بنا به دستور کارگروه مصاديق محتواي مجرمانه اين مقاله فاقد هرگونه ارزش و اعتباري است.

عمر انواع شبکه هاي اجتماعي (مانند تلگرام، فيس بوک، اينستاگرام و …) در ايران از ۱۰ سال کمتر است. اولين جرياني که به موازات فراگيري شبکه هاي اجتماعي پديد آمد، جرياني مخالف بود که اعتقاد داشت اين شبکه هاي اجتماعي ارتباطات رودرو را ضعيف کرده اند و جوانان نخبۀ ايراني را از مطالعه و کارهاي مفيد دور کرده اند. به خصوص که اين شبکه ها در ابتدا مورد استفادۀ جوانان بود و کمتر مورد توجه طيف بزرگسالان بود. اما زمان گذشت، زمان گذشت و به تدريج ويژگي هاي مثبت شبکه هاي اجتماعي در ميان تمام رده هاي سني جا افتاد. در اين ميان يکي از اساسي ترين مسائلي که به شبکه هاي اجتماعي هويت ويژه اي داد و جايگاهشان را ارتقا بخشيد، بحث تبليغات در شبکه هاي اجتماعي بود. اميدوارم شما هم مثل من از طرفداران پروپاقرص سوريلند باشيد تا بتوانيد درک کنيد که چه لذتي در ديدن يک تبليغ خلاق و متفاوت وجود دارد. تبليغات مجازي به خصوص تبليغ در تلگرام و اينستاگرام به سرعت گوي سبقت را از تمام فرم هاي ديگر ربود. چراکه به نسبت فرم هاي سنتي بيشتر هدفمند بود، مخاطب را در نظر مي گرفت، آدم ها ساعت هاي زيادي را در شبکه هاي اجتماعي سپري مي کردند و بسيار پربازده تر از هر نوع ديگري از تبليغات بود. (علتش را در همين مقاله قرار است توضيح دهم.) من در اين مقاله قرار است به تبليغات در تلگرام بپردازم. در نهايت خوشحالي بايد به شما بگويم که اين شما و اين ۴۰ ميليون کاربر فعال تلگرام در ايران. البته من به شخصه نيازي به اين آمار ندارم وقتي که پدرم را مي بينم که براي من تبليغات کتابفروشي ها را فوروارد مي کند و او همان آدمي بود که تا دو سال پيش حتي با خريدن گوشي هوشمند! مخالف بود. پس قطعا تبليغات تلگرام مي تواند غوغا کند.
کلیک کنید  تایپ صوتی آنلاین با گوشی موبایل

۵ روش فوق العاده براي تبليغات تلگرام

تيليغ در تلگرام به روش هاي متفاوتي انجام مي شود. در ادامه ۵ روش اساسي تبليغ در تلگرام را بررسي مي کنم تا شما بتوانيد بهترين تبليغ را متناسب با کسب وکار خود انجام دهيد.

تبليغات بازديدي تلگرام

يکي از مهم ترين و بهترين روش هاي تبليغات در تلگرام همين روش تبليغات بازديدي در تلگرام است، چراکه اساسا تلگرام مطابق بازديد پيش مي رود. منظور من از بازديد در تلگرام چيست؟ حتما برايتان پيش آمده است که مطلبي را از يک کانال براي شخصي فوروارد کنيد. در اين حالت شما يک آيکن چشم کوچک پايين پست مي بينيد و يک عدد کنارش. اين عدد نشان دهندۀ بازديد از آن پست يا تعداد افرادي است که آن پست را ديده اند. تبليغات بازديدي به اين صورت است که شما تبليغ خود را (که مي تواند ويديو، عکس، وبسايت شما يا هر محتواي ديگر) را در چند کانال پربازديد قرار مي دهيد. معمولاً کانال هاي منتشر کننده تبليغات بازديدي، از نظر تعداد اعضا در حدي متوسط قرار دارند. شما مي توانيد چند کانال مرتبط با زمينۀ فعاليت خود و تبليغتان پيدا کنيد و تبليغ خود را در اين کانال ها به نمايش بگذاريد. چند مزيت مهم تبليغات بازديدي موارد زير است: هزينه تبليغات شما هدفمند استفاده مي شود: در اين روش شما مطابق تعداد بازديدي که از تبليغ شما انچام مي شود، هزينه مي پردازيد. در اصل تمام هزينه شما بابت ديده شدن تبليغتان است و هيچ هزينه اضافي نمي پردازيد. مثلا چنانچه شما در روزنامه تبليغ کنيد اصلا مشخص نيست چه تعدادي تبليغ شما را مي بينند ولی اين روش کاملا هدفمند است.
کلیک کنید  چرا سبز،چراقرمز چرا تیک!
اصلا مهم نيست چقدر پول تبليغات داريد: حتي چنانچه بودجۀ اندکي براي تبليغاتتان داريد، يا الان شرايطتان مناسب نيست، مي توانيد از تبليغات بازديدي استفاده کنيد، چراکه مي توانيد به همان تعداد بازديدي که مي توانيد هزينه کنيد و اين انعطاف پذيري فوق العاده است. براي مثال تبليغات بيلبوردي بسيار هزينه هاي گزافي دارند و شايد چنانچه اين تلگرام عزيز نبود هيچگاه يک کسب وکار کوچک ولی خوش فکر نمي توانست آنطور که بايد خودش را به مخاطبان معرفي کند. و حالا وقت اين است که بگوييم، تلگرام! مرسي که هستي هيچ چيز مانند مطمئن بودن لذت بخش نيست: در اين روش شما خودتان مي توانيد ببينيد دقيقا چه تعداد تبليغ شما ديده شده است و از بازديد فيک و چيزهايي از اين قبيل خبري نيست. براي برخي از آدم ها اين مطمئن بودن از هر چيز ديگري مهم تر است و احتمالا فوق العاده خوشحالشان خواهد کرد. شايد در اين قسمت بگوييد که از کجا مي توانيد مطمئن باشيد که اين کانال ها براي تبليغ شما کيفيت مطلوبي دارند؟ شما به راحتي مي توانيد به صفحۀ تبليغات بازديدي در تلگرام در سايت ديدوگرام مراجعه کنيد و من به شما اين اطمينان را مي دهم که ما کيفيت تمام کانال هايي که قرار است تبليغ شما را منتشر کنند را به دقت چک مي کنيم.  
    1. تبليغات کليکي در تلگرام

      يک روش ديگر تبليغات تلگرام  تبليغات کليکي در تلگرام است. شما براي پياده سازي اين روش تبليغاتي حتما به سامانه هاي تبليغات در تلگرام نياز داريد. روش تبليغات کليکي در تلگرام به اين صورت است که شما تبليغ خود را به کانال هايي که موضوعاتي مرتبط با فعاليت شما دارند مي دهيد و تنها به ازاي هر کليکي که روي تبليغات شما مي شود، هزينه مي پردازيد. ولی مزيت هاي اين روش تبليغاتي چيست؟
      • و باز هزينه تبليغات شما هدفمند است: تلگرام از اين جهت فوق العاده است، چراکه اينجا هم مانند بالا شما کاملا هدفمند هزينۀ تبليغات خود را مي پردازيد و هزينۀ شما به ازاي هر کليک محاسبه مي شود. البته در اين روش دقت کنيد که تبليغ خود را به يک سامانه مطمئن بسپاريد، چرا که چنانچه نظارت درستي روي اين نوع تبليغ انجام نشود، ممکن است کليک هاي غير واقعي بر روي تبليغتان انجام شود.
      • و باز متناسب با جيبتان مي توانيد تبليغ کنيد: در اينجا هم شما متناسب با هزينه اي که در نظر داريد مي توانيد تعداد کليک خود را مشخص کنيد. عموما در اکثر سامانه ها اين هزينه از ۲۰۰ تومان آغاز مي شود تا هر مقداري که بخواهيد.
      • تبليغات کليکي براي تبليغ وبسايت يا اپليکيشن فوق العاده است: اين تبليغ عموما براي افزايش اعضاي کانال مناسب نيست، چراکه با کليک بر روي تبليغ کاربر از تلگرام خارج شده و بعدا دوباره بازخواهد گشت  ولی براي تبليغات يک وبسايت يا معرفي يک اپليکيشن فوق العاده بازدهي بالايي دارد.
        براي اطلاع بيشتر از تبليغات کليکي و آشنايي با تعرفه هاي ما تنها کافي است به صفحۀ تبليغات کليکي ما در ديدوگرام مراجعه کنيد.
کلیک کنید  ساخت صفحه شرکتی در لینکدین

تبليغات ثابت و ساعتي تلگرام در کانال هاي بزرگ تلگرام

در اين روش شما يک مبلغ به کانال هاي تلگرام يا هر سامانه اي که تبليغات تلگرام شما را انجام مي دهد، مي پردازيد و به ازاي آن تبليغات شما براي ۱۲ يا ۲۴ ساعت در کانال هاي مختلف منتشر خواهد شد. چنانچه قصد داريد تبليغات ۱۲ ساعته انجام دهيد، حتما دقت کنيد که چه ساعتي را براي اينکار انتخاب مي کنيد. چراکه هم مي توانيد ۱۲ ساعته روز و هم ۱۲ ساعت شب را انتخاب کنيد. مزيت هاي اين روش عبارتند از:
  • براي برندينگ شما فوق العاده است: از آنجايي که اين کانال ها اعتبار زيادي دارند، کاربران نيز به محتواي منتشر شده از اين کانال ها به راحتي اعتماد مي کنند و همين به شما نيز اعتبار ويژه اي مي بخشد و همين اعتبار تاثير فوق العاده اي بر برندينگ شما دارد.
  • طيف مخاطبان شما به شدت گسترده است: اين کانال ها اعضاي زيادي دارند، بنابرين تبليغ شما توسط طيف وسيعي از مخاطبان ديده مي شود و همين ديده شدن در برندينگ و فروش شما تاثير به سزايي دارد.
  • خودتان انتخاب مي کنيد که چه زمان تبليغ شما ديده شود: تصور کنيد زمينۀ فعاليت شما فروش فيلم و سريال است. بنابرين طيف مخاطبان شما عموما جوانان عشق فيلم هستند. اين عزيزان عموما جوانان شب بيداري هستند که روزها تا لنگ ظهر خواب هستند (برخلاف من). بنابرين بهترين زمان تبليغ براي مخاطبان شما ۱۲ ساعت شب است و اين فوق العاده است که شما بتوانيد مطابق مخاطبان خود ساعت مناسب تبليغ خود را ارائه دهيد.
و ولی هزينۀ اين نوع تبليغات ثابت اصلاً مشخص نيست و عوامل زيادي در تعيين اين هزينه دخيل است؛ مثلا تعداد اعضاي کانال، موضوع کانال و ميزان هدفمند بودن تبليغات و … ولی حدوداً قيمت اين نوع تبليغات در يک کانال معمولي از ۲۰ هزار تومان آغاز مي شود. براي مشاهدۀ تعرفه هاي تبليغات ثابت و ساعتي در تلگرام به صفحۀ تبليغات کانال هاي بزرگ مراجعه کنيد.

افزايش تعداد اعضاي کانال يا خريد ممبر (member) تلگرام

البته اين روش را نمي توان مستقيما يک روش تبليغاتي دانست، چراکه افزايش اعضاي کانال شما عموما به معناي افزايش فروش شما نيست. ولی چنانچه شما براي کسب وکار خود يک کانال راه اندازي کنيد و براي کانال خود محتواي مناسب، خلاق و آموزنده توليد کنيد، افزايش تعداد اعضاي کانال کمک زيادي به فروش و ديده شدن کانال شما مي کند. با اينکه افراد زيادي به اين روش علاقه مندند من اين روش را به شما توصيه نمي کنم.
کلیک کنید  روش های طلایی کسب درآمد از اینستاگرام

تبليغات توسط افراد تاثير گذار يا Influencer marketing

اين روش يکي از مطرح ترين و موثرترين روش هاي تبليغات در تمام دنياست. اين روش از يک اصل سنتي تبليغات پيروي مي کند. تا به حال به اين فکر کرده ايد که چرا در بيلبوردهاي چرم مشهد از بهرام رادان به عنوان مدل استفاده مي شود؟ يا برند شانل از نيکول کيدمن براي تبليغات برند خود استفاده مي کند؟ همۀ اينها به اين دليل است که اينها افراد تاثيرگذاري در جامعه هستند. افراد زيادي دنباله روي اين افراد هستند و با تبليغ يک برند افراد زيادي به سمت آن گرايش پيدا مي کنند. معادل آنلاين اين تبليغات اينفلوئنسر مارکتينگ يا بازاريابي توسط افراد تاثيرگذار است. اين روش براي برندسازي و کسب وکار شما مثل معجزه عمل مي کند. شما مي توانيد افراد تاثيرگذار زمينۀ فعاليت تان را پيدا کنيد و تبليغاتتان را به آنها بسپاريد. در تلگرام شما مي توانيد در کانال تلگرام افراد مطرح و تاثيرگذاري که توانسته اند تعداد اعضاي زيادي را جذب کنند، تبليغ خود را منتشر کنيد و حتي از خود آنها هم براي واقعي تر شدن هر چه بيشتر اين تبليغ و کاهش جنبه تبليغاتي آن کمک بگيريد.
البته، همانطور که شما هم مي دانيد، اين روش پر هزينه ترين روش تبليغاتي در تلگرام است و شما بايد آماده باشيد تا يک هزينه چند ميليوني را صرف شناخته شدن برند خود کنيد. بنابراين بهتر است برندهاي کوچک براي آغاز تبليغات خود، به سراغ اين روش نروند. براي مشاهده تعرفه هاي ديدوگرام براي ايفلوئنسر مارکتينگ مي توانيد به صفحۀ تبليغ از طريق افراد تاثيرگذار مراجعه کنيد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *