اگر شما صاحب يک کسب و کار هستيد، بنابراين حتما به تبليغ در اينستاگرام فکر کرده ايد. اين روزها اينستاگرام بزرگترين رسانه براي نشان دادن محصولات و تبليغات است. چنانچه به تاثير معجزه آساي تبليغ در اينستاگرام اعتقاد نداريد، بگذاريد به شما خبر بدهم در همين لحظه که دست روي دست گذاشته ايد، آدمها دارند در اينستاگرام پول پارو مي کنند. بنابراين به تبليغات در اينستاگرام ايمان بياوريد و آن را آغاز کنيد. ولي در نظر داشته باشيد که براي تبليغات در اينستاگرام و هزينه کردن براي آن بايد خيلي هوشمند باشيد. بهرحال بيزنس خرج دارد و آدم بايد جايي خرج کند که سرمايه به او برگردد. حالا بعد از همه اين حرفها چجوري تبليغ کنيم؟ اصلا چطور تبليغ کنيم که باعث افزايش فالوور در اينستاگرام شود و مشتري ها سراغمان بيايند؟ در صفحه خودمان تبليغ کنيم يا تبليغات خود را به يک سلبريتي در اينستاگرام واگذار کنيم؟ شايد هم بهتر باشد از تبليغات اسپانسري اينستاگرام استفاده کنيم؟ حتما يکي از اينها بهتر است و بازدهي بيشتري دارد. مگر نه؟؟ خُب…بگذاريد به شما بگويم که حقيقت اين است که همه آنها واقعا خوب هستند و به قول معروف نگو کي از کي بهتره، هر گل يه بويي داره! همه مدل هاي تبليغات در اينستاگرام مفيد هستند و به کار مي آيند. ولی نکته مهم اين است که بدانيد کدام يکي بيشتر به کار شما مي آيد و تازه نکته مهم تر اين است که کدام يکي با بودجه شما جور درمي آيد. مثلا تبليغات اسپانسري اينستاگرام که توسط خود کمپاني اينستاگرام انجام مي شود در ايران به سختي انجام مي شود و هزينه آن هم بالاست. و يا مثلا تبليغات اينفلوئنسرمارکتينگ که توسط آدم هاي معروف يا سلبريتي ها اجرا مي شود بيشتر براي بيزنس هاي بزرگ است و هزينه آن هم براي يک کسب و کار تازه پا گرفته زياد است. ممکن است شما از آن دسته افرادي باشيد که تازه کسب و کار خود را راه اندازي کرده اند و در اين شرايط ذخيره کردن حتي مقدار کمي پول براي شما حياتي است. ممکن هم هست که يک بيزنس خيلي حرفه اي داشته باشيد که سالهاست براي شما پول مي سازد و شما مي خواهيد با تبليغات در اينستاگرام آن را گسترش بدهيد. در هر صورت فرقي نمي کند.
کلیک کنید  بازیابی پسورد اکانت هک شده اینستاگرام
من قصد دارم در اين مقاله نوعي از تبليغات در اينستاگرام را معرفي کنم که به درد همه مي خورد و به کار همه  آيد. از يک کسب و کار بزرگ واردات پورشه گرفته تا آن کسي که در خانه گردنبند دست ساز درست مي کند. همه شما مي توانيد با يک روش ساده ولي هوشمندانه کسب و کار خود را در اينستاگرام گسترش بدهيد و فالوور جذب کنيد. فقط کافيست تا پايان اين مقاله با من همراه باشيد.

اين روش جادويي تبليغات کدام است؟

همانطور که گفتم مي خواهم روشي را به شما معرفي کنم که هر کسي با هر ميزان بودجه اي مي تواند از آن استفاده کند، در اينستاگرام خودي نشان بدهد و افزايش فالوور اينستاگرام داشته باشد. ولی اين روش جادويي که اين همه درباره اش حرف زدم چيست؟ اين روش جادويي تبليغات در پيج ها يا همان صفحات بزرگ اينستاگرام است. يعني شما يک بنر تبليغاتي آماده مي کنيد و براي يک صفحه بزرگ در اينستاگرام مي فرستيد و آنها در ازاي قرار دادن آن از شما پول دريافت مي کنند. شايد فکر کنيد که خب زحمت کشيدي اين که گفتن نداشت! همه اين را مي دانند! اما… اما نکته مهم اين است که اين دو مرحله، -يعني آماده کردن بنر و انتخاب يک صفحه بزرگ- يک ريزه کاري هاي بسيار بسيار مهم دارد که در افزايش فالوور اينستاگرام شما تاثير وحشتناکي مي گذارد. درست مانند قورمه سبزي. چنانچه جا نيفتاده باشد مي شود آن را خورد و از گرسنگي نمرد، ولی آن حس خوب خوشمزه را در آدم به وجود نمي آورد. بنابراين با من همراه باشيد تا سير تا پياز تبليغ در پيج هاي بزرگ را براي شما بگويم. براي آغاز بگذاريد اصلا بگويم که به چه صفحه اي در اينستاگرام صفحه بزرگ مي گوييم؟

اصلا صفحات بزرگ در اينستاگرام کدامند؟

حتما آن صفحات بزرگ را در اينستاگرام ديده ايد که فالوورهاي بسيار زيادي دارند؟ مثلا ۱۰۰K؟ يا ۲۰۰K؟ همانها که روز به روز در افزايش فالوور اينستاگرام از ديگران سبقت مي گيرند.
کلیک کنید  آموزش آپلود عکس به صورتِ پازلی در اینستاگرام
به آنها صفحات بزرگ مي گويند؟ خير! تعجب کرديد؟ حالا ديديد که من راست مي گفتم و يک نکته هايي اين وسط وجود دارد؟! ما به اين صفحات صفحات بزرگ نمي گوييم. زيرا عدد فالوور لزوما دليل بر بزرگ بودن يک صفحه در اينستاگرام نيست. براي تبليغ در صفحات بزرگ اينستاگرام بايد اول بتوانيد صفحات بزرگ را شناسايي کنيد. يک صفحه بزرگ در اينستاگرام دو ويژگي مهم دارد که من هر دوي آنها را براي شما توضيح مي دهم.

۱) فالوورهاي زياد داشته باشد

بله قبلتر هم گفتم که عدد بزرگ نشان دهنده پر فالوور بودن يک صفحه نيست. بسياري از پيج ها اقدام به خريدن فالوورهاي فيک يا تقلبي مي کنند. چنانچه به صفحه اي که فالوورهاي فيک دارد تبليغ بدهيد، تبليغ شما بازخورد خوبي نخواهد داشت چون اصلا ديده نمي شود. شما بايد بتوانيد تشخيص بدهيد که آيا اين عدد واقعي است يا خير. فهميدن اين مسئله هم معمولا ساده و بی دردسر است. من چند روش ساده يه شما ياد مي دهم تا به هر صفحه اي که رفتيد، اصلي و تقلبي بودن فالوورهاي آن را تشخيص دهيد.  
  • تنها کافي است تعداد فالوورهاي يک صفحه را در ۱۶% ضرب کنيد. عدد به دست آمده بايد تقريبا با تعداد لايک هاي زير پست هاي همان صفحه برابر باشد. به زبان ساده بگويم که ۱۶% فالوورهاي شما عکسهايتان را لايک مي کنند. اين عدد تقريبي است و ممکن است کمي بالا و پايين شود ولي بعد از مدتي دستتان راه مي افتد و مثل آب خوردن فيک بودن فالوورها را تشخيص دهيد. اين مرحله اول بود.
  • ولي بعضي از پيج ها براي پست هايشان حتي لايک هم مي خرند. بنابراين به ليست فالوورهاي صفحه مورد نظرتان برويد و آن را چک کنيد. ببينيد آيا بيشتر فالوورهاي آن بدون عکس هستند؟ چنانچه اينطور بود بنابراين حتما اين صفحه فيک است.
  • حتي به بازديدهاي يک ويدئو هم اعتماد نکنيد. چون بسياري از پيج ها براي ويدئوهاي خود بازديد هم مي خرند. کلا بد زمانه اي شده است! بنابراين تعداد فالوورها را با تعداد کامنت ها مقاسه کنيد. کامنت ها را چک کنيد. براي تعداد کامنت قوانين ضد و نقيضي وجود دارد و من نمي توانم يک قائده کلي به شما بگويم که ضرب و تقسيم کنيد. ولی خودتان چنانچه کامنت هاي صفحه را چک کنيد، حس مي کنيد که با تعداد فالوورهايش تناسب دارد يا خير. مثلا براي پيجي با ۵۵ هزار فالوور، داشتن سه تا کامنت کمي مشکوک است.
کلیک کنید  تغییر رنگ و فونت متن در استوری اینستاگرام
نکته آخر: شما بايد بدانيد که چه تعداد بازديد براي تبليغ در اينستاگرام مد نظرتان است. مثلا شما مي خواهيد تبليغتان در اينستاگرام ۱۰۰۰ لايک داشته باشد. شما مي توانيد به يک پيج واقعي تبليغ در اينستاگرام بدهيد که عکسهايش واقعا هزار لايک مي خورد و يا مي توانيد تبليغ خود را به يک پيج تقلبي بدهيد که پست هايش ۲۰۰۰ لايک مي خورد ولي ۱۰۰۰تاي آن واقعي است. در نهايت تصميم با شماست بنابراين چنانچه برايتان مهم است، اول واقعي بودن صفحه مورد نظرتان را چک کنيد. به نظرتان فيک بودن يا واقعي بودن يک صفحه براي تبليغات در اينستاگرام تاثير دارد و يا نه مهم نيست؟

۲) تخصصي باشد

اگر به صفحات بزرگ در اينستاگرام نگاه کنيد خواهيد ديد که بيشتر آنها تخصصي هستند. يعني چه؟ يعني اينکه در يک زمينه مشخص فعاليت مي کنند. حالا اصلا فعاليت در يک زمينه خاص چه فايده اي براي ما و تبليغ در اينستاگرام دارد؟ تخصصي بودن يک صفحه باعث افزايش فالوور اينستاگرام در آن صفحه مي شود. ولی نه يک افزايش فالوور معمولي…بلکه يک افزايش فالوور هدفمند! بگذاريد خيلي ساده بگويم: صفحه تخصصي تبليغات را هدفمند مي کند. شما مي فهميد که مخاطبان تبليغتان در کدام صفحات متمرکز شده اند. مثلا وقتي يک صفحه در اينستاگرام فقط آموزش آشپزي مي دهد و درباره غذاها توضيح مي دهد، آدم هايي که طرفدار آشپزي هستند آن را فالو مي کنند و هميشه پست هايش را مي بينند. بنابراين چنانچه شما يک رستوران تاسيس کرده ايد يا سفارش ژله در منزلتان مي گيريد، بهترين صفحه بزرگ در اينستاگرام براي تبليغ شما همين صفحه آموزش آشپزي است. چرا؟ چون مخاطبين شما مشخص هستند و تبليغ شما را دقيقا کساني مي بينند که آشپزي را دوست دارند.
کلیک کنید  اينستامسنجر و تماس تصویری در اینستاگرام
در اينستاگرام براي هر تخصص و کسب و کاري چندين پيج پرفالوور و درست و حسابي وجود دارد. چنانچه پيج هاي بزرگ مورد نظر خود براي تبليغ در اينستاگرام مي شناسيد که هيچ ولي چنانچه حتي کمي شک داريد، پيشنهاد مي کنم ريسک نکنيد و حتما يک مشاوره تلفني کوتاه هم که شدهبگيريد. براي نمونه صفحه ورزش سه يکي از صفحات معتبر  و درجه يک براي تبليغ در اينستاگرام است.   خب…اينها دو ويژگي مهم يک صفحه بزرگ در اينستاگرام بودند. سعي کنيد قبل از تبليغ در اينستاگرام حتما اين دو مورد را درباره پيج هايي که براي تبليغ مد نظرتان داريد بررسي کنيد. حالا مي رويم سراغ اينکه اصلا شرايط تبليغ در پيج هاي بزرگ اينستاگرام کدام است.

شرايط تبليغ در پيج هاي بزرگ اينستاگرام چيست؟

خب…تا اينجا متوجه شديم که يک پيج بزرگ در اينستاگرام چه پيجي است و چه ويژگي هايي دارد. حالا بايد چکار کنيم؟ قدم بعدي کدام است؟ قدم بعدي اين است که با هزينه تبليغات در اينستاگرام آشنا شويم تا يک تبليغ درست و حسابي انجام دهيم. چون ما مي خواهيم تبليغمان براي ما افزايش فالوور در اينستاگرام بياورد تا آنها از ما خريد کنند و پول را به جيب ما سرازير کنند.

تبليغات در صفحات بزرگ به ۳ صورت انجام مي گيرد:

۱) تبليغات بنري

در اين نوع تبليغ در اينستاگرام منظور من از بنر، تنها عکس است، نه ويدئو.  شما يک بنر تبليغاتي درست مي کنيد و به يک صفحه بزرگ براي تبليغ در اينستاگرام مي سپاريد. (راستي…تا يادم نرفته بگويم که نکته بسيار مهم در اين نوع تبليغات اين است که طراحي بنر شما به اندازه صفحه اي که انتخاب مي کنيد مهم است. چنانچه بنر شما آن جذابيت لازم را نداشته باشد حتي چنانچه در بهترين و پرفالوور ترين پيج هاي اينستاگرام هم تبليغ کنيد خيلي تاثيري نخواهد داشت. ولی اصلا نگران نباشيد…براي ساختن يک بنر تبليغاتي اصلا نياز نيست که شما متخصص عکاسي يا گرافيست باشيد.
کلیک کنید  دانلود و نصب اینستاگرام پلاس
نرخ اين نوع تبليغ در اينستاگرام معمولا به صورت ساعتي محاسبه مي شود و قرار دادن يک بنر تبليغاتي در پيج هاي بزرگ اينستاگرام براي شما به توضیح زير آب مي خورد: صفحه هنرمندان محبوب يک صفحه معتبر در اينستاگرام است که بيشتر اوقات ويدئوهاي تبليغاتي هم مي گذارد. مي توانيد براي ديدن نمونه ي ويدئوهاي تبليغاتي در اين صفحه جستجو کنيد.

۲) تبليغات ويدئويي

همانطور که از اسم آن مشخص است، اين مدل تبليغات فقط مختص ويدئو است. يعني شما يک ويدئو از کار و بارتان مي سازيد و به صفحات بزرگ براي تبليغ در اينستاگرام مي دهيد. از آنجا که ويدئو با تبليغات بنري کمي فرق دارد، نحوه محاسبه قيمت آن هم کمي متفاوت است. صفحات بزرگ اينستاگرام معمولا براي محاسبه قيمت تبليغات ويدئويي دو پيشنهاد دارند:
  • روش اول دقيقا مانند تبليغات ساعتي بنري است. يعني شما ويدئوي خود را در يک صفحه بزرگ براي تبليغ در اينستاگرام مي گذاريد و در ازاي ۲۴ ساعت و يا مدت زمان مورد نظرتان براي آن هزينه مي پردازيد. قيمت ها تقريبا شبيه همان قيمت هاي تبليغات بنري است.
  • در روش دوم هزينه تبليغ در اينستاگرام شما مطابق ميزان بازديد آن محاسبه مي شود. براي مثال شما مي گوييد که من براي ويدئوي خودم ۱۰۰۰ بازديد مي خواهم و ادمين صفحه مورد نظر بنابراين از از اينکه ويدئوي شما ۱۰۰۰ بازديد به دست آورد، آن را پاک مي کند.

۳) تبليغات استوري

تبليغات استوري هم که همان تبليغات در استوري است. در اين مدل شما براي تبليغ در اينستاگرام، بنر خود را به يک صفحه بزرگ مي دهيد تا براي ۲۴ ساعت آن را در استوري خود قرار دهد. تبليغات در استوري بسيار مناسب کساني است که محصولي براي فروش دارند يا مي خواهند مخاطبان تبليغ از وب سايتشان ديدن کنند. زيرا اينستاگرام به صفحاتي که بالاتر از ۱۰ هزار فالوور دارند، اين قابليت را داده است که در استوري خود لينک قرار دهند. بودن لينک در استوري افزايش فالوور اينستاگرام را موثرتر مي کنند زيرا با بالا کشيدن لينک مستقيم به فروشگاه اينترنتي، وب سايت يا هر لينک ديگري وصل شويد. هزينه تبليغات در استوري به دو صورت محاسبه مي شود:
کلیک کنید  صفحه ویترین در لینکدین و نحوه ی ساخت آن
 
  • روش اول مانند همان تبليغات بنري است که در اولِ مقاله خدمتتان گفتم. يعني همان ۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است ولی بسيار بستگي به نوع صفحه و ميزان فالوورهاي آن دارد.
  • در روش هزينه استوري شما بر حسب ميزان بازديد محاسبه مي شود. يعني چه؟ يعني اينکه به ازاي هر ۱۰۰۰ بازديدي که تبليغ در اينستاگام شما داشته باشد، شما ۶ هزار تومان مي پردازيد. دقتت کنيد که در اينجا منظور از بازديد Reach نيست. بلکه Impression است.يعني معيار اين است که تبليغ شما در کل چند بار ديده شده است. نه اينکه توسط چند نفر ديده شده است. ممکن است تبليغ شما هزار بار بازديد داشته باشد، اين به اين معني نيست که هزار نفر تبليغ شما را ديده اند. ممکن است آدمهاي تکراري تبليغ شما را ديده باشند.

حرف آخر

براي اينکه بتوانيد در اينستاگرام محصولات يا خدمات خود را بفروشيد در مرحله اول به افزايش فالوور در اينستاگرام نياز داريد. چون زماني که فالوورهاي شما افزايش پيدا مي کنند، احتمال اينکه مشتري شما شوند بيشتر مي شود. و براي افزايش فالوور در اينستاگرام هم راه هاي بسياري وجود دارد. من در اين مقاله راهي را به شما معرفي کرده ام که ساده و بی دردسر است و بسيار پولساز.تازه به کار همه هم مي آيد. زيرا فالوورها به سمت شما سرازير مي شوند و چنانچه کارتان خوب باشيد حسابي مشتري شما مي شوند. همانطور که ديديد قيمت تبليغ در صفحات بزرگ اينستاگرام اصلا بالا نيست. ولی واقعا خيلي مهم است که يک صفحه خوب و مناسب را براي تبليغ استفاده کنيد. در هر کسب و کاري که هستيد و با هر ميزان بودجه اي حتما براي شما صفحات بسيار مناسبي وجود دارند که مي توانيد از طريق آنها تبليغ در اينستاگرام انجام دهيد. چنانچه خودتان اين صفحات را ميشناسيد که هيچ. ولی چنانچه سردرگم هستيد و نمي دانيد کدام را انتخاب کنيد، همين الان تلفن را برداريد و باما تماس بگيريد. چون ما يک ليست بلند بالا و کامل از همه  ي صفحات بزرگ اينستاگرام براي تبليغ داريم. در هر زمينه اي که فکرش را بکنيد. از لوازم ورزشي و روانشناسي کودک گرفته تا خريد و فروش ماشين.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *