يکي از مشکلاتي که برخي کانال هاي يوتيوب با آن مواجه هستند، مدت زمان مشاهده ويدئو در يوتيوب است! براي توليد يک ويدئو، زحمت زيادي کشيده مي شود و هر چقدر مدت زمان مشاهده آن توسط کاربران بيشتر باشد، انگيزه کانال ها بيشتر مي شود. چنانچه مديريت يک کانال يوتيوبي را برعهده داريد، حتماً شما هم به دنبال افزايش مدت زمان مشاهده ويدئو در يوتيوب هستيد تا بتوانيد تعامل بيشتري با کاربران داشته باشيد. در اين مقاله قصد داريم به بررسي ۴ راه کار براي دنبال افزايش مدت زمان مشاهده ويدئو در يوتيوب بپردازيم تا بتوانيد يک کانال قدرتمند را در يوتيوب مديريت کنيد.

مدت زمان مشاهده ويدئو در يوتيوب چيست

در سال هاي قبل، الگوريتم يوتيوب براي رتبه بندي ويدئوها تعداد بازديد آن بود که برخي کانال ها با روش هاي مختلف به افزايش تقلبي تعداد بازديد مي پرداختند و باعث شکايت بسياري از کانال هاي ديگر مي شد. به مرور زمان يوتيوب الگوريتم هاي خود را بروزرساني کرد و اکنون رتبه بندي ويدئوهاي يوتيوب به روش ديگري انجام مي شود! در اين الگوريتم مدت زمان مشاهده ويدئو اهميت زيادي پيدا کرد و هر چقدر مجموع مدت زمان مشاهده يک ويدئو بيشتر باشد، رتبه بهتري خواهد گرفت. اين الگوريتم تا حد بسيار زيادي از افزايش تقبلي رتبه ويدئوها تا حد زيادي پيشگيري کرد و اکنون بسياري از کانال ها براي رسيدن به رتبه هاي خوب، به دنبال روش هاي افزايش مدت زمان مشاهده ويدئو در يوتيوب هستند. چنانچه مديريت يک کانال يوتيوب را برعهده داريد، حتماً براي افزايش مخاطبان کانال خود به دنبال افزايش رتبه ويدئوها هستيد! چنانچه موافق هستيد، به سراغ راه کارهاي افزايش مدت زمان مشاهده ويدئو در يوتيوب برويم:
کلیک کنید  خطرات مرگبار بازاریابی در شبکه اجتماعی اینستاگرام
 
  1. ايجاد پلي ليست براي افزايش مدت زمان مشاهده ويدئو توسط کاربران

ايجاد پلي ليست در يوتيوب به شما کمک مي کند تا بتوانيد چندين ويدئو را به صورت متوالي به کاربران نمايش دهيد! اين کار موجب مي شود تا مدت زمان مشاهده ويدئو در يوتيوب توسط کاربران افزايش پيدا کند. سعي کنيد ويدئوهاي مرتبط را در کنار هم قرار دهيد؛ مثلاً چنانچه يک دوره آموزشي در يوتيوب قرار داده ايد و آن را در چند قسمت آپلوده کرده ايد، اين قسمت ها را در يک پلي ليست قرار دهيد. بسياري از کاربران تمام اين پلي ليست را مشاهده مي کنند و به اين صورت به افزايش مدت زمان مشاهده ويدئو در يوتيوب کمک مي کنيد. البته کيفيت ويدئوها اهميت زيادي دارد و چنانچه ويدئوهاي شما از کيفيت خوبي برخوردار نباشند، احتمال اين که کاربر با ديدن ويدئوي اول از پلي ليست شما خارج شود، زياد است! بنابراين سعي کنيد ويدئوهايي منتشر کنيد که بتواند نظر کاربران را جلب کند و کاربران را ترغيب به شماهده تمام ويدئوهاي آن پلي ليست کنيد.   يوتيوب اين امکان را در اختيار شما قرار داده است که بتوانيد يک ويدئو را در پايان هر پلي ليست به کاربران معرفي کنيد! براي افزايش افزايش مدت زمان مشاهده ويدئو در يوتيوب کافي است به جاي پيوند يک ويدئو، يک پلي ليست را به پلي ليست قبلي خود پيوند بزنيد! زيرا در اينصورت کاربران به جاي مشاهده تنها يک ويدئو، يک پلي ليست را مشاهده مي کنند که مدت زمان مشاهده ويدئو توسط آن ها افزايش پيدا مي کند.
  1. انتخاب عنوان و تصاوير کوچکي که پلي ليست شما را توصيف مي کنند

يوتيوب به شما امکان انتخاب عنوان و تصاوير کوچکي را مي دهد تا بتوانيد کاربران را براي فهميدن موضوع پلي ليست، آگاه کند. عنوان ها و تصاوير تاثير بسيار زيادي روي مشاهده يا عدم مشاهده پلي ليست توسط کاربران دارد!
کلیک کنید  بهینه سازی کانال و افزایش بازدید یوتیوب
بنابراين بايد سعي کنيد يک عنوان جذاب و البته مرتبط با پلي ليست انتخاب کنيد تا بتوانيد کاربران را ترغيب به مشاهده آن پلي ليست کنيد. در اصل کاربران براي ديدن يک پلي ليست ابتدا به موضوع آن توجه مي کنند و چنانچه نظرشان جلب شود، به سراغ تصوير کوچک آن مي روند. عنوان و تصوير بايد يک بازتاب عالي از پلي ليست شما باشد تا بتواند کاربران را ترغيب به ديدن پلي ليست کند.  

براي ايجاد تصاوير کوچک نکات زير را در نظر بگيريد:

  • تصاوير متناسب با ويدئوهاي پلي ليست انتخاب کنيم؛ کاربران بنابراين از عنوان تصاوير کوچک را مي بينند و چنانچه اين تصاوير بتواند نظر آن ها را جلب کند، کاربران ويدئوهاي موجود در پلي ليست شما را مشاهده مي کنند. البته توجه داشته باشيد که نبايد با تصاويري که ربطي به ويدئوهاي پلي ليست ندارند کاربران را ترغيب به ديدن آن کنيم؛ زيرا در اين صورت کاربران نه تنها بنابراين از ديدن ويدئوي اول صفحه پلي ليست را مي بينند، بلکه ممکن است نسبت به کانال شما بي اعتماد شوند!
  • تصويري را طراحي کنيد که کاربران را تشويق به کليک بر روي پلي ليست کند؛ هنگامي که کاربران با حس مثبت وارد پلي ليست شوند، احتمالاً تمام ويدئوهاي آن را در صورت باکيفيت بودن مشاهده مي کنند.
  • عنوان و تصاوير را به گونه اي استفاده کنيد که چيزي به کاربران بياموزد؛ شايد اين موضوع که بخواهيد تنها در چند کلمه چيزي به کاربران بياموزيد، امر سختي باشد! ولی با استفاده از داستان مي توانيد اين مسئله را پوشش دهيد.
  • از نمايش صحيح تصاوير کوچک روي موبايل يا کامپيوتر اطمينان حاصل کنيد؛ گاهي تصاوير بر روي کامپيوتر درست نمايش داده مي شوند ولی هنگام ديدن آن روي موبايل، با نمايش درستي مواجه نخواهيد شد! بنابراين بنابراين از ايجاد يک تصوير کوچک، آن را بر روي موبايل، تبلت و لپ تاپ خود چک کنيد.
  • ميزان تاثير تصاوير کوچک را از طريق گزارش هاي ويدئو و پلي ليست بررسي کنيد؛ يوتيوب براي هر ويدئو يا پلي ليست يک گزارش ارائه مي کند که بايد ميزان تاثير تصاوير کوچک را از روي مدت زمان مشاهده ويدئو بررسي کنيد.
کلیک کنید  وایبر روی ویندوز فون و آیفون و اندروید
بنابراين استفاده از عنوان و تصاوير کوچک به شما کمک مي کند تا شانس ديده شدن ويدئوها توسط کاربران در هر مکاني (مثلاً محل کار، دانشگاه يا هرجاي ديگر) را افزايش دهيد.
  1. استفاده از کارت هاي متصل کننده ويدئوها در يوتيوب

براي اتصال ويدئوهاي مختلف مي توانيد از کارت هاي متصل کننده استفاده کنيد؛ اين کارت ها به شما کمک مي کنند تا کاربران با کليک بر روي آن ويدئوهاي ديگر را ببينند و به اين صورت به افزايش مدت زمان مشاهده ويدئو در يوتيوب کمک کنيد.  
  1. ايجاد محتواي ويدئو مطابق کلمات کليدي طولاني

کلمات کليدي طولاني معمولاً شانس بيشتري در گرفتن رتبه هاي عالي دارند؛ زيرا کلمات کليدي کوتاه رقابت بسيار سنگيني هستند که زمان، انرژي و هزينه زيادي براي رسيدن به آن دارند. هدف قرار دادن کلمات کليدي طولاني به جاي کلمات کليدي کوتاه به شما کمک مي کند تا بتوانيد کاربران را به کانال خود انتقال دهيد و از ديدن ويدئوهاي رقيبان خود توسط کاربران، جلوگيري کنيد. بهترين ابزار براي انتخاب کلمات کليدي طولاني، استفاده از پيشنهادات يوتيوب در هنگام جستجو است! تصوير زير را ببينيد تا متوجه منظور ما شويد:   اين کلمات کليدي، کلماتي هستند که کاربران بيشتر جستجو مي کنند؛ از اين ويدئوها در بخش عنوان، توضيحات و برچسب هاي ويدئو استفاده کنيد. همچنين مي توانيد کلمات کليدي پربازديدترين ويدئوهاي رقيبان خود را بررسي کنيد تا با استفاده از اين کلمات کليدي بتوانيد بازديد و مدت زمان نمايش بيشتري جذب کنيد.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *