در اين مقاله قصد دارم شما را با نکته ها، ايده ها و استراتژي هاي موثر مختلف در هنگام نوشتن يک متن براي کپشنن اينستاگرام آشنا کنم. با به کارگيري نکاتي که در اين مقاله ارائه مي شود، شما به راحتي مي توانيد تاثير کپشن هاي خود بروي مخاطب را بسيار بسيار بيشتر از قبل کنيد.

من به شما نشان خواهم داد که چگونه مي توانيد با رعايت نکاتي ساده، يک کپشن جذاب تر و موثرتر را براي پست خود بنويسيد. به علاوه، نمونه هايي از کپشن برندهاي ايراني و خارجي را براي شما خواهم آورد تا بتوانيد از تجربه اين برندها و نکات مثبت کپشن هاي آنها استفاده کنيد.

کپشن اينستاگرام يعني چه و چقدر مي تواند طولاني باشد؟

قبل از آنکه وارد بحث اصلي خود شويم، بگذاريد يک توضيح سريع در مورد کپشن به تازه واردهاي دنياي اينستاگرام بدهم.

کپشن در اصل متني است که در زير يک پست اينستاگرامي به نمايش در مي آيد. اين کپشن مي تواند تا ۲۰۰۰ کاراکتر (حرف) طول داشته باشد و از شکلک هاي مختلف در آن استفاده شود.

به علاوه، شما مي توانيد تا ۳۰ هشتگ مختلف را درون کپشن قرار دهيد. البته اين بدان معني نيست که تا مي توانيد از شکلک و هشتگ در کپشن خود استفاده کنيد. بلکه لازم است کپشن خود را به نحوي بنويسيد که بتواند توجه مخاطب را جلب کند، خواندن آن آسان باشد و مخاطب را به تعامل تشويق کند.

 

دقت داشته باشيد که متن کپشن، نشان دهنده هويت شما (يا برند شما) است و  بنابراين لازم است در نوشتن آن دقت به خرج دهيد. باور کنيد که يک کپشن خوب مي تواند در سرگرم کردن مخاطبان شما تاثير بسياري بالايي داشته باشد و عکس العمل آنها نسبت به پست شما را چند برابر کند.

چرا نوشتن يک کپشن خوب در اينستاگرم اهميت دارد؟

ممکن است شما تصاوير بسيار زيبايي را در صفحه اينستاگرام خود ارائه دهيد. ولی وقتي که کپشن يا همان توضيح خوبي براي تصاوير خود ننويسيد، يک فرصت طلايي را از دست داده ايد.

به کمک کپشن هاي خوب، پست هاي شما براي مخاطبان جذاب تر خواهد شد و در نتيجه، لايک هاي بيشتري از آنها دريافت خواهد کرد. به علاوه، کپشن خوب باعث مي شود که شانس تعامل مخاطب و نظر گذاشتن او براي شما بيشتر شود.

اين موضوعي است که بارها در اينستاگرام ثابت شده است. در واقع، اينستاگرام در حال حاضر پست هاي ديگران را مطابق محبوبيت به شما نمايش مي دهد.

و چنانچه شما کمي به پست هاي بالاتر در صفحه اصلي اينستاگرام خود دقت کنيد، متوجه مي شويد معمولاً پست هايي که داراي کپشن هاي بهتر هستند، محبوبيت بيشتري پيدا مي کنند و در صفحه شما در جايگاه بالاتري قرار مي گيرند.

اين يعني پست هايي با کپشن خوب، بيشتر به کاربران ديگر نمايش داده مي شوند. در واقع، به جرات مي توان گفت که مردم به محتواي متني زير يک تصوير، بيشتر از خود تصوير علاقه نشان مي دهند.

به علاوه، کپشن به شما اجازه مي دهد که هشتگ هاي مختلف را نيز به پست خود مرتبط کنيد. همانطور که احتمالاً بدانيد، اين هشتگ ها باعث مي شوند که کاربران راحت تر شما را پيدا کنند و در نتيجه، در تعداد فالوورهاي شما در طولاني مدت، تاثير مستقيمي خواهند داشت.

کلیک کنید  گرفتن تیک آبی در اینستاگرام

۱۲ نکته براي نوشتن متن هاي عالي براي کپشن اينستاگرام

حال که در مورد اهميّت نوشتن کپشن با هم صحبت کرديم، اجازه دهيد با هم ببينيم که يک متن خوب کپشن، بايد شامل چه ويژگي هايي باشد و چه نکاتي در آن رعايت شده باشد.

مخاطبان خود را بشناسيد

کدام دسته از ۷۰۰ ميليون کاربري که هر ماه در اينستاگرام فعاليت دارند، مشتريان و مخاطبين شما محسوب مي شوند؟ بله، واضح است که اولين قدم براي اينکه بتوانيد متن هاي زيبا و موثري براي کپشن هاي اينستاگرام خود بنويسيد، اين است که دقيقاً بفهميد مخاطبان شما چه کساني هستند.

سعي کنيد جواب اين سوالات را در مورد دنبال کنندگان اينستاگرام خود پيدا کنيد: آنها اکثراً چه جنسيتي دارند؟ چند ساله هستند؟ در کجا زندگي مي کنند؟ شغلشان چيست؟ به چه چيزهايي علاقه دارند؟

فقط زماني که شما جواب اين سوال ها را بدانيد، مي توانيد محتواي مناسبي را مطابق سلايق و نيازهاي مخاطبان خود به آنها ارائه دهيد. با شناخت مخاطب خودتان است که مي فهميد چگونه بايد با او ارتباط برقرار کنيد و در مورد سبک متن هاي خود تصميم گيري کنيد.

پيام خودتان را بشناسيد

مساله شما، فقط با شناخت مخاطب به پايان نمي رسد. شما نياز داريد که پيام خودتان را هم بشناسيد. يعني بدانيد که چه حرفي را مي خواهيد به مخاطبان منتقل کنيد. اين موضوع هم در مورد صفحه هاي شخصي و هم در مورد صفحات تجاري صدق مي کند.

پيدا کردن پاسخ اين سوال ها در مسير خودشناسي به شما کمک خواهد کرد: باورها و ارزش هاي شما چه هستند؟ با چه چيزهايي مخالف هستيد؟ چه صفاتي هستند که به خوبي شما را توصيف مي کنند؟

فرض کنيم که شما يک صفحه مرتبط با گردشگري داريد. مثلاً يک آژانس مسافرتي… پس  صفت هايي همچون جسور، کنجاو و ماجراجو مي توانند به خوبي شما را توصيف کنند و رابطه خوبي بين شما و مخاطبان شما شکل دهند.

پيام صفحه شما به مخاطبان هم مي تواند در قالب يک دعوت براي مسافرت باشد. يک دعوت براي آنکه چيزهاي جديد را تجربه کنند و لحظات لذت بخشي را در کنار خانواده و دوستان خود داشته باشند.

و ولی با چه چيزي مخالف هستيد؟ مشخص است: با تنبلي و بي علاقه بودن نسبت به تجربه چيزهاي جديد. فکر مي کنم با اين مثال، به خوبي اهميت شناخت پيام خودتان و ميزان تاثير آن را فهميده باشيد.

در پايان به اين نکته دقت داشته باشيد که به طور کلي، کاربران اينستاگرام، چندان انتظار پيام هاي رسمي و خشک را ندارند و يک فضاي صميمي و دوستانه را ترجيح مي دهند.

بنابراين خوب است که در متن کپشن هاي خود، خيلي ساده و بی دردسر و خودماني حرف بزنيد، از طنز استفاده کنيد و يک شخصيت جذاب از خود نشان دهيد.

يک مثال بسيار خوب ايراني از اين مورد، برند بيسکوئيت گرجي است که معمولاً، کپشن هاي جذابي را همراه عکس هاي خلاقانه خودش مي کند و در نتيجه، تاثير مضاعف بر روي مخاطب دارد.

کلیک کنید  اعتماد سازی در اینستاگرام چگونه ممکن می شود

حالا بگذاريد به سراغ همتاي خارجي بيسکوئيت گرجي، يعني بيسکوئيت Oreo برويم. چنانچه تا به حال نام بيسکوئيت Oreo به گوشتان نخورده است، بايد به شما بگويم که اين بيسکوئيت، پرفروش ترين در ايالات متحده است. تيم بازاريابي اين بيسکوئيت، واقعاً در شبکه هاي اجتماعي موفق حاضر شده اند و به خوبي طنز را براي انتقال داستان هاي خود به کار مي گيرند.

حجم نوشته خود را در نظر بگيريد

فراموش نکنيد که اکثر مردم، پست هاي اينستاگرام را با سرعت زياد و پشت سر هم نگاه مي کنند. در اصل آنها نمي خواهند وقت زيادي را پاي خواندن يک مطلب بگذارنند. بنابراين بهتر است تا جاي ممکن، متن هاي کوتاهي براي پست هاي خود بنويسيد. البته، نه بيشتر از حد لازم.

براي مثال، بگذاريد يک پست از شرکت تسلاموتورز را با هم ببينيم. شرکت تسلا، يک شرکت مطرح آمريکايي است که در زمينه توليد خودروهاي برقي فعاليت دارد. پست همانطور که مي بينيد، کپشني که اين شرکت براي عکس خودش انتخاب کرده است خيلي ساده و خلاصه است: بياييد کمپ بزنيم… متني که در عين معنا دادن به تصوير، خواندن آن بيشتر از چند ثانيه طول نمي کشد.

حالا بگذاريد يک مثال ايراني از اين موضوع را نگاه کنيم. پيج ژوان، يک صفحه اينستاگرامي است که نقاشي هايي جذابي را همراه با نوشته هاي طنز منتشر مي کند. کپشن يکي از پست هاي اين پيج فقط يک کلمه است: “گوگولي ها”… و همين يک کلمه، تاثير فوق العاده اي در جذابيت اين تصوير براي مخاطب داره. موافق نيستيد؟

با اينحال، همانطور که گفتم، هيچ قانوني وجود ندارد که بگويد بايد متن پست هاي شما کوتاه باشد. کاملاً طبيعي است که گاهي لازم باشد کپشن هاي طولاني تر با توضيحات بيشتر بنويسيد تا بتوانيد تصاوير خود را توضيح دهيد و حتي جذابيت آنها را بيشتر کنيد.

در واقع، پيشنهاد ما اين است که چنانچه داستان يا مطلب جالبي داريد که مرتبط با تصوير باشد، حتماً آن را با مخاطبان به اشتراک بگذاريد.

مهمترين کلمات را در ابتداي کپشن اينستاگرام خود قرار دهيد

زماني که کاربر در حال مشاهده آخرين پست هاي اينستاگرام است، تنها چند خط اول از هر کپشن را مي بيند و براي خواندن ادامه آن بايد بر روي گزينه more کليک کند.

اين يعني چنانچه آغاز متن شما به اندازه کافي براي مخاطبان جذاب نباشد، آنها هيچوقت ادامه آن را مطالعه نخواهند کرد. بنابراين بايد دقت ويژه اي در نوشتن ابتداي کپشن هاي خود بکنيد. چند خط اول متن خود را به نحوي بنويسيد که توجه کاربران به آن جلب شود و کنجکاو شوند تا ادامه آن را بخوانند.

يک مثال عالي از اين مورد را مي توان در صفحه اينستاگرام انتشارات نيلوفر ديد. به متن کپشن دقت کنيد. اولين پيام نيلوفر، دعوت مخاطب به صحبت در مورد کتاب شاهزاده کوچولو است و تازه بعد از اين دعوت است که کمي درباره کتاب و نويسنده آن صحبت مي کند.

از هشتگ هاي اينستاگرام، بجا و با دقت استفاده کنيد

آمارها نشان مي دهد که استفاده از دست کم يک هشتگ در کپشن هاي اينستاگرام، باعث مي شود که پست ها به طور متوسط ۱۲٫۶% بيشتر ديده شوند. بنابراين هشتگ ها عامل بسيار تاثيرگذاري در ميزان دسترسي پست هاي شما هستند. با اينحال، هيچوقت نبايد از آنها بي هدف استفاده کنيد.

کلیک کنید  پست های اینستاگرام خود را به کمک فیسبوک زمان بندی کنید!

اولين نکته که بايد در استفاده از هشتگ در نظر گرفت، اين است که خواندن آن معمولا سخت تر از خواندن متن معمولي است. به همين دليل، وقتي که چندين هشتگ به صورت متوالي در متن استفاده مي شوند، در نهايت کاربر گيج مي شود و به احتمال زياد بخشي از متن را سرسري رد مي کند.

نکته ديگري که وجود دارد، ميزان مرتبط بودن هشتگ هاي استفاده شده است. وقتي هشتگ شما به پست ربط چنداني نداشته باشد، به نوعي در حال ايجاد مزاحمت براي کاربران هستند. چرا که قرار است اين پست شما را در جاي نامرتبطي مشاهده کنند. مطمئن باشيد که بازخورد هيچکس، از چنين برخوردي مثبت نخواهد بود.

آخرين مساله که هنگام نوشتن هشتگ بايد به آن توجه داشت، ميزان محبوبيت يک هشتگ است. هميشه سعي کنيد هنگام انتخاب هشتگ، مواردي را پيدا کنيد که بيشترين محبوبيت را در استفاده دارند.

چرا؟ چون وقتي کاربر از يک هشتگ در پست هاي خود استفاده کند، اينستاگرام اين موضوع را تشخيص داده و سعي مي کند مطالبي با هشتگ يکسان را به او نمايش دهد. بنابراين چنانچه هر چقدر شما از هشتگ محبوب تري استفاده کنيد، بيشتر توسط کاربران ديگر ديده خواهيد شد.

با وجود تمام آنچه گفته شد، شايد در مواردي لازم باشد که هشتگ هاي زيادي را در کپشن پست خود به کار ببريد. در چنين مواردي دو راهکار وجود دارد که مي تواند باعث تميزتر شدن متن کپشن شما شود:

  • هشتگ هاي خود را از بقيه متن جدا کنيد و آنها را در انتهاي کپشن قرار دهيد. همچنين خوب است که فاصله اي بين هشتگ ها و متن اصلي باشد.
  • تمام هشتگ هاي خود را داخل متن کپشن قرار ندهيد. بخشي از آنها را در قسمت نظرات وارد کنيد. دقت داشته باشيد که در اين روش، همچنان هشتگ هاي شما تاثير خود را خواهند گذاشت و در صفحات مرتبط نمايش داده مي شويد. ولی ديگر متن شما پر از هشتگ نخواهد بود و شلوغ نمي شود.

 

يک سوال يا درخواست را در کپشن اينستاگرام خود مطرح کنيد

يکي از ساده ترين راه ها براي دريافت نظرات بيشتر بر روي يک پست اين است که در کپشن خود يک سوال را از فالوورهاي خود بپرسيد يا يک درخواست را با آنها مطرح کنيد.

براي مثال مي توانيد يک سوال بله يا خير از مخاطبان خود بپرسيد، يا از آنها دعوت کنيد نظر خود را درباره يک موضوع بگويند. هر سوال يا درخواستي هم که داشته باشيد، در هر صورت شانس تعامل شما افزايش پيدا خواهد کرد.

يک مورد بسيار موفق از اين موضوع که به شخصه شاهد آن بودم، پست تبريک روز شعري بود که از طرف شرکت قطار فدک منتشر شده بود. در اين پست، از مخاطبان خواسته شده بود که در يک مشاعره خودماني شرکت کنند.

يک مورد جالب ديگر که مي توان مثال زد، فودکوئيزهاي اسنپ فود است.

کلیک کنید  فریلند

در کپشن خود، کاربران ديگر را مخاطب قرار دهيد

قابليت خطاب قرار دادن يا همان منشن (mention) کردن، يکي از قابليت هاي اينستاگرام است که مي تواند در تعامل کاربران ديگر با شما تاثير بسياري مثبتي داشته باشد.

پس چنانچه شما در پست خود اقدام به معرفي يک از کاربران اينستاگرام مي کنيد يا مطلب خود را خطاب به فرد مشخصي مي نويسيد، حتماً با استفاده از علامت @، مستقيماً شخص مورد نظر را مخاطب قرار دهيد.

به اين ترتيب خود اينستاگرام، وجود پست شما را به او اطلاع مي دهد. بنابراين مي توانيد مطمئن باشيد که او پست شما را خواهد ديد و  در قسمت کامنت ها، جوابي براي آن خواهد گذاشت. توجه داشته باشيد که با خطاب قرار دادن يک شخص، به احتمال زياد دنبال کنندگان اين شخص هم پست شما را خواهند ديد.

البته، لزومي ندارد که حتماً خودتان ديگران را در کپشن اصلي منشن کنيد. مي توانيد کاري کنيد که مردم خودشان دوستان خود را منشن کنند. يک نمونه خوب از اين مورد را مي توان در پست هاي آژانس گردشگري زورق ديد.

ريحون نيز حرکت مشابهي را همراه با ارائه يک هديه انجام مي دهد. با درنظر گرفتن تکرار مداوم اين نوع پست ها، مي توان حدس زد که اين روش بازخورد خوبي براي آنها داشته است.

از اموجي ها در کپشن خود استفاده کنيد

آيا استفاده از اموجي ها در داخل کپشن اينستاگرام کار خوبي است؟ اين موضوع تا حدي بستگي به نوع صفحه شما دارد… ولی اينکه آيکون هاي جذاب کارتوني مي توانند توجه مخاطب را به خود جلب کنند و راهي عالي براي انتقال حس و ايجاد هويت در يک کپشن اينستاگرام باشند، هيچ جاي بحثي ندارد.

بله! بدون شک، استفاده از اموجي ها در متن کپشن باعث مي شود که پست شما تنوع بيشتري داشته باشد، سرگرم کننده تر شود و کاربران با ميل بيشتري با آن ارتباط برقرار کنند.

در مثال هاي مي توانيد نمونه هاي بسياري از استفاده از اموجي در متن کپشن را پيدا کنيد. ديدن اين نمونه ها که متعلق به برندهاي بزرگي هم هستند، مطمئناً کمک مي کند تا ترس شما از بابت استفاده از اين اموجي ها از بين برود. در ضمن، يک نمونه ديگر از اين مورد را هم مي توان در صفحه اينستاگرام چيليوري ديد.

سعي کنيد از نقل قول استفاده کنيد

بعضي کاربران محتواي منحصر به فرد به اشتراک مي گذارند، نه يک نوشته کليشه اي و شايد اين يک نقل قول از فردي است که در کپشن استقاده شده است. همانطور که GoPro اغلب در کپشن اينستاگرام خود از محتواي توليد شده توسط کاربر استفاده مي کند. يا اين کپشن مي تواند يک نقل قول از شخصي معروف باشد

در متن کپشن خود لحني صميمي داشته باشيد

همانطور که پيش از اين گفتيم، اينستاگرام يک فضاي صميمي و دوستانه محسوب مي شود. بنابراين بيش از حد جدي بودن، نه تنها تاثير مثبت ندارد، بلکه مي تواند تاثير منفي هم بر روي صفحه اينستاگرام شما بگذارد.

بنابراين پيشنهاد ما اين است که در متن هاي کپشن خود يک لحن صميمي داشته باشيد و خوانندگان خود را ساده و بی دردسر مخاطب قرار دهيد.

کلیک کنید  اینگونه از بلاک اینستاگرام خارج شو

اينستاگرام چي توز مي توان نمونه خوبي از استفاده لحن صميمي براي ارتباط با مخاطبان باشد.

مخاطب خود را به تعامل تشويق کنيد

تعامل مداوم، مهمترين ويژگي اي که صفحه شما بايد داشته باشد. ايجاد تعامل باعث مي شود که مخاطب شما، احساس نزديکي بيشتر با صفحه اينستاگرامتان بکند و با وفاداري بيشتري پست هاي شما را دنبال کند.

بنابراين هميشه سعي کنيد کپشن هاي بنويسيد که مخاطب را تشويق به تعامل با شما بکنند. چنانچه دقت کنيد، بسياري از نکته هاي قبلي که گفتيم هم، دقيقاً مطابق اهميّت تعامل شکل گرفته بودند. راه هاي مختلفي هم براي ايجاد تعامل وجود دارند که شايد موثرترين آنها برگزاري يک مسابقه باشيد.

با اينحال، از نظر ما، مهمترين بحث در ايجاد تعامل اين است که درخواست شما از مخاطب، يا سوالي که از او مطرح مي کنيد، آنقدري جذاب باشد که بخواهد نسبت به آن عکس العمل نشان دهد.

يک نمونه جالب خارجي از کپشن با محوريت تعامل، پستي از شرکت Intel است که در آن از مخاطبان خود خواسته است که يک اسم خوب براي ربات بامزه اش پيشنهاد بدهند:

اگر بخواهيم يک نمونه ايراني از اين مورد هم به شما معرفي، اين مورد مي تواند صفحه الوپيک در اينستاگرام باشد. نکته جالب در مورد پست هاي الوپيک اين است که تقريباً در تمام آنها، از مخاطب دعوت شده است تا نظر خود را بگذارد و قطعاً تاثير مثبتي از اين کار گرفته است. البته بد نيست چنانچه به شلوغي ايجاد شده توسط هشتگ هاي الوپيک، که قطعاً يک نکته منفي به حساب مي آيد هم دقت کنيد:

ويرايش و بازنويسي به کپشن هاي عالي منتهي مي شود

هميشه قبل از منتشر کردن پست، يک بار ديگر متن کپشن را براي خودتان بخوانيد. با اينکار، نه تنها اشتباهات املايي و انشايي متن که به طور سهوي پيش آمده اصلاح خواهد شد، بلکه فرصتي پيدا مي کند تا متن کپشن را به ساده ترين و خواناترين شکل ممکن ويرايش کنيد.

يک کار خوب ديگر اين است که متن اين کپشن را براي يک نفر ديگر بخوانيد. به اين ترتيب، نظر شخص دومي را خواهيد داشت که همچون شما، درگير نوشتن اين متن نبوده است و بنابراين از بيرون و بدون قضاوت به آن نگاه مي کند. چنين کاري، به خوبي مي تواند ميزان تاثيرگذاري متن را بر روي مخاطب مشخص کند و به علاوه، شايد به ايده هاي بهتر و جذاب تري براي کشپن مورد نظر منجر شود.

ايده هاي براي کپشن اينستاگرام از برند هايي که بهترين کپشن ها را مي نويسند

حال که نکاتي را براي نوشتن کپشن هاي اينستاگرامي بهتر با شما در ميان گذاشتيم، بگذاريد به چند صفحه اينستاگرام موفق نگاه کنيم و انواع کپشن هاي آنها را دسته بندي کنيم:

کپشن هاي آموزنده و علمي

اگر به کپشن هاي اينستاگرام شرکت h نگاه کنيد، متوجه مي شويد که پر از حقايق قانع کننده در مورد علم، طبيعت، و ابتکارات اين شرکت هستند. رويکردي که باعث مي شود مخاطب همواره از يادگيري چيزهاي تازه لذت ببرد.

کپشن آموزشي

در اين نوع کپشن ها، شما انجام کارهاي مختلف را به صورت مرحله به مرحله به کاربران خود آموزش مي دهيد. در حال حاضر، صفحات اينستاگرامي بسياري را مي توان پيدا کرد که از اين نوع کپشن ها استفاده مي کنند و معمولاً موفقيت خوبي هم در اين راه کسب مي کنند. يک مثال خوب از اين مورد، صفحه اينستاگرام کاله است.

کلیک کنید  با پروفایل اینستاگرام تجارت کنید

کپشن مسابقه، نظرسنجي و بازي هاي مختلف

يک راه خوب ديگر براي نوشتن کپشن، استفاده از مسابقه، نظرسنجي و بازي هاي مختلف است تا بتوانيد کاربران را به تعامل با صفحه خود تشويق کنيد. در طول اين مطلب، نمونه هاي بسياري از اين نوع کپشن ها به شما ارائه شد.

کپشن هاي تبليغ کننده ساير صفحات شما

گاهي شما ممکن است بخواهيد در کپشن خود، از کاربران دعوت کنيد تا ديگر صفحات شما در شبکه هاي اجتماعي را دنبال کنند. براي مثال، تمرکز خود را بر روي افزايش تعداد اعضاي تلگرام خود مي گذاريد.

کپشن داستاني و روايتي

يک سبک ديگر از کپشن هاي اينستاگرام، آن دست کپشن هايي هستند که در آنها شما به روايت يک داستان مي پردازيد. مثلاً داستان يکي از ساکنين شهر تهران، يا يکي از کارکنان شرکت خود يا …

کپشني از پشت صحنه يک برند

اينستاگرام يک پلتفرم عالي براي نشان دادن چهره انساني يک برند با صحبت کردن درباره پشت صحنۀ آن است. برند لوازم آرايشي Lush به خوبي از اين ايده استفاده کرده است و در متن کپشن هاي خود به توضيح نحوه توليد محصولاتش مي پردازد.

کپشن تشويق مخاطب براي ورود به لينک

بسياري از برندها، از اينستاگرام براي پيش نمايش محتواهاي سايت خود استفاده مي کند. يعني بخشي از متن محتوا را داخل کپشن قرار مي دهند و از دنبال کنندگانش دعوت مي کند تا براي خواندن ادامه متن، به لينکي که در بيوگرافي اينستاگرام آنها قرار گرفته مراجعه کنند.

کپشن پيشنهاد ويژه

در مواردي، شما يک پيشنهاد ويژه براي مخاطب خود داريد و اين پيشنهاد را از طريق کپشن پست خود براي کاربران پر رنگ مي کنيد. براي مثال، مي توانيد به يکي از پست هاي اينستاگرام نگاه کنيد.

کپشن کوتاه و بدون پر حرفي

ما قبلا اين  مطلب را ارايه کرديم، ولی باز هم تکرار مي کنيم: چنانچه مي خواهيد توجه مخاطب بيشتر به تصوير يا ويدئو شما معطوف باشد، کوتاه بودن يا حتي بدون کپشن گذاشتن آن پست، بهترين راه است.

سخن نهايي درباره کپشن هاي اينستاگرام

احتمالاً متوجه شده باشيد که اکثر نکاتي که در اين مقاله به شما ارائه شد، نه تنها براي کپشن اينستاگرام شما کاربرد دارند، که مي توانند در تصميم گيري بهتر در روند مديريت صفحه اينستاگرام شما هم کمک کنند.

اميدوارم از اين نکات لذت برده باشيد و توانسته باشند نگاه شما را به روش هاي بازاريابي در اينستاگرام باز کنند. در مقالات بعدي قرار است بسيار بيشتر درباره نکات مهم اينستاگرام صحبت کنيم. بنابراين حتماً وبلاگ ما را دنبال کنيد.

در نهايت، چنانچه مقاله من را دوست داشتيد (يا نداشتيد)، خوشحال مي شوم نظر خود را درباره آن با ما به اشتراک بگذاريد و بگوييد با کدام قسمت هاي آن موافق يا مخالف هستيد، و اينکه کدام يکي از مثال هاي ما را بيشتر دوست داشتيد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *