استوري اينستاگرام تقريباً پر کاربردترين ابزار اين شبکه اجتماعي است که کاربران مي توانند تصاوير يا ويدئوهاي کوتاه خود را با فالوورهاي خود به اشتراک بگذارند؛ ولی مشکلي که در استوري اينستاگرام وجود دارد، محدوديت زماني آن است! يعني کاربران تنها تا ۲۴ ساعت بنابراين از انتشار استوري مي توانند آن را ببينند و بنابراين از آن به استوري شما دسترسي ندارند. گاهي اوقات استوري ها آن قدر جذاب هستند که کاربران به دنبال راه حلي براي نمايش هميشگي آن ها در صفحه خود هستند که اين امکان تا چند ماه پيش وجود نداشت. در بروزرساني هاي اخير، اينستاگرام قابليتي به نام هايلايت اينستاگرام ايجاد کرد که با استفاده از آن مي توانيد استوري هاي خود را براي هميشه به کاربران نمايش دهيد. مخصوصاً چنانچه مديريت کسب وکاري را برعهده داريد، حتماً مي دانيد که برخي استوري ها اهميت بيشتري دارند و مي توانند کاربران صفحه را راهنمايي کنند؛ مثلاً مي توانيد در مورد روش هاي پشتيباني خود کاربران را به کمک استوري ها کمک کنيد ولی چنانچه اين استوري تنها ۲۴ ساعت در دسترس کاربران باشد، بسياري از کاربران نمي توانند از روش هاي پشتيباني شما مطلع شوند. هايلايت اينستاگرام به شما کمک مي کند تا بتوانيد روش هاي پشتيباني را براي هميشه در صفحه خود درج کنيد و کاربران به آن دسترسي داشته باشند. در اين مقاله قصد داريم به آموزش هايلايت اينستاگرام بپردازيم تا بتوانيد استوري هاي خود را به جاي ۲۴ ساعت، براي هميشه در اختيار کاربران قرار دهيد. چنانچه آماده ايد، در ادامه ما را در آموزش استفاده از هايلايت اينستاگرام همراهي کنيد!  

هايلايت اينستاگرام و اهميت آن براي کسب وکارهاي اينترنتي

اگر از افرادي هستيد که از استوري اينستاگرام استفاده مي کنيد، حتماً مي دانيد که برخي استوري ها ارزش زيادي دارند و دوست داريد آن ها را براي هميشه در صفحه خود نگه داريد!
کلیک کنید  مهارت نوشتن بیو جذاب اینستاگرام
هايلايت اينستاگرام قابليتي است که با استفاده از آن مي توانيد استوري هاي خود را براي هميشه در صفحه خود نگه داريد. فرض کنيد از اينستاگرام براي بازاريابي کسب وکار خود استفاده مي کنيد و قطعاً استفاده شما از استوري زيادي است؛ برخي از اين استوري ها آموزش هايي هستند که به کاربران مي دهيد يا پاسخ هايي که به سوالات آن ها داده ايد را شامل مي شوند. چنانچه موافق هستيد، با يک مثال کاربردي اين مسئله را روشن تر بيان کنيم؛ مثلاً صفحه اي را در نظر بگيريد که قصد دارد طي ۳۰ روز، ۳۰ استوري از بازاريابي اينستاگرام منتشر کند ولی نمي خواهد اين آموزش ها از دسترس کاربران خارج شوند! براي اين مسئله کافي است يک هايلايت با نام بازاريابي اينستاگرام ايجاد کند و اين ۳۰ استوري را در آن قرار دهد! بنابراين هايلايت اينستاگرام براي کسب وهاي مختلف اهميت زيادي دارد و به راحتي مي توانيد با يک عنوان مناسب، چندين استوري را به هايلايت خود اضافه کنيد. چنانچه نمي دانيد چگونه مي توانيد هايلايت اينستاگرام ايجاد کنيد، در بخش بعدي با ما و ۴ مرحله ايجاد هايلايت اينستاگرام همراه ما باشيد.

ايجاد هايلايت اينستاگرام و قرار دادن استوري ها در آن

براي ايجاد هايلايت اينستاگرام، ابتدا بايد استوري خود را منتشر کنيد! در حالت کلي ۴ مرحله براي ايجاد هايلايت اينستاگرام وجود دارد که در ادامه به بررسي آن ها مي پردازيم:
  1. استوري هاي موردنظر را براي قرار گرفتن در هايلايت انتخاب کنيد!

هايلايت اينستاگرام بايد از استوري هاي منتشر شده در صفحه اينستاگرام ايجاد شود! اين مسئله به اين معني است که چنانچه بخواهيد يک تصوير از گالري موبايل خود را به هايلايت اضافه کنيد، ابتدا بايد آن را استوري کرده تا بتوانيد آن را به هايلايت خود اضافه کنيد. براي ايجاد هايلايت اينستاگرام کافي است وارد پروفايل خود شويد:
کلیک کنید  اسپم و ربات در اینستاگرام
  در اين بخش، هايلايت هاي شما قابل مشاهده است؛ چنانچه تا کنون هايلايتي ايجاد نکرده باشيد، اين بخش به صورت خاکستري تو خالي ديده مي شود ولی چنانچه هايلايتي ايجاد کرده باشيد، در اين بخش ديده مي شود. براي ايجاد هايلايت بر روي آيکن اضافه کردن هايلايت ( علامت + در سمت چپ بخش هايلايت) کليک کنيد تا وارد صفحه بعد شويد:   در اين بخش بايد استوري هاي موردنظر را از بخش استوري هاي صفحه اينستاگرام خود اضافه کنيد. براي اين کار کافي است تصاوير موردنظر خود را انتخاب کنيد و بر روي Next کليک کنيد. اکنون استوري هاي موردنظر شما به هايلايت اينستاگرام اضافه شده است و به راحتي مي توانيد آن را در بخش پروفايل خود ببينيد. اکنون هر کاربري که وارد صفحه پروفايل شما شود، مي توانيد هايلايت ايجاد شده را ببيند؛ همچنين لازم است بدانيد اين هايلايت براي هميشه در دسترس کاربران است ولی چنانچه بخواهيد مي توانيد آن را حذف کنيد.

چگونه استوري هاي فعال خود را به هايلايت اضافه کنيم؟

اگر به تازگي يک استوري در اينستاگرام منتشر کرده ايد و هنوز ۲۴ ساعت از زمان انتشار آن نگذشته است، کافي است وارد آن استوري شويد. در تصوير بالا، با کليک بر روي گزينه Highlights مي توانيد آن را به هايلايت موردنظر خود اضافه کنيد. توجه داشته باشيد که بايد نام يک هايلايت را براي اضافه شدن استوري به آن انتخاب کنيد تا استوري شما به هايلايت اضافه شود.
  1. اسمي براي هايلايت خود انتخاب کنيد!

کاربراني که وارد صفحه پروفايل شما مي شوند، هايلايت هاي شما را مي بينند. چنانچه اسمي براي هايلايت خود انتخاب نکرده باشيد، کاربران آن را با نام Highlights مي بينند ولی چنانچه مي خواهيد آن را با نام دلخواه شما ببينند، بايد اسمي براي آن انتخاب کنيد.
کلیک کنید  ثبت نام اینستاگرام آموزش
براي اين کار کافي است بنابراين از کليک بر روي Next در بخش قبلي، اسمي را براي هايلايت اينستاگرام خود انتخاب کنيد:   شما مي توانيد تا ۱۶ حرف براي نام هايلايت خود بنويسيد. پيشنهاد مي کنم يک نام کوتاه و جذاب براي هايلايت خود انتخاب کنيد؛ البته چنانچه قصد داريد آموزشي در زمينه کسب وکارتان (مانند روش هاي پشتيباني کاربران) به کاربران ارائه کنيد، مفهوم آن را بايد کاملاً ساده به کاربران برسانيد.
  1. کاور هايلايت اينستاگرام را انتخاب کنيد!

در مرحله بعد بايد يک کاور براي هايلايت اينستاگرام انتخاب کنيد تا در صفحه پروفايل، با همين کاور نمايش داده شود. براي اين کار کافي است وارد بخش بعدي شويد:   اگر به اين بخش توجه کنيد، کاوري به صورت پيشفرض از تصاوير هايلايت شما ايجاد شده است که احتمالاً مناسب نيست. براي تغيير اين کاور روي آيکن گالري در پايين همين صفحه کليک کنيد و تصوير موردنظر خود را انتخاب کنيد. اکنون مي توانيد اين تصوير را کوچک تر يا بزرگ تر و نحوه نمايش آن را شخصي سازي کنيد. بنابراين از انتخاب تصوير، بر روي Done کليک کنيد تا هايلايت شما ايجاد شده و در صفحه پروفايل شما نمايش داده شود.
  1. حذف يا اضافه کردن استوري هاي جديد به هايلايت اينستاگرام

پس از ايجاد هايلايت اينستاگرام به راحتي مي توانيد استوري هاي موردنظر موجود در هايلايت را حذف کنيد يا استوري هايي که در هايلايت وجود ندارند را اضافه کنيد! براي اضافه کردن استوري هاي ديگر، بنابراين از آن که هايلايت خود را ايجاد کرديد دو راه پيش روي شما قرار دارد: روش اول) اضافه کردن استوري به هايلايت به صورت مستقيم: در اين روش کافي است وارد استوري فعال خود (استوري که کمتر از ۲۴ ساعت از انتشار آن مي گذرد) يا بخش آرشيو استوري ها شويد. در اين بخش استوري موردنظر را پيدا کنيد و با کليک بر روي آيکن Highlights و انتخاب يکي از هايلايت ها، آن استوري را به هايلايت موردنظر اضافه کنيد.
کلیک کنید  از کجا فالوئر فیک را تشخیص دهیم
روش دوم) اضافه کردن استوري به هايلايت از طريق ويرايش هايلايت: در اين روش کافي است وارد بخش هايلايت اينستاگرام خود شويد و بر روي سه نقطه در پايين و سمت راست اين صفحه کليک کنيد:   در اين بخش دو گزينه به شما نمايش داده مي شود که براي ويرايش هايلايت کافي است بر روي Edit و براي حذف يک استوري از هايلايت بايد بر روي Remove From Highlight کليک کنيد. با کليک بر روي Edit وارد صفحه ديگري مي شويد که بايد استوري موردنظر خود را انتخاب کنيد و سپس بر روي Done کليک کنيد. با اين کار به راحتي استوري هاي موردنظرتان به هايلايت اينستاگرام اضافه مي شود و مي توانيد آن ها را به کاربران نمايش دهيد. يک نکته! چنانچه به استوري هاي خود توجه کرده باشيد، متوجه مي شود که ليست کاربراني که از استوري شما بازديد کرده اند، ديده مي شود. نکته مهم اين است که هنگام اضافه کردن يک استوري به هايلايت، چنانچه کاربران ديگري هم از استوري هاي آن بازديد کنند، اينستاگرام آن ها را در بخش بينندگان استوري (Viewers) نمايش نمي دهد و ليست بينندگان استوري براي هميشه ثابت باقي مي ماند.

چند نکته مهم در زمينه ايجاد هايلايت اينستاگرام

اگر قصد ايجاد هايلايت اينستاگرام را داريد ولی هنوز آن را ايجاد نکرده ايد، چند نکته مهم وجود دارد که پيشنهاد مي کنم آن ها را در ايجاد هايلايت اينستاگرام خود ايجاد کنيد: نکته اول) شما مي توانيد بيش از يک آلبوم ايجاد کنيد! اگر قصد داريد از هايلايت اينستاگرام براي دسته بندي استوري هاي خود استفاده کنيد، بايد توجه داشته باشيد که شما محدوديتي در ايجاد هايلايت نداريد.
کلیک کنید  گرفتن تیک آبی در اینستاگرام
مطابق آزمايش ما ۲۰ هايلايت با نام يکسان مي توانيد ايجاد کنيد؛ يعني دست کم ۲۰ هايلايت مي توانيد ايجاد کنيد که شايد با تغيير نام هايلايت ها اين تعداد افزايش پيدا کند! بنابراين پيشنهاد مي کنم استوري هاي خود را دسته بندي کنيد و استوري هاي مرتبط با هر دسته را در يک هايلايت ايجاد کنيد. معمولاً تعداد دسته ها بيش از ۵ دسته نمي شود که مي توانيد بقيه آن ها را به موارد ديگر نظير پشتيباني کاربران، پاسخ به سوالات کاربران و… اختصاص دهيد. نکته دوم) هايلايت هاي جديدتر در سمت چپ پروفايل نمايش داده مي شوند! توجه داشته باشيد که چنانچه چندين هايلايت ايجاد مي کنيد، هايلايت هاي قديمي در سمت راست و هايلايت هاي جديدتر در سمت چپ پروفايل شما قرار مي گيرند. از طرف ديگر ۵ هايلايت اول در نگاه اول به کاربران نمايش داده مي شود و براي ديدن هايلايت هاي ديگر بايد با انگشت خود را روي هايلايت ها قرار دهند و آن را به سمت راست بکشند! به همين دليل شانس ديده شدن هايلايت هاي جديدتر بسيار بيشتر از هايلايت هاي قديمي که در سمت راست قرار مي گيرد، خواهد بود. بنابراين بايد توجه داشته باشيد که هايلايت هاي مهم تر خود را بنابراين از هايلايت هاي ديگر ايجاد کنيد تا در سمت راست صفحه پروفايل قرار نگيرند. نکته سوم) موضوعات صفحه خود را اولويت بندي کنيد! چنانچه قصد داريد در بخش هايلايت ها چند موضوع انتخاب کنيد، ابتدا همه آن ها را مشخص کنيد و سپس با رعايت اوليت هايلايت اينستاگرام آن را ايجاد کنيد؛ هايلايت هاي معمولي را اول و هايلايت هاي مهم را بنابراين از هايلايت هاي ديگر ايجاد کنيد تا در سمت چپ صفحه قرار بگيرند.
کلیک کنید  تنظیمات اینستاگرام، راهنمای کامل
نکته چهارم) نمايش نام هايلايت در هنگام ديدن هايلايت ها! مسئله مهمي که بايد در نظر بگيريد اين است که در استوري ها نام کاربري فرد موردنظر نمايش داده مي شود ولی در هنگام ديدن هايلايت ها، نام هايلايت در بالاي آن ديده مي شود! بنابراين يک نام جذاب و کوتاه براي هايلايت خود انتخاب کنيد. همچنين تعداد استوري هاي هر هايلايت مانند استوري هاي يک کاربر به صورت زير ديده مي شود: توجه داشته باشيد که نام هايلايت را متناسب با موضوع هايلايت و استوري هاي موجود در آن انتخاب کنيد؛ همچنين کاور هايلايت را هم متناسب با عنوان هايلايت انتخاب کنيد تا بتوانيد تعامل بيشتري با کاربران داشته باشيد. با رعايت اين ۴ نکته مي توانيد هايلايت هاي خوبي ايجاد کنيد و تعامل بيشتري با کاربران داشته باشيد.

در حالت کلي از هايلايت ها مي توانيد به صورت زير استفاده کنيد:

  • نمايش آموزش ها، افتخارهاي تجاري و نکات مهم در بخش هايلايت
  • به اشتراک گذاري پشت صفحه ويدئوهاي صفحه
  • نمايش تصاوير مربوط به کسب وکارتان براي برندسازي
  • نمايش تصاوير يک رويداد مربوط به کسب وکارتان
  • نقد و بررسي محصولات يا خدمات کسب وکارتان براي افزايش مشتريان
  • و…

نتيجه گيري

اگر از استوري اينستاگرام استفاده مي کنيد، شايد بخواهيد آن ها را براي هميشه در دسترس کاربران قرار دهيد. هايلايت اينستاگرام قابليتي است که با استفاده از آن مي توانيد استوري هاي خود را براي هميشه در صفحه نگه داريد و آن ها را به کاربران نشان دهيد. در اين مقاله به بررسي کامل هايلايت اينستاگرام و نکاتي براي استفاده از آن در صفحات کسب وکارها پرداختيم تا با استفاده از آن بتوانيد تعامل بيشتري با کاربران برقرار کنيد. اکنون شما بگوييد! شما به عنوان کاربر اينستاگرام، په پست هايي را در هايلايت خود ذخيره مي کنيد؟ در بخش نظرات تجربيات خود را با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *