يکي از قابليت هاي جذاب که مدتي پيش به شبکه اجتماعي اينستاگرام اضافه شد، قابليت افزودن داستان يا همان استوري اينستاگرام (Instagram Story) است. يک ويژگي که توانسته به سرعت محبوبيت بسيار زيادي در بين کاربران جهان و البته، ايراني ها پيدا کند.

اما چرا اين قابليت انقدر محبوبيت پيدا کرده است؟ جواب اين سوال ساده است: استوري اينستاگرام دقيقاً مخصوص زمان هايي ساخته شده که شما مي خواهيد تجربيات روزمره و اتفاقات لحظه اي خود را با ديگران به اشتراک بگذاريد.

اتفاق هايي که دوست داريد با دوستان يا مخاطبان خود به اشتراک بگذاريد. در واقع، استوري هاي اينستاگرام، داستان هاي جذاب و کوتاهي هستند که مخاطبان مي توانند به آنها گوش فرا دهند.

البته، شايد شما هنوز به خوبي با اين قابليت جديد اينستاگرام آشنا نباشيد و دوست داشته باشيد طرز کار آن را ياد بگيريد تا بتوانيد داستان هاي خودتان را در اينستاگرام نقل کنيد.

ما هم دقيقاً به همين دليل تصميم به نوشتن اين مقاله گرفتيم. تا بتوانيم قسمت هاي مختلف استوري اينستاگرام را به طور کامل به شما معرفي کنيم و يادتان بدهيم که چطور مي توانيد از اين قابليت جذاب اينستاگرام استفاده کنيد و از آن لذت ببريد.

پس بياييد از ابتدا آغاز کنيم…

استوري اينستاگرام يا همان Instagram Story چيست؟

همانطور که از اسم آن مشخص است، استوري اينستاگرام در اصل يک داستان کوتاه است. يک داستان که به کمک مجموعه اي از تصاوير و فيلم ها روايت مي شود و مي تواند تمام اتفاقاتي که نهايتاً در طول ۲۴ ساعت براي يک فرد ميافتد را به تصوير بکشد.

در طول اين ۲۴ ساعت، هر کسي که آغاز به تماشاي استوري شما بکند، به ترتيب زمان و از ابتدا تا انتها، اين تصاوير و ويدئوها را خواهد ديد و در واقع، تمام وقايع ثبت شده توسط شما را مرور مي کند.

البته، همه چيز به همين ختم نمي شود. در استوري مي توان تصاوير و ويدئوها را با افکت هاي مختلف جذاب کنيد، شکلک هاي مختلف روي آنها بيندازيد، رنگ آميزي شان کنيد و …

در اصل آنقدر امکانات زيادي در اينستاگرام استوريز در اختيار شما خواهد بود که شايد احساس کنيد يک کانال تلويزيوني داريد و مي توانيد هر آنچه بخواهيد را به مخاطبان خود بگوييد. ديگر فقط خلاقيت شماست که اهميت دارد.

 

حالا مي رسيم به مهمترين ويژگي داستان هاي اينستاگرمي: هر استوري اينستاگرام فقط ۲۴ ساعت طول عمر دارد. اين يعني آنکه بعد از يک روز، استوري شما به طور کامل از صفحه اينستاگرامتان پاک خواهد شد و ديگر هيچ کس به آن دسترسي نخواهد داشت.

با اينحال، همانطور که احتمالاً فهميده باشيد، در طول ۲۴ ساعت يک استوري، شما مي توانيد به طور مداوم به عکس ها و ويدئوهاي آن بيفزاييد.

نگران شديد؟ بنابراين بگذاريد هر چه زودتر خيال شما را ساده و بی دردسر کنم.  لزوماً قرار نيست تمام زحمات خود شما بعد از ۲۴ ساعت برود. چرا که شما امکان ذخيره و نگه داشتن اين داستان ها را نيز داريد.

به علاوه، بايد به اين نکته دقت داشته باشيد که پاک شدن استوري هاي اينستاگرام در حقيقت يک ويژگي بسيار جالب و مفيد است. در ادامه دليل اين موضوع را توضيح مي دهيم.

يک مثال جالب از داستان هاي اينستاگرامي

فرض کنيم که شما قرار است فردا صبح، با دوستان خود به کوه برويد. (اگر صفحه اينستاگرام شما مربوط به کسب و کارتان است، به جاي کوه مي توانيد موقعيتي را فرض کنيد که قرار است يک محصول جديد را معرفي کنيد.) دقيقاً همينجاست که استوري اينستاگرام به کار شما خواهد آمد.

شما وقتي که سوار بر ماشين، به سمت کوه مي رويد، داستان خود را با يک تصوير سلفي از خودتان و دوستانتان آغاز مي کنيد. عکس بعدي هم زماني است که بچه ها مشغول بالا رفتن از کوه هستند و شما آنها را به تصوير مي کشيد.

کلیک کنید  انواع هشتگ در اینستاگرام که باید بشناسید!

بعد عکس غذا. بعد هم سخنراني چند ثانيه اي يکي از دوستانتان. و همينطور با افزودن مداوم عکس ها و فيلم هاي مختلف، کم کم اين داستان را کامل مي کنيد و مخاطبان خود را سرگرم مي کنيد. تا زماني که وقت خداحافظي است و عکسي مي گيريد که همه دوستان کوه نورد شما، در پايين کوه مشغول دست تکان دادن به دوربين هستند. و به اين ترتيب داستان شما به پايان مي رسد.

خب، تمام اين عکس ها و فيلم ها، باعث مي شوند که صفحه اينستاگرام شما بيش از حد شلوغ و تکراري شود. ولی همانطور که گفتم، اينستاگرام بعد از ۲۴ ساعت، تمام آنها را پاک خواهد کرد تا اين اتفاق نيافتد.

در واقع، چنانچه بخواهم به زباني ديگر بگويم، داستان هاي اينستاگرامي باعث در حرکت بودن و جذابيت بيشتر اينستاگرام مي شوند. (البته همانطور که قبلاً هم گفتم، شما مي توانيد داستان هاي اينستاگرمي خود را نگاه داري (در ادامه به شما توضيح مي دهم چگونه).

 

استوري هاي اينستاگرام دقيقا چقدر محبوبيت دارند؟

آماري که مي خواهم در ادامه به شما بدهم، واقعاً مبهوت کننده است و فکر مي کنم براي مجاب کردن شما به استفاده از استوري هاي اينستاگرام، به تنهايي کافي باشد.

ولی قبل از ارائه آمار، يک توضيح کوتاه لازم است. قابليت استوري اينستاگرام، مطابق يک اپليکيشن به نام Snapchat طراحي شده است و فقط تعدادي امکانات جديد به آن اضافه شده است.

 

اينستاگرام توانسته فقط ظرف چند ماه، توانسته است بسيار بيشتر از تعداد کل کاربران Snapchat در ۳ سال، کاربر جذب کند. ولی دقيقاً چند کاربر؟ جواب يک عدد قاطع و باورنکردني است: در حال حاضر، Instagram Story روزانه ۲۵۰ ميليون کاربر فعال دارد.

يعني ۲۵۰ ميليون آدم مختلف، توسط آن اقدام به نقل داستان هاي زندگي و کار خود مي کنند. باورتان مي شود؟ اين يعني بهتر است بيش از اين در استفاده از اين قابليت اينستاگرام ترديد نکنيد و با آغوش باز آن را بپذيريد.

استوري هاي اينستاگرام را چگونه مي توان تماشا کرد؟

قبل از هرچيز، بايد اين موضوع را بدانيد که استوري هاي اينستاگرام، فقط از طريق برنامه موبايل اينستاگرام قابل دسترس هستند و شما نمي توانيد به صورت اينترنتي و از طريق مرورگر، به اين داستان ها دسترسي داشته باشيد.

(پس چنانچه هنوز اپليکيشن اينستاگرام را بر روي گوشي خود نصب نداريد، اولين کاري که بايد انجام دهيد اين است که برنامه iOS يا Android اينستاگرام را همين حالا دانلود و نصب کنيد.)

بعد از اينکه شما از طريق اپليکيشن اينستاگرام، وارد حساب کاربري خود شديد، از نوار افقي بالاي صفحه، يعني دقيقاً بالاي فيد (feed) اينستاگرام خود به آخرين استوري هاي اينستاگرمي دسترسي داشته باشيد.

چنانچه معني فيد را نمي دانيد، نمي خواهد نگران شويد. فيد همان بخشي از صفحه اينستاگرام است که در آن، به آخرين عکس ها و ويدئوهاي ديگران دسترسي داريد.

براي اينکه بهتر منظور من را متوجه شويد، به دو عکس زير دقت کنيد. همانطور که مي بينيد، در بالاي صفحه، تصاوير پروفايل افراد در دايره هايي رنگارنگ آورده شده است.

اين دايره ها، در اصل نمايانگر جديدترين استوري هايي هستند که در ۲۴ ساعته گذشته توسط ديگران منتشر شده اند. يک نکته ديگر که بايد بدانيد اين است که در کل، هر زمان دور عکس پروفايل يک نفر، اين دايره رنگي نمايان شود، به معني آن است که در حال نقل کردن يک داستان است. در واقع، فقط کافيست روي اين دايره رنگي پروفايل ضربه بزنيد تا استوري آنها را ببينيد.

 

همانطور که احتمالاً بدانيد و در تصوير هم مشخص شده است، چنانچه شما در صفحه اصلي اينستاگرام باشيد (همان صفحه که به آيکون خانه مشخص شده است)، مي توانيد به آخرين پست هاي دوستان خود دسترسي داشته باشيد و طبيعتاً، در بالاي صفحه هم استوري هاي دوستان شما نمايش داده مي شود.

کلیک کنید  قفل تلگرام به دو روش

ولی وقتي که شما در صفحه کاوش يا explore اينستاگرام باشيد (که با آيکون ذره بين شناخته مي شود)، اينستاگرام به شما آخرين پست ها و همينطور استوري هاي ديگران را نمايش مي دهد. کساني که از نظر اينستاگرام، مي توانند دوستان خوبي براي شما باشند.

احتمالاً خودتان متوجه شده باشيد که اين نوار افقي که استوري هاي اينستاگرام را نمايش مي دهد را مي توان به سمت چپ و راست کشيد تا به استوري هاي بيشتري دسترسي داشت.

به علاوه، يک گزينه Watch All هم وجود دارد که با فشردن آن، اينستاگرام تمام اين استوري ها را به ترتيب به شما نمايش خواهد داد. در پايان لازم مي دانم دو نکته را به شما توضيح بدهم:

اول اينکه وقتي شما آغاز به ديدن يک استوري مي کنيد، عکس ها و فيلم هاي اين استوري به صورت تمام صفحه به شما نمايش داده مي شوند و امکان لايک يا کامنت نيز وجود ندارد. فقط مي توانيد پيام مستقيم براي سازنده استوري بفرستيد. در ضمن، با کشيدن انگشت خود به چپ و راست، مي توانيد به استوري بعدي بپرسيد.

نکته ديگر اينکه وقتي يک استوري همين الان و به صورت زنده مشغول پخش است، گزينه live بر روي آن نمايش داده مي شود. استوري هاي لايو يا همان زنده، يکي ديگر از آن قابليت هاي جالب ايسنتاگرام محسوب مي شوند که شايد تماشاي آنها چندان خالي از لطف نباشد. به خصوص که مي دانيد در همين لحظه در حال اتفاق افتادن هستند.

حالا مي خواهم توجه شما را به يک دايره جذاب و دوست داشتني جلب کنم که راه ورود شما به دنياي استوري ها است. يک دايره که کنار آن علامت مثبت قرار گرفته و زير آن نوشته شده: You. اين دايره، همان جايي است که قرار است استوري شما به زودي نمايش داده شود.

چگونه در اينستاگرام، استوري بگذاريم؟

براي آغاز داستان خود کافي است بر روي عکس پروفايل خودتان در نوار رنگارنگ استوري ها ضربه بزنيد يا صفحه را به سمت چپ بکشيد. همچنين، يک راه ديگر، لمس آيکون دوربين در منوي بالاي صفحه است. به همين سادگي شما وارد بخش استوري اينستاگرام مي شويد و مي توانيد اولين استوري خود را منتشر کنيد.

 

اکنون در صفحه جديدي که باز مي شود، شما مي توانيد عکس يا ويدئو جديدي را بگيريد تا استوري شما آغاز شود. يک گزينه جالب که اينستاگرام در اين قسمت در اختيار شما قرار داده است، استفاده از عکس ها يا ويدئوهايي است که طي ۲۴ ساعت گذشته توسط گوشي شما گرفته شده است. براي دسترسي با گالري گوشي و مشاهده آنها، کافي است صفحه را سمت بالا بکشيد.

در نهايت، بعد از اين که عکس (يا ويدئو) مورد نظر خود را گرفتيد و انتخاب کرديد، مي توانيد افکت هاي مختلف به آن اضافه کنيد، يک نقاشي بامزه روي آن بکشيد يا حتي متني به آن اضافه کنيد.

هميشه خوب است که در اين مرحله، کمي وقت بگذاريد تا از جذابيت پست خود مطمئن شويد. حال کافي است بر روي دکمه ” Your story+ ” ضربه بزنيد تا داستان آغاز شود. تبريک مي گوييم.

به همين راحتي اولين استوري اينستاگرام شما پست شد! از حالا تا ۲۴ ساعت ديگر، شما مي توانيد از طريق همين بخش، عکس ها و ويدئوهاي مختلفي را به داستان خود اضافه کنيد.

از چه فرمتي براي انتشار استوري استفاده کنيم؟

يکي از مهمترين قابليت هاي موجود در بخش استوري اينستاگرام، فرمت هاي مختلفي هستند که يک پست داستاني مي تواند داشته باشد. زماني که دوربين شما در بخش استوري فعال است، در پايين صفحه به اين گزينه ها دسترسي داريد (زير دکمه عکس برداري) و مي توانيد با حرکت انشگت بين آنها جابجا شويد.

کلیک کنید  آموزش فعال سازی تگ خرید در اینستاگرام

 

در ادامه به بررسي فرمت هاي مختلف موجود در پست هاي استوري مي پردازيم:

  • حالت Normal: يک عکس يا ويدئو کاملاً معمولي است، درست مثل زماني که با برنامه دوربين گوشي خود عکس گرفته باشيد. در اين حالت، براي ضبط عکس روي دکمه ضربه بزنيد و براي ضبط ويديو تا حداکثر ۱۵ ثانيه، آن را نگه داريد.
  • حالت Boomrang: يک ويدئو به سبک GIF است و به طور مداوم و پشت سر هم عقب جلو مي رود. حالت بومرنگ، راهي خلاق براي ثبت و انتشار لحظات سرگرم کننده شما است و طبيعي است که طرفداران زيادي دارد.
  • حالت Rewing: مثل يک ويديو معمولي است، با اين تفاوت که از آخر به اول، به کاربر نمايش داده مي شود.
  • حالت Hands free: اين حالت، مشابه حالت نرمال است. با اين تفاوت که فقط براي ويدئو کاربرد دارد و ديگر لازم نيست دکمه دوربين را هنگام ضبط نگه داريد. فقط يک بار ضربه مي زنيد و سپس هر زمان قصد متوقف کردن ضبط را داشتيد، دوباره آن را فشار خواهيد داد. دقت داشته باشيد که اينجا هم محدوديت ۱۵ ثانيه اي براي شما وجود دارد.
  • حالت Live: در اين حالت، ويدئو شما به صورت زنده براي مخاطبان پخش خواهد شد. در بخش بعدي بيشتر در مورد اين قابليت صحبت مي کنيم.

 

چگونه به صورت Live (زنده) استوري بگذاريم؟

همانطور که قبلاً هم اشاره کردم، يک ويژگي جالب استوري هاي اينستاگرام اين است که شما مي توانيد ويدئوهاي زنده خود را در آنها قرار دهيد. اين يعني بينندگان مي توانند داستان شما را به صورت پخش زنده تماشا کنند.

فکر مي کنم ممشخص است که داستان هاي زنده، يک راه عالي براي ارتباط برقرار کردن با دنبال کنندگان کانال شما هستند.

اما چگونه مي توان از قابليت لايو استوري استفاده کرد؟ خب، کار شما چندان سخت نخواهد بود. براي اينکه ويدئو خود را به صورت زنده براي مخاطبان پخش کنيد، کافي است وقتي که دوربين استوري را باز کرديد، از نوار زير دکمه عکس برداري (که در بخش قبلي به آن اشاره شد) گزينه Live را انتخاب کنيد. و دکمه Start Live Video را فشار دهيد. به اين ترتيب، پخش زنده ويدئو شما براي جهانيان (يا دست کم دنبال کنندگان خودتان) آغاز خواهد شد.

توجه داشته باشيد که وقتي کسي در اينستاگرام آغاز به پخش زنده مي کند، اين موضوع توسط اعلان پخش زنده به دنبال کنندگان او اطلاع داده خواهد شد. اين موضوع براي شما هم صادق است.

يعني به محض آغاز ويدئو لايو خود، همه دوستان يا دنبال کنندگان شما، از پخش آن مطلع مي شوند. البته چنانچه دوست نداريد که چنين اتفاقي بيافتد، مي توانيد اين امکان را قبل از آغاز ويدئوي زنده خود، خاموش کنيد.

هم حساب هاي کاربري شخصي و هم تجاري، هردو مي توانند پخش زنده داشته باشند. در طول اين پخش زنده، بينندگان هم مي توانند نظرات خود را بر روي ويدئو شما ارسال کنند (مگر اينکه اين گزينه را غيرفعال کنيد).

همچنين، بايد بدانيد که در زمان اتمام اين ويدئو زنده، اينستاگرام به شما اجازه مي دهد که پخش زنده خود را به عنوان يک فايل ويدئويي در گالري دوربين ذخيره کنيد، ولی مشخصاً نظرات و فيدبک ها هماره با آن ذخيره نخواهند شد.

 

چگونه استوري هاي اينستاگرام خود را جذاب تر کنيم؟

درست است که هنگام ثبت يک استوري، خبري از قابليت هاي فيلترينگ و امکانات معمول اينستاگرام نيست. ولی همانطور که پيش از اين هم گفتيم، شما به امکانات بسيار زيادي دسترسي خواهيد داشت تا بتوانيد پست خود را تا جاي ممکن جذاب و دوست داشتني کنيد.

کلیک کنید  چگونه از هایلایت اینستاگرام استفاده کنیم؟

شما به اکثر اين امکانات از طريق آيکون هايي از قسمت بالا، سمت چپ صفحه دسترسي خواهيد داشت که کاربرد هر يک از آنها مشخص شده است. ولی چنانچه اين امکانات کمي برايتان گيج کننده هستند، نگران نباشيد. ما در اين قسمت قرار است به اين امکانات مختلف نگاهي داشته باشيم و تک تک آنها را معرفي کنيم.

 

استفاده کردن از فيلتر، قلم موي نقاشي و نوشته در پست هاي استوري

ابتدا بگذاريد قابليت هاي اصلي ويرايشي را در استوري بررسي کنيم.

افزودن فيلتر به عکس يا ويدئوي استوري

اولين اين امکان ها هم، قابليت افزودن فيلتر بر روي پست استوري است. لبته در استوري ديگر خبري از آن ليست متنوع فيلترها در پست هاي عادي نيست، ولی با اينحال، هنوز هم به چندين فيلتر جالب دسترسي خواهيد داشت.

براي جابجايي بين فيلترهاي استوري، کافي است انگشت خود را روي صفحه به راست يا چپ بکشيد. در ويدئو زير مي توانيد نگاهي به فيلترهاي مختلف استوري داشته باشيد.

استفاده از قلم نقاشي در استوري

شما با استفاده از قلم (که مي توانيد شکل، اندازه و رنگ آن را هم مشخص کنيد) مي توانيد به نقاشي بر روي پست خود مشغول شويد و يک پست بامزه خلق کنيد. به هيچ وجه هم لازم نيست نگران اشتباه کردن باشيد، چون اينستاگرام يک پاک کن و همچنين قابليت undo (بازگشت به حرکت قبلي) در اختيار شما قرار داده تا چنانچه در نقاشي خود اشتباهي مرتکب شديد، به راحتي اين اشتباه را پاک کنيد.

 

در ادامه قصد دارم دو تکنيک حرفه اي هم براي استفاده از قلم مو به شما ياد بدهم:

  • براي اينکه بتوانيد تمام صفحه را با يک قلم مو رنگ کنيد (اين رنگ مي تواند کم جان و پشت آن قابل ديدن باشد) کافي است انگشت خود را روي صفحه نگه داريد.
  •  اينستاگرام در حالت پيش فرض، رنگ هاي محدودي را به شما نمايش مي دهد. ولی شايد شما بخواهيد فراتر از اين گزينه ها برويد و دقيقاً رنگ مورد علاقه خودتان را انتخاب کنيد. براي اينکار کافي است روي يک از گزينه هاي رنگ انگشت خود را نگه داريد تا پالت مربوط به انتخاب رنگ براي شما باز شود. در ويدئو زير مي توانيد نحوه انجام دادن اين کار را ببينيد.

افزودن متن به استوري

امکان ديگري که مي خواهم اينجا در مورد آن حرف بزنم، امکان افزودن نوشته هاي مختلف است. که يعني شما مي توانيد نوشته هاي خود را در هر جايي از صفحه، با هر رنگ و اندازه اي که دوست داريد، قرار دهيد.

مطمئن هستم که اين قابليت به خوبي مي تواند جاي خالي کپشن ها را براي شما پر کند. هنگام نوشتن يک متن، درست مثل قلم، شما مي توانيد اندازه و رنگ متن خود را مشخص کنيد.

همچنين با گرفتن يک متن با دو انگشت، مي توانيد آن را به هر طرف که خواستيد بچرخانيد. به علاوه، جهت چينش متن و سبک آن هم قابل انتخاب هستند. براي افزودن متن به يک تصوير، شما مي توانيد از آيکون متن استفاده کنيد يا آنکه به هر جا از صفحه که مي خواهيد متن در آن قرار بگيرد، يک ضربه بزنيد.

 

استفاده کردن از استيکرهاي جذاب و متنوع استوري

استوري اينستاگرام يک ابزار قدرتمند ديگر به اسم برچسب (sticker) هم دارد که به شما اجازه مي دهد شکلک ها و آيکون هاي متنوعي را به عکس ها يا ويدئوهاي خود بچسبانيد.

اين برچسب ها واقعاً سرگرم کننده و هستند و مي توانند در جذاب کردن تصوير شما، نقش زيادي داشته باشند. براي اضافه کردن اين استيکرها به عکس، کافي است روي آيکون صورتک خنداني که در همان بالا، سمت چپ صفحه در دسترش شماست، ضربه بزنيد. سپس هر کدام از آنها که دوست داشتيد را انتخاب کنيد و آغاز به ويرايش و جابجايي آن کنيد تا نتيجه، چيزي شود که دوست داريد.

کلیک کنید  اهمیت استیکر countdown در استوری

 

اکنون بگذاريد نگاهي به برخي استيکرهاي ويژه که تلگرام براي شما تدارک ديده، داشته باشيم:

  • استيکر دما: به کمک استيکر دما، شما مي توانيد دماي هوا (در زماني که تصوير شما گرفته شده) را مشخص کنيد.
  • استيکر ساعت: با استفاده از استيکر ساعت، زماني که تصوير شما گرفته شده است براي مخاطب مشخص مي شود.
  • استيکر روز: با استفاده از استيکر روز، شما مي توانيد روزي که تصوير شما گرفته شده است را مشخص کنيد.
  • استيکر مکان (Location): هنگامي که شما از اين استيکر استفاده مي کند، اينستاگرام از شما مي خواهد مکان دقيق تصوير را مشخص کنيد تا آن را به صورت برچسب روي عکس قرار دهيد. توجه داشته باشيد که وقتي شما از استيکر مکان استفاده مي کنيد، ديگران مي توانند با جستجوي اين مکان، به پست شما دسترسي داشته باشند.
  • استيکر هشتگ: اگر مي خواهيد براي استوري خود هشتگي بزنيد، مي توانيد از اين استيکر استفاده کنيد. به اين ترتيب در جستجوي هشتگ ها، پست شما هم ديده مي شود. ما پيشنهاد مي کنيم هميشه از اين استيکر استفاده کنيد، چرا که در افزايش مخاطبان شما تاثير خوبي دارد.
  • استيکر نظرسنجي (Poll): اين يکي از قابليت هاي جالبي است که در استوري وجود دارد. با استفاده از استيکر نظرسنجي، شما مي تواند از مخاطبان خود بخواهيد بين چند گزينه انتخاب کنند تا ببينيد که کدام پرطرفدارتر است.
  • استيکر خود شما: آخرين استيکري که بايد به شما معرفي کنيم، استيکر خودتان است. بله، با انتخاب استيکر دوربين شکلي که در کنار استيکر هشتگ وجود دارد، شما مي توانيد تصوير خود را بگيريد و آن را تبديل به يک استيکر بکنيد.

در پايان بايد بگويم که يک نکته جالب ديگر هم در مورد استيکرها وجود دارد. زماني که شما استيکر خود را به يک ويدئو اضافه مي کنيد، مي توانيد اين استيکر را به نحوي تنظيم کنيد که در يک نقطه ثابت باقي بماند. که يعني اين استيکر، بسته به حرکت دوربين شما، جابجا خواهد شد تا بتواند جاي ثابت خود را در تصوير حفظ کند.

چگونه کسي را در استوري خود مخاطب قرار دهيم؟

همانطور که مي دانيد، در اينستاگرام با استفاده از نشانۀ @ مي توان افراد ديگر را مخاطب قرار داد (يا به اصطلاح mention کرد). با اينکار، براي آنها يک اعلان خواهد رفت تا متوجه شوند شما پستي برايشان منتشر کرده ايد. در استوري اينستاگرام نيز مشابه همين قابليت براي شما وجود دارد.

براي مخاطب قرار دادن يک فرد در پست استوري، کافي است يک متن بر روي پست خود قرار دهيد و در اينن متن از همان نشانه @ استفاده کنيد. با اينکار، دقيقاً مشابه يک پست عادي، اينستاگرام پيشنهادهاي مختلف را به شما نشان خواهد داد و مي توانيد فرد مورد نظر خود را از بين گزينه ها پيدا کنيد و او را مخاطب پست خود قرار دهيد.

دقيقاً مثل پست هاي عادي، بنابراين از انتشار استوري هم، مخاطب شما مطلع خواهد شد که نامش در استوري اينستاگرام شما استفاده شده است.

 

فيلترهاي صورت در استوري اينستاگرام چگونه استفاده مي شوند؟

فيلترهاي صورت يکي از قابليت هاي جديدي هستند که اينستاگرام با الگوبرداري از اپليکيشن هاي مشابه، به ليست امکانات خود افزوده است. اين فيلترهاي صورت هنگام ساختن استوري هم در دسترس شما خواهند بود و به لطف هوش مصنوعي و قابليت تشخيص چهره، به شما اجازه مي دهند تاج هاي متنوع، بيني هاي حيواني، کلاه و بسياري چيزهاي ديگر را بر روي صورت خود قرار دهيد.

کلیک کنید  چگونه یک مسابقه اینستاگرامی موفق راه اندازی کنیم؟

تفاوت فيلترهاي صورت با ساير قابليت هاي ويرايشي که قبل از اين به آنها اشاره کرديم اين است که فيلترهاي صورت را مي توانيد قبل از گرفتن تصوير يا آغاز فيلم خود، بر روي آن اضافه کنيد. براي اين منظور، کافي است بر روي دکمه صورتکي که پايين، در سمت راست صفحه قرار گرفته است، ضربه بزنيد.

 

مشاهده آمار بازديد يک استوري اينستاگرام

بعد از آن که داستان خود را آغاز کرديد، مطمئناً دوست داريد بدانيد که چند نفر آن را ديده اند. اينستاگرام جواب اين سوال را خيلي ساده و بی دردسر به شما مي دهد. کافي است استوري خود را باز کنيد و آمار هر کدام از تصاوير يا فيلم ها را که مي خواستيد، روي آن که هستيد، انگشتتان را به سمت بالا بکشيد. به اين ترتيب نه تنها مي توانيد تعداد بازديدهاي استوري خود را ببينيد، بلکه متوجه مي شويد چه کساني آن را تماشا کرده اند.

ذخيره يک استوري و اشتراک گذاري آن بين عکس هاي اصلي صفحه شما

براي اينکه استوري خود را ذخيره کنيد تا بعد از ۲۴ ساعت حذف نشود، کافي است روي تصوير پروفايل خود کليک کنيد و زماني که استوري شما باز شد، در پايين سمت راست صفحه، گزينه “…” را انتخاب کنيد. سپس دکمه ذخيره را فشار دهيد.

توجه داشته باشيد که اينستاگرام به شما دو نوع امکان ذخيره سازي براي استوري ها مي دهد. اولين راه اين است که فقط يک عکس يا ويدئو از استوري خود را ذخيره کنيد. دومين راه هم اين است که تمام استوري را نگاه داريد.

در حالت دوم، اينستاگرام، داستان شما را تبديل به يک ويدئو خواهد کرد. از نظر من، اين قابليت اينستاگرام واقعاً جالب است. چرا که به شما اجازه مي دهد يک مجله ويدئويي از ماجراجويي هاي خود داشته باشيد

به علاوه، همانطور که قبل از اين هم توضيح دادم، شما مي توانيد پست هاي استوري خود را در اينستاگرام به اشتراک بگذاريد. فقط کافي است بعد از زدن دکمه “…”، گزنيه share as a post را انتخاب کنيد.

به اين ترتيب، صفحه اشتراک گذاري پست اينستاگرام باز مي شود و شما مي توانيد پست مورد نظر را، دقيقاً مانند يک پست معمولي اينستاگرام، قبل از انتشار، ويرايش کنيد.

سخن نهايي در مورد استوري اينستاگرام

استوري اينستاگرام (Instagram Story)، يک قابليت بسيار جذاب است که به شما اجازه مي دهد رابطه نزديک تري با دنبال کنندگان خود داشته باشيد و در مورد افکار و فعاليت هاي خود بيشتر به آنها بگوييد.

استوري ها به شدت در اينستاگرام پر طرفدار هستند و مطمئناً چنانچه شما هم يک استوري منتشر کنيد، با استقبال مخاطبان خود روبرو خواهيد شد.

فقط اين نکته را فراموش نکنيد که هر چند استفاده از امکانات و ترفندهايي که در اين مطلب به شما ياد داديم مي تواند در جذاب تر شدن داستان شما موثر باشد، ولی در نهايت خلاقيت شما مشخص مي کند که چقدر Story شما موفق خواهد شد.

اکنون بگذاريد با هم يک قرار بگذاريم، شما بايد ظرف ۳ روز آينده، يک استوري در اينستاگرام منتشر کنيد. اين يعني در اولين فرصتي که مي توانستيد يک داستان نقل کنيد، تلفن همراه خود را برداريد و وارد بخش استوري شويد. لازم هم نيست نگران اين باشيد که اولين داستان شما جذاب از آب در بيايد، چرا که در هر صورت ظرف ۲۴ ساعت پاک خواهد شد.

راستي، حتماً از طريق بخش نظرات (که بعد از انتهاي اين مطلب آمده است)، به من در مورد تجربه هاي خود از استوري اينستاگرام، بازخورد آن و همينطور نظر خود درباره مطالبي که اينجا گفته شد، بگوييد. منتظر پيام هاي شما هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *