بسياري از شرکت ها براي معرفي محصولات و سرويس هاي خود از شبکه هاي اجتماعي مانند اينستاگرام، تلگرام، فيسبوک و لينکدين استفاده مي کنند. ولی تجربه نشان داده است که تبليغات در لينکدين براي بسياري از کسب و کارها نتيجه ي بهتري خواهد داشت. به نظر شما دليل آن چيست؟ يکي از دلايل استفاده ي شرکت هاي مشهور از کمپين هاي تبليغاتي لينکدين اين است که اصولا تبليغات در لينکدين بسيار متنوع و گسترده است! يعني روش هاي زيادي براي تبليغات در اين شبکه اجتماعي تدارک ديده شده است که هر کدام از آن ها داراي ويژگي هاي خاص و منحصر بفردي است. اهميت بالاي تبليغات در لينکدين براي توسعه ي بازاريابي و همچنين تنوع روش هاي تبليغاتي باعث شده است که در اين مقاله به دنبال آشنايي با انواع روش هاي تبليغات در لينکدين باشيم. بنابراين چنانچه مي خواهيد براي تبليغ کسب و کار اينترنتي خود از لينکدين استفاده کنيد، در ادامه ي مقاله همراه ما باشيد…

اهميت تبليغات در لينکدين

قبل از معرفي روش هاي تبليغاتي لينکدين بهتر است با اهميت اين نوع از تبليغات بيشتر آشنا شويم. در اصل ما بايد بدانيم چرا تبليغات در لينکدين تا اين اندازه مورد توجه شرکت هاي بزرگ قرار گرفته است! همان طور که مي دانيد، لينکدين با ساير شبکه هاي اجتماعي متفاوت است؛ يکي از اين تفاوت ها، نوع کاربران آن است. در صورتي که در لينکدين فعاليت کرده باشيد، به اين نکته پي برده ايد که کاربران لينکدين مشابه کاربران اينستاگرام رفتار نمي کنند. در حقيقت، کساني از لينکدين استفاده مي کنند که جزء کاربران حرفه اي در هر شغل و يا مهارت هستند. خب! به نظر شما اين چه سودي براي بازاريابي دارد؟! در پاسخ بايد گفت: اين کاربران هستند که تعيين کننده ي موفقيت يک کمپين تبليغاتي مي باشند. بنابراين کاربران حرفه اي لينکدين يکي از دلايل اهميت تبليغات در لينکدين هستند. يکي ديگر از تفاوت هاي لينکدين با ساير شبکه هاي اجتماعي، روش هاي تبليغاتي است. در واقع، لينکدين طوري طراحي شده است که تبليغ کردن در آن راحت و کاربردي است. علاوه بر آن، اثرگذاري بيشتري روي مخاطبان دارند که از جمله دلايل آن مي توان به شيوه هاي هدف گيري مخاطب در تبليغات لينکدين اشاره کرد که در مقاله هاي قبل به آن پرداخته شده است. در اين مقاله هم مي خواهيم با روش هاي مختلف تبليغات در لينکدين آشنا شويم تا بتوانيم از آن ها براي کسب و کار خود استفاده کنيم. بنابراين چنانچه موافق هستيد، ادامه ي مقاله را از دست ندهيد.
کلیک کنید  بازاریابی دهان به دهان چیست و اجرای آن
 

روش هاي تبليغات در لينکدين

ويژگي ها و ابزاري در لينکدين وجود دارد که ايجاد کمپين هاي تبليغاتي را ساده و بی دردسر مي کند؛ بنابراين شما بدون هيچ گونه مشکلي مي توانيد از تبليغات در لينکدين براي معرفي محصولات خود و يا برند سازي استفاده کنيد. از جمله روش هاي تبليغاتي در لينکدين مي توان به محتواي اسپانسري، پيام اسپانسري، تبليغات متني، تبليغات نمايشي و تبليغات ديناميک اشاره نمود که در ادامه ي مقاله به طور کامل به آن ها پرداخته خواهد شد.

محتواي اسپانسري:

يکي از پرطرفدارترين روش هاي تبليغات در لينکدين استفاده از محتواي اسپانسري يا Sponsored Content مي باشد. اين نوع از تبليغات به شکلي است که يک محتواي تبليغاتي را در بين ساير محتواهاي موجود در صفحه اصلي نمايش مي دهد. در اين صورت، مخاطبان بسياري در طول شبانه روز، تبليغات شما را در ميان مطالب خود خواهند ديد. جالب است بدانيد که محتواي اسپانسري را مي توان از صفحه شرکتي و يا صفحه ويترين نيز نمايش داده داد. به همين دليل معرفي محصولات شرکت از اين طريق بيشترين جذب مخاطب را خواهد داشت. همچنين از آن جايي که مخاطبان معمولا صفحه اصلي خود را به طور مرتب چک مي کنند، محتواي اسپانسري شما بيشترين بازديدکننده را خواهد داشت. لينکدين در اين روش تبليغاتي، دست شما را کاملا باز گذاشته است! به همين دليل استفاده از انواع تصاوير، ويدئو، لينک وبسايت و ساير محتواهاي مرسوم، هيچ منعي ندارد. بنابراين پيشنهاد ما اين است که يک محتواي جذاب همراه با فيلم و عکس تهيه کرده و از طريق محتواي اسپانسري تبليغ کنيد. در اين صورت نتيجه ي بهتري مي گيريد.
کلیک کنید  آموزش مهارت‌های تدریس مجازی
 

پيام اسپانسري

هدفمندترين نوع تبليغات در لينکدين، استفاده از پيام اسپانسري يا Sponsored Inmail است؛ زيرا اين نوع از تبليغات بر روي هدف گيري مخاطب تمرکز دارد. ولی اين هدف گيري چگونه انجام مي شود؟ لينکدين با استفاده از ابزاري که دارد مي تواند کاربران خود را مطابق سلايق، تخصص ها و مهارت ها طبقه بندي کند. اين کار باعث مي شود که يک بانک اطلاعاتي قوي در اختيار داشته باشيم که بهترين چيز براي آغاز تبليغات است! در واقع، پيام اسپانسري از همين بانک هاي اطلاعاتي استفاده کرده و تبليغات مرتبط با همان کاربران را براي آنان ارسال مي کند. به عنوان مثال، چنانچه يک کاربر، دانشجوي رشته مهندسي عمران باشد و همچنين به نرم افزارهاي نقشه کشي علاقه مند باشد، تبليغات مرتبط با اين نرم افزارها براي او ارسال خواهد شد. پيام اسپانسري به دليل هدف گيري دقيق مخاطب مي تواند بهترين گزينه براي تبليغ محصولات تخصصي باشد. در اين صورت با صرف پايين ترين هزينه و در کم ترين زمان ممکن مي توان يک کمپين تبليغاتي موفق راه اندازي نمود.  

تبليغات متني

ساده ترين نوع تبليغات در لينکدين استفاده از تبليغات متني يا Text Ads مي باشد. اين نوع از تبليغات را احتمالا همه ي شما در ساير شبکه هاي اجتماعي نيز ديده ايد. سادگي در طراحي و هزينه ي کم باعث شده است که لينکدين نيز از تبليغات متني براي معرفي محصولات و خدمات استفاده کند. يکي از نکات مهم براي استفاده از تبليغات متني، تعيين يک صفحه ي فرود است. صفحه ي فرود صفحه اي است که مخاطب با کليلک روي تبليغ متني وارد آن خواهد شد. بنابراين اين صفحه بايد طوري باشد که ويژگي هاي محصول را به صورت جذاب به مخاطبان معرفي کند.
کلیک کنید  ساخت لینک جوین برای کانال تلگرام
اين نوع از تبليغات در لينکدين با اين که متني هستند ولی مي توان در آن ها از تصوير نيز استفاده کرد؛ ولی يادتان باشد که فضاي کافي براي نوشتن نخواهيد داشت! بنابراين سعي کنيد از يک تصوير منحصربفرد استفاده کنيد و يا عباراتي را به کار ببريد که بيشترين جستجو را در بين کاربران داشته باشد و اصطلاحا جزء کلمات کليدي شما باشند.

تبليغات نمايشي

تبليغات نمايشي يا Display Ads نيز يکي از روش هاي تبليغاتي است که در ساير شبکه هاي اجتماعي نيز ديده مي شود. در اين نوع از تبليغات مي توانيد با استفاده از تصاوير جذاب، کاربران را به سمت صفحه ي خود بکشانيد. مهم ترين نکته در مورد تبليغات نمايشي، انتخاب نوع تصوير و همچنين زمان انجام آن است. همچنين تجربه نشان داده است که تبليغ محصولاتي که مخاطب محدودي دارند، از طريق تبليغات نمايشي چندان نتيجه بخش نيست. بنابراين چنانچه فکر مي کنيد کسب و کار شما به درصد زيادي از کاربران لينکدين ارتباط دارد، از تبليغات نمايشي استفاده کنيد.

تبليغات ديناميک

جديدترين نوع تبليغات در لينکدين، تبليغات ديناميک يا Dynamic Ads مي باشند. اين نوع از تبليغات در حقيقت، همان تبليغات نمايشي هستند که کامل تر شده اند. اين تکامل باعث شده است که بتوان آگهي هاي سفارشي توليد کرد تا فقط کاربران خاصي آن ها را مشاهده کنند. اين کاربران خاص همان کاربران هدف گيري شده خواهند بود. با استفاده از تبليغات ديناميک مي توانيد دکمه هاي فراخوان را به صورت اختصاصي طراحي کنيد تا جذابيت بيشتري براي مخاطب داشته باشد. در اين صورت بازخورد بهتري نيز خواهيد داشت؛ چرا که هم هدف گيري مخاطب را انجام داده ايد و هم يک تبليغ هوشمندانه را ارائه مي کنيد.  

نحوه ي ايجاد کمپين تبليغاتي لينکدين

حال که با روش هاي تبليغات در لينکدين آشنا شديد، بهتر است يک کمپين تبليغاتي را راه اندازي کنيم. در اين قسمت از مقاله، نحوه ي انجام اين کار را به صورت مرحله به مرحله توضيح خواهيم داد؛ بنابراين کنار ما باشيد.
کلیک کنید  کلید واژه های مهم دیجیتال مارکتینگ

مرحله ي اول: ساخت صفحه شرکتي

براي آغاز يک کمپين تبليغاتي، قاعدتا بايد يک صفحه مرتبط با کسب و کار خود داشته باشيم. که مخاطب با ديدن تبليغ، وارد صفحه شده و مطالب شما را مشاهده کند. در اين حالت چنانچه صفحه ي شرکتي براي بهتر ديده شدن بهينه شده باشد و بروزرساني پروفايل لينکدين به درستي انجام شده باشد، مخاطب بيشتري جذب خواهد شد. بنابراين قبل ازشروع تبليغات در لينکدين بهتر است به آن ها توجه داشته باشيد.

مرحله ي دوم: ثبت نام در کمپين

پس از ساخت صفحه شرکتي بايد وارد قسمت مديريت کمپين يا Campaign Manager شده و ثبت نام خود را انجام دهيد. در اين بخش تمامي گزينه هاي مرتبط با انجام تبليغات در لينکدين را مشاهده خواهيد کرد.

مرحله سوم: انتخاب هدف

با ورود به بخش مديريت کمپين مي توانيد هدف خود از انجام تبليغ را مشخص کنيد. در اين صورت، لينکدين به شما کمک مي کند تا نتيجه ي بهتري بگيريد.

مرحله چهارم: انتخاب مخاطب هدف

در اين بخش بايد مخاطب هدف خود را مشخص کنيد تا تبليغات مورد نظر شما فقط براي همان کاربران نمايش داده شود. اين هدف گيري مي تواند مطابق فاکتورهاي مختلفي مثل نام شرکت، نوع صنعت و يا برندها باشد. همچنين مخاطباني که از روش هاي ديگر مانند ايميل و يا بازديد کننده هاي سايت هدف گيري کرده ايد نيز مي توانيد در اين قسمت وارد کنيد. با اين کار، علاوه بر کاهش هزينه ها، ميزان بازخورد تبليغ نيز افزايش پيدا خواهد کرد.

 مرحله ي پنجم: انتخاب نوع تبليغات در لينکدين

پس از انتخاب مخاطبان هدف بايد نوع تبليغ را مشخص کنيد. براي اين منظور، مي توانيد تبليغات مختلفي که در بخش هاي قبل با آن ها آشنا شديم را انتخاب نماييد. يادتان باشد که نوع تبليغ را بهتر است مطابق هدف گذاري هاي انجام شده و همچنين نوع کسب و کار خود انتخاب کنيد. به عنوان مثال انتخاب پيام اسپانسري براي مخاطبان خاص، گزينه اي ايده آل خواهد بود.
کلیک کنید  معرفی دیجیتال مارکتینگ و ابزارهای آن

مرحله ششم: مشخص کردن ميزان بودجه

در پايان بايد ميزان بودجه ي خود براي انجام تبليغات در لينکدين را وارد کنيد. اين بودجه مطابق ميزان مخاطبان هدف گيري شده و هم چنين نوع تبليغ مورد نظر متفاوت خواهد بود. حال چنانچه مي خواهيد از انواع هزينه ها در تبليغات لينکدين آگاهي پيدا کنيد، ادامه ي مقاله را از دست ندهيد.  

تبليغات در لينکدين چقدر هزينه دارد؟

همان طور که ديديم، براي ايجاد يک کمپين در تبليغات لينکدين بايد بودجه اي را در نظر بگيريم. بنابراين تبليغات در لينکدين براي شما هزينه هم خواهد داشت که هزينه ي آن بيشتر از ساير شبکه هاي اجتماعي خواهد بود. تعجب نکنيد! هزينه ي بيشتر براي تبليغ در لينکدين به دليل مخاطبان حرفه اي لينکدين است. در واقع، با اين که پول بيشتري براي آن پرداخت مي کنيد ولی کاربران بيشتري نيز جذب خواهيد کرد. حال شايد براي شما سوال باشد که بودجه ي يک کمپين تبليغاتي در لينکدين را چگونه بايد تعيين کرد؟! در پاسخ بايد گفت: لينکدين روش هاي مختلفي را براي بودجه بندي هزينه ها در نظر گرفته است که هر کدام از آن ها براي برخي کسب و کارها مناسب است. بنابراين پيشنهاد مي کنيم با اين روش ها آشنا شده و گزينه اي را انتخاب کنيد که براي شما مناسب باشد. براي تعيين بودجه تبليغات خود از سه روش مي توانيد استفاده کنيد که عبارتند از:
  • ۱- روش CPC: در اين روش بايد به ازاي هر کليکي که روي تبليغ شما انجام مي شود، پولي را پرداخت کنيد. همچنين يک سقف مشخص براي بودجه ي روزانه داشته باشيد.
  • ۲- روش CPM: در اين روش تعداد کليک اهميتي ندارد بلکه تنها تعداد بازديد از تبليغات مهم است. بنابراين مي توانيد بودجه اي را براي هر ۱۰۰۰ نمايش آگهي درنظر بگيريد.
  • ۳- روش CPS: در روش CPS تعداد ارسال هاي يک تبليغ داراي اهميت است. اين روش براي تبليغات به روش پيام اسپانسري کاربرد دارد که در آن پيام هاي تبليغاتي به مخاطبان ارسال مي شود. هر چه تعداد ارسال ها بيشتر باشد، ميزان بودجه نيز افزايش پيدا مي کند.
کلیک کنید  بازاریابی در لینکدین

رشد شرکت هاي کوچک با تبليغات در لينکدين

همانطور که گفتيم، يکي از روش هاي هدف گيري مخاطب در تبليغات لينکدين استفاده از فيلتر اندازه ي شرکت است. از اين طريق مي توان شرکت هايي را هدف قرار داد که اصطلاحا شرکت هاي کوچک و متوسط ناميده مي شوند. به طور مثال مي توان شرکت هايي را انتخاب کرد که ۵۰ نفر کارمند و يا کمتر دارند. حال به نظر شما چرا فيلتر اندازه ي شرکت براي تبليغات در لينکدين بسيار اهميت دارد؟ در حقيقت، بعضي از افراد نمي خواهند هزينه ي گزافي را براي خريد محصولات يک شرکت مشهور بپردازند و يا محصول مورد نظر آن ها بسيار خاص است و تنها توسط شرکت هاي کوچک توليد و عرضه مي شود. با اينکه اين نوع از هدف گيري داراي مزاياي بسياري است، ولی مشکلاتي نيز دارد؛ مثلا اينکه اغلب شرکت هاي کوچک و متوسط هيچگونه صفحه شرکتي در لينکدين ندارند! در حالي که کارمندان آن ها داراي صفحه شخصي هستند! اين مسئله باعث مي شود که هدف گيري مخاطب به درستي انجام نشود. جالب است بدانيد که لينکدين براي حل اين مشکل يک راه حل ساده دارد! که در ادامه به آن مي پردازيم. لينکدين براي اينکه مشکل تبليغات شرکت هاي کوچک و متوسط را حل کند، تغييراتي را در فيلتر اندازه شرکت يا Company Size ايجاد کرده است. از جمله اين تغييرات مي توان به اضافه شدن گزينه ي Exclusions و Inclusions اشاره کرد که مربوط به نوع جستجوي لينکدين است. ولی چگونه بايد از اين گزينه ها استفاده کنيم؟ پيشنهاد ما اين است که چنانچه مي خواهيد به بازاريابي و رشد شرکت هاي کوچک و متوسط کمک کنيد، از گزينه ي Exclusions استفاده کنيد تا نتايج به دست آمده مفيدتر و کاربردي تر باشد. در غير اين صورت استفاده از گزينه ي Inclusions انتخاب بهتري خواهد بود.    

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *