يکي از مهم ترين چالش هايي که بازاريابان شبکه هاي اجتماعي با آن روبرو هستند، زمان بندي پست اينستاگرام است؛ ولی بنابراين از خواندن اين مقاله شاهد خوشحالي اين دسته از کاربران هستيم! ولی دليل آن چيست؟ بسياري از بازاريابان شبکه هاي اجتماعي از فيسبوک استفاده مي کنند و براي استفاده از اين شبکه اجتماعي در بخش بازاريابي کسب وکار، نياز به استفاده از سرويس Creator Studio هستند. در چند هفته اخير فيسبوک به سرويس Creator Studio يک قابليت بسيار عالي و منحصر به فرد اضافه کرد که بازاريابان به کمک آن توانستند ارسال پست در اينستاگرام با کامپيوتر خود را به راحتي انجام دهند. تا همين امروز، بسياري از کاربران براي ارسال پست در اينستاگرام با کامپيوتر و زمان بندي آن از ابزارهاي ديگري استفاده مي کنند ؛ چنانچه شما هم جزء اين دسته از کاربران هستيد، در ادامه مقاله با ما همراه باشيد تا به شما آموزش دهيم که چگونه اين کار را به کمک فيسبوک و ابزار Creator Studio انجام دهيد.

ارسال پست در اينستاگرام با کامپيوتر به کمک ابزار Creator Studio در فيسبوک

پيش از آن که اين قابليت جديد به ابزار Creator Studio اضافه شود، ابزارهاي زيادي بوجود آمدند که البته بسياري از آن ها هم طرفداران زيادي دارند. تنها مشکلي که وجود داشت، هزينه آن بود که گاهي اوقات کاربران مجبور به پرداخت هزينه هاي سنگين مي شدند تا بتوانند تمام صفحات خود را به صورت کاملاً خودکار بروزرساني کنند. از خبر اضافه شدن قابليت زمان بندي پست ها و ارسال پست در اينستاگرام با کامپيوتر به کمک ابزار Creator Studio چند هفته بيشتر نمي گذرد که تعداد زيادي از کاربران استفاده از ابزارهايي که براي اين کار است را متوقف کرده اند و از فيسبوک استفاده مي کنند. ويژگي بسيار عالي در اين ابزار، قابليت مشاهده پيش نمايش پستي است که براي اينستاگرام زمان بندي مي کنيد؛ دقيقاً مانند پست هاي فيسبوکي که به کمک ابزار Creator Studio ارسال مي کنيد!   اين ويژگي دقيقاً همان چيزي است که سرويس هاي ارسال پست در اينستاگرام با کامپيوتر آن را ندارند؛ گاهي پست ها به صورت نامنظم ارسال مي شوند و دردسرهايي بوجود مي آورند . قابليت کاربري و مهمي که تقريباً هيچ يک از ابزارهاي زمان بندي ارسال پست اينستاگرام ندارند، زمان بندي ويدئوهاي IGtv اينستاگرام است که فيسبوک به شما کمک مي کند تا بتوانيد اين نوع از پست هاي خود را هم زمان بندي کنيد.
کلیک کنید  میخواهم در اکسپلورر اینستاگرام دیده شوم
البته بايد توجه داشته باشيد که هنوز قادر به زمان بندي استوري هاي خود نيستيد ولی بعيد نيست که در آينده اي نه چندان دور، فيسبوک اين مورد را هم پياده سازي کند.

چگونه از قابليت زمان بندي ارسال پست اينستاگرام در فيسبوک استفاده کنيم؟

حدوداً يک ماه از اولين ارائه اين قابليت در Creator Studio مي گذرد و کاربران زيادي به آن دسترسي دارند؛ البته هنوز هم کاربراني هستند که به آن دسترسي ندارند! چنانچه شما هم به قابليت زمان بندي ارسال پست اينستاگرام در فيسبوک دسترسي نداريد، حتماً مي دانيد که فيسبوک و اينستاگرام براي ارائه قابليت هاي جديد خود آن را براي تعداد محدودي از کاربران فعال مي کنند و چنانچه عملکرد درستي داشته باشد، براي کاربران ديگر هم فعال مي کنند. بنابراين چنانچه هنوز براي شما فعال نشده است، آماده باشيد تا چند روز ديگر از اين ابزار استفاده کنيد. براي استفاده از اين ابزار ابتدا يک حساب Creator Studio به اينستاگرام خود متصل کنيد.   پس اتصال حساب Creator Studio به اينستاگرام، کافي است وارد صفحه Creator Studio شويد. در بالاي همين صفحه دو آيکن مربوط به فيسبوک و اينستاگرام در دسترس شما است که با کليک بر روي آيکن اينستاگرام مي توانيد از قابليت ارسال پست در اينستاگرام با کامپيوتر استفاده کنيد.   در تصوير بالا گزينه اي به نام Create Post وجود دارد که با کليک بر روي آن دو گزينه ديگر به نام Instagram Feed و IGtv ديده مي شود. با استفاده از اين دو گزينه مي توانيد پست هاي اينستاگرام يا ويدئوهاي IGtv را ايجاد و زمان بندي کنيد. در ادامه به بررسي و آموزش استفاده از اين دو بخش و ارسال پست (به صورت عکس، چند عکس يا ويدئو) و IGtv (ويدئو( مي پردازيم.

الف) زمان بندي ارسال پست اينستاگرام با استفاده از Creator Studio

بسياري از کاربران به دنبال راه حلي آسان، رايگان و البته دقيق براي ارسال پست در اينستاگرام با کامپيوتر هستند. تا کنون ابزارهاي کمکي زيادي بوجود آمده اند که برخي از آن ها کاربردي هستند و البته هزينه هايي را هم به صورت ماهانه از کاربران دريافت مي کنند. در چند هفته اخير فيسبوک يک ابزار بسيار عالي را به بخش Creator Studio خود اضافه کرد تا کاربران مانند ابزار زمان بندي پست هاي فيسبوک در اين ابزار، بتوانند پست هاي اينستاگرام خود را هم زمان بندي کنند.
کلیک کنید  بایدها و نبایدهای استفاده از ویدئو در لینکدین
براي استفاده از اين قابليت کافي است وارد بخش Creator Studio شويد و از طريق نوارابزار بالا، بر روي آيکن اينستاگرام کليک کنيد.   پس از کليک بر روي اين آيکن در سمت چپ گزينه اي به نام Create Post ديده مي شود که با کليک بر روي آن، دو گزينه در اختيار شما قرار مي گيرد. براي ارسال پست در اينستاگرام با کامپيوتر کافي است بر روي گزينه Instagram Feed کليک کنيد تا وارد صفحه مربوط به آن شويد:   در سمت راست صفحه يک پنجره باز مي شود که بايد اکانت موردنظر را براي ارسال پست انتخاب کنيد؛ البته چنانچه تنها يک اکانت داريد، فقط همان اکانت براي شما نمايش داده مي شود ولی چنانچه چندين اکانت را به کمک فيسبوک مديريت مي کنيد، بايد اکانت موردنظر خود را انتخاب کنيد. بنابراين از انتخاب اين گزينه پنجره ديگري (Post to Instagram) براي شما باز مي شود که بايد اطلاعات موردنظر را براي زمان بندي ارسال پست اينستاگرام انتخاب کنيد:  

در اين بخش چندين گزينه در دسترس شما قرار دارد:

Your Post: در اين بخش مي توانيد توضيحات يا کپشن مربوط به پست خود را وارد کنيد؛ توجه داشته باشيد که چنانچه قصد داريد از هشتگ ها استفاده کنيد، بايد در همين بخش وارد کنيد. حواستان به محدوديت تعداد کاراکتر باشد؛ شما تنها قادر به اضافه کردن ۲۲۰۰ کاراکتر، ۳۰ منشن و ۳۰ هشتگ هستيد! البته دقيقاً مانند اپليکيشن اينستاگرام، اجباري براي نوشتن کپشن نيست ولی براي دريافت بازخورد بيشتر (مخصوصاً کامنت) يک کپشن عالي بنويسيد! Add Location: چنانچه قصد اضافه کردن لوکيشن براي پست اينستاگرام خود را داريد، از طريق اين بخش يک لوکيشن به تصوير خود اضافه کنيد. براي اضافه کردن لوکيشن کافي است نام شهر يا کشور موردنظر را بنويسيد و از پيشنهادات اينستاگرام استفاده کنيد؛ مثلاً نام Tehran را جستجو کنيد و بنابراين از نمايش اين نام در بخش پيشنهادات اينستاگرام، بر روي آن کليک کنيد تا انتخاب شود.   Add Content: در اين بخش هم بايد تصاوير يا ويدئوهاي موردنظر خود را آپلود کنيد تا اينستاگرام در زمان مشخص آن را در صفحه شما منتشر کند. جالب است بدانيد به راحتي مي توانيد همين تصاوير و ويدئوها را به صورت هم زمان، در فيسبوک هم منتشر کنيد! يک نکته! بسياري از صفحات تجاري براي آن که پست زيباتري داشته باشند، هشتگ ها را در بخش کامنت درج مي کنند. اين دسته از کاربران بايد توجه داشته باشند که اين ابزار قابليت درج کامنت ندارد و چنانچه مي خواهيد هشتگ خود را به صورت هم زمان در پست درج کنيد، بايد در همين بخش کپشن قرار دهيد يا بلافاصله بنابراين از انتشار پست، به کمک نسخه دسک تاپ اينستاگرام يا اپليکيشن آن، هشتگ هاي خود را در بخش کامنت قرار دهيد.
کلیک کنید  آموزش جامع اینستاگرام (۰ تا ۱۰۰)
همچنين لازم است بدانيد که هنگام نوشتن کپشن، اضافه کردن هشتگ و همچنين منشن کردن افراد اطلاعات در زير جعبه کپشن بروز مي شود! مثلاً مي توانيد بفهميد که چند نفر ديگر را مي توانيد منشن کنيد يا چه تعداد کاراکتر ديگر بنويسيد.   در بخش اضافه کردن محتوا هم مي توانيد تا ۱۰ عکس و فيلم را اضافه کنيد و در صورت اضافه کردن بيش از يک عکس يا فيلم، از قابليت پست هاي چندگانه اينستاگرام استفاده مي شود. مسئله مهم اين است که چنانچه پست خود را از طريق فيسبوک اضافه کنيد، ديگر قادر به آپلود فايل نيستيد و چنانچه روش آپلود را انتخاب کنيد، ديگر نمي توانيد از تصاوير و ويدئوهاي فيسبوک استفاده کنيد! بنابراين چنانچه بخشي از مديا در کامپيوتر شما و بخشي ديگر در فيسبوک است، ابتدا بايد همه آن ها را در کامپيوتر خود ذخيره کنيد و سپس با استفاده از روش آپلود، آن ها را به عنوان مدياي پست خود آپلود کنيد. البته مي توانيد پست هاي کامپيوتر را به فيسبوک اضافه کرده و از روش مدياي فيسبوک استفاده کنيد ولی مشکلي که وجود دارد، اين است که در صورت آپلود تصاوير و ويدئوها در فيسبوک به صورت پست ظاهر مي شوند. يک نکته! هنگامي که تصاوير خود را آپلود مي کنيد، ابزار Creator Studio آن را به صورت مربع برش مي دهد. بنابراين چنانچه نياز به ويرايش آن به شکل ديگري داريد، کافي است بر روي عکس خود کليک کنيد و سپس گزينه Crop را بزنيد:   در اين مرحله به راحتي مي توانيد تصاوير خود به شکل دلخواه خود برش بزنيد و در اينستاگرام منتشر کنيد؛ البته بايد توجه داشته باشيد که اينستاگرام هم براي برش تصاوير محدوديت هايي دارد و نمي توانيد تصاوير را با هر سايزي منتشر کنيد! در بخش بعد مي توانيد تصوير خود را به هر سايزي که مي خواهيد تغيير دهيد و بخش مناسبي از عکس را جهت انتشار در اينستاگرام انتخاب کنيد. بنابراين از انجام تغييرات بر روي ذخيره کلکي کنيد تا تنظيمات دلخواه شما سيو شوند.
کلیک کنید  صفر تا صد ساخت فروشگاه آنلاین
همچنين چنانچه محتواي شما ويدئويي است، بايد توجه داشته باشيد که زمان آن کمتر از ۳ ثانيه و بيشتر از ۶۰ ثانيه نباشد! يک نکته! در اپليکيشن اينستاگرام چنانچه بخواهيد ويدئو منتشر کنيد، ابزارهاي مختلفي در اختيار شما قرار دارد؛ مثلاً مي توانيد افکت خاصي به ويدئو بدهيد! با نهایت تاسف در Creator Studio هيچ ابزاري براي ويرايش ويدئو وجود ندارد. بنابراين پيش از آپلود و انتشار ويدئو، اطمينان حاصل کنيد که ويدئو مطابق دلخواه شما است. چنانچه بنابراين از آپلود متوجه اشتباه يا ايرادي در ويدئو شديد، کافي است بر روي ويدئو کليک کرده و آن را حذف کنيد.   پس از آپلود دوباره ويدئو، هنگامي که ويدئو کامل آپلود شود، آيکن آپلود به رنگ سبز در مي آيد که مي توانيد وارد مرحله بعد شويد. در صفحه بالا گزينه اي به نام Publish وجود دارد که با کليک بر روي آن، پست شما سريعاً آپلود مي شود ولی چنانچه قصد داريد ويدئوي خود را به کمک زمان بندي ارسال پست اينستاگرام ارسال کنيد، به راحتي مي توانيد بر روي فلش پايين در کنار گزينه Publish کليک کنيد.   در اين بخش مي توانيد زمان انتشار ويدئوي خود را مشخص کنيد و سپس بر روي schedule کليک کنيد تا پست شما زمان بندي شود. بنابراين از زمان بندي ارسال پست اينستاگرام مي توانيد آن را در بخش محتواي Creator Studio فيسبوک خود ببينيد.   يک نکته! توجه داشته باشيد که پست اينستاگرام را نمي توانيد از طريق Creator Studio ويرايش کنيد و بايد منتشر انتشار آن باشيد! بنابراين از انتشار از طريق اپليکيشن اينستاگرام پست موردنظر خود را ويرايش کنيد.

ب) زمان بندي IGtv اينستاگرام با استفاده از Creator Studio

يکي ديگر از کاربردهاي ابزار Creator Studio، قابليت زمان بندي IGtv اينستاگرام است! چنانچه شما هم به دنبال ابزاري براي زمان بندي انتشار ويدئوهاي طولاني خود که به کمک IGtv در اينستاگرام منتشر مي کنيد هستيد، در اين بخش ما را همراهي کنيد. براي اين کار وارد Creator Studio شويد و سپس از طريق نوارابزار بالا (مانند بخش قبلي) بر روي آيکن اينستاگرام کليک کنيد. در اين بخش گزينه اي به نام Create Post ديده مي شود که با کليک بر روي آن، دو گزينه ديده مي شود؛ گزينه IGtv را انتخاب کنيد.
کلیک کنید  حساب خصوصی اینستاگرام آموزش
 

IGtv Video details

در اين بخش بايد اطلاعات موردنظر خود را که به ويدئو مربوط مي شود، وارد کنيد. Upload: در اين بخش بايد ويدئوي خود را آپلود کرده يا از طريق محتويات صفحه فيسبوک خود انتخاب کنيد. Title: در اين بخش بايد عنواني را براي ويدئوي خود انتخاب کنيد تا در صفحه اينستاگرام به کاربران نمايش داده شود. Description: در اين بخش بايد توضيحات مربوط به ويدئوي خود را بنويسيد تا در هنگام انتشار، در زير ويدئو نمايش داده شود. Cover Image در اين بخش بايد يک تصوير براي IGtv خود انتخاب کنيد. Verticial: در اين بخش بايد تصوير موردنظر را از خود ويدئو انتخاب کنيد يا يک تصوير جديد (به کمک گزينه Upload Custom image) آپلود کنيد تا پيش نمايش آن را ببينيد. Choose Where Your Video Will Appear: با تيک زدن اين گزينه، IGtv شما علاوه بر نمايش در بخش IGtv صفحه، در فيد و پروفايل شما هم نمايش داده مي شود. انتخاب اين گزينه کاملاً بستگي به سياست هاي مديريت صفحه اينستاگرام شما دارد! هنگامي که شما ويدئوي مربوط به IGtv را آپلود مي کنيد، در پايين پيش نمايش آن ظاهر مي شود که چقدر از آن آپلود شده است! بنابراين از اتمام آپلود، حباب دور آن سبز مي شود و مي توانيد آن را منتشر يا زمان بندي کنيد. يک نکته! توجه داشته باشيد که هنگام زمان بندي IGtv اينستاگرام مي توانيد هشتگ ها، منشن ها و حتي آدرس سايت خود را در بخش توضيحات درج کنيد و از اين لحاظ محدوديتي نخواهيد داشت همچنين بايد توجه داشته باشيد که چنانچه ويدئوي شما عنواني نداشته باشد، نمي توانيد آن را زمان بندي يا منتشر کنيد. اگر در هنگام زمان بندي IGtv اينستاگرام با خطا مواجه شديد، حتماً شرايط IGTV requirements را رعايت نکرده ايد! بنابراين پيشنهاد مي کنم يک بار ديگر آن را چک کرده و دوباره اقدام به انتشار يا زمان بندي کنيد. چنانچه ويدئوي شما بيش از ۱ دقيقه باشد، مي توانيد ۱ دقيقه اول آن را به کاربران در بخش پست هاي صفحه خود نمايش دهيد. همچنين مي توانيد آن را در صفحه فيسبوک خودتان منتشر کنيد و به دنبال کنندگان فيسبوک خود نمايش دهيد. مانند بخش قبلي، چنانچه مي خواهيد ويدئوي شما سريعاً منتشر شود، بر روي Publish کليک کنيد ولی چنانچه نياز به زمان بندي IGtv اينستاگرام داريد، کافي است بر روي فلش پايين کليک کرده و سپس زمان موردنظر براي انتشار IGtv را مشخص کنيد.
کلیک کنید  اینستاگرام برای آیفون و اندروید
چنانچه پست خود را زمان بندي کرده باشيد، کافي است وارد بخش All Content شويد و Igtvها يا پست هاي زمان بندي شده خود را ببينيد؛ البته ممکن است ۱ تا ۲ دقيقه تاخير داشته باشد ولی در نهايت مي توانيد آن را ببينيد.

مهم ترين مزيت ارسال پست در اينستاگرام با کامپيوتر و زمان بندي آن

شايد شما هم مانند بسياري از کاربران ديگر فکر کنيد که با وجود اين همه اپليکيشن و سرويس هاي زمان بندي ارسال پست اينستاگرام چرا بايد از ابزار Creator Studio براي اين کار استفاده کرد؟ پاسخ ساده است! بسياري از کاربران مي خواهند براي انتشار پست هاي خود از نسخه دسک تاپ استفاده کنند ولی با نهایت تاسف نسخه وب اينستاگرام قابليت انتشار پست را ندارد. اين ابزار به شما کمک مي کند تا بتوانيد بدون نياز به اپليکيشن موبايل پست هاي خود را منتشر کنيد. مزيت ديگر اين ابزار اين است که بسياري از بازاريابان شبکه هاي اجتماعي فيسبوک و اينستاگرام را در کنار هم استفاده مي کنند و مي خواهند تمام پست هاي خود را به صورت يکجا ببينند. به کمک ابزار Creator Studio به راحتي مي توانيد زمان بندي IGtv اينستاگرام و پست هاي خود را ببينيد. اين در حالي است که بسياري از سرويس هاي ديگر که عموماً به صورت پولي عرضه مي شوند، قابليت زمان بندي IGtv اينستاگرام را هم ندارند و به کمک اين ابزار مي توانيد از اين قابليت بسيار کاربردي هم بهره مند شويد. مثلاً فرض کنيد يک برنامه ويدئويي داريد که مي خواهيد از طريق اينستاگرام آن را در زمان و روز خاصي منتشر کنيد! کافي است آن را ضبط و زمان آن را مشخص کنيد تا در همان زمان مشخص منتشر شود.

نتيجه گيري

مسئله بسيار مهم در هنگام مديريت صفحه اينستاگرام براي کسب وکارها، ارسال پست در اينستاگرام با کامپيوتر و زمان بندي پست ها است. از طرف ديگر بسياري از صفحات به قابليت زمان بندي IGtv اينستاگرام هم نياز دارند که بايد از ابزارهاي متفاوتي استفاده شود. در اين مقاله به بررسي ابزار Creator Studio پرداختيم که خيلي ساده و بی دردسر مي توانيد پست ها و IGtv خود را زمان بندي کنيد و از طرف ديگر آن را به صورت مستقيم در فيسبوک هم به اشتراک بگذاريد. چنانچه سوالي در اين زمينه داريد، حتماً از طريق بخش نظرات بپرسيد تا مشکل شما را رفع کنيم! اکنون شما بگوييد! به نظر شما براي زمان بندي پست ها و IGtv اينستاگرام کدام ابزارها مناسب هستند؟ در بخش نظرات تجربيات خود را با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *