تاکنون به اين فکر کرده ايد که در هر سال چند کسب وکار جديد آغاز به کار مي کنند؟ بيش از ۵۰ ميليون! اين تعداد کسب وکار در سال آغاز به کار مي کنند و اين مسئله باعث ايجاد رقابت در نام برند شده است. با درنظر گرفتن اين تعداد، حتماً تعداد زيادي از نام ها به عنوان برند ثبت شده است و احتمالاً در هنگام انتخاب نام برند با مشکل مواجه مي شويد. از طرف ديگر، برند شما ممکن است تا ده ها سال همراه شما باشد و نمي توان در انتخاب آن بي توجهي کرد. يکي از اشتباهاتي که کسب وکارهاي تازه کار در انتخاب نام برند مرتکب مي شوند، انتخاب نام هايي مشابه نام برند کسب وکارهاي قديمي است. باتوجه به اين که کسب وکارهاي قديمي و معروف معمولاً جزء اولين ها بوده اند، برندشان هم معروف است ولی کسب وکاري که به تازگي بخواهد آغاز به کار کند، نبايد در انتخاب نام برند مشابه آن ها عمل کند. در اين مقاله قصد داريم به بررسي موضوعاتي که در انتخاب نام برند به شما کمک مي کند، بپردازيم. چنانچه موافقيد و به دنبال انتخاب يک نام برند عالي براي کسب وکارتان هستيد، در ادامه ما را همراه کنيد.

چگونه در انتخاب نام برند موفق باشيم

يکي از دغدغه هاي بسيار بزرگ کسب وکارها در هنگام آغاز به کار، انتخاب نام برند است. پيش از آن که به بررسي موضوعاتي که به شما در اين مسئله کمک مي کند، اجازه دهيد به صورت خلاصه به بررسي برند و اهميت آن بپردازيم.
کلیک کنید  آنالیز بیزینس در اینستاگرام
نام برند در اصل همان نامي است که شرکت ها را با آن مي شناسيم! شرکت اپل (Apple) را که مي شناسيد؟ اپل يکي از شرکت هاي پيشرو در زمينه توليد موبايل، لپ تاپ و… است که شهرت جهاني دارد. با وجود آن که نام برند اين شرکت ارتباط خاصي با حوزه فعاليت آن ندارد ولی در حال حاضر هنگامي که اسمي از اپل برده مي شود، پيش از آن که افراد به ميوه سيب فکر کنند، به ياد اين شرکت مي افتند. جالب است بدانيد چنانچه همين الان بخواهيد شرکت خود را با چنين نامي آغاز کنيد، امکان شناخته شدن شما در ميان افراد در حد صفر است! زيرا اپل جزء اولين شرکت هاي بزرگ در حوزه موبايل و لپ تاپ بوده است ولی چنانچه بخواهيد به تازگي چنين برندي را راه اندازي کنيد، صدها رقيب داريد و احتمال شناخته شدن شما تقريباً صفر است!   براي نام برند بايد توجه داشته باشيد که اين نام تا زماني که شرکت يا کسب وکار شما وجود داشته باشد، همراه تان است! به عبارت ساده تر، انتخاب نام برند جزء حياتي ترين مراحل راه اندازي کسب وکار است و در صورت اشتباه در انتخاب آن، ممکن است نتوانيد کسب وکار موفقي داشته باشيد. براي نام برند بايد به لحن آن توجه کنيد!

لحن برندها به ۵ دسته تقسيم مي شوند

لحن مدرن: اين لحن بيشتر براي کسب وکارهايي مناسب است که مي خواهند خيلي طوفاني آغاز کنند و در ميان رقيبان، خود را برجسته نشان دهند، بسيار عالي است! اپل (Apple) و هولو (Hulu) از اين نوع لحن هستند.
کلیک کنید  خطرات مرگبار بازاریابی در شبکه اجتماعی اینستاگرام
لحن کلاسيک: استفاده از اين لحن براي انتخاب نام برندهايي که در حوزه هاي پرمصرف که مي خواهند خود را جزء بهترين ها جلوه دهند، مناسب است. به عنوان مثال دو برند Vanguard و Barnes and Noble جزء اين لحن به حساب مي آيند. لحن بازي گوش: اين نوع لحن حس صميميت در افراد ايجاد مي شود و باعث مي شود تا برند شما سرگرم کننده و قابل دسترس بنظر برسد؛ مانند Squatty Potty. لحن واقعي و عمل گرايانه: اين نوع لحن دقيقاً عملکرد کسب وکار را نشان مي دهد! به عنوان مثال برند پي پال (Paypal) در زمينه پرداخت و ارائه درگاه فعاليت مي کنند و اين مسئله کاملاً از اسمش پيداست. همچنين برند Eugene Teahouse هم در اين نوع لحن قرار مي گيرد. لحن احساسي: اين لحن براي شرکت هايي مناسب است که مي خواهد احساس مخاطبان خود را جلب کند؛ به عنوان مثال دو برند Triumph Motorcycles و Greenpeace از اين نوع لحن در نام برند خود استفاده کرده اند.   با استفاده از اين ۵ نوع لحن مي توانيد نام برند خود را انتخاب کنيد. توجه داشته باشيد که چنانچه متناسب با نوع کسب وکار خود از لحن مناسب استفاده کنيد، در آينده براي تنظيم فعاليت هاي تجاري و ارتباط با کسب وکارهاي مرتبط مفيد خواهد بود. البته توجه داشته باشيد که حتماً نبايد متناسب با نوع کسب وکار خود نام برند را انتخاب کنيد! شرکت اپل دقيقاً وقتي که همه کسب وکارها نام برندي متناسب با نوع فعاليت خود انتخاب مي کردند، با کمي خلاقيت توانست اين نام را انتخاب کند و در حال حاضر جزء موفق ترين شرکت هاي دنياست. تنها بايد توجه داشته باشيد که نام برند شما متناقض با فعاليت هاي شما نباشد و همين مسئله براي نام برند کافي است. البته موارد ديگري هم در انتخاب بهترين نام برند به شما کمک مي کنند که در ادامه به بررسي آن ها هم مي پردازيم!
کلیک کنید  بهینه سازی سایز تصاویر در شبکه های اجتماعی

ارزش هاي منحصر به فرد خود را در نام برند اضافه کنيد

هر کسب وکاري ارزش هاي منحصر به فرد خود را دارد و همين ارزش ها مي تواند دليل محکمي براي موفقيت آن برند باشد. به عنوان مثال چنانچه دو کسب وکار رقيب هم باشند و تمام ويژگي هاي محصولات آن ها يکي باشد، مخاطب به دنبال ارزش افزوده اي از يکي از اين دو کسب وکار است! چنانچه يکي از اين دو شرکت خدمات پشتيباني و ضمانت اصالت محصول را ارائه دهد، احتمالاً مخاطب از آن خريد خود را انجام مي دهد. هزاران دليل ديگر وجود دارد که يکي از شرکت ها ارزش بيشتري نسبت به رقباي خود داشته باشد. در نام برند هم بايد اين ارزش ها را استفاده کنيد!   ايده ها، ارزش ها، داستان هاي شرکت، احساسي که مي خواهد توسط مخاطب دريافت شود و… از جمله مواردي هستند که به شما در اين زمينه کمک مي کنند. در اصل اين موارد به شما کمک مي کنند که تجارت شما ارتقاء پيدا کند و ارزش هاي بيشتري براي کسب وکارتان، بدست آوريد.

از مخاطبان خود کمک بگيريد!

انتخاب نام برند براي جذب کاربران است! در اصل کاربران بايد آن را دوست داشته باشند و با شنيدن آن، حس خوبي به آن ها منتقل شود. حالا که هدف اصلي نام برند، جذب مخاطبان هستند، چرا از خود آن ها کمک نگيريم؟ ايجاد پرسش نامه براي مخاطبان براي آن که شما را در نام برند کمک کنند، يک راه کار عالي است. همچنين شما مي توانيد از آن ها بخواهيد بهترين نام برند را در ازاي دريافت جايزه براي شما ارسال کنند تا از ميان آن ها يکي را انتخاب کنيد يا حتي ترکيبي از آن ها نام برند شما را تشکيل دهند. در نهايت هم مي توانيد از آن ها نظرسنجي کنيد تا نقاط ضعف و قوت نام برند خود را مشخص کنيد! البته توجه داشته باشيد که رقيبان شما ممکن است حواسشان باشد و قبل از آن که شما نام برند خود را ثبت کنيد، آن را ثبت کنند. بنابراين مسائل امنيتي را کاملاً رعايت کنيد تا براي شما مشکل ساز نشود!
کلیک کنید  تبلیغات ویدئویی در لینکدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *