استوري اينستاگرام ابزاري کاربردي براي نمايش عکس ها و فيلم هاي کوتاه به کاربران است. در حال حاضر استوري اينستاگرام مهم ترين قابليت اينستاگرام براي ارتباط با ساير کاربران است! شما به راحتي مي توانيد از کارهاي روزمره خود براي کاربران تصاويري را منتشر کنيد و آن ها هم به استوري شما پاسخ بدهند. عکس هايي که در اين بخش به اشتراک گذاشته مي شوند، تنها ۲۴ ساعت در دسترس کاربران هستند و بنابراين از آن به آرشيو استوري هاي شما اضافه مي شوند. استيکرها قابليتي هستند که اينستاگرام تنها براي بخش استوري خود در نظر گرفته است که با استفاده از آن مي توانيد جذابيت استوري هاي خود را بيشتر کنيد. همچنين چنانچه مديريت يک کسب وکار اينترنتي را برعهده داريد و از اينستاگرام مارکتينگ براي افزايش مشتريان خود استفاده مي کنيد، استيکرها به شما کمک مي کنند تا بتوانيد تعامل کاربران را با صفحه اينستاگرام خود افزايش دهيد. ولی چگونه مي توان استيکرهاي اينستاگرام را به استوري ها اضافه کرد؟ در اين مقاله قصد داريم به آموزش اضافه کردن استيکر در استوري اينستاگرام بپردازيم. چنانچه آماده هستيد، در ادامه با ما و آموزش استيکر در استوري اينستاگرام همراه باشيد!

چگونه مي توانيم از استيکر در استوري اينستاگرام استفاده کنيم؟

اگر از کاربراني هستيد که از ابزار استوري اينستاگرام زياد استفاده مي کنيد، حتماً به دنبال روش هاي افزايش تعامل کاربران در استوري اينستاگرام هستند. بعد از موضوع استوري و کيفيت تصاويري که در استوري منتشر مي کنيد، استفاده از استيکر در استوري اينستاگرام تاثير بسيار زيادي بر روي تعامل کاربران دارند. جالب است بدانيد در بروزرساني هاي اخير اينستاگرام، استيکرهاي بسيار جذابي به بخش استوري اينستاگرام اضافه شده است؛ مثلاً مي توانيد يک عکس منتشر کنيد و از طريق استيکرهاي مختلف، نظر کاربران را به صورت متن يا اموجي بدانيد. براي اضافه کردن استيکر در استوري اينستاگرام شما بايد ۳ مرحله را طي کنيد که در ادامه به آموزش آن مي پردازيم.

آموزش اضافه کردن استيکر در استوري اينستاگرام

همان طور که گفتيم، براي اضافه کردن استيکر در ايستوري اينستاگرام بايد ۳ مرحله را طي کنيد:

مرحله اول) يک عکس يا فيلم ۱۵ ثانيه اي براي استوري خود انتخاب کنيد!

مرحله اول اين است که بايد عکسي را جهت انتشار در بخش استوري اينستاگرام انتخاب کنيد. بنابراين از آن که عکس يا فيلم موردنظر خود را انتخاب کرديد، کافي است وارد اپليکيشن اينستاگرام شويد و از طريق آيکن استوري، وارد بخش اشتراک گذاري استوري شويد:   در اين بخش مي توانيد يک عکس بگيريد يا با کشيدن صفحه به بالا، از گالري خود يک عکس انتخاب کنيد.

مرحله دوم) ورود به بخش استيکر در استوري اينستاگرام

اکنون که مرحله اول را پشت سر گذاشتيد، وارد مرحله دوم شده ايد که بايد آيکن مربوط به انتخاب استيکر در استوري اينستاگرام را بزنيد:   در اين بخش استيکر ها و اموجي هاي مختلفي به شما نمايش داده مي شوند که اموجي ها، همان اموجي هاي موبايل شما هستند و با درنظر گرفتن برند موبايل شما ممکن است با ساير کاربران متفاوت باشد. ولی استيکر اينستاگرام براي تمامي کاربران يکسان است و به راحتي مي توانيد از آن استفاده کنيد.

مرحله سوم) انتخاب يک استيکر براي نمايش آن در استوري

مرحله سوم، مرحله انتخاب استيکر است! در اين بخش کافي است با درنظر گرفتن نياز يا سليقه خود يکي از استيکرها را مطابق کاربرد آن انتخاب کنيد:
کلیک کنید  لایک اینستا و فیس بوک و حذف شدن آن
  هر يک از استيکرها کاربرد خاص خود را دارند و در شرايط مختلف، يکي يا چند نوع از آن ها به شما کمک مي کنند. کافي است بر روي استيکر موردنظر خود کليک کنيد و آن را در محل مناسبي از استوري خود قرار دهيد. کاربرد هر يک از اين استيکرها را در بخش بعدي بررسي مي کنيم تا چنانچه از اينستاگرام براي افزايش مشتريان صفحه خود استفاده مي کنيد، بتوانيد تعامل صفحه خود را افزايش دهيد. يک نکته! استيکرهاي استوري اينستاگرام براي هر کاربر متفاوت هستند؛ در اصل برخي از کاربران ممکن است مطابق الگوريتم هاي اينستاگرام به يک يا چند استيکرها دسترسي نداشته باشند. همچنين هنگامي که اينستاگرام يک استيکر را به تازگي به اپليکيشن خود اضافه مي کند، ممکن است آن استوري تا مدت زمان نامشخصي براي کاربران يک منطقه جغرافيايي در دسترس نباشد که بنابراين از مدتي در دسترس همگان قرار مي گيرد. بنابراين چنانچه شما برخي از استيکرهاي استوري را نداريد، اين بخاطر قوانين و الگوريتم هاي اينستاگرام است و راه حلي براي دسترسي به آن تا يک بازه زماني خاص وجود ندارد.

افزايش تعامل کاربران با استفاده از استيکر در استوري اينستاگرام

اگر مديريت يک صفحه تجاري اينستاگرام را برعهده داريد و از آن براي فروش محصولات يا خدمات خود استفاده مي کنيد، افزايش تعامل کاربران يک فاکتور بسيار مهم به شمار مي آيد. در گذشته تعامل کاربران مطابق لايک ها و کامنت ها بود ولی اکنون تعامل کاربران با استفاده از بخش هاي مختلف اينستاگرام تعيين مي شود. استيکرهايي که کاربران را ترغيب به تعامل با صفحه شما مي کنند، تاثير بسيار زيادي روي افزايش تعامل کاربران و همچنين دريافت بازخورد از کاربران دارد. البته توجه داشته باشيد که تنها برخي از استيکرهاي اينستاگرام کاربران را ترغيب به تعامل مي کنند و برخي ديگر تنها جنبه ظاهري دارند! البته برخي استيکرها هم هستند که باعث افزايش آگاهي مخاطبان مي شوند؛ مثلاً مي توانيد از استيکر لوکيشن براي آگاهي کاربران از محل برگزاري يک همايش خبر دهيد ولی با اين حال باعث افزايش تعامل کاربران صفحه شما نمي شوند. در اين بخش مي خواهيم به بررسي ۳ استيکر در استوري اينستاگرام بپردازيم که باعث تعامل مستقيم کاربران با صفحه اينستاگرام شما مي شوند:
  1. استيکر اموجي اسلايدر (Emoji Slider) براي بررسي ميزان علاقه کاربران به استوري شما

بسياري از کاربران بنابراين از انتشار يک استوري مي خواهند بدانند کاربران چقدر استوري را دوست دارند؛ مثلاً فرض کنيد عکاسي هستيد که از عکس هاي خود را از طريق استوري به کاربران نمايش مي دهيد. برخي از کاربران نظر خود را از طريق ريپلاي کردن استوري به شما مي گويند ولی بسياري از آن ها واقعاً حوصله اين کار را ندارند! استيکر اموجي اسلايدر استيکري است که به شما کمک مي کند تا بدانيد کاربران چقدر استوري شما را دوست داشته اند؛ اين استيکر مي توانيد علاقه کاربران را از ۰ تا ۱۰۰ به شما نشان دهد. در اصل چنانچه کاربران اين استيکر را تا آخر ببرند، يعني کاملاً پست شما را دوست داشته اند و چنانچه استيکر را در همان ابتدا رها کنند، يعني علاقه اي به پست شما نداشته اند. هر چقدر اين اموجي به پايان نوار آن نزديک باشد، يعني کاربران بيشتر پست شما را دوست داشته اند!   اين استيکر براي بسياري از کاربران جذاب است؛ زيرا ميزان علاقه خود را نسبت به تصاويري که در استوري منتشر کرده ايد، نشان مي دهند. البته بايد توجه داشته باشيد که اين استيکر شايد براي مديران صفحات اينستاگرام هم جذاب باشد، ولی زياد مفيد نيست!
کلیک کنید  حساب خصوصی اینستاگرام آموزش
زيرا بازخوردهايي که از طريق اين استيکر بدست مي آوريد نمي توانند سازنده باشند ولی باز هم در مديريت استراتژي محتواي اينستاگرامتان بي تاثير نيست. چنانچه مديريت يک صفحه شخصي اينستاگرام را برعهده داريد که اکثر فالوورهاي خود را مي شناسيد، احتمالاً اين ابزار براي شما هم جذاب باشد! همچنين در صفحات شخصي معمولاً بازخورد کاربران براي بهبود استراتژي محتوا زياد مهم نيست، از اين استيکر زياد استفاده مي شود. چنانچه صفحه اينستاگرام شما مربوط به کسب وکارتان است، اينستاگرام استيکرهاي کاربردي ديگري در اختيار شما قرار داده است که در ادامه آن ها را معرفي مي کنيم.
  1. استيکر سوال از کاربران (Question Sticker) براي دريافت بازخورد از فالوورهاي صفحه اينستاگرام

استيکر سوال يا Question Sticker تقريباً کاربردي ترين استيکر در استوري اينستاگرام است که به شما کمک مي کند تا بازخوردهاي مفيدي از کاربران دريافت کنيد. با استفاده از اين استيکر، سوال خود را از فالوورهاي صفحه مي پرسيد و آن ها با کليک بر روي آن مي توانيد جواب کوتاهي براي شما ارسال کنند. چنانچه مديريت يک کسب وکار اينترنتي را برعهده داريد و از اينستاگرام براي بازاريابي اينترنتي خود استفاده مي کنيد، اين ابزار کمک بسيار زيادي به شما مي کند. در مديريت يک کسب وکار اينترنتي، رضايت کاربران مهم ترين مسئله است و چنانچه بتوانيد بازخوردهاي کاربران را در بخش محتواي اينستاگرام خود پياده سازي کنيد، کسب وکارتان رشد بسيار خوبي را تجربه مي کند مثلاً مي توانيد از کاربران در مورد توليد محتواي صفحه خود نظر بخواهيد؛ هر يک از کاربران ايده اي به شما مي دهد و ايده هاي نزديک به هم همان محتوايي هستند که کاربران به آن علاقه زيادي دارند؛ در صورت توليد اين نوع محتوا، کاربران تعامل خوبي با صفحه شما پيدا مي کنند و چنانچه بتوانيد محصولات يا خدمات خود را به درستي معرفي کنيد، فروش کسب وکارتان بهبود پيدا مي کند. چنانچه قصد استفاده از اين استيکر در استوري اينستاگرام را داريد، حتماً تصوير جذابي براي استوري خود در نظر بگيريد تا بيشترين بازخورد را از کاربران دريافت کنيد.  

چگونه مي توان به پيام هاي ارسالي کاربران در Question Sticker پاسخ داد؟

براي پاسخ دادن به پيام هاي کاربران دو راه پيش روي شما قرار دارد: راه اول) چنانچه پاسخ هاي شما به کاربران خصوصي است و مي خواهيد تنها همان کاربر پاسخ شما به سوالش را ببيند، کافي است وارد بخش پاسخ هاي ارسال شده در استوري شويد. در اين بخش بر روي پاسخ هر کاربر کليک کرده و سپس گزينه Send Message را انتخاب کنيد؛ اکنون پيام خود را بنويسيد و بر روي Send کليک کنيد. در اين صورت استوري شما به همراه پاسخ ارسالي در دايرکت کاربر ارسال مي شود و تنها همان کاربر مي تواند پاسخ شما را ببيند! راه دوم) گاهي اوقات سوالات شما عمومي هستند و کاربران زيادي به آن پاسخ مي دهند! در اين صورت چنانچه بخواهيد به صورت تکي به همه کاربران پاسخ دهيد، ممکن است کار سختي باشد. مثلاً فرض کنيد از کاربران خواسته ايد نياز خود را که مربوط به کسب وکار شما مي شود، بگويند! از اين ميان ممکن است ده نفر از کاربران يک درخواست داشته باشند که پاسخ دادن به همه آن ها بسيار زمان بر است.
کلیک کنید  اعتماد سازی در اینستاگرام چگونه ممکن می شود
چنانچه سوالات جنبه خصوصي ندارند، کافي است وارد بخش پاسخ هاي ارسال شده در استوري شويد. در اين بخش بر روي پاسخ موردنظر کليک کرده و سپس گزينه Share Response را انتخاب کنيد. مثلاً صفحه اينستاگرام زير در مورد يکي از کلاس هاي آموزشي خود از کاربران خواسته تا چنانچه سوالي دارند بپرسند و سپس پاسخ داده است:   اکنون پاسخ نمايش داده شده در بخش استوري نمايش داده مي شود که با کشيدن صفحه به بالا، مي توانيد يک تصوير سپس زمينه براي پاسخ انتخاب کنيد. اکنون با انتخاب ابزار نوشتن به راحتي مي توانيد به سوال آن کاربر که ممکن است سوال چندين نفر ديگر هم باشد، پاسخ دهيد.
  1. قرار دادن موسيقي در استوري اينستاگرام با استفاده از Music Sticker

استيکر موزيک اينستاگرام يک قابليت جديد و سرگرم کننده براي کاربران است که با استفاده از آن مي توانيد بر روي تصاوير استوري خود، موسيقي قرار دهيد. يکي از مهم ترين فاکتورهايي که مي توانيد تعامل کاربران را تا حد زيادي افزايش دهيد، استفاده از موسيقي در استوري اينستاگرام است! هنگامي که کاربران استوري شما را مي بينند، موسيقي آن استوري نظرشان را جلب مي کند و مدت زمان بيشتري را براي ديدن استوري مي مانند. اين مورد باعث افزايش تعامل صفحه مي شود که در مديريت صفحات تجاري اهميت زيادي دارد!   استيکر موسيقي در استوري اينستاگرام به شما امکان قرار دادن ميليون ها موزيک به زبان هاي مختلف را مي دهد که خوشبختانه هزاران آهنگ ايراني هم در دسترس کاربران قرار دارد. جالب است بدانيد اينستاگرام امکان قرار دادن موسيقي بر روي عکس ها را هم براي کاربران فراهم کرده است و اين نوع محتوا، جذاب ترين نوع محتوايي است که به کمک آن مي توانيد بازخوردهاي مثبتي از کاربران دريافت کنيد. هنگام استفاده از موزيک در استوري اينستاگرام، مي توانيد نام خواننده آن را به همراه نام آهنگ به کاربران نمايش دهيد و کاربران با کليک بر روي برچسب آن استيکر وارد صفحه خواننده آن شوند! يک نکته! اين استيکر در استوري اينستاگرام براي همه کاربران در دسترس نيست؛ حتي برخي از کاربران که چند صفحه اينستاگرام دارند، ممکن است در يک صحفه آن ها فعال و در بقيۀ صفحاتشان غيرفعال باشد. اين مسئله به الگوريتم هاي اينستاگرام مربوط مي شود و چنانچه براي شما فعال نيست، ممکن است در آينده اي نزديک فعال شود. حتي برخي کاربران در زمان فعلي به اين استيکر دسترسي دارند ولی ممکن است در روز هاي آينده اين استيکر در بخش استيکرها ديده نشود که باز هم جاي نگراني نيست و در  آينده براي آن ها فعال مي شود. چنانچه مي خواهيد به اين استيکر دسترسي داشته باشيد، ممکن است ابزارهاي تغيير IP به شما کمک کنند که البته باز هم تضميني براي فعال شدن اين استيکر وجود ندارد.

چطور مي توانم استيکر موزيک (Music Sticker) را به استوري خود اضافه کنم؟

براي اضافه کردن استيکر موزيک به استوري اينستاگرام خود کافي است وارد بخش استيکرها شويد. در اين بخش استيکري به نام Music ديده مي شود که با کليک بر روي آن ليست موسيقي هاي موجود در اين ابزار اينستاگرام ديده مي شود؛ مي توانيد از طريق بخش بالاي اين صفحه نام آهنگ يا خواننده موردنظر را وارد کنيد و موسيقي موردنظرتان را به استوري اضافه کنيد:
کلیک کنید  آموزش خصوصی کردن پیج اینستاگرام
  در مرحله بعد دو گزينه در دسترس شما قرار دارد:   مدت زمان آهنگ: با استفاده از اين بخش مي توانيد مدت زمان آهنگي که بر روي استوري شما پخش مي شود را انتخاب کنيد؛ مثلا با انتخاب گزينه ۷Sec، هفت ثانيه از آهنگ موردنظرتان بر روي استوري قرار مي گيرد که حداکثر اين زمان هم ۱۵ ثانيه (مدت زمان نمايش ويدئو در استوري اينستاگرام) است. انتخاب بخشي از آهنگ: با استفاده از اين گزينه مي توانيد بخشي از آهنگ را که مي خواهيد بر روي استوري شما قرار بگيرد را انتخاب کنيد. نکته! با دوبار کليک بر روي استيکر موزيک، دو استايل مختلف ظاهر مي شود که مي توانيد يکي از آن ها را استفاده کنيد.   با انتخاب آهنگ موردنظر، برچسب مربوط به اين استيکر در استوري شما ديده مي شود که در صورت کليک کاربران بر روي آن، وارد صفحه آن خواننده مي شوند.
  آموزش صفر تا 100 اينستاگرام با آکادمي ديدوگرام استاد شبکه اجتماعي شويد.

استيکرهاي کاربردي در استوري اينستاگرام

شما به عنوان يک کاربر، به استيکرهاي مختلفي در بخش استوري اينستاگرام دسترسي داريد که هر يک از آن ها کاربرد خاص خود را دارند. چنانچه مديريت يک صفحه تجاري براي کسب وکارتان را برعهده داريد، در ادامه با ما همراه باشيد تا کاربرد هر يک از اين استيکرها را براي توسعه کسب وکارتان بررسي کنيم. شما با استفاده از استيکرهاي مختلف در استوري مي توانيد جذابيت آن را افزايش دهيد و تعامل کاربران را تا حد زيادي افزايش دهيد. علاوه بر ۳ استيکر قبلي که بررسي کرديم، برخي ديگر از استيکرها هم وجود دارند که عبارتند از:

استيکر اول) اشتراک گذاري پست ها در استوري اينستاگرام

يکي از قابليت هاي اينستاگرام، قابليت اشتراک گذاري پست خود يا ساير صفحاتي که خصوصي نباشند در استوري است. به کمک اين قابليت به راحتي مي توانيد پست هاي صفحه خود را در استوري قرار دهيد و به کمک آن تعامل کاربران را در پست خود افزايش دهيد؛ به عبارت ديگر استوري کردن يک پست به شما کمک مي کند تا بتوانيد کاربران را ترغيب به لايک کردن و کامنت گذاشتن براي پست خود کنيد.  

استيکر دوم) کشيدن يک قاب به صورت دستي با استفاده از ابزار مداد (Pen tool)

ابزار داد (Pen) ابزاري کاربراني براي خط کشيدن در استوري اينستاگرام است! با استفاده از اين ابزار مي توانيد براي عکس هايي که در بخش استوري منتشر مي کنيد، به صورت دستي قاب ايجاد کنيد يا متني را به صورت دستي بنويسيد. همچنين مي توانيد هر چيزي که در ذهن خود دارد، به کمک اين ابزار پياده کرده و جذابيت استوري خود را بيشتر کنيد.  

استيکر سوم) استفاده از ابزار متن (Text tool) براي قرار دادن نوشته

اگر استوري کاربران را ديده باشيد، حتماً در بسياري از آن ها متني که کاربران نوشته اند را مي بينيد. ابزار Text به شما کمک مي کند تا بتوانيد متن دلخواه خود را در بخش استوري تايپ کنيد و آن را با رنگ و اندازه دلخواه در استوري قرار دهيد. جالب است بدانيد اين ابزار ۵ فونت مختلف در اختيار شما قرار مي دهد که به راحتي مي توانيد متن خود را با يکي از اين فونت ها در استوري درج کنيد. نکته جالب ديگر اين است که با قرار دادن دو انگشت خود بر روي نوشته مي توانيد آن را کوچک يا بزرگ کنيد و در موقعيت دلخواه خود قرار دهيد.
کلیک کنید  تغییر رنگ و فونت متن در استوری اینستاگرام
 

استيکر چهارم) استفاده از استيکر گيف (Gif) براي درج تصاوير متحرک

يکي از جالب ترين استيکرهايي که استوري اينستاگرام در اختيار شما قرار مي دهد، قابليت قرار دادن تصاوير متحرک در استوري اينستاگرام است. اينستاگرام هزاران تصوير متحرک (GIF) در اختيار شما قرار مي دهد و کافي است با استفاده از ابزار GIF موضوع موردنظر خود را جستجو کنيد و تصوير متحرکي را در استوري خود قرار دهيد. البته توجه داشته باشيد که اين ابزار در دسترس ايراني ها قرار ندارد و ابتدا بايد IP موبايل خود را تغيير دهيد تا بتوانيد از اين ابزار استفاده کنيد! البته براي نمايش تصوير متحرک به کاربران مشکلي وجود ندارد و کاربران ايراني هم به راحتي مي توانند گيف قرار گرفته در استوري شما را ببينند.  

استيکر پنجم) استفاده از استيکر منشن (Mention Sticker) براي منشن کردن ساير کاربران

در بسياري از مواقع نياز به منشن کردن ساير کاربران در استوري اينستاگرام وجود دارد. قابليت منشن کردن با استيکر در استوري اينستاگرام قابليتي بسيار جذاب است که به راحتي مي توانيد نام کاربري ساير کاربران را در استوري خود قرار دهيد. براي اين منظور کافي است استيکر Mention را از بخش استيکر در استوري اينستاگرام انتخاب کنيد و آي دي فرد موردنظر را درج کنيد! بنابراين از آن آن فرد را از ميان ليست کاربران پيشنهادي انتخاب کنيد و در استوري خود قرار دهيد:   اين ابزار زماني که بخواهيد به صورت مستقيم به يک کاربر اشاره کنيد يا استوري شما مربوط به آن کاربر است، استفاده مي شود! مثلاً فرض کنيد يک عکس دو نفره با دوست خود گرفته ايد و مي خواهيد اون را منشن کنيد؛ کافي است بر روي عکس مربوط به استوري، آي دي آن کاربر را قرار دهيد تا ساير کاربران بتوانند به صفحه کاربر موردنظر دسترسي داشته باشند. جالب است بدانيد اين استيکر ۳ نوع مختلف دارد که با هر بار کليک بر روي آن، به راحتي مي توانيد ظاهر آن را تغيير دهيد. با درنظر گرفتن نوع و رنگ هاي يک تصوير يکي از آن ها به کار مي آيد و باعث زيبايي بيشتر استوري شما مي شود. نکته ديگر اين است که شما محدوديتي براي منشن کردن کاربران در استوري اينستاگرام وجود ندارد. چنانچه نمي خواهيد از اين استيکر استفاده کنيد، کافي است کاراکتر @ را در ابزار Text بنويسيد و سپس آي دي کاربر موردنظر را قرار دهيد و از ليست کاربران پيشنهادي، کاربر موردنظر را انتخاب کنيد و در بخش مناسبي از استوري خود قرار دهيد.

استيکر ششم) استفاده از استيکر لوکيشن (Location Sticker) براي درج موقعيت مکاني نظير شهرها

استيکر لوکيشن در استوري اينستاگرام يکي ديگر از پرکاربردترين استيکر هاي اينستاگرام است! با استفاده از اين استيکر مي توانيد شهر موردنظر خود را در استوري قرار دهيد؛ مثلاً فرض کنيد به شهر ساري سفر کرده ايد و در کنار دريا عکس گرفته ايد و مي خواهيد آن را استوري کنيد! کافي است با استفاده از اين استيکر شهر ساري را در استوري خود قرار دهيد و به راحتي به کاربران شهر موردنظر را اطلاع رساني کنيد. اين ابزار براي کسب وکارها زماني کاربرد دارد که بخواهند يک همايش يا رويداد را اطلاع رساني کنند، اطلاعات آن رويداد را مي نويسند و با قرار دادن لوکيشن شهري که در آن همايش برگزار مي شود، به کاربران اطلاع رساني مي کنند.
کلیک کنید  چگونه کاربران را در استوری به فعالیت واداریم
همچنين از طريق قرار دادن استيکر لوکيشن در استوري صفحاتي که پرايوت نيستند، به راحتي مي توانيد بازديد خوبي در بخش استوري يا حتي پست هايي که لوکيشن درج کرده ايد را تجربه کنيد.   براي استفاده از اين ابزار ابتدا قابليت Location موبايل خود را فعال کنيد. سپس در بخش استوري استيکر لوکيشن را انتخاب کنيد و در ميان مکان هاي نمايش داده شده که مکان هاي نزديک شما هستند يکي را انتخاب کنيد. همچنين مي توانيد به کمک جستجوي شهر موردنظر، آن را پيدا و انتخاب کنيد و سپس در استوري خود درج کنيد. اين ابزار هم مانند استيکر Mention 3 حالت مختلف براي نمايش دارد که با هربار کليک کردن بر روي استيکر آن، ظاهرش تغيير مي کند.

استيکر هفتم) استفاده از استيکر ساعت براي نمايش زمان

استيکر ساعت يکي ديگر استيکرهاي جذاب و البته سرگرم کننده است ولی باعث افزايش تعامل کاربران نمي شود! اين ابزار تنها براي اطلاع رساني است و کاربرد ديگري ندارد ولی قرار دادن آن در استوري خالي از لطف نيست.

استيکر هشتم) استفاده از استيکر نظرسنجي (Poll Sticker) براي دريافت نظر کاربران

يکي از استيکرهايي که به افزايش تعامل کاربران با صفحه کمک زيادي مي کند، استيکر نظرسنجي در استوري اينستاگرام است. با استفاده از اين استيکر به راحتي مي توانيد دو گزينه در اختيار کاربران قرار دهيد که کاربران با کليک بر روي آن نظر خود را ثبت مي کنند. در نهايت مي توانيد ببينيد کدام کاربران، کدام گزينه را انتخاب کرده اند و درصد کلي نظرات براي دو گزينه را هم ببينيد:   براي استفاده از اين ابزار بر روي استيکر Poll کليک کنيد و دو گزينه را براي کاربران بنويسيد. همچنين مي توانيد سوالي هم در بالاي آن قرار دهيد تا کاربران بهتر متوجه منظور شما شوند.

استيکر نهم) استفاده از استيکر دما

استيکر دما هم مانند برخي از استيکرها تنها در اکانت برخي کاربران در دسترس است! با استفاده از اين ابزار مي توانيد دماي موقعيت مکاني يا شهر موردنظرتان را نمايش دهيد و با کليک بر روي آن، ظاهر آن را هم تغيير دهيد.

استيکر دهم) استفاده از استيکر تاريخ براي نمايش زمان موردنظر

استيکر تاريخ يکي ديگر استيکرهاي کاربردي براي کاربران خارجي است؛ اين استيکر براي کاربران ايراني به دليل ميلادي بودن تاريخ آن خيلي مفيد نيست ولی باز هم براي نمايش تاريخ همايش هاي بين المملي مي توانيد از آن استفاده کنيد.

استيکر يازدهم) استفاده از استيکر دوربين (Camera Sticker) براي درج عکس در کنار تصوير استوري

استيکر دوربين يکي ديگر از استيکر جذاب اينستاگرام است  که با استفاده از آن مي توانيد بر روي تصاوير استوري خود، عکس بگيريد و قرار دهيد. جالب است بدانيد اين ابزار به شما کمک مي کند تا بتوانيد چندين عکس بر روي استوري خود درج کنيد. همچنين لازم است بدانيد اين ابزار ۳ استايل مختلف در اختيارتان قرار مي دهد که با کليک کردن بر روي آن، تغيير مي کند.

نتيجه گيري

اگر از کاربراني هستيد که از استوري زيادي استفاده مي کنيد، بايد بدانيد که استيکر در استوري اينستاگرام کمک بسيار زيادي به شما مي کند و به راحتي مي توانيد جذابيت استوري هاي خود را افزايش دهيد. همچنين برخي استوري ها به افزايش تعامل کاربران صفحه کمک زيادي مي کنند که اين مورد براي صفحات تجاري اهميت زيادي دارد. در اين مقاله به بررسي استفاده از استيکر در استوري اينستاگرام پرداختيم که اميدواريم با رعايت اين نکات بتوانيد صفحه خود را بهتر مديريت کنيد. اکنون شما بگوييد! به عنوان يک کاربر اينستاگرام، از کدام استيکرها بيشتر استفاده مي کنيد و کدام استيکرها بيشتر نظر شما را جلب مي کنند؟ در بخش نظرات تجربيات خود را با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *