کاربران هر صفحه اينستاگرام مهم تريني عامل پيشرفت آن صفحه هستند! در اصل هر پستي که در صفحه اينستاگرام خود منتشر مي کنيد، براي افزايش تعامل کاربران با صفحه اينستاگرامتان است و چنانچه صفحه شما کاربران زيادي نداشته باشد تعامل کمتر است. روش هاي مختلفي براي افزايش تعامل کاربران وجود دارد که مهم ترين آن محتوا و پست هاي صفحه است؛ هر چقدر پست هاي شما کاربردي و جذاب تر باشند، کاربران پست شما را بيشتر لايک مي کنند و براي شما کامنت مي گذارند. استوري اينستاگرام هم يکي از ابزارهاي بسيار عالي براي افزايش تعامل کاربران با صفحه اينستاگرام است ولی کاربران چگونه در استوري تعامل برقرار مي کنند؟ ساده ترين راه آن پاسخ دادن به استوري شما است ولی با درنظر گرفتن اين که ريپلاي کردن استوري زمان بر است، کاربران کمتري اين کار را انجام مي دهند. اينستاگرام اين موضوع را به خوبي درک کرده است و ابزارهاي خوبي براي استوري اينستاگرام در دسترس کاربران قرار داده است. يکي از اين ابزارها، استيکر نظرسنجي اينستاگرام است! با استفاده از اين ابزار مي توانيد يک سوال از کاربران بپرسيد و دو گزينه در اختيار آن ها قرار دهيد. کاربران هم با انتخاب يکي از دو گزينه براي شما بازخورد ارسال مي کنند و به راحتي مي توانيد از نظرات آن ها استفاده کنيد. در اين مقاله قصد داريم به آموزش استفاده از نظرسنجي اينستاگرام (Polls) بپردازيم؛ چنانچه آماده هستيد، در ادامه مطلب ما را همراهي کنيد!

ابزار نظرسنجي اينستاگرام چگونه با کسب وکارها کمک مي کند؟

ابزار نظرسنجي اينستاگرام يا Poll ابزاري است که به شما در زمينه دريافت بازخوردهاي کاربران کمک مي کند؛ مثلاً فرض کنيد دو محصول جديد براي کسب وکارتان آماده کرده ايد و مي خواهيد يکي را اکنون و يکي از آن ها را بنابراين از چند روز به کاربران معرفي کنيد! محصولات پرطرفدارتر فروش بيشتري دارند و شما به راحتي مي توانيد با معرفي محصولاتي که کاربران به آن بيشتر نياز دارند، به افزايش مشتري کسب وکار خود کمک کنيد. براي آن که بدانيد کاربران کدام محصول را بيشتر نياز دارند، کافي است کاربر آن دو محصول را در يک استوري به کاربران معرفي کنيد و با استفاده از ابزار نظرسنجي اينستاگرام از آن ها نظر بخواهيد.
کلیک کنید  اشتراک گذاری پست ها در استوری اینستاگرام
لازم است بدانيد بازخورد کاربران در ابزار نظرسنجي اينستاگرام بيشتر از ارسال دايرکت است؛ زيرا کاربر تنها در کمتر از چند ثانيه مي تواند در نظرسنجي شرکت کند. چنانچه نمي دانيد چگونه نظرسنجي اينستاگرام را در استوري هاي خود استفاده کنيد، در بخش بعدي به آموزش آن مي پردازيم ولی چنانچه مي دانيد که چگونه مي توان از نظرسنجي اينستاگرام استفاده کرد، در پايان مطلب با نکاتي در مورد افزايش بازخوردهاي کاربران در بخش نظرسنجي اينستاگرام همراه ما باشيد.

چگونه يک نظرسنجي اينستاگرام (Polls) ايجاد کنيم؟

براي ايجاد نظرسنجي اينستاگرام ۵ مرحله وجود دارد که بايد آن ها را انجام دهيد:
  1. استوري موردنظر خود را ايجاد کنيد!

نظرسنجي اينستاگرام يکي از ابزارهاي بخش استوري است؛ در اصل براي ايجاد نظرسنجي شما بايد يک استوري ايجاد کنيد و نظرسنجي را بر روي آن قرار دهيد. براي ايجاد استوري وارد صفحه اول اينستاگرام خود شويد و از طريق بخش بالا و سمت چپ، بر روي آيکن اينستاگرام کليک کنيد:   در اين بخش مي توانيد به صورت مستقيم عکس (يا فيلم) بگيريد يا با کشيدن صفحه موبايل به سمت بالا، از تصاوير گالري موبايل خود يکي را انتخاب کنيد. توجه داشته باشيد که براي دريافت بهترين بازخورد در نظرسنجي اينستاگرام، عکس استوري بايد مرتبط با موضوع نظرسنجي باشد! در اين صورت کاربران بيشتر ترغيب مي شوند تا به نظرسنجي شما پاسخ دهند. بنابراين از انتخاب آن مي توانيد استيکرها يا اموجي هاي موردنظر خود را بر روي استوري خود قرار دهيد تا وارد مرحله بعد (درج نظرسنجي در استوري) شويم. البته بايد توجه داشته باشيد که استوري شما آن قدر شلوغ نباشد که کاربران گيج شوند؛ پيشنهاد مي کنم نصف استوري خود را براي درج نظرسنجي خالي بگذاريد تا کاربران آن را بهتر ببينند و راحت تر بتوانند بازخورد خود را ثبت کنند.
  1. يک نظرسنجي اينستاگرام براي استوري خود ايجاد کنيد!

پس از ايجاد استوري زمان آن رسيده که يک نظرسنجي بر روي استوري خود ايجاد کنيد! براي ايجاد نظرسنجي بر روي آيکن استيکرهاي استوري کليک کنيد تا بتوانيد نظرسنجي اينستاگرام را ايجاد کنيد:
کلیک کنید  رازهای طراحی بنرهای تبلیغاتی فوق العاده در اینستاگرام
  با کليک بر روي ابزار Polls مي توانيد نظرسنجي خود را ايجاد کنيد. بنابراين از انتخاب ابزار نظرسنجي اينستاگرام در بالاي آن بايد سوال خود را بنوسيد و با کليک بر روي هر گزينه مي توانيد پاسخي براي آن انتخاب کنيد! شما محدوديتي در تعداد کلمات براي درج سوال نداريد ولی پيشنهاد مي کنم خلاق باشيد! سوالات کوتاه ولی جذاب بنويسيد تا بتوانيد بيشترين بازخورد را از کاربران بگيريد؛ مثلاً چنانچه توضيحاتي در استوري خود نوشته ايد که کاربر با خواندن آن متوجه موضوع استوري شما مي شود، ديگر نيازي به تکرار آن سوال نيست! کافي است بنويسيد “شما چطور؟” تا کاربر علاوه بر آن که زمان کمتري براي خواندن سوال مي گذارد، به دليل خلاقيت شما ترغيب به پاسخ دادن مي شود. مسئله ديگر اين است که شما تا ۲۶ کلمه براي گزينه هاي پاسخ مي توانيد بنويسيد ولی تنها دو گزينه در اختيار شما قرار دارد؛ در اين مورد هم پيشنهاد مي کنم پاسخ هاي کوتاه مثل “بله” و “خير” بنويسيد تا کاربر به سوال شما جواب بدهد. چنانچه قصد استفاده از گزينه هاي بيشتري را داريد، اين ابزار مناسب شما نيست؛ البته اينستاگرام اخيراً در بروزرساني خود ابزاري براي نظرسنجي چند گزينه اي در اختيار کاربران قرار داده است که در مقاله اي ديگر به بررسي آن مي پردازيم.
  1. نظرسنجي خود را در بخش مناسبي از استوري خود قرار دهيد!

مورد اول يادتان هست؟ گفتيم که فضاي خالي مناسبي براي قرار دادن نظرسنجي در نظر بگيريد. اکنون که نظرسنجي خود را ايجاد کرده ايد، کافي است بر روي تيک نمايش داده شده در بالاي و سمت راست استوري خود کليک کنيد تا وارد مرحله بعد شويد:   اکنون کافي است نظرسنجي خود را در محل موردنظر خود قرار دهيد تا وارد مرحله بعد شويد.
  1. اشتراک گذاري نظرسنجي اينستاگرام با فالوورهايتان!

پس از آن که نظرسنجي خود را ايجاد کرديد، زمان انتشار استوري رسيده است. انتشار نظرسنجي با انتشار استوري انجام مي شود! بنابراين کافي است بر روي گزينه Send to کليک کنيد و Your story را انتخاب کنيد تا استوري شما با کاربران به اشتراک گذاشته شود.
کلیک کنید  آیا فالو در اینستا محدود است
  اکنون که نظرسنجي خود را منتشر کرده ايد، کاربران مي توانند استوري شما را ببينند و به نظرسنجي شما پاسخ دهند. پس از آن که کاربران به نظرسنجي اينستاگرام شما پاسخ دهند، به راحتي مي توانيد پاسخ هاي آن ها را ببينيد و آناليز کنيد. براي اين کار کافي است وارد استوري موردنظر شويد و بر روي تعداد بازديد استوري خود کليک کنيد؛ همچنين مي توانيد استوري خود را بالا بکشيد تا وارد صفحه آناليز استوري شويد. در اين بخش تعداد کاربراني که يکي از دو گزينه را انتخاب کرده باشند نمايش داده مي شود؛ البته بايد توجه داشته باشيد که کاربران بنابراين از يک بار پاسخ دادن به نظرسنجي ديگر نمي توانند پاسخ خود را تغيير دهند و براي آن ها تنها تصوير نظرسنجي در دسترس است.   پس از آن که شما ۵ مرحله بالا را طي کرديد، به راحتي مي توانيد نظرسنجي خود را ايجاد کنيد و پاسخ هاي کاربران را ببينيد. چنانچه مديريت يک کسب وکار را برعهده داريد که از اينستاگرام براي بازاريابي محصولات يا خدمات خود استفاده مي کنيد، ابزار نظرسنجي اينستاگرام در زمينه دريافت بازخورد و نظرات کاربران کمک زيادي به شما مي کند. همچنين چنانچه نياز به دريافت نظرات کاربران به صورت کامل داريد، استفاده از استيکر سوال يا Question Sticker استفاده کنيد.

چگونه نظرسنجي جذابي براي کاربران ايجاد کنيم؟

نظرسنجي اينستاگرام براي تمام کاربران فعال است و بسياري از افراد از آن استفاده مي کنند؛ ولی لازم است بدانيد استفاده بدون استراتژي و خلاقيت از نظرسنجي اينستاگرام نمي تواند نتايج خوبي براي شما داشته باشد. چنانچه از اينستاگرام براي توسعه کسب وکار استفاده مي کنيد يا يک صفحه تجاري داريد، راه هاي مختلفي براي افزايش جذابيت نظرسنجي وجود دارد. شما هم بايد سعي کنيد با روش هاي خلاقانه نظرسنجي هايي ايجاد کنيد که کاربران را ترغيب به افزايش تعامل کنيد!
کلیک کنید  Sales Navigator در لینکدین و تاثیر آن در بازاریابی
در اين بخش قصد داريم به ۳ روش بسيار عالي براي ايجاد نظرسنجي هاي کاربران بپردازيم که با استفاده از آن مي توانيد تعامل کاربران را در صفحه خود افزايش دهيد. چنانچه آماده ايد، در اين بخش هم ما را همراه کنيد:

روش اول) از کاربران بخواهيد در نظرسنجي شما شرکت کنند!

براي کسب وکارها هيچ چيزي مهم تر از آن نيست که بدانند کاربران آن ها چه چيزي مي خواهند! اين مسئله در ارائه محصول يا خدمات به کاربران اهميت زيادي دارد و تا زماني که از آن ها نپرسيد، نمي توانيد به آن پي ببريد. مسئله مهم ديگر اين است که هنگامي که شما يک نظرسنجي ايجاد مي کنيد، ممکن است کاربران به آن توجه نکنند! در اصل کاربران نظرسنجي هاي زيادي مي بينند که اهميت زيادي ندارند و اين مسئله سبب شده تا ديدگاه کاربران نسبت به نظرسنجي تمام صفحه منفي شود. چنانچه مي خواهيد بازخورد خوبي از کاربران در نظرسنجي اينستاگرام خود بگيريد، از کاربران بخواهيد در نظرسنجي شرکت کنند؛ در اين صورت آن ها مي دانند که نظرسنجي و نتايج آن براي شما ارزش زيادي دارد و بنابراين از خواندن سوال نظرسنجي، به آن پاسخ مي دهند.

براي دريافت بازخورد از کاربران چه سوالاتي در نظرسنجي اينستاگرام بپرسيم؟

اگر مي خواهيد يک نظرسنجي اينستاگرام برگزار کنيد ولی نمي دانيد چه سوال هايي مي توانيد بپرسيد، بايد بگوييم اين مشکل بسياري از صفحات اينستاگرامي است! آن ها مي خواهند سوالاتي از کاربران بپرسند ولی نمي دانند کدام سوالات اهميت بيشتري دارند. اين سوالات مي توانند به صورت زير باشند: تخفيفي براي محصول ارائه کنيد؛ چنانچه مي خواهيد تخفيفي براي يکي از دو محصول خود ارائه کنيد، مي توانيد از کاربران بخواهيد تا بگويند به کدام محصول نياز دارند! در اين صورت ميزان فروش و در نهايت درآمد حاصل از فروش هم بيشتر مي شود. ويژگي هاي محصول مورد علاقه کاربران؛ مثلاً مي توانيد دو رنگ مختلف از يک محصول را قرار دهيد و از کاربران بخواهيد رنگ موردعلاقه خود را انتخاب کنند! در اين صورت مي توانيد از رنگ موردعلاقه کاربران تعداد بيشتري براي فروش فراهم کنيد.
کلیک کنید  روش های پیدا کردن مشتری در لینکدین
زمان پخش يک ويدئو يا پست را بپرسيد؛ مثلاً از کاربران بخواهيد زمان پخش لايو اينستاگرام (صبح يا شب) را انتخاب کنند. نوع ارتباط با کاربران را بپرسيد؛ از کاربران بپرسيد مي خواهند چگونه با شما ارتباط برقرار کنند! مثلاً دو گزينه تلفني يا دايرکت را در اختيار آن ها قرار دهيد. نظرسنجي در مورد موضوع موردعلاقه کاربران براي توليد پست؛ چنانچه مي خواهيد يک پست براي کاربران توليد کنيد که نمي دانيد کدام موضوعات موردعلاقه آن ها است، مي توانيد دو گزينه در اختيار کاربران براي انتخاب دو موضوع مختلف قرار دهيد و پست خود را متناسب با نتايج نظرسنجي توليد کنيد.

روش دوم) در مورد نياز بازار يا علاقه فالوورهاي خود را شناسايي کنيد!

اگر قصد داريد براي سايت يا صفحه اينستاگرام خود محتوا توليد کنيد، کافي است از کاربران بين دو موضوع مختلف نظرسنجي کنيد. همچنين چنانچه قصد داريم محصول، خدمات يا آموزشي به کاربران ارائه کنيد، ابتدا از فالوورهاي خود در مورد نياز آن ها سوال کنيد تا بتوانيد فروش موفقي را تجربه کنيد. قابليت بسيار جالب اينستاگرام در بخش نظرسنجي اين است که مي توانيد نتايج آن را با کاربران به اشتراک بگذاريد! بنابراين از پايان استوري مربوط به نظرسنجي مي توانيد با کليک بر روي Share Result نتايج را در يک استوري ديگر به صورت درصدي به اشتراک بگذاريد: همچنين از اين نتايج مي توانيد در شبکه هاي اجتماعي ديگر هم استفاده کنيد؛ زيرا کاربران اينستاگرام و ساير شبکه هاي اجتماعي مخاطبان هدف شما هستند و بسياري از دنبال کنندگان شما علاقه مشابهي دارند.

روش سوم) برنامه ريزي براي رويدادها و مشارکت کاربران در آن

اگر قصد برگزاري رويدادهاي مختلفي براي کسب وکار خود را داريد، مي توانيد از نظرات کاربران استفاده کنيد؛ مثلاً مي توانيد از آن ها در مورد شهر برگزاري، پذيرايي، افرادي که در آن سخنراني مي کنند و… نظر بخواهيد و آن ها با شرکت در نظرسنجي اينستاگرام، تنها در چند ثانيه شما را کمک کنند!
کلیک کنید  خطرات مرگبار بازاریابی در شبکه اجتماعی اینستاگرام
البته توجه داشته باشيد که بنابراين از ۲۴ ساعت نتايج را ببينيد تا بتوانيد تصميم درستي در اين باره بگيريد.

روش چهارم) تعيين جوايز مسابقه هاي برگزارشده در صفحه اينستاگرام

اگر در صفحه خود مسابقه اينستاگرامي برگزار مي کنيد، حتماً مي دانيد که در پايان هر مسابقه بايد جايزه اي به برنده بدهيد؛ البته اين جايزه مي تواند يکي از محصولات يا خدمات سايت شما باشد که البته باز هم بستگي به نوع کسب وکارتان و مسابقه شما دارد. مثلاً مي توانيد براي ارائه جايزه به کاربران مي توانيد بين دو مورد مختلف نظرسنجي برگزار کنيد و از کاربران بخواهيد در مورد جايزه نهايي تصميم بگيرند! مثلاً مي توانيد از آن ها در مورد جايزه نفرات دوم و سوم نظر بخواهيد؛ در اين مواقع بايد به نفر اول جايزه خوبي بدهيد و براي نفرات دوم و سوم مي توانيد دو گزينه براي نظرسنجي در اختيار کاربران قرار دهيد! گزينه اول مي تواند تخفيف ۸۰ درصدي محصولات سايت باشد يا يک جايزه معمولي باشد. انتخاب اين مورد را در هنگام برگزاري مسابقه از طريق نظرسنجي از کاربران بخواهيد تا آن ها هم مشارکت کنند.

نتيجه گيري

نظرسنجي يک انتخاب بسيار عالي براي برقراري تعامل و مشارکت کاربران در کسب وکارها به شما مي رود. از اينستاگرام مهم ترين شبکه اجتماعي براي بسياري از کسب وکارها است که با استفاده از آن مي توانيد محصولات يا خدمات خود را معرفي کنيد! خوشبختانه اينستاگرام ابزار نظرسنجي را براي مشارکت و ايجاد تعامل با کاربران در اختيار کاربران خود قرار داده است که مي توانيد بازخوردهاي خوبي از آن ها بگيريد. در اين مقاله به آموزش ايجاد نظرسنجي اينستاگرام پرداختيم که با استفاده از آن مي توانيد تعامل کاربران خود را افزايش دهيد. همچنين به بررسي چند نکته و روش هاي مختلف براي افزايش تعامل کاربران در بخش نظرسنجي اينستاگرام پرداختيم تا بتوانيد صفحه اينستاگرام خود را به خوبي مديريت کنيد. اکنون شما بگوييد! چنانچه از اينستاگرام براي بازاريابي کسب وکارتان استفاده مي کنيد، از ابزار نظرسنجي اينستاگرام در چه زمينه اي استفاده مي کنيد؟ در بخش نظرات تجربيات خود را با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *