استوري اينستاگرام يکي از ابزارهاي پرطرفدار اين شبکه است که روزانه بيش از ۴۰۰ ميليون کاربر فعال دارد. کسب وکارهاي اينترنتي با استفاده از استوري تعامل کاربران خود را افزايش مي دهند و خدمات خود را به کاربران معرفي مي کنند. استوري ها، پست هاي موقتي هستند که تنها ۲۴ ساعت در دسترس کاربران هستند؛ بنابراين کاربران تنها ۲۴ ساعت فرصت دارند استوري شما ببينند و بنابراين از آن به ليست آرشيو استوري ها اضافه مي شود. ولی جالب است بدانيد در همين ۲۴ ساعت تعداد زيادي از فالوورهاي فعال شما آن را مشاهده مي کنند. به همين دليل نمي توانيد بدون استفاده از استوري در توسعه کسب وکار خود، موفق باشيد. بسياري از کاربران به دنبال افزايش تعامل کاربران در بخش استوري اينستاگرام هستند تا بتوانند مخاطبان و فروش کسب وکار خود را افزايش دهند. بنظر شما راه حلي براي افزايش تعامل کاربران در بخش استوري اينستاگرام وجود دارد؟ در اين مقاله قصد داريم به بررسي روش هاي افزايش تعامل کاربران در بخش استوري اينستاگرام بپردازيم تا بتوانيد مشارکت کاربران خود را در بخش استوري افزايش دهيد.

افزايش تعامل کاربران در استوري اينستاگرام

شما هم جزء آن دسته از کاربراني هستيد که از استوري اينستاگرام زياد استفاده مي کنيد؟ بنابراين بايد راه هاي افزايش تعامل کاربران در استوري را بدانيد! جالب است بدانيد در اينستاگرام افراد ابتدا به سراغ استوري ها مي روند و بنابراين از ديدن آن ها، چنانچه خسته نشده باشند، پست ها را هم مي بينند. بنابراين استوري اينستاگرام يکي از بخش هاي مهم آن محسوب مي شود که بايد استفاده از آن را در استراتژي کسب وکارتان قرار دهيد. براي افزايش تعامل کاربران در استوري اينستاگرام چندين راه کار وجود دارد که اين بخش به بررسي تمامي اين راه کارها خواهيم پرداخت:  
  1. استفاده از امکان قرار دادن لينک در استوري (Swipe Up)

اگر مديريت يک صفحه تجاري را برعهده داريد، بايد به شما تبريک بگوييم! براي مديريت يک کسب وکار، شما نيازمند آناليز صفحه اينستاگرام خود هستيد و با استفاده از صفحه تجاري مي توانيد آمار دقيقي از فعاليت کاربران خود در بخش استوري، پست ها و صفحه خود بدست بياوريد. همچنين چنانچه صفحه تجاري شما بالاي ۱۰K فالوور دارد، دوباره به شما تبريک مي گوييم! شما يک قابليت بسيار عالي در بخش استوري اينستاگرام در دسترس داريد؛ قابليت درج لينک در استوري يا Swipe Up به شما کمک مي کند تا بتوانيد کاربران را به سايت خود منتقل کنيد. انتقال کاربران به صفحه سايت، شانس تبديل شدن کاربر به مشتري را تا حد زيادي افزايش مي دهد. در استوري اينستاگرام معمولاً نمي توان اطلاعات زيادي به کاربران داد و اطلاعاتي که در اختيار آن ها قرار مي گيرد، کاملاً مختصر است. حال چنانچه صفحه شما بالاي ۱۰K فالوور داشته باشد، مي توانيد در کنار اطلاعات مختصري که در بخش استوري به آن ها ارائه مي کنيد، از آن ها براي کسب اطلاعات بيشتر دعوت کنيد تا از لينک قرار داده شده بازديد کنند! مثلاً چنانچه يک محصول مثل دوربين عکاسي داريد، مي توانيد تصوير دوربين را به همراه نام و ويژگي منحصر به فرد آن محصول درج کنيد و از کاربران بخواهيد براي مشاهده مشخصات کامل يا خريد دوربين به لينک درج شده مراجعه کنند.
  1. استفاده از نظرسنجي، پرسش سوال و ابزار کشيدني در استوري!

استوري اينستاگرام ابزارهاي کاربردي و مختلفي در اختيار شما قرار مي دهد و برخي از اين ابزارها در افزايش تعامل کاربران تاثير زيادي دارند. ابزار نظرسنجي (polls) به شما کمک مي کند تا بتوانيد دو گزينه در اختيار کاربران قرار دهيد تا آن ها يکي را انتخاب کنند؛
کلیک کنید  چگونه در اینستاگرام محتوای تاثیرگذار تولید کنیم؟
مثلاً مي توانيد يک سوال از کاربران بپرسيد و دو پاسخ براي انتخاب کاربران در اختيارشان قرار دهيد. ابزار پرسش (questions) نيز يکي ديگر از ابزارهاي حرفه اي و کاربردي است که به شما کمک مي کند تا بتوانيد از کاربران سوالي بپرسيد و آن ها به شما يک پاسخ کامل ارائه کنند. همچنين با استفاده از ابزار swipe meter که يک ابزار براي نشان دادن علاقه کاربران نسبت به محتواي استوري شما است، ميزان علاقه کاربران به استوري خود را اندازه گيري کنيد. به کمک از اين ابزارها کاربران در استوري اينستاگرام مشارکت مي کنند و نرخ تعامل کاربران در صفحه شما بيشتر مي شود.
  1. اشتراک گذاري پست هاي اينستاگرام از طريق استوري

اگر در فيد اينستاگرام خود پست هايي را منتشر مي کنيد ولی تعداد لايک هاي آن از تعداد بازديد استوري خيلي کمتر است، پست هاي خود را در بخش استوري اينستاگرام اشتراک بگذاريد. هنگامي که پست خود را منتشر کرده ايد، يک آيکن ارسال آن براي ساير کاربران در کنار آن نمايش داده مي شود. اولين گزينه مربوط به اشتراک گذاري پست در استوري است! هنگامي که پست خود را در بخش استوري خود به اشتراک مي گذاريد، کاربران به کليک بر روي آن پست به راحتي مي توانند وارد صفحه آن پست در اينستاگرام شوند و پست را لايک کنند يا براي آن کامنت درج کنند. همچنين مي توانيد در کنار اشتراک گذاري پست، در همان استوري از ابزارهاي ديگري براي افزايش تعامل کاربران استفاده کنيد؛ مثلاً مي توانيد ميزان علاقه کاربران نسبت به پست جديد خود را با استفاده از swipe meter شناسايي کنيد.  
  1. به صورت روزانه استوري منتشر کنيد!

همانطور که در ابتداي مقاله گفتيم، عمر استوري هاي اينستاگرام تنها ۲۴ ساعت است! يعني بنابراين از ۲۴ ساعت کاربران نمي توانند آن را مشاهده کنند و تنها خود شما مي توانيد آن را در بخش آرشيو استوري ها ببينيد. هنگامي که يک استوري منتشر مي کنيد، دور پروفايل شما يک نوار قرمز ظاهر مي شود که نظر کاربران را به خود جلب مي کند. با انتشار روزانه يک استوري کاربران استوري شما را مشاهده مي کنند و به افزايش تعامل کاربران آن صفحه کمک زيادي مي کند. البته توجه داشته باشيد استوري هاي شما نبايد تکراري باشند؛ چنانچه قرار است هر روز استوري منتشر کنيد، استوري هاي شما بايد کاملاً متفاوت و جذاب باشد تا تاثير مثبت خوبي از آن دريافت کنيد. چنانچه استوري هايتان تکراري باشد و کاربران به آن حس خوبي نداشته باشند، تعامل و مشارکت آن ها کمتر مي شود. صفحاتي که استوري هاي زيادي منتشر مي کنند، بنابراين از مدتي در آرشيو خود تعداد استوري مشابه هم دارند! اين صفحات مي توانند اين استوري ها را در يک دسته خاص قرار دهند و آن را مجددا منتشر کنند. همچنين اين صفحات مي توانند با استفاده از بخش highlight، استوري هاي مشابه خود را به صورت يک جا در اختيار کاربران قرار دهند.
  1. استفاده از هشتگ ها در استوري

اگر در اينستاگرام يک هشتگ را جستجو کنيد و به صفحه مربوط به آن هشتگ برويد، در بالاي اين بخش استوري هايي که داراي اين هشتگ هستند را مي توانيد ببينيد! چنانچه از هشتگ هاي پرطرفدار استفاده کنيد، آن استوري توسط بسياري از کاربران ديده مي شود. تفاوت استفاده از هشتگ در پست و استوري اين است که در پست ها براي دريافت رتبه خوب بايد از هشتگ هاي مرتبط استفاده کنيد ولی در استوري مي توانيد از هشتگ هاي پرطرفدار استفاده کنيد.
کلیک کنید  میخواهم در اکسپلورر اینستاگرام دیده شوم
البته چنانچه صفحه شما مربوط به يک کسب وکار است، تنها بايد به دنبال پرسوناي مشتري خود باشيد! مثلاً چنانچه کاربراني که به غذا علاقه دارند را به يک صفحه فروش لباس منتقل کنيد، احتمال خريد آن ها کم است. بنابراين چنانچه صفحه شما مربوط به يک کسب وکار است، از هشتگ هاي مرتبط با آن کسب وکار استفاده کنيد ولی چنانچه تنها به دنبال افزايش بازديد استوري ها و افزايش نرخ تعامل صفحه خود هستيد، هشتگ هاي پرطرفدار را در استوري اينستاگرام استفاده کنيد. چنانچه صفحه شما تجاري است، کافي است يک مدت از هشتگ ها استفاده کنيد و نرخ بازديد از استوري توسط هشتگ ها را آناليز کنيد! قطعاً متوجه تاثير بسيار زياد هشتگ ها بر روي بازديد استوري خود خواهيد شد.
  1. خلاق باشيد!

استفاده از ابزارهاي جديد در افزايش تعامل کاربران تاثير بسيار زيادي دارد! چرا راه دور برويم؟ استوري اينستاگرام چيز جديدي نيست و در گذشته اسنپ چپ از ابزار استوري استفاده کرده است! ولی با اين وجود استوري اينستاگرام نيز توانسته بسيار موفق عمل کند؛ دليل اين موضوع دقيقاً ابزارهاي کاربردي زيادي است که در اختيار کاربران قرار داده است. شما هم خلاقيت داشته باشيد؛ در استوري هاي خود از فونت ها، تصاوير، آيکن ها و عناصر جذاب و جديد براي جلب نظر کاربران مختلف استفاده کنيد. فونت يکي از عناصر تاثيرگذار بر روي تعامل کاربران است! در دنيا ماهانه چندين فونت بسيار زيادي و حرفه اي معرفي مي شود که استفاده از آن ها بر روي تعامل کاربران تاثير زيادي دارد. چنانچه پست هاي شما به زبان فارسي است، استفاده از فونت هاي ايران سنت نسخه دست نويس، ايران يکان و آويني که محصولات سايت فونت ايران هستند را براي طراحي پست ها و استوري هاي اينستاگرام پيشنهاد مي کنم.
  1. منشن کردن برندها و افراد در استوري

اگر در استوري خود به افراد يا برندهاي ديگري اشاره کرده ايد، آن ها را منشن کنيد. منشن برندهاي ديگر به افزايش تعامل و ارتباط شما با کاربران کمک زيادي مي کند. همچنين وقتي شما يک صفحه ديگر را منشن مي کند، آن ها مي توانند استوري شما را به همراه نام برندتان در بخش استوري خود بازنشر کنند. تمام اين موارد به کسب وکار شما کمک مي کند تا بتوانيد برند خود را در ميان کاربران مختلف شناخته تر کنيد. مثلاً چنانچه يک همايش دعوت شده ايد که ميزبان اين همايش يک برند ديگر است، حتماً در استوري هاي خود از آن همايش صفحه آن برند را نيز منشن کنيد. چنانچه به تاثير اين روش اطمينان نداريد، پيشنهاد مي کنم براي يک مدت کوتاه اين روش را امتحان کنيد؛ زيرا بسياري از کسب وکارهاي اينترنتي با استفاده از اين روش به برندسازي و افزايش مخاطبان کسب وکار خود کمک کرده اند! آيا شما به برندسازي، افزايش مخاطبان و افزايش فروش کسب وکار اينترنتي خود فکر نمي کنيد؟
  1. دعوت از کاربران براي ديدن اطلاعات بيشتر در استوري بعدي

کسب وکارها در اينستاگرام براي معرفي محصول يا خدمات جديد معمولاً از استوري استفاده مي کنند. همچنين ممکن است بخواهند توضيحات موردنظر را در چند استوري ارائه کنند؛ چنانچه فالوورهاي شما ندانند که استوري بعد در ادامه همين استوري است، ممکن است اصلاً آن را نبينند و به سراغ استوري نفر بعدي بروند. بنابراين با يک متن کوتاه مي توانيد به آن ها بگوييد که براي ديدن ادامه استوري، به استوري بعد مراجعه کنند. هنگامي که کاربران با آگاهي کامل به سراغ استوري بعدي مي روند، فقط بيننده نيستند و موضوع را کاملاً درک مي کنند.
کلیک کنید  فعال سازی حساب Creator Account در اینستاگرام
 

اين کار ۴ مزيت براي شما دارد:

  • به کاربران خود حس کنترل کننده بودن مي دهيد؛ هنگامي که آن ها بدانند با رفتن به استوري بعد مي توانند ادامه استوري قبل را ببينند، حس کنترل دارند. در اين صورت آن ها فقط بيننده نيستند و به صورت کامل استوري را مي خوانند و درک مي کنند.
  • حس کنجکاوري را در کاربران زنده کنيد؛ هنگامي که به کاربران مي گوييد براي ديدن ادامه موضوع بايد به استوري بعد مراجعه کنند، حس هيجان در آن ها زنده مي شود و مي خواهند بدانند در استوري بعد چه محتوايي وجود دارد! در اين صورت کابران به جاي رفتن به استوري کاربر بعدي، استوري بعدي شما را مشاهده مي کنند.
  • تبديل کاربران عادي به کاربران فعال صفحه؛ برخي کاربران صفحه هنگام ديدن استوري اول، به استوري نفر بعد مي روند! در اينصورت شانس داشتن يک کاربر فعال را از دست مي دهيد؛ با دعوت آن ها براي ديدن استوري بعدي شانس شما براي داشتن کاربران فعال افزايش پيدا مي کند.
  • تبديل کاربران به مشتري؛ اگر استوري ها پي در پي شما بتواند اعتماد کاربران را جلب کند، کاربران به راحتي محصولات و خدمات شما را خريداري مي کنند و تعداد مشتريان شما افزايش بيشتر مي شود.
اين ۴ مورد به شما کمک مي کند تا بتوانيد تعامل کاربران صفحه اينستاگرامي خود را افزايش دهيد و کاربران اينستاگرام خود را به مشتريان کسب وکارتان تبديل کنيد. همچنين مي توانيد به جاي استفاده از متن براي دعوت کاربران به ديدن استوري بعدي، از اموجي ها استفاده کنيد. يکي از راه هاي اشتراک گذاري از استوري هاي مرتبط و پي درپي استفاده از برچسب Question و طرح يک پرسش است تا کاربران به سوال شما پاسخ بدهند. سپس پاسخ هاي کاربران را در استوري هاي جداگانه به اشتراک بگذاريد و با تکميل پاسخ آن ها در استوري، تعامل کاربران صفحه خود را افزايش دهيد؛ اين روش را در مورد ۱۰ به صورت کامل مورد بررسي قرار مي دهيم.
  1. انتشار تصاوير ارزشمند و تهيه اسکرين شات توسط کاربران

براي خيلي از افراد پيش آمده است که از استوري صفحات مختلف اسکرين شات تهيه کرده اند تا آن را در موبايل خود ذخيره کنند. چرا صفحه شما نبايد داراي استوري هاي جذاب و ارزشمند نباشد تا کاربران براي ذخيره آن اسکرين شات بگيرند؟ سعي کنيد در استوري هاي خود تصاوير زيبا، ارزشمند و منحصر به فرد ارائه کنيد که نظر هر کاربري را به خود جلب کند. استفاده از متن هاي انگيزشي نيز درست است! بسياري از کاربران به دنبال تصاوير انگيزشي براي قرار دادن آن روي پروفايل شبکه هاي اجتماعي هستند و استوري شما مي تواند يک مرجع پروفايل براي چنين کاربراني باشد. البته توجه کنيد که استوري هاي شما بايد مرتبط با موضوع صفحه باشد تا کاربران از ديدن استوري هاي غيرمرتبط شکايت نکنند.

دو پيشنهاد عالي براي اين کار:

استفاده از گيف (تصاوير متحرک)! تاکنون گيف هايي که شامل چند تصوير هستند را ديده ايد؟ دست به انتشار اين گيف ها در استوري خود بزنيد و به کاربران بگوييد از آن اسکرين شات بگيرند! هنگامي که کاربران اسکرين شات مي گيرند يک عکس از ده ها تصوير آن گيف ذخيره مي شود و براي بسياري از کاربران هيجان انگيز است.
کلیک کنید  لایک اینستا و فیس بوک و حذف شدن آن
يک ليست براي کاربران تهيه کنيد! معمولاً ليست هاي تهيه شده براي کاربران جذاب و کاربردي هستند؛ مثلاً چنانچه مي خواهيد به کاربران نحوه ضبط، ويرايش و انتشار يک ويدئو در اينستاگرام را آموزش دهيد، يک ليست از اپليکيشن ها يا نرم افزارهايي که نياز دارند تهيه کنيد. هنگامي که شما اين ليست را منتشر مي کنيد، کاربران از ليست ايجاد شده اسکرين شات مي گيرند و از آن استفاده مي کنند. با اين دو راه کار به راحتي مي توانيد تعداد کاربراني را که از استوري شما اسکرين شات تهيه مي کنند، افزايش دهيد.
  1. دريافت بازخورد از طريق ارتباط با مشتريان

بازخورد کاربران براي آينده صفحه اينستاگرام شما اهميت بسيار زيادي دارد؛ در اصل اين کاربران هستند که مي توانند توسعه يا شکست کسب وکار شما را رقم مي زنند! چنانچه آن ها از شما به عنوان ادمين يک صفحه شخصي يا محصولات يک صفحه کسب وکار در اينستاگرام راضي باشند، آينده درخشاني پيش روي شما است ولی چنانچه از شما راضي نباشند، در صورت تغيير ندادن رويۀ خود، شکست خواهيد خورد. استفاده از برچسب Question در استوري اينستاگرام به شما کمک مي کند تا بتوانيد بازخوردهاي خوبي از کاربران بگيريد! براي صفحات شخصي مي توانيد يک عکس از خودتان بگيريد و آن را با استفاده از برچسب Question منتشر کنيد. کاربران بر روي اين برچسب کليک مي کنند و به سوال شما پاسخ مي دهند؛ پاسخ آن ها ممکن است نظري درباره شما باشد که بسيار ارزشمند است. درخواست از کاربران براي نظر دادن درباره شما به اين معني است که کاربران و نظرشان براي شما ارزش زيادي دارند.   استفاده از اين روش در صفحات مربوط به کسب وکارها نيز به شما کمک مي کند تا بتوانيد نظر کاربران را درباره محصولات يا خدمات خود بدانيد. همچنين مي توانيد انتظار آن ها از محصولات کسب وکارتان را نيز شناسايي کنيد و براي آينده کسب وکار خود ،بر اساس نظر و انتظار کاربران، استراتژي بچينيد. نمي دانيد براي دريافت بازخورد از کاربران بايد چه سوالي از آن ها بپرسيد؟ سوال ها مي توانند به صورت زير باشند:
  • هر چيزي مي خواهيد از من بپرسيد! فالوورهاي شما ممکن است هزاران سوال در مورد شما داشته باشند که تاکنون نپرسيده اند؛ چرا از آن ها نمي خواهيد که از شما سوال بپرسند تا پاسخ خود را بگيرند؟ همين الان يک عکس از خود به همراه برچسب Question منتشر کنيد و منتظر سوالات کاربران بمانيد.
  • نظر شما با موضوع X چيست؟ يک موضوع خاص مشخص کنيد و نظر کاربران را دريافت کنيد. مثلاً مي توانيد نظر کاربران در مورد طرح زوج و فرد ترافيک بپرسيد و پاسخ هاي جالبي از آن ها بگيريد!
  • نظر شما در مورد روز طبيعت چيست؟ در روز هاي مختلف سال، برخي روزها مربوط به يک مناسبت خاص هستند. مثلاً آخرين چهارشنبه سال، مربوط به چهارشنبه سوري است! چهارشنبه سوري مي تواند يک چالش بسيار عالي براي کاربران در آخرين روز هاي سال باشد. چنانچه مديريت يک صفحه اينستاگرامي را برعهده داريد، مي توانيد در آخرين چهارشنبه همين امسال نظر کاربران را در مورد آن بپرسيد.
  • پست بعدي در مورد چه چيزي باشد؟ اگر بلاگر، متخصص، کسب وکار يا هر چيز ديگري هستيد، نظر کاربران را در مورد پست بعدي که قصد انتشار داريد بپرسيد! شايد به عنوان يک فعال اينستاگرامي گاهي ندانيد چه پستي بايد منتشر کنيد، استفاده از نظر کاربران به شما ايده هاي بسيار جذابي مي دهد و مي توانيد محدوديت و تعامل صفحه خود را افزايش دهيد.
  • به عنوان متخصص شبکه هاي اجتماعي، پاسخگوي سوالات شما هستم! در يک فيلد خاص تخصص داريد؟ به سوالات کاربران پاسخ بدهيد. بسياري از دنبال کنندگان شما درباره فيلد تخصصي که در آن تجربه داريد، سوال دارند که مي توانيد بازخورهاي مفيدي دريافت کنيد و خود را به چالش بکشيد.
  1. از کاربران بخواهيد به شما دايرکت بدهند!

اينستاگرام يک شبکه اجتماعي بسيار عالي براي برقراري ارتباط با کاربران مختلف است. چرا از کاربران خود نمي خواهيد که با استفاده از دايرکت اينستاگرام به شما پيام بدهند؟
کلیک کنید  بازپخش لایو اینستاگرام و بازدید بیشتر
معمولاً کاربراني که مي خواهند براي بار اول به شما پيام بدهند، با کمي مشکل مواجه هستند ولی چنانچه بتوانيد به يک بهانه آن ها را به دايرکت خود بکشانيد، ارتباط آن ها با شما آغاز مي شود. کاربران خود را تشويق کنيد تا به شما دايرکت بدهند! نمي دانيد چگونه بايد آن ها را تشويق کنيد؟ دو راه کار ساده وجود دارد:   الف) نظر کاربران را بخواهيد: يک سوال در دايرکت خود ايجاد کنيد و از کاربران بخواهيد نظر خود را به شما اعلام کنند؛ سعي کنيد نظرسنجي شما به گونه اي باشد که کاربران را جذب کند! حال آن ها با پاسخ به استوري شما به دايرکت شما آمده اند و مي تواند آغاز يک ارتباط موثر با کاربران باشد. ب) از آن ها بخواهيد براي دريافت هديه به دايرکت مراجعه کنند: اگر مديريت يک کسب وکار را برعهده داريد و مي خواهيد کاربران را به دايرکت خود بکشانيد، مي توانيد با در نظر گرفتن يک هديه، از آن ها بخواهيد براي دريافت هديه خود به دايرکت مراجعه کنند. با اين علاوه بر اين که کار کاربران زيادي از شما هديه دريافت مي کنند، باز هم امکان برقراري يک ارتباط موثر با کاربران نيز وجود دارد. همچنين مي توانيد ايميل آن ها را هم دريافت کنيد و آن ها را در ليست خبرنامه ايميلي خود عضو کنيد؛ با اين کار آن ها را در کمپين ايميلي خود نيز شرکت داده ايد! هداياي قبلي مي تواند در تبديل آن ها به مشتري نيز کمک زيادي کند.
  1. ايجاد تصاويري که باعث ماندن بيشتر کاربران در استوري شود!

حتماً مي دانيد که چنانچه انگشت خود را روي استوري نگه داريد، استوري متوقف مي شود و به استوري بعدي نمي رود! هر چقدر بتوانيد کاربران را بيش تر در بخش استوري نگه داريد، تعامل صفحه شما بيشتر مي شود. از کاربران بخواهيد که براي خواندن محتواي استوري انگشت خود را بر روي صفحه نگه دارند.

سه راه پيشنهادي پيش روي شما قرار مي دهيم:

الف) يک متن طولاني براي کاربران ايجاد کنيد؛ ايجاد يک متن طولاني به شما کمک مي کند تا بتوانيد کاربران را بيشتر در استوري خود نگه داريد. البته توجه داشته باشيد که ابتداي محتواي استوري بايد جذاب و طوفاني باشد تا کاربران را تشويق به خواندن ادامه متن کند! چنانچه ابتداي محتواي شما جذاب نباشد و کاربران حس کنند تنها وقتشان تلف مي شود، نه تنها آن استوري را نگه نمي دارند، بلکه استوري هاي بعدي شما را هم رد مي کنند! ب) انتشار دو تصوير در يک استوري براي يافتن تفاوت ها؛ در يک استوري دو تصوير مشابه منتشر کنيد و از کاربران بخواهيد تفاوت آن ها را بگويند! البته توجه کنيد که تصوير نبايد خيلي پيچيده باشد؛ زيرا شما تنها چند ثانيه فرصت داريد و بنابراين از آن کاربر استوري شما را رد مي کند.
کلیک کنید  چگونه در اینستاگرام پست بگذاریم؟
پ) يک چالش هوش منتشر کنيد؛ چالش هاي هوش را ديده ايد؟ چالش هايي که زياد سخت نيستند و تنها حکم سرگرمي دارند ولی حس خوبي به کاربران منتقل مي کنند. اين چالش ها نيز مي توانند تاثير زيادي رو تعامل کاربران داشته باشند؛ زيرا کاربران براي مدت کوتاهي استوري شما را نگه مي دارند و به چالش فکر مي کنند. با استفاده از اين ۳ راه کار مي توانيد کاربران را به صورت ناخودآگاه تشويق به نگه داشتن استوري کنيد.
  1. استفاده از استيکر Sound on براي افزايش صدا توسط کاربران

بسياري از افراد استوري ها را به صورت بدون صدا مي بينند؛ زيرا معمولاً استوري ها را در محل هاي عمومي و براي پر کردن زمان خالي مي بينند! ولی گاهي افراد مي توانند استوري را با صدا ببينند ولی صداي موبايل آن ها کم است. اين استيکر به اين معني است که در استوري شما يک صدا مانند موسيقي وجود دارد و بايد صداي موبايل را زياد کنند. تا زماني که کاربران متوجه اين استيکر نشوند، آن را بدون صدا مي بينند ولی به محض ديدن اين استيکر، يک بار ديگر استوري را به همراه صدا مي بينند. البته توجه داشته باشيد با اين استيکر شما از کاربران تقاضا مي کنيد که آن را گوش کنند؛ بنابراين محتواي صوتي شما بايد ارزش گرفتن وقت کاربران را داشته باشد تا موجب نارضايتي آن ها نشود.
  1. ايجاد نظرسنجي هاي دو گزينه اي!

در موارد قبلي از اهميت ايجاد نظرسنجي سخن گفته ايم و مي دانيد که نظرسنجي ها چقدر اهميت دارند! نظرسنجي هاي دو گزينه اي نيز از اهميت بسيار زيادي برخوردارند و با استفاده از آن ها مي توانيد نظر مثبت يا منفي کاربران را بدانيد. مثلاً چنانچه قصد توليد يک محصول آموزشي داريد و در انتخاب جلد و بسته بندي آن مي خواهيد از نظر کاربران استفاده کنيد، مي توانيد دو تصوير را در يک استوري منتشر کنيد و با استفاده از ابزار نظرسنجي، نظر کاربران را جويا شويد و در انتخاب بسته بندي محصول خود تصميم بهتري بگيريد. سعي کنيد به جاي استفاده از پاسخ هاي بله و خير از پاسخ هاي خلاقانه استفاده کنيد تا کاربران ترقيب به انتخاب يک گزينه شود. بررسي ها نشان مي دهد معمولاً درصد کاربراني که نسبت به نظرسنجي هاي داراي پاسخ خلاقانه عکس العمل مي دهند، نسبت به نظرسنجي هاي بله و خير بيشتر است.

نتيجه گيري

برقراري ارتباط با کاربران و ايجاد اعتماد در آن ها بسيار مشکل است ولی با استفاده از برخي تعاملات و ميکروتعاملات مي توان آن را انجام داد. از طرفي براي توسعه يک کسب وکار و صفحه اينستاگرام بايد با کاربران خود ارتباط برقرار کنيد! براي برقراري ارتباط با کاربران، آيا ابزاري بهتر از محتوا وجود دارد؟ قطعا خير! محتوا يعني هر آنچه که براي کاربران ارزش داشته باشد؛ بنابراين محتواي اينستاگرام مي تواند پست، استوري، نظرسنجي، ويدئو، ابزار Question و… باشد. سعي کنيد با استفاده از ابزارهايي که اينستاگرام در اختيار شما قرار مي دهد، تعامل خوبي با کاربران ايجاد کنيد. هرچقدر تعامل و ارتباط شما با کاربران بيشتر باشد، اعتماد آن ها بيشتر مي شود و هرچقدر کاربران بيشتر به شما اعتماد کنند، محصولات کسب وکارتان بيشتر فروش مي رود. در حال حاضر روزانه ۴۰۰ ميليون کاربر در بخش استوري اينستاگرام فعاليت مي کنند و کسب وکارها نيز در حال رشد هستند. بايد سعي کنيد تعامل بيشتري با کاربران داشته باشيد تا بتوانيد از رقيبان خود سبقت بگيريد. حالا شما به ما بگوييد! اگر اطلاعات اين مقاله مفيد بوده، اکنون شما به سوال ما پاسخ دهيد. اگر مديريت يک کسب وکار اينستاگرامي را برعهده داريد، براي براي افزايش تعامل کاربران از کدام روش ها استفاده مي کنيد؟ راه کارهاي در بخش نظرات به ما بگوييد تا بتوانيم اين مقاله را کامل تر کنيم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *