هر کاربري در اينستاگرام به يک يا چند موضوع خاص علاقه خيلي زيادي دارد ممکن است چندين صفحه مربوط به آن موضوعات را دنبال کرده باشد! اين مسئله باعث شده تا اينستاگرام قابليت بسيار خوبي را به شبکه اجتماعي خود اضافه کند و اين قابليت، دنبال کردن هشتگ هاي اينستاگرام است. بسياري از کاربران براي ديدن پست هاي مربوط به يک موضوع خاص وارد بخش جستجوي هشتگ ها مي شوند و از اين طريق تمام پست هاي مربوط به هشتگ موردعلاقه خود را مي بينند؛ چنانچه شما در اينستاگرام يک هشتگ خاص مانند #دريا را جستجو کنيد، پست هاي مربوط به صفحات عمومي (صفحاتي که Private نيستند) که در آن هشتگ دريا قرار گرفته باشد را به شما نمايش مي دهد. البته تنها پست هاي مربوط به صفحاتي که خصوصي (Private) نباشند به شما نمايش داده مي شوند. فرض کنيد يک صفحه پرايوت است و يک عکس با #دريا منتشر کرده باشد، چنانچه شما آن صفحه را فالو نکرده باشيد، پست آن صفحه در آن هشتگ نمايش داده نمي شود. در اين مقاله قصد داريم به شما آموزش دهيم که چطور مي توانيد هشتگ هاي موردنظر خود را دنبال کنيد و تمام پست هاي آن را ببينيد. چنانچه آماده هستيد، در ادامه مقاله ما را همراهي کنيد!

فالو کردن هشتگ در اينستاگرام

اگر مي خواهيد پست ها و استوري هاي مربوط به يک هشتگ خاص را ببينيد، ابتدا بايد از طريق هشتگ محبوب موضوع موردنظر خود را دنبال کنيد. براي فالو کردن هشتگ در اينستاگرام بايد وارد صفحه آن هشتگ شويد؛ براي اين کار، دو راه حل وجود دارد:
  • از طريق پستي که آن هشتگ را استفاده کرده است، بر روي آن هشتگ کليک کنيد تا وارد صفحه هشتگ موردنظر شويد.
  • از طريق  بخش Explore اينستاگرام وارد تب Tags شويد و هشتگ موردنظر خود را جستجو کنيد. اکنون وارد صفحه موردنظر خود شويد تا پست ها و استوري هاي آن هشتگ را ببينيد.
  اکنون که وارد صفحه هشتگ موردنظرتان شده ايد، در بالاي همين صفحه گزينه اي به نام Follow وجود دارد که با کليک بر روي آن، اين هشتگ به بخش هشتگ هاي فالو شده در پروفايل اضافه مي شود.   از الان به بعد تمام پست ها و استوري هاي جديد آن هشتگ در صفحه اول (Feed) اينستاگرام نمايش داده مي شوند
کلیک کنید  رازهای طراحی بنرهای تبلیغاتی فوق العاده در اینستاگرام

چگونه هشتگ هاي فالوشده را آنفالو کنيم؟

بسياري از کاربران بنابراين از فالو کردن هشتگ در اينستاگرام، به دلايل مختلفي نظير زياد بودن پست هاي جديد آن هشتگ قصد آنفالو کردن آن هشتگ را دارند. براي اين کار کافي است وارد پروفايل اينستاگرام خود شويد؛ سپس در بخش فالوينگ ها وارد بخش Hashtags شويد و آن هشتگ را آنفالو کنيد. همچنين مي توانيد با ورود به صفحه هر هشتگ (همان بخشي که هشتگ موردنظرتان را فالو کرده ايد) گزينه Unfallow را ببينيد و با کليک بر روي آن، هشتگ دنبال شده را آنفالو کنيد.  

هشتگ هاي فالوشده چگونه در صفحه فيد اينستاگرام ظاهر مي شوند؟

به عنوان يک کاربر اينستاگرام، حتماً تعداد از کاربران را دنبال کرده ايد و پست هاي آن ها را در صفحه اول اينستاگرام خود ديده ايد! پست هاي کاربران به همراه نام کاربري آن ها در صفحه اول نمايش داده مي شوند و مي توانيد تعداد لايک ها و حتي کامنت هاي آن پست را ببينيد. نمايش پست هشتگ ها کمي با نمايش پست کاربران متفاوت است! چنانچه يک هشتگ را دنبال کرده باشيد، تنها برخي از پست هاي آن هشتگ توسط اينستاگرام به شما نمايش داده مي شوند. مطابق الگوريتم هاي اينستاگرام پست هايي که ممکن است شما به آن ها علاقه داشته باشيد، در صفحه اول اينستاگرام به شما نمايش داده مي شوند؛ زيرا چنانچه اينستاگرام بخواهد تمام پست هاي هشتگ محبوبتان را به شما نمايش دهد، روزانه هزاران پست در صفحه اول اينستاگرامتان ديده مي شود که تنها باعث آزار شما مي شود. به همين دليل اينستاگرام مطابق فعاليت هايتان در اين شبکه اجتماعي، فقط تعداد محدودي از پست هاي مربوط به هشتگ دنبال شده را مطابق پست هاي موردعلاقه تان را به شما نمايش مي دهد. اگر يک هشتگ خاص را دنبال کرده باشيد، اينستاگرام در هنگام نمايش پست هاي آن هشتگ به جاي نام کاربري فردي که آن پست را منتشر کرده است، نام هشتگ دنبال شده را به شما نمايش مي دهد:   جالب است بدانيد اينستاگرام هنگام نمايش استوري هاي مربوط به هشتگي آن را فالو کرده ايد هم به جاي نمايش نام کاربري، نام آن هشتگ را به شما نمايش مي دهد؛ از طرفي به جاي نمايش استوري ها به صورت تکي، تمام استوري هايي که بخاطر دنبال کردن اين هشتگ به شما نمايش داده مي شوند را در يک استوري جمع آوري کرده و به شما نشان مي دهد:
کلیک کنید  ثبت نام اینستاگرام آموزش
  مسئله مهم ديگر اين است که در بخش استوري ها هم شما به جاي نام کاربري، آن هشتگ را مي بينيد و نام کاربري فردي که آن استوري را به اشتراک گذاشته را مي توانيد در زير هشتگ ببينيد:   يک نکته مهم! در هر هشتگي که شما آن را دنبال مي کنيد، پست هاي جذاب زيادي وجود دارند که شما آن ها را دوست داريد؛ از طرفي پست هايي هم وجود دارند که شما علاقه اي به ديدن آن ها نداريد! با لايک کردن و درج کامنت زير پست هايي از هشتگ دنبال شده که به آن ها علاقه داريد، اينستاگرام متوجه مي شود که شما طرفدار کدام پست ها هستيد و در صفحه اول اينستاگرام، تصاويري مانند همان پست هايي که شما لايک کرده ايد را به شما نمايش مي دهد. بنابراين چنانچه هشتگي را دنبال مي کنيد، فقط پست هايي را لايک کنيد که به آن ها علاقه داريد و چنانچه به پستي علاقه نداريد، آن را لايک نکنيد؛ زيرا اينستاگرام پست هاي ديگري مانند همين پست ها به شما نمايش مي دهد و چنانچه به آن ها علاقه اي نداشته باشيد، اذيت مي شويد. همچنين چنانچه به پستي علاقه نداريد، کافي است بر روي سه نقطه در بالا و سمت راست آن پست کليک کنيد و گزينه Don’t Show for this hashtag را انتخاب کنيد تا ديگر پست هايي مانند آن را در صفحه فيد اينستاگرام خود نبينيد.   توجه داشته باشيد که برخي از هشتگ ها علاوه بر اينکه معني خاصي دارند، ممکن است نام برند يا حتي اصطلاح خاصي باشند که در اينستاگرام استفاده مي شوند! مثلاً چنانچه شما به حيوانات علاقه داريد، ممکن است هشتگ goat را دنبال کنيد و انتظار داشته باشيد که تنها تصاوير مربوط به اين حيوان نمايش داده شوند! ولی واقعيت اين است که چنانچه اين هشتگ را در اينستاگرام جستجو کنيد، بسياري از ورزشکاران از کلمه goat (خلاصه شده اصطلاح greatest of all time) استفاده مي کنند و چنانچه اين هشتگ را دنبال کرده باشيد بسياري از پست هاي مربوط به ورزشکاران در صفحه فيد شما نمايش داده مي شوند. البته اين مشکل به راحتي بنابراين از چند روز رفع مي شود؛ تنها کافي است در پست هاي نامرتبط با هشتگ دنبال شده، بر روي سه نقطه کليک کنيد و گزينه Don’t Show for this hashtag که در بخش قبلي توضيح داديم را انتخاب کنيد.
کلیک کنید  راهنمای کامل دی اکتیو کردن اینستاگرام
به مرور زمان اينستاگرام متوجه مي شود که هدف شما از فالور کردن هشتگ در اينستاگرام يعني چه و تنها پست هاي موردنظرتان را به شما نمايش مي دهد. با گذشت چند روز از دنبال کردن هشتگ و پنهان کردن محتواي غيرمرتبط، به راحتي مي توانيد محتواي موردنظر خود را در بخش فيد اينستاگرام مشاهده کنيد و فالو کردن هشتگ در اينستاگرام لذت ببريد.

کدام هشتگ ها براي افزايش مشتري کسب وکارمان مفيد هستند؟

اينستاگرام کاربران بسيار زيادي دارد و همين مسئله باعث شده تا مخاطبان هدف هر کسب وکاري در آن وجود داشته باشد. چنانچه در اينستاگرام فعاليت مي کنيد، حتماً صفحات مختلف زيادي را ديده ايد که مربوط به شرکت ها يا کسب وکارهاي کوچک و بزرگي هستند. مثلاً چنانچه علاقه زيادي به خريد لباس داريد، حتماً چندين صفحه مربوط به فروشگاه لباس را دنبال کرده ايد و بخشي از خريد خود را از طريق اين صفحات انجام مي دهيد. به نظرتان چند نفر مانند شما از اين صفحات خريد مي کنند؟ تعداد زيادي از کاربران هستند که به صورت آنلاين محصول موردنظر خود را خريداري مي کنند و در کمتر از يک هفته آن محصول را تحويل مي گيرند. در اصل اين کسب وکارها از اينستاگرام براي معرفي محصولات يا خدمات خود استفاده مي کنند و جالب است بدانيد بسياري از آن ها درآمدهاي خود را تا چندين برابر افزايش داده اند. چنانچه بخواهيم از هشتگ ها براي رشد کسب وکارمان استفاده کنيم، چندين نوع هشتگ به شما کمک زيادي مي کنند! در ادامه با ما همراه باشيد تا ۵ نوع از هشتگ هايي که به توسعه کسب وکارها کمک مي کنند را بررسي کنيم:  
  1. هشتگ برند شخصي خود را دنبال کنيد!

بسياري از کسب وکارها هشتگ مربوط به برند شخصي خود را دارند؛ در اصل هر پستي با اين هشتگ منتشر مي شود، مربوط به برند شما است. بسياري از اين پست ها شما را تگ مي کنند ولی برخي پست ها ممکن است شما تگ نشويد ولی با استفاده از هشتگ ها مي توانيد اين پست ها را ببينيد.
کلیک کنید  بازیابی پسورد اکانت هک شده اینستاگرام
چنانچه برند شما شناخته شده باشد، حتماً يک هشتگ اختصاصي براي برند خود داريد و چنانچه آن را جستجو کنيد، پست هاي زيادي را مي بينيد که مرتبط با هشتگ شما هستند. مثلاً چنانچه هشتگ #nike را در اينستاگرام جستجو کنيد، ميليون ها پست مي بينيد و دليل آن، استفاده ميليون ها کاربر از محصولات اين کمپاني است. حال چنانچه هشتگ يک کسب وکار تازه کار را جستجو کنيد، تعداد بسيار کمي پست مرتبط با آن را مي بينيد که اکثر آن ها هم پست هاي منتشرشده در صفحه آن کسب وکار است. البته نبايد نگران باشيد، زيرا به مرور زمان تعداد پست هاي هشتگ اختصاصي کسب وکارتان افزايش پيدا مي کند. براي تشويق کاربران به اشتراک گذاري پست ها با هشتگ اختصاصي خود، هشتگ اختصاصي خودتان را دنبال کنيد و هنگام اشتراک گذاري پست مرتبط با آن هشتگ توسط کاربران، آن را از طريق استوري به کاربران صفحه خود هم نمايش دهيد. اين کار کاربران را تشويق به اشتراک گذاري پست هايي با هشتگ اختصاصي کسب وکارتان مي کند و به راحتي مي توانيد ميزان تعامل کاربران را متحول کنيد. کاربران گاهي پست هاي بسيار خوبي به اشتراک مي گذارند و اين موارد ايده هاي بسيار خوبي در زمينه توليد محتواي براي آن صفحه به شما مي دهد؛ مثلاً کاربران نظراشان را در مورد فعاليت هاي شما در قالب يک پست يا استوري به اشتراک مي گذارند و به راحتي مي توانيد از نظر کاربران براي توليد محتواي استوري يا پست هاي صفحه اينستاگرام خود استفاده کنيد. در اين مورد حتي مي توانيد آموزش فالو کردن هشتگ در اينستاگرام را براي هشتگ اختصاصي خود به کاربران ياد بدهيد؛ مثلاً هشتگ خود را در استوري قرار دهيد و از کاربران بخواهيد با ورود به اين صفحه، هشتگ اختصاصي برندتان را دنبال کنند!
  1. هشتگ مربوط به رويدادهاي مختلف را دنبال کنيد!

در حوزه فعاليتي هر کسب وکاري رويدادهايي وجود دارد که در زمينه توليد محتواي صفحه اينستاگرامتان کمک زيادي به شما مي کند. اين رويدادها مي تواند کمک زيادي به افزايش تعامل کاربران با صفحه شما کند؛ مثلاً مي توانيد در مورد اين رويدادها با کاربران بحث کنيد يا با اشتراک گذاري يک پست در مورد آن رويداد، از کاربران بخواهيد نظر خودشان را از طريق کامنت به شما بگويند. برخي از اين رويدادها که در افزايش تعامل کاربران مفيدند، عبارتند از:
  • کنفرانس ها يا همايش هاي مربوط به حوزه فعاليتي کسب وکارتان
  • رويدادهاي زنده مربوط به محل فعاليت کسب وکارها محلي نظير کنسرت، مسابقه ورزشي يا جشن
  • رويدادهاي داوطلبانه و خيريه اي
  • رويدادهاي موردعلاقه کاربران که با کسب وکارتان مرتبط است؛ مثلاً چنانچه در زمينه فروش تلسکوپ فعاليت مي کنيد، مي توانيد از رويداد ماه گرفتگي براي افزايش تعامل کاربران يا حتي توليد محتوا استفاده کنيد.
کلیک کنید  استفاده درست از هشتگ اینستاگرام برای افزایش بازدید پست ها
با استفاده از اين ۴ ايده، به راحتي مي توانيد پست هاي خوبي توليد کنيد و تعامل صفحه خود را افزايش دهيد.
  1. استفاده از تاپيک هاي پرمخاطب که با کسب وکارتان مرتبط است!

در هر حوزه فعاليتي، تاپيک هايي وجود دارند که کاربران تعامل خوبي با آن برقرار مي کنند؛ مثلاً چنانچه در زمينه فروش آنلاين غذاي رستوران ها فعاليت مي کنيد، مي توانيد هشتگ هاي مربوط به بهترين رستوران ها را دنبال کنيد و از آن براي توليد محتواي خود ايده بگيريد. در صفحات اينستاگرام مربوط به کسب وکارها، گاهي محتوايي ديده مي شود که اين محتوا ارتباط مستقيمي با آن کسب وکار ندارند ولی کاربران آن صفحه تعامل بسيار خوبي با چنين پست هايي برقرار مي کنند. اين کار به شما کمک مي کند تا بتوانيد پست هاي صفحه خود را با استفاده از آن هشتگ ها بالا بياوريد و کاربران بيشتري را به صفحه خود جذب کنيد.
  1. هشتگ مربوط به مسابقات يا کمپين هاي خود را دنبال کنيد!

در مورد مسابقه اينستاگرامي چيزي شنيده ايد يا در اين شبکه پست هاي مربوط به مسابقات را ديده ايد؟ مسابقه اينستاگرامي، مسابقاتي هستند که با استفاده از آن مي توانيد تعامل کاربران را تا حد بسيار زيادي افزايش دهيد. يکي از روش هاي انتشار پست هاي مربوط به مسابقه که کمک زيادي به رشد صفحه شما مي کند، استفاده از هشتگ اختصاصي براي مسابقه خود است که البته بايد توجه داشته باشيد اين هشتگ توسط کاربران ديگر استفاده نشده باشد يا در صورت استفاده، مربوط به تاريخ هاي گذشته باشد. زيرا چنانچه در هنگام برگزاري مسابقه کاربراني پست هاي غيرمرتبط با مسابقه اينستاگرامي شما منتشر کنند، روند مسابقه کمي به مشکل مي خورد!
  1. پيدا کردن هشتگ هايي براي توليد محتواي سرگرم کننده و جذاب

هدف اصلي کاربران براي استفاده از اينستاگرام سرگرمي و گذراندن وقت است! با وجود آن که اينستاگرام کمک زيادي به رشد کسب وکارها مي کند، ولی واقعيت چيزي است که گفتيم؛ در اصل کاربران هر خريدي از صفحه اينستاگرام شما انجام مي دهند، در هنگام وقت گذراندن اوقات فراغتشان است.
کلیک کنید  ۴ فاکتور مهم در آنالیز بازاریابی اینستاگرام
سعي کنيد به دنبال کردن تاپيک ها و هشتگ هايي در اينستاگرام بپردازيد که با استفاده از آن بتوانيد نظر کاربران را جلب کنيد. هميشه به دنبال توليد محتوا براي معرفي محصولات و خدمات خود نباشيد و سعي کنيد پست هاي جذابي براي کاربران توليد کنيد.

چگونه با استفاده از هشتگ ها مخاطبان هدف کسب وکارمان را پيدا کنيم؟

مهم ترين هدف کسب وکارها براي استفاده از اينستاگرام پيدا کردن مخاطبان هدف است! مخاطبان هدف افرادي هستند که به محصولات يا خدمات کسب وکارها نياز دارند. با قابليت جديد اينستاگرام، تمام کاربران مي توانند هشتگ موردنظر خود را فالو کنند و به اين صورت پست هاي اين هشتگ را ببينند. در گذشته چنانچه کاربري به خريد يک محصول يا خدمات خاصي نياز داشت، احتمالاً بنابراين از جستجو صفحات مختلف به سراغ هشتگ هاي مربوط به حوزه موردنظر خود مي رفت. امروزه با درنظر گرفتن الگوريتم هاي اينستاگرام استفاده از هشتگ هاي اينستاگرام کمي هوشمندانه شده است و معمولاً پست هاي مرتبط با هشتگ استفاده شده به کاربران نمايش داده مي شود. با استفاده از هشتگ هاي مرتبط با محصولات يا خدمات خود به راحتي مي توانيد مشتريان جديدي جذب کنيد و محصول يا خدمات خود را به آن ها بفروشيد. هر چقدر استفاده از هشتگ ها به صورت هدفمندانه تر باشد، مخاطبان هدف بيشتري جذب مي شوند و هر چقدر مخاطبان هدف بيشتر باشند شانس افزايش مشتري و در نهايت فروش بيشتر مي شود. مثلاً فرض کنيد يک کسب وکار محلي داريد که تنها در يک ناحيه جغرافيايي نظير شهر اهواز فعاليت مي کنيد! با استفاده از هشتگ اهواز به راحتي مي توانيد مخاطبان بيشتري جذب کنيد. همچنين با استفاده از هشتگ هاي هدفمند تر مي توانيد مخاطبان هدف زيادي را به سمت کسب وکارتان جذب کنيد. نتيجه گيري هشتگ اينستاگرام يک قابليت بسيار عالي است که کاربران با استفاده از آن مي توانند پست هاي صفحات مختلف را به صورت يکجا ببينند. جديداً در قابليت هاي اخير اينستاگرام، امکان فالو کردن هشتگ در اينستاگرام فراهم شده است و به راحتي مي توانيد پست هاي مربوط به هشتگ محبوب خود را دنبال کنيد. اکنون شما بگوييد! چنانچه مديريت يک صفحه اينستاگرامي را برعهده داريد و به هشتگ هاي مختلفي علاقه داريد، به نظرتان دنبال کردن هشتگ ها توسط شما به عنوان يک کاربر در افزايش فروش آن کسب وکار تاثيرگذار است؟ در بخش نظرات از تجربيات خود به ما و ساير کاربران بگوييد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *