دنياي امروز، دنياي فيلم ها و ويدئوهاست! بسياري از شبکه هاي اجتماعي نيز به فکر گسترش امکانات ويدئويي خود هستند. بهترين نمونه ي آن، اينستاگرام است که قابليت لايو و استوري را به پلتفرم خود اضافه کرده است! به اين ترتيب، شاهد تبليغات ويدئويي منحصربفردي هستيم که موفقيت بسياري از کسب و کارها را تضمين مي کند. ولی لينکدين چه کاري در اين زمينه انجام داده است؟ شبکه اجتماعي لينکدين نيز به اهميت تبليغات ويدئويي و ويدئو مارکتينگ پي برده است؛ به همين دليل در آپديت هاي لينکدين، امکانات جذابي براي انتشار فيلم ها و ويدئوهاي تبليغاتي در نظر گرفته شده است. حال به نظر شما چگونه مي توان يک تبليغات ويدئويي درست و حسابي را در لينکدين قرار داد و از آن براي پيشرفت بازاريابي استفاده کرد؟ در اين مقاله مي خواهيم شما را با اصول انجام تبليغات ويدئويي در لينکدين آشنا کنيم؛ بنابراين مطالعه ي اين مقاله را از دست ندهيد!

تبليغات ويدئويي چه تاثيري روي بازاريابي دارد؟

براي انجام تبليغات در لينکدين مي توان از روش هاي مختلفي مانند متن، عکس و يا ويدئو استفاده کرد. که هر کدام از آن ها داراي ويژگي هاي جذاب و منحصربفردي است؛ ولی تبليغات ويدئويي با همه ي آن ها فرق دارد! شايد بپرسيد چه فرقي؟! پاسخ شما واضح است: در تبليغات ويدئويي هم متن وجود دارد و هم تصوير و هم صدا و موسيقي! چه چيزي از اين بهتر؟! در صورتي که همه ي اين اجزا به درستي در کنار هم قرار بگيرند، تاثيرگذاري بسيار زيادي خواهند داشت و در نتيجه، محصولات يا سرويس هاي شما بهتر ديده مي شود. جالب است بدانيد که يکي از جديدترين و کاربردي ترين نوع تبليغات در بازاريابي هاي مختلف، تبليغات ويدئويي است! امروزه شرکت هاي بزرگ در سرتاسر جهان براي معرفي محصولات خود از فيلم و ويدئو استفاده مي کنند. اين نوع از تبليغات، پاسخي به نيازهاي مشتري است! چرا که معمولا مشاهده ي يک ويدئوي جذاب به مراتب راحت تر از خواندن متن هاي طولاني و خسته کننده است. دقيقا به همين دليل است که امروزه توليد محتواي ويدئويي در اولويت کسب و کارهاي اينترنتي قرار گرفته است.
کلیک کنید  اصطلاحات مبتدی اینستاگرام صفر تا هشتاد!
يوتيوب، يکي از بهترين و معروف ترين پلتفرم ها براي انتشار تبليغات ويدئويي است؛ که انصافا قابليت هاي بي نظيري براي به اشتراک گذاشتن ويدئو ارائه داده است. ولی به نظر شما مخاطب چه سهمي در اين تبليغات ويدئويي دارد؟ چنانچه لينکدين که به داشتن مخاطبان حرفه اي شناخته مي شود، بتواند از قابليت هاي تبليغات ويدئويي هم استفاده کند، چه اتفاقاتي در بازاريابي ها رخ مي دهد؟ قطعا اين اتفاق بسيار هيجان انگيز خواهد بود! به همين دليل، ليندکين آرزوي ما را برآورده کرده است و روي تبليغات ويدئويي سرمايه گذاري بسيار زيادي انجام داده است. همراه ما باشيد تا با نحوه ي انجام تبليغات ويدئويي در لينکدين بيشتر آشنا شويم.  

مراحل انجام تبليغات ويدئويي در لينکدين

ويدئو مارکتينگ، موفقيت چشم گيري در بازاريابي هاي اينترنتي داشته است؛ چراکه مخاطبان با ويدئو کليپ و فيلم ارتباط بيش تري برقرار مي کنند. اين مسئله در لينکدين بسيار پررنگ تر است زيرا کاربران لينکدين معمولا همه چيز را به طور دقيق زير نظر دارند و چنانچه کوچکترين نقصي در تبليغات ويدئويي وجود داشته باشد، به سرعت متوجه آن مي شوند. بنابراين براي انجام تبليغات ويدئويي در لينکدين بايد نهايت دقت را داشته باشيد. حال چنانچه موافق باشيد، يک تبليغ ويدئويي را از طريق لينکدين و به صورت مرحله به مرحله انجام دهيم تا با نکات مهم ويدئو مارکتينگ در لينکدين بيشتر آشنا شويم. بنابراين همراه ما باشيد:

مرحله اول: شناسايي مخاطبان هدف

قبل از آغاز هر نوع کمپين تبليغاتي بايد بدانيم با چه کساني سروکار داريم! چه کساني مخاطب هدف ما هستند؟ آن ها به چيزهايي بيشتر علاقه دارند؟ ما بايد پاسخ اين سوالات را بدانيم تا تبليغات ويدئويي خود را مطابق آن ها تهيه و منتشر کنيم. در اين صورت، ميزان بازدهي تبليغات نيز افزايش پيدا خواهد کرد؛ چرا که دقيقا چيزي را به مخاطب نمايش مي دهيم که به آن علاقه مند است! بنابراين احتمال جذب آن افزايش پيدا مي کند.
کلیک کنید  دسته بندی چیست و کارکرد اصولی آن
روش هاي زيادي براي شناسايي مخاطب هدف در تبليغات ويدئويي وجود دارد که برخي از آن ها عبارتند از:

تجزيه و تحليل مشتريان قبلي

يکي از روش هاي شناخت رفتار مخاطبان، پرسش و پاسخ از مشترياني است که قبلا از محصولات و خدمات شما استفاده کرده اند. به عنوان مثال مي توانيد از آن ها بپرسيد که چه ايراداتي در معرفي محصول بوده است؟ يا اينکه آيا از نوع بسته بندي محصول راضي بوده اند؟ هنگام استفاده از شرکت شما با چه مشکلاتي روبرو شده اند؟ قطعا پاسخ به اين سوالات مي تواند براي هدف گذاري در تبليغات ويدئويي بسيار مهم و با ارزش باشد.

برگزاري جلسه با تيم فروش و تدوين استراتژي

وقتي مي خواهيم براي گسترش يک کسب و کار از تبليغات ويدئويي استفاده کنيم بهتر است با استراتژي و نوع نگاه مديران شرکت آشنا باشيم. در واقع، بايد بدانيم که تيم فروش روي چه افرادي تمرکز کرده و چه اهدافي در سر دارند؛ در اين صورت، راه اندازي يک کمپين تبليغات ويدئويي با مشکلات کمتري مواجه خواهد شد.

ستفاده اطلاعات CRM

اگر در حوزه ي بازاريابي فعاليت کرده باشيد، احتمالا با اصطلاح CRM يا Customer Relationship Management آشنا هستيد. اين اصطلاح در واقع، به معناي مديريت ارتباط با مشتري است که به کارفرما کمک مي کند تا با مشتريان تعامل بهتري داشته باشد و بتواند مشکلات احتمالي را برطرف نمايد. براي انجام تبليغات ويدئويي نيز مي توان از CRM براي به دست آوردن اطلاعات از مشتريان استفاده کرد و آن ها را در ساخت تيزرها و ويدئوها به کار برد.
کلیک کنید  5 راه کار عملی برای افزایش ترافیک ویدئوهای یوتیوب

بررسي پروفايل مشتريان و مخاطبان هدف

يکي از ساده ترين راه ها براي آشنايي با مخاطبان هدف، بررسي پروفايل آن هاست! بسياري از کاربران سعي مي کنند علاقه مندي هاي خود را در پروفايل لينکدين خود مشخص کنند. همچنين ساير اطلاعات نظير ميزان تحصيلات، نوع شغل و محل سکونت نيز در پروفايل مخاطبان قابل دسترسي است. علاوه بر آن، شما در پروفايل مشتريان مي توانيد نوع محتواهايي که منتشر مي کنند و وب سايت هايي که دنبال مي کنند را بررسي کنيد. در اين صورت، براي انجام تبليغات ويدئويي استراتژي بهتري خواهيد داشت. خب! بنابراين از اينکه اطلاعات مورد نياز در مورد مخاطبان هدف را جمع آوري کرديد، بايد آن ها را مورد تجزيه و تحليل قرار دهيد. براي اين کار پيشنهاد ما اين است که تمام اطلاعات خود را روي يک برگه کاغذ بزرگ نوشته و سعي کنيد يک جمع بندي مناسب از آن ها داشته باشيد. اين جمع بندي هنگام ساخت ويدئو و انتشار آن به درد شما مي خورد!

مرحله دوم: ساخت تبليغات ويدئويي

مهم ترين نکته در تبليغات ويدئويي، نحوه ي ساخت ويدئو است. هر چه يک ويدئو کليپ جذاب تر ساخته شود، مخاطبان بيشتري جذب خواهد کرد. جالب است بدانيد که شرکت هاي بزرگ براي ساخت تيزرهاي تبليغاتي هزينه ي هنگفتي انجام مي دهند و رقابت نفس گيري بين آن ها وجود دارد. ولی چنانچه داراي يک کسب و کار کوچک هستيد، نيازي نيست که گرفتار اين رقابت ناعادلانه شويد! امروزه نرم افزارها و ابزارهاي بسياري وجود دارند که شما را براي ساخت يک ويدئو تبليغاتي همراهي مي کنند! اين نرم افزارها اغلب داراي هزينه ي اندک و يا حتي رايگان هستند! بنابراين اگر اصول ساخت کليپ هاي تبليغاتي را بلد باشيد، مي توانيد يک تبليغات ويدئويي جذاب و منحصربفرد توليد کنيد. براي آغاز ساخت يک ويدئو بايد نکات زير را در نظر داشته باشيد:
  • ۱- مدت زمان تبليغات ويدئويي نبايد خيلي کوتاه و يا خيلي طولاني باشد. بهتر است اين ويدئوها در زمان هاي ۳ تا ۳۰ دقيقه باشند.
  • ۲- تبليغات ويدئويي در لينکدين بايد به صورت افقي باشند چراکه لينکدين از فيلم هايي که به صورت عمودي ضبط شده اند، پشتيباني نمي کند.
  • ۳- حجم ويدئوها بايد بين ۷۵ تا ۲۰۰ مگابايت بوده و با فرمت MP4 ساخته شوند.
  • ۴- نرخ فريم فيلم در تبليغات ويدئويي لينکدين بايد کمتر از ۳۰ فريم بر ثانيه باشد.
  • ۵- سعي کنيد ويدئو کليپ ها را با حداکثر کيفيت آپلود نماييد تا تاثيرگذاري بيشتري داشته باشند.
  • ۶- از برنامه هاي مختلف مانند Pinnacle Studio و iMovie براي ويرايش فيلم خود استفاده کنيد.
کلیک کنید  عنوان سازی و تیترنویسی
هنگام ساخت تبليغات ويدئويي بايد کاري کنيم که مخاطب چشم از ويدئو بر ندارد و مشاهده ي آن برايش جذابيت داشته باشد. ولی چگونه بايد اين کار را انجام داد؟  

روش هاي افزايش جذابيت در ويدئوهاي لينکدين

  • ۱- اساسي ترين بخش يک ويدئو، ۱۰ ثانيه ي اول آن است! بنابراين نهايت تلاش خود را بکنيد تا در همان ابتداي کليپ به مخاطب نشان دهيد که چه لحظات جذابي در انتظارش است!
  • ۲- مخاطبان معمولا عاشق داستان سرايي و داستان شنيدن هستند؛ بنابراين بهتر است محتواي ويدئويي خود را با کمک کارهاي گرافيکي و صدا و تصوير، به صورت داستاني بيان کنيد.
  • ۳- ويدئوهاي لينکدين را تا زماني که روي آن کليک نکنيد، به شکل بدون صدا پخش مي شوند. بنابراين با قرار دادن زيرنويس تلاش کنيد تا مخاطب را به تماشاي ويدئو ترغيب کنيد.
  • ۴- قرار دادن يک دکمه ي فراخوان CTA يا Call To Action بنابراين از پايان ويدئو بسيار ضروري است. زيرا در اين صورت، مخاطب بنابراين از تماشاي ويدئو روي اين دکمه کليک کرده و ارتباط با شرکت را آغاز مي کند.

مرحله سوم: راه اندازي کمپين براي تبليغات ويدئويي

پس از ساخت يک تيزر يا کليپ تبليغاتي، نوبت به انتشار آن مي رسد؛ چنانچه بخواهيد اين ويدئو را در لينکدين منتشر کنيد بايد يک کمپين تبليغات ويدئويي راه اندازي کرده و ويدئوي ساخته شده را در آن آپلود نماييد. سپس مشخص کنيد که چه کاربراني قادر به مشاهده ي اين ويدئو باشند. چنانچه آماده ايد، همراه ما باشيد تا يک کمپين تبليغات ويدئويي در لينکدين بسازيم:
  • ۱- وارد بخش مديريت کمپين در لينکدين شده و در قسمت گروه هاي کمپين يا Campaign Group روي گزينه ي Create Campaign Group کليک کنيد تا يک گروه کمپين ايجاد شود.
  • ۲- در صفحه ي باز شده، نام گروه، ميزان بودجه و زمان آغاز کمپين را مشخص کرده و روي گزينه ي Save کليک کنيد.
  • ۳- گروه کمپين ساخته شده را باز کنيد و روي Create Campaign کليک کنيد. بنابراين از آن بايد نوع تبليغات در لينکدين را مشخص کنيد. به همين منظور روي گزينه ي محتواي اسپانسري يا Sponsored Content کليک کنيد.
  • ۴- در صفحه ي جديد، يک نام براي کمپين خود انتخاب کنيد؛ سپس هدف کمپين را مشخص کنيد و از دکمه هاي فراخوان CTA استفاده کنيد.
  • ۵- در اين بخش بايد مشخص کنيد که تبليغات شما متن است يا عکس يا ويدئو! بنابراين روي تبليغات ويدئويي کليک کرده و کليپ هاي ساخته شده را آپلود نماييد.
  • ۶- در اين مرحله بايد مشخص کنيد که تبليغات ويدئويي براي کدام کاربران نمايش داده شود. براي اين کار مي توانيد از ليست مخاطباني که قبلا از روش هاي هدف گيري مخاطب در لينکدين شناسايي شده اند استفاده کنيد. علاوه بر آن، در اين بخش فيلترهايي نيز براي هدف گيري مخاطب وجود دارند.
  • ۷- بنابراين از تعيين مخاطب هدف، روي دکمه ي Next کليک کرده و در صفحه ي جديد، ميزان بودجه ي کمپين تبليغات ويدئويي را مشخص کنيد.
  • ۸- در آخر روي گزينه ي Launch Campaign کليک کرده و کمپين خود را آغاز کنيد!
کلیک کنید  نوشته ها و نحوه تولید محتوای وبلاگی
 

مرحله چهارم: هدف گيري مجدد مخاطبان

يکي از قابليت هاي جالب در لينکدين، امکان مقايسه ي کمپين هاي مختلف است. اين قابليت که با عنوان تست هاي A/B شناخته مي شود، کاربرد بسيار زيادي در ديجيتال مارکتينگ دارد؛ بنابراين استفاده از آن ها ضروري به نظر مي رسد. حال براي انجام تبليغات ويدئويي نيز مي توانيد از همين روش ها استفاده کرده و کمپين هاي مختلف را با هم مقايسه کنيد. براي اينکار روي گزينه ي Duplicate کليک کرده و يک کمپين مشابه کمپين قبلي ايجاد کنيد. در مرحله ي بعد بايد برخي از تنظيمات دلخواه در يکي از کمپين ها را تغيير داده تا بتوانيد آن ها را با هم مقايسه کنيد.  

مرحله پنجم: بررسي نتايج تبليغات ويدئويي

آخرين مرحله در ويدئو مارکتينگ به بررسي نتايج اختصاص پيدا مي کند. در اين مرحله بايد مطمئن شويد که تبليغات ويدئويي براي شما مفيد بوده است يا نه؟! چنانچه پاسخ منفي است، بايد به دنبال راه حل باشيد و کاري کنيد که نتيجه ي دلخواه حاصل شود. همچنين با مقايسه ي کمپين هاي مختلف متوجه مي شويد که کدام ويدئوها بازديد بيشتري داشته و کدام بيشتر مورد پسند مخاطبان قرار گرفته است. در اين صورت، در کمپين هاي بعدي از ويدئوهايي استفاده خواهيد کرد که تاثيرگذاري بيشتري داشته اند.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *