استفاده از شبکه هاي اجتماعي به عنوان ابزاري براي افزايش فروش کسب وکار، مي تواند درآمد شما را چندين برابر کند! از طرف ديگر در کسب وکارهاي اينترنتي علاوه بر درآمد، تعداد مشتريان و ميزان رضايت آن ها اهميت زيادي دارد. يوتيوب به عنوان يکي از محبوب ترين شبکه هاي اجتماعي در ميان کاربران به شما کمک مي کند تا بتوانيد محصولات و خدمات خود را به کاربران معرفي کنيد؛ هر چقدر تعداد کاربران شما در شبکه هاي اجتماعي بيشتر باشد، به راحتي مي توانيد محصولات يا خدمات خود را به آن ها معرفي کنيد و با تبديل کاربران به مشتري، به افزايش مشتريان کسب وکار اينترنتي خود کمک کنيد. چنانچه از شبکه اشتراک ويدئوي يوتيوب براي اشتراک گذاري ويدئوهاي مربوط به کسب وکار خود استفاده مي کنيد، روش هايي براي افزايش مشتريان وجود دارد! براي بررسي روش هاي افزايش مشتري با استفاده از يوتيوب آماده ايد؟ در ادامه همراه ما باشيد.

افزايش ترافيک سايت با استفاده از کارت هاي يوتيوب (YouTube Cards)

کارت يوتيوب يکي از قابليت هاي يوتيوب است که با استفاده از آن مي توانيد ترافيک سايت خود را افزايش دهيد! با استفاده از کارت يوتيوب مي دانيد در پايان هر ويدئو لينک سايت خود را قرار دهيد و از کاربران بخواهيد وارد سايت شما شوند؛ مثلاً مي توانيد به آن ها بگوييد براي دريافت يک هديه آموزشي وارد سايت شما شوند و هديه خود را دريافت کنند. همچنين مي توانيد ويدئوي خود را به ويدئوهاي ديگر متصل کنيد و مدت زمان بازديد از ويدئوهاي يوتيوب را افزايش دهيد. استفاده از کارت هاي يوتيوب به شما در زمينه افزايش تعامل کاربران کمک زيادي مي کند و مي توانيد کاربران را به جايي که مي خواهيد، هدايت کنيد. اين قابليت بر روي موبايل ها نيز به صورت کامل ديده مي شود و کاربران موبايل هم مي توانند از اين قابليت استفاده کنند.
کلیک کنید  چگونه یک مسابقه اینستاگرامی موفق راه اندازی کنیم؟
باتوجه به اين که تعداد زيادي از کاربران يوتيوب با استفاده از موبايل ويدئو مي بينند، بنابراين ريسپانسيو بودن اين قابليت مي توانيد به افزايش ترافيک سايت و کسب وکار اينترنتي شما کمک کند.   هنگام استفاده از ويدئوها در کارت هاي يوتيوب، يک تيزر کوتاه ۵ ثانيه از همان ويدئو به کاربران نمايش داده مي شود و در صورت کليک کاربران، وارد صفحه همان ويدئو مي شوند. براي اضافه کردن کارت يوتيوب به ويدئوهاي خود، کافي است وارد تنظيمات همان ويدئو شويد و کارت موردنظر را ايجاد کنيد!

قرار دادن لينک صفحه فرود کسب وکار اينترنتي در پايان ويدئوهاي يوتيوب

صفحه پايان ويدئو (End screens) يک صفحه بسيار ارزشمند و قدرتمند است که با استفاده از آن مي توانيد لينک صفحه فرود خود را با قابليت کليک کردن، قرار دهيد. در اصل با استفاده از صفحه پايان ويدئوي خود مي توانيد ويدئوهاي ديگر کانال خود را با ديگران با اشتراک بگذاريد يا لينک صفحه فرود خود را در آن قرار دهيد. همچنين مي توانيد کاربران را تشويق به اشتراک گذاري ويدئو يا لينک صفحه فرود خود کنيد تا به افزايش مشتري کسب وکار اينترنتي شما کمک کنند. توجه داشته باشيد که صفحه پايان ويدئوي شما در ۵ تا ۲۵ ثانيه آخر ويدئو نمايش داده مي شود؛ بنابراين ويدئوي شما دست کم بايد ۲۵ ثانيه باشد تا بتوانيد صفحه پايان خود را نمايش دهيد. براي استفاده از قابليت نمايش پايان ويدئو وارد تنظيمات ويدئوي خود شويد؛ سپس در بخش Video، گزينه Edit را بزنيد و وارد تنظيمات End Screen & Annotations شويد. سپس در تب End Screen، تنظيمات مربوط به نمايش پايان ويدئوي خود را انجام دهيد. براي ايجاد صفحه نمايش پايان ۳ انتخاب در مقابل قرار قرار دارد:
کلیک کنید  بازپخش لایو اینستاگرام و بازدید بیشتر
انتخاب اول! انتخاب اول استفاده از قالب هاي پيش فرض يوتيوب است و به راحتي مي توانيد صفحه پايان را ايجاد کنيد.   براي استفاده از قالب هاي پيش فرض ابتدا از طريق بخش Template يک قالب را براي سفارشي سازي انتخاب کنيد. انتخاب دوم! راه کار دوم اين است که شما از ابتدا يک قالب براي صفحه پايان نمايش خود طراحي کنيد! در اين روش شما مي توانيد عناصر موردنظر خود را انتخاب کنيد و آن را در صفحه موردنظر قرار دهيد؛ البته توجه داشته باشيد که تنها ۴ عنصر مي تواند در اين صفحه قرار بگيرد! بنابراين تنها از عناصر تاثيرگذار که نظر کاربران را جلب کند، استفاده کنيد. براي ايجاد قالب موردنظر خود روي Add Element کليک کنيد و عناصر موردنظر خود را انتخاب کنيد. سپس با کليک بر روي Create Element مي توانيد آن را به صفحه پايان نمايش خود اضافه کنيد. همچنين بايد توجه داشته باشيد که يکي از عناصر بايد يک ويدئو يا پلي ليست ديگر باشد و ۳ بخش ديگر مي تواند جاي عناصر ديگري در پايان نمايش ويدئوي شما باشند. براي ويدئوي خود بايد يک تصوير سفارشي در سايز ۳۰۰ در ۳۰۰ طراحي کنيد و آن را در اين بخش قرار دهيد.   انتخاب سوم! در اين روش شما مي توانيد از صفحه پايان يک ويدئوي ديگر استفاده کنيد که در گذشته سفارشي سازي کرده ايد؛ براي اين کار کافي است روي import کليک کنيد و صفحه پايان ويدئوي خود را انتخاب کنيد.  

افزايش بازديد ويدئوها از طريق بهينه سازي ويدئو براي بخش جستجو

يکي از مهم ترين مواردي که به بهينه سازي ويدئوها در يوتيوب مي کند، بخش توضيحات است! براي بهينه سازي ويدئوهاي يوتيوب، بايد بخش توضيحات شما کامل، جذاب و البته شفاف باشد تا کاربران با خواندن آن ترغيب به ديدن ويدئو شوند. همچنين لازم است بدانيد اين توضيحات، در صورت استفاده از کلمات کليدي پرجستجو، کمک زيادي به افزايش رتبه ويدئوي شما در موتورهاي جستجو مي کند و به افزايش رتبه شما در نتايج جستجوي يوتيوب هم کمک زيادي مي کند.
کلیک کنید  نصب اینستا در مک و ویندوز
  اگر بتوانيد با استفاده از بخش توضيحات رتبه ويدئوي خود را در نتايج جستجوي ويدئو افزايش دهيد، ترافيک ويدئوهاي شما افزايش پيدا مي کند. پيشنهاد مي کنم توجه زيادي به کلمات کليدي داشته باشيد و از کلمات کليدي پرجستجو استفاده کنيد تا بتوانيد ترافيک خوبي براي ويدئوهاي خود جذب کنيد. اين موضوع براي کلمات کليدي کوتاه يا بلند وجود دارد و کلمات کليدي تاثير زيادي در رتبه بندي ويدئوهاي شما دارد. همچنين مي توانيد براي افزايش ترافيک ويدئوهاي خود، علاوه بر کلمات کليدي اصلي از کلمات کليدي مرتبط هم استفاده کنيد؛ اين کار باعث مي شود تا چنانچه کاربران يوتيوب کلمات کليدي مرتبط را جستجو کنند، به ويدئوي شما دسترسي داشته باشند. در بخش توضيحات لينک سايت خود را قرار دهيد؛ اين کار به شما کمک مي کند تا بتوانيد کاربران کانال يوتيوب خود را به سايت هدايت کنيد! بنابراين از ورود کاربران به سايت مي توانند محصولات و خدمات شما را ببينند و با خريد از شما، به مشتري شما تبديل شوند. همين موارد بسيار ساده به افزايش مشتري کسب وکار اينترنتي شما کمک زيادي مي کند و مي توانيد درآمد بيشتري کسب کنيد. در بخش توضيحات بايد متن خود را به چندين پاراگراف تقسيم کنيد تا کاربران از خواندن متن خسته نشوند! هر چقدر جملات بخش توضيحات شما کوتاه تر باشد، کاربران لذت بيشتري از خواندن محتواي متني شما لذت مي برند و نرخ تبديل شما زياد مي شود؛ افزايش نرخ تبديل به معناي تبديل کاربر به مشتري و در نهايت افزايش مشتري کسب وکارتان است.

بهينه سازي توضيحات ويدئو در يوتيوب

اگر در يوتيوب فعاليت داريد و ويدئوهاي مورد علاقه خود را از طريق آن مي بينيد، حتماً مي دانيد که چنانچه توضيحات طولاني باشد، بخشي از آن نمايش داده مي شود و چنانچه کاربر بخواهد، با کليک بر روي Show More ادامه متن را هم مي بيند!
کلیک کنید  روش های پیدا کردن مشتری در لینکدین
  بخش اول همان مقدمه است که به همه کاربران نمايش داده مي شود؛ اين بخش بايد شامل کلمات کليدي شود تا بتوانيد در رتبه هاي اول صفحه نتايج جستجو ديده شود. همچنين اين بخش که معمولاً شامل ۳ خط مي شود، بايد آن قدر جذاب و حرفه اي نوشته شود که کاربر را به خواندن ادامه متن ترغيب کند. چنانچه متن شما جذاب باشد، نه تنها کاربران ادامه آن را مي خوانند، بلکه به ديدن کامل ويدئو هم ترغيب مي شوند و مدت زمان مشاهده ويدئو در کانال شما افزايش پيدا مي کند. همان طور که گفتيم بايد در بخش توضيحات لينک خود را قرار دهيد تا کاربران وارد سايت شما شوند؛ ولی توجه داشته باشيد که لينک شما بايد بنابراين از چندين جمله که شامل کلمات کليدي مهم مي شوند باشد! در اين صورت ويدئوهاي شما رتبه خوبي مي گيرند و به افزايش ترافيک سايت شما هم کمک زيادي مي کنند.

دو نکته مهم براي درج لينک در بخش توضيحات يوتيوب

براي قرار دادن لينک در توضيحات يوتيوب دو نکته بسيار مهم وجود دارد که رعايت آن ها به رشد سايت کسب وکارتان کمک زيادي مي کند:

لينک هاي خود را با استفاده از UTM قرار دهيد

ابزار UTM، ابزاري هستند که لينک هاي شما را به سرويس گوگل آناليز متصل مي کند؛ اين عمل به شما کمک مي کند تا بدانيد لينک موردنظر شما چقدر ترافيک داريد و اين ترافيک از چه منابعي به سايت شما هدايت شده اند! بنابراين لينک موردنظر خود را با استفاده از UTM در بخش ترافيک يوتيوب قرار دهيد تا بدانيد کدام ويدئوها ترافيک بهتري براي شما جذب مي کنند و به افزايش مشتري کسب وکار اينترنتي خود کمک کنيد.
کلیک کنید  دانلود و نصب اینستاگرام پلاس
 

لينک خود را با استفاده از پروتکل قرار دهيد

براي وبسايت ها دو نوع پروتکل http و https وجود دارد که بايد لينک هاي خود را با اين پروتکل در يوتيوب قرار دهيد! اين پروتکل ها باعث مي شوند تا چنانچه کاربر بر روي لينک شما کليک کند، مستقيم وارد سايت شما شود ولی چنانچه پروتکل قرار نداشته باشد، کاربر وارد يک صفحه اشتباه از يوتيوب خواهد شد. بنابراين دقت کنيد تا هميشه لينک خود را با http:// يا https:// قرار دهيد! با هر کدام از پروتکل ها که سايت شما در گوگل ثبت شده است، لينک خود را قرار دهيد تا از تاثير اين لينک ها در گوگل هم بهره مند شويد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *