حدود ۶ سال پيش، هم اتاقيِ سال اول دانشگاهم از من پرسيد: «آيدي اينستاگرامت چيه تا فالوت کنم؟» منم جواب دادم: من اينستاگرام ندارم.

دوستم وقتي فهميد که اکانت اينستاگرام ندارم؛ جوري با تعجب به من نگاه کرد که انگار با يک موجود فضايي رو به رو شده ! خب من زياد اهل فضاي مجازي نبودم(البته اهل فضا هم نبودم!). بعد از مدتي که همه اطرافيان راجع به اينستاگرام حرف مي زدند؛ تصميم گرفتم که نصبش کنم.

از آن روز تا همين ثانيه، من عادت کرده ام که روزي چندبار به اينستاگرام سر بزنم. محتواهاي مورد علاقه ام را در اينستاگرام پيدا کنم. عکس هايم را با دوستانم به اشتراک بگذارم و ارتباطاتم را با دنياي اطراف گسترش دهم.

اينستاگرامي که همه ما الان ميشناسيم با اينستاگرام ۶-۷ سال پيش خيلي فرق کرده. در هر نسخه جديد؛ بايد منتظر سوپرايزي از اينستاگرام و امکانات جديد باشيم.

در اين مقاله، قصد داريم لينک دانلود آخرين نسخه اينستاگرام و لينک دانلود اينستاگرام هاي ورژن قديمي را در اختيارتان بگذاريم. بعد از آن هم روش نصب و ساختن اکانت اينستاگرام را به شما مي گوييم.

بنظر شما چنانچه اينستاگرام، الان هم مثل روز اول بود، تا اين اندازه هوادار داشت؟ من که فکر نمي کنم.

در اين مقاله، تصميم گرفتيم تغييرات مهمي که اينستاگرام در هر سال داشته را با هم مرور کنيم.

 

سال ۲۰۱۹ سال آپديت اينستاگرام از نسخه ۷۶ تا ۱۲۳ بود. کاربران در سال ۲۰۱۸ نمي توانستند IGTV را مثل عکس و ويدئوهاي عادي پست کنند. با پست نشدن IGTV، ممکن بود تعداد زيادي از ويدئوها ديده نشود. ولي اينستاگرام در سال ۲۰۱۹، اين مشکل را هم رفع کرد.

کلیک کنید  راهنما کامل پاسخ سریع در دایرکت

سال ۲۰۱۹ براي پيج هاي فروشگاهي؛ امکان تگ کردن محصولات اضافه شد. اين گزينه، مسير فروش را براي فروشگاه ها خيلي راحت تر کرد. فروشگاه هاي اينستاگرامي مي توانند روي هر عکسِ مربوط به محصول؛ قيمت محصول و ويژگي هايش را تگ کنند.

متاسفانه اين ويژگي، يعني تگ کردن محصولات، اخيرا از دسترس کاربرهاي ايراني خارج شده است.

نظرسنجي و شمارش معکوس در استوري هم قابليتي ست که سال ۲۰۱۹ به آپديت اينستاگرام اضافه شد.

اينستاگرام ورژن ۲۰۱۸؛ فراتر از ويدئوهاي ۶۰ ثانيه اي

 

پيشرفت اينستاگرام از امکان آپلود کردن عکس، ويدئوهاي ۱۵ ثانيه اي و ۱ دقيقه اي گذشت تا به IGTV رسيد.

با اضافه شدن IGTV به اينستاگرام؛ زمان ويدئوهايي که کاربران مي توانستند به اشتراک بگذارند؛ افزايش يافت.

کاربران در IGTV مي توانند تا ۱۰ دقيقه ويدئو آپلود کنند. البته اکانت هاي پرطرفدار که مورد تاييد اينستاگرام هستند، مي توانند در IGTV تا ۱ ساعت ويدئو آپلود کنند. سال ۲۰۱۸ سال نسخه هاي ۲۸ تا ۷۵ اينستاگرام بود.

از ويژگي هاي مهمي که سال ۲۰۱۷ به اينستاگرام اضافه شد؛ امکان هايلايت کردن استوري و آرشيو کردن پست ها بود. به روزرساني هاي اينستاگرام در اين سال مربوط به نسخه هاي ۱۰ تا ۱۵ است.

ساختن فروشگاه براي کسب و کارها و برچسب گذاري روي هر محصول هم از ويژگي هاي سال ۲۰۱۷ بود.

قبل از سال ۲۰۱۷ چنانچه کسي مي خواست چند عکس را با هم پست کند، احتمالا همه آن ها را در يک عکس کنار هم قرار مي داد. اما  سال ۲۰۱۷، اينستاگرام، گزينه اي اضافه کرد تا کاربران بتوانند چند تا عکس و فيلم را در يک پست، آپلود کنند.

کلیک کنید  صفر تا صد ساختن سایت

اينستاگرام ورژن ۲۰۱۶؛ سالي که همه چيز تغيير کرد

همه ويژگي هايي که ما امروز از اينستاگرام مي شناسيم در سال ۲۰۱۶ يعني در نسخه هاي ۷ تا ۱۰ به اينستاگرام اضافه شد.

 

قبل از سال ۲۰۱۶، کابران فقط ۱۵ ثانيه وقت داشتند تا در ويدئوها، حرف هاي خودشان را از سير تا پياز بزنند. ولی سال ۲۰۱۶، ويدئوها، ۱ دقيقه اي شد.

استوري، مهم ترين گزينه اي بود که سال ۲۰۱۶ به اينستاگرام اضافه شد. پست هايي که کاربران در صورت تمايل، آن ها را مي بينند و چنانچه هم نخواستند از آن رد مي شوند. ۲۴ ساعت بعد هم ديگر خبري از آن نيست.

امکانات ديگري هم مثل لايو، ذخيره پست ها، اضافه شدن استيکر به استوري، اضافه شدن امکانات جديدي به ابزار آناليز insights؛ مثل موقعيت جغرافيايي کاربران و impressions در همين سال اضافه شد.

تغيير ظاهر و لوگوي اينستاگرام به لوگوي مينيمالي رنگين کماني هم سال ۲۰۱۶ اتفاق افتاد.

اينستاگرام ورژن ۲۰۱۵

 

سال ۲۰۱۵ اينستاگرام امکانات تبليغاتي خودش را افزايش داد. در اين سال که نسخه هاي ۶ و ۷ به روزرساني شد؛ ويدئوهاي ۳۰ ثانيه اي، براي تبليغ در دسترس تبليغ کنندگان قرار گرفت. سال ۲۰۱۵ اينستاگرام رسما به عنوان يک اپليکيشن تبليغاتي معرفي شد.

ابزاري مثل بومرنگ(Boomerang) براي ساختن عکس هاي چند ثانيه اي هم، همين سال به اينستاگرام اضافه شد.

اينستاگرام ورژن ۲۰۱۴

 

سال ۲۰۱۴، سالِ نسخه هاي ۵ و ۶ اينستاگرام بود. در اين سال، اينستاگرام ابزارهاي جديد ويرايشِ عکس را به نرم افزار خود اضافه کرد. اين ابزارها باعث شد تا کاربران بتوانند روشنايي، برجستگي ها و کنتراست عکس هاي خودشان را به هر شکلي که دوست دارند تغيير بدهند.

کلیک کنید  بررسی نرخ تعامل رقبا در اینستاگرام

جالب است بدانيد که ابزارهاي تجاري اينستاگرام(business tools) هم در همين سال به اينستاگرام اضافه شد. ابزارهاي آناليز مثل insights که باعث پيشرفت کسب و کارهاي اينستاگرامي شد.

در سال ۲۰۱۴ تعداد کاربرهاي اينستاگرام به ۳۰۰ ميليون نفر رسيد.

اينستاگرام ورژن ۲۰۱۳؛ ورودِ دايرکت به اينستاگرام

 

سال ۲۰۱۳ ورژن هاي ۳ و ۴ اينستاگرام به روزرساني شد. در اين سال، اينستاگرام يک تغيير بسيار مهم و بزرگ داشت؛ تغييري از نوع ارتباط.

تعداد کسب و کارها و کاربران در اينستاگرام، هر روز زياد تر از ديروز مي شد. اين افراد احتياج داشتند که با هم ارتباط بيشتري داشته باشند. يعني فضايي مثل چت روم!

اين گونه بود که دايرکت به اينستاگرام اضافه شد.

در اين سال، امکان به اشتراک گذاري ويدئوهاي ۱۵ ثانيه اي هم به اينستاگرام اضافه شد. تا قبل از آن، کاربران فقط مي توانستند عکس پست کنند.

يکي ديگر از قابليت هاي اينستاگرام، که سال ۲۰۱۳ به آن اضافه شد؛ امکان تگ کردن افراد روي هر عکس بود.

 

بعد از دانلود اينستاگرام ، وارد محيط نرم افزار شويد.  بعد از ورود به صفحه اول، لازم هست که اکانت خودتان را بسازيد. در اولين مرحله بايد يک نام کاربري(username) انتخاب کنيد. اين نامي ست که بقيه شما را با آن بشناسند.

به دو روش زير مي توانيد در اينستاگرام ثبت نام کنيد:

روش ثبت نام با ايميل يا شماره تلفن

روشي که بيشتر افراد براي ساختن اکانت اينستاگرام انتخاب مي کنند؛ استفاده از ايميل يا شماره تلفن است.

 

يکي از گزينه هاي ايميل يا شماره تلفن را انتخاب کنيد. در مرحله بعد، کدي براي شما پيامک يا به ايميلتان ارسال مي شود(بسته به گزينه اي که براي ثبت نام انتخاب کرده ايد). کد را در محل مشخص شده وارد کنيد.

کلیک کنید  اینگونه از بلاک اینستاگرام خارج شو

بعد از آن با نام کاربري و رمزعبور وارد صفحه اينستاگرام خود شويد.

ساخت اکانت با فيس بوک

يکي ديگر از روش هاي ثبت نام در اينستاگرام، از طريق فيس بوک است. چنانچه حساب کاربري فعال در فيسبوک داريد و مي خواهيد آن را به حساب کاربري اينستاگرام تان هم متصل کنيد، گزينه

Log Into Your Facebook Account To Connect To Instagram را انتخاب کنيد.

در مرحله بعد بايد نام کاربري و رمز فيس بوکتان را وارد کنيد.

دقت کنيد که فيس بوک فيلتر است. بنابراين براي شروع، فيلترشکن را روشن کنيد.

بعد از اين، اينستاگرام با پرسيدن چند سوال، حساب اينستاگرام شما را به اکانت فيس بوک وصل مي کند.

در اين قسمت، سعي کرديم به طور خلاصه، نکاتي درباره ساخت اکانت اينستاگرام به شما بگوييم.

سخن آخر

اگر درمورد دانلود و نصب اينستاگرام به مشکل خورديد، از طريق بخش نظراتِ همين مقاله يا تماس با تيم ديدوگرام، مشکلتان را با ما مطرح کنيد. ما در سريع ترين زمان به شما پاسخ مي دهيم.

همچنين ديديم که اينستاگرام از سال ۲۰۱۰ تغييرات خيلي زيادي داشته؛ بنابراين قابل پيش بيني ست که در آينده هم تغييرات خيلي زيادي داشته باشد!

به نظر شما اينستاگرام در آينده چه گزينه هاي ديگري را اضافه مي کند؟؟ اصلا شما دوست داريد که اينستاگرام چه امکانات ديگري داشته باشد؟ خواسته ها و پيش بيني هايتان از آينده اينستاگرام را زير همين مقاله با ما به اشتراک بگذاريد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *