتيب خاصي براي نمايش داشته باشند.

نمايش ويدئوهاي تبليغاتي کسب وکار با قرار گرفتن آن در کارت ويدئوي افراد اينفلوئنسر

افراد اينفلوئنسر در شبکه هاي اجتماعي به افرادي گفته مي شود که شهرت زيادي در ميان کاربران دارند و به راحتي مي توانيد محصولات خود را تبليغ کنيد! کارت يوتيوب به شما کمک مي کند تا بتوانيد ويدئوي خود را در ازاي ارائه محصول يا خدمات به چنين افرادي، در پايان يا وسط ويدئوهاي آن ها قرار دهيد. اين روش بازاريابي سرعت بسيار بالايي در رشد کسب وکارتان دارد و به افزايش مشتريان شما کمک زيادي مي کند.
کلیک کنید  آموزش اضافه کردن لوکیشن دلخواه در اینستاگرام
تبليغات شرکت هاي بزرگ در کانال افراد اينفلوئنسر يک معامله دو سر سود است! زيرا هنگامي که کاربران تبليغات اين شرکت بزرگ را در کانال چنين افرادي ببينند، به اعتبار آن فرد اضافه مي شود و البته احتمالاً هزينه اي براي نمايش تبليغات دريافت کند. از طرف ديگر اين معامله سبب افزايش مشتريان و در نهايت افزايش فروش شرکت هاي بزرگ مي شود و تاثير زيادي در آن کسب وکار خواهد داشت. البته توجه داشته باشيد که نوع اينفلوئنسر تاثير زيادي در افزايش مشتريان شما دارد؛ مثلاً شرکت ردبول که يک شرکت توليدکننده مواد نوشيدني گازدار است، تبليغات خود را توسط ورزشکارها انجامم مي دهد و اين مورد تاثير زيادي بر روي شرکت ردبول دارد.  

استفاده از بينندگان و کاربران کانال يوتيوب براي گسترش محتواي کانال

تاکنون از نظر کاربران خود براي بهبود کانال خود استفاده کرده ايد؟ اين کار نه تنها به رشد کانال شما کمک مي کند، بلکه سبب افزايش تعامل کاربران شما مي شود. استفاده از نظرسنجي به شما کمک مي کند تا بتوانيد نظر کاربران خود را جويا شويد و فعاليت هاي خود را مطابق علاقه کاربران انجام دهيد.

پشتيباني از موسسه ها يا امور خيريه

برندسازي به معناي تصور کاربران از شما است و هر چقدر در ذهن کاربران ماندگارتر باشيد و بتوانيد حس خوبي به کاربران منتقل کنيد، برندسازي شما قوي تر عمل کرده است. انسان ها به صورت ذاتي از کارهاي خيرخواهانه نظير کمک به موسسه ها خوششان مي آيد و معمولاً افرادي که به اين موارد اهميت مي دهند را بيشتر دوست دارند.
کلیک کنید  نصب ویسپی روی همه سیستم ها
به دنبال يک راه براي افزايش محبوبيت خود در ميان کاربران هستيد؟ بسيار عالي! ويدئوي پشتيباني از موسسات خيريه را در کارت يوتيوب خود درج کنيد؛ اين کار به شما اجازه مي دهد تا با يک تير، دو نشان بزنيد! زيرا شما در مرحله اول به آن موسسه و رفع مشکل افراد مختلف کمک کرده ايد و در مرحله دوم به برندسازي خود کمک زيادي کرده ايد!   با وجود آن که کاربران متوجه مورد دوم نمي شوند، ولی يک تصور ماندگار و حرفه اي از شما در ذهن کاربران نقش بسته است و اين مسئله به افزايش فروش شما کمک زيادي مي کند. جالب است بدانيد بسياري از شرکت هاي بزرگ براي حوادث مختلف کمپين هاي کمک راه اندازي مي کنند و اين کار به افرادي که دچار حادثه شده اند کمک مي کند. مثلاً فيسبوک در هنگام وقوع سيل يا زلزله در سراسر دنيا کمپين حمايت از آن ها را راه اندازي مي کند و چندين ميليون تومان به آن شهرها کمک مي کند. چنانچه شما هم يک کسب وکار بزرگ يا حتي کوچک را مديريت مي کنيد که کاربران اعتماد زيادي به شما دارند، مي توانيد کمپين مربوط به جمع آوري کمک راه اندازي کنيد و ويدئوي آن را به کمک کارت يوتيوب در اختيار کاربران قرار دهيد. استفاده از کارت يوتيوب به شما کمک مي کند تا بتوانيد ويدئوهاي ديگر يا لينک صفحات مختلفي را به ويدئوي خود اضافه کنيد. چنانچه به دنبال افزايش فروش کسب وکار خود هستيد، پيشنهاد ما استفاده از کارت يوتيوب است تا با استفادها از آن کاربران را به صفحه کسب وکارتان منتقل کنيد. در اين مقاله به آموزش استفاده از کارت يوتيوب و مزاياي استفاده از آن پرداختيم!  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *