اگر مديريت يک کسب وکار آنلاين را برعهده داريد، حتماً سايتي براي معرفي محصولات يا خدماتي خود داريد. در اصل شما براي فروش محصول يا خدمات در فضاي آنلاين براي کاربران را به فرآيند خريد محصول دعوت کنيد و اين فرآيند در فضاي اينترنت از طريق اينترنت صورت مي گيرد.

البته منظور ما اين نيست که تنها مي توانيد از طريق سايت محصول خود را بفروشيد ولی با استفاده از سايت مي توانيد فرآيند خريد را براي کاربران راحت تر کنيد.

در نهايت فروش خود را تا حد زيادي افزايش دهيد و از کسب وکار آنلاين خود لذت ببريد. از طرفي افزايش کاربران يک سايت از مهم ترين دغدغه هاي کاربران به شمار مي رود!

چنانچه از اينستاگرام استفاده مي کنيد، بايد بدانيد در حال فعاليت در يکي از مهم ترين شبکه بازاريابي اينترنتي در ايران هستيد. بسياري از کسب وکارهاي آنلاين براي معرفي محصولات يا خدمات خود از اينستاگرام استفاده مي کنند؛

دليل آن هم استفاده تعداد زيادي از کاربران در اينستاگرام است و به راحتي مي توانيد به مخاطبان کسب وکار خود در ايران يا حتي خارج از ايران دسترسي داشته باشيد.

 

اينستاگرام قابليت هاي بسيار خوبي براي افزايش ترافيک سايت در اختيار شما قرار مي دهد و به راحتي مي توانيد مخاطبان (که فالوورهاي شما هستند!) را به سايت خود منتقل کنيد.

يکي از اين قابليت ها، قابليت استفاده از لينک در استوري اينستاگرام است که با استفاده از آن مي توانيد کاربران به صورت مستقيم از استوري خود به سايت منتقل کنيد.

چنانچه شما هم براي بررسي گذاشتن لينک در استوري اينستاگرام هيجان زده هستيد، در ادامه با ما همراه باشيد.

استفاده از قابليت گذاشتن لينک در استوري اينستاگرام

قرار دادن لينک در استوري هاي اينستاگرام به کسب وکارها کمک مي کند تا بتوانند کاربران را مستقيماً به صفحه خاصي از سايت خود منتقل کنند. مثلاً فرض کنيد در يک استوري جديد ترين محصول يا خدمات کسب وکار خود را معرفي مي کنيد و مي خواهيد کاربران آن را خريداري کنند!

کلیک کنید  آپلود فیلم با رایانه در اینستاگرام

به کمک قرار دادن لينک صفحه خريد آن محصول يا خدمات مي توانيد کاربران را به صفحه همان محصول منتقل کنيد و کاربر خود را مستقيم به مشتري تبديل کنيد.

اينستاگرام به برخي از حساب هاي کاربري خود اجازه گذاشتن لينک در استوري اينستاگرام را مي دهد. اين حساب هاي ويژگي هاي خاصي دارند که عبارتند از:

 

  • صفحه شما بايد تجاري باشد. (اگر با صفحه تجاري اينستاگرام آشنا نيستيد، مقاله راهنماي کامل استفاده از بيزينس پروفايل اينستاگرام را بخوانيد!)
  • صفحه شما بايد بيش از ۱۰,۰۰۰ دنبال کننده (فالوور) داشته باشد.

اگر صفحه اينستاگرام شما تجاري است و بيش از ۱۰,۰۰۰ دنبال کننده داريد، اين قابليت براي شما فعال است. چنانچه تعداد دنبال کنندگان شما کمتر است، با روش هاي مختلف مي توانيد تعداد آن ها را به ۱۰,۰۰۰ نفر برسانيد و سپس از اين قابليت استفاده کنيد.

البته پيشنهاد مي کنم حتماً از روش هاي صحيح براي جذب دنبال کننده واقعي استفاده کنيد تا بتوانيد مخاطبان هدف خود را به مشتريان کسب وکارتان تبديل کنيد؛ امکان خريد کاربراني که مخاطب هدف کسب وکارتان نيستنند، تقريباً صفر است!

بنابراين تنها از روش هايي که منجر به افزايش فالوورهاي واقعي و هدفمند مي شود استفاده کنيد.

گذاشتن لينک در استوري اينستاگرام چگونه انجام مي شود؟

براي اضافه کردن لينک اينستاگرام تنها کافي است شرايط بالا را داشته باشيد و سه مرحله بسيار ساده را طي کنيد. اين ۳ مرحله عبارتند از:

مرحله اول) استوري خود را ايجاد کنيد!

در مرحله اول بايد وارد استوري اينستاگرام شويد و استوري خود را ايجاد کنيد؛ يعني يک عکس بگيريد يا به کمک بالا کشيدن صفحه از عکس ها يا ويدئوهاي گالري موبايل خود استفاده کنيد. بنابراين از انتخاب عکس يا فيلم موردنظر وارد بخش بعدي خواهيد شد که مي توانيد لينک خود را اضافه کنيد.

مرحله دوم) لينک خود را به استوري اينستاگرام اضافه کنيد!

در اين بخش آيکني وجود دارد که با کليک بر روي آن مي توانيد لينک موردنظر خود را درج کنيد. با کليک بر روي اين آيکن وارد صفحه ديگري خواهيد شد:

کلیک کنید  چگونه در اینستاگرام پست بگذاریم؟

 

در بخش URL مي توانيد لينک صفحه موردنظر خود را وارد کنيد؛ توجه داشته باشيد که اين صفحه مرتبط با استوري شما باشد! مثلاً چنانچه تصوير يک کوله پشتي را در استوري خود قرار داده ايد که در فروشگاه خود آن را موجود داريد، بايد لينک خريد آن را در اختيار کاربران قرار دهيد تا بتوانند خريداري کنند.

 

همچنين استوري شما مي تواند يک آموزش منتشرشده در سايت باشد که مي توانيد لينک صفحه آن را با کاربران به اشتراک بگذاريد. بنابراين از قرار دادن لينک سايت خود در اين بخش کافي است بر روي تيک سمت راست کليک کنيد تا لينک شما بر روي استوري قرار بگيرد.

 

يک نکته مهم! اگر آناليز لينک براي شما مهم است و مي خواهيد نرخ تبديل را اندازه گيري کنيد، بايد از لينکي استفاده کنيد که بتوانيد آن را تحليل کنيد. مثلاً مي توانيد از لينک هاي سرويس گوگل آناليز يا سايت Bit.ly استفاده کنيد تا بتوانيد تعداد کليک کاربر بر روي لينک استوري اينستاگرام را ببينيد.

هنگامي که شما لينک را به درستي قرار داده باشيد، بک گراند آيکن لينک به رنگ سفيد تغيير مي کند و اين نشان دهنده داشتن لينک در استوري شما است. همچنين بايد توجه داشته باشيد که در هر استوري تنها يک لينک مي توانيد قرار دهيد و براي قرار دادن چندين لينک، بايد چندين استوري منتشر کنيد.

مرحله سوم) جزئيات استوري خود را قرار دهيد!

در مرحله بعد مي توانيد جزئيات ديگري نظير متن يا استيکر را به استوري خود اضافه کنيد. چنانچه لينک شما مهم است و مي خواهيد نرخ تبديل بالايي داشته باشيد.

پيشنهاد مي کنم در استوري خود به کاربران بگوييد که چرا بايد بر روي لينک در استوري اينستاگرام کليک کنند؟ مثلاً مي توانيد به آن ها بگوييد براي اطلاعات بيشتر بر روي لينک کليک کنند يا با کليک بر روي See more وارد سايت شما شوند.

کلیک کنید  با موبایل یا کامپیوتر اکانت ایسنتا بساز

استفاده از دکمه CTA نظير “براي اطلاعات بيشتر کليک کنيد” به کاربران کمک مي کند تا بدانند در اين استوري لينکي وجود دارد و نرخ کليک لينک استوري را تا حد زيادي افزايش مي دهد.

چگونه از قابليت گذاشتن لينک در استوري اينستاگرام براي افزايش نرخ کليک استفاده کنيم؟

با وجود آن که اينستاگرام شبکه اجتماعي بسيار محبوبي است و بازاريابان زيادي از آن استفاده مي کنند، ولی هنوز هم امکانات کاملي براي بازاريابان ندارد. مثلاً قرار دادن لينک قابل کليک در پست هاي اينستاگرام مي تواند بسيار مفيد باشد ولی برخلاف توييتر و فيسبوک در اينستاگرام وجود ندارد.

در حال حاضر بازاريابان تنها دو بخش براي قرار دادن لينک دارند:

  1. لينک بيو در پروفايل کاربر
  2. لينک در استوري اينستاگرام

مورد اول تنها يک لينک است و نمي تواند هميشه تغيير کند! زيرا زمان زيادي از مسئول کسب وکار مي گيرد و کاربران کمي بر روي آن کليک مي کنند. لينک استوري اينستاگرام کمي بهتر است؛

در اين مورد شما مي توانيد لينک هاي مربوط به هر استوري را قرار دهيد تا کاربران به راحتي بر روي آن کليک کنند! مثلاً فرض کنيد مي خواهيد لينک مربوط به يک پست را در دسترس کاربران قرار دهيد.

کافي است به کمک اشتراک گذاري پست ها در استوري اينستاگرام پست خود را به استوري منتقل کنيد و لينک موردنظر را در آن استوري قرار دهيد.

راه کارهايي براي افزايش نرخ کليک لينک در استوري اينستاگرام

يکي از اشتباهات رايج بازاريابان در اينستاگرام، استفاده بيش از حد از لينک در استوري اينستاگرام است و همين مسئله سبب مي شود تا نرخ کليک تا حد زيادي کاهش پيدا کند.

بازاريابان بايد تنها در استوري هاي مهم که لينک آن براي کاربران مفيد و ارزشمند است از قابليت گذاشتن لينک در استوري اينستاگرام استفاده کنند. در ادامه به بررسي چند راه کار ارزشمند و خلاقانه مي پردازيم که با استفاده از آن مي توانيد نرخ کليک لينک هاي استوري خود را افزايش دهيد:

  1. هدايت کاربران به پست هاي جديد سايت

يکي از ارزشمندترين لينک هايي که که براي کاربران هم مفيد است، لينک پست هاي جديد سايت است! با استفاده از لينک پست هاي خود و اشتراک گذاري آن در استوري ها مي توانيد کاربران زيادي را به سايت خود هدايت کنيد.

کلیک کنید  استوری اینستاگرام را بشناسید

چنانچه بتوانيد محتوايي توليد کنيد که نظر کاربران را جلب مي کند، نرخ کليک شما تا حد زيادي افزايش پيدا مي کند؛ همچنين بايد توجه داشته باشيد که نحوه توزيع محتوا و درخواست شما از کاربران براي خواندن آن پست بسيار مهم است. چنانچه نتوانيد به خوبي پست موردنظر را ارائه کنيد، کاربران کمي بر روي لينک استوري کليک مي کنند.

 

همچنين مي توانيد يک پست جذاب و حرفه اي در رابطه با پست وبلاگ خود بر روي صفحه اينستاگرامتان منتشر کنيد تا کاربراني که پست ها را مي بينند هم از آن پست استفاده کنند.

در پست خود مي توانيد به کاربران بگوييد لينک پست سايت شما در بخش استوري قابل کليک است و به راحتي مي توانند محتواي موردنظر را بخوانند. مسئله مهم ديگر اين است که توضيحات کپشن بايد خلاصه کوتاهي از محتواي توليد شده در سايت باشد تا کاربر بداند آن محتوا حاوي چه مطالبي است!

  1. گذاشتن لينک در استوري اينستاگرام براي مشاهده ويدئوي يا دوره آموزشي کامل

برخي استوري ها حاوي محتواي ارزشمند هستند ولی زمان استوري براي مشاهده کامل آن کم است. البته در حال حاضر به لطف IGtv اينستاگرام به راحتي مي توانيد ويدئوهاي طولاني خود را هم آپلود کنيد ولی باز هم محدوديت داريد!

 

اگر ويدئوي شما کامل است يا مي خواهيد يک دوره آموزشي جامع را به کاربران ارائه کنيد، کافي است ويدئوي بسيار کوتاهي از معرفي دوره آموزشي قرار دهيد و از کاربران بخواهيد براي ديدن اطلاعات بيشتر يا شرکت در آن دوره آموزشي از لينک استوري استفاده کنند.

کلیک کنید  استایل گرید در پست ها

اين کار به شما کمک مي کند تا بتوانيد نرخ کليک خود را افزايش دهيد! البته اين مسئله هم کاملاً به نوع ويدئو و محتوايي که در استوري ارائه مي کنيد خواهد داشت ولی چنانچه بتوانيد محتواي خوبي ارائه کنيد، نرخ کليک شما تا حد زيادي افزايش پيدا مي کند.

  1. انتشار محتواي منحصر به فرد نظير نتايج مسابقه در سايت

اگر در صفحه خود مسابقاتي برگزار مي کنيد که کاربران علاقه زيادي به دانستن برنده آن دارند، يک امتياز مثبت در دستان شما قرار دارد. کافي است در يک پست مربوط به سايت، نام برندگان را درج کنيد و در يک استوري از کاربران بخواهيد بر ديدن نام برندگان بر روي لينک استوري کليک کنند و وارد صفحه شما شوند.

کاربران علاقه زيادي به دانستن نام برندگان دارند تا بدانند برنده شده اند يا خير! شما هم از اين راه مي توانيد ترافيک سايت خود را تا حد زيادي افزايش دهيد.

 

البته برخي از کاربران اين کار را کاربر آزاري ناميده اند ولی اين کار به دليل مزيت هايي که ممکن است براي کاربران داشته باشد، هيچ گاه کاربر را نسبت به کسب وکار و برند شما دلسرد نمي کند و به راحتي مي توانيد از اين روش براي گذاشتن لينک در استوري اينستاگرام استفاده کنيد.

  1. تبليغ محصولات يا خدمات مربوط به کسب وکارتان

اينستاگرام يک شبکه بسيار عالي براي تبليغات محصولات يا خدمات خود است! به خصوص چنانچه تعداد فالوورهاي شما زياد باشد، به راحتي مي توانيد فروش خوبي را تجربه کنيد.

چنانچه محصول يا خدماتي در سايت خود داريد و مي خواهيد از طريق اينستاگرام آن را بازاريابي کنيد، کافي است لينک صفحه خريد آن محصول را در يک استوري که شامل تصاوير و توضيحات آن محصول مي شود، قرار دهيد.

در اين صورت کاربران اطلاعات محصول را مي خوانند و در صورت نياز مستقيم وارد سايت شما مي شوند و آن محصول را خريداري مي کنند. البته بايد توجه داشته باشيد که محصول نبايد بيش از حد تبليغ شود!

کلیک کنید  بهینه سازی پروفایل اینستاگرام

کاربران در صفحه اينستاگرام شما به دنبال محتواي ارزشمند و مفيد هستند و چنانچه بخواهيد دائماً محصول خود را تبليغ کنيد، بنابراين از مدت فالوورهاي واقعي شما ريزش زيادي پيدا مي کنند.

بنابراين هدف اول شما بايد دادن اطلاعات مفيد به کاربران باشد و در مرحله بعدي مي توانيد محصولات يا خدمات خود را تبليغ کنيد. چنانچه بيشتر لينک هاي شما محتواي مفيد و ارزشمند به کاربران ارائه کند، کاربر حس نمي کند که با هربار کليک بر روي لينک هاي استوري وارد صفحه خريد يک محصول مي شود.

بنابراين هميشه به شما اعتماد دارد و اين مسئله نه تنها بر روي نرخ کليک تاثير دارد، بلکه نرخ فروش شما را هم افزايش مي دهد. چنانچه قصد داريد يک فروش موفق براي محصولات جديد خود را تجربه کنيد، کافي است راه قبلي را پيش بگيريد و اطلاعات ارزشمند به کاربران ارائه کنيد. در ميان محتواي ارزشمند خود مي توانيد محصول يا خدمات جديد خود را هم تبليغ کنيد و فروش بهتري داشته باشيد.

نتيجه گيري

استفاده از لينک در استوري اينستاگرام به صفحات اينستاگرامي کمک مي کند تا بتوانند صفحات مهم سايت خود نظير صفحه خريد يک محصول را به کاربران ارائه کنند.

چنانچه محتواي صفحه شما ارزشمند باشد، به راحتي مي توانيد محصولات يا خدمات خود را هم معرفي کنيد و به اين روش فروش بسيار خوبي را تجربه کنيد. در اين مقاله به بررسي نکات مهم در اين زمينه پرداختيم که به راحتي مي توانيد از آن ها براي افزايش نرخ کليک خود استفاده کنيد.

اکنون شما بگوييد! چنانچه مديريت يک صفحه تجاري را برعهده داريد، به نظرتان چه لينک هايي براي کاربران ارزشمند و مفيد هستند؟ در بخش نظرات، تجربيات خود را با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *