اينستاگرام ۷۰۰ ميليون کاربر فعال دارد و روز به روز نيز به اين تعداد اضافه مي شود. اصلا به همين دليل است که کسب و کارها به اينستاگرام هجوم آورده اند و براي تبليغ در اينستاگرام به در و ديوار مي زنند. ولی چنانچه فکر مي کنيد که آنها براي ساختن يک تبليغ در اينستاگرام هزينه هاي سرسام آور مي پردازند، کاملا در اشتباهيد! آنها فقط رازهاي پنهان تبليغ در اينستاگرام را بلدند. همين! با من همراه باشيد تا به شما ياد بدهم که چطور مثل آب خوردن يک پست تبليغاتي خوب براي اينستاگرامتان تهيه کنيد. از تولد اينستاگرام سه سال مي گذرد. در اين مدت کسب و کارهاي باهوش راز موفقيت را پيدا کرده اند. اين راز چيزي نيست جز تبليغ در اينستاگرام. آنها از اين راز استفاده کرده اند و حالا فالوورهاي ميليوني دارند. ولی چرا تبليغ در اينستاگرام پولساز و مفيد است؟ خيلي ساده و بی دردسر ! چون تبليغ در اينستاگرام بسيار ساده و سريع اتفاق مي افتد. از زماني که شما تبليغات خود را در اينستاگرام قرار مي دهيد تا زماني که آدمها آن را بينند تنها چند ثانيه طول مي کشد. بنابراين چنانچه کسب و کاري داريد و مي خواهيد مشتري هاي شما به شکل سرسام آوري افزايش پيدا کنند، حتما تبليغات در اينستاگرام را امتحان کنيد. به شما قول مي دهم بازخوردي که مي‎ گيريد غير قابل باور است!  

يک بنر تبليغاتي چه فرقي با يک پست معمولي در اينستاگرام دارد؟

بنر تبليغاتي همان عکس يا ويدئو است که در اينستاگرام منتشر مي شود ولی با پست معمولي اينستاگرام تفاوت دارد. بنر تبليغاتي نبايد معمولي باشد چون براي تبليغ در صفحات پر بازديد و صفحات اينفلوئنسرها قرار داده مي شود. بنابراين بايد چيزي باشد که به چشم بيايد. بنر تبليغاتي اينستاگرام بايد دو ويژگي مهم داشته باشد:

۱٫ هدفمند باشد

هدفمندي يعني چه؟ يعني اينکه بدانيد دقيقا براي چه چيزي و چه کسي تبليغ مي کنيد. براي تبليغات در اينستاگرام بايد کاملا هدفمند فکر کرد و تصميم گرفت. در غير اين صورت تبليغات در اينستاگرام بيهوده است و تنها پول خود را دور ريخته ايد. بنابراين قبل از اقدام به تبليغ بنشينيد با خودتان فکر کنيد و به سوالات زير پاسخ دقيق بدهيد:
  • مخاطبان تبليغ شما خانم هستند يا آقا هستند؟ مشخص کنيد که چه کساني قرار است تبليغات شما را ببينند. چنانچه محصول شما يک ريش تراش است بنابراين مخاطب تبليغ شما بيشتر آقايان هستند.
کلیک کنید  آموزش آپلود عکس به صورتِ پازلی در اینستاگرام
ولی تبليغات رژ لب بيشتر مربوط به خانم ها است. براي تبليغات در اينستاگرام جنسيت مخاطبان خود را در نظر بگيريد و سعي کنيد تبليغات خود را مناسب مخاطبانتان بسازيد. مثلا ممکن است قرار دادن يک ريش تراش کنار يک سبد گل تبليغات جذابي نباشد ولی چيدن لوسيون زنانه کنار همان سبد گل يک تبليغ عالي بشود.
  • مخاطبان تبليغ شما چند سال دارند؟ آيا محصولي که براي آن در اينستاگرام تبليغ مي کنيد مربوط به سن خاصي است؟ مثلا چنانچه صفحه شما مربوط به لباس هاي اسپرت دخترانه است، مخاطبان شما دخترهاي نوجوان و جوان هستند و بايد روحيات آنها را براي تبليغات در اينستاگرام در نظر بگيريد.
اين دخترها شاد و پرانرژي هستند بنابراين مي توانيد براي بنر تبليغاتي خود رنگ هاي تند و شاد را به کار ببريد و يا در کپشن از ادبيات رايج آنها استفاده کنيد.
  • آنها اهل کجا هستند؟ کسب و کار شما چه مدلي است؟ آيا يک فروشگاه ثابت در شهر اصفهان داريد؟ ممکن است که اصلا کسب و کار شما اينترنتي باشد و به تمام نقاط ايران ارسال داشته باشيد.
آيا محل زندگي آنها در فروش شما تاثير دارد؟ بنابراين روي آن مانور بدهيد. مثلا چنانچه يک فروشگاه در شهر اصفهان داريد و مي خواهيد آدمها به آنجا بيايند، بنابراين مخاطب شما اصفهاني ها هستند و پست تبليغاتي شما بايد اين نکته را به مخاطب نشان بدهد.
  • آنها به چه چيزي علاقه مند هستند؟ در نظر گرفتن علايق مخاطب، کليد موفقيت تبليغات در اينستاگرام است. حتي ممکن است کساني وجود داشته باشند که به کالاي شما نياز نداشته باشند، ولی وقتي تبليغ جذاب شما را مي بينند، باعث مي شود که به صفحه شما سر بزنند.

۲٫تعامل کند

دومين ويژگي يک بنر براي تبليغات در اينستاگرام، تعاملي بودن آن است. تعاملي بودن يعني اينکه با مخاطب حرف بزند و با او ارتباط برقرار کند. اين ديگر مهارت شماست که چطور کاري کنيد که تبليغات شما يک تبليغ خشک و خالي نباشد و آدمها به آن توجه کنند.
کلیک کنید  بایدها و نبایدهای استفاده از ویدئو در لینکدین
براي اينکه تبليغات شما ديده شود و آدمها از آن خوششان بيايد راه هاي زيادي وجود دارد ولی من مفيدترين و ساده ترين آنها را به شما مي گويم و به شما اطمينان مي دهم با استفاده از آنها مي توانيد يک تبليغ خيلي خفن و پولساز براي اينستاگرامتان بسازيد.

چطور يک بنر تبليغاتي عالي براي اينستاگرام بسازيم؟

براي ساختن يک بنر تبليغاتي عالي نيازي به هزينه کردن نيست. در اصل ساخت تبليغات براي اينستاگرام کاملا رايگان است! تنها چيزي که شما خرج مي کنيد کمي زمان و انرژي است. حالا که مرحله قبل را با موفقيت انجام داده ايد، مي دانيد که براي چه چيزي و چه کسي تبليغ مي کنيد. بنابراين دست به کار شويد و تبليغات در اينستاگرام خود را بسازيد. براي تبليغات در اينستاگرام شما بايد يک عکس داشته باشيد و يک کپشن. من تمام مراحل ساخت يک بنر عالي براي تبليغات در اينستاگرام را به شما مي گويم. تنها کافي است چند کار ساده انجام دهيد:

۱) به تبليغ خود شخصيت بدهيد

تبليغ شما مي تواند يک عکس خنده دار، يک ويدئو بامزه يا فقط يک عکس جذاب باشد که طرز فکر شما را نشان مي دهد. ولی به ياد داشته باشيد که چنانچه تبليغات شما احساسات آدم را تحريک نکند فايده اي نخواهد داشت و بازخوردي نمي گيريد. واقعا براي آدمها فرقي ندارد که سر کار باشند يا در مهماني. آنها به اينستاگرام مي آيند تا تفريح کنند و سرگرم شوند. هيچکس به يک تبليغ خشک و خالي علاقه ندارد و براي ديدن آن زمان نمي گذارد. بنابراين هميشه حواستان به احساسات آدمها باشد. براي اينکه احساسات آنها را تحت تاثير قرار دهيد مي توانيد يک عکس فوق العاده براي تبليغ در اينستاگرام انتخاب کنيد. چنانچه عکس از محصول خود براي تبليغ در اينستاگرام استفاده مي کنيد، سعي کنيد عکستان با کيفيت باشد و از يک زاويه خوب گرفته شده باشد. ولی چنانچه مي خواهيد از يک عکس آماده استفاده کنيد حتما مرتبط ترين عکس را براي تبليغ در اينستاگرام انتخاب کنيد. کانوا يکي از بهترين سايت هاي عکس در اينترنت است. شما مي توانيد عنوان مورد نظر خود را در سايت کانوا جستجو کرده و بهترين عکس را پيدا کنيد. لوگوي خود را روي بنر تبليغاتي از ياد نبريد.
کلیک کنید  در لایو حرفه ای شوید

۲)مطمئن باشيد که از نظر محتوايي مرتبط باشد

هيچ فرقي نمي کند که شما چه کسب و کاري داريد. بايد اين نکته را هميشه به ياد داشته باشيد که تبليغ در اينستاگرام با تبليغ در شبکه هاي ديگر فرق دارد. اينستاگرام مانند لينکدين جدي و رسمي نيست. بنابراين حتما اين مسئله را در ساخت بنرتان در نظر بگيريد که مخاطبان هر شبکه اجتماعي با ديگري تفاوت دارد. خب…حالا تبليغات در اينستاگرام چه فرقي دارد؟ تبليغات در اينستاگرام بايد سرگرم کننده تر باشد. چطور بگويم…يعني بايد باحال تر و بامزه تر باشد. راجع به ايده تبليغاتتان فکر کنيد. مثلا شايد بخواهيد از يک عکس يا ويدئو بامزه استفاده کنيد. چنانچه هم تبليغات شما صرفا گرافيکي است بنابراين سعي کنيد با کاراکترها و رنگ هاي شاد و هيجان انگيز آن را جذاب کنيد. يک چيز ديگر که حتما بايد در تبليغاتتان در نظر بگيريد اين است که حرفتان را واضح و کوتاه بگوييد. آدمها خيلي براي خواندن متن در اينستاگرام وقت نمي گذارند.

۳) هشتگ ها را از ياد نبريد

يکي از رازهاي ديده شدن بنر تبليغاتي شما، استفاده از هشتگ است. هشتگ ها باعث مي شوند که بنر تبليغاتي شما در زمينه اي که شما مي خواهيد بالا بيايند و ديده شوند. ولی به شرطي که روش استفاده از آنها را بلد باشيد. بله…درست شنيديد. براي استفاده از هشتگ بايد مهارت داشت و طرز کار با آن را ياد گرفت. هشتگ هاي شما بايد حرفه اي و حساب شده باشد. تعداد آنها نيز نبايد بالا برود. برايتان خواهم گفت که چگونه اين هشتگ ها را در زمينه فعاليت خود پيدا کرده و آنها را مديريت کنيد. هشتگ هايي که شما در کپشن خود استفاده مي کنيد دو نوع هستند:
  • هشتگ عمومي: ابتدا در قسمت سرچ اينستاگرام شما کلي ترين هشتگ را در زمينه ي کاري خود وارد مي کنيد. با وارد کردن اين هشتگ، هشتگ هاي مرتبط با کسب و کار شما به ترتيب بيشترين استفاده خواهند آمد.
حالا شمامتوجه شده ايد که هر هشتگ در اينستاگرام چند پست دارد و درباره هشتگ هاي خود بررسي هايي انجام مي دهيد. علاوه بر استفاده از اين هشتگ ها شما مي توانيد يکي از اين پست ها را باز کنيد تا هشتگ هاي مرتبط ديگر با کسب و کار خود را زير آنها پيدا کنيد.
کلیک کنید  بهینه سازی پروفایل اینستاگرام
به همين ترتيب باز آن هشتگ را سرچ کنيد و جستجوي پياپي تا جايي که کاملا با هشتگ هاي کليدي کسب و کار خود آشنا شويد. البته اين را هم بگويم که قرار نيست وقت زيادي را صرف اين قسمت بکنيد. بررسي شما بايد تا حدي پيش برود که بتوانيد  چند هشتگ کليدي پيدا کنيد.
  • هشتگ اختصاصي: اين مدل هشتگ ها فقط و فقط متعلق به شما هستند. هدف از ساختن اين هشتگ ها اين است که کاربران اينستاگرام با کليک کردن روي آنها فقط به پست هاي شما دسترسي پيدا کنند. پيشنهاد مي کنم در نوشتن اين هشتگ ها کمي خلاق باشيد و سعي کنيد که باحال و بامزه به نظر برسند.
  چيتوز با راه انداختن کمپين چيتوزيا، استفاده کنندگان خود را در يک گروه خاص قرار داده است و به آنها اين حس را القا مي کند که از بقيه جدا هستند. اعتبار دادن و جدا کردن يکي از رازهاي تبليغات در اينستاگرام است.

۳) خجالت نکشيد، پيشنهاد بدهيد!

در دنياي کسب و کارهاي اينترنتي يک چيز بسيار بسيار مهم وجود دارد به اسم فراخوان عمل. فراخوان عمل يعني شما از مخاطبانتان بخواهيد کاري انجام دهند. مانند جمله هاي “روي لينک زير کليک کن” ، “دوستات رو تگ کن” و … به اين جمله ها فراخوان عمل مي گويند و تاثير بسيار زيادي در ديده شدن تبليغات شما دارد. چون باعث ايجاد يک ارتباط بين شما و مخاطبانتان مي شود. سعي کنيد در نوشتن کپشن هايتان حتما از فراخوان عمل استفاده کنيد. يک جمله اي بنويسيد که کاربران اينستاگرام را مستقيم به شما وصل کند. مثلا آدرس پيجتان را زير آن بنويسيد و دعوت هاي خلاقانه ديگر. چند نمونه از فراخوان هاي عمل که در اينستاگرام استفاده مي شود را برايتان مي نويسم ولی شما بيشتر سعي کنيد از يک جمله خلاقانه با سبک شخصي خودتان استفاده کنيد.   تگ کردن از روش هاي بسيار معمول جذب مخاطب و افزايش فالوور است. ولی سعي کنيد آن را مرتبط با عکس و محتواي خود استفاده کنيد. همينجوري ننويسيد تگ کنيد يا کليک کنيد و …
کلیک کنید  چگونه در اینستاگرام پست بگذاریم؟
يک ايده خوب براي آن داشته باشيد. صورت محصول بالا معملوم نيست و اينگونه بيننده را به کنجکاوي واميدارد.

۴) آدمها را هيجان زده کنيد!

هرچقدر تبليغات شما در اينستاگرام هيجان انگيزتر باشد آدمها بيشتر به آن توجه مي کنند. راه هاي زيادي وجود دارد تا به يک پست تبليغاتي در اينستاگرام هيجان بدهيد. ولی من مهمترينش را به شما مي گويم. مسابقه! يک مسابقه هيجان انگيز برگزار کنيد و از آدمها بخواهيد در آن شرکت کنند. بنر مسابقه خود را در صفحات ديگر بگذاريد و مطمئن باشيد چنانچه يک مسابقه خوب طراحي کرده باشيد حتما آدمهاي بسياري در آن شرکت مي کنند.سعي کنيد ايده مسابقه تان خيلي پيچيده نباشد و جوري باشد که همه بتوانند شرکت کنند. يک مسابقه خحوب و حرفه اي سه مرحله دارد:
  1. طراحي مسابقه
  2. اجراي مسابقه
  3. بررسي نتايج
دوباره از شما خواهش مي کنم که حتما مقاله ۸ دستور جادويي براي افزايش فالوور اينستاگرام من را بخوانيد. چون خيلي به يک تبليغات خوب مربوط است. هدف شما براي ساختن يک تبليغ خوب جمع کردن فالوور و مشتري است ديگر. درست است؟ بنابراين شما با خواندن آن مقاله ديگر هم مي توانيد فالوورهاي بيشماري براي خودتان جمع کنيد. من در آن مقاله از سير تا پياز برگزار کردن يک مسابقه را هم توضيح داده ام.   سعي کنيد در تبليغات آدمها را ترغيب کنيد تا شرکت کنيد. اين ترغيب کردن با جايزه هيجان انگيز و مسابقه جذاب اتفاق مي افتد. يک حسي به آدمها بدهيد تا قوه خلاقيتشان روشن شود.

۵) در ساعات اوج استفاده استفاده کنيد!

حالا که يک بنر خيلي خيلي خوب براي تبليغ در اينستاگرام ساخته ايد بنابراين ضربه آخر را محکم تر بزنيد و آن را در ساعات اوج استفاده اينستاگرام استفاده کنيد. يعني اينکه در ساعات پر رفت و آمد تبليغتان را منتشر کنيد. چون بسياري از آدمها هميشه که اينستاگرام را چک نمي کنند. بعضي ها هم چون تعداد فالويينگ هايشان بالا است ممکن است تبليغ شما را نبينند. بنابراين در ساعاتي تبليغ خود را قرار دهيد که بازديد بيشتري دارد
براي انتخاب زمان پست گذاشتن بايد در نظر بگيريد که بسياري از بزرگسالان کارمند هستند و از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر کار مي کنند و صبح ها قبل از رفتن به محل کار، ابتدا به اينستاگرام مي روند.
اين در حالي است که بيشتر دانشجويان و دانش آموزان بيشتر تا ديروقت بيدار مي مانند و فعاليت آنها بيشتر در نيمه هاي شب است.پس ابتدا مخاطبان تبليغ خود را بررسي کنيد و ببينيد بيشتر از کدام دسته هستند. البته اين دسته ها نسبي هستند ولی بهرحال انتخاب کردن زمان مناسب تاثيرگذار است.
زماني که پست يا تبليغات مي گذاريد حتما به رفتار فالوورهاي خود دقت کنيد. ببينيد در چه ساعتي فالوورهاي شما بيشترين عکس العمل را نشان مي دهند.
و همان ساعت را به عنوان ساعت شانس خود انتخاب کنيد.حالا من چند بازه زماني را به شما پيشنهاد مي کنم که مي توانيد آنها را تست کنيد. از شما خواهش مي کنم که بازخورد خود را در قسمت کامنت بنويسيد تا تجربه شما براي ديگران نيز مفيد باشد.
صبح ۷ تا ۹: در اين بزرگسالان، کارمندان و دانش آموزان از خواب بيدار مي شوند تا به کارهايشان برسند و بيشتر آنها اينستاگرام خود را چک مي کنند.
کلیک کنید  حساب خصوصی اینستاگرام آموزش
ظهر ۱۱ تا ۱۴: اين ساعات زمان ناهار است و افراد معمولا در زمان استراحت به اينستاگرام خود سر مي زنند.
عصر ۱۷ تا ۱۹: اين ساعات هم يکي از بهترين زمان ها براي پست گذاشتن در اينستاگرام است. زيار آدمها از سرکار برمي گردند و در مسير و اتوبوس و تاکسي حتما سري هم به اينستاگرام مي زنند.ويدئوهاي خود را آخر شب پست کنيد چون معمولا آدمها سر کار يا در مدرسه ويدئو را باز نمي کنند تا صداي آن پخش نشود.
زماني آن را پست کنيد که سر آنها خلوت است و مي توانند به ويدئوي شما توجه کنند.
تحقيقات ثابت کرده است که دوشنبه، چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه بهترين روزهاي هفته براي ارسال پست هستند. 

حرف آخر

تبليغات در اينستاگرام ساده و بی دردسر است و تاثير شگفت انگيزي روي افزايش فالوور و فروش بيشتر شما در اينستاگرام دارد. ولی تبليغات برنامه ريزي نشده و بدون فکر شکست خواهد خورد. بنابراين کمي فکر کنيد، يک ايده جذاب و ساده پيدا کنيد و دست به کار شويد. چنانچه در مراحل ساخت يک تبليغ خوب براي اينستاگرام با مشکل مواجه شديد، من اينجا هستم. کافيست براي من يک کامنت کوچولو بگذاريد تا با سرعت برق و باد به کمک شما بيايم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *